Silmän liikuttaminen antaa "sähköiskuja"

electric eye

Olen ollut melkoisessa pitkittyneessä flunssassa, jonka aikana minulle on tullut todella pelottava huomio. Nimittäin kun liikutan silmiäni, tuo liike antaa ikään kuin sähköiskuja selkärankaan, syvälle käsiin ja jalkoihin. Sairastan narkolepsiaa, ja vertaisin tuota sähköiskua siihen kun alkaa esim. nauraa hervottomasti ja tulee eräänlainen katapleksian oire, eli juuri tuo sähköisku, joka pakottaa ottamaan naurun äkkiä takaisin.

Lääkityksiini tai mihinkään muuhunkaan elämässäni ei ole tullut mitään muutoksia, joten noiden oireiden täytyy liittyä tuohon influenssaan. Silti olisi kiva tietää että onko kovin yleistä?

6

3219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4859

      Kyllä vähän kuulostaa jonkin lääkkeen aiheuttamalta oireelta. Jotkin lääkkeet lopettamisen jälkeen aiheuttaa juuri tuollaisia oireita.

    • Hei, Ihana kun olit laittanut viestisi, sillä minä olen kärsinyt vastaavasta tuikkailusta vuodesta 2007 saakka.
      Nyt olen käynyt kaikenmaailman kokeissa ja selän lannerangan Mri:ssä löytyi 3 kasvainta, joita nyt aletaan "seuraamaan", että kasvavatko ne...

      Oireet senkun vaan jatkuua ja on vaikka mitä muutakin oiretta koko ajan...
      Epäilen Borrelioosia ja pyysin lääkäriäni ottamaan kokeet ja saan vastauksen parin päivän päästä.
      Minulla tuo sahköiskun tunne ei yllä noin alas.
      Se tuntuu takaraivoon saakka ja kasvojen ihossa.
      Onneksi sitä ei ole joka päivä, mutta oli juuri 3 päivää yhtäjaksoisesti ja voisin tehdä ihan mitä vaan, että se loppuisi.

      Tuntuuko sinusta, että nimenomaan nopea liike silmaässä on se pahin?
      Kun kaikki on kunnossa, niin silmän liikuttelu on ok ja liike pysähtyy vaivatta, mutta kun ei ole, niin se päättyy jotenkin hitaasti ja tuikahtaa "sähköiskun "kanssa. Miten tätä osaa selittää edes.

      Olen huomannut, että antibiootti auttaa, mutta sitten niiden lopettamisen jälkeen olo palautuu.

      Mistään lääkkeen lopettamisesta ei ole ollut kyse, koska tämä on jo jatkunut 4 vuotta. Alussa ei ollut näin pahana ollenkaan, mutta nyt ei oleenää juurikaan hyviä päiviä.

      Toivon todella, että joku syy löytyy. Vaikka borrelioosi tai what ever....

      Voin todella huonosti ja iloitsin sinun kirjoituksesta sen takia, että se on lähinnä minun tuntemaani vaivaa, jota kukaan ei näytä selvittävän.
      Mikä on nyt sinun vointi?

      Liittyykö sinulla muita oireita? Päänsärkyä, migreeni, hermosärkyjä tai hermotuntemuksia, niin kuin minulle?

      Voi hyvin Electric eye :0)
      Tev. Toinen samanlainen

      • electric eye

        Mulla on noita silmän liikuttamiseen liittyviä "sähköiskuja" ollut yleensä aina jonkun tulehduksen ollessa aktiivisena. Oman neurologini mukaan kuulostivat katapleksialta, mutta tuo laukaiseva tekijä, eli silmien liikuttaminen, ei oikein sovi siihen. Epäilen itse, että tulehdukset jotenkin etenevät hermostoonkin, ja siitä johtuvat nuo tuntemukset.

        Mihinkään lääkkeeseen en sen usko liittyvän, sillä lääkitykseni on pysynyt samana vuosia. Aika pitkään on sulla ollut noita oireita. Mulla on siis hermostoon liittyvä sairaus, narkolepsia. Lisäksi toinenkin autoimmuunisairaus, joten elimistö aika tulehdusherkkä. Olen tosissani alkanut uskoa, että lääkärit eivät tarpeeksi hyvin ymmärrä näiden yhteyttä. Selkärankani, kuten myös lanne- ja rintarankani ovat kaikkea muuta kuin normaalit. Vetelen hirveät määrät kaikkia lääkkeitä ja luontaisutotteita, jotta pystyisin tekemään töitä. Tämä on erityisen raskasta, ja saa usein mietteliääksi sen suhteen, että mitä järkeä tässä on.

        Mulle eivät antibiootit sovi tuon toisen sairauden vuoksi. Kävin juuri neurologilla, jossa minulle tehtiin jotain testejä(jotka tuskin liittyivät tähän silmähommaan). Ilmeisesti tällainen ei ole kovin yleistä, ja moni asiantuntijakin kuittaa sen jollain toissijaisella selityksellä.

        Tätä kirjoittaessa tajusin yhden yhteyden. Eli sinulla on 3 kasvainta lannerangasta, ja minulla myös selkä-, lanne- ja rintarangan kanssa ongelmia. Ehkä joku painaa hermoa siten, että silmien liikkeen antama tuntemus on ylikorostunut. Nimenomaan nopea liike.

        No, selvitellään me tämä kun eivät nuo neurologit pysty!


      • Inkxuli
        electric eye kirjoitti:

        Mulla on noita silmän liikuttamiseen liittyviä "sähköiskuja" ollut yleensä aina jonkun tulehduksen ollessa aktiivisena. Oman neurologini mukaan kuulostivat katapleksialta, mutta tuo laukaiseva tekijä, eli silmien liikuttaminen, ei oikein sovi siihen. Epäilen itse, että tulehdukset jotenkin etenevät hermostoonkin, ja siitä johtuvat nuo tuntemukset.

        Mihinkään lääkkeeseen en sen usko liittyvän, sillä lääkitykseni on pysynyt samana vuosia. Aika pitkään on sulla ollut noita oireita. Mulla on siis hermostoon liittyvä sairaus, narkolepsia. Lisäksi toinenkin autoimmuunisairaus, joten elimistö aika tulehdusherkkä. Olen tosissani alkanut uskoa, että lääkärit eivät tarpeeksi hyvin ymmärrä näiden yhteyttä. Selkärankani, kuten myös lanne- ja rintarankani ovat kaikkea muuta kuin normaalit. Vetelen hirveät määrät kaikkia lääkkeitä ja luontaisutotteita, jotta pystyisin tekemään töitä. Tämä on erityisen raskasta, ja saa usein mietteliääksi sen suhteen, että mitä järkeä tässä on.

        Mulle eivät antibiootit sovi tuon toisen sairauden vuoksi. Kävin juuri neurologilla, jossa minulle tehtiin jotain testejä(jotka tuskin liittyivät tähän silmähommaan). Ilmeisesti tällainen ei ole kovin yleistä, ja moni asiantuntijakin kuittaa sen jollain toissijaisella selityksellä.

        Tätä kirjoittaessa tajusin yhden yhteyden. Eli sinulla on 3 kasvainta lannerangasta, ja minulla myös selkä-, lanne- ja rintarangan kanssa ongelmia. Ehkä joku painaa hermoa siten, että silmien liikkeen antama tuntemus on ylikorostunut. Nimenomaan nopea liike.

        No, selvitellään me tämä kun eivät nuo neurologit pysty!

        Ihana vastaus, kiitos :0)
        Mulla oli just sama alussa silloin 2007, että ne liittyi tulehdussairauksiin noi sähköiskut.

        Nyt ei enää liity ja arvaas mitä?
        Mulle puhkesi nyt kuukausi sitten nokkosrokko eli Urtikaria ja sain siihen kortisoonikuurin. Aika todella isolla annostuksella...

        Ortopedi sanoi, että hyvä, että sulla on nyt toi kortisonikuuri, sillä se laskee aivopainetta!!!
        No ni! Mä olinkin ihmetellyt, että kas kun ei tuiki sähköä silmissä, eikä särje päätä, niin hän sanoi, että koska se kortisonikuuri laskee painetta, ni helpottaahan se toki päästäkin.
        kasvaimet lannerangassa ovat ylimääräisiä, joten ne kasvattaa painetta.

        Sopii mulle :0)
        Selvitetään tämä kimpassa...

        Aika lähellä ollaan jo !

        ihana, kun bongasin sinut. tuntuu hyvältä, että joku tietää mistä puhutaan :0)

        Iso tsemppihali :0)


      • Anonyymi
        Inkxuli kirjoitti:

        Ihana vastaus, kiitos :0)
        Mulla oli just sama alussa silloin 2007, että ne liittyi tulehdussairauksiin noi sähköiskut.

        Nyt ei enää liity ja arvaas mitä?
        Mulle puhkesi nyt kuukausi sitten nokkosrokko eli Urtikaria ja sain siihen kortisoonikuurin. Aika todella isolla annostuksella...

        Ortopedi sanoi, että hyvä, että sulla on nyt toi kortisonikuuri, sillä se laskee aivopainetta!!!
        No ni! Mä olinkin ihmetellyt, että kas kun ei tuiki sähköä silmissä, eikä särje päätä, niin hän sanoi, että koska se kortisonikuuri laskee painetta, ni helpottaahan se toki päästäkin.
        kasvaimet lannerangassa ovat ylimääräisiä, joten ne kasvattaa painetta.

        Sopii mulle :0)
        Selvitetään tämä kimpassa...

        Aika lähellä ollaan jo !

        ihana, kun bongasin sinut. tuntuu hyvältä, että joku tietää mistä puhutaan :0)

        Iso tsemppihali :0)

        Hei. Vanha ketju, mut jos näät vielä tän niin selviskö mitään varmaa syytä sähköiskuille? Itse kärsinyt silmien liikuttelun yhteydessä sähköiskuista. Tosin vain 3 viikkoa nyt ja joskus aikasemmin oli useamman viikon jakso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Vanha ketju, mut jos näät vielä tän niin selviskö mitään varmaa syytä sähköiskuille? Itse kärsinyt silmien liikuttelun yhteydessä sähköiskuista. Tosin vain 3 viikkoa nyt ja joskus aikasemmin oli useamman viikon jakso.

        Mulla sama homma, selviskö mikä sen aiheuttaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe