Mark. 3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se EI SAA IKINÄ anteeksi
Tätä moni kysyy, että onko tullut tehdyksi Hengen pilkka. Jeesus lausui
nuo sanat tilanteessa, jossa tekopyhät teologit olivat sanoneet, että Jeesus
parantaa riivaajien voimalla.
Paljon voi yhdestä irtojakeesta ammentaa. Alex löysi siitä helvetin olemattomuuden, minä löysin jotain vielä iloisempaa, kun etsin viitteitä,
niinkuin alexkin etsi.
Mark. 3:28
Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".
Viitteet:
Matt. 12:24
Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla".
Luuk. 11:15
Mutta muutamat heistä sanoivat: "Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
Luuk. 11:18
Jos nyt saatanakin on riitautunut itsensä kanssa, kuinka hänen valtakuntansa pysyy pystyssä? Tehän sanotte minun Beelsebulin voimalla ajavan ulos riivaajia.
Joka on niin aralla tunnolla Herran edessä, että kyselee, enkai vain ole tehnyt
Hengen pilkkaa, semmoinen tuskin on tehnyt. Mutta silloin ollaan lähellä Hengen
pilkkaa, kun arvioidaan Jeesuksen nimessä parantamista hengen pilkaksi.
Tai määrätään milloin ja missä saa parantaa ta imilloin ja missä ei saa sitä hyvää tehdä. Kun joku ihan vakavissaan sanoo, että sinä parannat saatanan
voimalla tai että sinä olet tullut terveeksi saatanan voimalla, eikö silloin herjata
Pyhää Henkeä, Jumalan voimaa?
Jumala rakastaa toimia arvaamatta ja lupaa kysymättä, joskus koetellakseenkin.
Terveys tai synninpäästö joudutaan joskus noutamaan jopa vihollisleiristä !!!
Poliittinen kriisi siitä syntyi, mutta eipäs pilkata Henkeä - tärkeämpää oli parantuminen. Jumala kuulee pieniä tyttöjä ja poikia, joilla ei ole aikuisten estoja:
2. Kun. 5.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2. Kun. 5:1&rnd=1299806587065
1 Naeman, Aramin kuninkaan sotapäällikkö, oli herransa hyvin arvossa pitämä ja suurta kunnioitusta nauttiva mies, sillä hänen kauttansa Herra oli antanut Aramille voiton; ja hän oli sotaurho, mutta pitalitautinen.
3 Tyttö sanoi emännällensä: "Oi, jospa herrani kävisi profeetan luona Samariassa! Hän kyllä päästäisi hänet hänen pitalistansa."
7 Kun Israelin kuningas oli lukenut kirjeen, repäisi hän vaatteensa ja sanoi: "Olenko minä Jumala, joka ottaa elämän ja antaa elämän, koska hän käskee minua päästämään miehen hänen pitalistansa? Ymmärtäkää ja nähkää, että hän etsii aihetta minua vastaan."
10 Ja Elisa lähetti hänen luokseen sanansaattajan ja käski sanoa: "Mene ja peseydy seitsemän kertaa Jordanissa, niin lihasi tulee entisellensä, ja sinä tulet puhtaaksi".
11 Mutta Naeman vihastui ja meni matkaansa sanoen: "Katso, minä luulin hänen edes tulevan ja astuvan esiin ja rukoilevan Herran, Jumalansa, nimeä, heiluttavan kättänsä sen paikan yli ja niin poistavan pitalin.
12 Eivätkö Damaskon virrat, Abana ja Parpar, ole kaikkia Israelin vesiä paremmat? Voisinhan minä yhtä hyvin peseytyä niissä tullakseni puhtaaksi." Ja hän kääntyi ja meni tiehensä kiukustuneena.
13 Mutta hänen palvelijansa astuivat esiin ja puhuttelivat häntä ja sanoivat: "Isäni, jos profeetta olisi määrännyt sinulle jotakin erinomaista, etkö tekisi sitä? Saati sitten, kun hän sanoi sinulle ainoastaan: 'Peseydy, niin tulet puhtaaksi'."
14 Niin hän meni ja sukelsi Jordaniin seitsemän kertaa, niinkuin Jumalan mies oli sanonut; ja hänen lihansa tuli entisellensä, pienen pojan lihan kaltaiseksi, ja hän tuli puhtaaksi.
Halleluja! Näyttäisi siltä että sukellus likaiseen jokeen paransi pakanan.
Mutta monen tulen läpi oli mentävä uskon varassa. Pienen viholliskansalta
ryöstetyn tytön sanaa oli uskottava. Sitten oli uskottava etsintäkuulutetun
vääränä pidetyn profeetan luota välikäsien kautta tullutta kutsua - tämä piileskeli
samarialaisen sekakansan takamailla ja kehotti viholliskansa sotapäällikköä
tulemaan Jordanille ja sukeltelemaan sameaan veteen. Ystävien tuki oli tarpeen.
Uskonkuuliaisuuteen liittyi lainkuuliaisuus siten, että ohjetta oli noudatettava,
tuntui miltä tuntui. Mutta tuo koetus kannatti. Ei se Hengen pilkka olisi kai ollut,
vaikkei olisi totellut, mutta pitaliin olisi kohta kuollut, tämä uskovainen pakana.
Mark.3:29 HENGEN PILKKA
20
76
Vastaukset
HALOO! Eikö tämä herätä vakavuutta? Jeesusta saa pilkata minkä lystää, eikä
se ole sittenkään ollenkaan vakavaa verrattuna siihen, että herjaa Pyhän Hengen
voimaa ja työtä tässä maailmassa!
Mark. 3:28
Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
Kyllä Jeesus pilkan kestää, mutta heidän pilkkansa osuikin Pyhään Henkeen,
joka Jeesuksessa vaikutti voimateot! Jeesus on elävä Sana, hän sanoi parantavat
sanat ja Henki vaikutti sanojen toteen käymisen. Parantaminen ja armahtaminen
oli teologien mielestä jumalanpilkkaa ja sitä, että tekee itsestään jumalan!
Matt. 9:2
Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".
3 Ja katso, muutamat kirjanoppineista sanoivat mielessään: "Tämä pilkkaa Jumalaa".
Kernaasti voi sanoa, että helvetti on ja yhtä hyvin voi sanoa, ettei sitä ole.
Mutta siitä Jumala loukkaantuu, että voiman Henkeä herjataan saatanalliseksi.
Ja vain siitä syystä, että Jeesus tekee tekoja, joihin vain Jumala kykenee.
Iloinen pitäisi olla, vaikka lain kanssa onkin ilmeinen ristiriita, kahta Jumalaa kun
ei voi olla.
Matt. 26:64
"Itsepä sen sanoit", vastasi Jeesus. "Ja minä sanon teille: vastedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
65
Silloin ylipappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän herjaa Jumalaa.
Mitä me enää todistajia tarvitsemme! Kuulittehan, miten hän herjasi.
66
Mitä mieltä olette?" He vastasivat: "Hän on ansainnut kuoleman."
67
He sylkivät nyt Jeesusta kasvoihin ja löivät häntä.
Muutamat läimäyttivät häntä poskelle.
Kyllä Jeesusta saapi ruoskia, mutta älkäämme pahana päivänäkään
lyökö Pyhää Henkeä vasten kasvoja, sillä hän on meidän imettäjämme.
! Sitä varten Jeesus tuli, että hän ottaisi vastaan iskut hiljaa "niinkuin karitsa joka teuraaksi viedään". Hän tuli tänne kuollakseen raa'assa kohtelussa, mutta Pyhä Henki ei ota vastaan yhtäkään iskua, vaan tarjoaa meille, pikkulusikalla ruokaa,
ja sitten kauhalla, kun vähän vahvempaa ruokaa siedämme.
Miten Pyhä Henki voi puhua kauttamme, jos me puhumme Pyhälle Hengelle
pilkkaavin sanoin ja puristetuin nyrkein?! Kuinka Henki voisi meitä opettaa
tavalla jos toisella, jos me opetamme Häntä tavalla jos toisella?
Luuk. 12:8
Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä,
myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
9 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä,
se kielletään Jumalan enkelien edessä.
10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi;
mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.
11 Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte;
12 sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."
antti- Mikael on Herra?
JEESUS PITI FARISEUKSIA PYHÄN HENGEN PILKKAAJINA
Farisealaiset eli fariseukset (hepreaksi פרושים,perushim, sanasta parash, "erottaa", lat. pharisæ|us, -i)
Erottautuminen esim. lopunajan JÄÄNNÖSSEURAKUNNAKSI kuuluu farisealaisuuteen.
Fariseuksille on tunnnusomaista LAIN KOROITTAMINEN (erityisesti sapattilain) ja lähimmäisten ’merkitseminen’ sunnuntai pedonmerkillä kadotustuomiota varten.
Raamatun Uudessa testamentissa farisealaiset esitetään JEESUKSEN VASTUSTAJINA. Fariseusten vastustajina puolestaan esitettiin saddukeukset. Toisin kuin saddukeukset farisealaiset uskoivat kuolemanjälkeiseen elämään, kuolleiden ylösnousemukseen ja enkeleiden olemassaoloon. ApostoliPaavali oli alun perin fariseus nimeltään Saulus Tarsolainen. Mikael on Herra? kirjoitti:
JEESUS PITI FARISEUKSIA PYHÄN HENGEN PILKKAAJINA
Farisealaiset eli fariseukset (hepreaksi פרושים,perushim, sanasta parash, "erottaa", lat. pharisæ|us, -i)
Erottautuminen esim. lopunajan JÄÄNNÖSSEURAKUNNAKSI kuuluu farisealaisuuteen.
Fariseuksille on tunnnusomaista LAIN KOROITTAMINEN (erityisesti sapattilain) ja lähimmäisten ’merkitseminen’ sunnuntai pedonmerkillä kadotustuomiota varten.
Raamatun Uudessa testamentissa farisealaiset esitetään JEESUKSEN VASTUSTAJINA. Fariseusten vastustajina puolestaan esitettiin saddukeukset. Toisin kuin saddukeukset farisealaiset uskoivat kuolemanjälkeiseen elämään, kuolleiden ylösnousemukseen ja enkeleiden olemassaoloon. ApostoliPaavali oli alun perin fariseus nimeltään Saulus Tarsolainen.KUULEHAN MIKAEL-HERRA ... (.'Mikael on Herra') - ADVENTISTIT EIVÄT OPETA SAPATTILAKIA VAAN LEPOA SAPATTINA !
Eivät kaikki fariseukset olleet Jeesuksen nuhtelun kohteena. Useimmat vilpitömästi vaativat lain tiukinta noudattamista syystä että laissa sanotaan: joka rikkoo yhden kohdan, on syypää koko lakiin. Pietarikin siteeraa ja muistuttaa tuosta kohdasta. He vain eivät ymmärtäneet, että
Jeesus on Jumala. Uudessa liitossa ei ole leeviläistä pappeutta eikä sen farisealaista lahkoa.
"Raamatun Uudessa testamentissa farisealaiset esitetään JEESUKSEN VASTUSTAJINA. Fariseusten vastustajina puolestaan esitettiin saddukeukset."
Osaamattomuutesi vuoksi kesken jäänyttä yhtälöäsi on helppo jatkaa. Myös saddukeukset
olivat Jeesuksen vastustajia ja Jeesukselle jääkin vain syhtiset ja publikaanit.
Matt. 11:17 sanoen: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet'.
18 Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'.
19 Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
Kotoisessa kirkkolaissamme on enemmän pykäläviidakkoa kuin adventistien opinkohdissa.
Joten minua voiit fariseukseksi moittia ennemmin kuin yhtäkään adventistia. Mutta turhaan
oli lain aikakausi, jos siitä ei mitään opita. Jeesus kehuu niitä teologeja, jotka eivät hylkää
vanhan liiton antamaa opetusta. Laki ja uhraamiset ovat yhdessä esikuvaa Jeesuksesta.
Matt. 13:52
Ja hän sanoi heille: "Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi, perheenisännän kaltainen, joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".
SAIN VASTINEEN SUORAAN KÄNNYKKÄÄNI
Heti aamulla, tuntemattomasta numerosta tietysti, kuinkas muuten. Metsän pimennosta Jumalan leveän selän takaa huuteli. Testiviestissä todettiin, että adventistit ovat fariseuksia
ja tekevät Pyhän Hengen pilkan, kun opettavat lakia (laintaulut).
Minun mielestäni on viisaampaa kirjoittaa viisautensa palstalle, josta monet
sen lukevat. En vaivautuisi jokaiselle yksittäin viestittelemään tai meilaamaan.
Entä onko kyseinen kommentoija oikeassa, kun toteaa adventistien syyllistyvän
Hengen pilkkaan olemalla kirjanoppineita? Eivät varmasti, sillä Jeesus tahtoo
sellaisia kirjanoppineita, jotka osaavat vanhaakin ammentaa uuden ohessa:
Matt.13:50
ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
51
Oletteko ymmärtäneet tämän kaiken?"
He vastasivat hänelle: "Olemme".
52 Ja hän sanoi heille:
"Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi,
perheenisännän kaltainen,
joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".- benedi
Tuskin tämä Jumalan selän takaa huuteli?
Jumalahan sanoi: " Jos te minua rakastatte te pidätte minun käskyni"
Tosin on totta että adventistit opettavat Jumalan käskyjä,
mutta eivät pidä niitä, siitähän on osoituksena
ja todisteena se, että adv. seurakunta pitää vaimoani vankina
ja sallii että hän riisuu itsensä vieraan miehen sänkyyn mennessään.
Adventistit ajattelevat: " riisukoon, kunhan me emme tarvitse riisuuntua,
siitä mitä olemme päällemme pukeneet!!
He eivät muista että: " Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita
ja hänen korvansa heidän rukouksiansa,
mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan" 1 Piet 3: 12
Antti, jos tuo mies on huutanut Jumalan SELÄN takaa sinulle, niin
silloinhan Jumalan kasvot ovat olleet sinuun päin!!?
Oletkos koskaan huudellut Benedistä, että on hyvä kun hänen vaimoaan pidetään vääryyden siteissä advettikirkossa?
" Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan"!!
Siunausta...koska huomasin jakeen: ...Älkää kostako herjausta herjauksella,
vaan päinvastoin siunatkaa, joten siunausta Antille...silloinhan
minäkin perin siunauksen, kun Anttia siunaan, ..en hänen tekojaan siunaa!- Jeesus auttaa
Paimenet eivät välitä jos joku veljistäsi on vietellyt vaimosi.
Minä tiedän tuskasi sillä minunkin vaimo vietiin synninteille ja eroon minusta.
Tässä on Jeesuksen lakia Antille ja muillekin
Matt. 18:9
Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.
Siunausta Benedille - benedi
Jeesus auttaa kirjoitti:
Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.
Siunausta BenedilleKiitos, kiitos,..Minä tarvitsisin vaimoni auttamaan minua, kun tulen
iälliseksi... niin katsos, eikös adventtikirkko tule ja
levitä liepeensä, vaimoni ja tämän adventisti miehen, Parviaisen yli
...ja sanovat minulle, Benedille.
"Benedi me olemme kysyneet vaimoltasi Sirkalta, ja tämän mies ystävält
Arilta, että pyhitättekö Herra Kristuksen sydämissänne.
koska Benedi parjaa teidän mielestämme hyvää vaellusta
Kristuksessa"?
He ovat sanoneet: " Pyhitämme, joutukoon Benedi häpeään
siitä mistä meitä panettelee"
He syövät, juovat. pyyhkivät suunsa ja pesevät jalkansa ehtoollisella,
ja sanovat: " Parempi on hyvää tehden kärsiä, kuin pahaa tehden"
Sitten heidän tulee kiire ulkoilemaan sabattiiltapäivänä, ja
se luo heille hyvän omantunnon, jossa tämä adventisti mies, Ari Paprviainen nai
minun vaimoani.
Kaikki tapahtuu suomen lain mukaan, sovussa ja järjestyksessä, kuten n, 14.000
lapsen surmaaminenkin vuosittain,..eduskunnan antaman lain ja asetusten mukaisesti, jopa kohtuun ja välittömästi sen ulkopuolelle!
Jos vaimoni ei olisi surmannut 4:ttä lastani, ehkä hänestä jo olisi
apua lumenluonnissa...hän kuoli muistaakseni vaimoni käden kautta vuonna
90-tai 91
Tuota en tarkkaan muista: Vaimoni tosin aamulla sanoi, muista antaa tyttärellesi Piialle, tätä lääkettä kuumeeseen, siihen saakka kun seuraavana päivänä tulen!!
Ajatelkaa mikä rakkaus?? Hän, vaimoni huolehti hellästi, Piia tyttärestämme,
ja kuitenkin oli menossa surmaamaan , hänen veljensä..sillä tyttärilläni
ei ole ainuttakaan veljeä!
Ja ,voi minun poikani, minun poikani..miksi teit meille näin??
Etkö, vaimoni muistanut: " Älköön näet kukaan teistä kärsikö
murhaajana ..ja pahantekijänä..tahi sentähden että sekaantuu hänelle kuulumattomiin!
Kaarina Villa ja Timo Flink opettavat: " Ette ole itsenne omat, kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne,"..se kattaa myös vaimoni kohdun!
Lapseni, kuului Jumalalle, ..mutta nyt en osaa sanoa, kenelle hän nyt kuuluu!
Joko ymmärrätte että: " Kaiken loppu on lähellä.
Sentähden olkaa maltilliset ja raittiit rukoilemaan" 1 Piet 4: 7
Minä en nosta melua tyhjästä, jos nainen saarnaa iankaikkista evankeliumia,
ja varoittaa: Älä himoitse...Äläkä tapa...se osoittaa että tämän saarnaaja
naisen rakkaus meitä kuulijoita kohtaan on harras...
Mutta sitä minä ihmettelen , miksi vaimoni ei sano: " Jo riittää, että olen
menneen ajan täyttänyt pakanain tahtoa, vaeltaessani adventtikirkon nähden,
haureudessa, irstaudessa ja kaikenlaisissa himoissa!
Hän ei kuitenkaan ole juoppo, muutoin kuin hengellisessä humalassa, kuten koko Joensuun adventtiseurakunta!
Aina joskus he sanovat: " Tule kuuntelemaan meitä..elävää Jumalan sanaa!
Vastaan heille joka kerta samoi: " En minä jaksa kahta tuntia seistä"
No, miksi noin sanot? Onhan meillä penkkejä!
No, sanon siksi kun Raamattu sanoo: " Kun puhutte, niin puhukaa Jumalan antamin sanoin"
" Älkää istuko , kussa pilkkaajat istuvat" Antti varmaan muistaa mikä kirja, luku ja jae? - Tiedossa on
'Tuskin tämä Jumalan selän takaa huuteli?
Jumalahan sanoi: " Jos te minua rakastatte te pidätte minun käskyni"
Kylläpäs huuteli ja huiteli Jumalan selän takana, sillä hänhän tuomitsi lainnoudattamisen ja lainvaatimisen tykkänään. Sinä sitävastoin et tuomitse lakia,
mutta et myöskään noudata sitä.
Sitäpaitsi ei lainkuuliaisuus mikään Hengen pilkka ole, vaan se että kuvitttelee
sen avulla pelastuvansa ja olevansa otollinen Jumalalle laista elämisen kautta.
Jeesus on elämän tie, mutta uskonkuuliainen ei ole laitonkaan. Jeesus auttaa kirjoitti:
Siunausta BenedilleKERRASSAAN LOISTAVAA !!!
## Tässä on Jeesuksen lakia Antille ja muillekin
Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen. ##
Et ole pelkästään vanhan lain ope vaan uudenkin! Niin sitä pitää. Minä kuitenkin mieluummin teen parannusta kuin repäisen kirkkaat silmäni pois.
Miten Jeesus voisi katsella silmieni kautta ulos, lähimmäistä, ja rakastaa, jos heittäisin silmäni pois?
Jeesus korostaa:
Matt. 13:52
Ja hän sanoi heille: "Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi, perheenisännän kaltainen, joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".- Ben Kulle
B e n k u l l e
// // Siunausta...koska huomasin jakeen: ...Älkää kostako herjausta herjauksella,
minäkin perin siunauksen, kun Anttia siunaan, ..en hänen tekojaan siunaa! // //
Kirijaamellisesti ottaan tuanoisni siunausta siinä näyttääs olevan, mutta jotenkin
tuntuu jotta pilkkaa pikemminki. Benedin onneksi Antti ei ole Pyhä Henki sanan
kirjaamellisessä merkityksessä. Simmoset hyvätkin sanat vaan kuoleuttaa lausujaansa, joissa ei ole syrän mukana.
Ja noihin alkusanoihin ..
-Tuskin tämä Jumalan selän takaa huuteli?
Jumalahan sanoi: " Jos te minua rakastatte te pidätte minun käskyni-
sanoosin jotta kyllä se huutel Jumalan selän takkaa, sehän tuomihti lakia.
Benkku ei tuomihte lakia vaan eipä taira syrämestänsä kunnijoittaakaan.
Ken ei kunnijoita lakia, ei se lähimmäistäkään sen ihmeemmin kunnijoita. - benedi = siunattu
Ben Kulle kirjoitti:
B e n k u l l e
// // Siunausta...koska huomasin jakeen: ...Älkää kostako herjausta herjauksella,
minäkin perin siunauksen, kun Anttia siunaan, ..en hänen tekojaan siunaa! // //
Kirijaamellisesti ottaan tuanoisni siunausta siinä näyttääs olevan, mutta jotenkin
tuntuu jotta pilkkaa pikemminki. Benedin onneksi Antti ei ole Pyhä Henki sanan
kirjaamellisessä merkityksessä. Simmoset hyvätkin sanat vaan kuoleuttaa lausujaansa, joissa ei ole syrän mukana.
Ja noihin alkusanoihin ..
-Tuskin tämä Jumalan selän takaa huuteli?
Jumalahan sanoi: " Jos te minua rakastatte te pidätte minun käskyni-
sanoosin jotta kyllä se huutel Jumalan selän takkaa, sehän tuomihti lakia.
Benkku ei tuomihte lakia vaan eipä taira syrämestänsä kunnijoittaakaan.
Ken ei kunnijoita lakia, ei se lähimmäistäkään sen ihmeemmin kunnijoita.kyllä vaan Benkku kunnioittaa lakia,..sillä hän jos makaa niinkuin petaa,...niin kyllä
kaverina on aina leski, ..mutta ei eronnut, eikä karannut,
eikä papin vaimo,...niinkuin Tähdellä, joka ei loista lampunjalassa!
Lain rikkojat lupaavat lain rikkojille vapautta, armossa Jeesuksen Kristuksen
uhrin kautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia!
" Sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on!
Se, jonka himo on voittanut, on himon orja..ja vaimoni on varmaan edelleen himokas nainen!
- Paimenet ei välitä
"Ihminen, julista tuomio Israelin paimenille. Julista tuomio, sano noille kansansa kaitsijoille: Näin sanoo Herra Jumala: Voi teitä, Israelin paimenet! Te pidätte huolta vain itsestänne, vaikka paimenen tulisi huolehtia lampaistaan.
Te juotte maidon, käytätte villan vaatteisiinne ja teurastatte lihavimmat lampaat, mutta ette pidä huolta laumastanne.
Te ette ole hoivanneet uupuneita, ette ole lääkinneet sairastuneita ettekä sitoneet murtunutta jalkaa, te ette ole etsineet kadonneita ettekä lähteneet eksyneiden perään. Te olette kohdelleet lampaitanne tylysti ja kovin ottein." Hes.34:2-4
Siunausta ja jaksamista Benedille - hengen pilkkaa?
Virhe: Profetian henki (eikä Pyhä Henki) lopun ajan jäännösseurakunnalle.
http://2.bp.blogspot.com/_B7Xg3VJHeSY/SH5A3pF_P_I/AAAAAAAAAMs/jZ6NE9LqVnk/s400/adventist gothic.jpg- Ettei totuus katoais
Pyhän Hengen pilkkaamista on sekin, että koettaapi pimittää tuon äärimmäisen
vakavan asian.
Joh. 10:20 Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"
Joh. 10:21 Toiset sanoivat: "Nämä eivät ole riivatun sanoja; eihän riivaaja voi avata sokeain silmiä?"
Mark.3.
20 Ja hän tuli kotiin. Ja taas kokoontui kansaa, niin etteivät he päässeet syömäänkään.
21 Kun hänen omaisensa sen kuulivat, menivät he ottamaan häntä huostaansa; sillä he sanoivat: "Hän on poissa suunniltaan".
22 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
Adventistit eivät ole sapattilain orjia, sillä he sallivat hyvää tehdä sapattina.
Mutta FARISEUKSET eivät sallineet tehdä hyvää sapattina, tulkitsivat lakia
epäinhimillisen kirjaimellisesti!
Mark. 3:1 Ja hän meni taas synagoogaan, ja siellä oli mies, jonka käsi oli kuivettunut.
2 Ja voidakseen nostaa syytteen häntä vastaan he pitivät häntä silmällä, parantaisiko hän miehen sapattina.
3 Niin hän sanoi miehelle, jonka käsi oli kuivettunut: "Nouse ja astu esille".
4 Ja hän sanoi heille: "Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?" Mutta he olivat vaiti.
Mark.3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
MARK. 3. .. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Mark. 3:1&rnd=1299847792698
- lutkulainen
Pyhän _Hengen Pilkka.
Lyhyesti sanottuna :Ainoa synti, jota me ihmiset emme voi saada anteeksi on se, että torjumme luotamme sen anteeksiannon ,jonka Jumala on valmistanut meille Jeesuksessa Kristuksessa .Mutta kaikki muut kaikkein kauheimmiltakin tuntuvat synnit ,on lupa uskoa anteeksi.Sillä sille joka tulee Jeesuksen luo kaikki synnit on anteeksi annetut- Toinen lutkulainen
* * Pyhän _Hengen Pilkka.
Lyhyesti sanottuna :Ainoa synti, jota me ihmiset emme voi saada anteeksi * *
Ensimmäinen askeleesi onnistui, mutta mihin sitten mahdoitkaan kompastella,
kun skrivaamisesi mutkittelee kuin kusi mummon sukassa runollisesti sanoakseni.
Mutta toinen lutkulainen jatkaa siitä mihin kaaduit ..
Markuksen vevankeliumi 3. luku
28 Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin.
29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."
30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.
31 Jeesuksen äiti ja veljet olivat saapuneet paikalle. He jäivät ulos seisomaan ja lähettivät hakemaan häntä.
Niin kovaa tekstiä, että kotiväki tuli hakemaan Jeesusta pois, ennenkuin käyvät
käsiksi. Ja kun Jeesus tavallaan antoi vielä luvankin syöksähtää kimppuun.
Nämä tekopyhät nähkääs tajusivat, että Jeesus tarkoitti sanoa siinä sivussa,
että juuri he olivat vaarassa tehdä Pyhän Hengen pilkan, kun Jumalan voimaa
paholaisen työksi leimailivat.
- á lex isak
Ossaahan se aleksikin Mk.3:29 päälle tarinaa heittää ..Mie ku tarkistin niin
ihan joka jae ja sana löytyypi uuden liiton kirjoituksista.
alex-kasi
11.3.2011 02:45
Mark. 3:29
mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se EI SAA IKINÄ anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
Joh. 4:36
Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA >>>> ELÄMÄÄN.
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet VIIMEISENÄ päivänä."
Joh. 6:47
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Joh. 6:51
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."
Joh. 6:58
Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; JOKA tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."
Joh. 6:68
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;
Joh. 12:50
Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. ...."
Joh. 17:2
koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.
Joh. 17:3
Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.
Room. 6:22
Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Room. 6:23
Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
1. Tim. 1:16
Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.
1. Tim. 6:12
Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.
Jumala on kuolematon:
1. Tim. 6:16
JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Tit. 1:2
apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ennen ikuisia aikoja-
Tit. 3:7
että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.
Hepr. 9:12
meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.
Hepr. 9:15
Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.
1. Joh. 2:25
Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, joka hänessä pysyisi.
1. Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYKSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ - Ihmi ukkeli
Antti valehtelee tapansa mukaan , kun sanoo että
-- Paljon voi yhdestä irtojakeesta ammentaa. Alex löysi siitä helvetin olemattomuuden ---
Voi vain kysyä, että mikä voima on ottanut miehen valtaansa ? kun joka toisessa viestissään kirjoittaa lööperiä alexista?- Se on kiusallista
Anttia kiusaa se että Alex ei usko helvetin ikuisuuteen.
Anttihan on itse täysin vakuuttunut että on olemassa helvetti johon saatana enkeleineen ja suunnaton määrä ihmis-sieluja heitetään kitumaan loputtomaa rangaistustaan tulijärvessä. Antti yritti hetken jo sovittaa helvetin käsitystään adventismiinkin, mutta Alex kai paljasti Antin yritykset ja se kai Anttia nyt kaivelee. Uskoisin että näin se on.
KAHDESTI KUOLLEITA
Juud. 1:12
He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät.
He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä,
kahdesti kuolleita,
juurineen maasta reväistyjä,
13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään,
harhailevia tähtiä,
joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
Kahdesti kuollut joutuu kokemaan vielä kolmannenkin kuoleman:
pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi, mikäli Juudasta, Jaakobin veljeä on uskominen, apostolia.
Kantsii alexin kätkeä sisimpäänsä nuo kuoleman lain sanat ja märehtiä niitä välillä, ettei puhuisi ohi suunsa palstalla. Jaakob, Juudaksen veli, sanoo, että
joak kielensä hallitsee, hallitsee koko ruumiinsa.
Joos. 1:8
Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.
En tiedä helvetin pituutta tahi leveyttä, ja siksi en alexin lailla esitä varmaa.
Sen voi kuka tahansa todeta, että Jeesuksen helvetti-kuvaukset Ilmestyskirjassa
muistuttavat enemmän tulivuorta laaksoineen kuin kaatopaikkaa, josta alex puhuu.
Kahdesti kuolleita kävelee kaduillamme ja heille on varattuna pimeyden kuilut,
jotka alunperin olivat vain saatanalle ja sen enkeleille. Minun elämäni on
kätkettynä Kristuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75753
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17618ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m159497- 26429
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428