Eipä näytä viime vuorokauden viestien joukossa enää olevan keskustelua kreationismistä, ID:stä tai edes evoluutiosta.Löytyy rääväilyä, hallusinaatioita, homojuttuja ja multinilkin trollausta, ja niitäkin yhteensä aika vähän. Taitavat olla kunnon jutut jo loppuun keskusteltuja.
Palstalta veto lopussa
29
125
Vastaukset
- Evoluutio on fakta
Eihän täällä ole koskaan keskusteltu älykkäästä suunnittelusta/Kreationismistä. Ainoastaan evoluutiosta.
Vaikka avaa keskustelun joka liittyy kreationismiin, ei mene kuin muutama tunti, niin taas jutellaan evoluutiosta.
On tietenkin ihan loogista, että on helpompaa puhua sellaisesta joka on totta ja josta on todisteita, kuin hokea loputtomiin "Jumala teki sen. Tiedän sen koska Raamatussa lukee niin"- asianharrastaja
Näinhän se minustakin on valitettavasti pääosin ollut. Onhan sentään isketty tarinaa biologian lisäksi myös geologiasta, arkeologiasta, fysiikasta, kosmologiasta ja ihmisen tietoisuudesta. Parhaimmillaan minusta ihan kunnon keskustelua, josta arvelen palstaa lukeneiden, mutta vähemmän kirjoitelleiden jopa hyötyneen.
Omalta kannaltani tärkeintä on ollut tuoda viestiä, etteivät kaikki Jumalaan ja luomiseen uskovatkaan ole tiedettä vääristeleviä kreatioinisteja ja Raamatun kirjaimen palvojia. Sekin näyttää menneen perille ainakin joillekuille.
Ikävä, jos jää pysyvästi tämmöiseksi kuin nyt tai kuukahtaa kokonaan pois.
- lö
Sitä saatte mitä tilaatte.
En ole tavannut muilla palstoilla yhtä kyvyttömiä keskustelijoita kuin evokit ovat.
Poikkeuksena jehovan todistelijat ja mormonit. - Evoluutio on fakta
No aloitappa järkevä keskustelu kreationismista, niin me kyvyttömät evokit seurataan vierestä ja ehkä opitaan jotain.
- pätkääkään
Menneiden aikojen sukupuiden arvailu kretuilla ja evokkiteorian harrastajilla on yhtä mielekästä kuin vanhojen rahojen keruu. Kukaan ei siitä hyödy!
- ...
"No aloitappa järkevä keskustelu kreationismista, niin me kyvyttömät evokit seurataan vierestä ja ehkä opitaan jotain."
Minulla on pari kysymystä kreationistisen keskustelun käynnistämiseksi.
1. Miten Raamatun Jumala loi xxxx:n? Vastaaja voi vapaasti valita subjektin.
2. Mitä kreationistiset tiedemiehet tutkivat? Tähän riittä se tärkein kohde.
Keskustelu alkakoon. - hahhaaa .......
... kirjoitti:
"No aloitappa järkevä keskustelu kreationismista, niin me kyvyttömät evokit seurataan vierestä ja ehkä opitaan jotain."
Minulla on pari kysymystä kreationistisen keskustelun käynnistämiseksi.
1. Miten Raamatun Jumala loi xxxx:n? Vastaaja voi vapaasti valita subjektin.
2. Mitä kreationistiset tiedemiehet tutkivat? Tähän riittä se tärkein kohde.
Keskustelu alkakoon.Evoluutio loi homot!Keskustelu päättyköön osaltani!
Evokkien viestit loppua kohti ovat olleet täydellinen floppi.
Tökkikää toistenne perseitä ja haiskaa paskalle, evoluution kruunut! - asianharrastaja
hahhaaa ....... kirjoitti:
Evoluutio loi homot!Keskustelu päättyköön osaltani!
Evokkien viestit loppua kohti ovat olleet täydellinen floppi.
Tökkikää toistenne perseitä ja haiskaa paskalle, evoluution kruunut!Ilo lukea näin kohteliasta ja ystävällistä viestiä luomiususkon ja Jumalan puolustajalta.
Eipä siihen enää osaa mitään jatkaa.
- Creation 1800
Kreationismin totuus on vastaansanomaton ja turha siitä on keskustella. Evoteorian puutteita kannattaa esitellä.
Ray Comfort lyttää evoteorian:
http://www.youtube.com/watch?v=HS_dBla3PqM- ...
"Evoteorian puutteita kannattaa esitellä."
Oletko lukutaidoton vai tyhmä? Ehkä molempia?
Tämä aihe ei kuulu tähän ketjuun.
Tässä ketjussa keskustellaan kreationismista.
Ista asiassa aihe ei edes kuulu tälle keskustelualueelle. - Creation 1800
... kirjoitti:
"Evoteorian puutteita kannattaa esitellä."
Oletko lukutaidoton vai tyhmä? Ehkä molempia?
Tämä aihe ei kuulu tähän ketjuun.
Tässä ketjussa keskustellaan kreationismista.
Ista asiassa aihe ei edes kuulu tälle keskustelualueelle.Kun ei evoteorialla ole todisteita puolellaan ja siitä on kiva jutella. Miksi kreationismista pitäisi sen erityisemmin keskustella? Se kaikki lukee raamatussa josta kukin voi sen itse käydä katsomassa.
Kreationismin todellisuus on totta jopa pahimmalle atteevokille joka kuvittelee että ei-mikään loi maailmankaikkeuden ja sattumalta lopulta ihmisenkin. Sisimmässään hekin tietävät että raamattu on tosi,
http://www.youtube.com/watch?v=PvQR4VbkWag - Itte piru
Creation 1800 kirjoitti:
Kun ei evoteorialla ole todisteita puolellaan ja siitä on kiva jutella. Miksi kreationismista pitäisi sen erityisemmin keskustella? Se kaikki lukee raamatussa josta kukin voi sen itse käydä katsomassa.
Kreationismin todellisuus on totta jopa pahimmalle atteevokille joka kuvittelee että ei-mikään loi maailmankaikkeuden ja sattumalta lopulta ihmisenkin. Sisimmässään hekin tietävät että raamattu on tosi,
http://www.youtube.com/watch?v=PvQR4VbkWag"Miksi kreationismista pitäisi sen erityisemmin keskustella? Se kaikki lukee raamatussa josta kukin voi sen itse käydä katsomassa."
Jokainen kretu näyttää tulkitsevan Raamattua omalla tavallaan - joka lisäksi vaihtelee sen mukaan minkä hän kulloinkin kuvittelee parhaaksi tavaksi kaataa evoluutioteoria.
Osaatko itse kaataa evoluutioteorian tieteellisin perustein? - Creation 1800
Itte piru kirjoitti:
"Miksi kreationismista pitäisi sen erityisemmin keskustella? Se kaikki lukee raamatussa josta kukin voi sen itse käydä katsomassa."
Jokainen kretu näyttää tulkitsevan Raamattua omalla tavallaan - joka lisäksi vaihtelee sen mukaan minkä hän kulloinkin kuvittelee parhaaksi tavaksi kaataa evoluutioteoria.
Osaatko itse kaataa evoluutioteorian tieteellisin perustein?Faktahan on niin ettei evoteoriaa tarvitse kaataa, se on jo maassa. Evon puolesta ei ole yhden yhtäkään tieteellistä todistetta! Jos on niin tuotko sellaisen meille näytiksi niin voimme sitä ihastella ja saat varmaan noobelinkin siitä hyvästä. Evo-oppi on ihmisten sumutusyritys jolla saadaan moraali rapautettua.
- ...
Creation 1800 kirjoitti:
Kun ei evoteorialla ole todisteita puolellaan ja siitä on kiva jutella. Miksi kreationismista pitäisi sen erityisemmin keskustella? Se kaikki lukee raamatussa josta kukin voi sen itse käydä katsomassa.
http://www.youtube.com/watch?v=PvQR4VbkWag"Se kaikki lukee raamatussa josta kukin voi sen itse käydä katsomassa."
Ensimmäinen kysymykseni tuossa ylempänä olevassa viestissä on;
Miten Raamatun Jumala loi xxxx:n?
En löydä siihen vastausta Raamatustani. Mikä on sinun vastauksesi minun kysymykseeni?
ps. Tämän alueen nimi on 'Kreationismi ja älykäs suunnittelu'. Evoluutio ei kuulu edelleenkään tämän alueen aiheisiin. Sille on oma alueensa Tieteen alla. Jos jatkat keskustelua evoluutiosta, niin kehotan sinua siirtymään sinne. - Evoluutio on fakta
Creation 1800 kirjoitti:
Faktahan on niin ettei evoteoriaa tarvitse kaataa, se on jo maassa. Evon puolesta ei ole yhden yhtäkään tieteellistä todistetta! Jos on niin tuotko sellaisen meille näytiksi niin voimme sitä ihastella ja saat varmaan noobelinkin siitä hyvästä. Evo-oppi on ihmisten sumutusyritys jolla saadaan moraali rapautettua.
... ja taas keskustellaan evoluutiosta. *haukotus*
- asianharrastaja
Creation 1800 kirjoitti:
Faktahan on niin ettei evoteoriaa tarvitse kaataa, se on jo maassa. Evon puolesta ei ole yhden yhtäkään tieteellistä todistetta! Jos on niin tuotko sellaisen meille näytiksi niin voimme sitä ihastella ja saat varmaan noobelinkin siitä hyvästä. Evo-oppi on ihmisten sumutusyritys jolla saadaan moraali rapautettua.
"Evon puolesta ei ole yhden yhtäkään tieteellistä todistetta!"
Ihan vain järjestyksen vuoksi pitää muistuttaa, ettei palstalla nimettömänä esitetty väite ole tieteellinen todiste mistään; ei edes "tieteellisten todisteiden" puuttumisesta. Vaikka näytät olevan vankasti sitä mieltä, ettei niitä ole, se jää yksityisajatteluksesi, ellet pysty osoittamaan tiedeyhteisön yhtyvän väitteeseesi.
Evoluutioteorian todistaminen sinun tyhmäksi heittäytymistäsi vastaan on toivoton yritys eikä siitä ole "noobelia" luvassa. - Legosoldier
Creation 1800 kirjoitti:
Palstaa seuraillessa olen havainnut asianharrastajan ja molock_horriduksen löytäneen maailmankatsomuksen joka sallii sekä evoluution että uskon jumalaan. Evoluutiohan on faktaa, se täytyisi sinunkin ymmärtää. Ehkä asianharrastajan ja molock_horriduksen ilmeinen älykkyys on ollut syynä siihen että he ovat osanneet niputtaa nämä kaksi asiaa yhteen. Itse uskon evoluutioon mutta "älykkäästä suunnittelijasta" minulla on oma näkemykseni.
Älykäs suunnittelija ei ole minun mielestäni sellainen mystinen persoona josta raamattu kertoo. Raamattuun on päässyt livahtamaan hiukan ylisanoja ihan tavallisista ihmisenkaltaisista kuolevaisista jotka ehkä toivat ensimmäiset elämän siemenet maapallolle ja myöhemmin mahdollisesti jalostivat ihmisrotua. Uskon siis vieraan sivilisaation vierailleen maapallolla muutama tuhat vuotta sitten ja aikaisemminki.
Varmasti minua hiukan karsastetaan Dänikeniläisenä hihuna mutta mitä sitten. Olen löytänyt sisäisen rauhan eikä Raamatun naurettavat sadut ja ristiriidat minua enää hetkauta. - asianharrastaja
Legosoldier kirjoitti:
Palstaa seuraillessa olen havainnut asianharrastajan ja molock_horriduksen löytäneen maailmankatsomuksen joka sallii sekä evoluution että uskon jumalaan. Evoluutiohan on faktaa, se täytyisi sinunkin ymmärtää. Ehkä asianharrastajan ja molock_horriduksen ilmeinen älykkyys on ollut syynä siihen että he ovat osanneet niputtaa nämä kaksi asiaa yhteen. Itse uskon evoluutioon mutta "älykkäästä suunnittelijasta" minulla on oma näkemykseni.
Älykäs suunnittelija ei ole minun mielestäni sellainen mystinen persoona josta raamattu kertoo. Raamattuun on päässyt livahtamaan hiukan ylisanoja ihan tavallisista ihmisenkaltaisista kuolevaisista jotka ehkä toivat ensimmäiset elämän siemenet maapallolle ja myöhemmin mahdollisesti jalostivat ihmisrotua. Uskon siis vieraan sivilisaation vierailleen maapallolla muutama tuhat vuotta sitten ja aikaisemminki.
Varmasti minua hiukan karsastetaan Dänikeniläisenä hihuna mutta mitä sitten. Olen löytänyt sisäisen rauhan eikä Raamatun naurettavat sadut ja ristiriidat minua enää hetkauta.Siirsit tuossa elämän synnyn ongelman vain toiseen paikkaan. Olettamuksesi on sinänsä ihan järkeenkäypä.
Jotkut näyttävät myös leikkivän ajatuksella, että vierailijat olivatkin aikamatkailijoita omasta tulevaisuudestamme. Aikaparadoksina melko mielenkiintoinen idea. - puuöljy
Legosoldier kirjoitti:
Varmasti minua hiukan karsastetaan Dänikeniläisenä hihuna mutta mitä sitten. Olen löytänyt sisäisen rauhan eikä Raamatun naurettavat sadut ja ristiriidat minua enää hetkauta."...Olen löytänyt sisäisen rauhan"
Näinhän se menee. Tietämättömyys tuo sisäistä levottomuutta. Näitä tiedon aukkoja me sitten paikkailemme uskottavilla tarinoilla.
Alien-ratkaisu alkusynnyn ja ihmisälyn ongelmaan on sinänsä hyvin lähellä Jumaluskoa. Molemmissa jokin ulkopuolinen äly on maapallon elämän ja älyn takana. Kummassakaan alkuperäinen ongelma ei ratkea, sillä ratkaisu ei selitä alieneiden/Jumalan alkuperää.
Miksi nämä molemmat tarinat tuntuvat uskottavilta ja miksi ongelma intuitiivisesti ratkeaa, vaikka ei oikeastaan ratkeakaan? - asianharrastaja
puuöljy kirjoitti:
"...Olen löytänyt sisäisen rauhan"
Näinhän se menee. Tietämättömyys tuo sisäistä levottomuutta. Näitä tiedon aukkoja me sitten paikkailemme uskottavilla tarinoilla.
Alien-ratkaisu alkusynnyn ja ihmisälyn ongelmaan on sinänsä hyvin lähellä Jumaluskoa. Molemmissa jokin ulkopuolinen äly on maapallon elämän ja älyn takana. Kummassakaan alkuperäinen ongelma ei ratkea, sillä ratkaisu ei selitä alieneiden/Jumalan alkuperää.
Miksi nämä molemmat tarinat tuntuvat uskottavilta ja miksi ongelma intuitiivisesti ratkeaa, vaikka ei oikeastaan ratkeakaan?"Miksi nämä molemmat tarinat tuntuvat uskottavilta ja miksi ongelma intuitiivisesti ratkeaa, vaikka ei oikeastaan ratkeakaan?"
Eiväthän ne sen uskottavammilta tunnu kuin elämän alkusyntykään, pikemminkin päinvastoin. Ongelman yksi ratkaisu on toki, että lakkaa sitä pohtimasta; vallankin kun sillä ei ole kummoistakaan käytännön vaikutusta elämään. - puuöljy
asianharrastaja kirjoitti:
"Miksi nämä molemmat tarinat tuntuvat uskottavilta ja miksi ongelma intuitiivisesti ratkeaa, vaikka ei oikeastaan ratkeakaan?"
Eiväthän ne sen uskottavammilta tunnu kuin elämän alkusyntykään, pikemminkin päinvastoin. Ongelman yksi ratkaisu on toki, että lakkaa sitä pohtimasta; vallankin kun sillä ei ole kummoistakaan käytännön vaikutusta elämään.Eikö se, että niin moni niihin [alien, Jumala] uskoo, osoita että ne ovat uskottavia selityksiä?
Miksi ne ovat uskottavia selityksiä, vaikka ongelma vaan siirtyy ?
Ehkä tavallaan sen takia, että ongelmaa ei enää tarvitse pohtia. Vaikka loogisesti ongelma jää, intuitiivisesti se ratkeaa. Ongelmaa ei enää tarvitse pohtia, koska on löytänyt sisäisen rauhan.
Evoluutio ei selvästikään ole ns. hyvä selitys ihmisen tietoisuudelle tai abiogeneesi elämän alkusynnylle, niin vaikeaa ne on monien hyväksyä. Mielestäni tämä johtuu ihmisen tavasta ajatella eri kategorioiden kautta.
Elollinen ja eloton ovat ajattelumme perustavia kategorioita ja on täysin käsittämätöntä miten tämä luokkaraja pystyttäisiin ylittämään. Samalla tavalla ajattelemme hengestä ja ruumiista: ne ovat erillisiä. Emme kertakaikkiaan voi ajatella miten materiasta nousee henki.
Yleisimmät tälläkin palstalla esiin tulleet evoluution vastaiset argumentit ovat liittyneet abiogeneesiin: elottomasta ei voi tulla elollista. Ja sama ajattelutapa liittyy myös itse evoluutioon: ei dinosauruksesta voi tulla lintua tai apinasta ihmistä. Apina on apina ja ihminen on ihminen, ylittämättömiä mielen kategorioita.
Ei siis ole ihme miksi kreationismi on niinkin yleistä kuin se on. Sen tarjoamat selitykset vastaavat arkiajatteluamme kun taas evoluutiomalli sotii vastoin perustavaa tapaamme ajatella asioista. - lö
puuöljy kirjoitti:
Eikö se, että niin moni niihin [alien, Jumala] uskoo, osoita että ne ovat uskottavia selityksiä?
Miksi ne ovat uskottavia selityksiä, vaikka ongelma vaan siirtyy ?
Ehkä tavallaan sen takia, että ongelmaa ei enää tarvitse pohtia. Vaikka loogisesti ongelma jää, intuitiivisesti se ratkeaa. Ongelmaa ei enää tarvitse pohtia, koska on löytänyt sisäisen rauhan.
Evoluutio ei selvästikään ole ns. hyvä selitys ihmisen tietoisuudelle tai abiogeneesi elämän alkusynnylle, niin vaikeaa ne on monien hyväksyä. Mielestäni tämä johtuu ihmisen tavasta ajatella eri kategorioiden kautta.
Elollinen ja eloton ovat ajattelumme perustavia kategorioita ja on täysin käsittämätöntä miten tämä luokkaraja pystyttäisiin ylittämään. Samalla tavalla ajattelemme hengestä ja ruumiista: ne ovat erillisiä. Emme kertakaikkiaan voi ajatella miten materiasta nousee henki.
Yleisimmät tälläkin palstalla esiin tulleet evoluution vastaiset argumentit ovat liittyneet abiogeneesiin: elottomasta ei voi tulla elollista. Ja sama ajattelutapa liittyy myös itse evoluutioon: ei dinosauruksesta voi tulla lintua tai apinasta ihmistä. Apina on apina ja ihminen on ihminen, ylittämättömiä mielen kategorioita.
Ei siis ole ihme miksi kreationismi on niinkin yleistä kuin se on. Sen tarjoamat selitykset vastaavat arkiajatteluamme kun taas evoluutiomalli sotii vastoin perustavaa tapaamme ajatella asioista.Isaiah 28:21
The LORD will rise up as he did at Mount Perazim, he will rouse himself as in the Valley of Gibeon— to do his work, his strange work, and perform his task, his ALIEN task.
Maailmassamme on neljä ulottuvuutta.
Miksei evokit voi hyväksyä, että syntyymme liityisi viideskin ulottuvuus?
Raamattu puhuu taivasten taivaista aina seitsemänteen taivaaseen asti. Taivaat voivat kuvata ulottuvuuksiakin.
- Evoluutio on fakta
Hyvä yritys, mutta pieleen meni taas.
Niin kuin heti alussa kirjoitin:
"Vaikka avaa keskustelun joka liittyy kreationismiin, ei mene kuin muutama tunti, niin taas jutellaan evoluutiosta. Hiski ja minä emme valitettavasti näin aurinkoisena päivänä keksi kysyä kreationisteilta muuta kuin että Raamatustako se on opittu että jääkarhu ja (har(maa))karhu voidaan katsoa samaksi lajiksi. Vai onko sittenkin käyty salaa lukemassa evoeläintieteen kirjoja?
Lisäksi kerrottakoon että reynard.the.fox sanoi olevansa kyllästynyt ja ennen kaikkea pahasti pettynyt kretujen antiin.- KvasiKide
Tiivistettynä: Form informs energy to be in-form; thing from no-thing.
Vaikea tuosta on saada mitään kunnon keskustelua aikaan. Vaikka nyt tähän väliin: Miten kreationistinen tiede selittää sen, että keskellä rutikuivaa Saharaa on isoja nisäkkäitä esittäviä kalliopiirroksia? Onko ne tehty ennen vai jälkeen ns. vedenpaisumuksen?
- puuöljy
Tai merkkejä jääkaudesta? Oliko se jääkausi ennen vai jälkeen vedenpaisumuksen?
- puuöljy
puuöljy kirjoitti:
Tai merkkejä jääkaudesta? Oliko se jääkausi ennen vai jälkeen vedenpaisumuksen?
Ja vastaavasti, entä Etelämantereen tai Huippuvuorten merkit rehevästä kasvillisuudesta? Tottakai ennen jääkautta. Ennen jääkautta oli toisaalta lämmintä (Huippuvuoret ja Etelämanner) mutta toisaalta kylmää (Saharan jääkausi)
-> Maapallon akseli on vaihtanut paikkaa tuossa vedenpaisumuksessa
Oisko tämä sitä kreationistista tiedettä?
- T7
Kreationistien mukaan Japanissa ei ole mitään ydinvoimalaonnettomuutta sillä fissioreaktio EI ole mahdollinen. Ei ole mitään "atomivoimaa" koska jos olisi niin silloinhan radiohiiliajoituksetkin (ja muut atomeihin pohjautuvat iänmääritykset) pitäisivät paikkansa ja näinollen todistaisivat VT:n tarinat ihmissuvun 6000 vuotisesta vaelluksesta saduksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1114967Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493282Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853019- 811757
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku201589Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411520450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1151396Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1151083- 161079
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431047