Olen harkitsemassa 60luvulla rakennetun tilliverhoilun omakotitalon ostamista.
Neliöitä asunnossa on 99m2. Kokonaispinta-ala on 176m2.
Talossa on öljylämmitys, ja öljyä kuluu myyjän mukaan 3000l vuodessa.
Öljypoltin ja öljykattila on uusittu 15v sitten
Talossa on erillisessä siivessä autotalli ja sauna.
Jos taloon asentaisi ilmalämpöpumpun ja autotalliin toisen, kuinka paljon lämmitysöljyn kulutus putoaisi arviolta vuodessa?
Talon pohjapiirustus:
http://media.etuovi.com/itemimages/realty/www/209.612/141_1429095_img6504675980162369664.jpg
Kuva talosta:
http://media.etuovi.com/itemimages/realty/www/209.612/141_1429095_img8084834269478723770.jpg
öljynkulutus 3000l/v. Ilmalämpöpumpulla pienemmäksi?
6
309
Vastaukset
täällä aika monet esittävät ennen - jälkeen -vertailuja
eli vastausta saat sinnikkäällä eri keskustelujen lukemisella, kun tarvittaessa muunnat suorasähkökilowatin 0,11-0,12 öljylitraksi
autotalliin oma ILP? en asentaisi, laskisin tallin lämpötilan aika alas
karkeasti arvioiden ILP tuottaa noin kaksi kolmasosaa lämmöntarpeesta, mutta kuluttaa jonkin vaikkapa kolmasosan tuotosta sähkönä
harmia voi olla epätasaisesta lämmön jakautumisesta ja välioviahan sitten ei voi pitää suljettuina- katto kassi
hei onkos tuossa talossa tasakatto jos on niin kannaattaa ottaa asiantuntija mukaan joka tarkistaa tilanteen
- LVII
Pari huomioitavaa asiaa kuvasta pisti silmään:
1: Talon edessä lähes talossa kiinni kasvaa useita, kuvasta laskettuna etupuolella 5 kpl isoja puita. Isoja puita ei tulisi kasvattaa noin lähellä talo. Juuret tukkivat salaojat --> kosteusongelmia. Varmista ehdottomasti että salaojat toimivat, veikkaanpa että ei. Toinen asia on puiden roskaaminen, noista tippuu ympäri vuoden katolle roskia ja pieniä tai isompia oksia, jotka voivat vahingoittaa kattoa.
2: Tasakattoinen? Tarkista ehdottomasti itse tai asiantuntijan kanssa katto. Vuotoa, valumajälkiä, kosteusvaurioita? Tasakattoinen talo on aina riski.- hmmhmmm
Noin vanhassa talossa ei välttämättä ole salaojitusta.
- öljy000
Talo on tosiaan tasakattoinen. Katolla on huopakatto ja se on remontoitu vuonna 1994. Talon etupihalla kasvaa viisi suurta puuta aivan talon vieressä.
Takapihalla on myös yksi suuri puu aivan seinässä kiinni.
Millaista tuhoa nuo puut ovat voineet talolle aiheuttaa?
Millainen riski tuon tasakattoisen talon osto on? Voiko katon ja rakenteiden kuntoa todeta kuntotarkastuksessa?
Olen joka tapauksessa varautunut, että jos talon ostan niin joudun siihen harjakaton vaihtamaan, mutta kovasti mietityttää että millaista tuhoa tuo tasakatto on kerennyt 45vuodessa aiheuttamaan rakenteille. - Tuollainen talo
ei saa maksaa kovin paljoa koska siinä on tehty ilmiselvästi koko joukko ratkaisuja jotka ovat osoittautuneet jälkikäteen lähes katastrofeiksi. Isot remontit ovat edessä joka tapauksessa. Onnea yrityksellesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566678Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens404612- 612393
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat401900Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81452- 171354
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151269- 171221
- 241174
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671097