Heips te kaikki.
meillä siis käytiin niskaturvotus mittauksessa, tulos 1.0 mm. (tai 0.096 cm) sano että tämä näyttää hyvälle, kävin toisessa ultrassa (ei rakenne ultra vaan seuranta äippäpolilla kohonneiden sokeriarvojen vuoksi) ja tässä kaikki oli ok, ei mitään ongelmia, kaikki mitä niillä viikoilla piti ultrassa näkyäkin niin näkyi myös, nenä luuta myöten.
veriseula otettiin, ja eilen tuli puhelinsoitto.
" teillä tämä seula hälyyttää, haluatteko jatkotutkimuksiin
minä olin että mitä oli?????
siis teillä on riski saada Down syndrooma lapsi, öö.....
pitkä hiljaisuus....
mää en oo kyllä ees kuullu sitä riskilukua???
no oota minäpä lasken... tämän mukaan se on 1:240
no ei olla menossa mihinkään lapsivesinäyte tutkimuksiin ainakaan.
mutta olin aika sekaisin vielä eilen...
(ikä 29, painoindeksi on suuri, ja verensokereissa ollut häikkää, joten nämä varmaan nostavat riskiä?)
Nyt haluaisin tietää, mikä on teillä muilla ollut tuo riskiluku? miten jatko? syntyikö vauva terveenä?
Downin syndrooma, veriseula ja niskaturvotus
9
3121
Vastaukset
- ultris
verensokerilla ei ole mitään tekemistä down seulan kanssa. Np ultra seerumiseula yhdessä antaa sen riskiluvun. Tulee vääriä hälytyksiä ja vääriä normaaleja vastauksia. Eli toi seerumiseula ei vielä sano mitään. Ota yhteyttä hoitavaan lääkäriin ja keskustele. Lapsivesi tai istukkanäyte antaan 100% vastauksen lapsen kromosomeista. Riski keskenmenoon lienee 0.1% luokkaa. Mut keskustelua suosittelen ehdottomasti.
- kieppi.
1:37000 oli ja terve poika,np normaali.
- kieppi.
kiepillä myös 32v ikähän vaikuttaa myös.
- gftre
Riskiluku oli 1:36 000, terve poika syntyi. Ja mun ikä oli 32 v.
Sulla on siis siinä verikokeessa ilmennyt jotain. Jos riskiluku on alle 1:500, pääsee oman valintansa mukaan lapsivesipunktioon. Siinä selvitetään kaikki sikiön kromosomit. - Tietoa hieman
Riskiluku 1:240 tarkoittaa, että vastaavilla taustatekijöillä 240 raskauden joukosta yhdessä raskaudessa lapsella on Down-syndrooma ja 239 lasta on (niiltä osin) terveitä, eli todennäköisyytenne saada "Down-lapsi" on yksi 240:sta eli 0,4%. Riskiluku on "kohonnut" jos se on enemmän kuin 1:250. Jatkotutkimusten keskenmenoriski on THL:n tiedotusmateriaalin mukaan noin 1%.
Teidän pitää vain päättää, että mitä Downin syndrooma teille tarkoittaisi, ja miten kipeästi tarvitsette sen tiedon. Jos olette valmiita ottamaan keskenmenon riskin jatkotutkimuksilla, saatte varman tiedon lapsen mahdollisista kromosomipoikkeamista.
VAADI SAADA LISÄTIETOA JA AIKAA KESKUSTELLA HOITAJAN/LÄÄKÄRIN KANSSA tuloksesta, sen merkitysestä, mahdollisista jatkotutkimusvaihtoehdoista, niiden riskeistä. Ei perse voi toimia niin että ihmisten pitää tehdä noin tärkeitä päätöksiä keskustelupalstaviestien perusteella jos ei viitsitä tai ehditä oikeasti ohjata asiakasta! - >:(
enhän minä näiden perusteella mitään päätöstä ole tekemässäkään!
vaan lähinnä yritin etsiä vertaistukea, kokemuksia muilta, onko riski ollut suuri jollakulla muullakin, ja jos down vauva syntyi kuinka loppu sujui...
pidämme toki lapsen kaikesta huolimatta! meille se ei ole esine joka annetaan pois kun ei nyt sattunut ihan täysin ehyt olemaankaan!
ja tiesin kyllä mitä nuo riskiluvutkin tarkoittaa...
voi luoja tätä suomi24 palstaa!
ei yhtään ainoaa vastausta voi tulla ikinä jossa ei joku yrittäisi päteä tai selitellä turhanpäiväisiä asioita...
huoh!- sfsnsdzn
Nooooohhh... hyvä jos olet jyvällä, mutta aloitusviestisi painoindekseineen ja sokereineen kuulosti kyllä siltä, että kukaan ei ole selittänyt sulle yhtään mitään.
- no mercy!
painu sitten jonnekin vammaissivustolle määkimään,varmaan löytyy paljon sairaampien lasten vanhempia kuin sinä ja down lapses. Vituttaa tuo nenäkkyys ku toiset yrittää auttaa. Ei se kumminkaan oikeuta huonoon käytökseen jos lapsi voi olla down.
- Per*ele
Jestas, näin ITSE KIRJOITIT (jos et enää muista): "(ikä 29, painoindeksi on suuri, ja verensokereissa ollut häikkää, joten nämä varmaan nostavat riskiä?)
Nyt haluaisin tietää, mikä on teillä muilla ollut tuo riskiluku? miten jatko? syntyikö vauva terveenä? "
Eli KYSYT nostavatko painoindeksi, ikä ja verensokerit riskilukua. Kysyt seuraavaksi MUIDEN riskilukuja ja kokemuksia, JOS ovat olleet korkeat...
En huomannut kenenkään pätevän vastauksissaan, ihan asiallisia ovat olleet. Kirjoita selkeämmin ja kysy oikeat kysymykset, ne joihin OIKEASTI haluat vastauksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275