Turkissa lasten kanssa

Angel eyes

Suunnittelemme lomaa kahden alle 2-vuotiaan kanssa Turkkiin ja muutama asia mietityttää.
Jos valitsemme etäämmällä keskustasta olevan hotellin voiko/uskaltaako lapsia kuljettaa taksissa ilman turvaistuimia?
Olemme suuntaamassa Sideen ja vaihtoehdot hotelliksi ovat Tjäreborgin Sunwing Resort&Spa, Sea World Resort&Spa sekä Iberotel Serra Palace. Onko näistä hotelleista kokemuksia?
Olen muutenkin kiinnostunut matkakokemuksista ja -vinkeistä pienten lasten kanssa, omamme tulevat matkan aikaan olemaan 1v10kk ja 7kk.
Kiitos asiallisista vastauksistanne!

76

2951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dinnadinnn

      En lähtis noin pienten pentujen kans minnekkää, sillä eivät osaa vielä käyttäytyä missään tai olla kunnolla. Pilaavat totaalisesti loman.Eihän se edes ole mitään parisuhteenkaan hoitamista ottaa ton ikäsiä sinne kitisemää ja vetämää vanhempia perässä. Onneks ei ole vielä lapsia niin saa matkustaa ihan kahdestaan. Tottaaki jos haluatte mennä lasten pillin mukaan ja nautitte niiden kitinästä ni siitä vaan. Luulen että noi hotellit on ihan lapsiystävällisiä, mutta muistakaa että hotelleissa on muitakin, myös nuoria ja diskoja, joten ihan teidän ehdoilla siellä ei valitettavasti mennä ;)

      • hyvävalinta

        Kaikki Sunwing hotellit ovat lapsiystävällisiä. Kun minun lapseni olivat pieniä asuimme usein Sunwing hotelleissa ja se oli "helppoa" lomaa. Siellä oli kaikki mitä pienten lasten kanssa tarvitsee.


      • perijätär*

        Ja lapsetko eivät osaa nauttia lomasta? Hei haloo, lomaa se on vaikka lapsetkin on mukana. Itse nautin aikoinaan lasteni kanssa lomaillessa eniten siitä, kun lapseni nauttivat. Saa kerrankin uida aamusta iltaan ja aurinko lämmittää.
        Syödään ravintoloissa ja herkutellaan jäätelöllä. La dolce vita.

        Nyt kohta minusta tulee mummi ja oikein odotan innolla, että pääsen viemään lapsen lastani etelän lämpöön.
        Mistä teitä tiukkapipoja oikein riittää??


    • lapset kotona!!!

      Uskaltaako matkustaa taksissa lasten kanssa? Voi elämä, en tiedä, mutta jos ei uskalla, pitää kävellä tai jäädä kotiin!!! Tai parhaissa tapauksessa roudata se turvakaukalo mukana suomesta!

      Miksei muuten uskaltaisi? Jos se taksi nyt onnettomuuteen joutuu, se on aivan se ja sama, onko se tenava turvavöissä/kaukalossa/sylissä vai auton katolla!!!

      Samaa mieltä muuten ekan kommentoijan kanssa, miksi raahata näitä alle 5-vuotiaita mukana, kun ne tuskin mitään lomasta hyötyvät/muistavat! Passattavaa vaan vanhemmille, mitä lomaa se sitten on? Tenavat hoitoon ja parisuhdetta hoitamaan.

      Onneksi voin itse matkustaa yksin, silloin nauttii parhaiten!

    • jaakkoolavi

      Omien lasten kanssa reissattiin kymmeniä vuosia sitten Kreikassa ja Kyproksella ongelmitta.Nyt minä ja mummi olemme lomailuttaneet tyttärentytärtä 3-vuotiaasta asti Turkissa ongelmitta.Toukokuussa mennään jo kolmatta kertaa.Olemme vuosien saatossa tulleet jonkin verran mukavuudenhaluisiksi,mutta Turkin lomailutkin ovat menneet nappiin.Ei mitään hankaluuksia.Tyttärentytär on jo kokenut reissaaja mm. vuoden ikäisenä Mumbaissa.Turkissa olemme kolmistaan ajaneet taksilla ja turvaistuinta ei ole ollut,onneksi mitään ei ole sattunut.Hyvin lapsiperheet näyttävät pärjäävän lomillaankin ja miksi eivät pärjäisi.Eihän se niin kummallista normaaliarkeen verrattuna ole.Tenavat nauttivat suunnattomasti ja siinä sivussa myös vanhemmat.Turkissa meillä on ollut allinclusive-hotellit,joissa hyvät uintimahdollisuudet ja mikä tärkeintä,vesiliukumäkiä.

      • Yksi vuotias

        Mumbaissa?

        "Ei mitään hankaluuksia.Tyttärentytär on jo kokenut reissaaja mm. vuoden ikäisenä Mumbaissa"

        Tuota voisi kutsua kyllä jo heitteillejätöksi. Päästää nyt yksi vuotias Mumbaihin. Miten se raukka on siellä yksin voinut selvitä...


      • jaakkoolavi
        Yksi vuotias kirjoitti:

        Mumbaissa?

        "Ei mitään hankaluuksia.Tyttärentytär on jo kokenut reissaaja mm. vuoden ikäisenä Mumbaissa"

        Tuota voisi kutsua kyllä jo heitteillejätöksi. Päästää nyt yksi vuotias Mumbaihin. Miten se raukka on siellä yksin voinut selvitä...

        Mummikin välillä moittii minua siitä ettei jutuistani saa kaiken aikaa ihan täyttä selvyyttä."Matkanjohtajalla" oli Mumbaissa mukana kaksi aikuista,joten kaikki oli kunnossa siltäkin osin ja matka erittäin onnistunut.Mitä lapsien kanssa lomailuun tulee,kerroin omia kokemuksia ja ne ovat positiivisia.Ehkä lähemmäs parisataa lomamatkaa eri puolille maailmaa antaa taustatukea ja ehkäpä muullakin elämänkokemuksella on merkityksensä,näyttäähän "mittari" hyvän matkaa seitsemääkymmentä.Kesän omatoimimatkoja Turkkiin odotellaan eli tyttärentyttären kanssa piipahdetaan vajaa pariviikkoinen Kirishissä ja elo-syyskuussa mummin kanssa kahdestaan Istanbuliin ja Cesmeen. Aurinkoisia ja rentouttavia lomatuokioita kaikille-nauttikaa!


    • ilman lapsia

      Kuten "jaakkoolavi" kirjoitti, ei lasten kanssa lomailu ole normaali arkea kummempaa, eli miksi sinne lomalle pitää tenavat raahata mukaan. Samaa arkea se siellä on. Lomallehan on tarkoitus mennä nauttimaan ja jättää arki ja arkiaskareet huolineen kotiin.Miksi siis passata lapsia lomalla, kun voi nauttia ilman kitiseviä kakaroita?

    • Angel eyes

      Kiitos teille asiallisesti vastanneille, olen ensi kertaa matkaamassa pienten lasten kanssa ja kirjoituksenne antoivat lisävarmuutta lähtöön.
      Teille muille; en ymmärrä miksi lapseton ihminen edes avaa keskustelun jonka otsikosta jo selviää että olen lähdössä lasteni kanssa reissuun? Minun lapseni eivät ole taakka tai rasite jonka haluan jättää kotiin lomaillakseni rauhassa vaan he ovat minulle rakkaita ihmisiä joita ilman en pystyisi lomallani rentoutumaan. Harmi tosiaan että he eivät tule sitä muistamaan mutta nauttivat varmasti olostaan silti.
      Mukavaa kevättä kaikille ja rentouttavaa lomaa jaakkoolaville lapsenlapsineen! :)

    • kohdeena mainio

      Täällä on näitä lasten vihaajia. Sekä tietysti kateellisia lapsettomia. myöskin häiriköitä.
      Mutta hauskoja sinänsa. Kun kirjoitustyyli on "penskoja" tai 7 kk ikäinen ei osaa
      käyttäytyä. Ett maininnut loman syytä mutta se kuitenkin selvisi että että kaivannut lomaa lapsista. Äiteen rooli on vaativa ja ehkä raskaskin,mutta onneksi on vielä näitä terveitä vanhempia joille lapset ei ole taakka.
      Ainoa mikä tuossa vähän mietitytti,on tuo lasten autoon sijoittaminen. Nythän ikärakenne ei hyväksy turvavöitä. Eli jotain turvakaukaloa kenties ?

      • tosi kateellinen

        Katellinen lapseton? Hahhahaha, mistä pitäisi olla kateellinen? Siitä, että ei saa passata kakaraa koko lomaa, ei pääse itsekseen tutustumaan kohteeseen, jäädä oluelle, mennä diskoon, syödä rauhassa, istua koneessa rauhassa, ottaa nokoset vai mistä???


      • sieppi
        tosi kateellinen kirjoitti:

        Katellinen lapseton? Hahhahaha, mistä pitäisi olla kateellinen? Siitä, että ei saa passata kakaraa koko lomaa, ei pääse itsekseen tutustumaan kohteeseen, jäädä oluelle, mennä diskoon, syödä rauhassa, istua koneessa rauhassa, ottaa nokoset vai mistä???

        Aika aikansa kutakin, mutta siihenkin voipi kyllääntyä. Kannattaa ottaa turvakaukalo (kannettava) mukaan matkalle, siinä on hyvä syöttää lasta, toimii sitterinä, taksissa saa vöihin ym.


    • Angel eyes

      Samaa mieltä, kertovat itsestään aika paljon ne jotka tuohon sävyyn kirjoittavat. Helposti joku herkempi tietysti pahoittaa mielensä ja on kurjaa jos joku jättää lomailun väliin vaan siksi että täällä joku lapseton kirjoittaa ajattelemattomasti. Äitinä tiedän että sitä saattaa herkästi ottaa itseensä muiden sanomisista.

      Olemme mieheni kanssa aina pitäneet matkustamisesta ja ihan perus lomamatkaa suunnittelemme, ilman sen syvällisempää syytä. Aikomuksena ottaa rennosti ja nauttia, lasten ehdoilla. Meille kun "lasten ehdoilla" tarkoittaa vain tietynlaista asennetta matkalle lähdettäessä, ei jatkuvaa stressiä ja kärsimystä.

      • Angel eyes

        Ja itse mietin myös tätä taksissa ajelua, turvakaukaloa ei lähdetä mukanamme viemään joten joku muu ratkaisu pitäisi löytyä. Ei toki aiota pitkiä matkoja reissata joten saatamme jopa ottaa riskin ja viedä lapset sylissä mikäli päädytään kauempana keskustasta olevaan hotelliin.


    • rhgiaehrgaero

      Angel eyes: Tiesitkö, että täällä keskusteluissa on sananvapaus. Miten se voi olla niin ihmeellistä sisäistää, että kaikki ei ole niin lapsihulluja/rakkaita? ihan sama eihän kaikki tykkää koirista, mummoista..ihan samallainen ihminen lapsi on ku muutki. Ei kaikki kaikista voi pitää. Olen lapseton, ja haluan joskus lapsia, mutta ihmiset voi myös haluta omia lapsia ja rakastaa niitä, kuitenkaa olematta niin hirveän kiinnostunut muiden perheiden kakaroista varsinkaa ketä ei tunne ja siitä, miten itsekkäät äidit kuvittelevat että kaikki tykkää heidän pienestä kullannupusta ja "meidän lapsi on maailman napa" ajattelusta.. toki jokainen rääkyvine vauvoineen voi matkalle lähteä, mutta jokaiseen isoon hotelliin on asutettu myös nuoria ja biletteleviä aikuisia, että se ei ole täysin lapsiehtoista kaikkien osalta se matka. all inglusiiveihin sisältyy pitkin päivää ilmaset alkoholidrinkitkin, joten kännisiä nuoria tulette lastenne kans törmäämään päivittäin, että sitä on turha säikähtää sitte. nuorilla on oikeus olla nuoria välittämättä siitä onko jonku penskoja ympärillä. Itse en menis pienten lasten kans matkalle, vaan menisin mieheni kans muistelemaan kahden keskistä aikaa ja kiihkeää rentouttavaa lomaa ja parisuhteen hoitamista. Sillä parisuhteen onni vaikuttaa myös lapsiin ja koko perheeseen.mutta älkää kuvitelko että saatte olla poissa hauskanpitäviltä nuorilta. Jos toisten kännääminen ja lapsettomien parien, ihmisten hauskanpito häiritsee ni itsekäs ajattelu sikseen ja herää elämääs että täällä on muitaki ihmisiä ku te ja teidän pennut. huom. lentokoneessa hauskanpito alkakoot jo, että tervetuloa hauskaa pitävien nuorien parien kanssa vain.meitä on enemmistö, joten meidän ehdoilla joudutte menemään, tarkoitan sitä että me saadaa vapaasti pitää hauskaa koneessa, vaikka ääni vähän kuuluiski.

      No siitä ei ole epäilystä, etteikö perhe mene lapsen ehdoilla. Lapset pompottelee ja vetää teitä ku koiria perässä. oikeaa nautinnollista lomaa varmaan :D joillaki on just se, että lapset on tärkeintä ja lapset sitä lapset tätä, teillä ei varmaan ole parisuhdetta ollenkaan, ku lapset on kaikessa etusijalla. ootte vähänniinku ystäviä jotka lähtee lasten ehdoilla lomille.

    • jessus mitä porukkaa

      Ettäkö oikein sananvapaus. Se tarkoittaa näköjään että joka ketjuun saa tulla rääkymään sekavia. Kyllä hupaisaa asiantuntemusta kun 7 kk ikäinen vetää vanhempiaan perässä. Lisäksi aivotoiminta melko rajattua. Ei Turkissakaan tarvi lapsia viedä yökerhoon tai diskoon. Nuoret ja aikuiset mekastaa minkä jaksaa, lapset nukkuu hotellissa hyvin tyytyväisinä. Mistä muuten tuo hokema,
      parisuhteen hoitamisesta. Käsittääkseni on hyvässä timmissä kun yhteistä matkaa suunnitellaan.
      Noin yleisesti kaikki terveet ihmiset hyväksyy lapset. Jos tenavat aiheuttaa pahoja oireita,kannattaa mennä lääkäriin.

      • Angel eyes

        Nimenomaan, tätä ihmettelen. Alunperin kysyin taksissa matkustamisesta ja nyt on päädytty siihen että parisuhteeni on huonossa jamassa ja kaipaa hoitoa? Lisäksi uskotaan että oletan kaikkien muiden myös lomailevan lasteni ehdoilla ja syön elävältä ne jotka kehtaavat päihtyä lomallaan?

        Parisuhteeni voi hyvin, kiitos kysymästä. Ja saatan lomallani jopa itsekin juoda juoman tai kaksi, ihan kahden aviomieheni kanssa huoneemme terassilla lastemme nukkuessa. Ja muut päihtyköön yökerhoissa, niin vanhat kuin nuoret.


    • Angel eyes

      Parahin rhgiaehrgaero. Olen itsekin joskus ollut lapseton. Olen myös matkustanut mieheni kanssa viettänyt "kiihkeää" lomaa ja osaan olla mieheni kanssa kiihkeä myös kotona. En myöskään ole juuri kiinnostunut muiden lapsista ja valitettavasti muut ihmiset joutuvat joskus kuuntelemaan lapsieni itkua-mahdollisesti myös tulevalla lomalennollamme. Täällä kun on näkynyt näitä "jää kotiin jos kaikkea pelkäät"-kommentteja niin voin vaan todeta että jos ihminen ei laisinkaan muiden lasten itkua kestä niin on varmasti parempi pysytellä poissa yleisiltä paikoilta.

      En kirjoittanut tänne mainostaakseni kuinka ihania lapseni ovat vaan saadakseni fiksuja, kokemuksiin perustuvia kommentteja lasten kanssa matkustamisesta. Joka ei ole lapsistani kiinnostunut voi varmasti jättää tämän keskustelun lukematta. Ja minä hyväksyn sen etteivät lapseni kiinnosta kaikkia.

      Juhlivat nuoret eivät minua häiritse, enhän koe itsekään olevani kovin vanha. Päinvastoin, ilahdun jos lapsiperheille suositellusta hotellista löytyy muita ikäisiäni.

      Jätän suosiolla komenttoimatta useimpiin väitteisiisi, kuten siihen, kuinka vajaa 2v ja reilu puolivuotias "pompottelee". :) Uskon mielesi muuttuvan jos joskus saat omia lapsia. Joka tapauksessa alkuperäinen kysymykseni ei ollut että saanko tai edes että kannattaako lapsia ottaa mukaan lomalle joten en yhäkään ymmärrä miksi kirjoitukseeni vastaavat ihmiset jotka eivät pidä lasten kanssa matkustamista viisaana. Ymmärrän toki että lapsi tuskin nauttii lentomatkasta eivätkä kanssamatkustajat ilahdu itkevistä lapsista koneessa mutta en suostu pitämään lapsiani kotona kouluikään asti vain jottei joku lapseton ärsyyntyisi. Pahoittelut.

    • Mila--1991

      Me varattiin sea world resort and spa hotelli. aika outoa noi ihmisten valitukset. eiköhän kaikki ole ihmisiä täällä samassa veneessä siinä missä muutkin, ja jokainen ollut lapsena välillä se kitisevä kakara.:D Tuolla sea world resort and spa hotellissa on kaikille jotaki.tutustuttii poikaystäväni kans oikee kunnolla tohon hotelliin :) lapsille, nuorille, aikuisille. ollaan menossa kahdestaan viettämään ns. romanttista ensimmäistä yhteistä lomaa. tuolla on diskoja ja baareja tuolla hotellissa, sekä turkkilainen kylpylä, keilarata ja isot uima-altaat liukumäkineen, josta aikuisetkin voi laskea :) tuolla on toi all inglusive homma, joten siellä varmaan pärjää kaikenikäset, sekä tietty yksityinen ranta rantabaareineen/ravintoloineen :) tuo paikkana on kuitenki rauhallisempi ja dolmus bussilla pääsee sideen ja manavgatiin. ekaa kertaa turkkiin mennään ja suosittelen mitä nyt on netistä tutustunu ni tota hotellia kaikille, jotka haluaa rauhaa ja romantiikkaa, ja lapsettomille että lapsien kanssa matkustaville :)

      • Angel eyes

        Aivan, samoista syistä mekin ko. hotellia harkitsemme, ehkä näemme siellä. Tunnistat minut rääkyvistä kakaroista jotka vetävät perässään kahta avioeron partaalla keikkuvaa vanhempaa jotka mennessään heittelevät mädillä tomaateilla jokaista bilettävää nuorta joka ei hihku onnesta lapsemme nähtyään. ;)


    • Mila--1991

      haha, aika hyvin sanottu ;D joo, mikä pv ootte menossa? :D me vasta elokuussa aateltii.

    • Angel eyes

      Meidän kuopus on nyt vasta 8-viikkoinen joten lomamatkaa suunnitellaan vasta syys-lokakuun vaihteeseen. Silloin ei myöskään ole 40 asteen helteitä jotka voisivat olla melko tukalat lasten kanssa.

      • ilman lapsia, kiitos

        Että oikein ALL INGLUSIVE???? Mikä se muuten on?

        Jos todella ette pärjää (itsekkäistä syistä) ilman tenavianne, niin raahatkaa ne mukaan, mutta älkää odottako, että muut lomailaiset ihastelevat kullannuppujanne ja muuttavat lomailuaan tai käyttäytymistään teidän takianne. Menkää mun puolesta vaikka maailman ääriin.

        Itselle loma on lomaa niin töistä, kotiaskareista, kuin kaikesta arkisesta aherruksestakin. Mikäli on mahhdollisuus jättää alle kouluikäiset lapset esim. isovanhempien hoiviin, teen se mielelläni ja lähden ilman lapsia lomalle. Yksin, ystävättären tai miehen kanssa lomasta nauttii paljon enemmän kuin että on koko ajan lieka jalassa ja avuton tenava tahtoo sitä taikka tätä. Mitä tulee parisuhteen hoitoon, niin kyllä jokaisen lapsettoman tai lapsellisen tulisi joskus myös ajatella itseään ja vain itseään. Mikäli itse (ja parisuhde) voi hyvin, voi koko perhekin ja äiti/isi jaksaa arjessa taas, kun on hetken saanut tehdä asioita juuri kuten itse haluaa, ilman passausvelvoitteita.

        Ei se mitään lomaa ole, jos mukana on alle kouluikäisiä lapsia vahdittavana ja passattavana. Joskus vanhemmat käsittävät tämän niin, että lapset voi jättää hotellin henkilökunnan/oppaan/muiden lomalaisten "huoleksi" tai huostaan, ja tehdä mitä huvittaa, kuten mennä baariin ja jättää uimataidoton kaksivuotias yksin altaaseen. Näitäkin on nähty!!!


    • sekoile sinä

      Joka maassa on lapsia. Lomakohteissa on lapsia. Todella kummaa tuo kirjoittelusi. Se on asiavalinta,eräät heittä tenavat alusta lähtien jonkun hoitoon,
      jopa isovanhempien taakaksi. Sitten vähän isompana yhteiskunnan vastuulle.
      Koko aika hoetaan,mullakin on oikeus elää ja nauttia. Ei ymmärretä vastuu sanaa edes omista lapsista.
      Surullista lukea että näinkin luonnollisessa asiassa pitää tulla irvimään ja muka neuvomaan. Pintakiillto ja tyhmyys näkyy kirjoituksesta selvästi. Vaikka kohteissa on lapsiparkkeja, niin ei sinne alle vuoden vanhoja viedä piiloon.
      Ja parisuhde,onko sulla jotain häikkää, hittojako sinä toisten suhteista.
      Outo olet.

    • family<3

      aivan uskomatonta mitä paskaa täällä kirjotetaan...
      Itse tutustun sivustoon ensimmäistä kertaa hakiessani tietoa turkissa jonne olemme koko perheen voimin kk päästä lähdössä. minä, mieheni ja 7v ja 4v lapset.
      meillä ei ole mahdollisuutta jättää lapsia isovanhemmille hoitoo viikoksi niin kuin joku täällä kirjoitti joten menemme koko porukalla mielellämme lomalle, ja sitä ei voi verrata mitenkään tavalliseen arkeen, taas lainaten jotain älykääpiötä, siellä ei käydä töissä vaan nautitaan, uidaa, tehdään hiekkakakkuja rannalla, syödään hyvin ja pidetään hauskaan lasten ehdoilla :) juu ja ei me mitään tiukkapipoja olla, meille riittää että se että lapset ovat silloin tällöin hoidossa viikonloppuna jotta voidaan käydä bilettämässä frendejen kanssa... joku menee yksin toinen kaverin/miehen kanssa ja kolmas perheen kera, jokainen tallaa tavallaan..........
      mut ei silti tarvi tulla mollaamaan lapsiperheitä jotka haluavat lomalle lähteä.
      niin ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen, turvakaukalon mukaan ottoa kannatan :)

      • Onko teiillä

        kotona vesiliukumäkeä?


    • miten kuten

      en mä ketään estä lähtemästä lomalle lapsien kanssa, mutta mun mielestä se nyt vaan ei ole lomaa, jos pitää elää jonkun toisen kuin itsensä ehdoilla!

      Mutta turha tästä on päätä aukoa puoleen tai toiseen, jokainen tavallaan ja jos lomalle lapset ottaa mukaan, täytyy ne myös itse hoitaa ja opettaa käyttäytymään asiallisesti!

    • 1+1=1

      ..ei ole lomaa, jos pitää elää jonkun toisen kuin itsensä ehdolla..kysymys on omista lapsista!!!!!
      Voi elämä - toivottavasti sinulla ei ole omia lapsia, eikä tule!!

      • IItaliiita

        Joillakin kirjoittajilla on täällä LAPSI MAAILMAN NAPA ajatusmaailma.
        Ihan ku aikuisella, äidillä tai isällä joka on myös nainen ja mies olis oikeutta välillä hoitaa parisuhdetta ja mennä ilman lapsia matkalle? edellä kirjoittaja varmaan ajattelee, että lapset on KAIKESSA etusijalla, ja viis veisaa äidin tai isän tarpeita tai yhetistä parisuhteen hoitamista. Kuuluuko elämän tosisaan loppua lapsen teon myötä? tuskin, ainaki moni kahdestaan matkustava lapsia omaava pari tietää olla sen verran itsekkäitä joskus, että kokee myös heidän omat oikeudet, kuten parisuhteen hoitaminen ja jopa velvollisuudeksi, jotka sitten hyvinvoineina aikuisina jaksavat siirtää hyvää oloa lapsiin.

        Jos kokoajan pitää olla vain äiti tai isä, niin siihen väsyy. Jokaisella OIKEUS OLLA MYÖS OMA IHMINEN JA PERSOONA. oli lapsia tai ei. Äidillä ja isällä on myös omat tarpeet jos edelläkirjoittaja ei sitä ole tiennyt, hänellä ei varmaan minkäälaisia tarpeita ole, kun näkee kaikki asiat vain lapsen kannalta. Se, että vanhemmat panostaa myös toisiinsa ja suhteeseensa ja ennenkaikkea rakkauteensa, on hyvät edellytykset myös hyvään ja jaksavaan lapsien kasvatukseen. että jos 1 1=1 et ole sitä ajatellut! Kaikki asiat ei tarvitse pyöriä lasten ehdoilla, vaan aikuiset ovat myös ihmisiä, joilla on tarpeensa. Meistä ei kukaan jaksa minään koneena olla, siihen väsyis aika nopeesti.


      • 1+1=1
        IItaliiita kirjoitti:

        Joillakin kirjoittajilla on täällä LAPSI MAAILMAN NAPA ajatusmaailma.
        Ihan ku aikuisella, äidillä tai isällä joka on myös nainen ja mies olis oikeutta välillä hoitaa parisuhdetta ja mennä ilman lapsia matkalle? edellä kirjoittaja varmaan ajattelee, että lapset on KAIKESSA etusijalla, ja viis veisaa äidin tai isän tarpeita tai yhetistä parisuhteen hoitamista. Kuuluuko elämän tosisaan loppua lapsen teon myötä? tuskin, ainaki moni kahdestaan matkustava lapsia omaava pari tietää olla sen verran itsekkäitä joskus, että kokee myös heidän omat oikeudet, kuten parisuhteen hoitaminen ja jopa velvollisuudeksi, jotka sitten hyvinvoineina aikuisina jaksavat siirtää hyvää oloa lapsiin.

        Jos kokoajan pitää olla vain äiti tai isä, niin siihen väsyy. Jokaisella OIKEUS OLLA MYÖS OMA IHMINEN JA PERSOONA. oli lapsia tai ei. Äidillä ja isällä on myös omat tarpeet jos edelläkirjoittaja ei sitä ole tiennyt, hänellä ei varmaan minkäälaisia tarpeita ole, kun näkee kaikki asiat vain lapsen kannalta. Se, että vanhemmat panostaa myös toisiinsa ja suhteeseensa ja ennenkaikkea rakkauteensa, on hyvät edellytykset myös hyvään ja jaksavaan lapsien kasvatukseen. että jos 1 1=1 et ole sitä ajatellut! Kaikki asiat ei tarvitse pyöriä lasten ehdoilla, vaan aikuiset ovat myös ihmisiä, joilla on tarpeensa. Meistä ei kukaan jaksa minään koneena olla, siihen väsyis aika nopeesti.

        Tottakai mekin välillä matkustetaan ilman lapsia (jos saadaan luotettava hoito)ja tarpeita riittää..mutta aloittaja kysyi matkakokemuksista pienten lasten kanssa eikä sitä että kannattaako otta lapsia mukaan.
        Pitäisi vastata kysymyksiin, eikä vastata tyyliin; jättäkää lapset kotiin, koska se ei ole vastaus ap:n kysymykseen. Kaikilla kun ei ole halua/mahdollisuutta jättä lapsia kotiin.
        Ja sitten sille, joka neuvoo menemään Suomessa hotelliin/mökille. No, onhan puitteet aivan eri Turkin lämmössä upeiden uima-altaiden äärellä. Miksi ei voisi suunnitella myös lasten kanssa matkaa etelään?


      • frthtahjrynj
        1+1=1 kirjoitti:

        Tottakai mekin välillä matkustetaan ilman lapsia (jos saadaan luotettava hoito)ja tarpeita riittää..mutta aloittaja kysyi matkakokemuksista pienten lasten kanssa eikä sitä että kannattaako otta lapsia mukaan.
        Pitäisi vastata kysymyksiin, eikä vastata tyyliin; jättäkää lapset kotiin, koska se ei ole vastaus ap:n kysymykseen. Kaikilla kun ei ole halua/mahdollisuutta jättä lapsia kotiin.
        Ja sitten sille, joka neuvoo menemään Suomessa hotelliin/mökille. No, onhan puitteet aivan eri Turkin lämmössä upeiden uima-altaiden äärellä. Miksi ei voisi suunnitella myös lasten kanssa matkaa etelään?

        Turkin lämmöstä voi toki nauttia, mutta voi suomalaisten kylpylöidenkin!!! Ei tule salmonellaa, tarjoilijat ymmärtävät, ei tarvitse raahata bonaa, pilttiä ja vaippoja tuhansia kilometrejä ja voi katsella vaikka salkkareita joka ilta!

        Ja tosiaan, lapsia ei voi omistaa, miksi lapsen ehdoilla pitäisi mennä, lapsihan siihen valmiiseen perheeseen tulee, lapsen tulee elää perheen ehdoilla, ei perheen lapsen ehdoilla. Jokainen ihmisyksilö tarvitsee omaa aikaa, miksei aikuiset voi joskus matkustella ilman kakaroita?


      • Angel eyes
        frthtahjrynj kirjoitti:

        Turkin lämmöstä voi toki nauttia, mutta voi suomalaisten kylpylöidenkin!!! Ei tule salmonellaa, tarjoilijat ymmärtävät, ei tarvitse raahata bonaa, pilttiä ja vaippoja tuhansia kilometrejä ja voi katsella vaikka salkkareita joka ilta!

        Ja tosiaan, lapsia ei voi omistaa, miksi lapsen ehdoilla pitäisi mennä, lapsihan siihen valmiiseen perheeseen tulee, lapsen tulee elää perheen ehdoilla, ei perheen lapsen ehdoilla. Jokainen ihmisyksilö tarvitsee omaa aikaa, miksei aikuiset voi joskus matkustella ilman kakaroita?

        Pidän itse myös parisuhteesta huolehtimista erittäin tärkeänä silloinkin kun on lapsia. Mekin miehemme kanssa laitamme silloin tällöin, muutaman lähisukulaisen kauhisteluista huolimatta, lapset hoitoon isovanhemmille ja teemme asioita kaksin. En pidä sitä lainkaan vääränä että joku jättää lapset kotiin myös Turkin-loman ajaksi ja myös meillä olisi siihen mahdollisuus. Tällä kertaa haluamme kuitenkin lapset mukaan enkä ymmärrä miksi se on jonkun mielestä paheksuttavaa.

        Ja kai kotimaanmatkailu olisi kaikille, myös lapsettomille, helpompi vaihtoehto?


      • lapset mukaan vain
        Angel eyes kirjoitti:

        Pidän itse myös parisuhteesta huolehtimista erittäin tärkeänä silloinkin kun on lapsia. Mekin miehemme kanssa laitamme silloin tällöin, muutaman lähisukulaisen kauhisteluista huolimatta, lapset hoitoon isovanhemmille ja teemme asioita kaksin. En pidä sitä lainkaan vääränä että joku jättää lapset kotiin myös Turkin-loman ajaksi ja myös meillä olisi siihen mahdollisuus. Tällä kertaa haluamme kuitenkin lapset mukaan enkä ymmärrä miksi se on jonkun mielestä paheksuttavaa.

        Ja kai kotimaanmatkailu olisi kaikille, myös lapsettomille, helpompi vaihtoehto?

        Tuossa joku ihmetteli että pitää viedä varusteita tuhansia kilometrejä..
        Turkissa on marketit yhtä hyvin varustettu kuin suomessa. Eli mitään ei tarvi ostaa matkalle,senkos perillä nostelee ostoskärriin mitä tarvii.
        Vähän kohteesta riippuen hinta on puolta halvempi.


    • Kaisa123

      Hei, Olimme reissussa tytön ollessa 1v2kk. Lentokenttäbussissa ja muutaman lyhyen taksimatkan ajan hän oli manducassa edessä. Ei varmaan turvallisin vaihtoehto, mutta näin meillä. Eikä onneksi mitään sattunut. Itse en raahaisin turvakaukaloa mukaan, koska tavaraa on muutenkin niin älyttömän paljon.

      Lapsiperheille on varmasti helpointa reissaamista ottaa joku all inc -hotelli, minkä alueelta ei tarvi edes poistua vaan kaikki tarvittava löytyy hotellilta. Kulttuuriin ja muuhun ehtii sitten lasten ollessa isompia tutustua...

      Hyvää matkaa.. itsekkin täällä odottelen kunnon tarjousta, että saisin tilattua matkan.

      • Onko All inc

        hotelleissa vesiluikumäki?


      • järjenkäyttö haussa?

        Kuinka montaa kertaa olette olleet taksi- tai bussikolarissa lomamatkalla? Niin, sitten voi miettiä, ottaako sen turvaistuimen tai -kaukalon matkaan mukaan. Kyllä se tenava sen matkan sylissä tai itsekseen istuenkin matkaa.


      • ei ummarra

        No eikö se olis halvempaa ja ennenkaikkea helpompaa matkustaa mökille tai vuokrata se mökki jos sitä ei ole. Ei tarttis kiusata kersoja ja muita matkustajia ja omia voimavarojaan lentomatkoilla. Jos tosiaan meinaa oleskella hotellialueella koko loman, ni miksi mennä 4-6 tunnin lentomatkan päähän oleskemaan hotellissa, kun sen voi tehdä suomessakin???


      • Angel eyes

        Kiitos vastauksestasi!
        Tyhmä kysymys ja saan varmaan noottia tästäkin, mutta mikä on manduca?

        Turvakaukalo jää kyllä meilläkin kotiin, tavaraa on niin paljon muutenkin ja hotelliin varataan matkarattaat yms. odottamaan. Ja all inclusive-hotelliin aiotaan, se on helpoin vaihtoehto. Hiukan kuitenkin halutaan liikkua vaikkei pitkälle mentäisikään.


    • kaisa123

      Manduca on maailman paras kantoreppu, sillä voi kantaa edessä, sivulla ja takana. Eli siis lapsi oli minussa kiinni automatkan ajan. Meillä manduca on päivittäin käytössä 1v tai 3v lapsen kanssa, on siis tosi monikäyttöinen... tulipas mainosta, mutta on oikeesti hyvä, etenkin reissussa...

      Ulkomaillahan taksit ajaa aina kun hullut, mutta muutaman kerran uskallettiin tytön kanssa kyytiin kun oltiin muistaakseni markkinoille menossa.

    • tarah

      Ihme natkutusta kyllä tullut lapsista taas. Mäkään en jaksa ymmärtää miksi ne lapsettomat vonkujay viittii edes avata keskustelua. Meillä on 2 vuotias joka on käynyt nyt neljästi ulkomailla. toukokuussa mennään taas, Alanyaan. Vaikka se lapsi on mukana, se on lomaa. Se on kaukana arjesta. Ja ainakin mä otan ton kaksiviikkoisen ihan sillä että mulla on oikein kunnolla kerrankin aikaa olla sen lapsen kanssa, sillä kolmivuorotyössä välillä tuntuu että aikaa lapselle ei aina kauheesti ole.

      Me mennään ihan lapsen ehdoilla. Tällä kertaa aikuisina minä ja anoppi. Isi jää kotiin.

      ps. meidän mukula ei koskaan ole huutanut lennolla. enemmän siellä pitää meteliä ne känniörveltäjät ;)

    • Angel eyes

      Samaa mieltä! Joku huuteli että lapset pitää jättää kotiin koska niin pienet ei voi nauttia mutta siitähän ne vasta nauttii! Ne saa kaiken meidän huomion, aamusta iltaan. Ei ole kotitöitä häiritsemässä ja iskäkin on meidän kanssa eikä töissä. Ja varmasti ollaan rentoutuneempia me vanhemmatkin ja senkin myös pienet lapset tajuaa. Kaukana arjesta siis.

    • huolestuttava suunta

      Katsoskun kaikilla ei aivot toimi.
      Nämä tenavien kotiinjättäjät on tätä uutta sekopää ihmisryhmää.

      Aina välillä on HS sivuila uutisia,kuinka 4 v tenava paljasjaloin yöasussa etsii kadulla vanhempiaan, jotka on menneet hoitamaan suhteitaan johonkin ravintelliin.
      Välillä naapurit ilmoitelee lastensuojeluun alle vuoden vanhoista, jotka on hylätty kotiin ja nälissään huutavat äitiä luokseen.

      Yllättävää, että kehtaavat tulla elämäntapaansa tänne tarjoamaan.

      • ilman pentuja reissu

        Noniin, ensiksikin ketään tuskin kakaraansa YKSIN kotiin jättää, varsinkaan alle 15-vuotiasta! Pentu jätetään hoitajien luokse. Ja jos tämä kakara löytyy hortoilemasta yölllä lähiöstä, syy tuskin on ulkomailla lomailevien vanhempien, vaan hoitajien!!!

        Se nauttiiko lapsi lomasta vai ei, voidaan olla montaa mieltä. On myös tenavia, jotka ei suostu maistelemaan ulkomaan ruokia, pitää olla ranskalaisia ja lihapullia matkassa. Ainahan joku ruoka on lapselle ensimmäinen, joten vanhempien tulee ilmoittaa että joko maistat ja syöt tai olet nälässä. Kaikkea pitää pystyä maistamaan, onhan siellä ulkomaillakin lapsia, jotka sitä ruokaa syövät, kuten käyttävät vaippoja jne.

        Mitä tulee vanhempien nauttimiseen, kyllä minä ainakin lomillani mieluummin olen ja menen yksin, saan tehdä juuri niinkuin ITSE haluan, ei tarvitse jättää menemättä minnekän sen vuoksi, että tenava HALUAA sitä taikka tätä, itkettää, kiukuttaa tai vaikka nälättää. MIksi mun pitäisi lomallani, jollloin haluan nauttia, tehdä myönnytyksiä, jos olen suunnitellut meneväni hierontaan, lounaalle, retkelle, uimaan tai vaikka sinne paheksuttuun baariin? Haluan tehdä sitä, mitä olen suunnitellutkin!

        En voi ketään vaatia saati pakottaa matkustamaan ilman lapsia, mutta itse en koskaan ottaisi riippakiveä lomalleni (siksi matkustankin aina yksin). Jos joku haluaa vahtia jokaista uintia, passata ja syöttää, antaa mennä! Mutta suosittelisin kyllä joskus jokaiselle ottamaan aikaa itselleen, nauttia, olla, ihmetellä, katsella, ajatella, olla tekemättä mitään tai tehdä kaikkea mitä haluaa. On aika vapauttava kokemus!

        Mutta niinhän istä sanotaan, että mitä ei ole kokenut, mistä ei tiedä, sitä ei osaa ikävöidä tai kaivata!


      • kaltoin kasvatettu
        ilman pentuja reissu kirjoitti:

        Noniin, ensiksikin ketään tuskin kakaraansa YKSIN kotiin jättää, varsinkaan alle 15-vuotiasta! Pentu jätetään hoitajien luokse. Ja jos tämä kakara löytyy hortoilemasta yölllä lähiöstä, syy tuskin on ulkomailla lomailevien vanhempien, vaan hoitajien!!!

        Se nauttiiko lapsi lomasta vai ei, voidaan olla montaa mieltä. On myös tenavia, jotka ei suostu maistelemaan ulkomaan ruokia, pitää olla ranskalaisia ja lihapullia matkassa. Ainahan joku ruoka on lapselle ensimmäinen, joten vanhempien tulee ilmoittaa että joko maistat ja syöt tai olet nälässä. Kaikkea pitää pystyä maistamaan, onhan siellä ulkomaillakin lapsia, jotka sitä ruokaa syövät, kuten käyttävät vaippoja jne.

        Mitä tulee vanhempien nauttimiseen, kyllä minä ainakin lomillani mieluummin olen ja menen yksin, saan tehdä juuri niinkuin ITSE haluan, ei tarvitse jättää menemättä minnekän sen vuoksi, että tenava HALUAA sitä taikka tätä, itkettää, kiukuttaa tai vaikka nälättää. MIksi mun pitäisi lomallani, jollloin haluan nauttia, tehdä myönnytyksiä, jos olen suunnitellut meneväni hierontaan, lounaalle, retkelle, uimaan tai vaikka sinne paheksuttuun baariin? Haluan tehdä sitä, mitä olen suunnitellutkin!

        En voi ketään vaatia saati pakottaa matkustamaan ilman lapsia, mutta itse en koskaan ottaisi riippakiveä lomalleni (siksi matkustankin aina yksin). Jos joku haluaa vahtia jokaista uintia, passata ja syöttää, antaa mennä! Mutta suosittelisin kyllä joskus jokaiselle ottamaan aikaa itselleen, nauttia, olla, ihmetellä, katsella, ajatella, olla tekemättä mitään tai tehdä kaikkea mitä haluaa. On aika vapauttava kokemus!

        Mutta niinhän istä sanotaan, että mitä ei ole kokenut, mistä ei tiedä, sitä ei osaa ikävöidä tai kaivata!

        Olet ilmeisesti epäonnistunut kasvattaja. Muksu on kulkenut matkassa, eikä mitään kitinöitä. Hieronnat sun muut pyörähtykset, tenava saa olla mukana ja yleensä henkilökunta tykkää. Ettäkö lounaskin kiusaa. Täytyyhän ravintelliin lapsetkin päästä. Onhan siellä paikallisten pesueet. Asia on tietysti toinen jos olet kyttäämässä "sinkkuna" jotain ulkolaista kollia. Siinä sitä syntyy suhteenhoito asiaa. Ota huomioon,molemmat vanhemmat lähtee mukaan. Jos on aihetta tehdä jotain ypöyksin niin toinen telmii lasten kera. Eikö ole yksinkertaista.
        Tee mitä suunnittelit, mutta älä lapsia. Olet väärä henkilö siihen.


    • lapsen kanssa tai ei

      Lukemani perusteella alkaa vaikuttaa siltä, että sinulla on ollut kurja lapsuus. Lastenkotitausta? Se valitettavasti näkyy suhtautumisessasi lapsiin Esim. kakaroihin, pentuja ym. nimittelyä) . Vielä ei ole myöhäistä hakea apua noihin vanhoihinkaan traumoihin.
      Jos joku haluaa matkustaa lasten kanssa, niin mitä se sinulta on pois? Jokainen perhe tekee ilman sinun käsittämätöntä vaahtoamistasi omat ratkaisunsa myös matkojen osalta.

      • vaahtoa sä nyt vaan

        Nimittelyä? No herrantertut sitten! Aikamoinen keittiöpsykologi olet, kun taustakin selvität netin kautta tuntemattomista ihmisitä. Tiedätkö, ettei kaikki rakasta kakaroita, varsinkaan vieraiden ihmisten kakaroita. Itse en kuvittelisikaan että jaksaisin pelleillä ja passata pentujen kanssa, en lomalla, mutten myöskään kotona! Mulla on muutakin tekemistä kuin hyysätä pentuja, ne rahatkin mitä niihin menee laitan mieluummin itseni hemmotteluun.


    • orbita

      ikinä en ole katunut,että lapset oli mukana kaikilla ulkomaanreissuilla.Kivaa oli kaikilla,eikä tullut ikinä mieleenkään jättää lapsia viikoksi jonkun muun huostaan.kyllä sitä parisuhdettakin ehtii hoitaa,jos on halua.Nyt on sitten reissattu kaksin monet kerrat ja välillä yksinkin,eikä tarvii tuntea huonoa omaatuntoa,että joku on hoitanut lapseni,kun itse olen lomaillut.Älkää hyvät ihmiset tehkö lapsia tuolla asenteella,että itse pidetään hauskaa ja joku muu hoitaa muksut sitä paitsi kyllä lapsetkin tarvii lomaa arkisista ympyröistä ja kukapa vilpittömämmin nauttii ,kuin lapsi.Mielelläni otan myös aikanaan lapsenlapseni mukaan,jos niitä meille joskus suodaan.

      • juu ei kiitos

        Eli 18 vuoden vankila jos lapsia tekee ja vieläpä 24/7????


      • näin se vaan on
        juu ei kiitos kirjoitti:

        Eli 18 vuoden vankila jos lapsia tekee ja vieläpä 24/7????

        kuule,ei se pääty kun lapsi täyttää 18,siis se huolenpito,älä tosiaan ikinä erehdy tekemään lapsia!!Tietysti helpottaa,kun lapsi varttuu,mut aina se on sulle lapsi.


      • voihan tuo ollakkin
        näin se vaan on kirjoitti:

        kuule,ei se pääty kun lapsi täyttää 18,siis se huolenpito,älä tosiaan ikinä erehdy tekemään lapsia!!Tietysti helpottaa,kun lapsi varttuu,mut aina se on sulle lapsi.

        Onhan noita tilanteita. Minulla kävi huonoa tuuria kun rekka jyräsi sängypotilaaksi. Onneksi tuo vanhempi tyttö oli jo 16v ja pystyi hoitamaan talouden,ruuat,kauppa asiat,apteekin. Eli kaikki arkirutiinit sekä myös nuorenpien koulutouhut. Eli vahti vähän läksypuolta ja huolehti vaatteet
        ja sen semmoista.

        On toki huonojakin tapauksia tuolla kaupungissa. Särjetään näyteikkunoita,autoja, kiusataan kulkijoita.... Mutta vanhemmat ei ole onnistuneet, en yleensä syytä nuorisoa vaan lähtökohtaa


    • 14+12

      Asenne vamma. Tosin taitaa olla muutakin vammaa.

      Kiitos kuitenkin päätöksestä. Minua jo hivenen lapset säälitti. Ei kukaan pienokainen tarvi tuollaista äitiä kohdalleen.

    • 1+1 on kuulemma 2

      Ihmettelen vaan suunattomasti, että miten nimenomaan nuo lapsettomat seksinnälkäiset, parisuhde ongelmaiset valittajat löytää tiensä keskusteluun jonka aihe on turkkiin lasten kanssa??? 14 12 mikä tekee tästä äidistä huonon? Miksi on väärin jos perhe haluaa lähteä viettää yhdessä lomaa? Ei varmaankaan olisi hankkinut niitä lapsia, jos kokee heidän olevan rasite ja eikö se, että suunitella tuollaista matkaa tarkoita et parisuhdekkin on kunnossa, kun lapset tulee mukaan. Pieni vinkki nille ihmisille joilla ei ole muuta elämää kuin valittaa täällä....OSTAKAA ARPA JA VOITTAKAA ELÄMÄ!! Etsikää tai perustakaa sille oma keskustelu ja painukaa täältä sinne missä aurinko ei paista. Tietääkseni aiheessa kysyttiin vinkkejä ja kokemuksia. Eikä mitään muuta. Itselläni ei ole lapsi, mutta nosta hattua ihmisille jotka haluavat antaa lapsilleen matkustelun kokemuksen ja mahdollisuuden nähdä muutakin kun suomen kulttuurin. Jokainen on varmaankin tietoinen kuinka paljon alle 2 vuotias lapsi osaa nauttia kaikista peinistäkin asioista ja varsinkin silloin, kun koko perhe on koolla ja onnellisia.

      • 1+1=3

        Mitäs jos opettelisit kirjoittamaan?


      • elämän suola tenavat

        Kateutta. Ei mitään muuta. Jotakuin kaikki viestiketjut,joista henkii inhimillinen,elämänmyöteinen asenne tapauksiin, tilanteisiin,ihmisiin
        niin saa tuotapikaa kaiken maailman räksyttäjät sekoilemaan sinne,vaikka aihe ei kiinosta yhtään eikä liity heidän elämänkuvioihin.

        Kiitokset ,kirjoitit selken kauniisti elämän totuuksia.


    • 1+1 on kuulemma 2

      Joo pahoittelen kirjoitusvirheitäni. Sehän oli se vakavin asia täällä, kun lukee näitä naurettavia kommentteja ihmisiltä.

      • 13666

        Suurinta nautintoa minulle perheenäitinä tuottaa se, kun näen lasteni loistavat silmät, kun kone nousee Hki-Vantaa lentokentältä ja lentää kohti Turkkia! KYllä, lapset ovat ihania ja kyllä, haluan ehdottomasti lapset mukaan ulkomaanreisulle! Haluan heille elämyksiä, näyttää heille, millaista on muualla maailmassa, että he oppivat muun maan tapoja ja kulttuuria, maistavat erilaisia ruokia ja huomaavat, että ihmiset ovat erilaisia.

        Kaikista eniten toivon heidän oppivan matkoiltaan suvaitsevaisuutta, toisten ihmisten kunnioitusta jne.

        Sitä toivoisin teiltäkin, ketkä täällä lapsiperheitä haukkuvat. On toki sellaisia ihmisiä, jotka haluavat lapsistaa lomaa, niin minäkin joskus, mutta pidemmälle matkalle haluan heidät ehdottomasti mukaan! En koe heitä rasitteena mitenkään, olen erityisen kiitollinen heistä, koska tarvittiin paljon, että heidät sain. Lapset eivät ole itsestäänselvyys. Minun lomani ei olisi täydellistä, jos he eivät olisi mukana.

        Kaikesta huolimatta hauskaa lomaa teille lapsettomat ja lapselliset, annetaan kaikkien kukkien kukkia, ekö vain?


    • ei, ei kiitos!

      Ja jotkut haluavat elää elämänsä ilman velvoitteita ja vastuita, elää vain ja ainostaan itselleen. Mihin niitä tenavia tarvitaan? Hoitamaan sinua kun olet vanha vai?

      • 33

        Sinulle ei kiitos,

        mikä on sinun pointtisi? Sinun kysymyksesi ovat todella omituiset, jos saan sanoa... ehkä olet oikeassa siinä, että sinun onkin parempi elää ihan itsellesi.

        Että lapsiako tehdään siksi, että he hoitavat vanhempiaan, kun he ovat vanhoja?

        Luulen, että olet aika nuori.

        Kukaan ei pakota sinua tekemään lapsia, miksi siis niin kielteinen asenne lapsia kohtaan?


    • 2+2-2=2

      Ei kannata vastata, tuo on se sama, joka lentelee joka mantereella, monta kertaa kuukaudessa. Se käy täällä vain provoamassa, kun sillä ei ole mitään muuta tekemistä ja välit poikki koko lähisuvun kanssa. Antaa hiipua palstalta!

      • 1+2+3+4+5-6=ääliö

        Hahhahhahhahahha! Ja sä oot niiiiin fiksu ja filmaattinen kommetoija!


    • Hihh, hihh

      jäit kiinni!! Nyt seuraavaksi Aasiaan=Thaimaahan melskaamaan! Sen jälkeeen voikin käydä vaikka Turkissa neuvomassa, että jää kotiin! Tuolla tyylillä kertyy paljon matkoja! Hyvää matkaa vaan!

    • määmäämäkätin

      On hyvä että eräät asialliset sivustot poistaa tuon akan jätökset.

      eevako
      Mustikkasuu
      Riitta
      Tuulikki
      Tämän päivän lainanimmarit. Lisäksi saman viestin toistoa jatkuvasti
      sekä 19 muuta tyhmää heittoa.

      Suvun musta lammas. Pahoitteluni.

      • 2+3= jotain

        Hah, niin varmaan! :DDDD


      • suosittelen kokea
        2+3= jotain kirjoitti:

        Hah, niin varmaan! :DDDD

        Mitä jos tehtäisiin niin, että isä ja äiti lähtevät kerran reissuun ilman lapsia ja saa näin tietoa ja kokemuksia, mitä on reissata ilman lapsia, jotta voi kokemuspohjalta vertailla täällä mitä on olla lomalla ilman lapsia. Se, mitä ei ole kokenut tai mistä ei tiedeä, sitähän ei osaa kaivata. Kokemuksesta voin kertoa, että jokaiselle tekee hyvää lomailla edes joskus itsekseen. VAROITUS: saattaa myös koukuttaa!


      • 11+9
        suosittelen kokea kirjoitti:

        Mitä jos tehtäisiin niin, että isä ja äiti lähtevät kerran reissuun ilman lapsia ja saa näin tietoa ja kokemuksia, mitä on reissata ilman lapsia, jotta voi kokemuspohjalta vertailla täällä mitä on olla lomalla ilman lapsia. Se, mitä ei ole kokenut tai mistä ei tiedeä, sitähän ei osaa kaivata. Kokemuksesta voin kertoa, että jokaiselle tekee hyvää lomailla edes joskus itsekseen. VAROITUS: saattaa myös koukuttaa!

        Eiköhän nuo ole reissanneet ennen perheen perustamista, että ei tuossa
        mitään kursseja tarvi.


    • mennään jo

      Lähtisin vaikka heti, mutta meillä ei ole lapsille hoitopaikkaa. Auttaisitko myös siinä asiassa?

      • ????????

        Miksi on lapsia tehty ilman kunnollista tukiverkostoa?


      • 9
        ???????? kirjoitti:

        Miksi on lapsia tehty ilman kunnollista tukiverkostoa?

        On tää ihmeellistä tappelua......... ihan 100 varma, olen, että lapsettomilla on joku närästys juuri perheellisiä kohtaan, voipi olla sekin, että ei ole ukkoa, jonka kanssa tehdä lasta, tai ukko ei halua, tai sitten raskaaksi tulo ei onnistu. Jokuhan tossa on, kun pitää laspiperheitä mollata.

        Herranjestas sentään, ei perheelliset täällä mollaa perheettömiä noin!

        Itse olen käynyt nuorena ilan lapsia ulkomailla, bielttänyt discoissa, juonut kaljaa altaalla aamusta iltaan, lomaillut ilman rajoitteita, jos nyt niin voi sanoa! Eli tiedän tasan tarkkaan, millaista se on.

        Olen nyt lähdössä lasten kanssa reissuun, kun olen nyt vanhempi ja minua ei kiinnosta bailaus tuon taivaallista enää. Minulle loma ilman lapsia olisi todellakin kärsimys ja kun laspet ovat jo sen verran vanhempia, jaksavat jo kierrelläkin.

        Kuinka joku voi vielä siitäkin syyllistää, että lapset on tehty ilman tukiverkkoa? Ei lapsia tehdä tukiverkon takia! On perheitä, joilla ei ole ketään, joille voisi lapsia pidemmäksi ajaksi jättää. Kyllä viikko on jo pitkä aika ja jokainen vanhempi tietää, että siksi ajaksi on oltava todella luotettavat lastenhoitajat.

        Tämä on ihan ihme palsta. Jokainen tekee sellaisen loman kuin itse haluaa. Kyllä lapset kuulluu siihen, jos vanhemmat niin haluaa.


      • 34
        9 kirjoitti:

        On tää ihmeellistä tappelua......... ihan 100 varma, olen, että lapsettomilla on joku närästys juuri perheellisiä kohtaan, voipi olla sekin, että ei ole ukkoa, jonka kanssa tehdä lasta, tai ukko ei halua, tai sitten raskaaksi tulo ei onnistu. Jokuhan tossa on, kun pitää laspiperheitä mollata.

        Herranjestas sentään, ei perheelliset täällä mollaa perheettömiä noin!

        Itse olen käynyt nuorena ilan lapsia ulkomailla, bielttänyt discoissa, juonut kaljaa altaalla aamusta iltaan, lomaillut ilman rajoitteita, jos nyt niin voi sanoa! Eli tiedän tasan tarkkaan, millaista se on.

        Olen nyt lähdössä lasten kanssa reissuun, kun olen nyt vanhempi ja minua ei kiinnosta bailaus tuon taivaallista enää. Minulle loma ilman lapsia olisi todellakin kärsimys ja kun laspet ovat jo sen verran vanhempia, jaksavat jo kierrelläkin.

        Kuinka joku voi vielä siitäkin syyllistää, että lapset on tehty ilman tukiverkkoa? Ei lapsia tehdä tukiverkon takia! On perheitä, joilla ei ole ketään, joille voisi lapsia pidemmäksi ajaksi jättää. Kyllä viikko on jo pitkä aika ja jokainen vanhempi tietää, että siksi ajaksi on oltava todella luotettavat lastenhoitajat.

        Tämä on ihan ihme palsta. Jokainen tekee sellaisen loman kuin itse haluaa. Kyllä lapset kuulluu siihen, jos vanhemmat niin haluaa.

        Ja nyt joku sitten vielä sanooo, että opi kirjoittamaan, kun tulipas painovirhe paholainen edelliseen tekstiin!

        Mitäs jos annettaisiin kaikkien lomailla niin kuin haluavat? Lapsettomat ja perheelliset, kukin omalla tyylillään.

        Ei kukaan lähde lasten kanssa lomalle väkisin, jos he eivät sitä itse halua. Lopettakaa jo lapsiperheiden arvostelu. Varsinkin kun te lapsettomat ette tiedä perheellisten elämästä yhtään mitään.

        Nauttikaa lomastanne!


    • pääseepä vähemmällä

      Tässä on erinomaisen asiallinen ketju.

      Toisaalta siinä erottuu hyvin syyt,miksi suomi24 ei enää saa keskustelijoita.

      Katkeroitunut sorbus-rouva heittää aina typeryyksiä. Ei ressukka muuta osaa.
      Suvun musta lammas.

    • lady lady

      miten meni reissu? olisi kiva kuulla kokemuksia. olemme lähdössä ensi kuussa alanyaan myös 2 alle 2-vuotiaan kanssa.

      • vanhoja tikulla silm

        Noniiin löysit sitten vuoden takaisen ketjun! Kuka nyt enää muistaa mitä teki vuosi sitten, johan tässä välissä on useampia reissujakin kertynyt?


    • Bileet ja hileet

      Eikä muutenkaan alle 2-vuotiaiden kanssa saa matkustaa, kun kaikki muut ihmiset kärsii nähdessään lapsia. Ihan kamalaa, jos lapsi sattuu vielä itkemään. Siinä on toisten loma pilalla. Ei kukaan aikuinen voi sallia sellaista lasten lomille raahaamista. Lomalla pitää olla ilman lapsia, ja mielellään myös oma puoliso jätettävä kotiin. Kyllä sieltä lomakohteesta löytää sitten jonkun lomaheilan, jonka kanssa voi rentoutua ja unohtaa arjen. Sitten jaksaa taas olla hyvä vanhempi ja puoliso, kun on saanut omassa rauhassa lomailla ja bilettää, eikä tarvitse ajatella muita kuin itseään. Se on ainoa oikea tapa lomailla.

      • 10

        Minä sanoisin näin, että lasten itkut ja leikit ja naurut kyllä kestää, mutta se suomalainen perskännissä oleva kaljankittaaja, sitä ei kyllä katsele kukaan!

        Hei haloo, lapset ovat lapsia, kyllä ihmetellä täytyy, kenen loma menee pilalle lasten näkemisestä! Paljon mieluummin kuuntelen lennollakin lapsen itkua, kuin sen suomalaisen känniläisen örveltämistä!


    • heipulix

      Sen verran piti ottaa kantaa, että joka kesä lomalla on käyty ja nyt eka kerran 2v lähtee mukaan.

      Kahtena kesänä mitä on reissattu vauva-aikana niin lapsi on jätetty mummulle.

      Muita porukan tyyppejä on raahannu alle puoli vuotiaita mukana ja kun itse jätin mummulaan, niin ovat jälkeenpäin katuneet asiaa. Kyllä niiden loma meni höpöksi ja olin ylpeä jättäessäni oman kotiin, vaikka aluksi kuulin siitä mutinaa..........

      Mutta nyt ei harmita yhtään kun 2v tyyppi lähtee mukaan ja lapsenvahti on maksettu mukaan nii saa isi ja äiti ylläpitää sitä hiton suhdettaki =D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe