Opettajasta sairaanhoitajaksi ?

Vinkit opiskeluun

Olen työtön matematiikan ja kemian ope.Ansiosidonnaisella työttömyyskorvauksella on nyt mahdollista opiskella esim kemian cumusta laudatur(ehkä 60 op).Kuitenkin työnsaanti, vaikka olisikin kaksi laudaturia vaikuttaa tosi vaikealta. Ajattelinkin onko kemian opinnoista mitään hyötyä, jos aloittaa opinnot sairaanhoitajaksi ?Saisiko esim 1 vuoden opiskelut 4:stä suoritetuiksi?
Rakennusmestari koulutuksessa lasketaan fysiikan,matematiikan ja kemian? opinnot noin vuoden verran suoritetuiksi.Molemmissa hommissa hyvä työnsaanti tilanne.

1

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_ne_niitä_tarvii

Sairaanhoitajilla ei ole yleensä erillisiä opintoja esim. kemiasta, josta saisi mitään hyväksilukuja. Hyvin vähäinen kemia ja fysiikka liittyy anatomian ja fysiologian ja lääkeaineopin opintokokonaisuuksiin.
      Lääkelaskukokeetkin ihan kaikkien on suoritettava, oli taustalla ihan mitä opintoja vaan. (Tunneilla ei tarvitse meillä ainakaan istua opiskelemassa jakolaskua, ellei halua)..
      Sairaanhoitajaopinnoissa hyväksilukuja voi yleensä saada yliopisto-opintojen perusteella kieliopinnoista (mutta voi joutua todistamaan osaavansa ammattisanaston) ja jostain viestintään liittyvistä kursseista, tietokoneen käyttötunnista jne. Mahdollisesti jostain tutkimus- ja kehittämiskursseista, mikäli olet tehnyt tutkimuksen graduna tai muuta..

Rakennusmestaritutkinnosta en tiedä, mutta niillä ehkä voi olla enemmän matemaattis-luonnontieteellisiä aineita ja ehkä hyväksilukuja?

Ja siis sh-opinnot kestävät muutenkin 3,5 vuotta ja kolmessa vuodessa suorittaminen on ihan yleistä ja mahdollista, toisissa kouluissa helpommin kuin toisissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8573
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4698
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4208
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3752
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3206
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2666
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2471
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2117
    Aihe