Muistan kuinka nimimerkki "Valvokaamme" kirjoitti noin vuosi sitten että
hän oli kysynyt rukouksessa milloin talous todella romahtaa ja oli saanut vastauksen että seuraa Japania....Jospa rukousvastaus ei tarkoitakkaan
japanin taloutta vaan tätä suurta maanjäristystä että siitä lähtee todellinen
suuri romahdus maailmassa??.. Lähtölaukaus romahdukseen?
Seuraa Japania.. Nimim. Valvokaamme
30
889
Vastaukset
- Jälkiä seuraava
En ole varma kirjoittiko nimimerkki Valvokaamme täällä Suomi24 vai Jouko Pihon sivuilla mutta kirjoitti kuitenkin ja se profetia palautui heti mieleeni tästä japanin järistyksestä.
No ei se ny yx maanjäristys mailmantaloutta romahuta!
>:O- Krooh...
Mä ainaskin meen nukkumaan yöksi kuten aina ennenkin.Ja sitten herään aamulla normaalisti.Ja mikäli päiväsaikaan siltä tuntuu,niin otan päikkärit.Päikkärienkin aikana voi muuten nähdä unia..
Krooh... kirjoitti:
Mä ainaskin meen nukkumaan yöksi kuten aina ennenkin.Ja sitten herään aamulla normaalisti.Ja mikäli päiväsaikaan siltä tuntuu,niin otan päikkärit.Päikkärienkin aikana voi muuten nähdä unia..
Ja kenties jopa rohveetallisia sellasia...:O
- Ei kaikki kultaa
KTS kirjoitti:
Ja kenties jopa rohveetallisia sellasia...:O
Nimim. "valvokamme"? Profetoi mitä sielusta nousee; kerrotaan että jahtaa naimisissa olevaa miestä ulkomailla. et se siitä raittiudesta... Haukkuu miehen vaimoa, jne.
Tuo sanoma Japanista oli ja on minun sivuillani.
- Itsellenikin
tuli mieleen Wilkkerssonin Näky kirjan sanoma siitä, että maailman talouden romahdus alkaisi Japanista. Ja juuri uutisissa arveltiin katastrofin vaikutukset saattavat hyvinkin saada maailman talouden sekasortoon.
Mutta Suomen hallitus vain tukee Ranskan ja Saksan pankkien tukemista - typerää.
Nyt tulevissa eduskunta vaaleissa on mahdollisuus sanoa ei tuollaiselle politiikalle. Äänestän Soinia, sanokoon Kataiset kumppaneineen, mitä mitä haluaa. - Huhahhhei
Jos minä haluaisin alkaa profeetaksi, alkaisin profetoida seuraavia asioita:
1. Jonkintyyppistä luonnonkatastrofia kauko-itään.
2. Sotaa tms lähi-itään.
3. Venäjän hyökkäystä Suomeen.
Kaksi ensimmäistä helppoja tapauksia, jompi kumpi toteutuu oikeastaan joka vuosi. Kolmas ihan täkäläinen juttu, ei toteudu, mutta saa aikaan yleistä hyväksyntää isänmaallisten profetiakiimaisten joukoissa. Näiden jatkoksi pari enkelinäkyä ja läjä varoitteluja erinäisistä epämääräisemmistä tuhoista sinne sun tänne. Helppoa kun sen osaa.Pittää paikkasa. Välillä voi vähä löysätä ohjaksia ja ennustella herätystä, se on kuin tiputtaisi sokeria kahvikuppiin. Se piristää.
Ja jos oikein rohkeaksi heittäytyy, voi jopa ennustella Israelin (hetkellistä) tuhoutumista ja ahdinkoa, koska siihenkin voi vetää perustelut Raamatusta mutta kannattaa jättää se pelastuvien jäännös syötix ettei lellikkinalle mee ihan hajalle.- sitten näette
Kun Venäjä talloo tämän maan yli, te muistatte mitä pilkkasitte?
- Toinen realisti.
Jos minäkin nimimerkki Huhahhein tavoin ryhtyisin profeetaksi niin profetoisin itsekin täysin samoin.
Ensimmäisenä siis tietysti luonnonkatastrofi Kauko-Itään.
Se on todellakin helppoa siksi,että ei tarvitse kuin googlata hakusanalla Ukkosmyrsky.
Niiltä sivuilta löytyy myös reaaliaikaisesti päivittyvä maanjäristyskartta.
Siltä kartalta voi helposti todeta sen,että tulivuorten ja maanjäristysten rengas kiertää Tyynenmeren.
Arviolta jopa 90 prosenttia maailman maanjäristyksistä tapahtuu Tyynenmeren niin sanotun tulisen renkaan alueella.Myös valtaosa maailma tulivuorista on tällä alueella.
Hevosenkengän muotoinen,kymmenientuhansien kilometrien pituinen rengas ulottuu Uuden-Seelannin tienoilta Japanin ja Beringin salmen kautta aina Etelä-Amerikan kärkeen saakka.
Rengas myötäilee Tyynenmeren mannerlaatan reunoja.Laattojen kohtauspisteissä syntyy tulivuorenpurkauksia ja maanjäristyksiä.
Toisena kohtana minäkin voisin profetoida vaikka sotaa Lähi-Idän eri alueille.
Niistä on muutenkin kokemusta jo 1970-luvulta kun palvelin ammattisotilaana joissain niiden alueiden silloisilla kriisipesäkkeissä sota-ja tulitomialueilla.
Täytyy sanoa että niihin aikoihin tuli nähtyä ja koettua se,että mitä sota todellisuudessa on.Sota ei ole lainkaan mukavaa.
En itsekään nähnyt sota-ja tulitoimialueilla vaikkapa hallavia hevosia tai muita vastaavia vaan panssarivaunuja sekä rynnäkköhävittäjiä ja kuulaa tuli kuin pyssyn suusta etc..
Hieman ennen tiettyjen rähinöiden alkamista tuli lomailtua myös Israelissa ja silloin saatoin todeta sen,että se on vain yksi valtio muiden valtioiden joukossa.
Ei siis olisi vaikeaa profetoida Lähi-Idän alueille vähintäin kerran vuodessa jonkinlaista kriisiä.
Ja viimeisenä tietysti kestosuosikki eli Venäjän hyökkäys Suomeen.
Mutta sellaista ei koskaan tule tapahtumaan.
Voi olla,että tällaisissa odotuksissa on pelkästään takautumaa talvi-ja jatkosodan aikoihin joita on nyt sitten ties ja mistä syistä,alettu profetoimaan niin,että sellainen tapahtuu uudestaan.
Mutta entäpä jos talvi-ja jatkosotaa ei olisi käytykään?
Profetoisiko silloin joku tai jotkut nykypäivinä Venäjän hyökkäystä Suomeen ja mistä syystä?
Mutta kuten jo sanoin,niin Venäjä ei hyökkää Suomeen.
Sellainen on täysin mahdotonta.
Tiedän mitä kirjoitan jo siksi,että ammattisotilaana ollessani perehdyin tietysti myös nykyaikaisen sodankäynnin doktriineihin,strategiaan etc..
Vaikkakin 1980-luvulla univormuni väri vaihtui toisenväriseen virkapukuun ( lähinnä perhesyistä) niin silti tulee seurattua sitä,että missä mitenkin mennään militääri-ja muissa vastaavissa hommissa.
Ja edelleenkin,kuten aina myöhemminkin,Venäjän hyökkäys Suomeen on mahdottomuus.
Viime yönä katselin pohjoiselle taivaalle.Ja sillähän näkyi revontulia.Ja koska itse asun etelärannikolla,niin revontulien näkyminen etelässä asti on merkki siitä,että Auringon aktiivisuus on lisääntymässä.
Tällaista tapahtuu noin 11 vuoden jaksoissa.
Mutta en pitänyt näkemiäni revontulia muina kuin pelkkinä revontulina.En siis edes enkeleinä.
Japanista kirjoitti jo Wilkerson 70-luvulla. Talouskatastrofi alkaa Japanista ja Europasta ja sitten se saavuttaa USA:n.
Maanjäristyksistä hän muistaakseni puhui sarjasta maanjäristyksiä sekä vulkaanisia tapahtumia Japanin seudulla ja sitten tulee SE ISO PAUKKU. Ilmeisesti maailmanlaajuinen maanjäristys. Tämä oli muistiin sidottu juttu ja täytyy tarkistaa. Nythän tuolla seudulla tapahtui 5 luonnonmullistusta 48 tunnin sisällä kuten Uusi Suomi kertoi.
Aili Heinonen profetoi joulukuussa 2009 suuresta järistyksestä USA:n itärannikolla joka on siis tulossa oleva tapahtuma.- Lopunaikojen ilmoitu
Kyllä,
mutta Jeesus itse ilmoitti lopunaikoina tulevan maanjäristyksiä...
joten mitalia ei kenellekään "profeetalle" tule. Kilpailla toki vo? Lopunaikojen ilmoitu kirjoitti:
Kyllä,
joten mitalia ei kenellekään "profeetalle" tule. Kilpailla toki vo?Maanjäristyksiä on ollut aina.
- Hyviä öitä
Lopunaikojen ilmoitu kirjoitti:
Kyllä,
joten mitalia ei kenellekään "profeetalle" tule. Kilpailla toki vo?Merkille pantavaa on, että nämä "profeetat" innolla ilmoittautuvat heti, jos jokin heidän ennustuksistaan pikkaisenkin täsmää johonkin ja miksikö? No, ihan saadakseen kunnian itselleen. "Se oli minun profetia!" nämä kunniaa etsivät huutavat. Kysyisin vaan, että kenen profetia?
Minun käsittääkseni se on Jumala, joka todelliset profeetat kutsuu ja profetiat antaa, ihmisellä ei ole siihen mitään ansiota. Joten, jos ja kun on profetian saanut Jumalalta, niin kannattaisi olla ihan nöyrää poikaa ja tyttöä.
Sitäpaitsi, jo pelkästään kauheiden asioiden profetoiminen, jossa on kysymys ihmishenkien menetyksestä, kauhusta surusta ja muusta ihmiselämää koettelevista hirveyksistä, vetää oikean profeetan niin hiljaiseksi, että paremminkin hän kyselee Jumalalta, että
"Onko minun ihan pakko tämä profetoida, voisiko tämän tehtävän siirtää jollekin toiselle mahdollisesti. " Sillä niin epäsuosiollinen on profeetan tehtävä kaikkinensa.
Kannattaa muistaa, että profeetat eivät olleet mitenkään suosittuja Raamatun historiankirjoituksissa, päinvastoin. Jumala on myös puhunut ankarasti vääristä profeetoista ja heidän sanomisistaan, joten hirveää hinkua ei pitäisi "pestiin" olla, jos vähänkin asiasta jotain ymmärtää.
Sillä sille, jolle profeetan "viitta" harteille lasketaan, annetaan myös valtava vastuu ja sille, joka tuon viitan harteilleen valheellisesti ja väärin tarkoitusperin ottaa, tulee Jumalalta ankara tuomio.
Jeremia 23:18-40
Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa ja nähnyt ja kuullut hänen sanansa? Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?"
19 Katso, Herran myrsky, kiivastus, puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä.
20 Eikä Herran viha asetu, ennenkuin hän on toteuttanut ja täyttänyt sydämensä aivoitukset. Aikojen lopulla te tulette sen hyvin ymmärtämään.
21 "Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.
22 Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa.
23 Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa?
24 Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.
25 Minä olen kuullut, mitä sanovat nuo profeetat, jotka ennustavat minun nimessäni valhetta sanoen: 'Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta'.
26 Kuinka kauan? Mitä on mielessä noilla profeetoilla, jotka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta?
27 Aikovatko he unillaan, joita he kertovat toinen toisellensa, saattaa minun kansani unhottamaan minun nimeni, niinkuin heidän isänsä ovat unhottaneet minun nimeni Baalin tähden?
28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.
29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?
30 Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
31 Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'.
32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
33 Ja kun tämä kansa tai profeetta tai pappi sinulta kysyy sanoen: 'Mikä on Herran ennustuksen kuorma?' niin sano heille: 'Mikä kuorma? -Teidät minä heitän pois', sanoo Herra.
34 Ja sitä profeettaa, pappia ja kansaa, joka sanoo: 'Herran kuorma' -sitä miestä ja hänen huonettansa minä rankaisen.
35 Näin sanokaa keskenänne, toinen toisellenne: 'Mitä on Herra vastannut?' ja 'Mitä on Herra puhunut?'
36 Mutta 'Herran kuormaa' älkää enää mainitko; sillä kuormaksi on tuleva jokaiselle hänen oma sanansa. Te vääntelette elävän Jumalan, Herran Sebaotin, teidän Jumalanne, sanoja.
37 Näin sano profeetalle: 'Mitä on Herra sinulle vastannut? Mitä on Herra puhunut?'
38 Mutta jos te sanotte: 'Herran kuorma', silloin Herra sanoo näin: Koska te sanotte tämän sanan: 'Herran kuorma', vaikka minä olen lähettänyt teidän tykönne sanomaan: Älkää sanoko: 'Herran kuorma',
39 sentähden katso: minä kokonaan unhotan teidät ja heitän pois kasvojeni edestä teidät ja tämän kaupungin, jonka minä annoin teille ja teidän isillenne.
40 Ja minä panen teidän päällenne iankaikkisen häpeän ja iankaikkisen pilkan, joka ei ole unhottuva." - sukka juttuja
KTS kirjoitti:
Maanjäristyksiä on ollut aina.
Sukkia ei ole ollut aina-!
- Tarkoitatko nyt sitä
että tuo edellinen kirjoittaja olisi ollut itse Aili Heinonen, joka
kertoi omasta profetiastaan vuodelta 2009..?!
"..nämä profeetat innolla ilmoittautuvat heti.."
Jokatapauksessa Jeesus antoi paljon yleisluontoisia
maailman tilannetta koskevia merkkejä, joita Hän nimitti
"synnytyskivuiksi". Hän selitti, että nämä merkit;
uskonnolliset harhaopit, sodat, vallankumoukset,
maanjäristykset ja nälkä käyvät yhä voimakkaammiksi
ja tiehämmin toistuviksi aivan samoin kuin synnytyspoltot.
Ja kyse on siitä ajasta, kun Jeesus tulee uudelleen maan
päälle, kun Hänen jalkansa koskettavat Öljymäkeä.
Seurakunnan ylöstempaus taas tapahtuu ennen sitä,
mutta selvästi on nähtävissä, että aika ei ole kaukana. - irene-68
En pelkää. Olen uskossa Rauhan Kuninkaaseen, joka poistaa saastan. Ihminen on julma peto toiselle, nyt koetellaan kuka kestää, kun ei ole luotettu, että apu tulee ylhäältä, vaan luotetaan omaan ymmärrykseen. Minä olen onnellinen, että saan olla heikko ja hauras, mutta voiman minä saan Jumalalta. Siis voiman siihen, etten säikähdä kun kaikkialla maailmassa tapahtuu käsittämättömiä asioita, joihin en voi vaikuttaa.
- Talous pettää
"15.10: Useat tehtaat Japanissa ovat keskeyttäneet toimintansa maanjäristyksen aiheuttamien vaurioiden takia. Muun muassa Nissan, Honda ja Toyota ovat pysäyttäneet tuotantonsa. "
@Helsingin Sanomat.- Varpuri
No onneksi, vihdoinkin autojen ylituotantoon edes jonkinlainen katkos. Hyvä, hyvä.
- Ei jumalasta
KD -- pitää yllä vaalitemppua! kehuu itseään, nostaa esille rakkaan ystävänsä A. Heinosen profetiat. ällöttävää pintaliitoa.
- ...seuraava
"Pahin kriisi Japanissa sitten sodan" lukee uutisotsikoissa jos se ei riitä maailmantalouden romahduksen merkiksi niin sitten ei mikään. Edellyttäen että "Valvokaamme"profetia on oikea
- Hui Lai Lee.
Vieläkö Japania pitää seurata?
- 0-0-0
Ei tarvitse seurata eli profetiat voi näissäkin suhteissa jättää omaan arvoonsa eli sille perinteiselle 0-tasolle.
- Anonyymi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010609084.html
Taloussanomat
Pörssikurssit syöksyivät rajusti Aasiassa
Japanissa kurssit syöksyivät yli 12 prosenttia.
STT–AFP
10:20
Japanissa keskeiset osakemarkkinat sulkeutuivat yli 12 prosentin pudotuksessa maanantaina paikallista aikaa. Tokion Nikkei 225 -indeksi putosi 12,4 prosenttia, ja laaja-alaisempi Topix-indeksi sulkeutui sekin reilun 12 prosentin laskussa.
Nikkei 225 -indeksi putosi peräti 4 451,28 pistettä ja päätyi 31 458,42 pisteeseen. Kyseessä oli indeksin historian suurin pistepudotus.
Kurssisyöksyn taustalla on Japanin jenin vahvistunut valuuttakurssi, mikä haittaa maan vientiä.
Jeni on vahvistunut osittain Japanin keskuspankin rahapolitiikan seurauksena. Keskuspankki nosti korkojaan viime viikolla toista kertaa 17 vuoteen, ja lisää koronnostoja saattaa olla luvassa.
Lisäksi markkinoilla on herännyt pelkoja Yhdysvaltain talouden ajautumisesta taantumaan. Japanilainen Daiwa Securities -investointipankki sanoo, että maanantain syöksy osakemarkkinoilla heijastelee syventyvää huolta epävarmasta Yhdysvaltain taloudesta.
Japanin ohella osakemarkkinat valahtivat myös muualla Aasiassa. Sekä Soulissa Etelä-Koreassa että Taipeissa Taiwanissa kurssit putosivat maanantaina yli kahdeksan prosenttia.
Singaporessa pudotus oli lähes viisi prosenttia ja Sydneyssä Australiassa yli kolme prosenttia. Myös Shanghaissa pörssi sulkeutui 1,5 prosentin laskussa.
Aasian alakulo on välittynyt maanantaina myös Euroopan pörsseihin. Niin Lontoon, Frankfurtin kuin Pariisin pörssit olivat avauksen jälkeen noin kahden prosentin luisussa aamupäivällä Suomen aikaa. Helsingissä käyrä näytti niin ikään alaspäin, ja pörssi oli avauksen jäljiltä reilut kaksi prosenttia laskussa.
Analyytikko Stephen Innes kuvailee, että markkinat hoipertelevat edelleen viime perjantain jäljiltä, jolloin nähtiin "järisyttäviä muutoksia globaalissa finanssimaailmassa".
Hän sanoo syynä olevan ennen kaikkea Yhdysvaltain tuoreimman työllisyysraportin, joka jäi kauas odotuksista.
– Raportti ei loksauttanut ainoastaan leukoja vaan pudotti osakekursseja ja joukkovelkalainojen tuottoja. Samalla se lisäsi epävarmuutta markkinoilla ja odotuksia Yhdysvaltain keskuspankin koronlaskuista, Innes sanoo.
Hän huomauttaa, että tunnelmat Aasian markkinoilla olivat jo valmiiksi happamat muun muassa Teslan ja Googlen emoyhtiö Alphabetin kaltaisten teknologiajättien ankeiden tulosten jälkeen.
Myös Japanin keskuspankin koronnosto ja Kiinasta jälleen kantautuneet heikot talousluvut lisäsivät nyrpeyttä.
– Kun nämä kaikki asiat sekoittaa, käsissä on täydellinen resepti markkinoiden sulamiselle, Innes sanoo.
Perjantaina julkaistujen tietojen mukaan Yhdysvaltain työmarkkinat viilenivät heinäkuussa selvästi ennakoitua enemmän.
Työttömyysaste nousi 4,3 prosenttiin, mikä on korkein lukema sitten syksyn 2021.
Työllisten määrä kasvoi heinäkuussa 114 000 työntekijällä. Luku jäi kauas ekonomistien odotuksista. Kesäkuussa työllisten määrä lisääntyi 179 000:lla.
Odotettua heikommat luvut yhdessä inflaation hidastumisen kanssa lisäsivät odotuksia, että Yhdysvaltain keskuspankki Fed laskee ohjauskorkoa syksyllä. - Anonyymi
https://www.joukopiho.fi/
Nimimerkin "Valvokaamme" profeetallinen viesti 13.4.2010
Noin vuosi puolitoista sitten rukouksissa kyselin Herralta, milloin talous todella romahtaa.
Silloin koin saaneeni vastauksen, seuraa Japania.
Se oli outo ajatus, kun en tuosta maasta mitään juuri tiennyt ja olin aina ajatellut sitä taloudellisesti vahvaksi maaksi.
Tämä tapahtui ennen Islannin konkurssia ja Kreikan tapahtumia.
Luin uutisia Japanista, seurailin niitä aikani, mutta kun ei mitään tapahtunut, unohdin koko asian.
Eilen erään ystävän kanssa jutellessamme hän ihan ohimennen mainitsi Japanin ja mitä Ylen uutisissa oli siitä kirjoitettu.
Tässä tuo linkki:
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/04/asiantuntijat_varoittelevat_japanin_vararikosta_1596717.html
Samassa minulle Pyhä Henki muistutti minua siitä, mitä Hän oli ilmoittanut silloin noin vuosi sitten.
Muutoinkin jo ennen eilistä minulla on ollut hengessä olo, että taloudessa tapahtuu taas muutoksia huonompaan suuntaan toukokuussa jo alkukuusta.
Uskovina olisi hyvä rukoilla Jumalaa, mitä Hän kutakin meistä kehottaa tekemään raha-asioittemme suhteen, pitää kotona jonkin verran ainakin käteistä, kuitata velat pois tms. Jos on kyse koko maailman taloudesta ja pankkeja alkaa kaatua, se tulee vaikuttamaan Suomeenkin ym.
Kaikkihan tiedämme, että vanha systeemi pitää jossain vaiheessa kaatua, että uusi maailmanpankki ja valuutta ym. voi astua esiin siruineen ja systeemeineen.
Koska minulla ei ole tämän täsmällisempää "ilmoitusta", laitan tämän ikään kuin rukouskehotuksena eteenpäin. Kukin tutkikoon Herran edessä, mikä on itse kullekin oikein näissäkin asioissa. Ja jos jollain on vahvistus tähän kehotukseen, olisi hienoa kuulla se. - Anonyymi
japani -23
jenkit -12
intia -3
ja sitten iloitkaa:
Muu asia, Kiina, Venäjä sekä liittolaiset, sekä Brasilia, etelä-afrikka jne jne.
Mikä heitä yhdistää?
toista paha länsi!
ja toista hyvä uusi raha järjestlmä brisc!
Joten, eikö tämä ole ollut jo aikoja sitten ilmoitettu!
länsi on tuhonnt itsensä ja Intia on jossain väli-maastossa.
no sama e - Anonyymi
muutamassa päivässä !!!
on länsi menettänyt 6.2 TRILJOONAA!
en tiedä kuinka paljon eon mutta paljon!
savuna ilmaan!
Kultainen ja hopeinen kivijumala", he viskaavat ne posi sanoJumalan Sana!
Turvaa Herraa, ja Herra pitää huolen. - Anonyymi
https://www.miksiuskon.net/syntisen-rukous
"Syntisen rukous"
"Syntisen rukous" eli uskoontulorukous, jonka avulla ihmisiä johdetaan uskonelämän alkuun, kuuluu olennaisena osana evankeliseen perinteeseen. Sen käyttäminen on herättänyt myös kritiikkiä.
Seuraavassa käsitellään tähän rukoukseen ja uskoontuloon liittyviä näkökohtia.
Miten toinen johdetaan uskoon ja rukoilemaan syntisen rukous?
Billy Grahamin tunnettu käsikirja "Christian Worker’s Handbook" sisältää käytännön ohjeita evankeliointi- ja seurakuntatyötä varten. Kirjanen alkaa sillä, miten keskustelutilanteessa voidaan johtaa toinen ymmärtämään evankeliumin sanoma ja ottamaan Jeesus vastaan rukoilemalla uskoontulorukous.
Ensin keskustelukumppanille selitetään seuraavat neljä asiaa:
1. Jumalan suunnitelma:
Rauha Hänen kanssaan ja iankaikkinen elämä jokaiselle ihmiselle Joh. 3:16: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
2. Ihmisen ongelma: Ero Jumalasta
Rauha Jumalan kanssa ei ole automaatio, koska ihmiset ovat luonnostaan erossa Jumalasta. Room. 3:23: kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3. Jumalan ratkaisu ongelmaan – Risti
Jumalan rakkaus ja Jeesuksen ristinkuolema ovat silta Jumalan ja ihmisen välillä olevan erottavan kuilun yli. Jeesus on kärsinyt ihmisten syntien rangaistuksen.
1 Piet. 2:24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
4. Meidän vastauksemme: Jeesuksen vastaanottaminen
“Sinusta tulee Jumalan perheen jäsen, kun otat vastaan Jeesuksen ja kutsut hänet elämääsi.” Joh. 1:12: kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
Tämän jälkeen ohjataan henkilö ottamaan Jeesus vastaan. Sekin sisältää neljä kohtaa:
1. Tunnusta hengellinen tarpeesi: "Olen syntinen."
2. Tee päätös kääntyä pois synnistä.
3. Usko, että Jeesus on kuollut puolestasi ristillä.
4. Ota vastaan Jeesus elämääsi rukouksen kautta.
Raamatusta näytetään vielä Ilm. 3:20 ("Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani") ja Room. 10:13 ("Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu").
Kun toinen on ymmärtänyt tämän ja haluaa ottaa Jeesuksen vastaan, hänet ohjataa rukoilemaan perässä toistamalla seuraava rukous, nk. syntisen rukous:
"Rakas Herra Jeesus,
Tiedän, että olen syntinen
ja että tarvitsen anteeksiantoa Sinulta.
Uskon, että kuolit puolestani syntieni tähden.
Kutsun Sinut nyt sydämeeni ja elämääni.
Turvaudun Sinuun Vapahtajana
ja haluan seurata Sinua Herranani.
Jeesuksen nimessä, Aamen”.
Tämän jälkeen vastauskoontulleelle annetaan lisäohjeita, jotka myös löytyvät kirjasesta.
Syntisen rukous evankeliumin julistuksen historiassa
--------------
lue lisää linkistä! - Anonyymi
13.10.2023
Ahdistuksen ajan skenaario
(skenaario linkissä!)
https://www.pelastussanoma.fi/paivittaista-seurantaa/2023/10/13/ahdistuksen-ajan-skenaario/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244312Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132968Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141229Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43955Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22950PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117783Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport38756- 37754
- 107719
- 135677