Hyvänä esimerkkinä

venäläisten

82

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syksyllä kerrottiin

      vakavalla naamalla kuinka Antreasta rakennetaan uusi rata Kiviniemeen ja sitä kautta kuljetetaan Enson paperitavara Ust-Lugan satamaan ja sieltä edelleen maailmanmarkkinoille.

      Näitä juttujahan riittää kuten se Ruukki-Groupin Kostromaan rakentama sellutehdas.

      Unohtamatta Vasilin saaren jättimäistä matkustajaterminaalia.

      • tarkoitus.....

        Radan tarkoitus on siirtää Suomeen ja Suomesta suuntautuva tavaraliikenne pääosin uudelle radalle ja vapauttaa Viipurin rata henkilöliikenteelle. Mutta kuitenkin sitä samaista rataa voidaan käyttää myös Venäjän sisäisten kuljetusten hyväksi. Mitähän ihmeellistä siinä muka on?
        Eihän Ensolla ole tehtaita alueella, vaan kyse on Svetogorskin ja Kamennogorskin tehtaista.


      • on rakennettu
        tarkoitus..... kirjoitti:

        Radan tarkoitus on siirtää Suomeen ja Suomesta suuntautuva tavaraliikenne pääosin uudelle radalle ja vapauttaa Viipurin rata henkilöliikenteelle. Mutta kuitenkin sitä samaista rataa voidaan käyttää myös Venäjän sisäisten kuljetusten hyväksi. Mitähän ihmeellistä siinä muka on?
        Eihän Ensolla ole tehtaita alueella, vaan kyse on Svetogorskin ja Kamennogorskin tehtaista.

        15v eikä siitä ole tullut lasta eikä paskaa. Antrea Kiviniemi rataa on jo rakennettu 5v ja tullaan rakentamaan seuraavatkin 50v.

        Enson tehtaat sijaitsivat Ensossa 1939 ja sijaitsevat edelleenki Ensossa.


      • Rakentamista...
        on rakennettu kirjoitti:

        15v eikä siitä ole tullut lasta eikä paskaa. Antrea Kiviniemi rataa on jo rakennettu 5v ja tullaan rakentamaan seuraavatkin 50v.

        Enson tehtaat sijaitsivat Ensossa 1939 ja sijaitsevat edelleenki Ensossa.

        Eihän Koiviston tai Uuraan satamienkaan pitänyt valmistua ja nehän olivat myös teknisesti mahdottomia rakentaa.

        Minusta ne kuitenkin ovat toiminnassa.
        Samalla tavalla on osittain toiminnassa myös Ust-Lugan satama ja sitä rakennetaan edelleen. Satamaan rakennetaan mm. oma voimalaitos ja lisää rautatieyhteyksiä.

        Ust-Lugan satama on erittäin tarpeellinen, koska Pietarin satamat alkavat olla jo aivan liian ylikuormitettuja. Osa Pietarin satamista ei sovellu nykyaikaisille suurille konttikuljetusaluksille.
        Enso-nimi viittaa Stora-Ensoon, mutta sillä paperituottajalla ei ole mitään tekemistä Svetogorskin paperitehtaiden kanssa.


      • Juttuja....

        Juttuja kyllä riittää näistä projekteista.

        Vuotoksen tekoallas, Soklin kaivos, Olkiluodon voimala, Länsimetro, Haapaveden turvelauhdevoimala, Sallan rata ja monta muuta.

        Jostain syystä omia suunnitelmia ei nähdä lainkaan, mutta kovasti arvostellaan naapurin tekemisiä.


    • riemu ratkeaa

      tovereilla kun loppuviikosta ja viikonloppuna lykkää 10 metriä sekunnissa tuulta lännestä ja lounaasta. Viikon päästä maanantaina kaikki Suomenlahden jäät ovat Pietarin edustalla ahtojääröykkiöinä.

      http://foreca.fi/Finland/Helsinki/tenday

      • tuuli...???

        10 m/s ei kole kovin kummoinen tuuli, eiköhän sellaisia tuulia alueella ole vähän väliä.


    • päätellä...????

      Koko talvenako ei ole käynyt ainoatakaan laivaa?

    • Huomaava mies
      • Tuomas Nietjärvi

        Sinun ja minun ero on siinä, että sinä otat todesta venäläiset tiedoitteet ja tilastot. Minä olen niillä pyyhkinyt persettäni jo pitkään.

        Mehän voisimme verrata Ust-Lugan satamaa ja sinun seksielämää.

        Vaikka sinä et ole "kiksauttanut" 3-4 kuukauteen, niin se ei tarkoita, että sinun seksielämäsi olisi kuollut.

        Se on ainoastaan käynyt vähiin ja toimiin enimmäkseen puheiden ja tilastojen tasolla.


      • Venäläinen maatalous

      • Huomaava mies
        Tuomas Nietjärvi kirjoitti:

        Sinun ja minun ero on siinä, että sinä otat todesta venäläiset tiedoitteet ja tilastot. Minä olen niillä pyyhkinyt persettäni jo pitkään.

        Mehän voisimme verrata Ust-Lugan satamaa ja sinun seksielämää.

        Vaikka sinä et ole "kiksauttanut" 3-4 kuukauteen, niin se ei tarkoita, että sinun seksielämäsi olisi kuollut.

        Se on ainoastaan käynyt vähiin ja toimiin enimmäkseen puheiden ja tilastojen tasolla.

        Niin. Se onkin myös sinun ongelmasi. Tilastot onkin paljon luotettavampia kuin Karjalan palauttajien hourailut. Siksi tiedän tästäkin asiasta paljon enemmän kuin kaikki palauttajat yhteensä. :)


      • Tuomas Nietrjärvi
        Huomaava mies kirjoitti:

        Niin. Se onkin myös sinun ongelmasi. Tilastot onkin paljon luotettavampia kuin Karjalan palauttajien hourailut. Siksi tiedän tästäkin asiasta paljon enemmän kuin kaikki palauttajat yhteensä. :)

        Jos sinä olet tuollainen tilastonero, niin varmaankin sinä voit esittää tilaston tämän talven laivoista jotka ovat käyneet Ust-Lugassa.

        Kaikki tämä vain sen vuoksi ettei syntyisi mielikuvaa, että tuuli heiluttelee sinun huuliasi.


      • Autokuljetukset....

        Suomessa itkettin sitä, kun Venäjälle vietiin transitiona Suomen kautta vuosittain melkoiset määrät lasteja mm. autoja. Suomalaiset satamat toimivat täysillä.
        Nyt autokuljetukset menevät suurelta osin laivarahtina Pietarin alueiden satamiin ja mm. Ust-Lugaan.
        Nyt voimme olla Suomessa tyytyväisiä, ei ole liikennettä satamissa, eikä maanteillä. Hienoa!
        Satamassa ahtaajat ja muu henkilöstö heittää tikkaa ja pelaa korttia irtisanomisajan.
        Sitten joku onneton väittää, ettei Ust-Lugaan ole liikennettä.

        Jokainen mökin mummokin rajan tuntumassa tietää, että jostain muuta kautta ne lastit kuljetetaan Venäjälle.


      • Et muuta keksinyt..?
        Tuomas Nietjärvi kirjoitti:

        Sinun ja minun ero on siinä, että sinä otat todesta venäläiset tiedoitteet ja tilastot. Minä olen niillä pyyhkinyt persettäni jo pitkään.

        Mehän voisimme verrata Ust-Lugan satamaa ja sinun seksielämää.

        Vaikka sinä et ole "kiksauttanut" 3-4 kuukauteen, niin se ei tarkoita, että sinun seksielämäsi olisi kuollut.

        Se on ainoastaan käynyt vähiin ja toimiin enimmäkseen puheiden ja tilastojen tasolla.

        Noin sitä pitää tehdä, kun argumentit alkavat loppua. Alat puhumaan aivan sekojuttuja.


      • Huomaava mies
        Tuomas Nietrjärvi kirjoitti:

        Jos sinä olet tuollainen tilastonero, niin varmaankin sinä voit esittää tilaston tämän talven laivoista jotka ovat käyneet Ust-Lugassa.

        Kaikki tämä vain sen vuoksi ettei syntyisi mielikuvaa, että tuuli heiluttelee sinun huuliasi.

        Jaa miksi etsisin määriä sinulle? Jos rahtia, ei siis öljyä, on käsitelty tammikuussa 871 370.5 tonnia ja autoja on mennyt sataman läpi 14 728 lienee jokunen laiva käynytkin satamassa. :) Ps. Seuraava laiva tulee satamaan tänään klo. 21.00, nimeltään Petersburg.
        Edelleen vinkkinä, heitä palauttaja asenne pois, tutustu käsillä olevaan asiaan, niin olet vahvemmilla.


      • Totta vai tarua.
        Autokuljetukset.... kirjoitti:

        Suomessa itkettin sitä, kun Venäjälle vietiin transitiona Suomen kautta vuosittain melkoiset määrät lasteja mm. autoja. Suomalaiset satamat toimivat täysillä.
        Nyt autokuljetukset menevät suurelta osin laivarahtina Pietarin alueiden satamiin ja mm. Ust-Lugaan.
        Nyt voimme olla Suomessa tyytyväisiä, ei ole liikennettä satamissa, eikä maanteillä. Hienoa!
        Satamassa ahtaajat ja muu henkilöstö heittää tikkaa ja pelaa korttia irtisanomisajan.
        Sitten joku onneton väittää, ettei Ust-Lugaan ole liikennettä.

        Jokainen mökin mummokin rajan tuntumassa tietää, että jostain muuta kautta ne lastit kuljetetaan Venäjälle.

        Ust-Lugan liikenne.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/portdetails.aspx?port_id=969


      • Palautuksen vastusta
        Huomaava mies kirjoitti:

        Jaa miksi etsisin määriä sinulle? Jos rahtia, ei siis öljyä, on käsitelty tammikuussa 871 370.5 tonnia ja autoja on mennyt sataman läpi 14 728 lienee jokunen laiva käynytkin satamassa. :) Ps. Seuraava laiva tulee satamaan tänään klo. 21.00, nimeltään Petersburg.
        Edelleen vinkkinä, heitä palauttaja asenne pois, tutustu käsillä olevaan asiaan, niin olet vahvemmilla.

        Köyhän kannattaa olla vähästäkin nöyrä.

        Yksi yksittäinen matkustaja-alus (Petersburg) Kaliningradista ei vielä tee Ust-Lugasta mitään isoa satamaa vaan tyypillisen Venäläisen ikuisuusprojektin.


      • Huomaava mies
        Palautuksen vastusta kirjoitti:

        Köyhän kannattaa olla vähästäkin nöyrä.

        Yksi yksittäinen matkustaja-alus (Petersburg) Kaliningradista ei vielä tee Ust-Lugasta mitään isoa satamaa vaan tyypillisen Venäläisen ikuisuusprojektin.

        Hyvä että laivoja löytyy lopulta. Eihän siellä pitänyt palauttelijoiden mukaan ketään käydä koko talvena. :)


      • Tavarasatama....
        Palautuksen vastusta kirjoitti:

        Köyhän kannattaa olla vähästäkin nöyrä.

        Yksi yksittäinen matkustaja-alus (Petersburg) Kaliningradista ei vielä tee Ust-Lugasta mitään isoa satamaa vaan tyypillisen Venäläisen ikuisuusprojektin.

        Eihän Ust-Luga olekaan mikään erityinen matkustajasatama vaan nimenomaan tavarasatama. Pietari tarjoaa palveluja matkustajasatamillaan tulevaisuudessa entistä enemmän. Sinne keskittyy matkustajaliikenne.


      • Palautuksen vastusta
        Tavarasatama.... kirjoitti:

        Eihän Ust-Luga olekaan mikään erityinen matkustajasatama vaan nimenomaan tavarasatama. Pietari tarjoaa palveluja matkustajasatamillaan tulevaisuudessa entistä enemmän. Sinne keskittyy matkustajaliikenne.

        Vasilinsaaren valtava matkustajaterminaali on toinen Ust-Luga.
        Paljon puheita ja vähän villoja.


      • Huomaava mies

      • Pietarin satamat...
        Palautuksen vastusta kirjoitti:

        Vasilinsaaren valtava matkustajaterminaali on toinen Ust-Luga.
        Paljon puheita ja vähän villoja.

        Oletko koskaan käynyt Pietarin satama-alueilla?

        Matkustaja-aluksella saa ajella melkoisen pitkään, että pääsee koko satama-alueen ohi. Satamissa on niin valtavat määrät aluksia ympäri maailman, että niitäpä ei ehdi laskea. Tottahan talvella on matkustajasatamassa hiljaisempaa, talvimatkailu ei ole kovin suosiossa muuallakaan.
        Tavarasatamat ovat kuitenkin kovassa käytössä. Ilmeisesti jäänsärkijöitä on liian vähän käytössä, niinpä niitäkin on tilattu lisää.


      • 30-v venäjänmatkoja
        Pietarin satamat... kirjoitti:

        Oletko koskaan käynyt Pietarin satama-alueilla?

        Matkustaja-aluksella saa ajella melkoisen pitkään, että pääsee koko satama-alueen ohi. Satamissa on niin valtavat määrät aluksia ympäri maailman, että niitäpä ei ehdi laskea. Tottahan talvella on matkustajasatamassa hiljaisempaa, talvimatkailu ei ole kovin suosiossa muuallakaan.
        Tavarasatamat ovat kuitenkin kovassa käytössä. Ilmeisesti jäänsärkijöitä on liian vähän käytössä, niinpä niitäkin on tilattu lisää.

        Tulihan sitä jo Konstantin Simonovilla käytyä Pietarissa useampia kertoja.

        Eli se oli sitä aikaa kun venäläiset rintamamiehet myivät kadulla kunniamerkkejänsä hengenpitimiksi.

        Babuskoilta ostettiin Bolsoiprospektin kirpparilla huopapohjallisia moninkertaiseen hintaan.

        Ihmiset ovat mukavia ja sydämellisiä, mutta järjestelmä on mätä.


      • Palautuksen vastusta
        Huomaava mies kirjoitti:

        Jep jep. Sama juttu kuin aiemminkin. Hyvin pyyhkii myös sillä satamalla. Olet selvästi opiskelun tarpeessa. :)

        http://www.portspb.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=69&Itemid=87&lang=en

        Tyypillistä venäläistä taivaanrannanmaalausta.

        Hiukan kuin takavuosien Neuvostoliiton kommunistipuolueen maailmanvalloitussuunnitelmat.

        Kun venäläisten suunnitelmista ottaa puolet pois ja loppuja siistii, niin löytyy siteeksi tottakin.


      • Huomaava mies
        Palautuksen vastusta kirjoitti:

        Tyypillistä venäläistä taivaanrannanmaalausta.

        Hiukan kuin takavuosien Neuvostoliiton kommunistipuolueen maailmanvalloitussuunnitelmat.

        Kun venäläisten suunnitelmista ottaa puolet pois ja loppuja siistii, niin löytyy siteeksi tottakin.

        Vain palauttelija ja russofoobikko voi olla niin nykypäivästä kaukana ettei huomaa edes linkistä mitä on jo olemassa, ei suunnitelmissa. :)


      • Palautuksen vastustj

      • Konstantin Simonov
        30-v venäjänmatkoja kirjoitti:

        Tulihan sitä jo Konstantin Simonovilla käytyä Pietarissa useampia kertoja.

        Eli se oli sitä aikaa kun venäläiset rintamamiehet myivät kadulla kunniamerkkejänsä hengenpitimiksi.

        Babuskoilta ostettiin Bolsoiprospektin kirpparilla huopapohjallisia moninkertaiseen hintaan.

        Ihmiset ovat mukavia ja sydämellisiä, mutta järjestelmä on mätä.

        Et katsellut satamatoimintaa, kun Simonov liikkui satamaan tai pois sieltä. Laivahan ajoi pitkät matkat satamakanavaa pitkin ohi laivalaitureiden. Satamien ohitus kesti yli tunnin. Matkan varrella näki valtavat määrät laivoja lastaamassa tai purkamassa lastejaan.


      • Palautuksen vastusta
        Konstantin Simonov kirjoitti:

        Et katsellut satamatoimintaa, kun Simonov liikkui satamaan tai pois sieltä. Laivahan ajoi pitkät matkat satamakanavaa pitkin ohi laivalaitureiden. Satamien ohitus kesti yli tunnin. Matkan varrella näki valtavat määrät laivoja lastaamassa tai purkamassa lastejaan.

        Niistä ajoistahan on jo 16v. Niiltä ajoilta sinällänsä huvittavana yksityiskohtana on jäänyt mieleen kirkkaana loistavat Seivästön majakat.

        Ps. Niihin aikoihin saapuminen ja lähtö Pietarista oli sijoitettu pimeän aikaan ettei länsimaiset vakoilijat olisi nähneet sitä silloista tai nykyistä kurjuutta.


        Ps. Koska tuo Ust-Lugan satamatilanteen esittäminen menisi rienauksen puolelle, niin jätän sen väliin.

        Ps2. Käytkö sinä usein Dom Knigissä siinä Kazanin katedraalia vastapäätä.


      • En juuri Pietarissa
        Palautuksen vastusta kirjoitti:

        Niistä ajoistahan on jo 16v. Niiltä ajoilta sinällänsä huvittavana yksityiskohtana on jäänyt mieleen kirkkaana loistavat Seivästön majakat.

        Ps. Niihin aikoihin saapuminen ja lähtö Pietarista oli sijoitettu pimeän aikaan ettei länsimaiset vakoilijat olisi nähneet sitä silloista tai nykyistä kurjuutta.


        Ps. Koska tuo Ust-Lugan satamatilanteen esittäminen menisi rienauksen puolelle, niin jätän sen väliin.

        Ps2. Käytkö sinä usein Dom Knigissä siinä Kazanin katedraalia vastapäätä.

        Satamat olivat kuitenkin valaistuja, melkoinen oli laivojen kirjo satamissa. Pietarin satamien kapasiteetti on liian pieni riittäville toiminnoille. Nythän on käynyt niin, että esimerkiksi Mustanmeren satamat ovat pääosin naapurimaiden hallussa verrattuna neuvostoaikaan.
        Muita satamia ei Euroopan puolella ole kuin Pietarin ja sen lähialueiden satamat.
        Pohjoisessa on Murmanskin ja Arkangelin satamat ja niistä rahdataan melkoiset määrät tavaraa rautateitse etelään.

        Harvemmin olen Pietarissa käynyt muutenkaan, enimmäkseen ajelen Kannaksen pitäjissä ja Laatokan-Karjalassa, sekä Itä-Karjalassa. En juuri välitä suurkaupungeista.
        Maaseutu, kylät ja pikkukaupungit ovat "ihmisen kokoisia".
        Mutta se Dom Knigi on varmasti kokemisen arvoinen "putiikki".


      • Palautuksen vastusta
        En juuri Pietarissa kirjoitti:

        Satamat olivat kuitenkin valaistuja, melkoinen oli laivojen kirjo satamissa. Pietarin satamien kapasiteetti on liian pieni riittäville toiminnoille. Nythän on käynyt niin, että esimerkiksi Mustanmeren satamat ovat pääosin naapurimaiden hallussa verrattuna neuvostoaikaan.
        Muita satamia ei Euroopan puolella ole kuin Pietarin ja sen lähialueiden satamat.
        Pohjoisessa on Murmanskin ja Arkangelin satamat ja niistä rahdataan melkoiset määrät tavaraa rautateitse etelään.

        Harvemmin olen Pietarissa käynyt muutenkaan, enimmäkseen ajelen Kannaksen pitäjissä ja Laatokan-Karjalassa, sekä Itä-Karjalassa. En juuri välitä suurkaupungeista.
        Maaseutu, kylät ja pikkukaupungit ovat "ihmisen kokoisia".
        Mutta se Dom Knigi on varmasti kokemisen arvoinen "putiikki".

        Mustallamerellä on täysi"haipakka" päällä.Taisi tulla hiukan liikaa elämöityä tuosta Pietarin laivaliikenteestä Suomenlahden pohjukka ahtojäineen on aidosti vaikea vesialue.Sielläkin alkoi tilanne laukeamaan kun saivat järeän ydinmurtajan Murmanskista.Murtaja on muuten rakennettu Wärtsilän Helsingin telakalla paitsi reaktori asennettu Pietarissa.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/portdetails.aspx?port_id=767


      • Onhan siellä.....
        Palautuksen vastusta kirjoitti:

        Mustallamerellä on täysi"haipakka" päällä.Taisi tulla hiukan liikaa elämöityä tuosta Pietarin laivaliikenteestä Suomenlahden pohjukka ahtojäineen on aidosti vaikea vesialue.Sielläkin alkoi tilanne laukeamaan kun saivat järeän ydinmurtajan Murmanskista.Murtaja on muuten rakennettu Wärtsilän Helsingin telakalla paitsi reaktori asennettu Pietarissa.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/portdetails.aspx?port_id=767

        Nyt on vaan niin, että Mustanmeren satamista osa jäi naapureiden puolelle. Venäjällä ei ole siellä enää niin monta satamaa, mitä neukkulan aikana.
        Luoteisen Venäjän osalta Pietarin alueen satamat ovat nykyisin entistä tärkeämpiä.


      • Huomaava mies
        Palautuksen vastustj kirjoitti:

        Maanantaina lähteväksi ilmoitettua "Anatolia" on näköjänsä siirretty kymmenen metriä, että saadaan tilastomerkintä.

        Petersburg on ilmeisesti pudonnut jopa neuvostotilastoista.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?oldmmsi=273319850&zoom=10&olddate=3/1/2011 8:20:53 PM

        No hyvä että sinäkin pääsit lopulta ns. kartalle. Kyllä se siitä vielä vilkastuu kun kelit paranee ja pääset katsomaan satamaa yhtä vilkkaana kun nuo muutkin Venäjän satamat. :)


      • Mukava nähdä, että

    • Satamajätkä...

      Siitä se liikenne vilkastuu, kun paikalle saapuva jäänmurtaja tekee töitään.

      • Palautuksen vastusta

        Saapa nähdä pystyykö Kapitan Dranitsyn parempaan kuin kuin tuo kaikkien hehkuttama Vaygach.

        Alkuviikosta jälleen 10-12m/s lännen ja lounaan väliltä.

        Ettei vain Pietarin merenkulkupiiristä olisi vapautumassa hyviä vakansseja.


      • Semmotti tällä kerra
        Palautuksen vastusta kirjoitti:

        Saapa nähdä pystyykö Kapitan Dranitsyn parempaan kuin kuin tuo kaikkien hehkuttama Vaygach.

        Alkuviikosta jälleen 10-12m/s lännen ja lounaan väliltä.

        Ettei vain Pietarin merenkulkupiiristä olisi vapautumassa hyviä vakansseja.

        Toisaalta onhan se hyvä,että Tempera ja Mastera välillä käyvät avaamassa väylän Koivistolle ettei "toverit" ole täysin pussissa.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?oldmmsi=230945000&zoom=10&olddate=3/6/2011 3:57:06 PM


      • Suuri ja mahtava Neu
        Semmotti tällä kerra kirjoitti:

        Toisaalta onhan se hyvä,että Tempera ja Mastera välillä käyvät avaamassa väylän Koivistolle ettei "toverit" ole täysin pussissa.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?oldmmsi=230945000&zoom=10&olddate=3/6/2011 3:57:06 PM

        Näköjänsä se vanha neuvostoaikainen salailuperinne jatkuu. Koiviston (Primorsk) satamaa ei löydy satamaluettelosta eikä sinne ajavat laivat saa lähettää paikannussignaalia Lavansaaren jälkeen.


    • Taivaanrannanmaali N
      • Jäätä...

        On muuten melkoisen paksua jäätä Suomenlahden pohjukassa ja Pohjanlahdella.
        Ilmankos venäläiset kutsuivat ydinkäyttöisen jäänmurtajan apuun Suomenlahden perukoille.


      • Näin on närhen munat

      • Suuri ja mahtava Neu
        Näin on närhen munat kirjoitti:

        Nyt alkaa tapahtua tai sitten ei.

        Kapitan D on tulossa apuun Porvoon kohdalla.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?oldmmsi=273138300&zoom=10&olddate=3/6/2011 1:21:55 PM#

        Väärä hälytys. Kapitan Dranitsyn tulikin odottamaan Princess Mariaa. Ehti tuohon Suursaaren länsipuolelle maanantaina illansuussa ja odotti tiistain aamuyölle prinsessaa sekä saattoi Pietariin.Taitaa Princess Marialla olla Kremlissä suojelusenkeli kun piti hälyttää jo toinen murtaja Murmanskista henkilökohtaiseksi saattajaksi.

        Vahinko etteivät nuo kymmenet Suursaaren länsipuolella jäissä makaavat ja Pietariin matkaavat rahtilaivat jaksaneet penninvertaa kiinnostaa Kapitain Dranitsya.Ei edes aamuyöstä saapunut Kapitan Sorokin ollut kiinnostunut Välimeren alueen laivoista.

        Tuollaisella holtittomuudella voi olla vaikeata saada rahtikapasiteettia ensi talveksi.


      • Prinsessa ja puoli v
        Suuri ja mahtava Neu kirjoitti:

        Väärä hälytys. Kapitan Dranitsyn tulikin odottamaan Princess Mariaa. Ehti tuohon Suursaaren länsipuolelle maanantaina illansuussa ja odotti tiistain aamuyölle prinsessaa sekä saattoi Pietariin.Taitaa Princess Marialla olla Kremlissä suojelusenkeli kun piti hälyttää jo toinen murtaja Murmanskista henkilökohtaiseksi saattajaksi.

        Vahinko etteivät nuo kymmenet Suursaaren länsipuolella jäissä makaavat ja Pietariin matkaavat rahtilaivat jaksaneet penninvertaa kiinnostaa Kapitain Dranitsya.Ei edes aamuyöstä saapunut Kapitan Sorokin ollut kiinnostunut Välimeren alueen laivoista.

        Tuollaisella holtittomuudella voi olla vaikeata saada rahtikapasiteettia ensi talveksi.

        Saapas nyt nähdä kuka saa prinsessan ja puoli valtakuntaa.

        Uudempi sulhaskandidaatti (Kapitan Dranitsyn) haki illalla prinsessan (Princess Maria) kotiovelta (Morskoy Vokzal)ja yhteinen matka on jo edennyt Kronstadtin patosillan ohi.

        Draaman ainekset ovat kuitenkin ilmassa kun edellinen sulhanen (Toveri Vaygach) väijyy nuoria rakastavaisia Lahtan lahden edustalla.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=273138300¢erx=30.20966¢ery=59.88925&zoom=10&type_color=7#


      • Hyvä meidän pojat.
        Prinsessa ja puoli v kirjoitti:

        Saapas nyt nähdä kuka saa prinsessan ja puoli valtakuntaa.

        Uudempi sulhaskandidaatti (Kapitan Dranitsyn) haki illalla prinsessan (Princess Maria) kotiovelta (Morskoy Vokzal)ja yhteinen matka on jo edennyt Kronstadtin patosillan ohi.

        Draaman ainekset ovat kuitenkin ilmassa kun edellinen sulhanen (Toveri Vaygach) väijyy nuoria rakastavaisia Lahtan lahden edustalla.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=273138300¢erx=30.20966¢ery=59.88925&zoom=10&type_color=7#

        Princess Maria heitti matkan kesken tuossa puolilta öin heti Kronstadtin padon jälkeen.

        Toisaalta sen korvaa mukavasti, että juuri nyt para-aikaa (04:30) suomalaisen tankkerin (Futura) vetämä kymmenen aluksen saattue ohittaa Seiskarin luona venäläisen murtajan (Moskva) auttaman YHDEN aluksen.(Saapa nähdä koska Sparto pääsee kotivesille. Moskva jätti jo aikaisemmin kyydistään Sealingin ja Delta Pioneerin)

        Ei yhtään tarvitse miettiä miksei suuri ja mahtava Neuvostoliitto ei ole enään suuri ja mahtava Neuvostoliitto.


      • Markan seppä ja vito
        Hyvä meidän pojat. kirjoitti:

        Princess Maria heitti matkan kesken tuossa puolilta öin heti Kronstadtin padon jälkeen.

        Toisaalta sen korvaa mukavasti, että juuri nyt para-aikaa (04:30) suomalaisen tankkerin (Futura) vetämä kymmenen aluksen saattue ohittaa Seiskarin luona venäläisen murtajan (Moskva) auttaman YHDEN aluksen.(Saapa nähdä koska Sparto pääsee kotivesille. Moskva jätti jo aikaisemmin kyydistään Sealingin ja Delta Pioneerin)

        Ei yhtään tarvitse miettiä miksei suuri ja mahtava Neuvostoliitto ei ole enään suuri ja mahtava Neuvostoliitto.

        Nyt se jo alkaa hävettämään ja on pakko mennä nukkumaan. Futuran avaamassa "rännissä" etenee tällä hetkellä jo Vaygach ja Moskva.

        Suursaaren ja Lavansaaren välissä on Sankt-Peterburg jumissa.

        Kyllä se on minunkin parkkiintuneelle luonteelle liikaa jos suomalaisen säiliölaivan vetämässä saattueessa joutuu kulkemaan kolme venäläistä jäänmurtajaa joista yksi on jopa ydinmurtaja.


      • Natinati.
        Markan seppä ja vito kirjoitti:

        Nyt se jo alkaa hävettämään ja on pakko mennä nukkumaan. Futuran avaamassa "rännissä" etenee tällä hetkellä jo Vaygach ja Moskva.

        Suursaaren ja Lavansaaren välissä on Sankt-Peterburg jumissa.

        Kyllä se on minunkin parkkiintuneelle luonteelle liikaa jos suomalaisen säiliölaivan vetämässä saattueessa joutuu kulkemaan kolme venäläistä jäänmurtajaa joista yksi on jopa ydinmurtaja.

        Pienenä korjauksena tuohon edelliseen.

        Futura taitaakin saada saattueeseensa viisi murtajaa. Pienellä alueella Suursaaren ja Lavansaaren välissä muutaman aluksen kimpussa häärii Sankt-Peterburg, Jermak ja Kapitan Sorokin.

        Ei siinä ettei venäläisillä olisi yritystä.Vahinko, että ne villat tahtoo jäädä vähiin, mutta onhan tuo kesä jo tulossa kovaa vauhtia.


      • Neste jyllää Suomenl
        Natinati. kirjoitti:

        Pienenä korjauksena tuohon edelliseen.

        Futura taitaakin saada saattueeseensa viisi murtajaa. Pienellä alueella Suursaaren ja Lavansaaren välissä muutaman aluksen kimpussa häärii Sankt-Peterburg, Jermak ja Kapitan Sorokin.

        Ei siinä ettei venäläisillä olisi yritystä.Vahinko, että ne villat tahtoo jäädä vähiin, mutta onhan tuo kesä jo tulossa kovaa vauhtia.

        Näkyy tuo Temperakin taas olevan Suursaaren itäpuolella matkalla hakemaan Koivistolta uutta lastia.

        Lavansaarelta edestakaisin Koivistolle lastauksineen tuntuu ottavan puolitoista vuorokautta.

        Kun Tempera uudestaan ilmestyy perjantai aamulla tai aamupäivällä ruutuun, niin toivotaan, että se ottaa "peesiin" Koiviston satamassa paraillaan makaavan Nevski Prospektin.


      • Makkipytyt täynnä
        Neste jyllää Suomenl kirjoitti:

        Näkyy tuo Temperakin taas olevan Suursaaren itäpuolella matkalla hakemaan Koivistolta uutta lastia.

        Lavansaarelta edestakaisin Koivistolle lastauksineen tuntuu ottavan puolitoista vuorokautta.

        Kun Tempera uudestaan ilmestyy perjantai aamulla tai aamupäivällä ruutuun, niin toivotaan, että se ottaa "peesiin" Koiviston satamassa paraillaan makaavan Nevski Prospektin.

        Hiona on ollut pian viikon jumissa tuossa Porvoon edustalla matkalla Pietariin. Koska venäläiset eivät tunnu välittävän omistaan, niin Urho meni viereen ja kaiketi auttaa matkaan.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?oldmmsi=230945000&zoom=10&olddate=3/10/2011 7:43:13 PM#


      • Rajansa kaikella.
        Makkipytyt täynnä kirjoitti:

        Hiona on ollut pian viikon jumissa tuossa Porvoon edustalla matkalla Pietariin. Koska venäläiset eivät tunnu välittävän omistaan, niin Urho meni viereen ja kaiketi auttaa matkaan.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?oldmmsi=230945000&zoom=10&olddate=3/10/2011 7:43:13 PM#

        Orsulalle apu ei kelvannut ja Hiona alkoi kiukuttelemaan joten Urho lähti kotiin.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=230290000¢erx=25.94916¢ery=59.95945&zoom=10&type_color=3#


      • Nuhjaaminen sen kun
        Rajansa kaikella. kirjoitti:

        Orsulalle apu ei kelvannut ja Hiona alkoi kiukuttelemaan joten Urho lähti kotiin.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=230290000¢erx=25.94916¢ery=59.95945&zoom=10&type_color=3#

        Urho keräsi aamuyöstä nätin nipun lähetettäväksi eteenpäin. (Klostertal, Victoriaborg, Tasmani ja Hiona) Saapa nähdä tulevatko ”toverit” hakemaan vai makuuttavatko toisenki viikon siinä Porvoon edustalla ahtojäissä. Ajallahan siellä ei ole mitään merkitystä. Kesken pahimpien kiireiden tuntuu olevan jopa varaa makuuttaa isoa osaa murtajista satamassa. Sosialismissahan kukaan ei vastaa mistään eikä kenellekään.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=246229000¢erx=26.05267¢ery=59.99298&zoom=10&type_color=7


      • Eletään mielenkiinto
        Nuhjaaminen sen kun kirjoitti:

        Urho keräsi aamuyöstä nätin nipun lähetettäväksi eteenpäin. (Klostertal, Victoriaborg, Tasmani ja Hiona) Saapa nähdä tulevatko ”toverit” hakemaan vai makuuttavatko toisenki viikon siinä Porvoon edustalla ahtojäissä. Ajallahan siellä ei ole mitään merkitystä. Kesken pahimpien kiireiden tuntuu olevan jopa varaa makuuttaa isoa osaa murtajista satamassa. Sosialismissahan kukaan ei vastaa mistään eikä kenellekään.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=246229000¢erx=26.05267¢ery=59.99298&zoom=10&type_color=7

        Taitavat nämä huhut pitää paikkansa, että Koiviston satamassa olisi jumissa toistakymmentä tankkeria jäiden takana.

        Jopa Siperiasta tulevat öljyputket on jouduttu sulkemaan koska ei ole enään paikkaa minne lastata.

        Mastera ja Tempera eivät ehdi kahdestaan kuljettaa kaikkea.

        Epätoivon suuruutta kuvannee se, että Vaygach vetää kahta yksittäistä tankkeria Koiviston suuntaan ja enkä yhtään ihmettele vaikka perille saakka.

        Jos Vaygachin signaali katkeaa Lavansaaren kohdalla, niin silloin on Koivistolla hätä.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=273133100¢erx=27.18763¢ery=59.98895&zoom=10&type_color=9


      • On se taas säitä pid
        Eletään mielenkiinto kirjoitti:

        Taitavat nämä huhut pitää paikkansa, että Koiviston satamassa olisi jumissa toistakymmentä tankkeria jäiden takana.

        Jopa Siperiasta tulevat öljyputket on jouduttu sulkemaan koska ei ole enään paikkaa minne lastata.

        Mastera ja Tempera eivät ehdi kahdestaan kuljettaa kaikkea.

        Epätoivon suuruutta kuvannee se, että Vaygach vetää kahta yksittäistä tankkeria Koiviston suuntaan ja enkä yhtään ihmettele vaikka perille saakka.

        Jos Vaygachin signaali katkeaa Lavansaaren kohdalla, niin silloin on Koivistolla hätä.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=273133100¢erx=27.18763¢ery=59.98895&zoom=10&type_color=9

        Takavuosina puhuttiin jääkiekon yhteydessä Neuvostoliiton "punakoneesta."

        Itsekkin ihmettelin punakoneen ylivoimaa, mutta kyllä se salaisuus on nyt viimein selvinnyt.

        Ihmeellisen ylivertainen taito sumputtaa.


        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=273133100¢erx=27.18763¢ery=59.98895&zoom=10&type_color=9#


      • Palautuksen vastusta
        On se taas säitä pid kirjoitti:

        Takavuosina puhuttiin jääkiekon yhteydessä Neuvostoliiton "punakoneesta."

        Itsekkin ihmettelin punakoneen ylivoimaa, mutta kyllä se salaisuus on nyt viimein selvinnyt.

        Ihmeellisen ylivertainen taito sumputtaa.


        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=273133100¢erx=27.18763¢ery=59.98895&zoom=10&type_color=9#

        Tämän kevään laivaseuranta päätetään hyviin uutisiin.

        Kaikesta päätellen Venäjä on saanut avattua "rännin" joka myös kyetään pitämään auki ja vetävänä.

        Suursaaren eteläpuolitse ja Lavansaaren pohjoispuolitse on jo "virrannut" monia aluksia molempiin suuntiin.

        Lavansaaren "motissa" viikon/viikkokausia maanneet alukset ovat päässeet matkaan.(Sealing, Nevski Prospekt ja Delta Pioneer esimerkkeinä)

        Nythän me kaikki voimme ryhtyä odottelemaan sitä ensimmäistä pääskystä, kesää ja jokavuotisia Karjalan matkoja.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=230945000¢erx=27.52559¢ery=60.07575&zoom=10&type_color=8


      • Toverit jälleen nuhj
        Palautuksen vastusta kirjoitti:

        Tämän kevään laivaseuranta päätetään hyviin uutisiin.

        Kaikesta päätellen Venäjä on saanut avattua "rännin" joka myös kyetään pitämään auki ja vetävänä.

        Suursaaren eteläpuolitse ja Lavansaaren pohjoispuolitse on jo "virrannut" monia aluksia molempiin suuntiin.

        Lavansaaren "motissa" viikon/viikkokausia maanneet alukset ovat päässeet matkaan.(Sealing, Nevski Prospekt ja Delta Pioneer esimerkkeinä)

        Nythän me kaikki voimme ryhtyä odottelemaan sitä ensimmäistä pääskystä, kesää ja jokavuotisia Karjalan matkoja.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=230945000¢erx=27.52559¢ery=60.07575&zoom=10&type_color=8

        Tuntuu tuo British Kestrel olevan oppivainen kakara. Makasi toista viikkoa maaliskuun alkupuolella samanlaisessa sumpussa kuin mitkä venäläiset jälleen ovat rakentaneen uudestaan Suursaaren ja Lavansaaren ympäristöön.

        British Kestrel "peesaa" kiltisti para-aikaa Porkkalanselällä Primorskiin menevää Masteraa.

        Toivottavasti Mastera ei pudota siipimiestä porukasta vaan saattaa heikon Koivistolle.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=232160000¢erx=23.445¢ery=59.5895&zoom=10&type_color=8


      • Onni joillain ja kes
        Toverit jälleen nuhj kirjoitti:

        Tuntuu tuo British Kestrel olevan oppivainen kakara. Makasi toista viikkoa maaliskuun alkupuolella samanlaisessa sumpussa kuin mitkä venäläiset jälleen ovat rakentaneen uudestaan Suursaaren ja Lavansaaren ympäristöön.

        British Kestrel "peesaa" kiltisti para-aikaa Porkkalanselällä Primorskiin menevää Masteraa.

        Toivottavasti Mastera ei pudota siipimiestä porukasta vaan saattaa heikon Koivistolle.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=232160000¢erx=23.445¢ery=59.5895&zoom=10&type_color=8

        Se on välillä kovasti ihmeellistä tuo itäinen logistiikka. Moskva toi Delta Pioneerin Primorskista 9.maaliskuuta viikoksi makaamaan Lavansaaren viereen.Nyt Delta Pioneer on käynyt Keski-Euroopassa tyhjentämässä lastinsa ja aloittanut uuden makuutusjakson Suursaaren länsipuolella.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/datasheet.aspx?datasource=ITINERARIES&MMSI=240244000

        Pelko perinteisestä itäisestä kasvojen menetyksestä estää pyytämästä apua vaikka lähialueella seilaa kesälomatunnelmissa Voima, Fennica, Vidar Viking ja Tarmo ainakin.


      • Säitä on pidellyt ta
        Onni joillain ja kes kirjoitti:

        Se on välillä kovasti ihmeellistä tuo itäinen logistiikka. Moskva toi Delta Pioneerin Primorskista 9.maaliskuuta viikoksi makaamaan Lavansaaren viereen.Nyt Delta Pioneer on käynyt Keski-Euroopassa tyhjentämässä lastinsa ja aloittanut uuden makuutusjakson Suursaaren länsipuolella.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/datasheet.aspx?datasource=ITINERARIES&MMSI=240244000

        Pelko perinteisestä itäisestä kasvojen menetyksestä estää pyytämästä apua vaikka lähialueella seilaa kesälomatunnelmissa Voima, Fennica, Vidar Viking ja Tarmo ainakin.

        Alkaa tuo tilanne Suursaaren etelä ja länsipuolella muistuttamaan sitä samaa kuin maaliskuun alkupuolella Lavansaaren ympäristössä.

        Futura tuli Pietarista ja keräsi avaamaansa ränniin kymmenkunta rahtialusta ja 4-5 venäläistä murtajaa.

        Mastera saapui lännestä Suursaaren lounaiskulmalle ja sen ränniin on kertynyt jo 10-12 "itäänmenijää". Vaygach kerää Suursaaren kulmalla epätoivoisesti "köyhän talon porsaita" lisää Masteran avaamaan ränniin.

        Ahttp://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?zoom=9&oldmmsi=230945000&olddate=3/29/2011 12:59:00 PM#


      • Nati, nati kaikille
        Säitä on pidellyt ta kirjoitti:

        Alkaa tuo tilanne Suursaaren etelä ja länsipuolella muistuttamaan sitä samaa kuin maaliskuun alkupuolella Lavansaaren ympäristössä.

        Futura tuli Pietarista ja keräsi avaamaansa ränniin kymmenkunta rahtialusta ja 4-5 venäläistä murtajaa.

        Mastera saapui lännestä Suursaaren lounaiskulmalle ja sen ränniin on kertynyt jo 10-12 "itäänmenijää". Vaygach kerää Suursaaren kulmalla epätoivoisesti "köyhän talon porsaita" lisää Masteran avaamaan ränniin.

        Ahttp://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?zoom=9&oldmmsi=230945000&olddate=3/29/2011 12:59:00 PM#

        Tilanne Suursaaren, Lavansaaren ja Seiskarin ympäristössä on päässyt jo niin pahaksi, että venäläiset ovat vetäneet esiripun näyttämön eteen.

        Sieltä ei saavu enään yhtään ainoata paikannussignaalia.


      • Sumppujen sumppu.
        Nati, nati kaikille kirjoitti:

        Tilanne Suursaaren, Lavansaaren ja Seiskarin ympäristössä on päässyt jo niin pahaksi, että venäläiset ovat vetäneet esiripun näyttämön eteen.

        Sieltä ei saavu enään yhtään ainoata paikannussignaalia.

        Sen verran peruutusta, että Suursaaren ympäristössä onkin "suomalaiset kelit". Mastera, Stena Arctica ja Pauline Russ kulkevat. Kaikki muut seisovat.


      • Ust-Lugan jättisatam
        Sumppujen sumppu. kirjoitti:

        Sen verran peruutusta, että Suursaaren ympäristössä onkin "suomalaiset kelit". Mastera, Stena Arctica ja Pauline Russ kulkevat. Kaikki muut seisovat.

        Temperakin näkyy tulleen yöllä ulos Primorskista ja etenee 15solmun nopeudella Suursaarelta. Kaikilta muilta osin huopatossutehtaan yövuoro jatkuu.


      • Saas nähdä.
        Ust-Lugan jättisatam kirjoitti:

        Temperakin näkyy tulleen yöllä ulos Primorskista ja etenee 15solmun nopeudella Suursaarelta. Kaikilta muilta osin huopatossutehtaan yövuoro jatkuu.

        Ust-Lugan tänään saapuvien alusten listassa komeilee ainoana Grigoriy Aleksandrov.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/portdetails.aspx?port_id=969

        Sehän taas riippuu siitä kuinka pitkäksi tuo lepotauko venyy.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=273141110¢erx=26.37921¢ery=59.94459&zoom=10&type_color=7


      • Markkinataloutta
        Saas nähdä. kirjoitti:

        Ust-Lugan tänään saapuvien alusten listassa komeilee ainoana Grigoriy Aleksandrov.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/portdetails.aspx?port_id=969

        Sehän taas riippuu siitä kuinka pitkäksi tuo lepotauko venyy.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=273141110¢erx=26.37921¢ery=59.94459&zoom=10&type_color=7

        Tuntuvat nuo Tempera ja Mastera aistivan markkinatilannetta hyvin herkällä korvalla juuri nyt.

        Kumpikaan ei ole hyvään toviin käynyt Keski-Euroopassa tyhjentämässä lastiaan.

        Sahaamalla Porvoon ja Primorskin väliä edestakaisin ja pitämällä siinä ohessa väylän auki, niin siinä saattaa Nesteelle irrota paluulastina hyvinkin edullista raakaöljyä.

        Toivotaan nyt että säiliötila Porvoossa riittää pahimman ruuhkan ajan.


      • Huokausten huokaus.
        Toverit jälleen nuhj kirjoitti:

        Tuntuu tuo British Kestrel olevan oppivainen kakara. Makasi toista viikkoa maaliskuun alkupuolella samanlaisessa sumpussa kuin mitkä venäläiset jälleen ovat rakentaneen uudestaan Suursaaren ja Lavansaaren ympäristöön.

        British Kestrel "peesaa" kiltisti para-aikaa Porkkalanselällä Primorskiin menevää Masteraa.

        Toivottavasti Mastera ei pudota siipimiestä porukasta vaan saattaa heikon Koivistolle.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=232160000¢erx=23.445¢ery=59.5895&zoom=10&type_color=8

        Taisin hiukan liian aikaiseen kehua tuota British Kestrelliä alkuviikosta.

        Masteralla tuntuu menevän noin 5vrk edestakaiseen matkaan Primorskista Porvooseen lastauksineen ja purkuineen.

        Tuntuu tuolla British Kestrellillä olevan huomattavasti löysempi aikataulu kun se on taas odotellut koko sen ajan tuossa Suursaaren nurkilla.

        Saapas nähdä vilkuttaako Masteran porukka kun he jälleen "hurauttavat" ohi.


        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=240244000¢erx=27.40812¢ery=60.06528&zoom=10&type_color=8#

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=232160000¢erx=27.2655¢ery=60.03316&zoom=10&type_color=8


      • Se on hiukan
        Huokausten huokaus. kirjoitti:

        Taisin hiukan liian aikaiseen kehua tuota British Kestrelliä alkuviikosta.

        Masteralla tuntuu menevän noin 5vrk edestakaiseen matkaan Primorskista Porvooseen lastauksineen ja purkuineen.

        Tuntuu tuolla British Kestrellillä olevan huomattavasti löysempi aikataulu kun se on taas odotellut koko sen ajan tuossa Suursaaren nurkilla.

        Saapas nähdä vilkuttaako Masteran porukka kun he jälleen "hurauttavat" ohi.


        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=240244000¢erx=27.40812¢ery=60.06528&zoom=10&type_color=8#

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=232160000¢erx=27.2655¢ery=60.03316&zoom=10&type_color=8

        ikävää kun ei ole kavereita eikä ystäviä edes näköpiirissä.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/datasheet.aspx?datasource=ITINERARIES&MMSI=538090266

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=538090266¢erx=26.02911¢ery=59.88693&zoom=10&type_color=8


      • Valhe, valheempi, ti
        Se on hiukan kirjoitti:

        ikävää kun ei ole kavereita eikä ystäviä edes näköpiirissä.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/datasheet.aspx?datasource=ITINERARIES&MMSI=538090266

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=538090266¢erx=26.02911¢ery=59.88693&zoom=10&type_color=8

        Ja vielä kun väitetään ettei venäläinen tiede ja tekniikka olisi huippuluokkaa.

        Päivällä King Edward oli Viipurinlahden suulla.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?zoom=9&oldmmsi=538090266&olddate=4/11/2011 12:10:00 PM

        Nyt illalla se näkyy löytyvän Rotterdamin satamasta. Ei ollenkaan huono suoritus.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?zoom=9&oldmmsi=538090266&olddate=4/11/2011 5:39:00 PM

        Huomaavainen mies kertoi olevansa venäläisten tilastojen erikoismies, niin voisitko sinä laskea keskituntinopeuden Viipurinlahden ja Rotterdamin välille. Vähintäin satoja ellei peräti tuhansia solmuja tunnissa.


      • Piäskyset suapuu.
        Valhe, valheempi, ti kirjoitti:

        Ja vielä kun väitetään ettei venäläinen tiede ja tekniikka olisi huippuluokkaa.

        Päivällä King Edward oli Viipurinlahden suulla.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?zoom=9&oldmmsi=538090266&olddate=4/11/2011 12:10:00 PM

        Nyt illalla se näkyy löytyvän Rotterdamin satamasta. Ei ollenkaan huono suoritus.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?zoom=9&oldmmsi=538090266&olddate=4/11/2011 5:39:00 PM

        Huomaavainen mies kertoi olevansa venäläisten tilastojen erikoismies, niin voisitko sinä laskea keskituntinopeuden Viipurinlahden ja Rotterdamin välille. Vähintäin satoja ellei peräti tuhansia solmuja tunnissa.

        Se on vain ihmeellinen voima kevätauringolla.
        Ust-Luga yrittää saada sisälle ensimmäisen laivan tämän vuoden puolella. Saapa nähdä jääkö sekin vain puheeksi kuten niin monta kertaa aikaiseminki.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?zoom=13&mmsi=215539000¢erx=21.91597 ¢ery=59.14883

        Kevään merkit ilmassa.Vaygach kotimatkalla Murmanskiin.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=273133100¢erx=10.49994¢ery=57.92278&zoom=10&type_color=9


      • Viipurin mlk Uuras.
        Piäskyset suapuu. kirjoitti:

        Se on vain ihmeellinen voima kevätauringolla.
        Ust-Luga yrittää saada sisälle ensimmäisen laivan tämän vuoden puolella. Saapa nähdä jääkö sekin vain puheeksi kuten niin monta kertaa aikaiseminki.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?zoom=13&mmsi=215539000¢erx=21.91597 ¢ery=59.14883

        Kevään merkit ilmassa.Vaygach kotimatkalla Murmanskiin.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=273133100¢erx=10.49994¢ery=57.92278&zoom=10&type_color=9

        Ujous ja rimakauhu ovat jälleen iskeneet "tovereihin".Balgarka on poistanut kohdesataman ja Ust-Luga saapuvat laivat saapumisaikoineen.

        Katsotaan nyt kuitenkin pitääkö Ust-Lugan aamuyöstä antama tieto Balgarkan saapumisesta torstaina satamaan paikkansa.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?zoom=13&mmsi=215539000¢erx=21.91597 ¢ery=59.14883

        Vysotskille (Uuras) onnittelut huomattavasti avoimemmasta tiedottamisesta kuin Primorsk (Koivisto)


      • Varhaisperunan kylvö
        Viipurin mlk Uuras. kirjoitti:

        Ujous ja rimakauhu ovat jälleen iskeneet "tovereihin".Balgarka on poistanut kohdesataman ja Ust-Luga saapuvat laivat saapumisaikoineen.

        Katsotaan nyt kuitenkin pitääkö Ust-Lugan aamuyöstä antama tieto Balgarkan saapumisesta torstaina satamaan paikkansa.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?zoom=13&mmsi=215539000¢erx=21.91597 ¢ery=59.14883

        Vysotskille (Uuras) onnittelut huomattavasti avoimemmasta tiedottamisesta kuin Primorsk (Koivisto)

        Kevään viimeinen (toistaiseksi) jääkelitiedotus.

        Balgarka torstaina Ust-Lugaan. Peruutettu.
        Petersburg torstaina Ust-lugaan.Peruutettu.
        Ust-luga perjantaina satamaluettelossa. Peruutettu.
        Primorsk perjantaina satamaluettelossa.Peruutettu.

        Osoituksena siitä etteivät kaikki venäläiset satamat ole täysiä tolloja ja toivottomia tumpeloita ojennan Vysotskille (Uuras) kukkapuskan.

        Aikaisemmin pyyhkeitä saanut King Edward piti singnaalin koko ajan päällä ja höyryää nyt täyttä vauhtia kohti Britanniaa Gotlannin kohdalla.


      • Ust-luga
        Varhaisperunan kylvö kirjoitti:

        Kevään viimeinen (toistaiseksi) jääkelitiedotus.

        Balgarka torstaina Ust-Lugaan. Peruutettu.
        Petersburg torstaina Ust-lugaan.Peruutettu.
        Ust-luga perjantaina satamaluettelossa. Peruutettu.
        Primorsk perjantaina satamaluettelossa.Peruutettu.

        Osoituksena siitä etteivät kaikki venäläiset satamat ole täysiä tolloja ja toivottomia tumpeloita ojennan Vysotskille (Uuras) kukkapuskan.

        Aikaisemmin pyyhkeitä saanut King Edward piti singnaalin koko ajan päällä ja höyryää nyt täyttä vauhtia kohti Britanniaa Gotlannin kohdalla.

        Ust-luga.
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/portdetails.aspx?port_id=969


      • Taitaa se

      • Selvästi

      • Vaikka se näyttikin
        Selvästi kirjoitti:

        vilkastumaan päin se laivaliikenne Ust-Lugassa. Viimeiseen kuukauteen satamassa on käynyt peräti YKSI rahtialus.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/portdetails.aspx?port_id=969

        talvella siltä, että koko Ust-Lugaprojekti oltaisiin peruttu ja sen myötä myös BPS-2, niin pelko on osoittautunut aiheettomaksi. Lange Wapper jo ruoppaa väyliä syvemmäksi ja laivoja poikkeaa satamassa muutenkin kuin noissa venäläisissä tilastoissa.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/shipdetails.aspx?mmsi=205309000


      • Putkenlaskualus
        Vaikka se näyttikin kirjoitti:

        talvella siltä, että koko Ust-Lugaprojekti oltaisiin peruttu ja sen myötä myös BPS-2, niin pelko on osoittautunut aiheettomaksi. Lange Wapper jo ruoppaa väyliä syvemmäksi ja laivoja poikkeaa satamassa muutenkin kuin noissa venäläisissä tilastoissa.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/shipdetails.aspx?mmsi=205309000

        Solitaire puolestaan tuo Nord Streamin kakkosputkea kovaa vauhtia Viipurinlahdelta länteen. Matka on jo edistynyt Suursaaren kohdalle. Castora Sei ja Skandi Arctic viimeistelevät ykkösputken viimeisiä jatkoliitoksia.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?zoom=9&oldmmsi=351597000&olddate=6/12/2011 12:57:00 PM


      • Opilksi, mutta ei
        Putkenlaskualus kirjoitti:

        Solitaire puolestaan tuo Nord Streamin kakkosputkea kovaa vauhtia Viipurinlahdelta länteen. Matka on jo edistynyt Suursaaren kohdalle. Castora Sei ja Skandi Arctic viimeistelevät ykkösputken viimeisiä jatkoliitoksia.

        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?zoom=9&oldmmsi=351597000&olddate=6/12/2011 12:57:00 PM

        ojennukseksi tovereille Pietariin.

        Se oli talvella ilo seurata sellaisia merten” vinttikoiria” kuin Caroline Russ
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=304080889¢erx=12.74283¢ery=54.78217&zoom=10&type_color=7
        tai Pauline Russ
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=304080890¢erx=10.70033¢ery=53.8945&zoom=10&type_color=7

        Molemmat reitillä Lyypekki-Hamina-Pietari.
        Jääluokka 1A-Super ja matkanopeus pahimmillakin ahtojääkeleillä 10-15 solmua. Kulkivat jopa sellaisilla ”keleillä” kun venäläiset murtajat jo jumittivat ja pysähtelivät.


      • Laukaansuu.
        Opilksi, mutta ei kirjoitti:

        ojennukseksi tovereille Pietariin.

        Se oli talvella ilo seurata sellaisia merten” vinttikoiria” kuin Caroline Russ
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=304080889¢erx=12.74283¢ery=54.78217&zoom=10&type_color=7
        tai Pauline Russ
        http://www.marinetraffic.com/ais/fi/default.aspx?mmsi=304080890¢erx=10.70033¢ery=53.8945&zoom=10&type_color=7

        Molemmat reitillä Lyypekki-Hamina-Pietari.
        Jääluokka 1A-Super ja matkanopeus pahimmillakin ahtojääkeleillä 10-15 solmua. Kulkivat jopa sellaisilla ”keleillä” kun venäläiset murtajat jo jumittivat ja pysähtelivät.

        Näköjänsä Pearl River on saapunut kaveriksi Lange Wapperille Laukaanlahdelle.
        Hyvä toverit. Ette te olekaan toivottomia.(Vaikka ei se paljon puutukkaan)

        http://photos3.marinetraffic.com/ais/showphoto.aspx?photoid=257418&size=full


      • GEOPOTES 15
        Laukaansuu. kirjoitti:

        Näköjänsä Pearl River on saapunut kaveriksi Lange Wapperille Laukaanlahdelle.
        Hyvä toverit. Ette te olekaan toivottomia.(Vaikka ei se paljon puutukkaan)

        http://photos3.marinetraffic.com/ais/showphoto.aspx?photoid=257418&size=full

        On saapunut Ust-Lugaan. Ei huonosti. Jo kolme raskasta ruoppaajaa hommissa. (Etteivät toverit vain olisi säikähtäneet siitä minun talvella antamasta palautteesta)

        Lange Wapper
        Pearl River
        Geopotes 15

        http://photos.marinetraffic.com/ais/showphoto.aspx?photoid=366994&size=full


    • Lähialueyhteistyösop

      Älä välitä. Kyllä sitä venäläistä logiikkaa tai sen puutetta ihmettelee moni muukin.Tämän päivän Helsingin Sanomissa haastateltiin Murmanskista tulleen ydinmurtajan kapteenia.Hiukan hän ihmetteli, että miksi VAYGACHin ajasta valtaosa menee siihen, että avustetaan yksittäistä matkustaja-alusta joka seilaa Helsingin ja Pietarin väliä.

      Ei kylläkään uskaltanut ääneen sanoa, että luultavasti Kremlin pojilla on osakkeita kyseisessä varustamossa.

      Koska tuolla Turun telakalla tahtoo tilauskirjat olla tyhjinä, niin mekin voisimme tilata Kiviniemelle oman ydinmurtajan. Ja jos Mari lainaisi ikiomaa murtajaansa, niin korkeintaan Paulalle Talvivaaran kuljetustarpeisiin.

    • Se avarakatseinen
      • Sininen...

        Tiedätkös, mikä asia liittyy tuohon siniseen väriin ulko-ovissa?


    • Anonyymi

      Vanha ketju, UST-LUGA -satama on auki ainakin nyt v. 2021. Juuri meni 243 metriä pitkä tankkeri "Minerva Lisa" Ust -Luguun. (Suomen Olkiluoto 3 voimala ei ole ihan käytössä).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe