Black Swan, surkea tekele

Musta nyrkki

Kertoo balettitanssijasta joka pimahtaa ja tappaa lopussa vahingossa itsensä. Jee jee. Ja oscar ehdokkuuksia on pakko olla tietysti moiselle surkealle tekeleelle. Olipa kyllä huonoimpia leffoja mitä olen nähnyt

21

1366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohta katsova

Kiva kun kerroit loppuratkaisun :) :)

Näytti trailerin perusteella kyllä ihan muulta kun surkealta.

• ...............
    • GURRE

Minun mielestäni Black Swan oli hyvinpsykologinen elokuva ja harva on sitä ymmärtänyt kunnola. Minä ainaskin pidin siitä ja olen iloinen, että se sai Oscarin!

• cinefiili

Aika keskinkertainen leffa vaikka oli ok näyttelijät ja hienosti kuvattu. Jos haluatte katsoa kunnon rajua "nainen sekoaa" menoa niin katsokaa Antichrist, Inland Empire ja Inho - Repulsion. Jää Black Swan pahasti jälkeen noista leffoista. Ja yks hyvä balettimaailmaan sijoittuva klassikko vielä on tuo Red Shoes.

• acac22

Kauhun elementtejä oli paljon leffassa. Leffa sinänsä on aika monisäikeinen eli ei ihan avaudu tosta vaan...ilmeisesti pimahtavan päänäyttelijän pakkomielle on baletti ja siihen koko leffa nojaa.. Ihan katsottava

• M@k3

No joo, juoni ei tosiaan ole ihan star ship troopereiden tasoa, mutta oscari tulikin hyvästä näyttelystä.

• Petyin

Tuli mieleen ala-asteen ensimmäiset aineet. Niin typerää kun koetetaan pelleillä psykologisilla hienouksilla, mutta ei osata sitten toteuttaa sitä kunnolla tai vedetään homma ihan yli. "Hups, ei nuin käynytkään... Entä näin? Ei. Mutta tälleen se menee." Turhaa kikkailua kun ei osaa. Harmittaa ku ohjaajan cv oli kuitenkin suhteellisen vakuuttava.

• mmaryaa

Hei tooosi kiva ku kerroit loppuratkasun!! mitä kävi mielessä....

• Petyin

Minun tekstissä ei loppua/loppuratkaisua käsitelty ollenkaan. Vai oliko sun viesti jollekin toiselle?

• gröll

Uskon kyllä, mutta onneksi minä en koskaan sorru jenkkilään. Joku saatanan Natalie Portman pääosissa, yäk!

• Veteranfan

Näyttelijä Natalie Portman on syntynyt Israelissa,joten taas palkittiin näyttelijä oscarilla,joka on lähtöisin jostain muualta kuin Hollywoodista.

• Spad

Vitun persereikä. Ei ehkä olis kuitenkaan tarvinnut paljastaa loppua (jota by the way et lainkaan ymmärtänyt) vaikka et itse leffasta tykännytkään. Vähemmistössä olet idiottimaisen mielipiteesi kanssa.

• Yellow duck

Alaotsikko voisi olla: "Balettitanssijan rankka puberteetti". Elokuvan muut henkilöhahmot olivat niin pinnallisia, että tämä vaikutti melkein nuorisoelokuvalta. Eikä tuosta tanssista katsojalle paljoa välity. Mutta melko intensiivinen sekoamiskuvaus.

• asfadsvadva

Se oli todella hieno ja upea leffa, ahdistava tunnelma oli saatu hyvin hallintaan ja hyvin oli myös kuvattu. Koskaan en oo pelänny leffassa niin paljon, vaikka monia kauhuleffoja on tullut katsottua. Okei, se on mielipiteesi, mutta sanopa yksikin paljon, paljon parempi leffa. Vaikea vain kuvitella, että jonkun mielestä se olisi muka surkea - mahtava leffa!

• LovedIt

Black Swan oli tosi kaunis elokuva joka kertoo Nina Sayersista, joka ei loppujen lopuksi kestä Joutsenlammen pääroolia ja kuolee kun hallusinaatioiden vallassa luuli tappaneensa Lilyn, ja viilsi peilin palalla itseään. Viimeiset sanat "Se oli täydellistä" kertoi, kuinka äärimmäistä täydellisyyden tavoittelu oli Ninalle.

• nou thanx

Natalia Portman ei iske tippakaan, ei mitään karismaa ja elokuvan balettitanssikohtaukset surkeita vaikka kyseessä yksi kuuluisimpia baletteja. Rasittava elokuva kokonaisuudessaan -- loppuratkaisu (kun muuta ei enää keksitä niin tyyppi päätyy tommoseen) lapsellinen.

• greentea

Musta ainakin leffa oli hyvinkin todenmukanen, itekin kun tanssipiireissä vietän aikaani. Olihan se dramaattinen kuvaus elämästä, mutta omasta mielestä erinomainen. Missään nimessä en sanois lapselliseks, erilainen vaan. Ja hyvä että erottuu kaikesta muusta American Pie - höslästä. Plääh.

• voi jukran pujut.

Nimenomaan ei ollut todenmukainen kylläkään ! Ärsyttävä leffa !
        Balettikohtaukset olivat minimissä vaikka elokuvan piti kertoa nimenomaan balettimaailmasta,
        muutama Portmanin hassu sipsuttelu sekä opettajan kanssa pussauskohtaukset että tanssija saa muka "tuntumaa eroottiseen puoleensa" ei todellakaan kuvaa tanssipiirejä ja äärimmäisen kaunista ja kurinalaista balettia todenmukaisesti.

Mutta en tiedä missä tanssipiireissä sä vietät aikaa--- Riverdances?

• The Swan Queen

Musta siinä oli vähän liikaakin balettikohtauksia. Mä ajattelin et eiks täs oo mitään muuta, kun en kerran tajunnu mitä tässä leffassa oikee ajettiin takaa..?? Kuka se muija oli kenet se nina koko ajan näki? Mulle tuli mieleen et se olis ollu sen mutsi ja jotenkin se koitti päästä siitä sen mutsin tuomasta paineesta ja hallinnasta irti. Mut emmä tajunnu koko leffaa.

• Eikös se ollut ihan hyvin muuten kerrottu pätkä paineiden aiheuttamasta stressistä jok ajohtaa psykoosiin. Ainoa asia mikä häiritsi oli se, että Hollywood-tuotantojen on näköjään pakko tukeutua kaiken maailman tietokoneella päälle liimattuihin efekteihin.

• karvis23

Elokuvana suuri pettymys. Kaiken hypetyksen jälkeen odotin paljon enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      20
      8179
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      1568
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      376
      1315
    4. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1255
    5. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      261
      1187
    6. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      65
      1162
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1020
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1016
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      50
      972
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      958
    Aihe