Demokratia

Toiveajattelua

Olen tässä alkanut ajattelemaan demokratiaa syvällisemmin. Onko se oikeasti niin hyvä kun väitetään? Nimittäin demokratian nimissä on aloitettu monet sodat, on tunkeuduttu toisiin maihin ja tuputettu omat tapamme heille, surmattu heidän johtajansa ja vielä mustamaalattu ne hirviöiksi.

Nyt parhaillaan ollaan viemässä ns. demokratiaa libyaan, todella erikoista että nyt sitten turvallisuuneuvosto tukee kapinallisia eli oppositiota, miksi se ei tukenut esimerkiksi suomea kun täällä talonpojat yritti ajaa talikolla porvareita pois vallasta.

Jatkuvasti saa kuulla kun sijoittajat menee sijoituksiensa kanssa kansan edelle, jatkuvia yt-neuvotteluita, ihmisiä työttömiksi eikä kansa taa ääntään kuuluviin oikein missään oikeasti tärkeässä yhteiskunnallisessa asiassa.

Rahakin vaihdetaan ilman kansan äänestystä, liitytään euroopan unioiniin, maksetaan isoja summia toisten maiden velkoihin ilman äänestystä ym.

Jos siitä ruvetaan korottamaan ääntä niin demokratia lähettää väkivaltaiset poliisit taltuttamaan sen äänen joka huutaa ja sitten jatketaan normaalisti.

Aktivistit jotka eivät tykkää tästä järjestelmästä luetaan nykyään terroristeiksi. Mutta tuskin maailmassa mikään polittiinen järjestelmä on täydellinen, kaikissa on ne omat puutteensa mutta ei demokratia sieltä parhaimmasta päästä ole, varsinkaan jos se on sekoitettu kapitalismiin ja sitä johtaa ne joilla on sijoituksia ja osakkeita.

Ei tämä demokratia ole oikeasti niin hienoa miltä se mediassa kuulostaa ja mitä meille on uskoteltu.

Että tälläisiä ajatuksia tänään.

0

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. 130
        3554
      2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

        Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
        Tv-sarjat
        94
        3269
      3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

        Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
        Ikävä
        17
        2408
      4. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        28
        1841
      5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

        "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
        Yhteiskunta
        22
        1698
      6. Haluan jutella kanssasi Nainen

        Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
        Ikävä
        15
        1569
      7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

        Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
        Seinäjoki
        18
        1534
      8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

        Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
        Ikävä
        29
        1486
      9. Onko mies niin,

        että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
        Tunteet
        18
        1451
      10. Hermo mennyt sotealueeseen?

        Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
        70 plus
        84
        1400
      Aihe