Jos ostan uuden auton osamaksulla ja vuokraan sen heti eteenpäin (mutta en itse käytä sitä, vaan toinen työntekijä käyttää), niin lasketaanko tämä lisäansioksi, eli joudunko maksamaan siitä veroa?
Esimerkkinä:
Auton ovh on n. 35000.
Osamaksulla maksan autosta n. 850e/kk (48kk)
Lisäksi maksan auton huoltokustannukset ja vakuutukset n. 100e/kk.
Yritys maksaa minulle vuokraa autosta noin 850e/kk.
Minkä verran joudun maksamaan veroa tästä? (oletetaan, että veroprosenttini lisäansiosta on 40%)
Jos on fiksumpia ideoita, niin laittakaa mielellään tulemaan.
Oletuksena siis, että saan auton itselleni mahdollisimman edullisesti 36-48 kuukauden kuluttua ja, että yritys ei maksa kauhean paljon ylimääräistä verrattuna esim. huoltoleasingiin.
Kiitollinen nopeasta ja asiallisesta vastauksesta.
Oman auton vuokraaminen yritykselle
Kalevi_88
1
6718
Vastaukset
- 7+18
Vuokraus on nähdäkseni pääomatuloa, ja maksat 28 % veroa tuottojen ja kulujen erotuksesta eli 850 - 100 = 750 eurosta veroja 28 % kuukaudessa.
Toisen työntekijän palkkaan lisätään normaali autoedun verotusarvo ja hän maksaa verot siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433167Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222668- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861477- 391320
- 821189