Hei! Ajattelin hakea Saksasta vähän ajetun Panameran, kannattaako vielä? Miten autoveron kanssa Suomessa, onko mitään vertailuhintaa?
Hinta Saksassa V8 mallille tulisi n. 85-90.000 Eur.
Tämä on ok hinta.
Panamera
13
6428
Vastaukset
- -
Tarkasta veron määrästä en osaa sanoa, mutta varmasti tuon hintaluokan autossa säästää jo tuhansia kokonaiskustannuksissa. Lisäksi tietysti valikoimaa on aivan eri tavalla, eli sinne vaan hakureissulle. Autojen hinnat tietysti laskee aina, vuoden päästä taas mahdollista säästää lisää, vastaavasti sitten enemmän ajettujakin, itsehän oman rahankäyttösi tiedät.
- trollin poikanenko
Jossain mättää, hakea nyt tuon hintainen auto jostain Saksasta säästön toivossa. Ei oikein täsmää, jos an halu laittaa autoon tuollaine läjä euroja niin silloin ei yleensä olla muutaman tuhannen kipeitä.
- -
Eihän se, että on rahaa tarkoita sitä, etteikö sen käytössä olisi mitään tolkkua. Alkuperäistä kirjoittajaa en tunne, mutta selvästi paremmat valikoimatkin jo puoltavat Saksasta hakemista, bonuksena sitten vielä useiden tuhansien eurojen säästö.
- 1+2
Vähän vanha viestiketju mutta osui silmään ajatus, että jos on rahaa ostaa kalliimpi auto, niin sitten ei olisi mitään väliä saako sen vaikkapa Saksasta edullisemmin.
No, ehkä joillekin näin, jokainen tietää itse rahansa.
Itse olen kyllä katsellut Saksasta suunnilleen tuossa hintaluokassa olevia autoja (ei Porsche), muutamaa vaihtoehtoa pitempäänkin, säästöä vastaavaan Suomessa tulee n. 13-15.000 Euroa (kaikkine kuluineen), ja onhan se jo jonkinlainen raha.
Mutta tärkein syy on se että Saksasta löydän haluamani lähes uuteena (merkkiliike ja oikeita kilometrejä n. 10.000 = käytännössä täysin uusi) ja on paljon valinnanvaraa, ja varusteita on yleensä kaikki mitä listalta on voinut valita ja väreissäkin löytyy. Sama Suomesta uutena, niin saa jopa yli puoli vuotta jonottaa. Ja ei välttämättä edes ole Suomen maahantuojan ohjelmassa ko. merkin tietty varustelumalli.
Ei kaikki Saksasta hae sitä edullisinta mahdollista vaihtoehtoa missä hintaero Suomeen jää muutamaan tuhanteen.
Olen myös harkinnut matkailuauton hakemista ja niissä hintaerot ovatkin jo todella suuria. - Valtteri84
Kuka haluaa hakea yhtään mistään maailman ruminta autoa?
- märkäuni vaan
huono veto, ei tuon hintaisen auton ostaja mieti mistä se voisi uittaa halvalla.
- .............
väärässä oot. ei ne joilla on rahaa tuhlaa sitä päättömästi. ite ainakin harkitsen tarkkaan mitä ostan ja mistä. hain saksasta uuden bmw:n (ajettu 5tkm). sain sellaisen kuin halusin. valikoima helvetisti suurempi kuin suomessa. säästöä tuli reilu 8tuhatta euroo verrattuna suomesta ostettuun. ja oli sen vaivan arvoista. tolla 8 tuhannella ostelee bensat, vakuutukset ja käy vielä parilla ulkomaanreissullakin. että mietippä sitä.
- sairasta säästämistä
............. kirjoitti:
väärässä oot. ei ne joilla on rahaa tuhlaa sitä päättömästi. ite ainakin harkitsen tarkkaan mitä ostan ja mistä. hain saksasta uuden bmw:n (ajettu 5tkm). sain sellaisen kuin halusin. valikoima helvetisti suurempi kuin suomessa. säästöä tuli reilu 8tuhatta euroo verrattuna suomesta ostettuun. ja oli sen vaivan arvoista. tolla 8 tuhannella ostelee bensat, vakuutukset ja käy vielä parilla ulkomaanreissullakin. että mietippä sitä.
Juu ja takuukorjauksetkin onnistuu todella kätevästi, eikö vaan?
Ja toit siis käytetyn, et uutta. Oliko hintavertailu uuteen?
- pasi.joo
hea saksasta auto vaan ja sitta maksat saman verran veroja mita autoo maksaa ja et saa takuita autoon! kylla itse ainakin kun tilasi panameran niin ihan suomesta sen hankein vaikka olikin 20 tonni kalliimpi huippu varusteilla !!
- jdfjfdsfsg
Uudessa autossa on takuu, osti mistä tahansa.
Sen voi viedä mihin tahansa kyseisen merkin merkkiliikkeeseen, sieltä laskuttavat sitten valmistajaa - porkkefani
jdfjfdsfsg kirjoitti:
Uudessa autossa on takuu, osti mistä tahansa.
Sen voi viedä mihin tahansa kyseisen merkin merkkiliikkeeseen, sieltä laskuttavat sitten valmistajaaEI muuten pidä paikkaansa, pääsäntö on että maksat itse ja haet kulut Saksasta. Jos toisin väität et ole hakenut autoa Saksasta.
- tadetlungt
porkkefani kirjoitti:
EI muuten pidä paikkaansa, pääsäntö on että maksat itse ja haet kulut Saksasta. Jos toisin väität et ole hakenut autoa Saksasta.
vanha ketju ja eri merkki. Toin saksasta tuoreen mersun ja sähköinen huoltokirja mersun takeen kera pelaa hienosti härmässä. Eiköhän porschella sama policy.
- pötsis
kesällä londoossa näin useita panameroita, kuala valui...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818