Kadonnut: Sofia Kammonen

Kadoksissa...

Sofia Kammonen kadonnut kotoaan Kuopiosta 25.12.2010 ja edelleen etsitään. Sofia on n. 170cm pitkä, hoikkavartaloinen. Ulkonäkö kuvista on saattanut muuttua radikaalisti ! Hiukset voivat olla todella lyhyet ja mahdollisesti lisännyt lävistyksiä. Mahdolliset havainnot voi ilmoittaa joko suoraan poliisille tai sähköpostiini: [email protected] Levittäkääs että saadaan tyttö mahdollisimman pian takasin !

http://www.facebook.com/pages/Kadonnut-Sofia-Kammonen/182921011752389

http://www.savonsanomat.fi/multimedia/dynamic/00179/kadonnut_179913a1.jpg

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/15-vuotias-tyttö-kateissa/649740

18

469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+1

hähä en sanois jos tietäsin missä on
      jotain vapauksia ihmisellä pitää olla
      kyllä tossa iässä ois vituttanu jos mun perään ois spämmäämällä pantu jotain s24 hulluja

• Istuha miekkaa

Musta kyllä tuntuu kirjotukses perusteella, ettet ole vielä edes saavuttanut tuota ikää tai olet muutenvaa jäljessä kehityksessä. :) Ja entäs jos kyse ois sun perheenjäsenestä? Vaikka sisko tai veli?

• 16+1
        Istuha miekkaa kirjoitti:

Musta kyllä tuntuu kirjotukses perusteella, ettet ole vielä edes saavuttanut tuota ikää tai olet muutenvaa jäljessä kehityksessä. :) Ja entäs jos kyse ois sun perheenjäsenestä? Vaikka sisko tai veli?

mä oon sen verran elämää nähny että tiedän ettei se karkaaminen oo aina se huonompi vaihtoehto
        ja tosiaan kannattais miettiä paneeko jotain hulluja facebookissa ja s24 keskusteluissa nuoren perään
        toivottavasti on kunnossa mutta mä kunnioitan tommosessa tilanteessa ihmisen ehdotonta vapautta jos omasta tahdostaan vaihtaa maisemaa
        ottaa varmaan yhteyttä jos sen itselleen parhaaks kokee

• vai etkö muka?

Jos kadoksissa olisi sinun läheisesi, tahtoisit ehkä itsekkin löytää hänet?

• rautanyrkki

"16 1"

Hyvä kirjoitus sinulla.

• ei ihan noin 16+1

16 1 Entäs jos onkin tilanne missä tämä teini ei olekaan omasta tahdostaan "karannut" ? Mistä tiedät että on nimenomaan karkuteillä?
      Ei ongelmia ja asioita pakoilemalla mitään saavuta, karkailu siis on aivan turhaa, sillä vain siirtää ongelmia mutta pitää ne jokatapauksessa jossakin vaihetta elämää kohdata. Olen samaa mieltä, vapaus täytyy olla mahdollista kaikille, mutta jokainen meistä ei ole kykeneväinen hallitsemaan omaa elämää tai sopeutumaan yhteiskunnan asettamiin rajoihin, näissä tapauksissa voi olla tilanne sellainen jossa joudutaan kiristämään rajoja, kuten esimerkiksi riittävä rikosten teko johtaa vankilaan. Sijaiskodit voi olla hyvä varoitus mihin väärä tie voi johtaa. Ja käsittämättömintä tuossa 16 1 kirjoituksessa on haukkua hulluiksi ihmisiä jotka etsivät kadonnutta ihmistä.
      Jouluna hävinnyt, on pitkä aika olla hukassa ja yks täällä haukkuu ihmisiä hulluiksi, pikkasen kahelia toimintaa! pitäs olla kannustava kun ihmiset vielä jaksavat taistella ja etsiä.

• Väärällä palstalla.

Tällaisille jutuille on oma palstansa nimeltä Kadonneet ihmiset.

• Kollkkll

lol

• Minä,,,

Tämä on sosiaaliviranomaisten syytä. Kuka helvetti nyt haluaa asua jossain sijoituskodissa? Lapsi tarvitsee oikean kodin. Omat vanhemmat ja oman kodin eikä mitään sijoituskotia. Sosiaaliviranomaiset ovat tehneet enemän haittaa kuin hyötyä mutta miksi kukaan ei puutu niiden paskiaisten edesottamuksiin? Tiedän monta lasta jotka ovat sanoneet, että mielummin tappavat itsensä kuin palaavat sijoituskotiin.

• Viranomaisethan ne o

Sosiaaliviranomaisten syytä? joku syy kai on heidänkin puuttumiseen?? Olisiko vanhemmat mahdollisesti kykenemättömiä huolehtimaan tytön tarpeesta?
        en ole kuullut nuoria huvinvuoksi laitettavan perhekotiin, käsittääkseni tarkastellaan vanhempien taustat ja kyvyt ensin.

• 9+6
        Viranomaisethan ne o kirjoitti:

Sosiaaliviranomaisten syytä? joku syy kai on heidänkin puuttumiseen?? Olisiko vanhemmat mahdollisesti kykenemättömiä huolehtimaan tytön tarpeesta?
        en ole kuullut nuoria huvinvuoksi laitettavan perhekotiin, käsittääkseni tarkastellaan vanhempien taustat ja kyvyt ensin.

Itseasiassa Suomessa linja on hyvin vaihteleva, monissa kunnissa huostaanotetaan paljon lapsia ja nuoria ilman perusteita ja samaan aikaan ei puututa mitenkään sellaisten perheiden elämään joissa perusteita puuttumiseen on.

Olen nähnyt, miten pahimpia vnhempia hyysätään ja toisaalta miten normaalin perheen asioihin puututaan ja perhe ajetaan hajalle.

Huostaanotot ovat kova bisnes niin kunnille kuin huostaanottopalvelua tarjoaville.

Lasta ja nuorta ei yleensä kohdella huostaanotoissa asianmukaisesti, oli huostaanotolle perusteet tai ei.

Tähän tapaukseen en ota kantaa, sillä en tapausta tunne.

• rautanyrkki

Suljettu järjestelmä monella tapaa. Koitappa siihen puuttua niin saat pahimmillasi itse siipeesi enemmän kuin lapset ja vanhemmat.

Näin meillä, ikävä kyllä.

• tirsu64

Tässä on nyt kyse siitä,ettei Sofia halua asua äitinsä ja tämän uuden miehen luona,vaan muuttaa isän luokse!!! Ja äiti ei suostu tähän järjestelyyn,vaan laittaa lapsen mielummin laitokseen oppimaan 'rajoja' !Meillä olisi tarjota koti hänelle !!

• no niinpä

miten ihmeessä huostaanotto voi mennä äidin tahdosta isän luona asumisen edelle, tytön ja isän tahdosta huolimatta.

jotain oikeuksia luulisi olevan ensinnäkin tytöllä itsellään ja toiseksi tytön isällä.

jos ainoa perustelu isän luo muuttamisen estämiselle on äidin tahto ja sossun järjen puute, niin asia ei voi nyt mennä edes lainmukaisesti tai sitten lait on täysin perseestä.

• rautanyrkki
        no niinpä kirjoitti:

miten ihmeessä huostaanotto voi mennä äidin tahdosta isän luona asumisen edelle, tytön ja isän tahdosta huolimatta.

jotain oikeuksia luulisi olevan ensinnäkin tytöllä itsellään ja toiseksi tytön isällä.

jos ainoa perustelu isän luo muuttamisen estämiselle on äidin tahto ja sossun järjen puute, niin asia ei voi nyt mennä edes lainmukaisesti tai sitten lait on täysin perseestä.

"jos ainoa perustelu isän luo muuttamisen estämiselle on äidin tahto ja sossun järjen puute, niin asia ei voi nyt mennä edes lainmukaisesti tai sitten lait on täysin perseestä."

Osuit juuri asian ytimeen, ystävä hyvä.

• upsis ups

ups

• no niinpä niin

Ehkä huostaanottajilla vaan on tietoa mitä ei tänne keskustelupalstoille tule ja tämän tiedon takia ei isän luokse tyttöä sijoiteta? voisiko olla tällainen tilanne?

• miettikääs sitä.

Veikkaisimpa näin itsekkin että kaikki kaduntallaajat eivät välttämättä taustoja tiedä, mikäs tässä toisiammo ristiin syytellessä ja voivotellessa. spekuloida saa mutta jos kaikki pidetään itsestämmö huolta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe