VW TSI kylmä skoda TSI lämmin?

osssss

Mitä skodan tekniikassa on huomioitu kun sillä tarkenee talvella?Samat moottorit eri tulos-mikä on syy?

68

4209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmä 1.4TSI Skoda

      Mikä on moottorin koko josta kirjoitat?

      1.4TSI moottorit ovat "identtiset",olen yrittänyt selvittää onko Skodan lämmityslaitteen kenno suurempi tilavuudeltaan kuin Volkkarissa,mutta ei ratkaisu ainakaan siellä ole.

      Mikä sinut on saanut käsitykseen TSI Skodan paremmasta lämpiämisestä,todellisuus lienee vastaan olettamustasi kunhan luet aiemmin käytyjä keskusteluita Skoda 1.4TSI moottorilla varustettujen autojen lämpiämis nopeudesta ym.Asioista,katso palstan historiaa ja mieti sitten onko juttusi ihan kohdallaan.

      Selvennätkö hieman mistä kirjoitat?


      Skoda Octavia 1.4TSI:n vuosimalli 2010 omistaja.

    • 1.8TSI lämmittää

      En tiedä, mutta Octavia 1.8TSI moottorilla pysyy ainakin lämmöt vaikka -25 asteessa.

      • -

        mutta takaikkunat ei kyllä pysy sulana mitenkään yli -20 pakkasessa, ainakaan minun 1.8:ssa. Samoin tahtoo olla tuulilsin yläreunan kanssa jos on lyhempää ajoa.


      • Octavia_Combi
        - kirjoitti:

        mutta takaikkunat ei kyllä pysy sulana mitenkään yli -20 pakkasessa, ainakaan minun 1.8:ssa. Samoin tahtoo olla tuulilsin yläreunan kanssa jos on lyhempää ajoa.

        1.8 TSI on minulla ja lasit on pysyneet varsin hyvin auki jopa -30C:ssä. Tosin tämä on koettu kolmen henkilön matkustajamäärällä. Jos autossa viisi henkilöä sisällä, niin se on kokeilematta.


      • pientä oireilua
        - kirjoitti:

        mutta takaikkunat ei kyllä pysy sulana mitenkään yli -20 pakkasessa, ainakaan minun 1.8:ssa. Samoin tahtoo olla tuulilsin yläreunan kanssa jos on lyhempää ajoa.

        Ocu Combi 1.8TSI. Ei pysy takasivuikkunat jäästä auki yli 20 asteen pakkasilla, 3 henkeä, kuski matkustajat takapenkillä. Etusivulasit ja tuulilasi pysyy kyllä auki. Mutta muuten lämpöä riittää oikein hyvin.


    • 15+19=?

      Ihan samoin on lämmöt riittäneet molemmissa 2.0l TSI autossa, Skoda Superb että VW Passat. Kummassakaan ei ollut ongelmia lämmön suhteen kovillakaan pakkasilla.

      Mitä siis pitäisi huomata eroa noissa? Miten kylmän huomaa VW:ssä verrattuna että Skodassa on lämmin?

    • Turhauttaa

      tässä huomataan aloittajan asiantuntemattomuus tai kenties hän ei halunnut muuta kuin turhan jorinan aikaan.

      olen se nimimerkki: Kylmä 1.4TSI Skoda.

      Kyllä isompien moottorien ja kahden pienimmän bensakoneen lämpiämisessä on ero kuin yöllä ja päivällä. kuten jo edellisessä viestissä sanoin 1.4TSI on kylmä.

      Vastatkoon huutoonsa jos vielä palstalle tulee on minun henkilökohtainen toiveeni.

      Ollaan rehellisiä,se on ainoa järkevä tie.

      • osssss

        jep jep.Autolehdissä ja maakuntalehdissä puhutaan vain volkkarista....


      • Kaminat mukaan
        osssss kirjoitti:

        jep jep.Autolehdissä ja maakuntalehdissä puhutaan vain volkkarista....

        "maakuntalehdissä puhutaan vain volkkarista"

        ja yhtälailla volkkarimiehet omalla palstallaan kieltää, että ne olisivat kylmiä.

        kyllä minunkin mielestäni asia on niin, että Volkkari ja Skoda ovat yhtä huonoja lämpiämään, silloin kun puhutaan 1.2TSI ja 1.4TSI-moottoreista. Tehdas on fuskannut mitoittamalla lämmityslaitteen liian pieneksi pohjoisiin olosuhteisiin. Eihän Keski-Euroopassa lämmityslaitetta tarvita, laittakoon hullut norjalaiset ja suomalaiset lisälämmittimiä autoihinsa, näin on tehtaalla järkeilty.


    • Tottumiskysymys

      Idässä on aina käytetty toppatakkia ja pipolakkia, lännessä on taas ohuemmat asusteet.

      • Hola pueblo

        Niin että lännessä riittää t-paita, farkut ja sombrero, joka kyllä täytyy ottaa pois päästä autoon noustessa....


      • 1.4TSIonmullalämmin
        Hola pueblo kirjoitti:

        Niin että lännessä riittää t-paita, farkut ja sombrero, joka kyllä täytyy ottaa pois päästä autoon noustessa....

        No jos puhutaan oikeaa asiiaa välillä pojat.

        Minä olen asennuttanut uuten Skoda Octaviaani lisälämmittimen mikä toimii polttonesteellä ja on vielä kaukoohjattu,käyttö tosi helppoa ja se lämmittää myös moottorin etukäteen kuin käyttäisi lohkolämmitystä ja sisätuílan lämmitintä mutta on ihan älyttömästi tehokkaampi,kun jouluna oli -30 astetta olimme anoppilassa aatonvietossa ja kytkin kaukosäädöstä 30 minuutin lämmityksen päälle oli autoon mennessämme sisälämpö yli kymmen astetta ja moottorin käynnistettyäni sen lämpömittari oli noussut himpunverran yli 50 asteeseen.
        Kun ajoimme n.35 kilometrin matkan yöpymispaikkaamme en joutunut matkalla käyttämään enää hetkeäkään lisälämmitintä ja auton lämmityslaitteen säätöä pienensin kyytiläisten toiveesta,neljä aikuista kyydissä 22 asteeseen,matkaan lähtiessä se oli täysillä.

        Kyllä sen lisälämmittimen hankinta mielestäni oli halpaa lystiä vaikka se verollisena maksoi yli puolitoista tonnia, en olisi saanut sillä välirahalla esim 1.8 TSI moottorista uutta Octaviaa mikä on varmasti lämmin auto ilman näitä polttoneste käyttöisiä lämmityslaitteita, ja halusinkin koneen olevan vain 1.4TSI.
        Lopuksi. Olen peijakkaan tyytyväinen ratkaisuuni.


      • Kaminat mukaan
        1.4TSIonmullalämmin kirjoitti:

        No jos puhutaan oikeaa asiiaa välillä pojat.

        Minä olen asennuttanut uuten Skoda Octaviaani lisälämmittimen mikä toimii polttonesteellä ja on vielä kaukoohjattu,käyttö tosi helppoa ja se lämmittää myös moottorin etukäteen kuin käyttäisi lohkolämmitystä ja sisätuílan lämmitintä mutta on ihan älyttömästi tehokkaampi,kun jouluna oli -30 astetta olimme anoppilassa aatonvietossa ja kytkin kaukosäädöstä 30 minuutin lämmityksen päälle oli autoon mennessämme sisälämpö yli kymmen astetta ja moottorin käynnistettyäni sen lämpömittari oli noussut himpunverran yli 50 asteeseen.
        Kun ajoimme n.35 kilometrin matkan yöpymispaikkaamme en joutunut matkalla käyttämään enää hetkeäkään lisälämmitintä ja auton lämmityslaitteen säätöä pienensin kyytiläisten toiveesta,neljä aikuista kyydissä 22 asteeseen,matkaan lähtiessä se oli täysillä.

        Kyllä sen lisälämmittimen hankinta mielestäni oli halpaa lystiä vaikka se verollisena maksoi yli puolitoista tonnia, en olisi saanut sillä välirahalla esim 1.8 TSI moottorista uutta Octaviaa mikä on varmasti lämmin auto ilman näitä polttoneste käyttöisiä lämmityslaitteita, ja halusinkin koneen olevan vain 1.4TSI.
        Lopuksi. Olen peijakkaan tyytyväinen ratkaisuuni.

        Nimimerkki 1.4TSIonmullalämmin kehuu sitä Webastoaan vai onko se Eberspächer, vaan kyllä pitäisi lähteä siitä, että auton tulee olla käyttövalmis sellaisenaan, ilman mitään tohottimia ja mukana raahattavia kamiinoita. Tai sitten maahantuojan pitäisi ottaa vastuuta ja ilmoittaa, että Suomessa ei autoa saa myydä ilman ko. polttoainetoimista lämmitintä.

        Tehtaalla mainostettu energiataloudellisuuskin heittää häränpyllyä, kun Webasto imee polttoainetta niin että tankissa horina kuuluu. Yksi vikakohde lisää ja painoa lisää autoon. Pyh.


      • 1.4TSIonmullalämmin
        Kaminat mukaan kirjoitti:

        Nimimerkki 1.4TSIonmullalämmin kehuu sitä Webastoaan vai onko se Eberspächer, vaan kyllä pitäisi lähteä siitä, että auton tulee olla käyttövalmis sellaisenaan, ilman mitään tohottimia ja mukana raahattavia kamiinoita. Tai sitten maahantuojan pitäisi ottaa vastuuta ja ilmoittaa, että Suomessa ei autoa saa myydä ilman ko. polttoainetoimista lämmitintä.

        Tehtaalla mainostettu energiataloudellisuuskin heittää häränpyllyä, kun Webasto imee polttoainetta niin että tankissa horina kuuluu. Yksi vikakohde lisää ja painoa lisää autoon. Pyh.

        On kahden kylmän talven käyttökokemus polttonestelämmittimestä, ja sen polttonesteen kulutuslisästä.

        Se kuluttaa reilut 4 desiä tunnissa ja mietis uudestaan paljonko auto kuluttaa ensimmäisten kilometrien aikana ylimääräistä kun lähdetään kylmällä moottorilla tai huonosti lämmitetyllä tarkoitan sitä säteilylämmitintä mitä uuteen autooni tarjosivat olikohan oikein 400wattinen lämmitä nyt sillä sitten kun se on liimattu moottorin ulkopuolelle sen kylkeen.

        Olen tehnyt kokeen lähdin liikkeelle kovalla pakkasella 10 kilometrin lenkille ilman esilämmitystä polttonestettä kului ajotietokoneen näytöstä katsottuna lähes 9 litraa /100km.

        sitten esilämmitetty moottori ja sama lenkki ajotietokoneen näytöstä katsottuna 6.9 litraa/100km.

        Ei lienee epäselvää säästääkö vai ei. Kehun nyt sitten kun siitä jo minut syyllistit. Miksi niin teit? Kaminat mukaan.


      • Kaminat mukaan
        1.4TSIonmullalämmin kirjoitti:

        On kahden kylmän talven käyttökokemus polttonestelämmittimestä, ja sen polttonesteen kulutuslisästä.

        Se kuluttaa reilut 4 desiä tunnissa ja mietis uudestaan paljonko auto kuluttaa ensimmäisten kilometrien aikana ylimääräistä kun lähdetään kylmällä moottorilla tai huonosti lämmitetyllä tarkoitan sitä säteilylämmitintä mitä uuteen autooni tarjosivat olikohan oikein 400wattinen lämmitä nyt sillä sitten kun se on liimattu moottorin ulkopuolelle sen kylkeen.

        Olen tehnyt kokeen lähdin liikkeelle kovalla pakkasella 10 kilometrin lenkille ilman esilämmitystä polttonestettä kului ajotietokoneen näytöstä katsottuna lähes 9 litraa /100km.

        sitten esilämmitetty moottori ja sama lenkki ajotietokoneen näytöstä katsottuna 6.9 litraa/100km.

        Ei lienee epäselvää säästääkö vai ei. Kehun nyt sitten kun siitä jo minut syyllistit. Miksi niin teit? Kaminat mukaan.

        Syyllistit? Otatko 1.4TSImullamullamulla asiat noin henkilökohtaisesti? Kyllähän kirjoituksestani käy selvästi ilmi, että tehtaan minä tässä syyllistän.

        Ellei kantani tullut vielä selväksi, niin toistan sen tässä: auton tulee lämmetä ja pysyä lämpimänä ilman mitään lisälämmittimiä. Piste.

        Tehdasasenteiset lämmittimet eivät sitäpaitsi edes lämmitä moottoria, vaan ainoastaan tohottavat ohjaamoon lämmitä ilmaa.


      • 11+20=?
        Kaminat mukaan kirjoitti:

        Syyllistit? Otatko 1.4TSImullamullamulla asiat noin henkilökohtaisesti? Kyllähän kirjoituksestani käy selvästi ilmi, että tehtaan minä tässä syyllistän.

        Ellei kantani tullut vielä selväksi, niin toistan sen tässä: auton tulee lämmetä ja pysyä lämpimänä ilman mitään lisälämmittimiä. Piste.

        Tehdasasenteiset lämmittimet eivät sitäpaitsi edes lämmitä moottoria, vaan ainoastaan tohottavat ohjaamoon lämmitä ilmaa.

        Taas paljastit tietämättömyytesi.
        Tehdasasenteiset lämmittimet saa lämmittämään moottoria ja vakiona ne lämmittävätkin dieseleissä. Bensa malleihin ne saa asetuksia muuttamalla lämmittämään moottoriakin myös Octaviassa.
        Kertoo paljon 'tiedoistasi' kun turhaan koitat valittaa noista. Sitä paitsi tuo edellinen kirjoittajahan omasi jälkiasennetun lämppärin joissa ei ole vastaavia ongelmia kuin tehtaan asentamissa. Kun on tietämätön juntti kuten sinä niin niputtaa tehtaan laitteet samaan kuin jälkiasennettavat. Näin juuri käyttäydytään kun ollaan kateellisia asioista joita ei itse omisteta :)

        Harva auto lämpiää etukäteen ilman lisälämppäriä, jollet ole huomannut. Kaikilla autoilla olen tähän mennessä pärjännyt pakkasella, mutta oman mukavuuden vuoksi olen niihin Webastoja asennuttanut. Pääsee lämpöiseen autoon mistä vaan lähtiessä ja ei tarvitse raapia ikkunoita jne.
        Jälkiasennetuissa Webastoissa itsellä edelleenkin vanhin 2002 asennettu Eberi toimii ongelmitta ja on toiminut jo 300tkm ajan.
        Mutta mitäpä sitä oikeisiin tietoihin perustaisi kirjoitteluaan :)


      • Kaminat mukaan
        11+20=? kirjoitti:

        Taas paljastit tietämättömyytesi.
        Tehdasasenteiset lämmittimet saa lämmittämään moottoria ja vakiona ne lämmittävätkin dieseleissä. Bensa malleihin ne saa asetuksia muuttamalla lämmittämään moottoriakin myös Octaviassa.
        Kertoo paljon 'tiedoistasi' kun turhaan koitat valittaa noista. Sitä paitsi tuo edellinen kirjoittajahan omasi jälkiasennetun lämppärin joissa ei ole vastaavia ongelmia kuin tehtaan asentamissa. Kun on tietämätön juntti kuten sinä niin niputtaa tehtaan laitteet samaan kuin jälkiasennettavat. Näin juuri käyttäydytään kun ollaan kateellisia asioista joita ei itse omisteta :)

        Harva auto lämpiää etukäteen ilman lisälämppäriä, jollet ole huomannut. Kaikilla autoilla olen tähän mennessä pärjännyt pakkasella, mutta oman mukavuuden vuoksi olen niihin Webastoja asennuttanut. Pääsee lämpöiseen autoon mistä vaan lähtiessä ja ei tarvitse raapia ikkunoita jne.
        Jälkiasennetuissa Webastoissa itsellä edelleenkin vanhin 2002 asennettu Eberi toimii ongelmitta ja on toiminut jo 300tkm ajan.
        Mutta mitäpä sitä oikeisiin tietoihin perustaisi kirjoitteluaan :)

        Suolipalstan sääntö numero 1357896: muista solvata toisia kirjoittajia vaikka sihen ei syytä olisikaan.

        Miten ihmeessä sinä saat tästäkin aikaan kateellisuusjutun? Provosoidaksesi.

        Tehdasasenteiset lämmittimet SAA tietenkin lämmittämään moottoria, mutta ne ei tehtaalta tilatessa ole siten asennettu. Moniko autonostaja on niin asiantuntija että tietää tämän jujun?

        Ja ne tehdasasenteiset ovat koko ajan "päällä" jolloin ne ajon aikanakin käynnistyvät ja sammuvat säännöllisin väliajoin joka aikaansaa karstoittumista ja toimintahäiriöitä.

        Suuri osa autonostajista ei tiedä mitään lisälämmittimistä eikä halua autoonsa sellaista, koska ei osaa sellaista käyttää. Niissä on joka tapauksessa ylimääräistä huoltamista ja kustannuksia. Siksi olen edelleen sitä mieltä, että auton täytyy lämmetä omin voimin, ilman mitään lisälämmittimiä.

        Tuliko kantani sinulle selväksi, mäntti?


      • 5+14=?
        Kaminat mukaan kirjoitti:

        Suolipalstan sääntö numero 1357896: muista solvata toisia kirjoittajia vaikka sihen ei syytä olisikaan.

        Miten ihmeessä sinä saat tästäkin aikaan kateellisuusjutun? Provosoidaksesi.

        Tehdasasenteiset lämmittimet SAA tietenkin lämmittämään moottoria, mutta ne ei tehtaalta tilatessa ole siten asennettu. Moniko autonostaja on niin asiantuntija että tietää tämän jujun?

        Ja ne tehdasasenteiset ovat koko ajan "päällä" jolloin ne ajon aikanakin käynnistyvät ja sammuvat säännöllisin väliajoin joka aikaansaa karstoittumista ja toimintahäiriöitä.

        Suuri osa autonostajista ei tiedä mitään lisälämmittimistä eikä halua autoonsa sellaista, koska ei osaa sellaista käyttää. Niissä on joka tapauksessa ylimääräistä huoltamista ja kustannuksia. Siksi olen edelleen sitä mieltä, että auton täytyy lämmetä omin voimin, ilman mitään lisälämmittimiä.

        Tuliko kantani sinulle selväksi, mäntti?

        Koska kirjoituksestasi paistaa tietämättömyys läpi ja kirjoittelet vain 'esson baari' tiedoilla niin valistetaan sinua lisää.
        Tehtaalta esim Skodan ja Volsun esilämmittävät lisälämppärit lämmittävät AINA moottoria jos moottori käyttää polttoaineena dieseliä - mikä tuossa on vaikeata ymmärtää?
        Bensa malleissa lähes poikkeuksetta luovutushuollossa muuttavat tuon maagisen asetuksen myös tuohon asentoon että moottori lämpiää. Yleensä sitä jokainen ostaja ymmärtää vaatiakin. Tosin harvempi tilaa tehdasasenteista lisälämppäriä bensa malliinsa, joten miksi intät tästäkin aiheesta turhaan?
        Tehdasasenteisessa on juuri tuo ongelma että se toimii ajonaikaisesti. Siksi sitä ei ole järkevää ostaa, vaan laittaa rahansa jälkiasenteiseen. Maksaa muutaman satasen enemmän jälkiasenteinen, mutta se hinta tienataan takaisin pienempinä huoltokuluina. Tuossa olet täysin oikeassa tuon tehdas-lämppärin suhteen. Mutta se ei tarkoita etteikö lisälämppäreistä muutoin olisi hyötyä ja huvia koko rahan edestä.

        Suuri osa joka ei halua lisälämmitintä autoonsa voi olla tilaamatta sitä. Harvaan kun se tulee vakiona ilman että sen tilaa - miksi siis intät siitä?

        Mutta kuten tuossa jo kirjoitin niin aika harvassa ovat autot jotka esilämpiävät ilman ulkoista apua. Vähintään lohkolämppärin joudut niihin ostamaan. Nykyississä lämppäreissä nuo sähköllä toimivatkin ovat aika kovia aiheuttamaan huoltokuluja - parin vuoden välein jollei joudu moottorin vastusta vaihtamaan niin johon on ihme. Edellisessä autossa itsellä hajosi kolme kertaa letkulämppäri talven aikana - tulipa halvaksi käyttää tuota jatkuvasti korjauksessa vaikka takuuseen menikin.
        Lisäksi suurimpaan osaan ei saa kuin ns. paistinpannun jolla ei oikeasti saa moottoria esilämmitettyä.
        Halvaksi tulee siis esilämmittäminen sähkölläkin - 3kW huristaa 3h per suunta niin äkkiä alkaakin polttoainekäyttöinen lämmitin olla edullinen - vaikka sitä joutuisi korjaamaankin välillä.
        Kyse on mukavuudesta, ei siitä etteikö autossa pärjäisi ilmankin lisälämppäreitä. Pärjäähän pervoimmat ilman ilmastointiakin kun Suomessa ei kerran ole kuin pari päivää lämmintä - aivan kuten viime kesänäkin - eikö?

        Kateus paistaa läpi tuosta kirjoituksestasi. Et suostu näkemään mitään hyvää asiassa jota sinulla ei ole. Vaikeinta on aina myöntää se itselle ;)


      • Kaminat mukaan.
        5+14=? kirjoitti:

        Koska kirjoituksestasi paistaa tietämättömyys läpi ja kirjoittelet vain 'esson baari' tiedoilla niin valistetaan sinua lisää.
        Tehtaalta esim Skodan ja Volsun esilämmittävät lisälämppärit lämmittävät AINA moottoria jos moottori käyttää polttoaineena dieseliä - mikä tuossa on vaikeata ymmärtää?
        Bensa malleissa lähes poikkeuksetta luovutushuollossa muuttavat tuon maagisen asetuksen myös tuohon asentoon että moottori lämpiää. Yleensä sitä jokainen ostaja ymmärtää vaatiakin. Tosin harvempi tilaa tehdasasenteista lisälämppäriä bensa malliinsa, joten miksi intät tästäkin aiheesta turhaan?
        Tehdasasenteisessa on juuri tuo ongelma että se toimii ajonaikaisesti. Siksi sitä ei ole järkevää ostaa, vaan laittaa rahansa jälkiasenteiseen. Maksaa muutaman satasen enemmän jälkiasenteinen, mutta se hinta tienataan takaisin pienempinä huoltokuluina. Tuossa olet täysin oikeassa tuon tehdas-lämppärin suhteen. Mutta se ei tarkoita etteikö lisälämppäreistä muutoin olisi hyötyä ja huvia koko rahan edestä.

        Suuri osa joka ei halua lisälämmitintä autoonsa voi olla tilaamatta sitä. Harvaan kun se tulee vakiona ilman että sen tilaa - miksi siis intät siitä?

        Mutta kuten tuossa jo kirjoitin niin aika harvassa ovat autot jotka esilämpiävät ilman ulkoista apua. Vähintään lohkolämppärin joudut niihin ostamaan. Nykyississä lämppäreissä nuo sähköllä toimivatkin ovat aika kovia aiheuttamaan huoltokuluja - parin vuoden välein jollei joudu moottorin vastusta vaihtamaan niin johon on ihme. Edellisessä autossa itsellä hajosi kolme kertaa letkulämppäri talven aikana - tulipa halvaksi käyttää tuota jatkuvasti korjauksessa vaikka takuuseen menikin.
        Lisäksi suurimpaan osaan ei saa kuin ns. paistinpannun jolla ei oikeasti saa moottoria esilämmitettyä.
        Halvaksi tulee siis esilämmittäminen sähkölläkin - 3kW huristaa 3h per suunta niin äkkiä alkaakin polttoainekäyttöinen lämmitin olla edullinen - vaikka sitä joutuisi korjaamaankin välillä.
        Kyse on mukavuudesta, ei siitä etteikö autossa pärjäisi ilmankin lisälämppäreitä. Pärjäähän pervoimmat ilman ilmastointiakin kun Suomessa ei kerran ole kuin pari päivää lämmintä - aivan kuten viime kesänäkin - eikö?

        Kateus paistaa läpi tuosta kirjoituksestasi. Et suostu näkemään mitään hyvää asiassa jota sinulla ei ole. Vaikeinta on aina myöntää se itselle ;)

        Oot sie kumma jänkhä-joonas.

        Yrität vääntää koko asian sivuun alkuperäisestä aiheesta. Kun ketjun aloittaja nimenomaan kirjoittaa bensamallien kylmyydestä, niin miksi sekoitat tähän dieselit? Vai etkö tunne tyyppimerkkejä, katsos kun TSI tarkoittaa turboahdettua bensakonetta.

        Ja vänkääminen sen kun vain jatkuu. Et sie jänkhä-joonas halua ymmärtää, että kateudesta tässä ei ole kyse, kas kun en kirjoita omasta näkökuomastani, vaan autonkäyttäjien puolesta yleensä.

        Kuten kirjoitin, suuri osa ihmisistä ei tiedä eikä ymmärää mitään lisälämmittimistä, eikä heiltä voi sitä vaatiakaan. Pointti on se, että auto on PASKA, jos se ei lämpene omin avuin, vaan pitää ostella kaiken maailman lisäpolttimia. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?

        Minun puolestani voit ostaa vaikka 10kW lämmittimen ja hinata sitä peräkärryssä mukanasi, mutta kun se ei ole auton käytön tarkoitus.

        Ainoa hyvä tässä asiasssa on myyjän puolella, saavat myytyä lisävarusteita ja huoltoa.


      • 19+10=?
        Kaminat mukaan. kirjoitti:

        Oot sie kumma jänkhä-joonas.

        Yrität vääntää koko asian sivuun alkuperäisestä aiheesta. Kun ketjun aloittaja nimenomaan kirjoittaa bensamallien kylmyydestä, niin miksi sekoitat tähän dieselit? Vai etkö tunne tyyppimerkkejä, katsos kun TSI tarkoittaa turboahdettua bensakonetta.

        Ja vänkääminen sen kun vain jatkuu. Et sie jänkhä-joonas halua ymmärtää, että kateudesta tässä ei ole kyse, kas kun en kirjoita omasta näkökuomastani, vaan autonkäyttäjien puolesta yleensä.

        Kuten kirjoitin, suuri osa ihmisistä ei tiedä eikä ymmärää mitään lisälämmittimistä, eikä heiltä voi sitä vaatiakaan. Pointti on se, että auto on PASKA, jos se ei lämpene omin avuin, vaan pitää ostella kaiken maailman lisäpolttimia. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?

        Minun puolestani voit ostaa vaikka 10kW lämmittimen ja hinata sitä peräkärryssä mukanasi, mutta kun se ei ole auton käytön tarkoitus.

        Ainoa hyvä tässä asiasssa on myyjän puolella, saavat myytyä lisävarusteita ja huoltoa.

        Juu niinhän se on kun korjaa tietämättömän vääriä väitteitä niin sitten vänkää :)
        Sinä se kirjoittelit että KAIKKI on näin eikä vain TSI. Sinun kirjoituksiasi minä KORJASIN. Jos toistat virheitä vaikka ne on oikaistu niin kumpi silloin vänkää kuin jänkhä-joonas?

        Ja pointisi on jo kumottu autolla kuin autolla on pärjätty ilman lisälämmittimiä. Ne vain tuovat lisää mukavuutta, siksi niitä voi suositella lisävarusteiksi. Jollei halua lisämukavuutta niin sitten ei halua, tämä on vapaa maa, jollet tiedä. Kaikkien ei tarvitse ajatella kuin sinä.
        Mitä tuosta et oikein ymmärrä?


      • Huoltoneuvoja.
        11+20=? kirjoitti:

        Taas paljastit tietämättömyytesi.
        Tehdasasenteiset lämmittimet saa lämmittämään moottoria ja vakiona ne lämmittävätkin dieseleissä. Bensa malleihin ne saa asetuksia muuttamalla lämmittämään moottoriakin myös Octaviassa.
        Kertoo paljon 'tiedoistasi' kun turhaan koitat valittaa noista. Sitä paitsi tuo edellinen kirjoittajahan omasi jälkiasennetun lämppärin joissa ei ole vastaavia ongelmia kuin tehtaan asentamissa. Kun on tietämätön juntti kuten sinä niin niputtaa tehtaan laitteet samaan kuin jälkiasennettavat. Näin juuri käyttäydytään kun ollaan kateellisia asioista joita ei itse omisteta :)

        Harva auto lämpiää etukäteen ilman lisälämppäriä, jollet ole huomannut. Kaikilla autoilla olen tähän mennessä pärjännyt pakkasella, mutta oman mukavuuden vuoksi olen niihin Webastoja asennuttanut. Pääsee lämpöiseen autoon mistä vaan lähtiessä ja ei tarvitse raapia ikkunoita jne.
        Jälkiasennetuissa Webastoissa itsellä edelleenkin vanhin 2002 asennettu Eberi toimii ongelmitta ja on toiminut jo 300tkm ajan.
        Mutta mitäpä sitä oikeisiin tietoihin perustaisi kirjoitteluaan :)

        Webastot ovat nykyisin lähes kaikissa pienimoottorisissa autoissa.

        Toyotassa en kylläkään ole Webastoja nähnyt.
        Myös Honda Accord on lämmin ilman lisälaitteitä.


      • Inttäjä-joonas
        19+10=? kirjoitti:

        Juu niinhän se on kun korjaa tietämättömän vääriä väitteitä niin sitten vänkää :)
        Sinä se kirjoittelit että KAIKKI on näin eikä vain TSI. Sinun kirjoituksiasi minä KORJASIN. Jos toistat virheitä vaikka ne on oikaistu niin kumpi silloin vänkää kuin jänkhä-joonas?

        Ja pointisi on jo kumottu autolla kuin autolla on pärjätty ilman lisälämmittimiä. Ne vain tuovat lisää mukavuutta, siksi niitä voi suositella lisävarusteiksi. Jollei halua lisämukavuutta niin sitten ei halua, tämä on vapaa maa, jollet tiedä. Kaikkien ei tarvitse ajatella kuin sinä.
        Mitä tuosta et oikein ymmärrä?

        VAG-uusien bensakoneiden huonosta lämmöntuotosta tässä keskustellaan eikä omahyväisestä minä-tiedän-kaiken-asenteesta.

        Jos kiihkossaan ymmärtäisi lukemansa tekstin, niin vähemmän tulisi vänkäämistä. Eikä tartte olla niin ylimielinen, että omat tekstit kaikki on besserwisser-faktaa ja kaikki muut kirjoittajat ovat kusipäitä. Tuolla asenteella ei voita mitään.

        1.2 TSI ja 1.4 TSI ovat huonoja lämpenemään. Vastaus ei ole: "hanki lisälämmitin".


      • 7+18=?
        Inttäjä-joonas kirjoitti:

        VAG-uusien bensakoneiden huonosta lämmöntuotosta tässä keskustellaan eikä omahyväisestä minä-tiedän-kaiken-asenteesta.

        Jos kiihkossaan ymmärtäisi lukemansa tekstin, niin vähemmän tulisi vänkäämistä. Eikä tartte olla niin ylimielinen, että omat tekstit kaikki on besserwisser-faktaa ja kaikki muut kirjoittajat ovat kusipäitä. Tuolla asenteella ei voita mitään.

        1.2 TSI ja 1.4 TSI ovat huonoja lämpenemään. Vastaus ei ole: "hanki lisälämmitin".

        "1.2 TSI ja 1.4 TSI ovat huonoja lämpenemään. Vastaus ei ole: "hanki lisälämmitin". "

        En ole muuta väittänytkään, mutta pärjätty on ilman lisälämppäriäkin.
        Lisälämmitintä en ole kehottanut hankkimaan jotta pärjäisi. Mukavuuden vuoksi sen itselle hankin. Mikä tuossa on niin vaikeata ymmärtää?


    • VW-asentaja

      Kaksi syytä. Skodassa (Yeti) on isompi lämmönvaihdin ja lisäksi huonompi aerodynamiikka kuin missään volkkarissa, siksi kone käy kovemmalla kuormalla ja tekee enemmän lämpöä. Octaviaa en tunne.

      • Poloiset VW-koneet

        VW-asentaja: onko tämä Yetin isompi lämmönvaihdin mutua vai todellista tietoa?

        Aerodynaaminen vastus ei pelasta kaupunkiajossa, jossa ajetaan pienillä nopeuksilla ja pysähdellään liikennevaloihin. Auto on kaupunkiajossa hidas lämpenemään ja jäähtyy aina kun pysähdytään. Näinhän oli lehtikirjoituksessa olleella VW POlollakin. Ei siinä auta viimasuojat eikä maamme-laulut. Aivan eri asia on, jos lähdetään baanalle ja ajetaan kahdeksaakymppiä tai sataa. Kylhän siinä kone lämpenee ja jos kuorma on jatkuvaa niin pysyykin lämpimänä.


      • stouga
        Poloiset VW-koneet kirjoitti:

        VW-asentaja: onko tämä Yetin isompi lämmönvaihdin mutua vai todellista tietoa?

        Aerodynaaminen vastus ei pelasta kaupunkiajossa, jossa ajetaan pienillä nopeuksilla ja pysähdellään liikennevaloihin. Auto on kaupunkiajossa hidas lämpenemään ja jäähtyy aina kun pysähdytään. Näinhän oli lehtikirjoituksessa olleella VW POlollakin. Ei siinä auta viimasuojat eikä maamme-laulut. Aivan eri asia on, jos lähdetään baanalle ja ajetaan kahdeksaakymppiä tai sataa. Kylhän siinä kone lämpenee ja jos kuorma on jatkuvaa niin pysyykin lämpimänä.

        Miksi 5 14 kirjoittelet puutaheinää, taitaa kaminat mukaan olla aika pitkälle oikeassa. vag:n lisälämmittimet toimivat suurimmalta osin näin(toki lämmittävät moottoria mutta vain kun se käy) ja tm:n talviauto jutun mukaan moottoreiden hyötysuhteet eivät ole vielä sillä tasolla etteikö lämpöä riittäisi ohjaamoon.
        Siis toimiva lisälämmisysratkaisu vaati lisäosia ja ohjelmointi tai molempia.
        Lisäksi lämpötila/sen nousu kannattaisi mitata,eikä suorittaa arviota tunnetasolla.


      • 20+13=?
        stouga kirjoitti:

        Miksi 5 14 kirjoittelet puutaheinää, taitaa kaminat mukaan olla aika pitkälle oikeassa. vag:n lisälämmittimet toimivat suurimmalta osin näin(toki lämmittävät moottoria mutta vain kun se käy) ja tm:n talviauto jutun mukaan moottoreiden hyötysuhteet eivät ole vielä sillä tasolla etteikö lämpöä riittäisi ohjaamoon.
        Siis toimiva lisälämmisysratkaisu vaati lisäosia ja ohjelmointi tai molempia.
        Lisäksi lämpötila/sen nousu kannattaisi mitata,eikä suorittaa arviota tunnetasolla.

        Ööh? Miksi vastaat ihan toiseen viestiin ja sitten kirjoitat kuitenkin vastausta toiselle?

        VAGin tehtaan lisälämppäreitä on ns. ajonaikaisia käytössä NYKYISIN vain Sharanissa, Touranissa, Caddyn joissain versioissa ja T5:ssa. KAIKKIssa näissä VAIN DIESEL malleissa. Yhdessäkään Skodassa ei ole ajonaikaista lisälämppäriä joka lämmittäisi jäähdytysnestettä vaan lämmittävät ILMAA - PTC vastuksiksi niitä kutsutaan ja niitäkin on vain DIESEL malleissa.
        Lisävarusteena on saatavissa kellosarjallinen ESILÄMMITTÄVÄ lisälämmitin joka toimii polttoaineella - Webastoiksi niitä usein kutsutaan.

        AJONAIKAINEN lisälämmitin lämmittää moottoria kun se käy.
        ESILÄMMITTÄVÄ lisälämmitin nimensä mukaisesti esilämmittää autoa.
        Esilämmitys voi tapahtua joko pienen kierron kautta eli lämmitetään vain sisätilan lämmönvaihdinta -> nopeampi sisätilojen lämmitys. Tai se voi tapahtua 'suuren kierron' kautta jolloin lämpiää myös kone.
        AINA kuitenkin on kyse esilämmittämisestä - EI KOSKAAN AJONAIKAISESTA LÄMMITTÄMISESTÄ. Ajossa lisälämmitin lämmittää molempia sisätiloja ja moottoria. Tuossa nuo aiemmat kirjoitteluthan sekoittivat näitä kokoajan keskenään heittäen mitä ihmeellisimpiä väitteitä ilmaan.
        Huomaatko kun ei viitsi ymmärtää mistä kirjoitetaan niin vastailee puuta-heinää kuten turhankin moni täällä palstalla.
        Eikä pahitteeksi olisi yleissivistyksen nimissä edes yrittää heittää pari välimerkkiä sinne omaan kirjoitukseen, ei tämä koske vain sinua, vaan aivan liian montaa muutakin joka täällä kirjoittelee. JA EI - en ole mikään täydellinen kirjoittelija minäkään, mutta koita vähän tsempata tuota kirjoitusasua siihen suuntaan että muutkin ymmärtävät paremmin aivoituksesi. Tuosta jää hieman epäselvä kuva kun ei oikein ota selvää mitä koitat sanoa. Jää liikaa arvailujen varaan.


      • ÄLÄ SEKOITA ENEMPÄÄ
        20+13=? kirjoitti:

        Ööh? Miksi vastaat ihan toiseen viestiin ja sitten kirjoitat kuitenkin vastausta toiselle?

        VAGin tehtaan lisälämppäreitä on ns. ajonaikaisia käytössä NYKYISIN vain Sharanissa, Touranissa, Caddyn joissain versioissa ja T5:ssa. KAIKKIssa näissä VAIN DIESEL malleissa. Yhdessäkään Skodassa ei ole ajonaikaista lisälämppäriä joka lämmittäisi jäähdytysnestettä vaan lämmittävät ILMAA - PTC vastuksiksi niitä kutsutaan ja niitäkin on vain DIESEL malleissa.
        Lisävarusteena on saatavissa kellosarjallinen ESILÄMMITTÄVÄ lisälämmitin joka toimii polttoaineella - Webastoiksi niitä usein kutsutaan.

        AJONAIKAINEN lisälämmitin lämmittää moottoria kun se käy.
        ESILÄMMITTÄVÄ lisälämmitin nimensä mukaisesti esilämmittää autoa.
        Esilämmitys voi tapahtua joko pienen kierron kautta eli lämmitetään vain sisätilan lämmönvaihdinta -> nopeampi sisätilojen lämmitys. Tai se voi tapahtua 'suuren kierron' kautta jolloin lämpiää myös kone.
        AINA kuitenkin on kyse esilämmittämisestä - EI KOSKAAN AJONAIKAISESTA LÄMMITTÄMISESTÄ. Ajossa lisälämmitin lämmittää molempia sisätiloja ja moottoria. Tuossa nuo aiemmat kirjoitteluthan sekoittivat näitä kokoajan keskenään heittäen mitä ihmeellisimpiä väitteitä ilmaan.
        Huomaatko kun ei viitsi ymmärtää mistä kirjoitetaan niin vastailee puuta-heinää kuten turhankin moni täällä palstalla.
        Eikä pahitteeksi olisi yleissivistyksen nimissä edes yrittää heittää pari välimerkkiä sinne omaan kirjoitukseen, ei tämä koske vain sinua, vaan aivan liian montaa muutakin joka täällä kirjoittelee. JA EI - en ole mikään täydellinen kirjoittelija minäkään, mutta koita vähän tsempata tuota kirjoitusasua siihen suuntaan että muutkin ymmärtävät paremmin aivoituksesi. Tuosta jää hieman epäselvä kuva kun ei oikein ota selvää mitä koitat sanoa. Jää liikaa arvailujen varaan.

        Katsos kun tässä puhuttiin TSI-koneiden huonsta lämpenemisestä. Oliko sinulla jotain annettavaa tähän keskustelun? No ei. Kun ei viitsi ymmärtää mistä kirjoitetaan, niin vastailee puuta-heinää.

        Ja et ole mikään jeesus, jos toinen kirjoittaa jotain väärin, niin sinun tehtäväsi ei ole haukkua sitä kirjoittajaa, vaan sivistyneesti tuoda esiin oikeampaa tietoa. Jos sitä on.


      • 3+5=?
        ÄLÄ SEKOITA ENEMPÄÄ kirjoitti:

        Katsos kun tässä puhuttiin TSI-koneiden huonsta lämpenemisestä. Oliko sinulla jotain annettavaa tähän keskustelun? No ei. Kun ei viitsi ymmärtää mistä kirjoitetaan, niin vastailee puuta-heinää.

        Ja et ole mikään jeesus, jos toinen kirjoittaa jotain väärin, niin sinun tehtäväsi ei ole haukkua sitä kirjoittajaa, vaan sivistyneesti tuoda esiin oikeampaa tietoa. Jos sitä on.

        Vaikeata ymmärtää että korjasin edellisen kirjoittajan virheitä. Siksi kirjoitin että dieselissä näin ja bensassa näin. Väitteet joita edellinen kirjoittaja taas heitti ilmaan oli ihan hatusta tempaistuja eivätkä liittyneet mitenkään TSI:n tapaukseen, joten miksi valitat minulle että eksyn aiheesta?
        Vaikeat näköjään myöntää olevansa väärässä :)


    • skod illac

      Ei taida autobildin tai TMn testeissä skoda olla lämmennyt yhtään paremmin. Käytännössä testien viimeisiä lämpeävyydessä on oltu TSI moottoreilla.
      Se on sitten toinen tarina, etteikö tuollakin lämpiävyydellä pärjäisi, eihän autolla voi talvella t paitasillaan mihinkään mennä kuitenkaan, vaan talvivaatteissa.

    • Stouga

      Juu,meillä on tuossa pihassa useampikin vag ja vuosien saatossa laitteet tulleet tutuksi niin käytössä ja myös vikatilanteissa. Miksi kirjoitat kuin olisit jeesus,nämä asiat ovat varsin selviä,mutta turha lähteä aivan yksityiskohtiin ja ketjun pääasiallinen aihe oli pienten ahdettujen bensamoottereiden kyky tuottaa ohjaamoon lämpöä-ei lisälämmittimien konfikset.
      Mikäköhän virhe tuossa meidän vaimon skoda scoutin tilaussopimuksessa lukee, että sisätilojen lämmitin muutetaan lämmittämään myös moottoria-eli juuri tuo kirjoituksessasi mainitsema suuri kierto ja tuskin tuo lisävarusteena oleva webasto lämmittää ilmaa. En tiedä onko PTC jätetty jopa pois jos on tilattu sisätilojen lisälämmittimellä.

      • palmun alta

        Itse pyörittelin tilatessa tuota webasto-asiaa. Käsitin, että tehdasasennuksessa se lämmittää pelkästään sisätilaa, sekä esilämmityksessä, että ajon aikana. Maahantuoja/myyjä muuttaa asetuksen sitten silleen, että se esilämmittää myös moottoria. Niinhän sen pitää täällä pohjolassa ollakin. Ja jos tulee tehdas-webasto, niin PTC jätetään pois.

        Tilaamani octavia 2.0 tdi 4x4:sen saan alle ensi viikolla. Siinä on pelkkä PTC ja normaalit pistorasia-Defa-moottorilämmitin ja sisätilalämmitin. Myyjä vakuutteli, että PTC riittää aivan hyvin. Paukkupakkasille ostin jo valmiiksi maskisuojan. Jos ne eivät sitten riitä, jälkiasennan webaston.


    • Tsekkiläinen ap.kone

      Saksalainen työnlaatu on huonompaa kuin Tsekkiläinen.
      Kansojen "tarkkuudessa" on eroja.
      Esim. Kodinkoneet. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.

    • jäätynyt poloinen

      Meillä polo 1,2 tsi dsg,on todella kylmä talvella. Ollaan pärjätty runsaalla moottori-ja sisätilanlämmittimen käytöllä,penkinlämmittimellä ja lämpimällä pukeutumisella. Meillä ongelmaa pahentaa varmaan vielä se että ajo suurimmalta osin 40 ja 60km/h rajoituksella ja dsg pitää moottorin pyörintänopeuden varsin pienenä.
      Palstan profeetallisista kirjoituksista huolimatta,ainakin skodan tsi moottoreiden yhteyteen tarjotaan PHC lisälämmitintä hintaan 970e vero ja siis polttonestekäyttöinen sisätilan lisälämmitin,taitaa toimia myös esilämmittimenä maxidotin kautta.

    • kysykää,niin vastaan

      Näin Webaston käyttäjänä joka on käyttänyt kyseisiä laitteita työautoissa ja myös omissa autoissani. Osa teistä saa todella tietämättömyydessänne syvän halveksuntani.

      Työautot alkaen vuodesta 1978 ja omat autot alkaen 1983 ovat olleet Webastolla varustettuja,minulta on hajonnut näiden vuosien aikana yksi lämmitin ja siitäkin vain polttonestesäiliöön kiinnittyvä liitinosa minkä kautta lämmitin saa käyttämänsä polttonesteen.

      Näillä palstoilla pelotellaan jatkuvasti miten laitteet eivät kestä,no jos käytätte niitä väärin tarkoittaa pieniä lyhyitä(turhia) lämmitysjaksoja selvennän asiaa,ei autossani tarvitse aina sinne mennessäni olla 22 asteinen sisälämpötila käytän Webastoa vain moottorin tarpeelliseen esilämmitykseen ja lisäksi se lämmittää sisätilat.

      Jos pelkäätte niitä tietyissä olosuhteissa itsestään päälle kytkeytyviä lähinnä VW-konsernin laitteita suosittelen jälki asennuttamaan laitteen suomessa ammatti liikkeessä joita löytyy lähes kaikkialta suomesta,saatte itse sanella millaisen ja miten toimivan lämmittimen haluatte. ei niissä suomessa asennetuissa ole mitään pakkokäynnistys järjestelmiä niinkuin jotkut ovat aimmilla osiolla pelotelleet.

      Itselläni on tällähetkellä Webasto minkä teho on yli 4 KW ja se lämmittää alle puolessatunnissa -30 asteen pakkasessa moottorin ja sisätilat ihan riittävän lämpöiseksi.polttonesttä se kuluttaa noin 2.5 desiä siinä ajassa ja kun lähden liikkeelle ei ajotietokoneen näytössä vilise mitkään jättimäiset lukemat/100km. Ajatelkaas miten paljon säästyy polttonestettä kun on todella oikeasti esilämmitetty moottori ja verrataan sitten kylmällä moottorilla tehtyyn matkan aloittamiseen,sillä 2.5 desin kulutuksella säästyy jo ensimmäisen 15 kilometrin matkalla 3-4 litraa polttonestettä,siis kallistako käyttää?

      En joudu käyttämään Webastoa edes -30 asteen pakkasella ajonaikana vaan hyvin esilämmitetty moottori pitää lämpönsä.Ei ole tarvetta nokkapeitteeseen.

      Minulla kun nyt vielä kerran mainitakseni on käyttökokemukset polttoneste käyttöisistä laitteista niin pitkältä ajalta ettei joidenkin teidän asioiden vääristelijöiden mahdollinen tuleva elinikä edes ehkä riitä enää saavuttamaan yhtä pitkää kokemusta kuin minulla on takana näistä hyvin toimivista mukavuus varusteista.

      Rankkaa tekstiä mutta olen silti sitä mieltä ettei niiden muutamien täys tietämättömien kommmentoijien valheet muuta ansaitse.

      Se on täysin vapaaehtoista ostaako polttonestekäyttöisen lisälämmittimen ja siihen kaukokäynnistyksen mikä muuten minulla on kännykällä toimiva uudessa laitteessani.

      Miksi ette hyväksy sitä tosiasiaa että laitteita myydään laillisesti suomessa ja niitä saa laillisesti käyttää. Miksi te ketkä kritisoitte laitetta ja osoitatte meitä käyttäjiä sormellanne,huudellen "auto pitää olla tehty jo tehtaalla niin ettei lisälämmitintä tarvita"

      Menkää valittamaan auton valmistajille,ei se ole minun syyni ettei nykyisestä 1.4 tsi moottorista todellakaan riitä lämpöä tarpeeksi sisätiloihin autossani ilman kunnollista esilämmitintä.

      Aikuistukaa jo, varsinkin te kenen jutuista huomaa ettette tiedä juuri mitään näistä lämmittimistä ja niiden käytöstä.

      Muutamat teistä ovat mielestän ihan oikeutetusti kritisoineet niitä tehdasasennettuja mitkä todellakin on säädetty jo tehtaalla pakkokäynnistymään kun esim siirrät autoasi kaksikymmentä metriä ja moottori on jo valmiiksi lämmin,se kytkentä oli aiemmin lämpötila asetuksella 5 ja siitä kylmemmässä tapahtui se pakko käynnistys, koskee siis VW-tehdasasennettuja laitteita niitäkin on minullaollut (ovat kieltämätt ärsyttäviä.)

      Asennuta jälkikäteen ja saat lähes mitä ikinä haluat kun laitteen toimminnoista puhutaan,niissä rajoissa joita laitteissa lisälaitteissa on myynnissä.

      Nyt jos on epäselvää laittakaa asiallisia kysymyksiä,vastaan niihin ihan mielelläni.

      Pahoittelut osittain hyökkäävän sävyisestä kirjoitusasusta se on tarkoituksella laitettu herättämään aito keskuskustelu ilman luulottelua.

      Kyllä yli 30-vuoden käyttökokemusta kannattaa mielestäni kuunnella jos haluatte,ei ole pakko.

      Nyt hyvää yötä teille kaikille ja lämpimiä unia lämmittimellä tai ilman.

      • Njet kamina

        Menikö webastoherralta herne nenään? Tuli niin pitkä kirjoitus että! Ja kuitenkin koko ajan aiheen vierestä.

        Tämän keskustelun aiheena kun ei alunperinkään ollut Webaston käyttökokemukset ja käyttöniksit, vaan se, että TSI-moottorilla varustetut autot ovat kylmiä.

        Halveksun tätä asennetta, jossa kaiki effortit käytetään lisälämmittimen hyvyyden todistelemiseen ja yritetään päteä arvostelemalla ja haukkumalla toisia kirjoittajia. Ei se muuta lähtötilannetta miksikään. Yhtä hyvin voisi kirjoittaa sata riviä neuvoja, kuinka pukeutua lämpimästi pilkkihaalariin ja laittaa kintaat käteen kun lähtee ajamaan autolla. Tai kuinka voi laittaa omaan kämppäänsä sähköpattereita lisäksi, jos ei raaski öljypoltinta käyttää riittävän isolla teholla. Se, että kirjoittaja on vuodesta miekka ja kirves lähtien omissa autoissaan käyttänyt Webastoa, ei tuo tähän keskusteluun mitään lisäarvoa.

        Toistan jo itseäni, mutta totean edelleen, että auton pitäisi tulla lämpimäksi ilman mitään lisätohottimia. Toisilla valmistajilla se onnistuu, miksei VW-konsernin autoilla?


      • osssss
        Njet kamina kirjoitti:

        Menikö webastoherralta herne nenään? Tuli niin pitkä kirjoitus että! Ja kuitenkin koko ajan aiheen vierestä.

        Tämän keskustelun aiheena kun ei alunperinkään ollut Webaston käyttökokemukset ja käyttöniksit, vaan se, että TSI-moottorilla varustetut autot ovat kylmiä.

        Halveksun tätä asennetta, jossa kaiki effortit käytetään lisälämmittimen hyvyyden todistelemiseen ja yritetään päteä arvostelemalla ja haukkumalla toisia kirjoittajia. Ei se muuta lähtötilannetta miksikään. Yhtä hyvin voisi kirjoittaa sata riviä neuvoja, kuinka pukeutua lämpimästi pilkkihaalariin ja laittaa kintaat käteen kun lähtee ajamaan autolla. Tai kuinka voi laittaa omaan kämppäänsä sähköpattereita lisäksi, jos ei raaski öljypoltinta käyttää riittävän isolla teholla. Se, että kirjoittaja on vuodesta miekka ja kirves lähtien omissa autoissaan käyttänyt Webastoa, ei tuo tähän keskusteluun mitään lisäarvoa.

        Toistan jo itseäni, mutta totean edelleen, että auton pitäisi tulla lämpimäksi ilman mitään lisätohottimia. Toisilla valmistajilla se onnistuu, miksei VW-konsernin autoilla?

        Kuluttajavirasto asialle ja vw alentamaan uusien autojen hintoja webaston hinnan verran.


      • M_L_K_ O_E_
        Njet kamina kirjoitti:

        Menikö webastoherralta herne nenään? Tuli niin pitkä kirjoitus että! Ja kuitenkin koko ajan aiheen vierestä.

        Tämän keskustelun aiheena kun ei alunperinkään ollut Webaston käyttökokemukset ja käyttöniksit, vaan se, että TSI-moottorilla varustetut autot ovat kylmiä.

        Halveksun tätä asennetta, jossa kaiki effortit käytetään lisälämmittimen hyvyyden todistelemiseen ja yritetään päteä arvostelemalla ja haukkumalla toisia kirjoittajia. Ei se muuta lähtötilannetta miksikään. Yhtä hyvin voisi kirjoittaa sata riviä neuvoja, kuinka pukeutua lämpimästi pilkkihaalariin ja laittaa kintaat käteen kun lähtee ajamaan autolla. Tai kuinka voi laittaa omaan kämppäänsä sähköpattereita lisäksi, jos ei raaski öljypoltinta käyttää riittävän isolla teholla. Se, että kirjoittaja on vuodesta miekka ja kirves lähtien omissa autoissaan käyttänyt Webastoa, ei tuo tähän keskusteluun mitään lisäarvoa.

        Toistan jo itseäni, mutta totean edelleen, että auton pitäisi tulla lämpimäksi ilman mitään lisätohottimia. Toisilla valmistajilla se onnistuu, miksei VW-konsernin autoilla?

        NO VOI KAMINA

        MENE AUTOTEHTAALLE JA KERRO ASIASI SINNE

        TULIKO SELVÄKSI


      • Yeti-Heti
        Njet kamina kirjoitti:

        Menikö webastoherralta herne nenään? Tuli niin pitkä kirjoitus että! Ja kuitenkin koko ajan aiheen vierestä.

        Tämän keskustelun aiheena kun ei alunperinkään ollut Webaston käyttökokemukset ja käyttöniksit, vaan se, että TSI-moottorilla varustetut autot ovat kylmiä.

        Halveksun tätä asennetta, jossa kaiki effortit käytetään lisälämmittimen hyvyyden todistelemiseen ja yritetään päteä arvostelemalla ja haukkumalla toisia kirjoittajia. Ei se muuta lähtötilannetta miksikään. Yhtä hyvin voisi kirjoittaa sata riviä neuvoja, kuinka pukeutua lämpimästi pilkkihaalariin ja laittaa kintaat käteen kun lähtee ajamaan autolla. Tai kuinka voi laittaa omaan kämppäänsä sähköpattereita lisäksi, jos ei raaski öljypoltinta käyttää riittävän isolla teholla. Se, että kirjoittaja on vuodesta miekka ja kirves lähtien omissa autoissaan käyttänyt Webastoa, ei tuo tähän keskusteluun mitään lisäarvoa.

        Toistan jo itseäni, mutta totean edelleen, että auton pitäisi tulla lämpimäksi ilman mitään lisätohottimia. Toisilla valmistajilla se onnistuu, miksei VW-konsernin autoilla?

        "Toistan jo itseäni, mutta totean edelleen, että auton pitäisi tulla lämpimäksi ilman mitään lisätohottimia. Toisilla valmistajilla se onnistuu, miksei VW-konsernin autoilla? "

        Eikö olekin hyvä, että autot on pikkuisen erilaisia? Wau, meidän kaikkien ei tarvitse ostaa sitä samanlaista autoa! Olisihan melko tylsää jos kaikilla olisi samanlainen. Antaa ostajien päättää minkälaisen auton itselleen ostavat.

        Skodan merkkiuskollisuus taisi olla korkeinta luokkaa Suomessa, muistan nähneeni tällaisen tutkimuksen muutama kuukausi sitten. Jos auto olisi kylmä niikuin tunnutaan väitettävän, niin tämä ei näy ainakaan suosiossa.


      • Njet kamina
        Yeti-Heti kirjoitti:

        "Toistan jo itseäni, mutta totean edelleen, että auton pitäisi tulla lämpimäksi ilman mitään lisätohottimia. Toisilla valmistajilla se onnistuu, miksei VW-konsernin autoilla? "

        Eikö olekin hyvä, että autot on pikkuisen erilaisia? Wau, meidän kaikkien ei tarvitse ostaa sitä samanlaista autoa! Olisihan melko tylsää jos kaikilla olisi samanlainen. Antaa ostajien päättää minkälaisen auton itselleen ostavat.

        Skodan merkkiuskollisuus taisi olla korkeinta luokkaa Suomessa, muistan nähneeni tällaisen tutkimuksen muutama kuukausi sitten. Jos auto olisi kylmä niikuin tunnutaan väitettävän, niin tämä ei näy ainakaan suosiossa.

        On huomattava, että 1.2TSI ja 1.4TSI ovat suht. uusia moottorityyppejä, joiden kylmyys ei ole vielä tullut laajalti tietoon. Äskettäin oli lehdissä kirjoitus, kuinka Polon omistaja oli tyytymätön autonsa lämpenemiseen ja merkkiliikkeessäkin oltiin sitä mieltä, että ei lämpene kunnolla.

        Ehkäpä valmistaja painattaa uuteen esitteeseen maininnan, että "tämä automalli ei sellaisenaan sovellu Suomen talviolosuhteissa käytettäväksi".


      • m*l*k*u
        M_L_K_ O_E_ kirjoitti:

        NO VOI KAMINA

        MENE AUTOTEHTAALLE JA KERRO ASIASI SINNE

        TULIKO SELVÄKSI

        H _ I _ E V _ T _ L _ E J A V A R _ _ _ N V Ä _ L _ _ L E


      • loppu jutulle
        Njet kamina kirjoitti:

        On huomattava, että 1.2TSI ja 1.4TSI ovat suht. uusia moottorityyppejä, joiden kylmyys ei ole vielä tullut laajalti tietoon. Äskettäin oli lehdissä kirjoitus, kuinka Polon omistaja oli tyytymätön autonsa lämpenemiseen ja merkkiliikkeessäkin oltiin sitä mieltä, että ei lämpene kunnolla.

        Ehkäpä valmistaja painattaa uuteen esitteeseen maininnan, että "tämä automalli ei sellaisenaan sovellu Suomen talviolosuhteissa käytettäväksi".

        Hyvä neuvo teille itkupillit
        Ostakaa uusi diesel Volvo saatte mukana välttämättömän lisälämmittimen.

        Lukekaa Tuulilasilehden päätoimittajan kokemus kyseisestä uudesta autosta millä ei kuulemma ilman lisälämmitintä pärjää muutamaa kilometriä pidempään kun on ikkunat ummessa huonon lämmöntuoton takia.

        Ettekö te ymmärrä ettei monissakaan nyky autoissa joissa polttonesteen kulutus on melko pieni, riitä yksinkertaisesti sitä lämmintä nestettä lämmityslaitteen kennolle,ei se ole sen kennon koko(litratilavuus) ongelma vaan lämpöä ei tule vaikka kenno vetäisi 40 litraa.

        Ostakaa Volvo 240 vuosimalli 1980 kyllä on lämmin auto mutta lämpö myös maksaa, itsellä aikoinaan keskikulutus 300 000 km matkalta 12 litraa /100km.


      • --------------------
        m*l*k*u kirjoitti:

        H _ I _ E V _ T _ L _ E J A V A R _ _ _ N V Ä _ L _ _ L E

        Ikävää että sinulla on luku ja kirjoitus vaikeuksia,mene kouluun,siellä sinä saat lainaksi aapisen ja mahdollisuuden oppia lukemaan ja ehkä kirjoittamaan.


      • osssss
        loppu jutulle kirjoitti:

        Hyvä neuvo teille itkupillit
        Ostakaa uusi diesel Volvo saatte mukana välttämättömän lisälämmittimen.

        Lukekaa Tuulilasilehden päätoimittajan kokemus kyseisestä uudesta autosta millä ei kuulemma ilman lisälämmitintä pärjää muutamaa kilometriä pidempään kun on ikkunat ummessa huonon lämmöntuoton takia.

        Ettekö te ymmärrä ettei monissakaan nyky autoissa joissa polttonesteen kulutus on melko pieni, riitä yksinkertaisesti sitä lämmintä nestettä lämmityslaitteen kennolle,ei se ole sen kennon koko(litratilavuus) ongelma vaan lämpöä ei tule vaikka kenno vetäisi 40 litraa.

        Ostakaa Volvo 240 vuosimalli 1980 kyllä on lämmin auto mutta lämpö myös maksaa, itsellä aikoinaan keskikulutus 300 000 km matkalta 12 litraa /100km.

        Tavallaan kuluttajia on huijattu.Jos vaikka edellinen volkkari on ollut lämmin niin ostaja varmaan olettaa että uudempi on jopa parempi.Mielestäni selvä kuluttajansuoja asia jos myyntitilanteessa tai ohjekirjassa/esitteessä ei lämpiävyys ongelmaa mainita.


    • skodan tekniikassa

      nää on taas niitä skoda juttuja

    • Hyötysuhde

      "Ettekö te ymmärrä ettei monissakaan nyky autoissa joissa polttonesteen kulutus on melko pieni, riitä yksinkertaisesti sitä lämmintä nestettä lämmityslaitteen kennolle"

      Lueppa TM:n talviautotesti niin ymmärrät, että et tiedä mistä puhut. Kaikissa nykyautoissa bensan energiasta muuttuu lämmöksi pyöreästi 90%. Ero dieselin ja bensamoottorin välillä on muutama prosentti, eikä silläkään ole merkitystä onko nykyaikainen pieni TSI tai kymmenen vuotta vanha bensarohmu. Ongelma on se, että lämmityslaitteet on yksinkertaisesti alimitoitettu nykymoottoreille. Lämpöä moottorissa kyllä kehittyy vaikka pienen kylän lämmittämiseksi mutta lämmityslaitteiden kehitys ei monessa automerkissä ole pysynyt pienenevien kulutuslukemien tahdissa. Tämä koskee melkeinpä jokaista automerkkiä.

      Itse ajelen vuoden vanhalla Superb 1.8T:llä ja ei tämä lämpene yhtään huonommin kuin vaimon uusi Peugeot 3008. Kummallakin tarkenee, eihän sinne auton sisälle talvipakkasella shortseissa muutenkaan mennä.

      • hyödytönsuhde

        Hyötysuhde. Tarkista millainen on Skodassasi lämmityslaitteen kennon tilavuus ja vertaa sitten Octavia 1.4TSI kennoon, saamani vastauksen mukaan merkkiliikkeestä on molemmissa siis Superb ja Octavia samankokoinen kenno ja arvelivat olevan myös samanverran tilavuudeltaan.

        Kun kysyin miksei lämpöä tule Octaviastani (uusi auto) yhtä hyvin kuin naapuriemme Superb 1.8TSI koneisesta sanoivat johtuvan pienemmästä lämmön tuotosta 1.4 koneessa.

        Mene ja tiedä en ole lukenut TM:n talviautotestiä mutta ehkei se kuitenkaan selvitä tätä eroa mistä sinulle kirjoitan?? Vai mitä mieltä olet itse???

        Jos on varmasti sama litratilavuus lämmityslaitteen kennoissa silloin ei jää kovin monia muuttujia mitkä selittävät lämpiämis erot.
        Se yksi on isompi moottori suurempi kulutus enemmän lämpöenergiaa???

        Tämä ei ole väittely vaan ihmettely on kyseessä jos kennoista saamani tiedot pitävät paikkansa?????


      • osssss

        useat vastaajat juuri sitä mieltä että 1.2 ja 1.4 TSI ovat kylmiä.Hyvä tiedostaa uutta tai uudehkoa ostavan.


      • tahvanataukki
        hyödytönsuhde kirjoitti:

        Hyötysuhde. Tarkista millainen on Skodassasi lämmityslaitteen kennon tilavuus ja vertaa sitten Octavia 1.4TSI kennoon, saamani vastauksen mukaan merkkiliikkeestä on molemmissa siis Superb ja Octavia samankokoinen kenno ja arvelivat olevan myös samanverran tilavuudeltaan.

        Kun kysyin miksei lämpöä tule Octaviastani (uusi auto) yhtä hyvin kuin naapuriemme Superb 1.8TSI koneisesta sanoivat johtuvan pienemmästä lämmön tuotosta 1.4 koneessa.

        Mene ja tiedä en ole lukenut TM:n talviautotestiä mutta ehkei se kuitenkaan selvitä tätä eroa mistä sinulle kirjoitan?? Vai mitä mieltä olet itse???

        Jos on varmasti sama litratilavuus lämmityslaitteen kennoissa silloin ei jää kovin monia muuttujia mitkä selittävät lämpiämis erot.
        Se yksi on isompi moottori suurempi kulutus enemmän lämpöenergiaa???

        Tämä ei ole väittely vaan ihmettely on kyseessä jos kennoista saamani tiedot pitävät paikkansa?????

        Rautalangasta. 1.8 TSI kuluttaa enemmän bensaa kuin 1.4 TSI. Tämän takia lämpöä myös kehittyy enemmän. Kaikki moottoriin syötettävä bensa poltetaan ja siitä muodostuu lämpöä. Mitä enemmän bensaa menee, sitä enemmän syntyy lämpöäkin.

        Ihan kaikissa autonvalmistajan moottoreissa syntyy hukkalämpöä noin 90% bensan tai dieseoin lämpöenergiasta. Vain muutama prosentti siitä siirretään lämmönvaihtimen kautta sisätilan lämmittämiseen. Melkein kaikki hukkalämpö menee harakoille, joko pakoputken päästä tai sitten muuten vain säteilemällä. Huomaat tämän kun pistät sormesi auton pakosarjaan. Kaikki tuo lämpö menee siis hukkaan.

        Kymmenen vuotta sitten autojen keskikulutus oli monta litraa nykyistä enemmän, siksi se lämmönvaihtimelle siirtyvä lämpömäärä oli isompi kuin nykyään.

        Lämmitysjärjestelmiiin ei vain ole haluttu panostaa enemmän, siinä se syy kylmepiin autoihin.


      • Lyhyt oppimäärä
        tahvanataukki kirjoitti:

        Rautalangasta. 1.8 TSI kuluttaa enemmän bensaa kuin 1.4 TSI. Tämän takia lämpöä myös kehittyy enemmän. Kaikki moottoriin syötettävä bensa poltetaan ja siitä muodostuu lämpöä. Mitä enemmän bensaa menee, sitä enemmän syntyy lämpöäkin.

        Ihan kaikissa autonvalmistajan moottoreissa syntyy hukkalämpöä noin 90% bensan tai dieseoin lämpöenergiasta. Vain muutama prosentti siitä siirretään lämmönvaihtimen kautta sisätilan lämmittämiseen. Melkein kaikki hukkalämpö menee harakoille, joko pakoputken päästä tai sitten muuten vain säteilemällä. Huomaat tämän kun pistät sormesi auton pakosarjaan. Kaikki tuo lämpö menee siis hukkaan.

        Kymmenen vuotta sitten autojen keskikulutus oli monta litraa nykyistä enemmän, siksi se lämmönvaihtimelle siirtyvä lämpömäärä oli isompi kuin nykyään.

        Lämmitysjärjestelmiiin ei vain ole haluttu panostaa enemmän, siinä se syy kylmepiin autoihin.

        "Rautalangasta. 1.8 TSI kuluttaa enemmän bensaa kuin 1.4 TSI"

        Minulle kun on fysiikasta jäänyt mieleen, että samanpainoisen taakan siirtämisen kuluu aina saman verran energiaa, eli jos autot ovat muuten saman painoiset, niin 1.8 TSI-koneessa täytyy olla huonompi hyötysuhde, muutoinhan tuo väite ei voi pitää paikkaansa.

        Mutta se sinällään edelleen pitää paikkansa, että hukkalämpöä syntyy joka tapauksessa. Toyota yrittää kerätä tätä hukkalämpöä siten, että pakoputken ympärillä on lämmönvaihdin, joka ottaa pakokaasuista lämpöä talteen. tällainen ratkaisu on Tekniikan mailman mukaan ainakin Priuksessa ja Auriksessa.


      • Suljettu
        Lyhyt oppimäärä kirjoitti:

        "Rautalangasta. 1.8 TSI kuluttaa enemmän bensaa kuin 1.4 TSI"

        Minulle kun on fysiikasta jäänyt mieleen, että samanpainoisen taakan siirtämisen kuluu aina saman verran energiaa, eli jos autot ovat muuten saman painoiset, niin 1.8 TSI-koneessa täytyy olla huonompi hyötysuhde, muutoinhan tuo väite ei voi pitää paikkaansa.

        Mutta se sinällään edelleen pitää paikkansa, että hukkalämpöä syntyy joka tapauksessa. Toyota yrittää kerätä tätä hukkalämpöä siten, että pakoputken ympärillä on lämmönvaihdin, joka ottaa pakokaasuista lämpöä talteen. tällainen ratkaisu on Tekniikan mailman mukaan ainakin Priuksessa ja Auriksessa.

        "Minulle kun on fysiikasta jäänyt mieleen, että samanpainoisen taakan siirtämisen kuluu aina saman verran energiaa"

        Kun mietit tuota pikkuisen pidemmälle niin huomaat että tuo ei pidä paikkansa, y kuin häviöttämässä systeemissä, eli pelkistit liikaa. Kummassa luulet kuluvan enemmän polttoainetta, siinä autossa jossa jarrut laahaa tai siinä jossa ei laahaa. Kumpikin muuten identtisiä. 1.8TSI moottorissa on väkisinkin isommat kitka- ja massahäviöt kuin vastaavassa 1.4 TSI:ssä.

        Jos toyota on kehittänyt tuollaisen systeemin niin se kuulostaa tosi fiksulta, hatunnosto jaappanilaisille!


    • stouga

      Tuo juttu pienesta kulutuksesta on hyvin outo kun sitten lopussa kirjoitetaankin jo painvastoin-ehka minulle liian vaikeeaa.

      Eiko tuo TM:n Talviauto juttu tue juuri sita etta lampoa pitaisi hyotysuhteen puolesta riittaa hyvinkin lammitykseen,siis parhaan auton(ei hypridi) kokonaishyotysuhde 11,5%.Myoskaan TM:n mukaan moottorin koko ei oman tulkintani mukaan hirveasti vaikuta lammontuottoon.Siis olisi teoriassa mahdollista hoitaa lammitys ilman PHC:ta,niin etta mahdollinen esilammitys verkkosahkolla ja kaynnistymisen jalkeen PTC:lla,kunnes moottori tuottaa itsessaan lammon.Nain siis minun mielestani ilman kalliita viikaantuvia lisalammittimia.

    • jäsen X

      "Eiko tuo TM:n Talviauto juttu tue juuri sita etta lampoa pitaisi hyotysuhteen puolesta riittaa hyvinkin lammitykseen,siis parhaan auton(ei hypridi) kokonaishyotysuhde 11,5%."

      Juuri noin, syntyvästä lämmöstä käytettään naurettavan vähän sisätilojen lämmittämiseen.

      Mietitäänpäs mistä sitä lämpöä muodostuu....niin, sitä tulee kun bensa tai löpö palaa. Litrassa polttoainetta on tietty lämpömäärä. Isossa moottorissa on yleensä isommat kitkat kuin pienessä, ainakin siinä on yleensä isompi kuorma (paianvampi auto) kuljetettavanaan. Siksi isompi moottori YLEENSÄ kuluttaa enemmän kuin vastaavan pienempi. Tämä ei tietenkään aina pidä paikkansa. Jos tietyllä kuormalla pienempi moottori joutuu työskentelemään epäedullisemmalla kierrosalueella niin silloin se kuluttaa enemmän kuin iso moottori ja siten lämpöä syntyy siinä enemmän ja siinä tarkenee isomoottorista paremmin. Tämän takia useat ajaa tavella autollaan pykälää kaksi pienemmällä vaihteella kunnes moottori on lämmennyt. Ovat huomanneet,että näin lämpöä saadaan hyttiin normaalia nopeammin.

      • osssss

        Kateltuani eri liikkeissä vaihtoautoja niin kyselyn mukaan myyjätkin hyvin tiedostaa että pienet TSI.t on kylmiä pakkasessa.Eli kauppahintaan kannattaa pyytää webasto kellon kera.
        Lieneekö kuluttajavirasto saanut valituksia kylmyydestä jota ei kaupanteko hetkellä kerrota.


      • Mitähän keksis?
        osssss kirjoitti:

        Kateltuani eri liikkeissä vaihtoautoja niin kyselyn mukaan myyjätkin hyvin tiedostaa että pienet TSI.t on kylmiä pakkasessa.Eli kauppahintaan kannattaa pyytää webasto kellon kera.
        Lieneekö kuluttajavirasto saanut valituksia kylmyydestä jota ei kaupanteko hetkellä kerrota.

        Ossilla on ilmeisesti tekemisen puutetta, kun aika ei kulu muuten kuin kaivelemalla esiin näitä vanhoja, loppuun saakka kaluttuja aiheita.


      • osssss
        Mitähän keksis? kirjoitti:

        Ossilla on ilmeisesti tekemisen puutetta, kun aika ei kulu muuten kuin kaivelemalla esiin näitä vanhoja, loppuun saakka kaluttuja aiheita.

        Nythän noita myös TM:n toteamia pakastearkkuja on käytettynä pilvin pimein.Ihmisten hyvä tietää mitä ostaessa saavat.Eli tarkista onko TSI moottorilla varustetussa autossa webasto tai muu polttoaine lämmitin.


      • osssss
        Mitähän keksis? kirjoitti:

        Ossilla on ilmeisesti tekemisen puutetta, kun aika ei kulu muuten kuin kaivelemalla esiin näitä vanhoja, loppuun saakka kaluttuja aiheita.

        ai vanhoja?


    • Eroja on.

      Saksalainen laadunvalvonta ei yllä vielä slovakian tasolle.

    • Tiisseli ja hiki

      Mulla on hypriti ja tiisseli ja volkkari. Ne lämpenee kuin terska kuivassa anaalissa. Mut volkkari on ihan kylmä kesät talvet. Saunassa meitä naurattaa, on lämmin ja hiki volkkarissa tulee itku ja kylmä. Nämä on niitä elämän faktoja, eikä ne päivittämällä muutu.

      • TSI TSI

        Osta 1.8 TSI niin tarkenee erittäin hyvin, suosittelen!


    • ajakakspäivääVW

      Ostaa ja testaa auton kun on pakkasta -25 niin selviää lämpiävyys

      • osssssille

        Ei onnistu ihan helposti Helsingissä, mutta varmasti Pörhöllä kun lähtee päivän ensimmäiselle koeajolle, niin pääsee itse myös raappaamaan... ;)


      • kylmyysVWaudi
        osssssille kirjoitti:

        Ei onnistu ihan helposti Helsingissä, mutta varmasti Pörhöllä kun lähtee päivän ensimmäiselle koeajolle, niin pääsee itse myös raappaamaan... ;)

        Noo
        vesikiertolämmitin noihin romuihin niin on kuuma kone lähtöön

        https://www.mtt-trading.fi/cat/p1704-letkulammitin-tt-thermo-1000w-kld2-fi.html

        käske myyjän vaihtamaan tuollainen lämmitin-säteilylämmitin on turha kapine!


    • TSI2012

      siis tästä skodan kylmyydestä on kirjoiteltu jo 7vuotta sitten. mikään ei ole muuttunut tähänpäivään mennessä, uudet skodat on edelleen kylmiä ulkolämpötilan painuessa hiukankin pakkasen puolelle. missä on tehtaan tuotetestaus?????

    • Anonyymi

      oho

    • Anonyymi

      hrrrrr kumpikin jäätyyy

    • Anonyymi

      Heheh, mitä sontaa taas veivataan täällä. vuosimallista 2012 lähtien Ocussa ollut sähkövastukset kanavissa puhalta HETI lämmintä.

    • Anonyymi

      Heh, täällä on keskusteltu Skodasta joskus kuin autosta. Onneksi nykyisin tiedetään, ettei Skodassa ole mitään Volkkarin TSI-moottoreita, vaan se on täysin venäläinen vehjes ja kylmyys tai lämpimyys sen mukaista. No, kylmä itäkippa se Skoda on, mutta turkki lämmittää toveri venäläistä ja suolapussilla availlaan ikkunaan reikää, josta tähtäillään porvareiden Mersuja...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

      Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      118
      5576
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

      Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      451
      1756
    3. Missä mustasusi on?

      Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      200
      1213
    4. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      20
      1199
    5. Pakko kertoa mies

      Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1183
    6. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1063
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      975
    8. Miten koskettaisit häntä?

      Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      951
    9. Mitä ajattelet

      Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      906
    10. Onko se niin

      Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      856
    Aihe