..Neljä vuotta joka päiväistä taistelua velkataakkaa, itsesyytöksiä, häpeää ja kärsimystä on nyt ohi. Kuin ihmeen kaupalla myös luottotiedot säilyivät puhtaana, mutta se ei ole lopun perin oleellista. Kirjoitan tämän viestin, koska haluan varoittaa siinä rajoilla olevia ja toisaalta antaa edes pientä tukea ja lohtua toivottomassa asemassa oleville henkilöille. Kannattaa aina muistaa, että toivotonta tilannetta ei lopulta ole olemassakaan. Aina tulee huominen ja aina on mahdollisuus päästä elämän syrjään kiinni, vaikka tilanne vaikuttaisi kuinka huonolta.
Oma vippailuni alkoi harmittomasti urheiluveikkauksen rahoittamiseksi. Otin muutaman vipin, jotka työssäkäyvänä pystyin tietenkin maksamaan takaisin. Missään vaiheessa minulla ei ollut huume- tai alkoholiongelmaa, ajaiduin vippikierteeseen lähinnä tpelihimoittani ja häpeäkseni en onnistunut tunnustamaan asiaan muille saati itselleni ja helvetti oli irti. Töiden jälkeen siirryin siis pelien pariin, jolloin vippailu alkoi todenteolla. Aluksi taas harmittomasti, mutta jossain vaiheessa tilanne ryöstäytyi käsistä, enkä enää hallinnut asiaa. Laskut kasvoivat, maksoin velkaa uudella velalla. Maksut olivat jatkuvasti myöhässä, mutta sain kuin ihmeen kaupalla aina jotenkin maksettua ennen kuin lopullinen tuomio tuli. Perintötoimistojen kanssa olen paininut säännöllisesti viimeiset kolme vuotta. Maksusopimuksia, eräpäivän siirtoja, lupauksia ja taas uusia soittoja ja pyyntöjä. Kokemuksieni mukaan oikeastaan kaikki perintötoimistot olivat ihmeen myötämielisiä ja vaikka tieni olisi pitänyt katkaista aikoja sitten, mutta sain jostain aina uuden mahdollisuuden.
Ensimmäisen kerran ajoin itseni täydelliseen umpikujaan kaksi vuotta sitten. Olin henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti täydellisen lopussa. Tunnustin asian ystävälleni, joka sai järjestettyä asiat, jotka eivät vielä siinä vaiheessa olleet rahallisesti kovin merkittäviä, niin että pääsin jotekin jaloilleni. Toisen kerran olin täydellisen lopussa noin kuukausi sitten. Taas tein häpeällisen tunnustuksen ja kuin ihmeen kaupalla, sain takauksen isolle lainalle, jolla saan maksettua kaikki velat pois. Voisi sanoa, että rakkaus voitti rahan. Olin täysin lopussa, on hirveä tilanne pelätä postinjakoa joka ikinen päivä, jättää kirjeet avaamatta ja jossain vaiheessa kerätä itsensä ja soittaa vielä kerran velkojille, jotta jokin olisi tehtävissä.
Tärkeintä olisi reagoida nopeasti. Katkaista kierre, eikä missään nimessä ottaa lisää velkaa yhtään, vaikka se tuntuisi hetkellisesti helpottavalta. Se ajaa sinut vain vielä suurempaan umpikujaan. Perintätoimistojen kanssa voi oikeasti neuvotella maksusopimuksista ja usein vielä useampaan kertaan, vaikka ensimmäinen menisi pieleen. Tässäkin tärkeää on toimia, eikä jäädä hautomaan asiaa, vaikka tuntuisi kuinka pahalta. Omalta kohdallani suurin ongelma on se, että pidin kaiken tiedon itselläni. En puhunut asiasta kenellekään ennen kuin oli aivan pakko. Ja kalliiksihan se lopulta kävi. Nyt asiat ovat luojan kiitos järjestymässä. Olo on kevyt.
Jos joku vastaavassa tilanteessa ollut, oleva tai pahasti sinne kohti menossa olevan henkilö haluaa keskustella asiasta enemmän, niin sähköpostilla saa kiinni: [email protected]
Tsemppiä! Koskaan ei ole liian myöhäistä toimia ja tärkeintä on muistaa, ettei raha ei ole läheskään tärkein asia maailmassa. Vaikka asiat menisivätkin pieleen, aina on toivoa.
Velkahelvetti ohi!
7
212
Vastaukset
- Ota opiksi..
"Typerä se, joka sortuu ivaan ja pilkkaan - viisas pakenee, ennenkuin iva kääntyy omaan nilkkaan"!
- -Lumiukko
-Lumiukko on samanlaisessa velkahelvetissä,vaikka vihjaankin tänne suht hyvin singlekohteita niin todellisuus on aivan toinen.Pelaan tietysti vihjaamani vedot mutta kun pelit alkavat vasta siitä,pelaan aluksi jokaista NHL-kohdetta,sitten siirryn hävityn yön jälkeen kaukoidän sarjoihin,joo pelataan sielläkin lätkää ja homma jatkuu maasta toiseen 24h vuorokaudessa.Odotan innolla pientä kesälomaa jolloin pelit on ohi hetkeksi mutta syksylllä se alkaa heti ja kesällä ansaitut rahat katoavat alta aikayksikön että tunnen tilanteesi liiankin hyvin.
- Stadin kundi
Voimia -Lumiukolle! Teppokin on käynyt alhaalla, mutta selvinnyt sieltä takaisin elämän parrasvaloihin et sillei hei! Jos tarvitset apua, ilmoittaudu Tepon tukikundiksi! Teppo auttaa sinut takaisin elämään, eikä sinun tarvitse muuta kuin tyhjentää Tepon kassit kerran kuussa et sillei hei! Cheddarin hajuisiin tapaamisiin!
- Sika-Vexi
Ilmoittaudun tukevaksikundiksi. Olen tukeva noin 150kg pannarivexi.
- Martti72
Minullakin velkakierre on takertunut luultavasti pysyvästi elämääni, kaikki alkoi siitä kun oli vielä kihlattu, ok työpaikka ja kaikki osa-alueet hyvässä tasapainossa kunnes kääntökohta tapahtui, aloimme kihlattuni kanssa scouttailemaan rivitalon pätkää ja sain pankista 100 tuhannen euron lainan suht vaivattomasti. Silloisina aikoina harrastuksiini kuului nettipokeri ja olinkiin siinä aika hyvä ja tunsin olevani pelaajana selvästi etevämpi kuin muut. Joten ahdeudeuttani päätin alkaa tuplaamaan tätä lainarahaa pokeria pelaamalla ja ajattelin että sen luulisi käyvän suhteellisen vaivattomasti sillä olinhan lukenut monta nettipokeriin liittyvää kirjaakin. Siispä aloitin pelaamisen isoimmissa pöydissä suorilta ja voitinkin usiamman tuhannen alkuunsa ensimmäisinä päivinä, mutta sitten tulikin takkiin erittäin kiperästi viikonlopun aikana. Olin tappiolla jotain 25 tonnia ja olin suorastaan paniikissa että lopettaisinko nyt vai yrittäisinkö päästä edes omilleni lopettaa tämän hulluuden välittömästi sen jälkeen. Okei, ensin pelit sujuivat ihan ok ja kavensin tappioita 5 tonnilla, mutta sitten jotain kummallista tapahtui, sain paljon tosi hyviä käsiä ja tilanteita, mutta kaikkia todennäköisyyksiä vastaan hävisin lähes joka käden, itkun partaalla 90 tuhatta oli mennyt ja tuntui kuin minut olisi suoraan sanottuna ryöstetty. 10k oli jälellä. Sekin meni samalla kaavalla armotta. Kaikki alkoi siinä vaiheessa tuntua epätodelliselta ja en millään pystynyt ymmärtämään mihin tilanteeseen olinkaan itseni saattanut, saatikka että siitä olisin kihlatulleni mitenkään voinut sanoa sanaakaan. Keräsin kuitenkin voimaa ja rohkeutta kasatakseni itselleni vielä kerran mahdollisuuden päästä pelaamaan ja nousta takaisin sinne mistä aloitinkin.
silloin kihlattunu sattui olemaan vanhempiensa luona kyläilemässä eri paikkakunnalla joka mahdollisti minulle vapaat kädet toimia ja myydä asunnosta kaikki arvotavara sekä auto. Okei, kasassa oli 17 tonnia ja taas pääsin pelaamaan. Tällä kertaa huomasin että en jaksanut enään edes kunnolla keskittyä enkä ajatella, rahat valuivat lähes unenomaisessa horroksen tilassa sinne minne ennenkin. Siinä minä istuin hiljaa silmät lasittuneena, mielessä yksi ajatus. Kuolema. Lähes onnistuinkin siinä mutta kihlattuni sattui minut löytämään valitettavan ajoissa asunnostamme ja sitten heräsinkin sairaalasta. Kauan minulla kesti palautua tuosta kaikesta, vaikka menetinkin kaiken omaisuuteni, lisäksi kihlattuni ja jäin ison summan rahaa velkaa. Nykyisin elämä on ihan mallillaan, on uusi ja parempi muija sekä parempi työpaikka. vanhempani suostuivat maksamaan pois kaikki velkani ja suomaan minulle elämään uuden alun. Elämä on taas hienoa. - 13
Tai sitten pelaatte vain yhtä taitavasti ja loisteliaasti kuin minä ja saavutatte taloudellisen riippumattomuuden hei! Parempi voittaa kuin hävitä!
- pecdec50kg
varoitus: kohta läsähtää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854