Iltalehdessä oli juttu: "Autot kelluvat vedessä ja veneet lojuvat kaduilla"
Aika tiiviitä ovat nykyautot ja ilmeisesti sitten myös turvallisempia kuin veneet vesimassojen vyöryessä rantaan, kunhan vaan muistaa kiinnittää turvavyön.
Vastaisuudessa kannattaisikin siis autojen suunnittelussa ottaa tsunamivaarat vielä paremmin huomioon, sekä varusteisiin mm. pilssipumppu ja airot.
Talojakaan ei näköjään kannata tuollaisilla alueilla rakentaa perustuksille, kelluviahan niistä pitäisi tehdä. Suomalainen hirsitalo vain ponttooneille ja kunnollinen pitkä ankkuriköysi maaperään tiukasti kiinni, huonekalut kunnolla kiinni, vettä, olutta ja sapuskaa varastoon, niin ei hätää.
Jalankulkijoille ja pyöräilijöille paukkuliivit yai vastaavat kelluntapukineet.
Kelluvat autot
5
67
Vastaukset
- sagffh
juuri näin
- Late Lapista.
JEP JEP !
Minä olen kehottanut jo vuosia sitten Suomalaisia hirsitalokauppiaita, menemään maantäristysalueille bisnistä tekemään, sillä hirsitalo on ainoa joka kestää jopa pyöräyttää katonkautta ympärikin! jos se on kunnolla rakennettu!
Ja eikös Suomessakin rakenneta ajoneuvoja jotka kulkevat sekä maalla että vedessä? ainakin sotilaskäyttöön, nuo olisivat tsunami alueilla verrattomia vehkeitä!
Late Lapista. Autot käyttöä myöten Ry !- Puikulapottuilija
Puikulapottuja ei kannata autoon varata, ne kun eivät raakoina ole erityisen maukkaita.
- ,.,.,.
Panssarivaunujakin on, jotka eivät vettä pekää, eivätkä kolhiinnu isommassakaan myräkässä.
- j00 pa
Tupakkamiesten täytyy varautua, kartongilla, mielisavukkeita, kortonkeja unohtamatta, jos on myös panomies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892618Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161590
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641212Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻75995- 56969
- 45857
- 63849
- 61835