Mitä tykkäätte Lotta

Finaaliainesta??

Sandholmista? Musta on aika hyvä.

15

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terminaations

      hurri mikä hurri. pakkoruotsia.

    • Idols-kyttä

      Tykkään kovasti. Ei ole aiemmin saanut oikein tilaa ohjelmissa niin ei ole päässyt loistamaan, kun ei koko tyttöä ole sieltä porukasta erottanut. Selkeästi on tulossa finaaliporukkaan kun päässyt nyt esille ja laulamaan hyvällä fiiliksellä.

    • jgkplf

      Hyvä ääni, mutta ärsyttävä kikattaja ja hirveen teennäinen. Miks pitää koko ajan esittää jotain???

    • Lotta, inhokki no. 1

      Todella ärsyttävä.

    • Pissikset=Iilimato!!

      Hei pissikset menkää kouluu siit ja lopettakaa toi mollaaminen :D Ja menkääpä äidiltänne kysyy jos se vois vaihtaa vaipat.... ja terminaations vois vähä siivota suutansa tai minä tulen henk. siivomaan sen....!!!!!!

    • dont hate us

      terminaations: Vihaatko kaikkia, jotka eivät ole kuin sinä? Minkä takia vihaat suomalaista, joka osaa myös toista kotimaista kieltä? EN tiedä onko lotta suomenruotsalainen, mutta suomenruotsalaisuus/kakskielisyys ei ole mikään syy vihata. Hän on ihan kuin sinä mutta hänelle opetettiin pienenä ruotsia suomen sijaan (jos hän nyt on suomenruotsalainen).
      On väärin vihata ruotsinkielisiä siitä, että sinun täytyy opiskella ruotsia koulussa. Minäkään en vihaa suomenkielisiä, koska joudun opettelemaan suomena koulussa. En ole tarvinnut suomenkieltä sen jälkeen kun muutin kotoa pois, sillä muutin ruotsinkieliselle paikkakunnalle. Tämänkin viestin olisin voinut kirjoittaa englanniksi jos olisi huvittanut. Pidän silti molempien kotimaisten kielien oppimista tärkeänä ja olen onnellinen siitä, että minulla oli "pakkosuomi". Jos se olisi ollut valinnainen olisin valinnut englannin sen sijaan.

      • vähän kade :)

        don't hate us:ille

        Minusta tuo ruotsinkielisten mollaaminen on vain heikkoa itsetuntoa omasta kielitaidottomuudesta, joten tuo ruotsiviha kertoo vain vihaajan omasta heikosta kompetenssista. Varmaan ymmärrät ruotsinkielisenä ja suomea taitavana, että kahden kielen osaaminen on rikkaus ja Suomessa ruotsia taitavat saavat parhaat työt, kaikkiin huippuvirkoihin vaaditaan molempien kielten hallinta ja muissakin töissä se on etu. Minä ainakin olen kade kaikille niille, jotka puhuvat hyvin ruotsia. Tykkään itse ruotsin kielestä, ja toivoisin että rohkenisin puhuakin sitä. Meillä suomenkielisillä on tämä pelko siitä, että tehdään virheitä... oppimiskulttuuri on ollut koulussa niin nolaamiskeskeistä että se on tappanut halun osallistua ja puhua virheitä tekemällä - joka on kuitenkin ainut keino oppia puhumaan.

        En tajua sitä, miksi suomen, ruotsin ja saamen kieli pitää hävittää, koska kielen mukana häviää myös kulttuuri. Luulen, että noilta kielimollaajilta puuttuu ymmärrys nähdä asioita laajemmassa mittakaavassa.


      • Sanotaan vaikka näin

        Ruotsin kieli Suomessa on vihamielisen valloittajan jättämä arpi, jolla ei oikeasti vapautuneessa maassa piiskattaisi enää jo riittävästi kärsinyttä enemmistöä. (Huomaa, enemmistöä. Monessako yhteiskunnassa koko kansan on pakko lukea pienen vähemmistön kieltä? Melko oligarkkinen kielitilanne.)

        Tämä on yksi syy, minkä takia suomalaiset ovat hieman happamia suomenruotsalaisia kohtaan. Toinen lienee se, että näillä on tapana länkyttää pakkosuomesta aivan kuin maan valtakielen opettelu olisi jokin huutava vääryys. Ei se ole, minkä ruotsinkieliset ymmärtäisivät jos katsoisivat Suomen rajojen ulkopuolelle. Samaa vaaditaan tänne tulevilta maahanmuuttajiltakin yhteiskunnasta syrjäytymisen estämiseksi. Ehkä suomenruotsalaiset voisivat mennä Jenkkeihin kertomaan valtaväestölle, miten tärkeää heidän olisi kaikkien opetella espanjaa, kun siellä kerran on niin paljon englannintaidottomia espanjankielisiä.

        ...minkä takia olisit mieluummin otttanut englannin, jos suomen opiskelu oli sinulle niin onnellinen ja tärkeä asia?


    • Onhan se

      ainakin semifinaaliainesta. Niin ovat tuomarit päättäneet. Jos ajatellaan, että finaalissa on jäljellä kaksi kilpailijaa niin tuskinpa Lotta on kisassa mukana niin pitkään. Hän on vaaravyöhykkeessä jo ensi sunnuntaina.

    • don't hate us

      "vähän kade :)" Mukava kuulla, ettei ihan KAIKKI kuitenkaan vihaa pelkän kielen takia. Oon itsekkin sitä mieltä, että kouluissa opetetaan väärillä menetelmillä ruotsia. Olen kuullut suomenkielisiltä kavereilta minkälaista se on, ja saanut erittäin negatiivisen kuvan, opetus ei vaikuta motivoivalta ollenkaan. Opetuksessa tulisi mun mielestä keskittyä kielen käyttämiseen. Itse kielioppiosuutta tulisi mielestäni vähentää. Uskon, että jopa pelkkä ruotsinkielisten lasteohjelmien katsominen ruotsinkielentunnilla (ala-asteella) on hyödyllissempää kuin sanojen taivuttamisen pänttääminen.

      Virheiden tekemistä ei kannata pelätä :) Niitä tekemällä oppii. Kyllähän ruotsinkielisetkin tekevät virheitä puhuessaan suomea. Jos olet kuunnellut ruotsinkielisten vanhempien rouvien suomenkielenääntämistä helsingin keskustassa, ymmärrät mistä puhun ;)



      Sanotaan vaikka näin: Kenestä "vihamielisestä valloittajasta" puhut?
      "Toinen lienee se, että näillä on tapana länkyttää pakkosuomesta aivan kuin maan valtakielen opettelu olisi jokin huutava vääryys" Kaikki rutosinkieliset ei edes kannata pakkoruotsia. Minun mielestäni koko ruotsinkielen opetusta kouluissa pitäisi muuttaa, koska nykyinen pänttääminen ei mun mielestä ole motivoivaa eikä myöskään yhtä tehokasta kuin muut menetelmät voisi olla.

      Ymmärrän täysin sen, ettei kaikki halua opiskella ruotsia. Ymmärrän myös täysin sen, että opiskeleminen ei ole hyödyllistä jos halua ei ole. Kaikista kielistä ei voi tykätä ja ruotsinkieltä saa mun puolesta vihata jos haluaa, MUTTA miksi vihata ruotsinkielisiä...? Sitä en ymmärrä.

    • pottapoo

      Lotta ei ainakaan voita ja se on jo paljon! Kipittäköön takas sinne Vaasaan ihmettelemään :)

    • p-karva

      Miten se on päässy tänne asti tolla laulutaidolla?? Olematonta ja ohutta tulkintaa..jotain mätää nyt..

    • Kuoro...

      Todella huono laulaja... millähän avuilla tuo menestyy laulubisneksessä?

    • Pakkosöpö

      Äärimmäisen söpö ja ihana, mutta laulutaidot lähes yhtä huonot kuin Ilpolla.

    • violetsound

      Juu, vähän samaa kuin Jone sanoi koelauluissa: onhan se ihan sairaan hyvännäkönen, mut ei se laulaa osaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe