Minun asunnossani (ei taloyhtiö) patterit ovat ihan tulikuumia, vaikka olen säätänyt säätimen pienimmälle. Vaikka kuinka yritän eri kohtia asteikolla, patteri on edelleen tulikuuma. Pitääkö termostaatti vaihtaa vai mitä? Voiko sen tehdä ihan kuka vain vai vaatiiko ammattimiehen? Minkä alan mies sen on oltava? Onko vaikeaa? Ovatko kalliita osia?
Kiitos vastauksista!
Auttakaa tietämätöntä naista!
6
6540
Vastaukset
- Tuunaaja23
sähkö, vai vesipatterit? Vesikiertoisen patteriventtilin thermostaatin kieräminen myötäpäivään sulkee venttiilin, mikäli thermostaatti on kunnolla paikoillaan, ja esisäätö ok. Sähköpatterin saa kylmäksi kytkimestä, jos thermarit ei toimi, niitä voi myös ohjata joku huoneistothermostaatti, joka ei ole patterissa. Sähkövehkeet huoltaa/korjaa, vaihtaa uuteen sähkömies, ja vesipattereita putkimies. Toki sen saa vaihta jokainen, joka osaa sen homman tehdä, siis vesivehkeissä.
> patteri on edelleen tulikuuma
noilla on ikävä taipumus jumittua, kiertovedestä syntyy jotain "kalkkikerrosta" ... viitseliäs voi yrittää herkistää irrottamalla termostaatin ja painelemalla karatappia. Joskus auttaa pikku koputtelu.
Jumitus on valitettavasti venttiilirungossa eli normaalisti putkimiehen homma: patterin poistopuolelta tulppa kiinni, tulopuolen tulppaus jäädyttämällä ja venttiilin vaihto. Putkityöt eivät ole mitenkään luvanvaraisia eli joku huolto- tai muu mies ainakin tehnee sujuvasti. Kierteiden tiivistys teflon-teipillä (kiertosuunta oikein!) tai vielä paremmin kitillä hampulla- Alkuperäinen kysyjä
Kiitos vastauksista!
Kyseessä vesipatteri (ilmeisesti, koska talossa kaukolämpö).
Onko termostaatti siis se valkoinen pyörivä nuppi? Onko se siis kiinni mainitsemassasi karatapissa? - se on...
Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Onko termostaatti siis se valkoinen pyörivä nuppi? Onko se siis kiinni mainitsemassasi karatapissa?http://lampo.danfoss.com/Content/DF321AC8-FB87-408F-B80F-00BB956981B2_MNU17403861_SIT84.html
- eljii
Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Onko termostaatti siis se valkoinen pyörivä nuppi? Onko se siis kiinni mainitsemassasi karatapissa?> Onko termostaatti siis se valkoinen pyörivä nuppi? Onko se siis kiinni mainitsemassasi karatapissa?
onpa hyvinkin se suurikokoinen mötikkä, sisältää jonkinlaisen lämpöön reagoivan "palkeen" joka palje yrittää lämmön noustessa työntää karaa sisäänpäin eli lämpöä pienemmälle. Termostaatin kiinnityksiä venttiilirunkoon on monenlaisia: suurikokoisesta kaulusmutterista miniriikkiseen kuusiokolo(lukitus)ruuviin
> Minun asunnossani (ei taloyhtiö) patterit ovat ihan tulikuumia
pääsetkö lämmönjakohuoneeseen säätämään ... sillä aikaa kun odottelet termostaatinvaihtajaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986138KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495607Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042066Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1241717
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään33998