Alexandria täyttä huijausta!

Todella pettynyt!

Ajattelin nyt ihan omasta kokemuksesta valaista meitä matti meikäläisiä, että kyseinen firma on täyttä huijaamista. Moni miettii, että mistäs tiedät ja voisin todeta nyt muutama tuhat euroa köyhempänä että kokemuksesta sanon.
Työnantajani otti minulle eläkevakuutuksen ja useamman vuoden sinne laittettiin säännöllisesti rahaa. Työttömäksi jäätyäni yritin saada rahat pois, koska heillä on pykälä, että jos työntekijä jää työttömäksi esim.tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja on ollut 3kuukautta työttömänä niin voisi nostaa rahat pois. Yritin vedota tähän niin eihän se nyt vain niin helppoa sitten ollutkaan. Kuulemma entisen pomoni pitäisi nostaa rahat pois ja maksaa siitä kaikki kulut ja verot. Sitten hänen pitäisi maksaa se palkkana minulle ja siitä perittäisiin jälleen kaikki kulut ja verot ja loppu tuloshan on että siitä ei jää enää mitään. Ottaen huomioon että kun nostaisin rahat ennen aikojaan niin "kuluihin" jo lähtee n. puolet ja siitä puolesta lähtee nuo kaikki muut kulut. Joten sinne katosi tuhansia euroja koska minulle sanottiin, että siinä kohtaa kun olen eläkeiässä ja jos en kerran koskaan enää aio laittaa kyseiseen huijaus firmaan rahaa niin ne rahat ovat huventuneet kuluihin siinä välissä kun olen eläkeikäinen. Siksi kirjotin tänne tämän , että saisin varoitettua kaikkia ihmisiä kyseisen firman toiminnasta. Kyllähän sen huomaa muutenkin kun rupee googlaamaan kyseistä yritystä niin aika moni muukin on saanut pettyä pahasti. Harmikseni en tajunnut itse googlata ja selvittää kyseisen firman toiminta tapoja ennenkuin sekaannuin itse tähän.

15

4340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijausta!

      Kaverillani kävi samalla tavalla. Onneksi itse osasin kieltäytyä kun kyseisestä firmasta soitettiin reilu vuosi sitten minulle. Kaverilleni oli vielä ehdotettu että jos haluu rahat pois niin kannattaisi mennä naimisiin ja erota samantien niin se olisi käypä syy nostaa rahat sieltä pois. Aika törkeä paikka, sanon minä.

      • ohhoh.

        Onko Alexandriassa oikeasti annettu tuollaisia sijoitusneuvoja???

        Kuinka monelle on mahdettu kertoa tuollaiset sopimuksen yksityiskohdat ymmärrettävässä muodossa sopimusta tehtäessä ja myytäessä?


    • k_jl_

      Turha tuossa on Alexandriaa haukkua, vaikka erityisen kehuttava yritys ei ole kyseessäkään. Tuosta saat syyttää Suomen lainsäädäntöä. Jokaisella yrityksellä eläkesäästämistä koskeva laki on sama.

    • 434y3

      No eiköhän se ole aika yleisesti tiedossa että nämä kaikki Alexandriat ja muut kaiken maailman eläkerahastoja ja kaikkea muutakin kaupittelevat tahot toimivat vain omaa etuansa ajatellen. Mullekin ovat Alexandriasta soittaneet useaan kertaan viime vuosina. Vastaan samalla tavalla kuin ihan kaikille muillekin puhelinmyyjille: "Ei nyt kiinnosta, kuulemiin".

      Harmi kun menetit rahaa.

    • VRP
    • vallipaha

      Niin, nyt alexandrian rahastojen historia on kadonnut saatavista eli kukaan ei pysty enään tarkistamaan kuinka huonosti ne ovat tuottaneet jo 10 vuotta. Kusetusta.

    • ukrainannarkkari

      No, nyt siellä myydään vain vipusertifikaatteja/warrantteja asiakkaalle että varmasti menetät 100% kaiken rahasi

    • 8+2

      Ylipäätään olen aina vieroksunut näitä eläkesäästösysteemejä. Maksa heille 30-40 vuotta ja sitten saat jos saat heiltä jotain. Nykyisessä talouspyörityksessä ei ole mitään takeita että ko. putiikkia edes on olemassa 40v päästä.

      Aikoinaan Aleksadrian myyjä piti puolen tunnin luennon eläkesäästämisen ihanuudesta. Mm. verohelpotukset ovat niin ja niin paljon. Arkijärkeni sanoi että jos tämä yleistyy veroetu poistetaan.

      Pitkäaikaiset eläkesijoitukset eivät nykyisin juuri kannata. Jos olet rikas ja laiska niin siitä vaan.

    • Tervetuloa meille!

      eläkevakuutuksen idea on nerokas.

      asiakas saa:

      istunnon nahkatuolilla
      kahvia
      kiiltävälle kartongille painetun esitteen
      allekirjoitusoikeuden

      vakuutusyhtiö saa:

      mahdollisuuden maksaa myöhemmin rahaa asiakkaalle,
      mikäli on tuolloin olemassa
      0-10 prosentin palkkiot per vuosi

      --> nopeasti laskien asiakas saa nelinkertaisesti plussia kuin yhtiö.
      Eli tilanne on winwin kaikille, varsinkin a(a)siakkaalle!!!

      Hattu käteen ja kynnyksen yli, kiitos!

      • Taidat olla

        Alexandrian geelitukkia, kun noin firmaasi kehua retostelet.
        Sen verran minäkin osaan laskea, että asiakas saa vain kaksin-
        eikä nelinkertaisesti plussia kuten väität: 4 kpl asiakkaalle ja 2 kpl
        yhtiöllesi.

        Kannattaa tsekata muutkin yhtiöt. Joissakin saa kahvin lisäksi myös
        pullaa eli paljon paremmat asiakasedut.

        Minä ostin oman Skandia-eläkevakuutukseni takaisin, kun siihen tuli
        mahdollisuus. Takaisinosto oli elämäni parhaimpia päätöksiä.


      • Arviid
        Taidat olla kirjoitti:

        Alexandrian geelitukkia, kun noin firmaasi kehua retostelet.
        Sen verran minäkin osaan laskea, että asiakas saa vain kaksin-
        eikä nelinkertaisesti plussia kuten väität: 4 kpl asiakkaalle ja 2 kpl
        yhtiöllesi.

        Kannattaa tsekata muutkin yhtiöt. Joissakin saa kahvin lisäksi myös
        pullaa eli paljon paremmat asiakasedut.

        Minä ostin oman Skandia-eläkevakuutukseni takaisin, kun siihen tuli
        mahdollisuus. Takaisinosto oli elämäni parhaimpia päätöksiä.

        "Takaisinosto oli elämäni parhaimpia päätöksiä. "
        Et oo tainnu ihan hirveenä saada aikaseks, mutta vielä ehdit toivottavasti tekeen tukun vielä parempia. Tuolla tuskin paljoa tienasit.


    • siperiasta

      Ongelma on se, että sopimus esitellään puheessa eri tavalla, kuin mitä paperissa lukee.
      Luvattiin että maksamisen voi lopettaa milloin vain ja nostaa rahat ilman kuluja.
      Paperissa lukee ihan muuta.
      Näin se toimii, olisi pitänyt nauhoittaa myyntipuhe ja käyty keskustelu;
      tai lukea sopimuspaperit tarkoin.
      Täytyy nyt odotella muutama vuosi, että saa omansa pois.
      Siperia opettaa!

    • Eläkesäästäminen sinänsä on hyvä asia, mutta Alexandrian tapaiset pankkiiriliikkeet ovat huono väline hyvään asiaan.

      Rajoituksia on yleensä kaksi. Pankkiiriliike ei rakenna itse sihoitussalkkuja suoraan, vaan yleensä käyttää julkisesti ostettavissa olevia rahastoja vain kustannuksia nostavana välimiehenä. On selvästi kustannustehokkaampaa sijoittaa vastaaviin rahastoihin suoraan itse ja pitää Alexandrian huomattavan korkea palkkiokin tuottamassa itselle.

      Toinen paha rajoitus on omien varojen sitominen vuosikymmeniksi vailla kohtuullista päätösvaltaa omiin sijoituksiin elämäntilanteen muuttuessa.

      Kun tajuaa nämä rajoitukset, on helppo lähteä rakentamaan eläkesalkkuaan ostamalla tunnettujen pankkiiriliikkeiden fyysisiä rahastoja kk-erällä. Parin prosentin ero vuosikuluissa tekee valtavan tuottoeron vuosikymmenien kuluessa. Jos jossain välissä tuntuu rahalle olevan käyttöä ennen eläkeikääkin, on pienen säästöosuuden irrottaminen kesämökin tai isomman Mersun välirahaan, ei siihen tarvita mitään neuvotteluja kenenkään kanssa, vaan ilmoitus osittaisesta lunastuksesta riittää ja pankkiiri tekee kuten omistaja määrää.

    • Joka.sana.totta

      Alexandria toimii aivan oikein sillä on moraalisesti oikein vapauttaa typerykset rahoistaan. Ei idiootit rahalla mitään tee, tuhlaisivat vain turhuuksiin. Parempi että fiksut vievät heidän rahansa ja käyttävät ne järkevästi.

    • Anonyymi

      Alkuun kuukausimaksuja maksetaan suoraan kyseiselle lafkalle vuoden päivät eli jos tulet katumapäälle vuoden sisällä, et saa mitään takaisin. Näppärää firman kannalta. Toisaalta, jos maksaa kiltisti vaikka viisikin vuotta, voi silti olla ettei saa mitään kuten lehdestä olemme saaneet lukea. Hesarissakin hieno juttu kyseenalaisista myyntitaktiikoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe