C5:n jousitus

Tuleva citikkamies?

Harkinnassa C5 joten kaipaan käyttäjien kokemuksia (hyvät ja huonot) Hydractive 3 jousituksella varustetuista sekä perinteisillä metallijousilla olevista malleista. Hydractive 3 :n toimivuus talvisissa olosuhteissa? Käyttökustannukset?
Kiitos jo etukäteen.

55

11052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen kuski

      Jousitus toimii pakkasilla mainiosti (valitettavasti -35 astetta kylmemmässä en ole ajanut) ja ei erillisiä käyttökustannuksia. On vain hyviä kokemuksia, ei huonoja ollenkaan. Olen todella tyytyväinen autooni, joka on C5 III HDi A vm -08. Kerrankin on auto, jota ei tee mieli vaihtaa.

    • åsmå

      jousitus on makuasia. Itse pidän hyde- jousista. Ei ole ollut ongelmia sitten BX:n vuosimallia 1989. Siinä meni putki poikki.
      Nykyään vahvemmasta materiaalista valmistettuja.
      Toimii hyvin myös kylmässä.

    • 2.0 HdiA Exclusive

      Ei tulisi enään mieleenkään teräsjouset kun alla toinen C5, tämä nykyinen 2,0 HdiA 130000 km takana, eikä ole ollut remontteja joten tuntuu olevan vakuuttavaa laatua. Maavaran nosto hieno asia sillion kun siihen sattuu olemaan tarvetta ja jousituksessa ei valittamista tulee mukavaa kyytiä.

    • citinen

      mitä se on tuo ihmettely ? toimiiko kaasunestejousitus talvella/pakkasella,
      tietysti toimii, se on niin ohutta öljyä, että toimii.sama kun yks hemmo ihmetteli
      automaattivaihteistoa, että miten ajaminen talvella ?no mitä ihmeellistä siinä on
      kesä tai talvi ??ei sitä tarvii tuolla tiella luistella enää nykyään ???
      nuo kysymykset ovat 60-luvulta..

      • Ei Toope

        No sehän on samaa kuin jos kysyisi toimiiko moottorin voitelu pakkasella ja sehänkin toimii.


    • hydemies

      Luuletko todella, että sitä valmistettaisiin edelleen, jos ei toimisi? Varsinkin talvella loistava, kun ei jää ihan ensimmäienä kinoksiin kiinni. Kori ylö ja etiäpäin.

    • Niinpä niin

      eteenpäin sanoi mummo hangessa.

    • Tottakai...

      Se jousitushan on parasta C5:ssa. Muuten merkki voisi olla joku muukin, mutta kun muut mahdollisuuksien rajoissa olevat eivät käytä sitä. Rollssi on lisensoinut sen, mutta eipä sitä muut käytä. Mersukin vaihtoi sen omaan ilmajousi systeeminsä, niissä paremmissa malleissa. Tähän saakka mimulla on ollut "hyde"jousitus kahdessa autossa. Koskaan siinä ei ole ollut pienintäkään vikaa. Edellisissä autoissa on perinteisiä jousia kyllä katkeillut ja vuotavia iskareita joutunut vaihtelemaan. Perinteinen jousi-iskari systeemin on paljon herkempi vioittumaan, eikä sillä pääse lähellekään C5:n ajomukavuutta. Sääli, ettei sitä löydy pienemmistä malleista. Sellainen pitäisi löytää seuraavaksi.

    • semmottii

      "Harkinnassa C5 joten kaipaan käyttäjien kokemuksia (hyvät ja huonot) Hydractive 3 jousituksella varustetuista sekä perinteisillä metallijousilla olevista malleista. Hydractive 3 :n toimivuus talvisissa olosuhteissa? Käyttökustannukset? Kiitos jo etukäteen."

      Nykyisen C5:sen nestejousitus on susi. Jousisylintereitä joutuu vaihtelemaan pahimmillaan muutaman tuhannen km:n välein. Tehdas toki antaa tällä hetkellä jatkotakuun 200 tkm:iin saakka, mutta ei oloe tietoa, kuinka kauan erityistakuu jatkuu.

      Tällä hetkellä alle 200 tkm ajetuissa ei ole kyseessä rahallinen ongelma vaan harmi korjaamokäynneistä ja likaantuneesta pihasta. Itse olin ostamassa kyseistä vaunua, mutta en alkanut häsläämään jousituksen kanssa. Aivan asiallinen kulkine muuten, jolle ranskalainen tyyli sopii.

      • C5 draiveri

        100tkm ajettu 2008 Hdi Exclusive 2.0. Ongelmia ei ole ollut hyde-systeemin kanssa, toiminut hyvin.
        Hydejousitus on matka-ajossa aivan loistava, tuntuma tiehen on välillä ehkä jotenkin etäinen mutta vastaavasti jokainen röökin tumppi ja kivenmurunen ei tunnu ratissa. Ainoa heikkous on poikkiraitojen, ja välillä hidastustöyssyjen, ylityksessä vähän isommalla vauhdilla kuuluva terävä paukahdus etupäässä. Liittynee jotenkin molempien pyörien putoamiseen "tyhjän" päälle ja systeemi ei pysy perässä.


      • semmottii
        C5 draiveri kirjoitti:

        100tkm ajettu 2008 Hdi Exclusive 2.0. Ongelmia ei ole ollut hyde-systeemin kanssa, toiminut hyvin.
        Hydejousitus on matka-ajossa aivan loistava, tuntuma tiehen on välillä ehkä jotenkin etäinen mutta vastaavasti jokainen röökin tumppi ja kivenmurunen ei tunnu ratissa. Ainoa heikkous on poikkiraitojen, ja välillä hidastustöyssyjen, ylityksessä vähän isommalla vauhdilla kuuluva terävä paukahdus etupäässä. Liittynee jotenkin molempien pyörien putoamiseen "tyhjän" päälle ja systeemi ei pysy perässä.

        "100tkm ajettu 2008 Hdi Exclusive 2.0. Ongelmia ei ole ollut hyde-systeemin kanssa, toiminut hyvin."

        Mikäli tällainen pitäisi paikkansa, niin sylinterit olisivat todella epätäsalaatuisia. Selitys ei kuitenkaan liene siinä, vaan ilmeisesti ne on huollon tai takaisinkutsun yhteydessä vaihdettu omistajalle ilmoittamatta. Auto ei ole ehtinyt näkyvästi kusta alleen.

        Valehtelijaksi en kehtaa ketään leimata, vaikka tuskin täällä kaikki ihan totuudessakaan pysyy. Ja ihmeitäkin toki aina tapahtuu.


      • åsmå
        semmottii kirjoitti:

        "100tkm ajettu 2008 Hdi Exclusive 2.0. Ongelmia ei ole ollut hyde-systeemin kanssa, toiminut hyvin."

        Mikäli tällainen pitäisi paikkansa, niin sylinterit olisivat todella epätäsalaatuisia. Selitys ei kuitenkaan liene siinä, vaan ilmeisesti ne on huollon tai takaisinkutsun yhteydessä vaihdettu omistajalle ilmoittamatta. Auto ei ole ehtinyt näkyvästi kusta alleen.

        Valehtelijaksi en kehtaa ketään leimata, vaikka tuskin täällä kaikki ihan totuudessakaan pysyy. Ja ihmeitäkin toki aina tapahtuu.

        Takaisinkutsua ei kysisestä vaivasta ole tehty eikä asialle ole annettu mitään erityistakuuta. Jousitusjärjestelmällä sinäänsä on takuu.


      • semmottii2
        semmottii kirjoitti:

        "100tkm ajettu 2008 Hdi Exclusive 2.0. Ongelmia ei ole ollut hyde-systeemin kanssa, toiminut hyvin."

        Mikäli tällainen pitäisi paikkansa, niin sylinterit olisivat todella epätäsalaatuisia. Selitys ei kuitenkaan liene siinä, vaan ilmeisesti ne on huollon tai takaisinkutsun yhteydessä vaihdettu omistajalle ilmoittamatta. Auto ei ole ehtinyt näkyvästi kusta alleen.

        Valehtelijaksi en kehtaa ketään leimata, vaikka tuskin täällä kaikki ihan totuudessakaan pysyy. Ja ihmeitäkin toki aina tapahtuu.

        Kestääkö kanttisi katsoa kortit vai oletko vaan tyypillinen p-kanjauhaja? Minulle sopii vaikkapa 5000€ veto asiasta. Maksan välittömästi jos selviää että hyde-systeemille on tehty mitään yhdessäkään huollossa, oli se sitten Veholla tai ei.

        Osien alkuperäisyys voidaan kyllä varmistaa että ne ovat alkuperäiset.

        Snun kaltaiset idiootit ovat maanvaiva nykyään. Minä kehtaan leimata sinut sellaiseksi, koska sen tekstisi ja suhtautumisesi jo paljastaa.


      • bekväm

        Omalla vm 2008 hdi a:lla on ajettu 52 000 km, kertaakaan ei ole vaihdettu jousisylintereitä.


      • semmottii
        semmottii2 kirjoitti:

        Kestääkö kanttisi katsoa kortit vai oletko vaan tyypillinen p-kanjauhaja? Minulle sopii vaikkapa 5000€ veto asiasta. Maksan välittömästi jos selviää että hyde-systeemille on tehty mitään yhdessäkään huollossa, oli se sitten Veholla tai ei.

        Osien alkuperäisyys voidaan kyllä varmistaa että ne ovat alkuperäiset.

        Snun kaltaiset idiootit ovat maanvaiva nykyään. Minä kehtaan leimata sinut sellaiseksi, koska sen tekstisi ja suhtautumisesi jo paljastaa.

        "Kestääkö kanttisi katsoa kortit vai oletko vaan tyypillinen p-kanjauhaja? Minulle sopii vaikkapa 5000€ veto asiasta. Maksan välittömästi jos selviää että hyde-systeemille on tehty mitään yhdessäkään huollossa, oli se sitten Veholla tai ei."

        Kansa taisteli, sitikkamiehet kertovat.

        http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,11487.0.html

        Kuten kerroin, olin kiinnostunut käytetystä 45 tkm ajetusta 1,5 vuotta vanhasta C5:sesta, mutta onneksi aloin selvittää asiaa parilta tuntemaltani ko. kulkineen omistajalta ja sen jälkeen vielä tuon oman ostokohteeni takuukorjaushistorian. Onneksi epäluulo merkkiä kohtaan oli riittävä!


      • ihmetellen hyde
        semmottii kirjoitti:

        "Kestääkö kanttisi katsoa kortit vai oletko vaan tyypillinen p-kanjauhaja? Minulle sopii vaikkapa 5000€ veto asiasta. Maksan välittömästi jos selviää että hyde-systeemille on tehty mitään yhdessäkään huollossa, oli se sitten Veholla tai ei."

        Kansa taisteli, sitikkamiehet kertovat.

        http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,11487.0.html

        Kuten kerroin, olin kiinnostunut käytetystä 45 tkm ajetusta 1,5 vuotta vanhasta C5:sesta, mutta onneksi aloin selvittää asiaa parilta tuntemaltani ko. kulkineen omistajalta ja sen jälkeen vielä tuon oman ostokohteeni takuukorjaushistorian. Onneksi epäluulo merkkiä kohtaan oli riittävä!

        Oletkin varsin hilpeä veikko, oikea Mr Bean. Asian laita taisikin olla niin, että et ollut ostamassa yhtään mitään, yöllä housuihin lirahtanut kupillinen hätäkusta oli saanut sinut tarttumaan sanan säilään ja vuodattamaan aivopierusi tänne.


      • åsmå
        semmottii kirjoitti:

        "Kestääkö kanttisi katsoa kortit vai oletko vaan tyypillinen p-kanjauhaja? Minulle sopii vaikkapa 5000€ veto asiasta. Maksan välittömästi jos selviää että hyde-systeemille on tehty mitään yhdessäkään huollossa, oli se sitten Veholla tai ei."

        Kansa taisteli, sitikkamiehet kertovat.

        http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,11487.0.html

        Kuten kerroin, olin kiinnostunut käytetystä 45 tkm ajetusta 1,5 vuotta vanhasta C5:sesta, mutta onneksi aloin selvittää asiaa parilta tuntemaltani ko. kulkineen omistajalta ja sen jälkeen vielä tuon oman ostokohteeni takuukorjaushistorian. Onneksi epäluulo merkkiä kohtaan oli riittävä!

        Tämä valitettava tapaus ei kuvaa onneksi tilannetta laajemmin. Merkkifoorumeilta haluava löytää kaikista merkeistä kirjoituksia vioista.

        Tämä linkki ei vahvista, tai todista mitään takaisinkutsukampanjaa.


      • semmottii
        åsmå kirjoitti:

        Tämä valitettava tapaus ei kuvaa onneksi tilannetta laajemmin. Merkkifoorumeilta haluava löytää kaikista merkeistä kirjoituksia vioista.

        Tämä linkki ei vahvista, tai todista mitään takaisinkutsukampanjaa.

        En ole edes puhunut mistään takaisinkutsukampanjasta koskien näitä jousisylintereitä. C5:ssa on kuitenkin ollut "kampanjakorjauksia" ja autot käyvät huollossa. On luonnollista, että imagon kannalta tällaiset tyyppiviat pyritään korjaamaan mahdollismman huomaamattomasti ja kun auto syystä tai toisesta korjaamolle tulee, niin samalla vilkaistaan miten sylinterit vuotavat. Korjaamolla kyllä tiedetään, että ennemmin tai myöhemmin näin tulee tapahtumaan. Vika korjataan huollon yhteydessä "hiljaisesti".

        Ihmeen ärtsyä porukkaa täällä sitikka-leirissä. Minusta sitikan maine on niin yleisesti tiedossa http://www.citroen.fi/info/kampanja/, ettei nyt kannata totuudesta hernettä vetää nenään.

        Koska minusta ei sitikan omistajaa (onneksi) tullut, niin en tule täällä pitkään teitä häiritsemään. Kävin vain vilkaisemassa, miten tuo jousikatastrofi on täällä esillä.


      • åsmå
        semmottii kirjoitti:

        En ole edes puhunut mistään takaisinkutsukampanjasta koskien näitä jousisylintereitä. C5:ssa on kuitenkin ollut "kampanjakorjauksia" ja autot käyvät huollossa. On luonnollista, että imagon kannalta tällaiset tyyppiviat pyritään korjaamaan mahdollismman huomaamattomasti ja kun auto syystä tai toisesta korjaamolle tulee, niin samalla vilkaistaan miten sylinterit vuotavat. Korjaamolla kyllä tiedetään, että ennemmin tai myöhemmin näin tulee tapahtumaan. Vika korjataan huollon yhteydessä "hiljaisesti".

        Ihmeen ärtsyä porukkaa täällä sitikka-leirissä. Minusta sitikan maine on niin yleisesti tiedossa http://www.citroen.fi/info/kampanja/, ettei nyt kannata totuudesta hernettä vetää nenään.

        Koska minusta ei sitikan omistajaa (onneksi) tullut, niin en tule täällä pitkään teitä häiritsemään. Kävin vain vilkaisemassa, miten tuo jousikatastrofi on täällä esillä.

        En kyllä usko, että huolloissa korjattaisiin asioita ilmoittamatta asiakkaalle. Toki tarkistuksia voidaan tehdä, jos jotakin on syytä epäillä.
        Ja eiköhän huoltoon kuulu kaikissa merkeissä katsoa, onko moottorissa tai voimansiirrossa, jäähdytysjärjestelmässä vuodon jälkiä.
        Rautajousiautoissa vilkaistaan iskunvaimentimien mahdolliset vauriot. Ei tämä sen kummoisempaa ole.
        Jousisylinterien LAAJEMMISTA ongelmista en ole kuullut oman autoni huollolta, enä muilta vastaavien autojen omistajilta.

        Huoltoajatkin sen verran tiukkoja, ettei siellä salaa ehditä autoja korjailla.


      • semmottii
        åsmå kirjoitti:

        En kyllä usko, että huolloissa korjattaisiin asioita ilmoittamatta asiakkaalle. Toki tarkistuksia voidaan tehdä, jos jotakin on syytä epäillä.
        Ja eiköhän huoltoon kuulu kaikissa merkeissä katsoa, onko moottorissa tai voimansiirrossa, jäähdytysjärjestelmässä vuodon jälkiä.
        Rautajousiautoissa vilkaistaan iskunvaimentimien mahdolliset vauriot. Ei tämä sen kummoisempaa ole.
        Jousisylinterien LAAJEMMISTA ongelmista en ole kuullut oman autoni huollolta, enä muilta vastaavien autojen omistajilta.

        Huoltoajatkin sen verran tiukkoja, ettei siellä salaa ehditä autoja korjailla.

        "Jousisylinterien LAAJEMMISTA ongelmista en ole kuullut oman autoni huollolta, enä muilta vastaavien autojen omistajilta."

        No sitten et ole sitikka-asioista perillä oleva taho. Minulle asia selvisi perin nopeasti kysäisemällä kahdelta omistajalta, selvittämällä yhden yksilön takuuhistorian ja lukaisemalla pari topiccia Citroen foorumilla. Lisäksi asiasta jotain kertoo tuo jousituksen jatkotakuu 200 tmk / 5 v.


      • åsmå
        semmottii kirjoitti:

        "Jousisylinterien LAAJEMMISTA ongelmista en ole kuullut oman autoni huollolta, enä muilta vastaavien autojen omistajilta."

        No sitten et ole sitikka-asioista perillä oleva taho. Minulle asia selvisi perin nopeasti kysäisemällä kahdelta omistajalta, selvittämällä yhden yksilön takuuhistorian ja lukaisemalla pari topiccia Citroen foorumilla. Lisäksi asiasta jotain kertoo tuo jousituksen jatkotakuu 200 tmk / 5 v.

        Jos ongelma olisi yleinen, se kyllä olisi myös yleisesti tiedossa. Jatkotakuu, jos sellainen on, on tietysti loistava asia.

        Citroenin jousitusjärjestelmä on periaatteessa ollut samanlainenjo vuosikymmeniä. Aika vaikeata uskoa,että nyt uusimmassa mallissa olisi ilmennyt näin merkittävä ongelma.
        Citroen BX.ssä (valmistus lopetettu 1990)esiintyi takana sylinterin kulumista, mutta kilometrejä oli silloin takana jo huomattavasti enemmän,kuin nyt väitetään täällä uuden C5:n kohdalla.
        Jos oikein muistan, niin jo Bx:n aikoina parannettiin sylinterin kestävyyttä. Joten aika vaikeata uskoa....
        Aika kalliiksikin tulisi tehtaalle, jos takuu on 200 000km ja 5000 km välein vaihdetaan...

        Jotenkin tässä paistaa se, että jostakin täysin käsittämättömästä syystä halutaan mustamaalata Citroenia.

        Takaisinkutsu olisi välttämätön, jos vikaa noin merkittävässä kohdassa esiintyisi.


      • semmottii2
        semmottii kirjoitti:

        En ole edes puhunut mistään takaisinkutsukampanjasta koskien näitä jousisylintereitä. C5:ssa on kuitenkin ollut "kampanjakorjauksia" ja autot käyvät huollossa. On luonnollista, että imagon kannalta tällaiset tyyppiviat pyritään korjaamaan mahdollismman huomaamattomasti ja kun auto syystä tai toisesta korjaamolle tulee, niin samalla vilkaistaan miten sylinterit vuotavat. Korjaamolla kyllä tiedetään, että ennemmin tai myöhemmin näin tulee tapahtumaan. Vika korjataan huollon yhteydessä "hiljaisesti".

        Ihmeen ärtsyä porukkaa täällä sitikka-leirissä. Minusta sitikan maine on niin yleisesti tiedossa http://www.citroen.fi/info/kampanja/, ettei nyt kannata totuudesta hernettä vetää nenään.

        Koska minusta ei sitikan omistajaa (onneksi) tullut, niin en tule täällä pitkään teitä häiritsemään. Kävin vain vilkaisemassa, miten tuo jousikatastrofi on täällä esillä.

        Autoista en ole ennenkään hernettä vetänyt nenään, ne on käyttötavaraa. Sen sijaan tyypit, jotka asiaa tietämättä väittävät minua valehtelijaksi ilman parempaa tietoa saavat käyrän kyllä korkealle. Tiedoksi vaan sulle semmottii.


      • että semmottii
        semmottii2 kirjoitti:

        Autoista en ole ennenkään hernettä vetänyt nenään, ne on käyttötavaraa. Sen sijaan tyypit, jotka asiaa tietämättä väittävät minua valehtelijaksi ilman parempaa tietoa saavat käyrän kyllä korkealle. Tiedoksi vaan sulle semmottii.

        "Autoista en ole ennenkään hernettä vetänyt nenään, ne on käyttötavaraa. Sen sijaan tyypit, jotka asiaa tietämättä väittävät minua valehtelijaksi ilman parempaa tietoa saavat käyrän kyllä korkealle. Tiedoksi vaan sulle semmottii."

        Enkös sanonut, etten halua väittää ketään valehtelijaksi, vaan jousiongelmasta tietämättömyyteen saattaa olla jokin muu selitys. Kummastelen vain sitä, että miten ne joillakin voisi kestää 100 tkm ja joillakin muutaman tuhat.

        Kuten olen selvästi kertonut, selvitin 3 autoa, joihin jokaiseen oli sylintereitä vaihdettu esimmäisen kerran alle 40 tkm:n ajolla. 3 auton otannassa ei siis yhtään virheetöntä. En niin paljon ole sitikasta kiinnostunut, että lähtisin ostopäätökseni tueksi hakemaan ensimmäistä virheetöntä. Tuo otanta Citroen forumin jutut riittävät siihen, etten sekaannu kyseiseen autoon. Jos selvitykseni tulos antaa väärän kuvan asiasta, niin sitten niin on, mutta omaa autonvalintaani se ei muuta.

        Nykyisellä kuitenkin on ajettu lähes 200 tkm lähes pelkillä huolloilla ja ilman mitään muutakaan häiriötä. Sekin nostaa kynnystä vaihtaa merkkiä ja etenkin sitikkaan, jonka imago ei mitenkään vahva ole. Lähinnä uteliaisuuttani olisin kokeillut, joskin jo hintaeroosio on huimaa.

        Jos ja kun joku on sinut sitikkansa kanssa, niin senhän ei pitäisi ketään häiritä. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.


      • AnttiRikhartti

        Minulla on toinen C5 , vm 2008. Tässä nykyisessä on jouduttu vaihtamaan taakse jousitussysteemit molemmille puolin. Ja ei muuten mennyt takuuseen! Takuu on kaksi vuotta! Autolla oli ikää tuolloin 2,5 vuotta ja kilometrejä oli noin 80 000. Muistelin itsekin, että jousituksen takuu olisi ollut 200 tkm saakka, mutta eipä vaan ollut. Ilmeisesti edellisessä, vuoden 2004 C5:ssani oli takuu 200 tkm, koska tämmöinen muistikuva oli jäänyt minulle. Asiasta väännettiin Koivuhaan Veholla, mutta kyllä jouduin maksamaan joka sentin kyseisestä korjauksesta!
        Muuten auto on kyllä mukava ja huoleton ollut.


      • Kooliopoikki
        AnttiRikhartti kirjoitti:

        Minulla on toinen C5 , vm 2008. Tässä nykyisessä on jouduttu vaihtamaan taakse jousitussysteemit molemmille puolin. Ja ei muuten mennyt takuuseen! Takuu on kaksi vuotta! Autolla oli ikää tuolloin 2,5 vuotta ja kilometrejä oli noin 80 000. Muistelin itsekin, että jousituksen takuu olisi ollut 200 tkm saakka, mutta eipä vaan ollut. Ilmeisesti edellisessä, vuoden 2004 C5:ssani oli takuu 200 tkm, koska tämmöinen muistikuva oli jäänyt minulle. Asiasta väännettiin Koivuhaan Veholla, mutta kyllä jouduin maksamaan joka sentin kyseisestä korjauksesta!
        Muuten auto on kyllä mukava ja huoleton ollut.

        No oma moka kun vetosit takuuseen, olisit vedonnut tuotevastuuseen niin et olisi maksanut mitään...


    • Monella merkillä

      "hiljanen" takaisin kutsu korjataan jos viet merkkiliikkeesen..

    • åsmå

      Ei ole olemassa sellaista asiaa, kuin hiljainen takaisinkutsu.

      Autot kehittyvät koko ajan ja tietokoneisiin tulee uusia päivityksiä jne. Näitä tehdään merkkiliikkeissä, mutta ne eivät ole takaisinkutsuja.

    • Antitojotisti

      Hienosti toimii hydejousitus,oli pakkasta tai kesäkeli.Ei mitään valittamista,päinvastoin.Xantialla 180000 km ja nykyisellä C5 75000 km,ja molemmissa hyde,eikä pienintäkään vikaa.Ja jos vikaa tulee,ne korjataan.Ei siinä sen kummempaa.Menee niitä perinteisiä iskunvaimentimia ja teräsjousiakin autoista joissa niitä käytetää.Joten turha parjata ylivoimaisesti mukavinta jousitusjärjestelmää.

    • Mistä tiedät

      åsmå ettei ole "Ei ole olemassa sellaista asiaa, kuin hiljainen takaisinkutsu"
      todista tai olet valehtelija taas.

      • åsmå

        Sinä väität sellaisen olevan olemassa, joten todistus jää sinun vastuullesi. Tosin et ole aikaisemminkaan pystynyt todistamaan muuta kuin tyhmyytesi, joten tuskin tätäkään pystyt.

        Eilen linkitin näille sivuille todisteen. Voit lukea sieltä, mitä tarkoittaa takaisinkutsu ja mitä tarkoitaa laatutakuu jne.


    • KIITOS ETUKÄTEEN

      ei saisi puutua toisten kinasteluun mutta en malta olla puuttumatta koska olen seurannut tämän åsmån yltiöpäisiä väittelyitä missä se on hävinnyt puhtaasti ja on aina vaatinut asian todistamaan ja sitten kun on todistettu myöntää ja päivä on kulunut taas kiistää kaiken.
      Eli asiaan NYT kyllä sinun åsmå täytyy todistaa että EI ole niitä hiljaisia takaisinkutsua-pistä FAKTAA pöytään sitä itsekkin aina vaadit ja sittenkään et ole tyytyväinen...nyt on näytön paikka JA ON TURHA SITTEN ALKAAN LINKITTELEEN MITÄÄN MUUTA-AINOASTAAN REILUSTI SELLAINEN FAKTA ETTEI OLE "HILJAISTA TAKAISINKUTSUA"

      • åsmå

        olisko olemassa vielä erittäin salainen takaisinkutsu. 007. Lupa kutsua???

        hih,heh!!!!


      • kiitos takakäteen

        eutkäteen kiittäjä, tuolla sinun logiikalla oikeussalissa syyttömän pitäisi todistaa syyttömyytensä eikä syyllisen syyttömyyttään.
        Aika typerää kysellä että todista "että ei ole ollut".

        Mitä jos sinä löysit faktat pöytään että näin on tehty?


      • vehotre
        kiitos takakäteen kirjoitti:

        eutkäteen kiittäjä, tuolla sinun logiikalla oikeussalissa syyttömän pitäisi todistaa syyttömyytensä eikä syyllisen syyttömyyttään.
        Aika typerää kysellä että todista "että ei ole ollut".

        Mitä jos sinä löysit faktat pöytään että näin on tehty?

        jepulis ,tohonkin voisin vastat,mut palaan asiaan myöhemmin.


    • Antitojotisti

      HILJAINEN TAKAISINKUSTU,eli kusi mikä jäi tulematta.Me vaan ajellaan hydecitikoilla, ajelkaa te muut millä haluatte,hyde on mukavin ja paras!!!

    • men lääkäriin jos ku

      nooh paremmuudesta en nyt niin sanoisi,esim. asfaltin poikkisaumat ovat todella myrkkyä ja ohut ajotuntuma.vielä suhteellisen vika altis jousitus.
      Jokainen mun puolesta ajelee millä lystää,tosin se ei citikasta tee yhtään sen parempaa.

      • åsmå

        poikkisaumoja metsästän....
        Ajaa en osaa kun entunne kuoppiaa...

        vikoja on naapurillaa...


    • buahh

      jaa onkos naapurissakin citroen??

      • åsmå

        On, kun on huomannut hyväksi autoksi. Naapurin naapurikin osti Citikan. Samoin yhä useampi muukin. Myynti tilastojen mukaan kovassa kasvussa.


    • satusedälle

      jaa no eipä ole sitten naapurisikaan kovin laatutietoinen kuten et sinäkään koska olette päätyneet markkinoitten yks huonoiten hintansa pitävään autoon ja jonka 2011 4ekan kuukauden myynti suomessa tuo sijoituksen 15 joka on suorastaan surkea se täydentäen vielä esim. Tuv:n mukaan äärettömän huono sijoitus laaturaportissa esim C5 sijoitus vasta 120. TM.n jaTL:n käyttö ja kestotesteissä samat ongelmat esim. jousituksen kanssa jonka tietty åsmå on vallan kiistänyt,kuten åsmå myös väitti että c5 etupää ongelmien suurin syy on koiranluut joka ei pitänyt paikkaansa,kuten myös åsmå kertoi picasson olevan Tuv:n mukaan luotettavin ns. tila-auto joka ei pidä paikkaansa. Palstan suurin satu setä on åsmå -onnea tittelistä sitä et pysty korjaamaan tällä palstalla pitkään aikaan ja voit olla varma että teemme kaikkemme että pistetään citroen huonoon valoon ja aina jos tulee negatiivistä tietenkin linkitämme siitä välittömästi-onnea åsmå

    • åsmå

      Olen sinulle jo vastannut ja todisteet linkittänyt. Sinä TAAS palaat samaan jo SELVITETTYYN asiaan.

      Haet tilastoista aina huonoimmin sijoittuneen malli ja jätät paremmin sijoittuneet huomiotta.

      Äärimmäisen tarkoitushakuista!

    • c5 omis.

      kerro mitä todisteita olet minulle linkittänyt ja mitä olen sinulle väärin linkittänyt???
      Tuvin raportin mukaan ei ollut ainuttakaan citroenia 25 parhaan joukossa,25 heikoimman joukossa niitä oli sentään 5 citroenia,4peugeotia,4 renaultia-hyvin on ranskalaiset miehitetty 25 heikommain joukossa 13 ranskatarta.

    • åsmå
    • Antitojotisti

      Mutta on se vaan niin hieno jousitus tämä hydroactive.Niin pehmeä ja mukava,oikea unelma.Ja onneksi se löytyy ainoastaan Citroenista :-)

      • ??!!

        "Ja onneksi se löytyy ainoastaan Citroenista :-)"

        Mitäs onnea siinä on?


      • C5 III HDi aut -09

        Se on hydractive. Ei mikään hydroactive.

        Itse ajan Citroenilla juurikin sen jousituksen takia. Jos kaasunestejousitusta ei olisi, sitten olisi ihan sama paukutella millä tahansa merkillä.


      • C5 draiveri

        Niin, kyllä se löytyy kanssa mm. Rolls Roycesta.


    • Antitojotisti

      Ainostaan Citroenin omistajat saavat nauttia maailman parhaasta jousitusjärjestelmästä,se onni siinä on.Jos tajusit tojotero.

    • joko tajusit pelle

      jaa eipä ole "se hieno jousitus" järjwstelmä kyllä mitenkään ylipätevä,moni merkki antaa ihan yhtä hyvän kyydin

    • C5 draiveri

      Hydejousitus on erilainen kuin perinteinen. Paremmuus riippuu siitä, mitä ajaja (ja matkustajat) autolta haluavat. Ajotuntuma on etäisempi kuin perinteinen ja tuntuma tiehen toisenlainen kuin rautajousilla. Tämä ei tarkoita että auto hakisi tms. vaan tuntuma on toinen. Mataprofiili-renkaista ja rallikovuudelle säädetystä autosta tykkäävä kuski kauhistelee esim C5:n tuntumaa ja taas C5 nautiskelija ei moiseen kivirekeen persustaan laittaisi.

      Se kumpi on parempi, on makuasia.

      • -------------

        "Se kumpi on parempi, on makuasia."

        Nyt tuli asiaa. Mikäli se hydro olisi kaikkien mielestä parempi, tehtäisiin autoja vain sellaisilla jousilla. Se ei kuitenkaan ole 50 vuodessa lyönyt läpi, joten suurin osa pitää tavallista jousitusta parempana. Näin myös autojen valmistajat..


    • Ajetaan_me_sitikalla

      Auton omistajia on kaikenlaisia.
      On vain harvoja järjellä päätöksiä tekeviä.
      Kuten sekin tuntemani kaveri joka vaihtoi lähes uuden stilonsa käytettyyn volvoon.
      Sillä kun saa paremmin pillua, kullilla päätöksensä tekeviä taitaa nuoremman polven autoilijoita olla iso osa.
      Mulla on 270 t ajettu C5 ja kaverilla lähes 600 t ajettu ja jousitus toimii molemmissa murheitta.

    • HydroEiRiitä

      Kannattaa lukea tämän palstan #nettiteknikkoteppo#:jen kysymykset ja vastaukset, saat melko hyvän kuvan mitä ominaisuuksia saat kaupanpäälliseksi.
      Unohda Hydro ja pane muutama tuhat -lappunen lisää ja osta oikea ajoneuvo !

      Miettisin vielä toisen kerran

    • Anonyymi

      Tuossa alla kaikki tarpeellinen. Jos mukavuutta haluaa, C5 ennen vuotta 2017, sen jälkeen mukavuus loppui...

      • Anonyymi

        Yritetään pitää nämä liikenteessä. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8948
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2368
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1552
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1320
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe