Ei-uskovien musaa, pistäkää suosikkejanne

jeesux

22

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GwarBeast666
    • goddeloos
    • Mokoma - Niin Hyville Kuin Pahoille
      http://www.youtube.com/watch?v=EYK6ibsxyq8

      "En usko pyhyyteen
      En sen autuuteen
      Uskon arkiseen"

      Stam1na - Elämän Tarkoitus
      http://www.youtube.com/watch?v=M2hzI5l-P8o

      "Olet kasvatettu tuote,
      Takuuna ikuinen elämä tai luvattu maa
      Kumarrat voimaa ja valtaa ja kunniaa
      Kumarrat lapsen lailla uskontoa"


    • sErpiEntE

      Sukima Switch - Golden Time Lover
      http://www.youtube.com/watch?v=0iAF8TJAqp4

      Koen tämän vaan jotenkin omakohtaiseksi kappaleeksi ja se jää minulle herkästi soimaan päähän minulla on aika omaleimainen musiikkimaku =P

    • hyvä kipale

      Tämä on aika hyvä kappale: ateismi on höttöä, ateismi on höttöä, ateismi on höttöä, la lal laaaa!

    • b
      • miss ei kirj.

        "Onko ei-uskovien musan pakko olla uskonvastaista? Uskontoa ylistävän ja uskontoa kritisoivan musiikin väliin mahtuu aika paljon."

        Suurin osa musiikista ja sanoituksista ei liity mitenkään uskonnottomuuteen tai uskontoon. Aloituksen tekijä tarkoitti varmaankin uskonnottomien tekemää musiikkia kuten minun linkissäni oleva Noel Gallagher.


      • Ei-uskovien musan ei ole pakko olla uskonnonvastaista, aivan samoin, kuin uskovaistenkaan musan ei ole pakko olla uskontoa ylistävää.

        Oikeastaan musiikissa on myös kyse siitä miten kuuntelija tulkitsee laulun viestin ja/tai miten lauluntekijä on tarkoittanut sen tulkittavaksi. Itse arvelisin aloittajan halunneen kysellä yleisesti, mitä ei-uskovat täällä kuuntelevat. Tosin minäkin kuuntelen biisejä, joita voi ajatella uskonnollisiksi (esim. jotkin Kotiteollisuuden/CMX:n/Timo Rautiaisen biisit), mutta se ei minua haittaa sillä kuuntelen sitä "omalla tavallani" - en välttämättä uskonnollisessa mielessä :)


    • As Temples Burn

      Kult ov Azazel - As Temples Burn:

      http://www.youtube.com/watch?v=oZpeG_51XX4

      Tuossa vielä sanoitukset, ei voisi parempia uskonvastaisia sanoituksia olla:

      As Temples Burn

      Fire, ignite the skies, torched houses of god
      Burn, burn to the ground, reduced to ashes and soot
      Sanctuaries become tombs, fiery deathtraps of doom
      Ridding the world of your kind, smashing your faith

      From the synagogues of Jerusalem to the mosques of Mecca
      From the basilicas of the Vatican to the churches of America
      With flame and hate your walls will fall, altars scarred by sacrilege
      Desecration to your holy words, religious scripture charred and torn
      Icons of dogmatic religion left to rot, broken in scorn
      Behold the blaze, our terror campaign, we stand in glory as temples burn

      Death replaces life, a shattered Jehovah of lies
      Allah swallowed by hell, shrines to holiness fell
      Jesus Christ defiled, Mohammad bonded in fire
      Theistic reign now ends, let the inquisition begin

      Crosses inverted become swords of rage
      Gutting heaven's earthly domain
      We are destruction and anarchy
      Stormbringers of endless misery
      Destroyer of pious morality
      Feel the scorching winds of blasphemies

      From the synagogues of Jerusalem to the mosques of Mecca
      From the basilicas of the Vatican to the churches of America
      With flame and hate your walls will fall, altars scarred by sacrilege
      Desecration to your holy words, religious scripture charred and torn
      Icons of dogmatic religion left to rot, broken in scorn
      Behold the blaze, our terror campaign, we are the victors as temples burn

      Monks slaughtered like flies, Rabbis left to die
      Imams butchered and scorched, priests are hung by the noose
      Ministers baptized in flame within this blasphemous reign
      All will share the same fate Christian, Muslim, Hindu and Jew

    • mikko.stadi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe