Useat uskovat ovat tälläkin palstalla syyllistäneet Jeesuksen tappajaksi, joka aiheutti Japanin järistyksenkin.
Mohikaani, Aksu ja pari muutakin ovat tehneet syyllistävän avauksenkin.
He syyllistävät Jeesuksen ymmärtämättä että syyllistävät.
Samalla he häpäisevät onnettomuuden uhrien muiston ja ratsastavat omaisten hädällä.
Kirkon viestintäpalkinnon äskettäin voittanut kirjailija-pastori Jaakko Heinimäki kirjoittaakin asiasta osuvasti.
"Heinimäki häpeää taikauskoisia katastrofiselityksiä"
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/4538-heinimaki-hapeaa-taikauskoisia-katastrofiselityksia
Jeesuksen häpäisyä
48
161
Vastaukset
Raamatussahan Jeesus jo kertaalleen ristiinnaulitaan, joten miksi pitää vielä ristiinnaulita?
Luuk.23:34 Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi. He eivät tiedä, mitä tekevät."- Dabne
En nyt oikein ymmärrä mitä tarkoitat Pe.ku. En minä saa irti mitenkään näistä kirjoituksista mitään pilkkaa. En Jeesuksen, Jumalan tai Japanissa kärsivien ihmisten vuoksi. Mitä ennusteluihin tulee, niin vaikka se ei saisikaan kuulua uskovan elämään, on se kuitenkin ihan inhimillistä kun suuria asioita maailmalla tapahtuu. Ei se lie iso synti. Jotkut vain reagoivat herkemmin kuin toiset. Jotkut ovat myös empaattisempia kuin toiset tällaisissa katastrofeissa. Ihmiset järjestävät omaaloitteisesti kaikkia keräyksiä, pyytävät rukouksia.ym. Mutta kirjoittamaasi pilkkaa en totisesti niistä löydä. Noh, olemmehan me kaikki ihmiset yksilöitä ja ajattelemme kukin tavallamme.
Avauksessa sanoinkin:
"He syyllistävät Jeesuksen ymmärtämättä että syyllistävät"
Mainitsemastasi "pilkasta" en sanonut mitään.
Kun monet sanoo katastrofin johtuvan Jeesuksen tulosta, niin Jeesushan silloin on syyllinen.- Kyll syyllistää
Pe.ku kirjoitti:
Avauksessa sanoinkin:
"He syyllistävät Jeesuksen ymmärtämättä että syyllistävät"
Mainitsemastasi "pilkasta" en sanonut mitään.
Kun monet sanoo katastrofin johtuvan Jeesuksen tulosta, niin Jeesushan silloin on syyllinen.Kyllä mohikaanin aloitus selvästi syyllistää Jeesuksen tuhon aiheuttajaksi! Eikä ukko osaa edes hävetä. Alkaa vaan inttämään ja valehtelemaan riitaisesti muita vastaan! Mohikaani on kylmennyt ja ei tee mitään uskovan ihmisen tavoin! Eikä luovu tyylistään ja synnistään vaikka on varoitettu kuinka paljon!
- Dabne
Eikö pilkka ja syyllistäminen kuulu samaan kategoriaan. Ja sitä en usko kirjoittajien tehneen sen enempää ymmärtämättömyyttään kuin tarkoituksellakaan. Enkä todellakaan usko sitä että kukaan tahallaan häpäisisi onnettomuuden uhrien muistoa. Miksi he niin tekisivät. Jos taas ajatellaan asiaa Raamatun näkökulmasta niin silloinhan Jumala olisi näistä katastrofeista vastuussa, mikäli uskoo siihen että kaikki tapahtuu Jumalan sallimana. Silloinhan se ei olisi pilkkaa. Se olisi vain puhdas ja hyväksyttävä tosiasia. Mutta se asia on jokaisen itse päätettävä uskooko Jumalaan kaikkivaltiaana ja sallivana vaiko kenties jotenkin muuten. Useimmat uskovat että Jumala on aina ja joka hetki kaikkivaltias, joten silloinhan se on inhimillisesti ajateltuna Jumalan aikaansaannos. Hänen joka on luonut maan ja taivaat ja voi myös ottaa ne meiltä pois. Syyttely ja kapinointi on tietysti turhaa. Jos uskoo Raamattuun niin nämä tapahtumat on jonain päivänä totisinta totta.
Mainitsemastasi "pilkasta" en edelleenkään sanonut mitään.
Kun monet sanoo Japanin katastrofin johtuvan Jeesuksen tulosta, niin Jeesushan silloin on syyllinen kyseiseen Japanin katastrofiin ja sitä ei ole Raamatussa mainittu.Pe.ku kirjoitti:
Mainitsemastasi "pilkasta" en edelleenkään sanonut mitään.
Kun monet sanoo Japanin katastrofin johtuvan Jeesuksen tulosta, niin Jeesushan silloin on syyllinen kyseiseen Japanin katastrofiin ja sitä ei ole Raamatussa mainittu.* Sinä Pe.ku taas päättelet tuttuun tyyliisi. Asia on täysin päinvastoin, järistykset ei aiheudu Jeesuksen tulosta, vaan järistykset ovat ennusmerkkinä, synnytystuskan alkua, sille, että Jeesus tulee, eikä suinkaan, että vasta sitten kun Jeesus tulee se aiheuttaisi järistyksiä ?
* Kyllähän Jeesus Jumala ominaisuudessaan tosin tietää, mitä kulloinkin tapahtuu. Mutta, sinun vaan taas piti päästä Mohikaania tökkimään, samalla asialla uudestaan, minkä jo teiy aikaisemminkin. Miksi taas uusi avaus, niinhän sinäkin kyselet tämän tästä toisilta? Olet sinä aivan hauska ateistuksi ?
* Sinä podet jotain , samoin kuin lajitoverisi leahimn, "Mohikaanifobiaa" :)))Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sinä Pe.ku taas päättelet tuttuun tyyliisi. Asia on täysin päinvastoin, järistykset ei aiheudu Jeesuksen tulosta, vaan järistykset ovat ennusmerkkinä, synnytystuskan alkua, sille, että Jeesus tulee, eikä suinkaan, että vasta sitten kun Jeesus tulee se aiheuttaisi järistyksiä ?
* Kyllähän Jeesus Jumala ominaisuudessaan tosin tietää, mitä kulloinkin tapahtuu. Mutta, sinun vaan taas piti päästä Mohikaania tökkimään, samalla asialla uudestaan, minkä jo teiy aikaisemminkin. Miksi taas uusi avaus, niinhän sinäkin kyselet tämän tästä toisilta? Olet sinä aivan hauska ateistuksi ?
* Sinä podet jotain , samoin kuin lajitoverisi leahimn, "Mohikaanifobiaa" :)))* No, ei avauksesi ollutkaan uusi, sen kohdan korjaan! Ettet siitä ala turhaan mesomaan ?
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sinä Pe.ku taas päättelet tuttuun tyyliisi. Asia on täysin päinvastoin, järistykset ei aiheudu Jeesuksen tulosta, vaan järistykset ovat ennusmerkkinä, synnytystuskan alkua, sille, että Jeesus tulee, eikä suinkaan, että vasta sitten kun Jeesus tulee se aiheuttaisi järistyksiä ?
* Sinä podet jotain , samoin kuin lajitoverisi leahimn, "Mohikaanifobiaa" :)))"järistykset ei aiheudu Jeesuksen tulosta, vaan järistykset ovat ennusmerkkinä,"
No; kukahan ne nuo ennusmerkit aiheuttaa?
Eikö Jeesuksella olekaan mitään tekemistä ennusmerkkien kanssa, vaan ne on normaaleja luonnonilmiöitä.
Jos ne taas on normaaleja luonnonilmiöitä, niin silloinhan ne ei ole mitään ennusmerkkejä.- 321CBA
Pe.ku kirjoitti:
"järistykset ei aiheudu Jeesuksen tulosta, vaan järistykset ovat ennusmerkkinä,"
No; kukahan ne nuo ennusmerkit aiheuttaa?
Eikö Jeesuksella olekaan mitään tekemistä ennusmerkkien kanssa, vaan ne on normaaleja luonnonilmiöitä.
Jos ne taas on normaaleja luonnonilmiöitä, niin silloinhan ne ei ole mitään ennusmerkkejä.Jeesuksen synnyntuskia? oliko Jeesus syntinen?
- leahimn(ei kirj.)
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sinä podet jotain , samoin kuin lajitoverisi leahimn, "Mohikaanifobiaa" :)))Taas näsväistä Mohikaanin piti!!!Sinä provosoit!Eikös sinun olisi talonmiehenä pitänyt korjata se kastealtaan viimenen rappu?Eikä syyttää siitä uskonveljiä?
Ja lumityöt kuului sinulle koska olit talonmies,et opettaja!!!!!!!
- näin!
Tämän aloituksen tekijä nyt ei ymmärrä mistään yhtään mitään. On selvästi pimeyden henkivallan kuljetettavana. Tee nyt parannus, ennekuin poikarukalle käy huonosti. Heinimäki ei ole mitään muuta kuin häpeäksi Jumalalle ja kaikille uskoville.
- tode*
pöhh. Heinimäki on evlutin virallinen nuoleskelija.
Kuka vakavasti otettava uskis on puhunut noita "taikauskoisia juttuja"?- tode*
Pe.ku kirjoitti:
Nimittely ei ole sivistynyttä tode.
Ennen en ole havainnut sinun nimittelevän.ja nyt pitää pyytää anteeksi seuraavat 2 viikkoa. :D
Voin nimetä pari muutakin nuoleskelijaa. Toinen heistä on erikoistunut ekoiluun. tode* kirjoitti:
ja nyt pitää pyytää anteeksi seuraavat 2 viikkoa. :D
Voin nimetä pari muutakin nuoleskelijaa. Toinen heistä on erikoistunut ekoiluun.Nimittely ihan oikeasti on sivistymätöntä käytöstä.
Voi sanoa että joku "nuoleskelee" mutta koskaan ei saa sanoa "nuoleskelijaksi".
"nuoleskelee" on verbi joka kuvaa senhetkistä tekemistä, ja "nuoleskelija"-sana kuvaa itse ihmistä ja sen ominaisuutta yleistäen sen vielä koskemaan jokaista tilannetta aina.- tode*
Pe.ku kirjoitti:
Nimittely ihan oikeasti on sivistymätöntä käytöstä.
Voi sanoa että joku "nuoleskelee" mutta koskaan ei saa sanoa "nuoleskelijaksi".
"nuoleskelee" on verbi joka kuvaa senhetkistä tekemistä, ja "nuoleskelija"-sana kuvaa itse ihmistä ja sen ominaisuutta yleistäen sen vielä koskemaan jokaista tilannetta aina.toikihan täällä yksi sivistymätön moukka pitää olla. Kaikki muut näemmä kun ovat hyvin käyttäytyviä opistotasoisia keskustelijoita.
Koetan kovasti sisäistää eron noiden kahden sanan välillä, "nuoleskella" ja "nuoleskelija", joista kumpikin kuvaa oikein hyvin Heinimäen kolumneja yleistäen näin automaattisesti koko kirkkokansan. tode* kirjoitti:
toikihan täällä yksi sivistymätön moukka pitää olla. Kaikki muut näemmä kun ovat hyvin käyttäytyviä opistotasoisia keskustelijoita.
Koetan kovasti sisäistää eron noiden kahden sanan välillä, "nuoleskella" ja "nuoleskelija", joista kumpikin kuvaa oikein hyvin Heinimäen kolumneja yleistäen näin automaattisesti koko kirkkokansan.Anteeksi tode tökerä käytökseni.
Olet kyllä oikeassa tässä, kuten muissakin asioissa.
Viisautesi on ylitse pursuvaa ja olet muutenkin hieno ihminen.
Milloinka muuten aiot leipoa lohikeikauskakkua tai jotain herkullista kahvileivosta?
Olisi mukava tietää miltä se sinun loihtimanasi maistuisi kaffeen kanssa.
- Dabne
Enpä voi tuosta pilkasta sen tarkemmin kirjoittaa kun en oikein löydä sanoja, muuta kuin mitä olen jo kirjoittanut. Eikä tuohon muuhunkaan ole lisäämistä. Kyse on minusta kuitenkin ihmisen inhimillisestä puolesta ja luonteenpiirteestä jotka ovat kaikilla omanlaisensa. Ja tietysti kun uskovista on kyse, myös Raamatun näkökannasta. Ja Raamatun näkökannatkin ovat yksilöllisiä. Sain muutamia tekstiviestejä maailmalta ja siellä sekä uskovat että "uskomattomat" pohtivat samoja asioita. Joten ei tämä ole vain meidän pikkumaailmamme pähkäilyä täällä. Sellaisia reaktioita on ilmassa että se on Jumalan vika. Se on Jeesuksen vika. Se on Saatanan vika. Ja se on ateistien vika kun he eivät käänny Jeesuksen puoleen ja Jumala näyttää voimansa niinkuin vedenpaisumuksen aikaan. Jotkut ihmiset ovat ahdistuneita täälläkin asti kun maailma näin järkkyy. En epäile yhtään sitä etteikö jotkin lahkot käytä tätä tilannetta hyväkseen jossain päin maapalloa.
Sieltähän se tuli suoraan:
Sanot Dabne Jeesuksen tappavan japanilaisia ja syyn olevan ateisteissa.- Dabne
Tähän täytyy vielä vastata Pe.ku, vaikka silmät on melkein jo ummessa. Joo, kaikkea arvellaan Jeesusta, Jumalaa, Saatanaa, ateisteja. Ihmisillä on tapana hakea syyllistä näissä luonnon mullistuksissa. Jokainen ajattelee miten ajattelee. mutta ainahan nämä ohi menee kunnes rysähtää uudelleen. Minä en voi syyllistää ketään kun en tiedä ketä syyllistäisin. Ja ajattelisinko Raamatun kannalta vai en. Eipä minulla ole mitään haluakaan syyllistää ketään. Miksi olisikaan. Hyvää yötä nyt Pe.kuseni ja nuku hyvin!
* Jeesus käski seurata aikain merkkejä, ja nämä aikain merkit on kirjoitettu Raamattuun, ja suurin osa Jeesuksen itsensä sanomina ja lausumina. Pe.ku kun ei ymmärrä Raamatsua yhtään mitään, paitsi omalla merkillisellä tavallaan, ja tekee päättelyt saman kaavansa ja oman ymmärryksensä mukaan. Ja mitenkä hän voisikaan ymmärtää, tuskin Pyhä Henki ateistille, Jumalan kieltäjälle pahemmin Sanaa avaa? Mutta Pe.ku kun ei kunnioita Jumalaa pätkääkään, eikä PH:ä senkään vertaa, niin mitä muuta häneltä voisikaan odottaa, kuin puutaheinää jos sitäkään.
* Jokainen joka lukee hänen Raamatun seltykiään tai viittauksiaan Raamattuuun, jättäisi ne aivan omaan arvoonsa, ja tulisi aina muistaa, että hän on JUMALAN KIELTÄJÄ, ja hänessä on pilkaavat henget jotka Pe.kua käyttää häpäisemään Jumalaa, niin kierolla tavalla, ettei Pe.ku itse osaisikaan olla noin kiroutuneen ovala, mutta niihän Saatana oli jo paratiisissakin yhtä luikertelva, kuin ateisti Pe.ku !Hes. 33:12 "Ihminen, sano maanmiehillesi: Jos vanhurskas tekee syntiä, ei hänen vanhurskautensa silloin pelasta häntä. Ja jos jumalaton luopuu jumalattomuudestaan, ei hänen jumalaton elämänsä vie häntä tuhoon. Vanhurskas taas ei syntiä tehdessään enää voi turvata vanhurskauteensa.
- Pakis.
Stop, stop. Vertaat jo Pekua saatanaan. Aika rankasti sanottu.
Pakis. kirjoitti:
Stop, stop. Vertaat jo Pekua saatanaan. Aika rankasti sanottu.
Niinpä juu, Pakis.
Aihe tuntui olevan aika herkkä kun sen käänsi loogiseksi ajatteluksi, syy/seuraus suhteineen.
Selväähän on että jos Jumala antaa oman merkkinsä maanjäristyksenä niin uhritkin on Jumalan tekosia.
En tiennyt että Dabne ei hallitse kunnolla Suomenkieltä, joten pyydän häneltä anteeksi ja antaisikohan todekin minulle anteeksi kun keljuilin hänelle "äidinkielestä".
Makoisia unia kaikillePe.ku kirjoitti:
Niinpä juu, Pakis.
Aihe tuntui olevan aika herkkä kun sen käänsi loogiseksi ajatteluksi, syy/seuraus suhteineen.
Selväähän on että jos Jumala antaa oman merkkinsä maanjäristyksenä niin uhritkin on Jumalan tekosia.
En tiennyt että Dabne ei hallitse kunnolla Suomenkieltä, joten pyydän häneltä anteeksi ja antaisikohan todekin minulle anteeksi kun keljuilin hänelle "äidinkielestä".
Makoisia unia kaikille>>En tiennyt että Dabne ei hallitse kunnolla Suomenkieltä, joten pyydän häneltä anteeksi ja antaisikohan todekin minulle anteeksi kun keljuilin hänelle "äidinkielestä".>>
Nukuit varmaan makoisasti...No niin, kivaa tuo edellä kirjoittamasi.- Dabne
Pe.ku kirjoitti:
Niinpä juu, Pakis.
Makoisia unia kaikilleHyvää huomenta! Taas saimme herätä uuteen aamuun. Annan mielelläni sinulle anteeksi Pe.ku kun sinä tahdot pyytää. Vaikka ethän sinä minua kovin moittinutkaan. Minua on ehkä vaikea joskus ymmärtää ja tulee sotkua ja minun pitää kysyä asoita tarkemmin kun en itse ymmärrä aina. On minulle sattunut hauskojakin asioita jatkuvasti ja sekaannuksia siksi. Kerronpa jotakin. Hain appiukolleni penisiliniikuuria apteekista ja minun piti kysyä saako sitä ottaa tyhjään mahaan kun appiukko ei ole oikein niitä ruokamiehiä. Mutta minähän pöljä kysyinkin: Saako sitä lääkettä ottaa tyhjään päähän? En ymmärrä miten minä niin sekoitin. Toisen kerran taas soitin lääkärille kysyäkseni : Äitini kurkkuviljelmän edistymistä, kun minun olisi pitänyt kysyä äitini nieluviljelyn tulosta. Ihmisillä on hauskaa, se on hyvä, minuakin ne naurattaa aina jälkeenpäin. Mutta joskus hermostun itselleni kun en ymmärrä miksi minua ei ymmärretä. Kun sanoin lääkärilleni että minulla on henki kipeänä, enkä mitenkään voinut ymmärtää sitä miksi hän ei minua ymmrtänyt. Että tällaista sattuu yhtenään. Ei haittaa. Ja jos minä oikein keskityn niin saan ihan järjellistä puhetta ja tekstiä luotua.
- leahim(ei kirj.)
Ja hellari Mohikaani saa pilkata muista ja lausua väärää todistusta.Ja kiroilla.Sanoa "turpas kii".
Mistähän moinen etuoikeus on peräisin? - Dabne
leahim(ei kirj.) kirjoitti:
Ja hellari Mohikaani saa pilkata muista ja lausua väärää todistusta.Ja kiroilla.Sanoa "turpas kii".
Mistähän moinen etuoikeus on peräisin?Hei leahim! Olet vihainen ja sinun on paha olla. Jotain pitäisi osata sanoa mutta en yhtäkkiä osaakkaan. Tuli mieleeni vain, mistä lie tulikaan, muisto lapsuudestani kun olin ehkä jotain 5 vanha. Minua oli kohdeltu omasta mielestäni epäoikeuden mukaisesti. Niinpä päätin mielessäni että syy oli Jumalan. Meidän perheessä ei ollut muilla Jumalaa kuin minulla, en tiedä miksi. Olin siis täynnä pyhää vihaa nyt, ja kun en yltänyt lyömään Jumalaa taivaisiin, päätin tehdä oman Jumalan. Piirsin paperille Jumalan kuvan ja tykitin sitä pienillä nyrkeilläni ja käytin kaikki kirosanat jotka olin kuullut ja oppinut. Pieni veljeni alkoi parkumaan säikähdyksissään. Äiti otti veljeni syliiin ja totesi vain että Dabby siellä vain puhuu Jumalansa kanssa. Veljeni hankki aikuisena nyrkkeilysäkin johon hän purki tarvittaessa pahaa oloaan. Tämä ei liity ehkä sinun maailmaasi mitenkään, mutta jostakin se vain tuli tämä muisto mieleeni kun luin noita sinun rivejäsi, leahim. Näen yhden yhtäläisyyden tässä ja se on turhautuminen ja viha. Jotenkin siitä olisi päästävä vain pois.
- Pakis.
Pe.ku kirjoitti:
Niinpä juu, Pakis.
Makoisia unia kaikilleHei Peku,
todéa saat "nuoleskella" pitkän aikaa ennen kuin antaa anteeksi:)))) Pakis. kirjoitti:
Hei Peku,
todéa saat "nuoleskella" pitkän aikaa ennen kuin antaa anteeksi:))))Olet kerrankin mennyt metsään Pakanainen.
Saan kyllä toden heltymään kun otan telepaattiset kykyni käyttöön ja annan sanan säilän soida.
Et ehdi kissaa sanomaan kun tode jo tarjoaa kaffeja herkullisen purtavan kera, esim. lohikeikauskakkua.Dabne kirjoitti:
Hyvää huomenta! Taas saimme herätä uuteen aamuun. Annan mielelläni sinulle anteeksi Pe.ku kun sinä tahdot pyytää. Vaikka ethän sinä minua kovin moittinutkaan. Minua on ehkä vaikea joskus ymmärtää ja tulee sotkua ja minun pitää kysyä asoita tarkemmin kun en itse ymmärrä aina. On minulle sattunut hauskojakin asioita jatkuvasti ja sekaannuksia siksi. Kerronpa jotakin. Hain appiukolleni penisiliniikuuria apteekista ja minun piti kysyä saako sitä ottaa tyhjään mahaan kun appiukko ei ole oikein niitä ruokamiehiä. Mutta minähän pöljä kysyinkin: Saako sitä lääkettä ottaa tyhjään päähän? En ymmärrä miten minä niin sekoitin. Toisen kerran taas soitin lääkärille kysyäkseni : Äitini kurkkuviljelmän edistymistä, kun minun olisi pitänyt kysyä äitini nieluviljelyn tulosta. Ihmisillä on hauskaa, se on hyvä, minuakin ne naurattaa aina jälkeenpäin. Mutta joskus hermostun itselleni kun en ymmärrä miksi minua ei ymmärretä. Kun sanoin lääkärilleni että minulla on henki kipeänä, enkä mitenkään voinut ymmärtää sitä miksi hän ei minua ymmrtänyt. Että tällaista sattuu yhtenään. Ei haittaa. Ja jos minä oikein keskityn niin saan ihan järjellistä puhetta ja tekstiä luotua.
Aika "hyviä" kömmähdyksiä Dabne.
Pieni vitsi:
Kerran erään huonokuuloisen leskirouvan luona istui kiikkustuolissa, kyläilemään tullut naapurin isäntä, joka luki lehdestä ääneen uutisotsikon "Nainen tapettiin Tyrväällä".
Leskirouva heristeli korviaan ja kysyi: "Kuulinkohan oikein, sanotko vielä millä se nainen tapettiin".
Tyrvää oli entinen kunta Tampereen lähistöllä.
Niin ja kerran eräs savolainen mies meni papille ripittäytymään:
Pappi kysyi: "Onkos sillä Jahvetilla mitään syntiä tunnollaan?"
Jahvetti kertoi häpeissään: "Kumminä raukka oun
savolaene!"
Siihen pappi vastasi: "Eihän se mikään synti ole , vaan suuri häpeä"
Tiedätkö mikä on savonmurteella Arikkalais-peräinen kansalainen....no se on "nokiroistakko"
Ja "ehkä"-sana on "suahannähä" ja ryhmäseksi on mulukkutalakoot.- Pakanainen.
Pe.ku kirjoitti:
Olet kerrankin mennyt metsään Pakanainen.
Saan kyllä toden heltymään kun otan telepaattiset kykyni käyttöön ja annan sanan säilän soida.
Et ehdi kissaa sanomaan kun tode jo tarjoaa kaffeja herkullisen purtavan kera, esim. lohikeikauskakkua.Niinhän sinä luulet, luulo ei ole tiedon väärti. Jos todé suutahtaa, niin leipoa saa häntä pitkään ennen kuin heltiää pehmeäksi. Jästi kerkeää ehkä kovettumaan.
- Dabne
Tämä on mielenkiintoinen aihe sinänsä. Minua siinä kiehtoo enemmän ihmisten suhtautuminen suuremmassa skaalassa. Ehkä se johtuu ammateistanikin että olen kiinnostunut enemmän ihmisistä kuin asioista. En ehkä osaa aivan kirjoittaa niin kuin ajattelen. Pää tietää mutta Suomen kieli on aina hakusessa. Olen toki Suomalainen ja asunut 4 ensimmäistä elinvuottani täällä. Sitten ei minulla olekaan ollut kotia oikein missään kauan aikaa. Nyt olen jo keskiikäinen ja muutimme tänne 2 vuotta sitten hoitaaksemme vanhoja ja sairaita vanhempiamme hautaan asti. Luulen että tuo ensimmäinen kirjoitukseni tässä ketjussa sanoo kaiken mitä tarkoitin. Yritän niin kovasti oppia kirjoittamaan kirjakielellä ja ehkä minä vielä joskus osaan. Hyvää yötä nyt kaikille! Ja nukkukaa tekin rauhaisasti sitten kun nukkumaan rupeatte.
- s.t.b.
Minkä v takia sinä ielä syyllistät Aksua ja ketä lie syyllistät, iha n a ajat omaa etuasi, taaaaaaaaaaaaas
Akus ei ole syyllinen Japanin katastroofiin.
Aksu eli Aki on kirjoittanut omalla nimellään ja kuvallaan, ei muuta.. Ei muuta.
Ja siksi on kirjottainut koska hänellä ei ole mitään hävettävää niinkuin sinulla, ja väkialtaisila kavereillasi, jotka hyökkäävät puolustamaan Sinua heti tän viestin lopussa?
EI, Aksu, jonka nimeltä jostain syystä sanoit, on huumetyöntekijä, hyväätahtoa ihminen... Miksi häntä vastaan Hyökkäät? Mitkä ovat motiivisi, tällä kertaa?- ...
PS.
Voisitko perkele sanoa??????????
Ei minua ja l:a ole täällä luotu siksi että sinä oisit tyytyväinen.
Lue: leahim&aurora. En ole Aksua syyllistänyt Japanin katastrofiin, kuten väität.
Monet vaan ratsastavat palstalla ihmisten hädällä.- aurora.
Pe.ku kirjoitti:
En ole Aksua syyllistänyt Japanin katastrofiin, kuten väität.
Monet vaan ratsastavat palstalla ihmisten hädällä."Monet vaan ratsastavat palstalla ihmisten hädällä."
Joo, niin tekevät.
Mun jumla on siksi piilossa.
- Kesätyttönen72
Julma totuus on kuitenki se että uskovaisen ihmisen on mahdotonta ajatella loogisesti.
Kokemusta on siitä että uskovainen sanoo että Jumala ravisteli ja tuhosi Japania koska suuttui heidän epäsukostansa, sitten kun kysyy miten se on rakkautta kun tappaa vauvasta vaariin syyttömiä niin saa vihaisen vastauksen että Jumala ei tappanut ketään.
Niin just.
Samoin monet uskovaiset sanovat että Jumala ei ole koskaan tappanut tai kehottanut tappamaan ketään niin ei tarvitse kun ottaa pari kappaletta VTstä esille, siihenkin saa vastaukseksi vihaista sihinää,
Eikö VT,n Jumala ole sama kuin UT,n Jumala??
vai pelkäävätkö uskovaiset jumalaansa niin paljon että eivät uskalla sanoa mitään negatiivistä, edes siitä mitä raamatussa lukee että ei vain vahingossa taivaspaikka menisi.- Dabne
Ei minusta Jumalaa tarvitse pelätä vaikka hurskas mummini hopotti että Herran pelko on viisauden alku. Minusta mummini sekoitti Jumalan kunnioituksen ja pelon keskenään. Minulle Isä on kaikkea sitä mitä hän sanoo olevansakin. Myös kova ja ankara. En siltikään osaa pelätä vaan luotan aina vaan siihen että hän näkee asiat toisin kuin me täällä ja tekee ratkaisuja ja tekoja sen mukaan. Olen puinut monestikin nyrkkiä Isälle mutta sitten pyytänyt nöyrästi anteeksi kun olen ymmärtänyt ettei hän kaikkeen vaikuta. Monesti ihmiset aiheuttavat itse omat ongelmansa. Taloja rakennetaan tulvaalttiille alueille ja tulivuorien juurelle ja harrastetaan vaarallisia lajeja ja sitten syytetään Jumalaa kun henki lähtee. Ajetaan holtittomasti ja kaikilla on niin tuhattulimainen kiire aina jonnekkin. Syödän ja juodaan mitä sattuu ja sairastutaan kaikkiin tauteihin. Maapallo on rakennettu täydellisen hyvästi ja noilla mannerlaattojenkin liikkumisellakin on tärkeä tehtävä. Ehkä tämä pallo hajoaisi alkutekijöihinsä ilman niitä tai ei pysyisi ainakaan kasassa. Ihmisten vain pitäisi miettiä mihin kotinsa rakentaa. Ja onko järkeä rakentaa korkeita pilvenpiirtäjä kaupunkeja. Ehkä ne joskus rojahtaa alas. Ihminen tarvitsee vain puhdasta luontoa. Siitä tulisi pitää hyvää huolta.
- Pakis.
Dabne kirjoitti:
Ei minusta Jumalaa tarvitse pelätä vaikka hurskas mummini hopotti että Herran pelko on viisauden alku. Minusta mummini sekoitti Jumalan kunnioituksen ja pelon keskenään. Minulle Isä on kaikkea sitä mitä hän sanoo olevansakin. Myös kova ja ankara. En siltikään osaa pelätä vaan luotan aina vaan siihen että hän näkee asiat toisin kuin me täällä ja tekee ratkaisuja ja tekoja sen mukaan. Olen puinut monestikin nyrkkiä Isälle mutta sitten pyytänyt nöyrästi anteeksi kun olen ymmärtänyt ettei hän kaikkeen vaikuta. Monesti ihmiset aiheuttavat itse omat ongelmansa. Taloja rakennetaan tulvaalttiille alueille ja tulivuorien juurelle ja harrastetaan vaarallisia lajeja ja sitten syytetään Jumalaa kun henki lähtee. Ajetaan holtittomasti ja kaikilla on niin tuhattulimainen kiire aina jonnekkin. Syödän ja juodaan mitä sattuu ja sairastutaan kaikkiin tauteihin. Maapallo on rakennettu täydellisen hyvästi ja noilla mannerlaattojenkin liikkumisellakin on tärkeä tehtävä. Ehkä tämä pallo hajoaisi alkutekijöihinsä ilman niitä tai ei pysyisi ainakaan kasassa. Ihmisten vain pitäisi miettiä mihin kotinsa rakentaa. Ja onko järkeä rakentaa korkeita pilvenpiirtäjä kaupunkeja. Ehkä ne joskus rojahtaa alas. Ihminen tarvitsee vain puhdasta luontoa. Siitä tulisi pitää hyvää huolta.
"Olen puinut monestikin nyrkkiä Isälle mutta sitten pyytänyt nöyrästi anteeksi kun olen ymmärtänyt ettei hän kaikkeen vaikuta. "
Miten abstraktille näkymättömälle hengelle voi puida nyrkkiä. Vai puitko itsellesi eli oletkin vihainen itsellesi? - Dabne
Pakis. kirjoitti:
"Olen puinut monestikin nyrkkiä Isälle mutta sitten pyytänyt nöyrästi anteeksi kun olen ymmärtänyt ettei hän kaikkeen vaikuta. "
Miten abstraktille näkymättömälle hengelle voi puida nyrkkiä. Vai puitko itsellesi eli oletkin vihainen itsellesi?Uskon että se näkymätön on olemassa. Luulen, olen varma siitä että Jumala nauraa minulle välistä kaksinkerroin kun saan hepulin. Ei ole minulle vihainen. En tosin aikuisena paljon mesoa, joskus vain. Mutta lapsena kun olin mustasukkainen pikkuveljelleni, oli pienet mutaiset sormeni aina jonkun kurkussa kiinni. Milloin veljeni tai naapurin elukoitten. Onneksi viisaat vanhempani ymmärsivät syyn eikä koskaan kurittaneet minua, ja niin sekin vaihe meni menojaan. Voi tosiaan olla niinkin että olen vihainen itselleni, joskus, nyt aikuisena, kun en ole pystynyt estämään kaikkea pahaa tapahtumasta läheisilleni. Mutta se on ylpeyttä, kuvitella että voisi estää. Ehkä siksi olen vihainen kun olen joskus ylpeä.
- Pakis.
Dabne kirjoitti:
Uskon että se näkymätön on olemassa. Luulen, olen varma siitä että Jumala nauraa minulle välistä kaksinkerroin kun saan hepulin. Ei ole minulle vihainen. En tosin aikuisena paljon mesoa, joskus vain. Mutta lapsena kun olin mustasukkainen pikkuveljelleni, oli pienet mutaiset sormeni aina jonkun kurkussa kiinni. Milloin veljeni tai naapurin elukoitten. Onneksi viisaat vanhempani ymmärsivät syyn eikä koskaan kurittaneet minua, ja niin sekin vaihe meni menojaan. Voi tosiaan olla niinkin että olen vihainen itselleni, joskus, nyt aikuisena, kun en ole pystynyt estämään kaikkea pahaa tapahtumasta läheisilleni. Mutta se on ylpeyttä, kuvitella että voisi estää. Ehkä siksi olen vihainen kun olen joskus ylpeä.
hmm...
täytyy tunnustaa, että joskus itsekin nostan kädet ylös ja parahdan, -mitä järkeä kaikessa tässä on-
mutta se ei ole tietoista Jumalalle puimista vaan 'ilmaan huutamista', se on inhimillistä ihmistä vaikka käden ojennukset jostain syystä nousevatkin kohti "taivasta", ehkä silloin saa happea enemmän kuin jos kädet puimisivat maahan kohti tai sitten se on opittu reaktio.
- mitä sitten?
Eikös tämä Jeesus kuollut jo yli 2000 vuotta sitten? Miten kuolleen kunniaa voi loukata ylipäätään? Asianomistaja tuskin on tulossa oikeuteen edustamaan asiaansa, eli häpäisy ei kuitenkaan kestä oikeudessa.
Eli Jeesuksen saa häpäistä rauhassa. - watch the birdy!
....................../´¯/)
....................,/¯../
.................../..../
............./´¯/'...'/´¯¯`·¸
........../'/.../..../......./¨¯\
........('(...´...´.... ¯~/'...')
.........\.................'...../
..........''...\.......... _.·´
............\..............(
..............\.............\... - Tänäänkin
En kyllä oikein usko sinun puhteitasi peku. Ei kukaan ratsasta omaisten hädällä ja jokainen lähimmäinen tuntee syvää surua tuollaiseen katasrofiin joutuneiden puolesta. Jeesus kyllä rohkaisee kansaansa käskemällä nostaa pään pystyyn ja iloita, kun alkaa tapahtumaa Raamatun ennustusten mukaiset asiat, mutta Hän ei käske kenenkään nostaa päätä pysyyn ja iloita sen takia, että lähimmäinen kärsii, eikä sitä voi, eikä saata tehdä. Ihminen on ihminen ja lähimmäinen, kuului hän mihin puolueseen, uskonsuuntaan tai rotuun tahansa.
Jeesus ei aiheuta yhtään katasrofia, vaan kutsuu loppuun asti ihmisiä suojelukseensa. - Dabne
Nytpä tulikin mieleeni eräs muisto sieltä Lapista. Kun täällä on teitä Lapin miehiä niin teille on varmaan tuttu paikka sellainen kuin Naruska. Itse on tosin sitä tapausta juuri muista mutta vanhemmat siitä aina kertoivat. Isän piti lähteä sinne Naruskalle kun Kekkonen oli tulossa tarkastamaan rajaseudun asioita ja oli kuulemma samalla kalareissu. Isä otti minut mukaan että edes vähäksi aikaa sais veliriepu olla rauhassa. Minut jätettiin kämppäemännän kanssa laittamaan kahveja valmiiksi ja siivoamaan. Minäkin siinä olin heilunu oman pienen varpuluutani kanssa tomerasti. Kun miehet sitten tuli sisälle niin kaikki muut otti kumpparit pois jalasta mutta tämä yksi mies ei ottanut. Menin sen nokan alle heiluttamaan luutaani ja karjaisin: Sinäkin, tukaton mies, ronttoset pois jalasta. Tuli aivan hiljaista ja isä oli jotenkin totinen. Sitten kaikki alkoivat nauramaan ja se mies, Kekkonen riisui ronttoset ja sanoi että: Täällähän se on kova komento. En ymmärtänyt pitkään aikaan mitä sanoin väärin. Siihen aikaan matkin kuulemma paljon ukkini puheita ja sanoja. Ne onkin aika hyvästi muistissa. Liekö teille semmoinen paikka tuttu kuin Naruska? Ehkäpä käyn siellä vielä joskus.
- Lapin asukas
Tuttu paikka naapurikunnassa muutaman kerran läpi ajellu kylästä. Sijaitsee Savukosken ja Sallan puolivälin paikkeilla Itä-Lapissa. Taidat olla yli 5-kymppinen, mutta ehkä alle 6-kympin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901323
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85842
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?51720Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t251612Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311597Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 53574
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7570