Huomenta palstalaiset!

Kuten hyvin tiedätte, olen se vanha Palstapiru, Ruuneperi, joka silloin tällöin kirjoittaa palstan tilasta.

On sanottu, että haluan tehdä tämän palstam mieleisekseni.

Erinomainen tieto tai arvaus.

En halua tätä palstaa ainoastaan mieleisksi itselleni vaan kaikille palstalaiisille.

Tämä on aikuisten keskustelupalsta, jossa kaikkien tulisi voida viihtyä. Ei kuitenkaan niiden nilviäismäisten henkilöiden, jotka osaavat kirjoittaa vain pari rumaa sanaa, nekin väärin ja nimimerkittä.

Meillä on mahdollisuus tehdä tästä palstasta hyvä ja miellyttävä, jossa voi kirjoittaa ja lukea viestejä, saada ajankohtaista tietoa jne.

Uskaltautuuko kukaan ottaa kantaa, kirjoittaa ja rakentaa?

32

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

      Miten niin uskaltaa? Oikein 'kynnet syyhyää' sanoi äitinikin aikoinaan kun oli joku mielenkiintoinen juttu johon hän halusi paneutua.
      Yhden asian sanoisin toisin ainakin kun sanoit aikuisten, minä puolestani varttuneiden aikuisten, eikös alussa tullut mainittua että mieleiseksi.
      Kesää kohti keväässä eletään, aurinko antaa valoa meille iloksi elää loppuelämämme alkuaikoja, luonto on uusi joka kevät ja me saadaan olla osa siitä, uutena myös.
      Käännetään elämämme kirjan valoisa sivu, luodaan viesteihin miellyttävä mielenkiinto, ottaen huomioon toinen toisemme.
      Nyt jäähtyi kahvikin jo nautittavaksi.
      Valoa, iloa ja innostusta päiväänne!

      • Lorena*

        Tsau medbörjare! Vaihtelua, vaihtelua palstalle tulee jokaisen jutunjuuri olemaan, kaikki ollaan erilaisia luonteita ja se ilmenee jutusta. En haluaisi ketään samaan muottiin vääntää, väriä ja pientä vääntöä sitä pitää jutuissa olla.

        Olin illalla aloittamassa naistenpäivän viettoa ja suututtaa niin hitsisti, ei kelpaa enää muualle kuin makkaratehtaalle jos sinnekään.
        Vain yksi urho uskaltautui meidän kansa keskustelemaan konsertin jälkeen. Eipä ole nimeksikään enää jälleen myynti arvoa.Yyyh, nyyh, hyväksyttävä sitä on ettei ole enää mikään pimu-ikäinen.

        Kuin on Ruuneperi, miten siellä ylimmän kerroksen huoneistossa tuulet puhaltelevat, näkyykö merta ts Suomen lahtea? Vieläko karaoke laulut kaikuvat, joskus olen "salaa ennenvanhaan" kuunnellut laivalla upeaa tulkintaasi, totesin onpa netti kaverilla upea ääni.

        Toivomukseni on, kiusaaminen pois palstalta ärsyttävien vastausten muodossa.


      • Lorena* kirjoitti:

        Tsau medbörjare! Vaihtelua, vaihtelua palstalle tulee jokaisen jutunjuuri olemaan, kaikki ollaan erilaisia luonteita ja se ilmenee jutusta. En haluaisi ketään samaan muottiin vääntää, väriä ja pientä vääntöä sitä pitää jutuissa olla.

        Olin illalla aloittamassa naistenpäivän viettoa ja suututtaa niin hitsisti, ei kelpaa enää muualle kuin makkaratehtaalle jos sinnekään.
        Vain yksi urho uskaltautui meidän kansa keskustelemaan konsertin jälkeen. Eipä ole nimeksikään enää jälleen myynti arvoa.Yyyh, nyyh, hyväksyttävä sitä on ettei ole enää mikään pimu-ikäinen.

        Kuin on Ruuneperi, miten siellä ylimmän kerroksen huoneistossa tuulet puhaltelevat, näkyykö merta ts Suomen lahtea? Vieläko karaoke laulut kaikuvat, joskus olen "salaa ennenvanhaan" kuunnellut laivalla upeaa tulkintaasi, totesin onpa netti kaverilla upea ääni.

        Toivomukseni on, kiusaaminen pois palstalta ärsyttävien vastausten muodossa.

        Ei näy merta. Hyvin muuten menee.

        Mikset nykäissyt hihasta jos minut laivalla näit raakkumassa?

        Iloista päivänjatkoa1


    • Hyvää huomenta kaikille!

      Ja viisautta ja rauhallisuutta sekä keskinäistä luottamusta meille
      toivottelen, kirjoitteleminen on sillä tavoin varmaan miellyttävämpää!

      Tänään minulla on varhaisempi lähtö noihin fyysisiin harjoituksiin,
      joten pidemmittä puheitta: ILOISTA tiistaipäivää meille kaikille!

    • he

      Mummokin palstalle kiipeilee.Näillä palstoilla voi aina testata,kuinka tämä toimii,josalat valittelemaa vaivojasi,niin kaikki valittelevat omiaan kohta Mutta jos kerrot ,iloisia ja myönteisiä vaikkapa,vain aamulla kuulemastasi linnunlaulusta,niin huomaat että palstalla laulaa kohta satakieli.heta olen rekattuna 3kk ollut.,silloin lopetin vasta työt.tein ,siis 72v . kyllä se siitä..

    • katleija5

      Huomenta, hauska tavata ihan kolme tuttua kerralla ja minä neljäntenä jatkan.
      Sanon heti alkuun, että arkuus on hieman hiipinyt nahan alle.
      Tuntuu että itseltä ei enää saa puristettua järkevää sanottavaa. Koetan punnita varmaan liikaakin mitä palstalle päästän.
      Boikotoin selvästi itseäni säästäen sellaisista aiheista, joissa on jyrkkiä vastakantoja. Kanta minullakin kaikkeen, mutta tehkööt muut innokkaammat sen puolestani.
      Arvostan palstalaisia, jotka nikkinsä myötä tunnen. Useampaakin nikkiä käyttävät ovat tuttujani.

      Kirjoitusintoa ilman sarvia ja hampaita toivon.

      • Mitä ? Onko ruuneberi laulumiehiä. Sitten vaan konserttia järjestelemään. Tullaan kyllä kuuntelemaan. Ja miks ei,, yhdessä laulamaankin.
        Odottelen tässä ystävätärtäni naistenpäivä kahville. Joten siinä menisi kivasti yksi mieslaulaja...
        Sitten vois sanoa: saletisti natsaa.
        Hyvää naistenpäivää toivottelen. Luin tuolta runonkin naisille- minulle oli uusi vaikka aihe tuttu, se onneton omena........
        Laulusta ja runosta kiitos, aurinkoista päivää kaikille !


    • Ramoona*

      Kirjoitusinto palstalle vaihtelee, lukuinto samoin. Voin jäädä monestakin paitsi, kun sivuutan niin paljon , ei ole mielenkiintoa arvailla myöskään nikittömien tai moninikkisten alkuperää. Eihän tänne kannata mieltään pahoittamaan tulla, mutta melkein joka päivä tänne olen kurkannut. Eihän teitä tuttuja nikkejä raaski millään kokonaan jättääkään. Aina jotain pientä kommentoitavaa löytää, joko aiheesta tai aiheen vierestä. Joskus ne torutkin rönsyilystä ovat ihan lempeitä.

      Katleija, miksi sanottavan pitäisi olla aina ns. järkevää ja miksi sitä pitäisi puristaa , jos ei kiinnosta. Harmi, että jätät paljon sanomatta arkuuden takia, mutta niin teen minäkin. Viime maaliskuussa aloitin pitkän tauon, ja nytkin tuntuu, etten ainakaan aloituksia kovin usein väsää.

    • Aloituksista kiinni

      se on tämäkin keskustelu!

      • Hyvää jatkoa

        Kevättä rinnassa pilkettä silmässä.
        Hieman Eino Leinoa

        Ei vielä leivon suvilaulut soi, ei virrat vuolaat syöksy kuohumalla, mut keväästä jo urvut unelmoi ja kesä haaveksii jo hangenalla.

        Nautitaan ja pidetään toisistamme huolta !


      • Hyvää jatkoa kirjoitti:

        Kevättä rinnassa pilkettä silmässä.
        Hieman Eino Leinoa

        Ei vielä leivon suvilaulut soi, ei virrat vuolaat syöksy kuohumalla, mut keväästä jo urvut unelmoi ja kesä haaveksii jo hangenalla.

        Nautitaan ja pidetään toisistamme huolta !

        Toivotan täss oikke rattoissa naistenpäivä kaikill meill täält Raumaltakki. Aurink paista ja jottalai kevämerkei o havaittavis,nii et tais se talveselk sitt kumminki taittu. ILOA silmiin Kissit !


    • sinisirkku-

      Silmät ilosta sirrillään on minullakin, tullessani juuri kotiin poliisilaitokselta.

      Siellä kyllä murruin itkemään, kun kaikki solvaukset tulivat mieleen. Olin taltioinnut ne henkilökohtaiset perättömät loukkaukset, kun ilman niitä ei voi kunnianloukkauksen syytettä nostaa.

      Jopa sen missä isäni olisi käpykaartilaisena ammuttu! Herjaaja poisti itse viestinsä, huomattuaan menneensä liian pitkälle.

      Isäni Toivo Mäkelä on haudattu sankarihautausmaalle Helsingin Hietaniemessä.

      Viranomaisen kasvot olevat ankarat hänen lukiessa sitä!

      Ne täyttävät rikoslain 24 pykälän, joten helpoitushan se minulle oli. Kun palstalaisista muutamat tietävät henkilöllisyyteni, on kanne lainmukainen. Lisäksi siinä tulee pitkäaikaisen jatkuvuuden harkinta.

      Allekirjoitusta vailla on asia jaon vuoden voimassa. Sen henkilön kannalta harkitsen vielä, mutta---- jos tilanne jatkuu, aion palstan kirjoittajienkin kannalta saattaa se lainvoimaiseksi.

      Keskusteltuani ylläpidon kanssa ensin, päätin tänään hoitaa asian.

      Tosi helpottunut olen näin naisten päivänä :D ja pidän lakikirjaa kädessäni, niinkuin Suomen itsenäisyyden inspiroimassa taulussa, missä kotka yrittää hyökätä naisen kimppuun! Näin tänään,--- ilolla, sinisirkku-

    • Syyte päälle

      Laita Pilvi etc.... ihmeesää syyte päälle.Näytä että olet jotain. Turhaa täällä ruikutat, Luulevat muuten ettei poliisi edes ota juttua tutkittavaksi ja, että puhut täällä pelkää paskaa, Päästään sitten näkemään mikä on kunniasi hinta.
      KÄY HETI AAMULLA KIRJOITTAMASSA KANTELUSI POLIISILLA . SYYTTEET VANHENEE !!!!!!!!!!!!!!!

      Muussa tapauksessa tee palvelus ja häivy palstalta. Täällä ei sinua kukaan ikävöi

      • sinisirkku-

        Miksi ei voisi antaa mahdollisuuden kyseiselle henkilölle ? En ole pahansuopa ihminen luonteeltani. Ja mitä tulee häipymiseen palstalta, ei ole kysymys kuka minua kaipaa, vaan keitä minä kaipaan:D !!!!!!!

        ps. Oletkohan ihan VARMA kaipaako kukaan :DDDDDDD


      • sinisirkku-
        sinisirkku- kirjoitti:

        Miksi ei voisi antaa mahdollisuuden kyseiselle henkilölle ? En ole pahansuopa ihminen luonteeltani. Ja mitä tulee häipymiseen palstalta, ei ole kysymys kuka minua kaipaa, vaan keitä minä kaipaan:D !!!!!!!

        ps. Oletkohan ihan VARMA kaipaako kukaan :DDDDDDD

        ps. Sinunko huviksesiko täytyisi saattaa lainvoimaan syyte?

        Katsos kun minun kunniani on rikkumaton niiltä osin. Niin, että älähän vaahtoa.


      • Horijoppia nopeesti
        sinisirkku- kirjoitti:

        ps. Sinunko huviksesiko täytyisi saattaa lainvoimaan syyte?

        Katsos kun minun kunniani on rikkumaton niiltä osin. Niin, että älähän vaahtoa.

        Ole nyt sanasi mittainen ja laita nimesi paperiin--- sitten päästään sinusta ja sotaveteraanien mollaamisesta sekä niistä oscaroista ja muista aleksantrviitoista ---joita olet niin täällä ylistänyt heidän haukuttuaan suomalaisia!
        Horijoppia hop hop


      • CCCCCCCCC
        sinisirkku- kirjoitti:

        ps. Sinunko huviksesiko täytyisi saattaa lainvoimaan syyte?

        Katsos kun minun kunniani on rikkumaton niiltä osin. Niin, että älähän vaahtoa.

        Pelkkiä häiriköitä keräät palstalle !

        Palsta sovun nimissä tee meille palvelus vie se syyte poliisilla loppuun asti ja poistu palstalta täällä et saa muuta aikaiseksi kuin pelkkää häiriötä,,,
        HOIDA SE POLIISIASIA LOPPUUN. Se on monenkin palstasen kannalta tärkeä asia. Tai häivy palstalta,,,,,

        Ei täällä ketkään muut ole poliisia huudelleet. Hyvin on tultu kaikkien kanssa toimeen paitsi sunun, jonka täytyy käydä jopa poliisille ruikuttamassa,.,,


      • sinisirkku-
        CCCCCCCCC kirjoitti:

        Pelkkiä häiriköitä keräät palstalle !

        Palsta sovun nimissä tee meille palvelus vie se syyte poliisilla loppuun asti ja poistu palstalta täällä et saa muuta aikaiseksi kuin pelkkää häiriötä,,,
        HOIDA SE POLIISIASIA LOPPUUN. Se on monenkin palstasen kannalta tärkeä asia. Tai häivy palstalta,,,,,

        Ei täällä ketkään muut ole poliisia huudelleet. Hyvin on tultu kaikkien kanssa toimeen paitsi sunun, jonka täytyy käydä jopa poliisille ruikuttamassa,.,,

        Vai niin!----Mikä on muuten sunun? Ruikutuksesta en tiedä mitään, taitaa olla omissa aatoksissasi! Sain jopa kahvit poliisilaitoksella, kun murruin itkemään.

        Inhimillisyys on kaukana sinusta, jos et reagoisi, että olet murhannut 3 aviomiestäsi!!!!!!!!


        Virkamies keskusteli käytävällä kolleegoidensa kanssa, ja tuli takaisin kahvimukien kanssa:D

        Sitäpaitsi nimettömien puheet on minulle kuin akanain lentoa tuulessa!
        Kiitollinenhan olen siitä, että ihmistä kuunnellaan.


      • huhuhuh !
        sinisirkku- kirjoitti:

        Vai niin!----Mikä on muuten sunun? Ruikutuksesta en tiedä mitään, taitaa olla omissa aatoksissasi! Sain jopa kahvit poliisilaitoksella, kun murruin itkemään.

        Inhimillisyys on kaukana sinusta, jos et reagoisi, että olet murhannut 3 aviomiestäsi!!!!!!!!


        Virkamies keskusteli käytävällä kolleegoidensa kanssa, ja tuli takaisin kahvimukien kanssa:D

        Sitäpaitsi nimettömien puheet on minulle kuin akanain lentoa tuulessa!
        Kiitollinenhan olen siitä, että ihmistä kuunnellaan.

        Ei tuosta sinunkaan nikki kuvasta selvää saa, kauan katselin enenkuin tajusia siinä olevan jotain muuta kuin kasan paskaa.
        Miten voit sitten vaatia muiltakaan tunniste tietoja. Poliisiko pyysi sinun niitä keräämään.
        Älkää siis missään tapauksessa vastatko häirikölle omalla nikillänne !! Tämähän teettää poliisille paljon turhaa työtä. Poliisin aika ¨menee varmasti oikeita rikkollisiakin jahdatessa,


    • Minäkin kannustan

      Olethan laittanut avioerokanteitakin,, allekirjoittaahan nekin piti. Siitä nyt vaan sinultahan se käy!! Olet vanha tekijä poliisilaitoksella ja käräjäoikeudessa. DDDDDDDHelposti avioerokin tuli.

    • 3 vuotta

      on tuo häiriköinyt täällä täyttä häkää yötä päivää. Olisi todellakin helpotus, jos se viimei olis ohi! kukaan ei jää ikävöimään eikä perääsi kysy.

      • sinisirkku-

        Vielä on ilo kirjoittaa viimeinen lause! Jumal'auta tätäkin palstaa, kun tuollaista ainesta tänne nimettöminä pesiytyy!

        Ja tarkoitan sitä sydämestäni.


      • Surulliseksi mennyt!
        sinisirkku- kirjoitti:

        Vielä on ilo kirjoittaa viimeinen lause! Jumal'auta tätäkin palstaa, kun tuollaista ainesta tänne nimettöminä pesiytyy!

        Ja tarkoitan sitä sydämestäni.

        Oletteko kaikki menneet sekaisin aivan tuon yhden mukana?
        Kyllä tänne on ilmeisesti enää aivan turha tulla yrittämäänkään mitään
        järjellistä kirjoittaa.
        Miksi tulisin tänne enää?
        Olen jo pari vuotta ajatellut lopettaa täällä,
        ja nyt kun Maalaismieskin lopetti,
        se taas tuli vahvana mieleeni. Hän kirjoitti niin hyvin.

        On oudoksi mennyt, kivoja ystävällisiä viestejä ei enää kirjoiteta
        muiden kuin muutamien tuttujen toimesta.
        Heistä pidän ja koen heidät ystävikseni.
        Ja lisäksi olen toivonut uusia nuorempia kirjoittajia tulemaan,
        siksi olen jäänyt sitten kuitenkin vielä.


      • sinisirkku-
        Surulliseksi mennyt! kirjoitti:

        Oletteko kaikki menneet sekaisin aivan tuon yhden mukana?
        Kyllä tänne on ilmeisesti enää aivan turha tulla yrittämäänkään mitään
        järjellistä kirjoittaa.
        Miksi tulisin tänne enää?
        Olen jo pari vuotta ajatellut lopettaa täällä,
        ja nyt kun Maalaismieskin lopetti,
        se taas tuli vahvana mieleeni. Hän kirjoitti niin hyvin.

        On oudoksi mennyt, kivoja ystävällisiä viestejä ei enää kirjoiteta
        muiden kuin muutamien tuttujen toimesta.
        Heistä pidän ja koen heidät ystävikseni.
        Ja lisäksi olen toivonut uusia nuorempia kirjoittajia tulemaan,
        siksi olen jäänyt sitten kuitenkin vielä.

        Jää vielä sittenkin:) Katsos, jos minun hennoille hartioilleni pannan kaikki syyt,niin menneet kuin nyt olevat, niin kyllä minä ne kestän:D Minullakin on Luoja turvanani.



        Elämäni sujuu omaa latuaan, rauhassa ja rakkaudessa, ilman tätä palstaakin!

        Toivoa voi, että hiekkalaatikkoleikit antavat todella, sitä mitä kukin tarvitsee ja kaipaa! heippa....


      • () () ()
        Surulliseksi mennyt! kirjoitti:

        Oletteko kaikki menneet sekaisin aivan tuon yhden mukana?
        Kyllä tänne on ilmeisesti enää aivan turha tulla yrittämäänkään mitään
        järjellistä kirjoittaa.
        Miksi tulisin tänne enää?
        Olen jo pari vuotta ajatellut lopettaa täällä,
        ja nyt kun Maalaismieskin lopetti,
        se taas tuli vahvana mieleeni. Hän kirjoitti niin hyvin.

        On oudoksi mennyt, kivoja ystävällisiä viestejä ei enää kirjoiteta
        muiden kuin muutamien tuttujen toimesta.
        Heistä pidän ja koen heidät ystävikseni.
        Ja lisäksi olen toivonut uusia nuorempia kirjoittajia tulemaan,
        siksi olen jäänyt sitten kuitenkin vielä.

        Sinä kasvoton surulliseksi mennyt, joka tyhjästä olet tänne tullut sinä myös tyhjään menet, aivan kuin sinua ei täällä olisi ollutkaan.


      • !!!
        () () () kirjoitti:

        Sinä kasvoton surulliseksi mennyt, joka tyhjästä olet tänne tullut sinä myös tyhjään menet, aivan kuin sinua ei täällä olisi ollutkaan.

        Aivan omaksi parhaaksesi etsi jostain itsellesi spopivampi palsta. Täällä vaan alituiseen pahoitat mielesi ja tulet katkeraksi. Älä tupaannu väkisin tänne ...


      • Keskipisteenä
        !!! kirjoitti:

        Aivan omaksi parhaaksesi etsi jostain itsellesi spopivampi palsta. Täällä vaan alituiseen pahoitat mielesi ja tulet katkeraksi. Älä tupaannu väkisin tänne ...

        on ss saatava olla vaikka millä hinnalla. Jos ei muuta keksi niin uhkaa kaikkia vaikkapa poliisilla. Hän haluaa otsikkoon.
        Jotenkin myötähäpeää tunnen minä myös tai jotain epämiellyttävää oloa tuosta ss höyryämisestä. Ei tuollaiselle kai mitään voi täällä ei aikaisemmin tuon tapaista ole ollut.
        Minäkin toivon uusia kirjoittajia tänne. Olisi mukavaa jutella rauhassa jotain ja vastaillakin.


    • ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

      Kiitos samoin.


      Niinhän me kaikki.
      Hyvää ötyä!

      • palstalainen miekin

        Vanha hyvä toteamus, karavaani seilaa vakaasti eteenpäin, ja rakkikoirat räksyttää, yhä kauempaa kuuluu hampaaton louskutus.


      • eräs ent palstalaine
        palstalainen miekin kirjoitti:

        Vanha hyvä toteamus, karavaani seilaa vakaasti eteenpäin, ja rakkikoirat räksyttää, yhä kauempaa kuuluu hampaaton louskutus.

        Luinpa vielä näitä kommentteja. Saattaa olla niinkin. että tämä paljon puhuttu sinisirkku ei laumaanne sovellukkaan !

        Varmaan olettekin onnellisempia, jos hän ajoittain omistautuu maalaamiselleen,
        ja omassa ympäristössään vaikuttamaan.Sen hänkin varmaan suo ihan mielellään.
        En koskaan ole kokenut häntä sydämettömänä ihmisenä. Katsellaan ja nähdään. Hyvää ötyä kaikille !

        Jo kauan sitten jäin itse pois näiltä forumeilta, seurattua tulee silloin tällöin.


      • keitaalla
        palstalainen miekin kirjoitti:

        Vanha hyvä toteamus, karavaani seilaa vakaasti eteenpäin, ja rakkikoirat räksyttää, yhä kauempaa kuuluu hampaaton louskutus.

        Karavaani kulkee rakkikoirat roikkuu mukana. Kun jättää karavaanin kulkijat, koirienkin räksytyskin vaimenee.


      • saletti*

        Vihakirjoitus!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2019
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1648
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      765
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      734
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe