Kaikkeahan voi juoda, mutta missä menee se raja että kannattaa laimentaa kun kyse on shoteista? :)
Kuinka vahvaa alkoholia voi juoda raakana?
2
3421
Vastaukset
- Niin tai näin
Paha sanoa, itse olen juonnut yli 60% ilman pahempia irvistelyjä - tosin hyvin pieninä siivuina. Toisaalta esim kirkasta en pysty juomaan yli 43%, ei vain tipu.
Hyvää rommia ja viskiä voi juoda, eipä juuri muuta. Täytyy myöntää, että yli 50% ei nykyisin juuri tule juotua raakana. - nimimerkki10
Vahva alkoholi imeytyy huonosti vatsalaukusta verenkiertoon ja hyöty voi jäädä huonoksi. Taitaa joku 20% olla "tehokkainta" koska sellaista sairaalassa annetaan metanolimyrkytykseen kun pitää nopeasti saada etanolia vereen.
Käytännön esimerkkinä vahvan viinan kittaamisesta on tilanne että juot pitkin iltaa eikä tunnu kauheasti, mutta hitaasti imeytyessään yöllä on ihan sekaisin ja voi alkaa vaarallisesti oksentamaan nukkuessaan/sammuttuaan.
Samaten voi käydä niin että ottaa kotona pohjia tiukalla viinalla ja menee suhteellisen skarppina baariin. Sitten baarissa olutta ja on parin jälkeen paavikännissä. Hiilidioksidipitoisissa juomissa on vielä joku joka saa niistä alkoholin imeytymään hyvin, kuten kaiki kuoharia tissutelleet tietää.
Tähän auttaa se että juo tiukat viinansa vesilasin kanssa vuorotellen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110