"Miljoonat jotka nyt elävät

mjn55

eivät kuole koskaan"
Kova väite vuonna 1925.

No,teoriassa tuo on mahdollista.Onhan maailmassa vielä satoja miljoonia jotka ovat syntyneet ennen vuotta 1925.
Mutta kuinka monta ex-raamatuntutkijaa/Russelilaista tai niinkuin heitä nykyään kutsutaan:Jehovan todistajaa on tuosta 1925 tai sitä ennen syntynyneestä sukupolvesta tai yli 86 vuotiaasta?
Enpä usko olevan miljoonia vaikka Jehovan todistajien keski-ikä onkin korkea,miljoonia siitä 7 miljoonan joukosta.

Se siitä.
Tapahtuuhan niitä virheitä,Jehovan todistajien hallinto elimellekin, tuolle Jumalan ohjauksessa olevalle järjestölle?
Mutta siitähän syntyykin ongelma.
Miten Jumala suhtautuu siihen että Hänen nimessään puhutaan "höpöjä"?

Job.42:7"Minä olen vihastunut...sillä te olette puhuneet minusta vastoin totuutta..."

Miksi Jehovan todistajien järjestö uskoo saavansa olla Jumalan edustaja ja uskoo saavansa puhua/kirjoittaa toistuvasti EI TOTUUTTA,kuten m.m. tuosta ennustuksesta:"miljoonat jotka nyt elävät eivät kuole koskaan".
Se ei ole pelkkä olankohautuksella sivuutettava erhe vaan valhe,eli EI-totuus.'

Jobin kolme ystävää olivat hyvätapaisia kunnioitettuja miehiä,niin kuin suureksi osaksi voidaan sanoa Jehovan todistajista,mutta se hyvämaineisuus ei pelastanut Jobin kolmea toveria.
Vain Jobin rukous pelasti nuo hyvätapaiset miehet tuholta.

Miten te Jehovan todistajat kuvittelette pelastuvanne tuholta,siltä että olette esittäneet Jumalan päättämättömänä epävarmana järjestön,"oikean järjestön" ohjaajana?

60

1129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku_Meilo

>>Kova väite vuonna 1925.

Lisäksi väitettä esitettiin puheena jo vuodesta 1918 lähtien.

>>No,teoriassa tuo on mahdollista.Onhan maailmassa vielä satoja miljoonia jotka ovat syntyneet ennen vuotta 1925.

Tuo Rutherfordin ja Vt-seuran onneton sekoilu liittyi miehen hihasta vetämään numerologiaan vuoden 1925 maailmanlopusta, kohderyhmä ei siis silloin ollut siihen asti syntyneet. Toki siinä voi käyttää "1914-korjauskerrointa", jossa odotettiin rauhaa, mutta tuli sota, jolloin alettiin selittää, että odotetiinkin sotaa.

>>Miten te Jehovan todistajat kuvittelette pelastuvanne tuholta,siltä että olette esittäneet Jumalan päättämättömänä epävarmana järjestön,"oikean järjestön" ohjaajana?

Kuvittelu onnistuu oikein hyvin Vt-mielenhallinnan turvallisessa suojeluksessa.

• Muistan että kierroskonventissa 90-luvun loppupuoliskolla ko. sanonnalla vielä hehkuteltiin. Joku jt oli kuulemma maalannut tienvarressa sijainneen ladon seinään isolla ko. fraasin. Sitä sitten puhuja funtsaili kuulijoiden kanssa että mitäköhän ihmiset on ajatelleet ladon ohi ajaessaan ja lukiessaan tuon väitteen. Ja että on mahtanut olla hieno todistus ihmisille tuo teksti. Tosi hieno juu. Ei liene enää ko. tekstiä tuossa ladossa. Liekö koko latoa.

• mitä ajatteli maalar

Aihe herätti siinä määrin kiinnostusta, että kun kirjanen Miljoonat, jotka nyt elävät, eivät kuole koskaan saatiin käännetyksi samana vuonna, siitä otettiin rohkeasti 50000 kappaleen painos.
        Näihin aikoihin tunnettu porilainen liikemies Kaarlo Vesanto kiinnostui totuudesta.
        Kun hän myöhemmin rakennutti talon itselleen, hän pani maalarit maalaamaan suurin kirjaimin tuon ”Miljoonat”-esitelmän teeman kivitalonsa päätyseinään.
        Antti Salonen oli yksi työn tehneistä maalareista.
        Hän muistelee: ”Se oli siihen mennessä erikoisin maalauskomennukseni. Mietin itsekseni, mitä tuo lause mahtaa tarkoittaa.”
        Hän otti siitä myöhemmin selvää, meni kasteelle ja palveli vuosia kierrosvalvojana.
        Hän on edelleen hyväntuulinen erikoistienraivaaja Porissa.
        yb90 Suomi s.155-156

• Alzheimer
        mitä ajatteli maalar kirjoitti:

Aihe herätti siinä määrin kiinnostusta, että kun kirjanen Miljoonat, jotka nyt elävät, eivät kuole koskaan saatiin käännetyksi samana vuonna, siitä otettiin rohkeasti 50000 kappaleen painos.
        Näihin aikoihin tunnettu porilainen liikemies Kaarlo Vesanto kiinnostui totuudesta.
        Kun hän myöhemmin rakennutti talon itselleen, hän pani maalarit maalaamaan suurin kirjaimin tuon ”Miljoonat”-esitelmän teeman kivitalonsa päätyseinään.
        Hän muistelee: ”Se oli siihen mennessä erikoisin maalauskomennukseni. Mietin itsekseni, mitä tuo lause mahtaa tarkoittaa.”
        Hän otti siitä myöhemmin selvää, meni kasteelle ja palveli vuosia kierrosvalvojana.
        yb90 Suomi s.155-156

lieneekö vielä pystyssä.....?

• mitä ajatteli maalar kirjoitti:

yb90 Suomi s.155-156

Liekö talossa vielä ko. tekstiä, ja jos ei, niin miksi? Uskon puutetta?

• Alzheimer kirjoitti:

lieneekö vielä pystyssä.....?

Joo, laitetaan luopiovalheeksi tämä. Sen verran vakavasta asiasta on kuitenkin kysymys.

Mutta siis kai teksti vielä on talossa?

• mitä ajatteli maalar kirjoitti:

yb90 Suomi s.155-156

Onkohan tuo Antti Salonen miettinyt Elihun ja hänen tovereidensa huonoa esimerkkiä hurskaasta Jumalaa edustavasta kolmikosta,eräänlaisesta järjestöstä?
        Vääränlaisista totuuksista puhuminen voi johtaa Jumalan vihaan?
        Se ei ole mikään vähäpätöinen juttu.
        Ja miten paljon näitä "vääriä totuuksia" onkaan tullut "järjestön" nimissä.

No,ymmärrän vanhaa miestä.On vaikeaa tutustua vuosikymmenten "totuudessa" olon jälkeen,valheisiin,ei-totuuksiin.
        Se on ihmisen luonto.

• t. kiinnostunut ;)
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Liekö talossa vielä ko. tekstiä, ja jos ei, niin miksi? Uskon puutetta?

Yksi maalareista joka txt maalasi, meni sitten kasteelle, liekö vielä elossa?
        Mielenkiintoista historiaa Suomesta.
        Olen kuullut ratkiriemukkaita äänitteitä vanhempien puhujien puheista:
        voi kun puheet olisivat vieläkin yhtä
        suorasanaisia ;D

• Markku_Meilo
        mitä ajatteli maalar kirjoitti:

yb90 Suomi s.155-156

Ainakin mun hallussa olevan kopion mukaan kirjoitusasu oli tuolloin "miljonat", asiaahan se ei muuta, eikä sitä, että Jehovan toimittama laskelma oli samalla tavalla vuodella pielessä kuin 1914-laskelma:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8639582/thread

• Markku_Meilo kirjoitti:

Ainakin mun hallussa olevan kopion mukaan kirjoitusasu oli tuolloin "miljonat", asiaahan se ei muuta, eikä sitä, että Jehovan toimittama laskelma oli samalla tavalla vuodella pielessä kuin 1914-laskelma:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8639582/thread

olleen aikaisemminkin esillä.
        Nyt pyrin painottamaan sitä,että miten vakava asia on puhua Jumalan nimissä ja puhua Jumalaa väärässä valossa.
        Siis"olemme Jumalan edustajia,mutta puhumme välillä mitä sattuu"-tyyliin ,ei kerran tai kaksi vaan vähän väliä.
        Olis parempi ettei vetäis Jumalaa asiaan ollenkaan.
        Miksi?
        Koska Jumala ei puhu satuja,eikä halua ,että Hänet esitetään satujen kertojana.
        Me ihmiset voidaan sitä tehdä,mutta Jumala ei.
        Me ihmiset ei tiedetä kaikkea,hyvästä tahdostamme huolimatta,mutta Jumala tietää kaiken tarvittavan,mikä kohdistuu meidän ikuiseen hyvinvointiimme.

• Markku_Meilo
        mjn55 kirjoitti:

olleen aikaisemminkin esillä.
        Nyt pyrin painottamaan sitä,että miten vakava asia on puhua Jumalan nimissä ja puhua Jumalaa väärässä valossa.
        Siis"olemme Jumalan edustajia,mutta puhumme välillä mitä sattuu"-tyyliin ,ei kerran tai kaksi vaan vähän väliä.
        Olis parempi ettei vetäis Jumalaa asiaan ollenkaan.
        Miksi?
        Koska Jumala ei puhu satuja,eikä halua ,että Hänet esitetään satujen kertojana.
        Me ihmiset voidaan sitä tehdä,mutta Jumala ei.
        Me ihmiset ei tiedetä kaikkea,hyvästä tahdostamme huolimatta,mutta Jumala tietää kaiken tarvittavan,mikä kohdistuu meidän ikuiseen hyvinvointiimme.

>>olleen aikaisemminkin esillä.

Laitoin ton linkin vain vahvistaakseni sitä mitä jo olet esittänyt, toi julkaisu on osa Vt-seuran yli vuosisataista huuhaakavalkadia.

>>Nyt pyrin painottamaan sitä,että miten vakava asia on puhua Jumalan nimissä ja puhua Jumalaa väärässä valossa.

Joo, Jehovan profeettana esiintyminen on uskonnollisessa mielessä erittäin vaativa asema, sen ylläpito valheella on todella ironista. Niinpä tuli ,ieleen vuonna 1974 (englanninkielellä 1971) julkaistu kirja "Kansat tulevat tietämään, että minä olen Jehova" - miten? Kirjan 4. luku, otsikoltaan "Valtuutettu puhumaan Jumalan nimessä", rehentelee sillä kuinka sitä ollaan niin Jehovan profeettaa, että.

• ei-rattijuoppo ;)
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>olleen aikaisemminkin esillä.

Laitoin ton linkin vain vahvistaakseni sitä mitä jo olet esittänyt, toi julkaisu on osa Vt-seuran yli vuosisataista huuhaakavalkadia.

>>Nyt pyrin painottamaan sitä,että miten vakava asia on puhua Jumalan nimissä ja puhua Jumalaa väärässä valossa.

Joo, Jehovan profeettana esiintyminen on uskonnollisessa mielessä erittäin vaativa asema, sen ylläpito valheella on todella ironista. Niinpä tuli ,ieleen vuonna 1974 (englanninkielellä 1971) julkaistu kirja "Kansat tulevat tietämään, että minä olen Jehova" - miten? Kirjan 4. luku, otsikoltaan "Valtuutettu puhumaan Jumalan nimessä", rehentelee sillä kuinka sitä ollaan niin Jehovan profeettaa, että.

”Kansat tulevat tietämään, että minä olen Jehova” – miten? engl.1971; suomeksi 1973
        Luku 4 s55-56 jne
        ”Ja hän sanoi minulle: ’Ihmislapsi [’Ihmisen poika, Um], minä lähetän sinut israelilaisten tykö, kapinallisten pakanain tykö, jotka ovat kapinoineet minua vastaan; he ja heidän isänsä ovat luopuneet minusta, hamaan tähän päivään asti. Nuo lapset, joilla on kovat kasvot ja paatuneet sydämet – niitten luokse minä sinut lähetän, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra [Suvereeni Herra Jehova, Um]. Kuulkoot tai olkoot kuulematta – sillä uppiniskainen suku he ovat – he tulevat kuitenkin tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä.” – Hes. 2:3–5.
        5 Hesekielille ilmoitetaan siten selvästi, että hän on palveleva tästä lähtien profeettana. Hänet valtuutetaan puhumaan Jumalan nimessä, kun hänelle sanotaan: ”Näin sanoo Suvereeni Herra Jehova.” Samoin kuin Jehova oli lähettänyt Mooseksen profeetakseen 900 vuotta aikaisemmin, niin hän lähetti nyt Hesekielin. Hesekiel ei ylentänyt itseään profeetaksi eikä ottanut itselleen vapautta puhua Jumalan nimessä. Hän oli todella Korkeimman Jumalan lähettämä profeetta.......*************************
        Luku on hyvä lukea, ei ainoastaan OTSIKKO ;D niin
        tajuaa MITÄ Jumalan nimessä puhumisella tarkoitetaan !

^^^^ otsikoltaan "Valtuutettu puhumaan Jumalan nimessä", rehentelee sillä kuinka sitä ollaan niin Jehovan profeettaa, että.^^^^^^^^^^^^^
        M_M taas antamassa"todistusta" pettämättömän vihjailevaan tyyliinsä asioista joita on vaikea ihan heti tarkistaa ?
        kun harvalla ko. opusta kirjahyllyssä on....

• Markku_Meilo
        ei-rattijuoppo ;) kirjoitti:

”Kansat tulevat tietämään, että minä olen Jehova” – miten? engl.1971; suomeksi 1973
        Luku 4 s55-56 jne
        ”Ja hän sanoi minulle: ’Ihmislapsi [’Ihmisen poika, Um], minä lähetän sinut israelilaisten tykö, kapinallisten pakanain tykö, jotka ovat kapinoineet minua vastaan; he ja heidän isänsä ovat luopuneet minusta, hamaan tähän päivään asti. Nuo lapset, joilla on kovat kasvot ja paatuneet sydämet – niitten luokse minä sinut lähetän, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra [Suvereeni Herra Jehova, Um]. Kuulkoot tai olkoot kuulematta – sillä uppiniskainen suku he ovat – he tulevat kuitenkin tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä.” – Hes. 2:3–5.
        5 Hesekielille ilmoitetaan siten selvästi, että hän on palveleva tästä lähtien profeettana. Hänet valtuutetaan puhumaan Jumalan nimessä, kun hänelle sanotaan: ”Näin sanoo Suvereeni Herra Jehova.” Samoin kuin Jehova oli lähettänyt Mooseksen profeetakseen 900 vuotta aikaisemmin, niin hän lähetti nyt Hesekielin. Hesekiel ei ylentänyt itseään profeetaksi eikä ottanut itselleen vapautta puhua Jumalan nimessä. Hän oli todella Korkeimman Jumalan lähettämä profeetta.......*************************

^^^^ otsikoltaan "Valtuutettu puhumaan Jumalan nimessä", rehentelee sillä kuinka sitä ollaan niin Jehovan profeettaa, että.^^^^^^^^^^^^^
        M_M taas antamassa"todistusta" pettämättömän vihjailevaan tyyliinsä asioista joita on vaikea ihan heti tarkistaa ?

>>”Kansat M_M taas antamassa"todistusta" pettämättömän vihjailevaan tyyliinsä asioista joita on vaikea ihan heti tarkistaa ?

Kukahan tässä vihjailee, minä viittasin ko. kirjan lukuun ja väitin, että siinä esitetään Vt-seuran edustavan Jehovan profeettaluokkaa. Ja mitä teet sinä, lainaat ko. luvusta osan, josta em. asia ei tule esille. Katsotaan mitä minä tarkoitin tuosta luvusta, ensin Hesekiel ja hänen toimintansa esitetään esikuvaksi ja sen jälkeen ryhdytään etsimään vastakuvaa vuoden 1914 jälkeen:

”Kuka on Hesekielin nykyinen vastine, jonka sanoma ja toiminta vastaa tuon muinaisen Jehovan profeetan julistusta ja tekoja? Kenestä nykyään elävästä hän oli ’merkki’ eli ’ ennusmerkki’? Ei kenestäkään yksilöstä vaan ihmisryhmästä. Koska nykyinen Hesekiel koostuu yhdistyneestä ihmisjoukosta, niin hän on ihmisyhteisö, joka muodostuu monista jäsenistä kuten ihmisruumiskin.” (s. 57-58)

"Eikö sitten ollut ketään, jonka Jehova saattoi herättää palvelemaan tavalla, joka vastasi tuon muinaisen Babylonian pakkosiirtolaisen palvelusta? Kenen eteen Jehovan järjestön 'vaunut' saattoivat tulla ja pysähtyä, jotta Hän olisi valtuuttanut tämän pätevän puhumaan profeettana Jehovan nimessä? Oli olemassa ryhmä, jonka jäsenet olivat kärsineet uskonnollista vainoa ensimmäisen maailmansodan aikana Suuren Babylonin, väärän uskonnon maailmanmahdin, käsissä ja jonka jäsenet olivat itse asiassa tulleet pois Suuren Babylonin uskonnollisista järjestöistä. He olivat jopa kieltäytyneet olemasta kristikunnan ja muun Suuren Babylonin liittolaisia siten, että olisivat osallistuneet aktiivisesti lihalliseen sodankäyntiin ensimmäisen maailmansodan aikana. Keitä he olivat? (s.60)

Sivu 62 alkaa väliotsikolla ”Nykyinen ’Hesekiel’”

”He olivat sellaisten miesten ja naisten muodostama pieni vähemmistöryhmä, jotka olivat antautuneet Jehovalle pitäen häntä Jumalanaan seuraamalla hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen askeleita. ..... Merkitsikö muinainen profeetta Hesekiel heille mitään? Kyllä! Yksi niistä profeetallisita kirjoista, joita nämä Raamatun tutkijat olivat vuosia halunneet ymmärtää, oli Hesekielin kirja. Vuosien odotuksen jälkeen heistä tuntui, että heidän toivomukseensa oli kiinnitetty huomiota, kun kirja nimeltä ’Täyttynyt salaisuus’ julkaistiin englanniksi heinäkuussa 1917. Tämä Vartiotornin Raamattu- ja Traktaattiseuran julkaisema 608-sivuinen kirja sisälsi selityksen paitsi Raamatun viimeiseen kirjaan, Ilmestyskirjaan, myös Raamatun 26. kirjaan, Hesekieliin.” (s. 62-63)

”Mutta miksi meidän huomiomme on kiinnitetty kaikkiin näihin historiallisiin tapahtumiin? Ennustuksen täyttymyksen osoittamiseksi. Jehovan on löytänyt ja valtuuttanut nykyisen ’Hesekielinsä’. Se on Hesekiel-yhteisö. Sen muodostavat ne antautuneet, kastetut Jumalan valtakunnan julistajat, jotka on voideltu työhönsä hänen hengellään. (Jes. 61:1-3) On ilmeistä, että Jehovan näkymätön taivaallinen järjestö tuli vuonna 1919 Hesekielin näyssä nähtyjen taivaallisten vaunujen tavoin ja pysähtyi, ei kristikunnan Kansainliiton kannattajien eteen vaan Jeesuksen Kristuksen käsissä olevan Jumalan taivaallisen valtakunnan voideltujen julistajien eteen. Tämän vaunujen kaltaisen taivaallisen järjestön huipulta Jehova valtuutti antautuneen, kastetun voidellun palvelijaluokan puhumaan kaikille kansakunnille Hänen nimessään. Näin heistä tuli Hesekielin tavoin Jehovan todistajia. Oli mitä sopivinta, että kun he olivat maailmanlaajuisesti toimineet kaksitoista vuotta tässä ominaisuudessa, he omaksuivat erottavan nimen Jehovan todistajat kesällä 1931 Puolustus-kirjan julkaisemisen yhteydessä.” (s. 66)

>>kun harvalla ko. opusta kirjahyllyssä on....

Ja jollakin tuntuu olevan ainoastaan osa tuosta opuksesta.

Eikä tuo ole lainkaan ainoa näyte siitä, että Vt-seura katsoo edustavansa porukkaa, joka pelkän oman väitteensä perusteella esiintyy Jehovan viestintänavana ja aika ajoin profeettaluokkanakin.

• salaisuus?
        ei-rattijuoppo ;) kirjoitti:

Luku 4 s55-56 jne

Jt, jos lainaa vt julkaisuja palstalle, niin se on "totuutta, mutta, jos mr MM sen tekee se onkin vihjailua. ?

• hyvä uutinen
        salaisuus? kirjoitti:

Jt, jos lainaa vt julkaisuja palstalle, niin se on "totuutta, mutta, jos mr MM sen tekee se onkin vihjailua. ?

Monet Jt:t elävät nykyisyydessa, ei jossain sadan vuoden takaisessa ajassa.

• Eteenpäin !
        hyvä uutinen kirjoitti:

kulkee eteenpäin.
        Jotkut ihmiset polkevat paikallaan ja vellovat itsesäälin suossa....

• Markku_Meilo
        hyvä uutinen kirjoitti:

>>Monet Jt:t elävät nykyisyydessa, ei jossain sadan vuoden takaisessa ajassa.

Nekin, jotka uskovat Raamattuun?

• Hepr . 6:1-6
        Eteenpäin ! kirjoitti:

kulkee eteenpäin.

Laulu 45
        Eteenpäin!
        (Heprealaisille 6:1)
        1. Eteenpäin! Kohti kypsyyttä kasvamme.
        Jehovan tahto on, että edistyisimme.
        Parantaa palvelusta ain koetamme,
        silloin meitä siunataan.
        Työssä tärkeä on jokainen,
        tietä kuljemme nyt Kristuksen.
        Pysy vahvana Luojaamme luottaen,
        seiso aina puolellaan******************************

1Siksi, nyt kun olemme jättäneet Kristusta koskevan alkeisopin, pyrkikäämme kypsyyteen laskematta jälleen perustusta, nimittäin kuolleiden tekojen katumista ja uskoa Jumalaan,
        2 opetusta kasteista ja kätten päälle panemista, kuolleiden ylösnousemusta ja ikuista tuomiota.
        3 Ja tämän me teemme, jos Jumala tosiaan sallii.
        4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka on kerta kaikkiaan valistettu ja jotka ovat maistaneet taivaallista ilmaista lahjaa ja tulleet pyhästä hengestä osallisiksi
        5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan asiainjärjestelmän voimia,

6 mutta jotka ovat luopuneet, elvyttää jälleen katumukseen, koska he itse panevat Jumalan Pojan uudelleen paaluun ja saattavat hänet julkisen häpeän alaiseksi.

• Markku_Meilo
        Eteenpäin ! kirjoitti:

kulkee eteenpäin.

Se kun mielessään kuittaa oppikääntyilyt edistyksellä on itselleen epärehellinen, jos vielä esittää asian ääneen on lisäksi muillekin epärehellinen.

Jos kyse olisi todella jonkun jumalan järjestöstä, niin ei sellaisesta jumalasta kovin kaksista kuvaa voisi Vt-seuraa tarkkailemalla saada.

Hyvä esimerkki paikallaan vellovasta opista on sukupolvioppi, siitä on ollut kaksi perusversiota, jotka kumpikion on otettu jo kahdesti käyttöön. Kuinkahan kirkasta opetusta tuo kahden sukupolven mittainen yksi sukupolvi onkaan.

• Metukkasalem
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Monet Jt:t elävät nykyisyydessa, ei jossain sadan vuoden takaisessa ajassa.

Nekin, jotka uskovat Raamattuun?

On paljon vanhanaikaisempiakin asioita...
        Niinkuin painovoima..
        auringonvalon vaikutus kasvien kasvuun...
        vuodenaikojen vaihtelu...
        Näihin ikivanhoihin asioihin USKOEN ihmiset viljelevät kasveja,ruokkien muitakin ;D

• Metukkasalem kirjoitti:

Niinkuin painovoima..
        Näihin ikivanhoihin asioihin USKOEN ihmiset viljelevät kasveja,ruokkien muitakin ;D

on kaiken kaikkiaan se,että vaikka Jobin kirjan opetus on yli 100 vuotta vanha,ei sen opetusta voi heittää romukoppaan.
        Eli kun Jumalan nimessä,olkoonpa se sitten vain Jumalan ohjauksessa oleva järjestö tai Jobin kolme hurskasta miestä,jotka kuvittelivat tietävänsä mitä Jumala opettaa on Jumalan ilmituominen väärässä valossa, VAARALLISTA.
        Ei ole kysymys yksittäisestä opista (miljoonat jotka nyt elävät eivät kuole koskaan)vaan asenteesta.

Se on verrattavissa siihen asenteeseen joka on joillakin niillä,jotka tulevat tuomion hetkellä Jeesuksen eteen ja sanovat:"Emmekö ME..."
        Siis itsensä nostaminen muiden yläpuolelle tai itsensä nostaminen Jumalan sijaiseksi,edustajaksi.

Jos niin kuitenkin tekee ja kertoo Jumalasta ja Hänen aivoituksistaan väärin,niin seuraukset ovat........
        Saa itse kukin arvailla,mitä.

• Markku_Meilo
        Metukkasalem kirjoitti:

Niinkuin painovoima..

>>Raamattuun uskominen ei ole niin kovin vanhanaikaista...

Saatan olla väärässäkin, mutta käsittääkseni Raamattu on huomattavasti vanhempi laitos kuin yksikään Vt-seuran painotuote, vaikka hyvin usein jehovantodistajaksi mieltämäni sanoutuvat - Vt-seuran nimenomaisen ohjeen vastaisesti - irti Vt-seuran oppi- ja muusta historiasta.

>>On paljon vanhanaikaisempiakin asioita...

Kokemukseen pohjaavissa käytännön asioissa on se etu, että niistä on näyttöä. Suuresta osasta Raamatun tekstiä, olennoista puhumattakaan ei ole pienintäkään näyttöä. Toki jokainen saa luulla mitä haluaa.

• 2. Kor. 4:3-6
        Metukkasalem kirjoitti:

Niinkuin painovoima..

3 Mutta jos se hyvä uutinen, jota julistamme, onkin verhottu, niin se on verhottu niiden keskuudessa, jotka tuhoutuvat,
        4 joiden keskuudessa tämän asiainjärjestelmän jumala on sokaissut ei-uskovien mielet,
        jotta Kristusta, joka on Jumalan kuva, koskevan loistoisan hyvän uutisen valaistus ei säteilisi läpi.
        5 Sillä me emme saarnaa itseämme,
        vaan Kristusta Jeesusta Herrana, ja itseämme teidän orjinanne Jeesuksen tähden.
        6 Sillä Jumala on se, joka sanoi: ”Loistakoon valo pimeydestä”, ja hän on loistanut sydämeemme valaistakseen sen Jumalan loistoisalla tuntemuksella Kristuksen kasvojen välityksellä.

• 20+13
        Markku_Meilo kirjoitti:

Se kun mielessään kuittaa oppikääntyilyt edistyksellä on itselleen epärehellinen, jos vielä esittää asian ääneen on lisäksi muillekin epärehellinen.

Jos kyse olisi todella jonkun jumalan järjestöstä, niin ei sellaisesta jumalasta kovin kaksista kuvaa voisi Vt-seuraa tarkkailemalla saada.

Hyvä esimerkki paikallaan vellovasta opista on sukupolvioppi, siitä on ollut kaksi perusversiota, jotka kumpikion on otettu jo kahdesti käyttöön. Kuinkahan kirkasta opetusta tuo kahden sukupolven mittainen yksi sukupolvi onkaan.

koska ei halua ymmärtää, vaan suurennuslasilla etsii moitittavaa Raamatusta :(
        Selllainen ihminen on Saatanan sokaisema.
        Jehovan pyhän hengen avulla Raamattua voi ymmärtää.
        Saatanan antamalla voimalla sitä voi pilkata.

• Markku_Meilo
        20+13 kirjoitti:

koska ei halua ymmärtää, vaan suurennuslasilla etsii moitittavaa Raamatusta :(
        Selllainen ihminen on Saatanan sokaisema.

>>koska ei halua ymmärtää, vaan suurennuslasilla etsii moitittavaa Raamatusta :(

Se kun suurennuslasi on tarpeeton kun ja jos vertaa todellisuutta ja Raamattua. Miksi Raamatun sisältöä ei saisi käsitellä sen mukaisesti mitä Raamatun teksti esittää?

>>Selllainen ihminen on Saatanan sokaisema.

Ota kaikin mokomin mielikuvitus avuksesi.

• huvittunut Ötzi
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>koska ei halua ymmärtää, vaan suurennuslasilla etsii moitittavaa Raamatusta :(

Se kun suurennuslasi on tarpeeton kun ja jos vertaa todellisuutta ja Raamattua. Miksi Raamatun sisältöä ei saisi käsitellä sen mukaisesti mitä Raamatun teksti esittää?

>>Selllainen ihminen on Saatanan sokaisema.

Ota kaikin mokomin mielikuvitus avuksesi.

voimalla hän pilkkaa muitten mielikuvitusta ?

"Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus" ;D
        Kunpa Meilokin saisi kehitettyä omaa mielikuvitustaan runsaammaksi, olisi hänelläkin hupia elämässään enemmän.
        Vaikuttaa ihan Jöröltä nykyisellään ;D

• Markku_Meilo
        huvittunut Ötzi kirjoitti:

voimalla hän pilkkaa muitten mielikuvitusta ?

"Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus" ;D
        Kunpa Meilokin saisi kehitettyä omaa mielikuvitustaan runsaammaksi, olisi hänelläkin hupia elämässään enemmän.
        Vaikuttaa ihan Jöröltä nykyisellään ;D

Jäi häntä edellisestä viestisä eloon - heh

>>Kunpa Meilokin saisi kehitettyä omaa mielikuvitustaan runsaammaksi, olisi hänelläkin hupia elämässään enemmän.

Mulla on hupia niin paljon kuin huumorintajuinen tosikko tarvitsee. Jos tarvitsen mielikuvitusmaailman tukea, niin auttaa jo pelkkä ajatus kääntymisestä rukouksessa Hammaskeijun puoleen.

>>Vaikuttaa ihan Jöröltä nykyisellään ;D

Älä anna sen vaikuttaa oleellisiin asiakysymyksiin.

• pieleen menee
        2. Kor. 4:3-6 kirjoitti:

3 Mutta jos se hyvä uutinen, jota julistamme, onkin verhottu, niin se on verhottu niiden keskuudessa, jotka tuhoutuvat,
        4 joiden keskuudessa tämän asiainjärjestelmän jumala on sokaissut ei-uskovien mielet,
        jotta Kristusta, joka on Jumalan kuva, koskevan loistoisan hyvän uutisen valaistus ei säteilisi läpi.
        5 Sillä me emme saarnaa itseämme,
        vaan Kristusta Jeesusta Herrana, ja itseämme teidän orjinanne Jeesuksen tähden.
        6 Sillä Jumala on se, joka sanoi: ”Loistakoon valo pimeydestä”, ja hän on loistanut sydämeemme valaistakseen sen Jumalan loistoisalla tuntemuksella Kristuksen kasvojen välityksellä.

Mitenhän sais ennustukset taas uskottaviksi?

• kuvittelet nyt
        hyvä uutinen kirjoitti:

Jt usko perustuu yli sata vuotta vanhoissa Russelin alkuunlaittamissa harhoissa.

• Piazzi
        kuvittelet nyt kirjoitti:

Jt usko perustuu yli sata vuotta vanhoissa Russelin alkuunlaittamissa harhoissa.

Paitsi tuleehan tuota kaiken aikaa uuttakin materiaalia, jossa todistellaan musta valkoiseksi ja vihreä ruskeaksi. Juuri tossa oli yksi viesti, joka tukeutui 1800-luvun pyramidologiin, siis siihen samaan, johon Russell oli lääpällään Jehovan kivitodistajaa perustellessaan.

• häikäisevän kirkasta
        Eteenpäin ! kirjoitti:

kulkee eteenpäin.

myös vuonna 1965 ja 1972.
        1965 N.H.Knorr sanoi messuhallissa:"mitäs sitä enää kannattaa mitään laulamista opetella,vaikka olis kuinka hyvä ääni kun on enää muutama kuukausi Harmagedoniin."(olin paikalla)
        H.W.Mouritz sanoi samoin vuonna 1972,(olin paikalla)tosin ilman viitausta laulamisen harjoittelemista.
        1991 vartiotorni kirjoitteli että:"ennenkuin vuosituhat päättyy,päättyy se lähetystyö joka laitettiin alulle ensimmäisellä vuosisadalla".Kritisoin kirjoitusta ääneen kokouksessa josta tuli ankarat moitteet.
        Hieman myöhemmin sitä sitten nolona korjailtiin vt:n taholta.
        Et semmosta kirkastumista.

• shekinaa odotellessa
        Eteenpäin ! kirjoitti:

kulkee eteenpäin.

Olisi mielenkiintoista nähdä luetteloa sellaisista oppimuutoksista, joissa uusi oppiversio ainoastaan tarkentaa vanhaa, ei siis miltään osin korvaa vanhaa näkemystä, eli ei ole tehty lainkaan pakon edessä?

• häikäisevän kirkasta
        shekinaa odotellessa kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista nähdä luetteloa sellaisista oppimuutoksista, joissa uusi oppiversio ainoastaan tarkentaa vanhaa, ei siis miltään osin korvaa vanhaa näkemystä, eli ei ole tehty lainkaan pakon edessä?

mitään tuollaista luetteloaineistoa olla edes olemassa?
        Jaa...on ainakin yksi asia:Tupakointi.
        Se kulki suunnilleen näin:
        "Tupaiktsijalle ei voi antaa seurakunnan tehtäviä".
        "Puoli vuotta aikaa lopettaa tupakoiminen,sitten erotetaan jos ei ole lopettanut".
        Nyt,monoo oitis?

• shekinatuikku
        häikäisevän kirkasta kirjoitti:

mitään tuollaista luetteloaineistoa olla edes olemassa?
        Jaa...on ainakin yksi asia:Tupakointi.
        Se kulki suunnilleen näin:
        "Tupaiktsijalle ei voi antaa seurakunnan tehtäviä".
        "Puoli vuotta aikaa lopettaa tupakoiminen,sitten erotetaan jos ei ole lopettanut".
        Nyt,monoo oitis?

En sitä Vt-liikkeen julkaisemana oleta esiintyvän, jäsenistön olettaisi tietävän mitä edustavat.

Toi rööki on hyvä alku, toivottavasti löytyy muutakin. Olisi nimittäin melko surkeaa jos tuollainen näkemysmuutos olisi ainoa ja siinäkin olisi tarvittu jumalan apua. Uskoakseni maailmassa on joitakin henkilöitä, jotka eivät ole tarvinneet minkään jumalan apua siihen, etteivät ole aloittaneet tupakanpolttoa.

• Ilo Laulaa :)
        häikäisevän kirkasta kirjoitti:

myös vuonna 1965 ja 1972.
        1965 N.H.Knorr sanoi messuhallissa:"mitäs sitä enää kannattaa mitään laulamista opetella,vaikka olis kuinka hyvä ääni kun on enää muutama kuukausi Harmagedoniin."(olin paikalla)
        H.W.Mouritz sanoi samoin vuonna 1972,(olin paikalla)tosin ilman viitausta laulamisen harjoittelemista.
        1991 vartiotorni kirjoitteli että:"ennenkuin vuosituhat päättyy,päättyy se lähetystyö joka laitettiin alulle ensimmäisellä vuosisadalla".Kritisoin kirjoitusta ääneen kokouksessa josta tuli ankarat moitteet.
        Hieman myöhemmin sitä sitten nolona korjailtiin vt:n taholta.
        Et semmosta kirkastumista.

Netistä voi koneelleen ladata pianosäestykset sanoineen ja kuorosovitukset.
        http://www.jw.org/index.html?option=QrYQZRQVNZHFVP
        Lauluja on vähemmän kuin edellisessä laulukirjassa, viitanneeko siihen,että loppu ON lähempänä?
        Joka päivähän se on aina vaan lähempänä, ja sitä odotellessa on kiva laulella näitä uudempia lauluja.
        Pysyy Totuus mielessä kirkkaana. ;D
        http://www.youtube.com/watch?v=wUlyqh1ETUw

• vio-letti
        mjn55 kirjoitti:

on kaiken kaikkiaan se,että vaikka Jobin kirjan opetus on yli 100 vuotta vanha,ei sen opetusta voi heittää romukoppaan.
        Eli kun Jumalan nimessä,olkoonpa se sitten vain Jumalan ohjauksessa oleva järjestö tai Jobin kolme hurskasta miestä,jotka kuvittelivat tietävänsä mitä Jumala opettaa on Jumalan ilmituominen väärässä valossa, VAARALLISTA.
        Ei ole kysymys yksittäisestä opista (miljoonat jotka nyt elävät eivät kuole koskaan)vaan asenteesta.

Se on verrattavissa siihen asenteeseen joka on joillakin niillä,jotka tulevat tuomion hetkellä Jeesuksen eteen ja sanovat:"Emmekö ME..."
        Siis itsensä nostaminen muiden yläpuolelle tai itsensä nostaminen Jumalan sijaiseksi,edustajaksi.

Jos niin kuitenkin tekee ja kertoo Jumalasta ja Hänen aivoituksistaan väärin,niin seuraukset ovat........
        Saa itse kukin arvailla,mitä.

>>>Jos niin kuitenkin tekee ja kertoo Jumalasta ja Hänen aivoituksistaan väärin,niin seuraukset ovat........

• vio-letti kirjoitti:

>>>Jos niin kuitenkin tekee ja kertoo Jumalasta ja Hänen aivoituksistaan väärin,niin seuraukset ovat........

ja tällä palstalla olevilla keskusteluketjuilla pitäisi lähtökohta olla Jumalaan uskominen ja nyt erityisesti aiheena pitäisi olla Jumalan oikeassa valossa esiin tuominen.
        Ei epävarmana hurskaiden ohjaajana vaan erehtymättömänä asioiden,tarvittavien asioiden ilmituojana.

Mielestäni edelleen,on ihmisten häpeä jos he väittävät olevansa Jumalan äänitorvi ja kanava ja osoittautuvat satuilijoiksi.
        Se ei ole KOSKAAN Jumalan vika vaan ainoastaan ihmisten.

Enkä usko niiden jäävän ilman rangaistusta jotka esittävät Jumalan väärin.
        Avauksen raamatunpaikkakin siihen viittaa.

Eri asia on jos kunnon asiasta ei synny Jehovan todistajien kanssa keskustelua ja vain siksi että he ovat asiasta epävarmoja.
        Voihan tietenkin alkaa ruveta kirjoittelemaan "aidan seipäästä kun on kysymys aidasta."

• keskustelija-nörtti
        mjn55 kirjoitti:

ja tällä palstalla olevilla keskusteluketjuilla pitäisi lähtökohta olla Jumalaan uskominen ja nyt erityisesti aiheena pitäisi olla Jumalan oikeassa valossa esiin tuominen.
        Ei epävarmana hurskaiden ohjaajana vaan erehtymättömänä asioiden,tarvittavien asioiden ilmituojana.

Mielestäni edelleen,on ihmisten häpeä jos he väittävät olevansa Jumalan äänitorvi ja kanava ja osoittautuvat satuilijoiksi.

Eri asia on jos kunnon asiasta ei synny Jehovan todistajien kanssa keskustelua ja vain siksi että he ovat asiasta epävarmoja.
        Voihan tietenkin alkaa ruveta kirjoittelemaan "aidan seipäästä kun on kysymys aidasta."

Raamattua "tarukirjana",eivät usko Jumalaan eikä "jumaliin" eivätkä siihen että
        Jeesus on Kristus, Jumalan Poika.

Heillä ei ole koskaan ollut läheistä suhdetta Jumalaan, -?-
        vaan ovat "roikkuneet mukana" srk:ssa kuka mistäkin syystä.
        Ei kuitenkaan rakkaudesta Jumalaan, js se selviää heidän kirjoituksistaankin.

Harvat Jehovan todistajat viitsivät tällä saitilla käydä sellaisia kirjoituksia lukemassa,
        saati niitä kommentoimassa.

Lähtökohtana tällä palstalla siis ei ole todellakaan Jumalaan uskominen vaan:
        keskustelua jehovantodistajuudesta---
        ja siihenhän mahtuu kaikenlaista...

• vio-letti
        keskustelija-nörtti kirjoitti:

Raamattua "tarukirjana",eivät usko Jumalaan eikä "jumaliin" eivätkä siihen että
        Jeesus on Kristus, Jumalan Poika.

Heillä ei ole koskaan ollut läheistä suhdetta Jumalaan, -?-
        vaan ovat "roikkuneet mukana" srk:ssa kuka mistäkin syystä.
        Ei kuitenkaan rakkaudesta Jumalaan, js se selviää heidän kirjoituksistaankin.

Harvat Jehovan todistajat viitsivät tällä saitilla käydä sellaisia kirjoituksia lukemassa,
        saati niitä kommentoimassa.

Lähtökohtana tällä palstalla siis ei ole todellakaan Jumalaan uskominen vaan:

>>>Lähtökohtana tällä palstalla siis ei ole todellakaan Jumalaan uskominen vaan:

• vio-letti
        mjn55 kirjoitti:

>>>tällä palstalla olevilla keskusteluketjuilla pitäisi lähtökohta olla Jumalaan uskominen ja nyt erityisesti aiheena pitäisi olla Jumalan oikeassa valossa esiin tuominen.>Se ei ole KOSKAAN Jumalan vika vaan ainoastaan ihmisten.>>Enkä usko niiden jäävän ilman rangaistusta jotka esittävät Jumalan väärin.>>Eri asia on jos kunnon asiasta ei synny Jehovan todistajien kanssa keskustelua.

• Jes. 45.8-9
        vio-letti kirjoitti:

>>>Lähtökohtana tällä palstalla siis ei ole todellakaan Jumalaan uskominen vaan:

8Oi te taivaat, pisaroikaa ylhäältä, ja valukoot pilvitaivaat vanhurskautta. Avautukoon maa ja olkoon hedelmällinen pelastuksesta, ja saakoon se vanhurskaudenkin orastamaan samaan aikaan. Minä, Jehova, olen luonut sen.”
        9 Voi sitä, joka on kiistellyt Muodostajansa kanssa kuin saviastianpalanen maan toisten saviastianpalasten kanssa!
        Sanoisiko savi muovaajalleen: ”Mitä sinä teet?”
        ja tuotteesi: ”Hänellä ei ole käsiä”?

• kuunteluoppilas
        vio-letti kirjoitti:

>>>tällä palstalla olevilla keskusteluketjuilla pitäisi lähtökohta olla Jumalaan uskominen ja nyt erityisesti aiheena pitäisi olla Jumalan oikeassa valossa esiin tuominen.>Se ei ole KOSKAAN Jumalan vika vaan ainoastaan ihmisten.>>Enkä usko niiden jäävän ilman rangaistusta jotka esittävät Jumalan väärin.>>Eri asia on jos kunnon asiasta ei synny Jehovan todistajien kanssa keskustelua.

joissa kuunnellaan tarkkaan toista osapuolta.

Ja keskustellaan toisen osapuolenkin näkemyksestä.
        Tätä keskustelua voi seurata valtakunnansalilla teokraattisessa koulussa torstaisin ainakin meidän kaupungissa.
        Siitä Jt voi oppia rakentavaa keskustelutaitoa, joka on hyödyksi muillakin elämänaloilla.

Esim. tällä viikolla on aiheena kuinka olla "Rakentava ja myönteinen".
        Moni on huomannut teokr. koulun opetuksien olevan päteviä kaikessa ihmisten välisessä kanssakäymisessä.
        Opetus perustuu Raamattuun ;)

• omaanpussiinkoulu
        kuunteluoppilas kirjoitti:

Tätä keskustelua voi seurata valtakunnansalilla teokraattisessa koulussa torstaisin ainakin meidän kaupungissa.
        Siitä Jt voi oppia rakentavaa keskustelutaitoa, joka on hyödyksi muillakin elämänaloilla.

Moni on huomannut teokr. koulun opetuksien olevan päteviä kaikessa ihmisten välisessä kanssakäymisessä.

koulussa tehdä kysymyksiä jehovan todistajien harhaan menneistä ennusteluista?
        Sehän olisi varmaan monillekin todella tärkeää tietää miksi jehovan todistajat kuvittelevat jäävänsä ilman ragaistusta kun ovat esittäneet Jehovan väärässä valossa?

• vio-letti
        Jes. 45.8-9 kirjoitti:

8Oi te taivaat, pisaroikaa ylhäältä, ja valukoot pilvitaivaat vanhurskautta. Avautukoon maa ja olkoon hedelmällinen pelastuksesta, ja saakoon se vanhurskaudenkin orastamaan samaan aikaan. Minä, Jehova, olen luonut sen.”
        9 Voi sitä, joka on kiistellyt Muodostajansa kanssa kuin saviastianpalanen maan toisten saviastianpalasten kanssa!

• omaanpussiinkoulu kirjoitti:

koulussa tehdä kysymyksiä jehovan todistajien harhaan menneistä ennusteluista?
        Sehän olisi varmaan monillekin todella tärkeää tietää miksi jehovan todistajat kuvittelevat jäävänsä ilman ragaistusta kun ovat esittäneet Jehovan väärässä valossa?

rangaistuksen muoto Jumalalle.

Mutta aloituksessani oli kertomus Jobista ja hänen tovereistaan,jotka puhuivat väärin Jumalasta,niin seuraus oli Jumalan vihastuminen.
        Siinä on riittävästi syytä pitää "leipäläpeään" pienemmällä,ettei Jumala vihastuisi.

Siitä ei hyvää seuraa,eikä päänsilittely ole varmaankaan ainut rangaistus.
        Muistettakoon kuitenkin että tässä on kysymys harhaanjohtavasta järjestöstä eikä niinkään yksilöistä,niin kuin oli Jobin tapauksessa.

• vio-letti
        kuunteluoppilas kirjoitti:

>>>Siitä Jt voi oppia rakentavaa keskustelutaitoa, joka on hyödyksi muillakin elämänaloilla.

• vio-letti
        Jes. 45.8-9 kirjoitti:

>>>Sanoisiko savi muovaajalleen: ”Mitä sinä teet?”

• empaattinen ellu
        vio-letti kirjoitti:

>>>Siitä Jt voi oppia rakentavaa keskustelutaitoa, joka on hyödyksi muillakin elämänaloilla.

"Rakentava ja myönteinen".

Miksi ajattelet että ainoastaan myyjille olisi sellaiseta hyötyä?
        Minä ainakin tarvitsen sellaista taitoa parisuhteessani,
        ja kommunikoidessani KAIKKIEN ihmisten kanssa ;D

Rakentava ja myönteinen...mjaa, ei ole "maailman hengen" mieleen?
        Ironia ja satiiri puree paremmin?
        Tv-ohjelmissa etsitään,kuka on "heikoin lenkki" ja itketetään kilpailijoita nöyryyttämällä heitä ties millä tavoin.

"Rakentava ja myönteinen"----asenne: olisi kyllä tarpeen :)

• empaattinen ellu kirjoitti:

"Rakentava ja myönteinen".

Miksi ajattelet että ainoastaan myyjille olisi sellaiseta hyötyä?
        Minä ainakin tarvitsen sellaista taitoa parisuhteessani,
        ja kommunikoidessani KAIKKIEN ihmisten kanssa ;D

Rakentava ja myönteinen...mjaa, ei ole "maailman hengen" mieleen?
        Ironia ja satiiri puree paremmin?
        Tv-ohjelmissa etsitään,kuka on "heikoin lenkki" ja itketetään kilpailijoita nöyryyttämällä heitä ties millä tavoin.

"Rakentava ja myönteinen"----asenne: olisi kyllä tarpeen :)

teokraattisesta koulusta ja varsinkin sen johtamisesta,josta minulla on lähes 10 vuoden kokemus,on kieltämättä hyötyä.Ei sitä voi kieltää,mutta se oppi jonka siitä saa on kuitenkin aika kapea alainen.

"Vaikeat kysymykset" joita siellä tulee esille on melko kapea alaisia,samoja toistoja vuodesta toiseen.
        Totuushan on niin että jos sen hyötyä maksimoitaisiin,heitettäisiin kehiin tosi "kinkkisiä" kysymyksiä,todellisia ristiriitoja raamatun ja jehovantodistajien opetuksien kanssa.Mutta ei.

Elämä ei ole pelkkää myönteisyyttä.
        Tässä maailmassa,ennen kuin Kristus Jeesus saapuu enkeliensä kanssa,ei pelkällä myönteisyydellä pärjää.

Jos niin olisi ei esim.tälläkään palstalla olisi välillä hyvin kielteisiä näkemyksiä jehovan todistajilta,vailla muiden ihmisten asenteiden ymmärtämystä.
        Heidänhän pitäisi olla myönteisyyden esimerkkejä silloinkin kun asia joka tulee esille "ei ole mukava".
        Se "toisen posken kääntäminen."

• Markku_Meilo
        shekinatuikku kirjoitti:

En sitä Vt-liikkeen julkaisemana oleta esiintyvän, jäsenistön olettaisi tietävän mitä edustavat.

Toi rööki on hyvä alku, toivottavasti löytyy muutakin. Olisi nimittäin melko surkeaa jos tuollainen näkemysmuutos olisi ainoa ja siinäkin olisi tarvittu jumalan apua. Uskoakseni maailmassa on joitakin henkilöitä, jotka eivät ole tarvinneet minkään jumalan apua siihen, etteivät ole aloittaneet tupakanpolttoa.

>>Olisi nimittäin melko surkeaa jos tuollainen näkemysmuutos olisi ainoa ja siinäkin olisi tarvittu jumalan apua

Ei kannata masentua, Jehova on ohjannut kansaansa lopettamaan myös joulun sekä synttäreiden vieton, tosin sitä ennen Jehova kehotti esimerkiksi viettämään joulujuhlaa, joten ei se menekään tarkennukseksi, vaan on takinkääntö.

• Huohh....
        mjn55 kirjoitti:

teokraattisesta koulusta ja varsinkin sen johtamisesta,josta minulla on lähes 10 vuoden kokemus,on kieltämättä hyötyä.Ei sitä voi kieltää,mutta se oppi jonka siitä saa on kuitenkin aika kapea alainen.

"Vaikeat kysymykset" joita siellä tulee esille on melko kapea alaisia,samoja toistoja vuodesta toiseen.
        Totuushan on niin että jos sen hyötyä maksimoitaisiin,heitettäisiin kehiin tosi "kinkkisiä" kysymyksiä,todellisia ristiriitoja raamatun ja jehovantodistajien opetuksien kanssa.Mutta ei.

Elämä ei ole pelkkää myönteisyyttä.
        Tässä maailmassa,ennen kuin Kristus Jeesus saapuu enkeliensä kanssa,ei pelkällä myönteisyydellä pärjää.

Jos niin olisi ei esim.tälläkään palstalla olisi välillä hyvin kielteisiä näkemyksiä jehovan todistajilta,vailla muiden ihmisten asenteiden ymmärtämystä.
        Heidänhän pitäisi olla myönteisyyden esimerkkejä silloinkin kun asia joka tulee esille "ei ole mukava".
        Se "toisen posken kääntäminen."

Edelleen, suhtaudu torjuvasti tyhmiin ja tietämättömyyttä osoittaviin kiistelyihin, koska tiedät, että ne aiheuttavat taisteluja. 2Ti 2:23
        ^'^*
        9 Mutta vältä tyhmiä kiistelyjä ja sukuluetteloja ja riitaa ja taisteluja Laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia
        10 Hylkää lahkoa edistävä ihminen ensimmäisen ja toisen vakavan neuvon jälkeen,
        11 koska tiedät, että sellainen on kääntynyt pois tieltä ja tekee syntiä, hän kun on itse tuominnut itsensä.
        Tit 3:9
        **^^^***^2
        Opeta näitä asioita ja anna näitä kehotuksia jatkuvasti.
        3 Jos joku opettaa toista oppia eikä ole samaa mieltä Herramme Jeesuksen Kristuksen terveellisten sanojen kanssa eikä sen opetuksen kanssa, joka on jumalisen antaumuksen mukainen,
        4 niin hän on pöyhistynyt ylpeydestä eikä ymmärrä mitään,

vaan on mieleltään sairas kiistelyistä ja sanoja koskevista väittelyistä.

Näistä syntyy kateutta, riitaa, herjaavia puheita, pahoja epäluuloja,
        5 kiivaita kiistoja pikkuasioista niiden ihmisten kesken, joiden mieli on turmeltunut ja joilta totuus on riistetty, jotka luulevat, että jumalinen antaumus on keino voiton saamiseksi.
        6 Jumalinen antaumus tyytyväisyyden ohella onkin keino suuren voiton saamiseksi.
        ^1.Tim 6:2-6

• Markku_Meilo
        Jes. 45.8-9 kirjoitti:

>>Sanoisiko savi muovaajalleen: ”Mitä sinä teet?”

Raamatussa saven muovaaminen onkin ällistyttävän monimuotoinen taidelaji. Jobinkirjan mukaan maata ja sen olosuhteita kuvaillessaan jumala ilmoitti maahan liittyen mm. tällaisen totuuden saven muovautumisesta:

”Se muuttuu niin kuin savi sinetin alla, ja kaikki asettuu paikalleen kuin pukeutumisessa.” (Job 38:14 UMK)

Olivat se jumalan muinainen sinetti perin erilainen jos kerran sinetti saveen painamalla aikaansaatiin savipalleroita.

• vetreä sukupolvi ...

Bagua-masterin taidokasta esitystä.
      117-vuotiaaksi mainittu filmissä aika vetreässä kunnossa ;)
      Mitenhän vanhaksi jotkut ihmiset voivatkaan elää ?

• yks vanha

miljoonasta puuttuu enää 999999

• SO WHAT ?

ETUSIVU UUTISET VAPAALLA PUHEENVUORO MIELIPIDE TAPAHTUMAT VIDEOT OSTA JA MYY US FACEBOOKISSA
        KAIKKI UUTISETKOTIMAAULKOMAATRAHATIEDE JA YMPÄRISTÖ
        Väite: Hän on maailman vanhin ihminen - syntynyt 1880
        Julkaistu: 9.7.2010 9:49
        7 kommenttia

Kuva: EPA / All Over Press

Antisa Khvichava kertoo syntyneensä vuonna 1880.
        Georgia väittää, että maan kansalainen Antisa Khvichava on maailman vanhin henkilö, kertoo uutistoimisto AP. Georgian mukaan Khvichava syntyi heinäkuun 8. päivä vuonna 1880 ja on siis eilen täyttänyt 130 vuotta.

Khvichava asuu 40-vuotiaan pojanpoikansa kanssa maan länsiosassa syrjäisessä vuoristokylässä. Viranomaistietojen mukaan hän jäi eläkkeelle 85-vuotiaana vuonna 1965. Hän poimi työkseen teetä ja maissia.

Naisen ikää ei ole puolueettomasti varmennettu. Hänen syntymätodistuksensa on kadonnut. Hänellä on kuitenkin todistuksia neuvostoajalta, ja myös lukuisat viranomaiset, naapurit ja perheenjäsenet vakuuttavat hänen olevan 130-vuotias.
        http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/96876-vaite-han-on-maailman-vanhin-ihminen-syntynyt-1880
        Viranomaisten vakuutuksista huolimatta kaikki eivät usko häntä niin vanhaksi. ;D
        Kun ei usko jotain niin ei usko.

• aika koittaa
        SO WHAT ? kirjoitti:

ETUSIVU UUTISET VAPAALLA PUHEENVUORO MIELIPIDE TAPAHTUMAT VIDEOT OSTA JA MYY US FACEBOOKISSA
        KAIKKI UUTISETKOTIMAAULKOMAATRAHATIEDE JA YMPÄRISTÖ
        Väite: Hän on maailman vanhin ihminen - syntynyt 1880
        Julkaistu: 9.7.2010 9:49
        7 kommenttia

Kuva: EPA / All Over Press

Antisa Khvichava kertoo syntyneensä vuonna 1880.
        Georgia väittää, että maan kansalainen Antisa Khvichava on maailman vanhin henkilö, kertoo uutistoimisto AP. Georgian mukaan Khvichava syntyi heinäkuun 8. päivä vuonna 1880 ja on siis eilen täyttänyt 130 vuotta.

Khvichava asuu 40-vuotiaan pojanpoikansa kanssa maan länsiosassa syrjäisessä vuoristokylässä. Viranomaistietojen mukaan hän jäi eläkkeelle 85-vuotiaana vuonna 1965. Hän poimi työkseen teetä ja maissia.

Naisen ikää ei ole puolueettomasti varmennettu. Hänen syntymätodistuksensa on kadonnut. Hänellä on kuitenkin todistuksia neuvostoajalta, ja myös lukuisat viranomaiset, naapurit ja perheenjäsenet vakuuttavat hänen olevan 130-vuotias.
        http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/96876-vaite-han-on-maailman-vanhin-ihminen-syntynyt-1880
        Viranomaisten vakuutuksista huolimatta kaikki eivät usko häntä niin vanhaksi. ;D
        Kun ei usko jotain niin ei usko.

Vuonna 2008 Japanissa oli 36 000 yli 100 vuotiasta. Se on 3,6% miljoonasta.
        Japanissa on maailman eniten yli 100 vuotiaita ihmisiä. Voisi karkeasti arvioida että tällä hetkellä maapallolla ei ole miljoonaa vuonna 1915 syntynyttä ihmistä. Viiden vuoden päästä ei ainakaan. Lopun ajat ovat todella lähellä ...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/7612363.stm

• jt laskuoppi -4
        aika koittaa kirjoitti:

Vuonna 2008 Japanissa oli 36 000 yli 100 vuotiasta. Se on 3,6% miljoonasta.
        Japanissa on maailman eniten yli 100 vuotiaita ihmisiä. Voisi karkeasti arvioida että tällä hetkellä maapallolla ei ole miljoonaa vuonna 1915 syntynyttä ihmistä. Viiden vuoden päästä ei ainakaan. Lopun ajat ovat todella lähellä ...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/7612363.stm

Sukupolvioppiin sisältyi, että v.1914 tapahtuman nähneet oli oltava vähintään teini-ikäisiä ymmärtääkseen sen aikaiset tapahtumat. He olisivat tämän mukaan n. 1900 syntyneitä. Nyt kai viimisimmätkin jt on teorian haudanneet.
        Tultiin sitten uuteenvaloon ja "ymmärrettiin", että sukupolvi tietenkin lasketaan -14 syntyneistä :-) Nyt tuo polvi on lähes satavuotias. Ihmeellinen venyvä käsite raamatullinen sukupolvi on kun vt on koko ajan leimannut sen 70-80 vuodeksi?
        Kysyisinkin mihin oikein jt uskoo?

• it-2FI s.1013
        jt laskuoppi -4 kirjoitti:

Sukupolvioppiin sisältyi, että v.1914 tapahtuman nähneet oli oltava vähintään teini-ikäisiä ymmärtääkseen sen aikaiset tapahtumat. He olisivat tämän mukaan n. 1900 syntyneitä. Nyt kai viimisimmätkin jt on teorian haudanneet.
        Tultiin sitten uuteenvaloon ja "ymmärrettiin", että sukupolvi tietenkin lasketaan -14 syntyneistä :-) Nyt tuo polvi on lähes satavuotias. Ihmeellinen venyvä käsite raamatullinen sukupolvi on kun vt on koko ajan leimannut sen 70-80 vuodeksi?

Sukuluettelo ja sukupolvet.
         Joissakin sukuluetteloissa on lueteltu miehen ja hänen jälkeläistensä nimet aina pojanpojanpojanpoikiin asti. Nämä voitaisiin eräältä näkökannalta katsottuna laskea neljäksi tai viideksi sukupolveksi.

Ensin mainittu mies on kuitenkin voinut elää niin kauan, että hän on nähnyt kaikki nuo jälkeläistensä sukupolvet. Hänen näkökulmastaan katsottuna ”sukupolvi” voisi siis tarkoittaa aikaa hänen syntymästään hänen kuolemaansa tai kaikkein kaukaisimpaan jälkeläiseen, jonka hän ehti eläessään nähdä.
        Jos tarkoitetaan tällaista ”sukupolvea”, se käsittäisi tietenkin paljon pitemmän ajan kuin edellisen näkökannan mukainen sukupolvi.
        Valaisemme asiaa: Aadam eli 930 vuotta ja sai poikia ja tyttäriä. Tuona aikana hän näki ainakin kahdeksan jälkeläistensä sukupolvea. Hän eli kuitenkin osittain samanaikaisesti Nooan isän Lemekin kanssa. Tästä näkökulmasta vedenpaisumus tapahtui siis ihmishistorian kolmannen sukupolven aikana. (1Mo 5:3–32.)

• Tonttuja riittää
        it-2FI s.1013 kirjoitti:

Sukuluettelo ja sukupolvet.
         Joissakin sukuluetteloissa on lueteltu miehen ja hänen jälkeläistensä nimet aina pojanpojanpojanpoikiin asti. Nämä voitaisiin eräältä näkökannalta katsottuna laskea neljäksi tai viideksi sukupolveksi.

Ensin mainittu mies on kuitenkin voinut elää niin kauan, että hän on nähnyt kaikki nuo jälkeläistensä sukupolvet. Hänen näkökulmastaan katsottuna ”sukupolvi” voisi siis tarkoittaa aikaa hänen syntymästään hänen kuolemaansa tai kaikkein kaukaisimpaan jälkeläiseen, jonka hän ehti eläessään nähdä.
        Jos tarkoitetaan tällaista ”sukupolvea”, se käsittäisi tietenkin paljon pitemmän ajan kuin edellisen näkökannan mukainen sukupolvi.
        Valaisemme asiaa: Aadam eli 930 vuotta ja sai poikia ja tyttäriä. Tuona aikana hän näki ainakin kahdeksan jälkeläistensä sukupolvea. Hän eli kuitenkin osittain samanaikaisesti Nooan isän Lemekin kanssa. Tästä näkökulmasta vedenpaisumus tapahtui siis ihmishistorian kolmannen sukupolven aikana. (1Mo 5:3–32.)

Lapsille uniriepu kainaloon ja tarinoita lukemaan.

• Markku_Meilo
        jt laskuoppi -4 kirjoitti:

Alkuun ymmärrysikävaatimus oli 15, sitten aikaa kului, eikä mitään tapahtunut, oli pakko pudottaa vaatimus kymmeneen ja porukan vanhetessa koko ymmärrysikävaatimus poistettiin.

>>Kysyisinkin mihin oikein jt uskoo?

Aina uusimpiin Vt-oppiversioihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5060
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2299
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      2210
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      226
      2198
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1403
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1374
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      976
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      963
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      907
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      879
    Aihe