AUTTAKAA!!KIIRE!!

Apua!!

Eli miten nostetaan laukka sisä pohkeella???Auttakaa pliis!

11

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopa.

      Niin surkea kuin laukannostoissa itse olenkin..eiks jalkaa siirretä taaksepäin?

    • huttunene

      Siis ulkojalkaa taaksepäin. Mut en tiiä miten se sispohkeel tehää..

    • Apua!!

      Joo mut jos ulkojalkaa siirretään taakse ni ei se sitte enää sisäpohkeel nosstamist oo!

    • köh

      Eihän laukkaa kuulu nostaa, vain sisäpohkeella. Oikeaoppisesti pitäisi siirtää ulkopohjetta reilu 5cm taaksepäin, sisäpohjetta taas reilu 5cm eteenpäin. Sitten pieni asetus sisäänpäin, puolipidäte, pohkeet ja vaikka maiskautus. Jos ei kerrasta lähde niin raippaa vähän perään.

      Ei mikään ihme, jos lähtee kaahaaman ravissa. Heppa luulee, että annat ravipohkeita ja lähtee kovempaa.. Kun teet kunnon puolipidätteen ja asetat ja selvät pohkeet, niin kyllä pitäisi nousta. Muista, että tee liikkeet selvästi ja rauhallisesti!

    • Apua!!

      mutta jos valmentaja huutaa vaan et nosta sisä pohkeella kun yritän laittaa ulko pohkeen taakse nii jos se vaan huutaa et sisä pohkeella ni miten pitäis tehdä?

    • Sahala<3<3<3

      kaveri sano että laukan nostos ei saa maiskuttaa... vasta laukassa saa. (se on ratsastanut viis vuotta vuonohevosella)

    • ainoliinu

      Se on niin että : , Kun hevonen menee oikeaan kierroksseen niin oikea jalka eteen vasen taakse mutta vasemmassa kierroksessa vasenjalka edessä oikea takana ! itse olen ratsastanut 10 v joten tuo pitää muistaa : )

    • ärttä

      Laukka nostetaan aina sisäpohkeella. Ulkopohkeella ei ole mitään muuta virkaa, kun siirtyä pari senttiä taaksepäin (joskus ei edes sitä). Jotkut nostaa pelkällä istuinluulla.

      Ulko pohje siirretään taaksepäin ja sisäpohkeella nosto (painat sisäpohkeella samaan tapaan kuin annat muutenkin pohjetta, siitä syntyy painetta ja hevonen nostaa laukan).

      Miten se voi olla noin vaikeaa? Ulkopohkeella ei ole periaatteessa mitään virkaa, mutta yleensä se siirretään parisen senttiä taakse. Sisäpohkeella siis painetta (eli pohjetta annat vain sisäpohkeella), jolloin laukka nousee.

      Ja kyllä saa maiskuttaa laukkaa nostettaessa ja vaikka pitkin ohjin käynnissäkin.

    • Ulkopohjekinontärkeä

      Siis tosiaan sisäjalkaa vähän eteenpäin ulkojalkaa vähän taaksepäin. Ulkojalalla tuet hevosta ja sisäpohkeella "pamautat" laukan.

    • orvokkkiii

      Minulle on opetettu laukannosto näin: asetus sisään, puolipidäte ja laukkapohje niin, että sisäjalan kantapää painettaisiin alas ( näin pohje tulee edemmäs ) mutta ulkopohje pysyisi paikallaan. Jos hevonen on laiskalla tuulella auttaisin työntämällä lantiolla kerran nostossa. Toisin eri paikoissa hevoset voivat nostaa laukan eri tavalla.

    • tyttö :)

      oon samaa mieltä ton yläkertalaisen kanssa siitä että eri talleilla voi olla eri tyyli nostaa laukka, mutta ite kannustan sua rohkeesti kysymään siltä sun valkulta :) se on varma keino :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe