XP:n asennus upouuteen koneeseen

Neuvoja kiitos

Siis nyt tässä mietin, että kannattaako minun asentaa uuteen tulevaan pelikoneeseeni Xp vai Win7? Siis osat ovat uusinta uutta, intel core i5 3,3ghz, 8gb ram, powercolor 6870hd yms yms. Toimiiko edes XP ja miten käy uusien pelien suhteen, osaako joku neuvoa?

24

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Win 7 ehdottomasti. Et saa tuosta kokoonpanosta xp:llä kaikkea irti. Itsellä lähes vastaava kokoonpano niin en muuta edes miettiny kuin 64 bitt 7

    • Okkei ;)

      Kiitti vinkistä! Pistetään seiska sitten. Onko muuten mitä eroa 32bittisellä ja 64bittisellä, käykö kumpikin? Entä onko muita juttuja mitkä pitäis huomioida, mikä tuo OEM on?

      • Ainiin...

        Ja onko sitten sama käyttääkö basiccia vai ultimatea vai jotain siltä väliltä? Kannattaako tehon maksimoinniksi valita kaikista kevyin, jos ei tarvitse mitään hienouksia?


      • Ainiin... kirjoitti:

        Ja onko sitten sama käyttääkö basiccia vai ultimatea vai jotain siltä väliltä? Kannattaako tehon maksimoinniksi valita kaikista kevyin, jos ei tarvitse mitään hienouksia?

        Kun kerran ostat kunnon asennus DVD:n niin ehdottomasti professional niin tuetaan 5 vuotta pidempään kuin home ja ultimate versioita.


      • Okei...
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Kun kerran ostat kunnon asennus DVD:n niin ehdottomasti professional niin tuetaan 5 vuotta pidempään kuin home ja ultimate versioita.

        No entäs ultimate? Ja kannattaako ottaa 64bit vai 32bit, onko mitään merkitystä?


      • Heh...
        Okei... kirjoitti:

        No entäs ultimate? Ja kannattaako ottaa 64bit vai 32bit, onko mitään merkitystä?

        Okei eli professional :)


      • 12

      • Jeps..

    • xp-uskovainen

      Kyllä minä laittasin xp:n. Se on sentään tosi luotettavaksi todettu ja on ilman lastentauteja. Win7 on vielä hyvin avuton ja epävakaa rääpäle xp:hen verrattuna. XP:tä ei tarvitse asennella uusiksi vähän väliä ja kulkee kuin junan vessa nikottelematta.

      • Pieni ongelma:
        Voi tulla hiki asennella ikiwanhaa XP:tä uuteen koneeseen kun uusia ajureita ei enää tehdä XP:lle = XP:tä ei saa edes asennettua, DX11 puuttuu= uudet pelit ei toimi, tuki on muutenkin loppumassa jo kohta...


    • Täh?

      Siis oikeesti? Toimivatko nykyajan pelit siinä?

    • nyynny

      XP:ssä ei toimi välttämättä kaikki uutuus pelit. Esimerkiksi tuleva Battlefield 3 ei tue enää Windows XP:tä ja trendi on samanlainen varmasti muiden pelienkin kohdalla. Suosittelisin sitä 64bit versiota W7:sta, koska silloin saat täyden hyödyn koneestasi. Katsos, kun 32bit tukee RAM:a vain muistaakseni 4gp asti ja 64bit taas niin paljon kun on mahdollista laittaa, eli 32bit et pystyisi edes käyttämään kaikkea ostettua RAM:a.

    • Okkei

      No tämäpä asia tuli sitten tällä selväksi. Kiitos neuvoista!

      • pasianssirulee

        jaa ei mulla ainakaan oo mitkään pelit jääny toimimata. XP:tä käytelly kaikenaikaa ja noprplelen.


    • 29+18

      Asenna molemmat! Ennen pitkää et sitten enää tarvi XP:tä.
      Asenna ensin XP.

    • Joooo...

      Jos haluat pinballia pelata koko ikäs niin xp on sinun valintasti!

    • 32 bittinen käyttis tukee noin 3 gigaa keskusmuistia, eli ei ole mitään järkeä asentaa 32 bittinen versio Win 7. Siinähän jää se 5 gigaa keskusmuista käyttämättä.

    • Mietis nyt :)

      XP siihen koneesen jannu! älä pilaa konettas jollain Windows 7 käyttiksellä xp on helppo käyttöinen ja helppo asentaa ja kaikki. Mielestäni voisin sanoa että paljon parempi kuin win 7 tai vista haahahah :D Xp tottakai !

      • Idiootti37843

        Mistä näitä idiootteja riittää. Kerrotko paljonko XP tukee muisti????? Mitä??? Ei taida 8GB tukea.


    • seiskapaviaani

      Windows seiska on läppärissä eikä ole mitään ongelmia ollut. Eli itse laittaisin seiskan.

    • joku ihme hyypiö

      asenna win 7 paljon parempilin xp
      minullakii on läprissä win7 startter ja paljon mukavempi käyttää kun xp provessionaal

      • 155151515151

        ehdottomasti Win 7 pro !! Mennään jo grafiikkapuolella DX 11 versiossa, kun XP tukee 9b.tä.


    • ...

      ...

    • horst tappert

      Itse käytän konetta lähinnä netti ja muuhun käyttöön, mutta ei juurikaan pelikäyttöön.

      Ajoin hdprep.exe tyhjennysohjelman ja sillä lähtee kaikki, jopa merkkikohtaiset ohjelmat yms yms.

      Sen jälkeen asensin xp pro:n ja nyt mulla on sika nopea ja turvallinen kone. Heti kun työpöytä tulee näkyviin niin voi avata vaikkapa netin ja se aukeaa välittömästi ja toimii täysin nikottelematta. Koko käyttis käynnistyy melkein välittömästi.

      jos ajurit ahdistaa niin tällaisen minä ostin http://www.huuto.net/kohteet/ajuriohjelma-2011-windows-xp/185860617

      Mun uuteen pakettikoneeseen löytyi kaikki ajurit ihan kaikki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe