Laskelma: Jeesus tulee vuonna 2833

Ilmestyskirja
12:13 Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalapsen synnyttänyt.
12:14 Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääksensä erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa (2,5 vuotta eli 1260 päivää) poissa käärmeen näkyvistä.

SELITYS:
Vuonna 313 kristityt seurakunnat eli Kristuksen morsian sai Rooman kotkalta uskonnonvapauden.

313 1260 = 1573

Ilmestyskirja:
13:1 Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.

SELITYS:
1572 paaviksi valittiin Paavi Gregorius XIII. Hän pyrki valloittamaan takaisin katoliselle kirkolle ne alueet, jotka uskonpuhdistus oli siltä vienyt. Hän oli katolisen vastauskonpuhdistuksen huomattavimpia paaveja ja jesuiittojen suosija. Hän jopa lyötätti juhlamitalin sen johdosta, että Ranskan katoliset olivat surmanneet noin 10 000 hugenottia Pärttylinyön verilöylyssä 1572.

Gregorius XIII antoi siunauksensa Espanjassa toimineen nuntiuksensa suunnitelmalle salamurhata Englannin kuningatar Elisabet I. Hän julisti hankkeen olevan Jumalan silmissä armollinen teko.

Gregorius XIII:n määräyksestä katolisissa maissa otettiin käyttöön hänen nimeään kantava gregoriaaninen kalenteri. Siihen siirryttiin lokakuussa 1582, jolloin lokakuun 4. päivän jälkeen seurasi suoraan 15. lokakuuta. Protestanttisissa ja ortodoksisissa noudatettiin kuitenkin vielä pitkään tämän jälkeen vanhaa juliaanista kalenteria.

Ilmestyskirja:
13:5 Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta (2,5 vuotta eli 1260 päivää).

1573 1260=2833

Ilmestyskirja:
19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

5

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa sattui kirjoitusvirhe 1260 päivää vastaa toki 3,5 vuotta.

• täsmällisempi

Ja yli 800 vuotta liikaa.

• ..ja teijän lössi painaa perässä...

• 12874
        KTS kirjoitti:

..ja teijän lössi painaa perässä...

Käyttikö ilmestyskirjan kirjoittaja aurinko vai kuu-kalenteria.Qumranin teksteissä moititaan fariseuksia
        ja saddukeuksia kun olivat ottaneet käyttöön kuu-kalenterin Jerusalemin temppelissä,jonka vuoksi sapatin
        ja muiden juhlapyhien vietto osui väärille määräpäiville.
        Kittiläiset (Roomalaiset) käyttivät kuu-kalenteria,Qumranissa aurinkokalenteria juutalaisen perinteen
        mukaan.

• 12874 kirjoitti:

Käyttikö ilmestyskirjan kirjoittaja aurinko vai kuu-kalenteria.Qumranin teksteissä moititaan fariseuksia
        ja saddukeuksia kun olivat ottaneet käyttöön kuu-kalenterin Jerusalemin temppelissä,jonka vuoksi sapatin
        ja muiden juhlapyhien vietto osui väärille määräpäiville.
        Kittiläiset (Roomalaiset) käyttivät kuu-kalenteria,Qumranissa aurinkokalenteria juutalaisen perinteen
        mukaan.

..että alkukristityt olivat omaksuneet aurinkokalenterin essealaisilta Johannes Kastajan lahkon kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      74
      1004
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe