Betonipalttoo reaktoreille?

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Japani pohtii turmareaktorien peittämistä hiekalla ja betonilla /art-1288376815783.html

Joku täällä väitti, että reaktoreiden betonilla päällystämisestä ei ole mitään hyötyä kyseisessä laitoksessa. Nyt kuitenkin uutisen mukaan sellainen ei ole poissuljettu ja jäänee lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi.

Minun mielestä se päällystäminen olisi saanut varotoimena jo alkaa, kun näyttää siltä, että ei niitä enää hallintaankaan saada. Jäähdyttäminen helikopterein ei ole ollut kovin tehokasta ja kopterin päivittäinen käyttö on säteilyn vuoksi jäänyt vain muutamiin kymmeniin minuutteihin, vedetkin potkurivirroissa roiskuneet niin kuin humalaisen kuset hangelle.

Niin ja ne vesitykitkin on olleet teholtaan jotain pikkupoikien vesipyssyihin verrattavia, varsinkin, kun lähelle reaktoria ei ole ollu turvallista mennä.

No sitten, huvittavaa on ollut kuunnella uutisia, joissa on mainittu reaktorien mahdollisesta valamisesta sementtiin. Siis sementtiin! Eihän niitä sementtiin valeta, vaan betoniin, sementti on vaan betonin yksi ainesosa, sideaine.

Tuo on niitä uutistoimittajien lipsahduksia ja mattikyllömäistä asiantuntemattomuutta, joka näyttää olevan nykysuomessa lisääntymään päin.

Kertauksen vuoksi:

-margariini ei ole voita

-olut ei ole kaljaa ja kalja ei ole olutta

-broilerilla, eikä millään muullakaan eläimellä, eikä muuten ihmiselläkään, ole rintafileitä

-polttoaineet, mm. bensiini ja dieselöljy, eiivät räjähdä, ei kaasuuntuneena ja ilmaan sekoittuneena, eikä tätä seosta edes kokoon puristettaessa.

-jarrulevyt eivät ole jarrupaloja (Kyllönen)

-pakoputket eivät ole suuttimia (Kyllönen)

-hiilikuitu/lasikuitu eivät ole pleksiä (Kyllönen)

-vain lapissa kasvaa Lapin Puikuloita ja muualla pelkkiä puikuloita, vaikka lajike olisi sama, puikula.

-betoni ei ole sementtiä

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saivartelu on turhaa

Olisitpa omissa puheissasi yhtä tarkka kuin mitä olet muilta vaatimassa.

• emmämitään saivartele

Sanonpahan vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      110
      3590
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      63
      3216
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2523
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2144
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe