uuden suhteen riski?

rakkautta ilmassa

Kuinka moni on ajatunut uuden narsistin kynsiin edellisestä irti päästyään?

Erottuani narsusta, en uskalla alkaa uuteen suhteeseen, koska näen kaikissa epäilyttävästi narsua. Yleistäkö?

11

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei rakkautta ilmassa ja toivotan muidenkin puolesta tervetulleeksi palstalle.

      Sinulla on tosi hyvä kysymys, odotan itsekin mielenkiinnolla vastauksia.
      En osaa sanoa milloin. Pitänee ensin oppia tuntemaan itsensä, heikkoutensa ja rajallisuutensa. Tunteensa. Miksi ajauduin N:n syliin. Löytää itsensä. Ehkä näistä lähtökohdista. Saat varmasti vielä hyviä vastauksia kysymykseesi.

      Ymmärrän kyllä, miksi kysymys vaivaa sinua. Varsinkin, jos sitä rakkautta on jo ilmassa. Kaikkihan me sitä kaipaamme, olimme valmiita tai emme, vaikka tietääkö kukaan olevansa ja milloin valmis.Etene suhteessa ainakin rauhallisesti.

      Oma kokemukseni; silloin kun N loikkasi kauluksestani sisälleni olin äärimmäisen herkistynyt. Olin juuri pudottanut entistä kilpeäni, alkanut etsimään itseäni ja keskeneräisenä olin tavattoman hauras. Kaikelle. Tein toisesta syntipukin, vaikka vasta jälkikäteen tajuan, että minun tehtävänäni olisi ollut ensin löytää ja koota itseni.

      • 18

        Justiinsa noin, narsu iskee kyntensä just silloin kun uhri on heikoilla ja esittää ystävää, auttajaa tai hyväntekijää. Turha syyllistää itseänsä avuntarpeesta, sitä on vaan vaikeampi luottaa ihmisiin enää tuollaisen ihmisen (narsistin) jälkeen.

        Totta on että kannattaa antaa itselleen tarpeeksi aikaa eheytyä ennenkuin lähtee mihinkään uuteen suhteeseen sitoutumaan. Voi tietenkin käydä niiinkin ettei enää koskaan täysin eheydy, jotain on särkynyt lopullisesti sisimmässä.


      • 18 kirjoitti:

        Justiinsa noin, narsu iskee kyntensä just silloin kun uhri on heikoilla ja esittää ystävää, auttajaa tai hyväntekijää. Turha syyllistää itseänsä avuntarpeesta, sitä on vaan vaikeampi luottaa ihmisiin enää tuollaisen ihmisen (narsistin) jälkeen.

        Totta on että kannattaa antaa itselleen tarpeeksi aikaa eheytyä ennenkuin lähtee mihinkään uuteen suhteeseen sitoutumaan. Voi tietenkin käydä niiinkin ettei enää koskaan täysin eheydy, jotain on särkynyt lopullisesti sisimmässä.

        18 : juu, eipä tuollaiset liiveihin ui jos ei ole valmiiksi hieman vereslihalla tai muuten heikossa hapessa. Itselläni oli suuri kriisi silloin ja jos kriisikeskuksen yhteydenotot unohtaa niin ainoa muu "apu" mitä sain, oli narsistinen "kumppanini".
        Eipä siinä sotkussa ollut muuta kuin ihastunut siihen avuliaisuuteen.
        Totuuden aika oli sitten myöhemmin.
        Tällaisia "uhrejahan" he etsivät, eihän muuten homma toimisikaan =(

        Pois syyllisyys.


    • eräsvaan1

      Ap, kattele narsujen piirrelistaa ja tarkkaile etäänpää. Keksi tekosyitä että voit viivyttää "tositoimiin" ryhtymistä ja pitää deittailun aluksi etäisellä tasolla. Toivon sulle voimia tarkkailla tilannetta etäänpää aikasi. Mulla vähän sama tilanne.

      yksi uhriutumaton uhri täälläkin

      • Eräsvaan1

        sellaisen suhteen jälkeen tulee niin vainoharhaiseksi että näkee narsuja joka paikassa.Saatika jos lähtee tarkastelemaan listoista ;)

        Jokaisella tuntuu olevan jotain selkänsä takana piilossa. Jokainen pettäjä tai valehtelija tuntuu narsulta. Jokainen hymyileväkin piilottelee totuutta maskin takana. Jokainen lähestyjä haluaa viedä jotain. Ihan mitä vain.

        Oma ohjeeni itselleni on, ei suhteita ennen kuin olen selvittänyt asiat itseni kanssa. Jos en tiedä miksi sen sallin, en tiedä miksi en sallisi uudelleen.


      • 23
        lynett kirjoitti:

        Eräsvaan1

        sellaisen suhteen jälkeen tulee niin vainoharhaiseksi että näkee narsuja joka paikassa.Saatika jos lähtee tarkastelemaan listoista ;)

        Jokaisella tuntuu olevan jotain selkänsä takana piilossa. Jokainen pettäjä tai valehtelija tuntuu narsulta. Jokainen hymyileväkin piilottelee totuutta maskin takana. Jokainen lähestyjä haluaa viedä jotain. Ihan mitä vain.

        Oma ohjeeni itselleni on, ei suhteita ennen kuin olen selvittänyt asiat itseni kanssa. Jos en tiedä miksi sen sallin, en tiedä miksi en sallisi uudelleen.

        Ja tarpeeksi kauan kun on itsensä kanssa rakkaussuhteessa ei enää muuta kaipaakaan :D


    • lottamari<3

      No just,..ja piirrelista kannattaa taitella povitaskuun ja epäillä jokaista vähänkin ystävällisesti lähestyvää narsuksi. Kannattaa keksiä tekosyitä ja valehdella heti kättelyssä ja viivytellä ja kierrellä ja kaarrella, tehdä itsestään omituinen ja tarkkailla tummien aurinkolasien ja pitkän otsatukan takaa altakulmain, jos vaikka olisi sattunut törmäämään narsistiin.

      Kaivaudu vielä varmuuden vuoksi poteroon ja laita kypärä päähän, narsisteja vastaan kannattaa suojautua hyvin :DD

      Ei juma..

      romantiikan karkoittajat taas antamassa hyviä neuvoja :))

      • kysynpä vaan

        Ei tässä kai romantiikasta ollut kyse? Ja mikäs hoppu tässä on valmiissa maailmassa?


    • Tahtoo oikoa haarniskan kuhmut ennen kuin yrittää uudelleen. Mun heppani Rosinante hirnahti äsken että vielä se Dulcinea jonain päivänä löytyy. ;)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe