Aloin tuossa tutkiskella grafologiaa. Kysehän on käsialantutkimuksesta, jonka avulla voi selvittää kirjoittajan persoonallisia ominaisuuksia. Muutama asia alkoi kuitenkin emmityttää.
Itse jouduin lapsena lukiopetukseen, koska minulla oli huono käsiala. Pitääkö tämä asia ymmärtää niin, että minun persoonallisuuttani muokattiin?
Käsialani on vaihdellut vuosien varrella. Olenko siis jotenkin epävakaa persoona?
Yksi oleellinen käsialanäyte on ihmisen allekirjoitus. Allekirjoitukseni on huomattavasti yksinkertaistunut pankkikortin käytön myötä. Jossakin määrin vertikaalirajoitteisena joudun pitämään kättäni luonnottomassa asennossa allekirjoittaessani kassalla kuittia. Voidaanko siis sanoa, että pankkikortti on vääristänyt persoonaani?
Tietääkös täällä kukaan?
Grafologeja paikalla?
29
191
Vastaukset
Sen hataran tiedon mukaan
jota olen grafologiasta kuullut, käsiala saattaa vaihdella mielialojen, voinnin yms seikkojen mukaan mutta että perusjutut kuitenkin olisivat ja pysyisivät.
Iän myötäkin käsiala muuttuu, ja sitämukaa mitä enemmän kirjoittaa. Olis kyllä tosi mielenkiintoista joskus testauttaa käsialansa, kuulla mitä kaikkea se kertookaan. Kuulemma jopa fyysine ja psyykkinen terveydentila näkyy käsialasta.
Nuorempana kirjoitin paljon pyöreämpia kirjaimia kuin nykyisin, jospa sitä oli silloin verevämpi :))Minä kirjoitan harakanvarpaita aina, vaikka suunta välillä vaihtelee. En kyllä antaisi kenenkään määritellä persoonallisuuttani noin hatarilla perusteilla.
- mustasormi.
tuputuu kirjoitti:
Minä kirjoitan harakanvarpaita aina, vaikka suunta välillä vaihtelee. En kyllä antaisi kenenkään määritellä persoonallisuuttani noin hatarilla perusteilla.
multa on otettu sormenjälet kymmeniö kertoja onkz se sama asia ?????
mustasormi. kirjoitti:
multa on otettu sormenjälet kymmeniö kertoja onkz se sama asia ?????
Juu varmaan sekin on aikas selkeä puumerkki.
- grafologia?
tuputuu kirjoitti:
Minä kirjoitan harakanvarpaita aina, vaikka suunta välillä vaihtelee. En kyllä antaisi kenenkään määritellä persoonallisuuttani noin hatarilla perusteilla.
Aivan liian hieno sana minulle
Nooo, kyllähän grafologia taidetaan lukea tiukassa katsannossa tuonne huuhaatieteiden joukkoon, eli siis tälle palstalle hyvin sopivaa tiedettä tällä hetkellä.
Käsialaa pystyy kyllä kehittämään hyvin paljon ja jos sattuu lukemaan jonkun grafologin kirjoittaman opaskirjan ja panemaan merkille mitkä piirteet kertoisivat toivottavista tai vältettävistä piirteistä, omaa käsialaansa voi manipuloida ihan niiden mukaan.
Itse kirjoitan hyvin paljon käsin ja käsiala vaihtelee valtavasti ihan käytettävissä olevan kynän mukaan. Koska joskus jouduin ammatissani kirjoittamaan valtavasti kuittauksia, nimikirjoitus on aikoja sitten kutistunut sellaiseksi tagiksi että alle on yleensä hyvä laittaa pyytämättä selvennys.
Itse en käsialasta tutkisi kuin kokemusta käsin kirjoittajana. Kokemus kynänkäyttäjänä näkyy siinä kyllä, ihan käsialasta riippumatta, ja lukemalla sitä asiaa mitä on kirjoitettu voi päätellä paljon enemmän kirjoittajan luonteesta.- --------------------
Äläpä kiroile? (huuhaa)
Juu, pseudotieteeksi itseklin olen grafologian määritellyt. En millään jaksa uskoa, että asia joka saattaa muuttua vaikka väsymyksen takia, kertoisi jotakin oleellista ihmisestä.
-------------------- kirjoitti:
Äläpä kiroile? (huuhaa)
Onko huuhaa kirosana, missä kielessä?
- Anonyymi
Käsialaa pystyy muuntelemaan -muutaman rivin.Mutta ei niin paljoa ettei sitä grafologi tajuaisi.Oikeuksissa käydään näitä juttuja karkuvasti läpi.
- minä,
Mistä johtuu lääkäreiden käsiala, niistä kirjoituksista ei ota pirukaan selvää :)
- kielenkääntäjä
ai teilläpäinkö on pirut selvittelemässä lääkäreiden tekstejä, nähtävästi hekään ei ymmärrä, mutta varmaan toivottelevat lekurit tervetulleeksi tuonpuoleiseen :-D
- annikoo..
Vie apteekkiin....siellä saavat selvän....heheh
annikoo.. kirjoitti:
Vie apteekkiin....siellä saavat selvän....heheh
Ovatko apteekkarit siis jonkinlaisia exorsisteja?
- annikoo..
tuputuu kirjoitti:
Ovatko apteekkarit siis jonkinlaisia exorsisteja?
No eikös sitä niin sanota....jos jostain ei saa selvää niin ....vie apteekkiin ...
Tällä nettikirjoittelullahan on katsottu olevan haitallinen vaikutus käsialan muuttumiseen. Itse ainakin olen sen huomannut,,, nykyisin käsialani on jotain harakanvarpaiden ja egyptologian sekamelskaa,,,
Josku jopa käyny niinkin kun olen jonku asia käsinkirjannu ylös, niin hetken päästä saan todella miettiä että mitähän siinä lukee. Vaikka aika paljon joudun ns. lennosta kirjaamaan, niin eipä sillä ole mitään paranemiseen viittaa merkitystä ollu.Vaikuttaahan tämäkin. Mutta minkä ihmeen takia mun käsiala on paljon parempaa lyijykynällä kirjoitettuna kuin kuulakärkikynällä kirjoitettuna?
Olenko minä jotenkin erilainen kun tiedän että tekstini voi helposti kummata pois?tuputuu kirjoitti:
Vaikuttaahan tämäkin. Mutta minkä ihmeen takia mun käsiala on paljon parempaa lyijykynällä kirjoitettuna kuin kuulakärkikynällä kirjoitettuna?
Olenko minä jotenkin erilainen kun tiedän että tekstini voi helposti kummata pois?Kynä tosiaan vaikuttaa valtavasti käsialaan. Ei ole sattumaa että koulussa aikoinaan kaunokirjoitusta opeteltiin mustekynällä. Tosin minä vasenkätisenä en saanut sillä mitään aikaan koska piti varoa ettei perässä tuleva käsi vetänyt kaikesta likaista sinistä suttua. Eikä myöskään ole sattuma että kaukoidän kalligrafit käyttävät tussia, sillä saan varmasti siisteintä ja tyylikkäintä jälkeä aikaan. Kuulakärkikynien jälki on vähän kynän tasosta kiinni, jotkut kuulat pyörivät huonosti ja jälki laahaa, pätkii ja sotkuilee. Lyijykynä antaa yleensä hyvän jäljen mutta vasenkätisenä taas pehmeän kynän jälki sotkeutuu herkästi, kovalla saan minäkin hyvää tekstiä. Kumia en käytä lainkaan joten siitä se siisteys ei johdu, vain siitä miten terä kulkee paperilla.
yohuuhkaja kirjoitti:
Kynä tosiaan vaikuttaa valtavasti käsialaan. Ei ole sattumaa että koulussa aikoinaan kaunokirjoitusta opeteltiin mustekynällä. Tosin minä vasenkätisenä en saanut sillä mitään aikaan koska piti varoa ettei perässä tuleva käsi vetänyt kaikesta likaista sinistä suttua. Eikä myöskään ole sattuma että kaukoidän kalligrafit käyttävät tussia, sillä saan varmasti siisteintä ja tyylikkäintä jälkeä aikaan. Kuulakärkikynien jälki on vähän kynän tasosta kiinni, jotkut kuulat pyörivät huonosti ja jälki laahaa, pätkii ja sotkuilee. Lyijykynä antaa yleensä hyvän jäljen mutta vasenkätisenä taas pehmeän kynän jälki sotkeutuu herkästi, kovalla saan minäkin hyvää tekstiä. Kumia en käytä lainkaan joten siitä se siisteys ei johdu, vain siitä miten terä kulkee paperilla.
Minä tykkään lyijykynästä kitkan takia. Se hieman hidastaa vauhtia ja jälki on kauniimpaa. Monien kuulakärkikynien jälki on ihan kauheeta katsottavaa. Luulen etteivät ne anna kädelle riittävästi vastusta.
- annikoo..
Kyllä minullakin käsiala vaihtelee....ja muuttuu se varmaan useimmilla.....katselin juuri jokupäivä sitten vanhaa syntymäpäiväkirjaani......ihmettelin omaa nimikirjoitustani.....aivan eri tyylinen kuin nyt..... Puumerkki....siis pelkät nimikirjaimetkin vaihtelee...koukeroisista suoraviivaisempiin.....
Eräs tuttuni teki käsialanäytteitä joskus.....en halunnut...kun en usko....samoin kun en ennustajiinkaan.....Sanoisin että pankkikortti on eniten muuttanut allekirjoitustani. Minulla oli joskus kaunis ja persoonallinen allekirjoitus. Siinä oli kiekuroita ja kaikkea hienoa. Nykyään ison alkukirjaimen perään tulee lähinnä suora viiva.
- annikoo..
tuputuu kirjoitti:
Sanoisin että pankkikortti on eniten muuttanut allekirjoitustani. Minulla oli joskus kaunis ja persoonallinen allekirjoitus. Siinä oli kiekuroita ja kaikkea hienoa. Nykyään ison alkukirjaimen perään tulee lähinnä suora viiva.
ja taas tulee muutosta.....enää ei tarvi pankkikortti ostoihinkaan allekirjoittaa......kuoleeko "kaunokirjoituksemme" kokonaan.....
annikoo.. kirjoitti:
ja taas tulee muutosta.....enää ei tarvi pankkikortti ostoihinkaan allekirjoittaa......kuoleeko "kaunokirjoituksemme" kokonaan.....
Voipi olla, että kohta en enää edes muista nimeäni, jolla pitäisi allekirjoittaa....
- kaunokainen...
annikoo.. kirjoitti:
kyllä koulussa vielä opetetaan kaunoa, mutta se tyyli taitaa olla hieman toisenlaista kuin silloin ennen, kun kauno oli kaunokaunoa, ei konekaunoa kuin nyt.
emmämitääntiiä...mutta sen tiiän että grafologeilla ois melekonen tekeminen mun kanssa...kun käsiala vaihtelee jopa päivän aikana ihan hirmusen paljon ja saattaa samaistuakin edelliseen kirjottajaan ja vaikuttaa sekin missä asennossa paperi on suhteessa kynään ja kummalla kädellä kirjotan...:)
- ne koukerot
se tuntuu sinusta, että vaihtelee, mutta oikeasti sun käsialasi on kuitenkin sama, teet samat koukerot tietyllä tyylillä aina, varsinkin nopeasti kirjoittaessa, sieltä tunnistaa tietyt jutut, jotka vain sinä teet kirjoittaessasi.
- grafologiaa.
grafologiaa.
- Up
Up
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024467Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821197- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83913Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816