Miten toimia tässä tilanteessa? (kolari + korvaukset)

suskiiiiiiiii

Eli peruutin autolla toista autoa päin, ja siitä jäi luonnollisesti lommo toiseen autoon. Nyt se ilmoitti, että korjaus maksaa 800e. Se on iso summa eikä mulla ole tosta noin vaan varaa maksaa semmosta. =( Eli miten tässä tilanteessa pitäis toimia? Pitäiskö mennä pankkiin ja selittää tilanne sielä? Antaako ne jotain lainaa tällaista tilannetta varten?
Äiti auttaa mua maksamisessa, ja se sano, että vakuutus kattaa myös osan. Ei kyllä tiedetä meinataanko käyttää vakuutusta kun ne bonukset katoaa ja sit sen vakuutuksen hinta taas nousee.
Helppiä!

4

5190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiksi

Sanot vaan että maksa itse jos ei ole todistajia.

• vakuutuksesta

Liikennevakuutuksessa ei ole omavastuuta. Autosi liikennevakuutus korvaa toisen auton korjaamisen kokonaan, mutta bonukset siitä toisaan laskee. Yleensä bonus ei yhdestä vahingosta nollaan tipu, vaan laskee omassa yhtiössäni 20% (esim. 70%:sta 50%:iin). Näistä pitäisi olla tietoa vakuutusehdoissa. Se kannattaako maksaa itse vai kärsiä bonusmenetys, riippuu autosi liikennevakuutuksen suuruudesta. Missä raja menee, siihen saat vastauksen parhaiten omasta vakuutusyhtiöstäsi. Vakuutusyhtiöillä pitäisi olla valmiit kaavat, joilla voivat laskea rajasumman. 800 € saattaa olla sen verran, että on kannattaa maksaa itse tai sitten ei. Esim oma liikennevakuutukseni (ilman bonuksia) on n 600, jolloin tuo jo kannattaisi laittaa vakuutuksen piikkiin. Ja vaikka laittaisit korjauksen nyt liikennevakuutuksesta, pitäisi olla jokin aika, jonka sisällä voit maksaa korjauskulut takaisin vakuutusyhtiölle ilman että bonusmenetystä tapahtuu. Näin ainakin mulle aikanaan vaukuutusyhtiöstäni kerrottiin, kun olin peruuttanut toista päin.

Omaan autoosi ei ilmeisesti tullut korjattavaa? Jos vakuutuksesta korjataan vain toisen auton vahingot, siitä pitäisi laskea VAIN liikennevakuutuksen bonus, ei kaskon. Eli jos omaa autoasi ei korjata vakuutuksesta (vapaaehtoinen kasko korvaisi tässä tapauksessa sen), ei kaskon (jos sulla sellainen on) bonus laske, vaikka toiselle tulleen vahingon laittaisikin liikennevakuutuksen piikkiin.

• Koheltaja hävisi

Oliko se auto parkissa vai liikkuiko se , kun tämä tapahtui ?. Itselleni sattui joskus vuosia sitten parkkipaikalla sellainen kolari , että olin peruuttamassa parkkiruudusta pois , ja samanaikaisesti sinne ajoi aika kovalla nopeudella auto , joka osui minun autoni vetokoukkuun , sillä seurauksella että sen kylkeen tuli takaovesta takakulmaan asti pokkaus. Autoilija oli itse täysin varma että minä olen yksin syyllinen koko juttuun. Täytimme paikanpäällä vahinkoilmoituksen , ja parin päivän päästä hän soitti minulle , ja kertoi että korjaus merkkiliikkeessä maksaa niin ja niin paljon , että maksatko itse , vai annetaanko vakuutusyhtiön hoitaa korjauskulut. Sitten kuitenkin vakuutusyhtiöltä tuli tarkempi selvityspyyntö miten kaikki tapahtui. Uudessa vahinkoilmoituksessa selvitin tapahtumien kulun , ja kävikin niin että minussa ei ollutkaan syy kolariin vaan se joka ajoi kylkensä minun auton vetokoukkuun. Asiaan vaikutti se , että satamaaluueella missä autot on parkissa hieman viistossa kulkureittiin nähden on kaksi kaistaa , ja minusta vasemmanpuoleinen pakettiauto esti näkyvyyden sinne mistä päin toinen tuli liiallisella nopeudella parkkialueelle melkein autorivin perää viistäen väärää puolta. Jos parkkialueella sattuu kolhuja , niin kannattaa ensin tehdä tarkka selvitys vakuutusyhtiöön , ja tarkentaa ajosuunnat ja nopeusrajoitukset alueella , eikä heti olla valmis siihen että vastapuoli on omasta mielestään syytön , ja itse syyllinen. Tarkka selvitys vahinkoilmoitukseen voi muuttaa asiat toisinpäin.

• wwwwwwww12

kannattaa vähän tarkemmin kattoa minne peruuttelet, ja sen meikkaamisen voi hoitaa myöhemmin kuin silloin peruuttaessa... tyypillinen nainen ratissa taas....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe