Miksei kansalaispalkkaa?

rgjrtj33

Miksei suomessa vois olla sen iän ikuisen tukuviidakon sijasta kunnon kansalaispalkkaa.?
ei siitä kansalaispalkan puolesta puhu muut ku kommunistit.
olisko se nyt niin kamalaa,jos kaikki pärjäis yhteiskunnassa hyvin.

44

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmaisen rahan jaolla ei ole koskaan pystytty ratkomaan ongelmia kuin hetkeksi. Jonkunhan tuo ilmainenkin raha on tienattava ja se sitä riistoa vasta on jos se otetaan muiden työn tuloksesta.

      Tämän hetken keinona työttömyyteen ja köyhyyteen on työajan sekä palkkasumman uusjako. Siinä työaikaa säädellään esim. 95% työllisyyden mukaan samalla palkkojen eläessä tuottavuuden perusteella ilman inflaation lisäystä.

      • loiset jutaa

        Mitä yrität sanoa työeläkeläinen ? Mikä tekee paremmaksi saada sama raha useammalta byrokraatilta kuin että sen saisi yhteiskunnalle edullisemmin yhdestä paikasta ja ilman turhaa verovaroja tuhlaavaa paperinpyörittelyä ?

        Mistä luulet byrokratian pyörittämiseen ( lue politiikkojen valtion ja kunnan virkamiesten palkkoihin) vaadittavat verorahat otettavan, muualta kuin muiden työn tuloksesta !?

        uskomatonta typeryyttä....


      • loiset jutaa kirjoitti:

        Mitä yrität sanoa työeläkeläinen ? Mikä tekee paremmaksi saada sama raha useammalta byrokraatilta kuin että sen saisi yhteiskunnalle edullisemmin yhdestä paikasta ja ilman turhaa verovaroja tuhlaavaa paperinpyörittelyä ?

        Mistä luulet byrokratian pyörittämiseen ( lue politiikkojen valtion ja kunnan virkamiesten palkkoihin) vaadittavat verorahat otettavan, muualta kuin muiden työn tuloksesta !?

        uskomatonta typeryyttä....

        Oikeata rahaa voi saada vain työstä, se jokaisen pitää tajuta. Työttömyyden torjuntaan taas kelpaa työajan ja palkkasumman uusjako mainiosti.

        Kansalaispalkka tai joku 900,00€/kk apuraha millä nimellä hyvänsä vain lisää vapaakyytiläisiä.


      • näin se menee
        loiset jutaa kirjoitti:

        Mitä yrität sanoa työeläkeläinen ? Mikä tekee paremmaksi saada sama raha useammalta byrokraatilta kuin että sen saisi yhteiskunnalle edullisemmin yhdestä paikasta ja ilman turhaa verovaroja tuhlaavaa paperinpyörittelyä ?

        Mistä luulet byrokratian pyörittämiseen ( lue politiikkojen valtion ja kunnan virkamiesten palkkoihin) vaadittavat verorahat otettavan, muualta kuin muiden työn tuloksesta !?

        uskomatonta typeryyttä....

        systeemi luotu väärinkäytösten vuoksi nykyiseksi. mitä enemmän kansalaiset tekee vääriä kusetushuteja,sitä vaikeammaksi asiat tehdään. siis omaa syytä koko juttu.

        kansalaispalkka ok,mutta kyllä sen eteen pitää töitä tehdä,se tuo raha ei kasva
        kuivilla kankailla....tosin metsissä rahaa kyllä joillakin on.

        jos keksit hyvän keinon ja pätevät oikeudenmukaiset syyt perusteluineen ko. palkkaan, kuka tietää,vaikka sellainen joskus tulee,mutta ei näillä näkymin ainakaan 10-15v.
        työ on kaikille parasta lääkettä elämään,vaikka se ei herkkua olekaan.


      • No Where Man
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Oikeata rahaa voi saada vain työstä, se jokaisen pitää tajuta. Työttömyyden torjuntaan taas kelpaa työajan ja palkkasumman uusjako mainiosti.

        Kansalaispalkka tai joku 900,00€/kk apuraha millä nimellä hyvänsä vain lisää vapaakyytiläisiä.

        Tota, sinä olisit antamassa 411 eurooni 500 euroo lisää? Kuulostaa houkuttelevalta. Duunissa oltuani sain toki enemmän, mutta sairastuttuani minut on unohtanut eduskunnan enemmistö. Tienasin aiemmin 3000 euroa kuukaudessa. Enkä ruikuttanut verojani. Siis 11 vuotta sitten.

        11 vuotta sitten olin terve enkä rasittanut juuri edes työterveyspalveluita - aivan kuin eivät muutkaan ikäiseni tehneet. Nyt työterveyslääkärini haluaa minut pois työterveyspalveluiden piiristä vaikken ole saanut vielä edes monoa perseeseeni.

        En tiedä miksi olen näin suosittu.Vakuutusoikeus sanoo etten voi tehdä entistä työtäni, mutta en ole kuulemma työkyvytön. Luottamusmies ottaa asiasta kuulemma selvän. Jep enkä ole siis työterveydenhuollon piirissä. Tota ymmärsittekö jotain? En minäkään. Olenko minä taas "väliinputoaja"?


      • No Where Man kirjoitti:

        Tota, sinä olisit antamassa 411 eurooni 500 euroo lisää? Kuulostaa houkuttelevalta. Duunissa oltuani sain toki enemmän, mutta sairastuttuani minut on unohtanut eduskunnan enemmistö. Tienasin aiemmin 3000 euroa kuukaudessa. Enkä ruikuttanut verojani. Siis 11 vuotta sitten.

        11 vuotta sitten olin terve enkä rasittanut juuri edes työterveyspalveluita - aivan kuin eivät muutkaan ikäiseni tehneet. Nyt työterveyslääkärini haluaa minut pois työterveyspalveluiden piiristä vaikken ole saanut vielä edes monoa perseeseeni.

        En tiedä miksi olen näin suosittu.Vakuutusoikeus sanoo etten voi tehdä entistä työtäni, mutta en ole kuulemma työkyvytön. Luottamusmies ottaa asiasta kuulemma selvän. Jep enkä ole siis työterveydenhuollon piirissä. Tota ymmärsittekö jotain? En minäkään. Olenko minä taas "väliinputoaja"?

        Minä en ole ilmaista rahaa tuputtamassa kenellekään, en edes itselleni.

        Jos et voi tehdä entistä työtäsi niin miksi et hakeudu muuhun työhön? En tiedä syitä jotka tilaasi ovat johtaneet mutta en myöskään ymmärrä jääräpäisyyttäsi olla hankkimatta uutta ammattia. Itse aikoinaan hankin väärän ammatin jossa en pitkän päälle halunnut työskennellä vaikka töitäkin olisi ollut niin paljon kuin viitsi tehdä, minä hankin koulutuksen uuteen ammattiin ja siinä työskentelin viralliseen eläkeikään asti ja hilkun päälle.

        Onhan se todella niin, että voit olla kyvytön vaikka metsurin töihin mutta kelpaisit hyvin vaikka postinkantajaksi joten onnea vain uuden ammatin hakuun! Kerjäläisiä meillä on jo ihan tarpeeksi ja lisää näyttää tulevan.


      • ottaisitko töihin
        No Where Man kirjoitti:

        Tota, sinä olisit antamassa 411 eurooni 500 euroo lisää? Kuulostaa houkuttelevalta. Duunissa oltuani sain toki enemmän, mutta sairastuttuani minut on unohtanut eduskunnan enemmistö. Tienasin aiemmin 3000 euroa kuukaudessa. Enkä ruikuttanut verojani. Siis 11 vuotta sitten.

        11 vuotta sitten olin terve enkä rasittanut juuri edes työterveyspalveluita - aivan kuin eivät muutkaan ikäiseni tehneet. Nyt työterveyslääkärini haluaa minut pois työterveyspalveluiden piiristä vaikken ole saanut vielä edes monoa perseeseeni.

        En tiedä miksi olen näin suosittu.Vakuutusoikeus sanoo etten voi tehdä entistä työtäni, mutta en ole kuulemma työkyvytön. Luottamusmies ottaa asiasta kuulemma selvän. Jep enkä ole siis työterveydenhuollon piirissä. Tota ymmärsittekö jotain? En minäkään. Olenko minä taas "väliinputoaja"?

        Hyvä No Where Man
        Ymmärrän hyvin ja uskon joka sanan.
        Joku on jo täällä neuvomassa, että vaihda ammattia.

        Mitäpä minulle neuvoisitte. Olin aikoinaan pks kotikuntani kunnallisissa luottamustehtävissä (en sano tarkemmin ettei joku utelia ala googlettaa että kuka se on), olin perustamassa valtakunnallista järjestöä, jolta nyt pyydetään asiantuntijalausuntoja eduskuntaan, olin aktiivisesti koulu- ja pk-toiminnassa ja koulujen johtokunnissa, jne. jne.

        Työnantajani oli yhdistys, jossa oli sotkuja ja esimiehen työsopimus purettiin. Jouduttiin todistajiksi. Ex esimies sitten tehtaili meitä todistajia vastaan rikosilmoituksia, virallisestihan ne on tutkintapyyntöjä. Samasta asiasta väänsi eri nimikkeillä aina uuden ja uuden. Seitsemän vuotta. Pahin oli väärästä valasta syyttäminen ja kaksi vuotta vankeutta. Olisi oltu kusessa jos olisi silloin todistusaitiossa tehty se, mihin yhdistyksen asianajaja ja pj. painostivat. Käskivät valehtelemaan että ex esimies tuli meihin käsiksi fyysisesti, vaikka semmoista ei tapahtunut. Asianajaja oli Palvelutyönantajista ja pj. oli eläkkeellä oleva pankinjohtaja ja srk-yhtymän jäsen.

        Ja oikeuslaitos antoi kiusaamisen vain jatkua vuosia. Ex esimies oli tehnyt poliiseistakin kanteluita ja jostain syystä yksikin poliisi purki kiukkuaan minuun. En ollut uskoa todeksi. Hänellä oli jokin paperi, mihin oli numeroitu syytteet eri tavalla ja kun minulla oli eri numeroinnit, niin raivostui joka kerta, kun erehtyin sanomaan että kohdassa se ja se. Aina takertui niihin eikä asiassa päästy eteenpäin. Minulla oli mukana asiamies. En saanut keskustella hänen kanssaan. Poliisi huusi, että jos sanotte vielä sanankaan niin hän poistaa tämän asiamieheni huoneesta. Olin kirjallisesti nimennyt 4 kk aikaisemmin muutaman todistajan, jotka voisivat vahvistaa sanoneensa sen, mitä olin todistajana sanonut heidän sanoneen, ja joista asioista nyt minun väitettiin valehtelevan. Hitto ne poliisit ketään todistajia oli kuulleet. Onneksi tutkinnanjohtaja tuli paikalle, sanoi, että kyllä hän miehensä tuntee ja tämä on tämmöinen kuumakalle. Minä jouduin vain seuraamaan sivusta, kun äijät selvitti tilannetta.

        Kun viimeinen syyttämättäjättäminen tuli, alkoi taisteluväsymys. Halusin pois ja menin töihin toiseen yhdistykseen, jolla tosin oli kytkentöjä tähän edelliseen. Olin allekirjoittanut jo työsopimuksen, kun alainen kävi kuiskaamassa, että vuoden sisällä lempataan toiminnanjohtaja. Jouduin uuteen sekasotkuun, tai katselemaan vierestä sitä kieroa hommaa. Valtataistelua se oli. Alainen halusi kaliffiksi kaliffin paikalle ja saikin tahtonsa läpi. En uskalla kirjoittaa tähän mitä kaikkea siellä tapahtui tai että minkä tason ihmisiä siellä oli.

        Sairastuin vakavaan masennukseen, jouduin psykoosinestolääkitykselle jne. eikä minusta ole enää työelämään. Toki haluaisin tehdä alani töitä rauhassa, mutta olen ihan hajalla. En luota valtaapitäviin enkä oikeuslaitokseen. Maailma on minusta mielivaltainen ja julma. Olen hautaunut neljän seinän sisälle ja masennukseni vaihtelee. Mielestäni se on sellaista tervettä masennusta, kun maailma on muuttunut pelottavaksi. Eristäytyneisyys ylläpitää yksinäisyyttä ja yksinäisyys saa sekaisin. Pitkä talvi ja pakkaset pahensivat tilannetta. Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta nyt on jonkin aikaa ollut tunne, että taas napsahtaa päässä. Tänään menin terveyskeskukseen ja sanoin, että kova paikka mutta nyt täytyy pyytää apua.

        Kuka ottaisi minut töihin?


      • ei saa luovuttaa
        näin se menee kirjoitti:

        systeemi luotu väärinkäytösten vuoksi nykyiseksi. mitä enemmän kansalaiset tekee vääriä kusetushuteja,sitä vaikeammaksi asiat tehdään. siis omaa syytä koko juttu.

        kansalaispalkka ok,mutta kyllä sen eteen pitää töitä tehdä,se tuo raha ei kasva
        kuivilla kankailla....tosin metsissä rahaa kyllä joillakin on.

        jos keksit hyvän keinon ja pätevät oikeudenmukaiset syyt perusteluineen ko. palkkaan, kuka tietää,vaikka sellainen joskus tulee,mutta ei näillä näkymin ainakaan 10-15v.
        työ on kaikille parasta lääkettä elämään,vaikka se ei herkkua olekaan.

        köyhyys ja vähävaraisuus on harvan ihanne,mutta vain työ tai lotto antaa tuloa.
        järjestelmä voi olla mikä vain jos rehdisti ihmiset toimii...mutta ei niin ole.

        edes köyhä ei ole rehti läheskään aina ja ehkä ei tarvikkaan,mutta säännöt on oltava vain vääryyksien vuoksi.

        on ikävää tuo luukku ja lomake shouwi,mutta em. syistä kaikki johtuu.
        esitän ihmisiä luomaan uusia ehdotuksia kaikista epäkohdista kaikessa,kuten "luukku" ja sen tapaisissa toimissa.

        esitykset tulee tai kannattaa toimittaa ko. konttorin pomolle,laitoksen(kela) pomolle,ministereille ja kansan edustajille suoraan. ei koskaan väliportaan pomoille,ei ne etene sieltä minnekään kateus syistä.


      • Ulla-Riikka Vuorinen

        Katsos tätä, jos kansalaispalkasta haluat tietää:
        http://ullariikka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
        Ajan 800€kk. kaikille suomessa syntyneille vauvasta vaariin.


      • Työeläkeläinen kirjoitti:

        Oikeata rahaa voi saada vain työstä, se jokaisen pitää tajuta. Työttömyyden torjuntaan taas kelpaa työajan ja palkkasumman uusjako mainiosti.

        Kansalaispalkka tai joku 900,00€/kk apuraha millä nimellä hyvänsä vain lisää vapaakyytiläisiä.

        Oikeata rahaa voi saada vain pankista, jossa kapitalistit luovat sen tyhjästä.


        "se jokaisen pitää tajuta. Työttömyyden torjuntaan taas kelpaa työajan ja palkkasumman uusjako mainiosti."

        Työttömyyden torjuntaan autaa luopuminen työttömyyden käsitteestä. Koneet tekevät työt meidän puolesta.

        Vittu te kapitalistit olette tyhmiä!


      • Vittupääsikanatsihom
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Oikeata rahaa voi saada vain työstä, se jokaisen pitää tajuta. Työttömyyden torjuntaan taas kelpaa työajan ja palkkasumman uusjako mainiosti.

        Kansalaispalkka tai joku 900,00€/kk apuraha millä nimellä hyvänsä vain lisää vapaakyytiläisiä.

        HOMMATKAA NIITÄ PERKELEEN TÖITÄ


      • Voe sentää
        Vittupääsikanatsihom kirjoitti:

        HOMMATKAA NIITÄ PERKELEEN TÖITÄ

        KUN NIIN OSAAVIA olette, kyllä se on teitin juttu: vittu ku nois köyhist ei pääse eroon ku kaasuttamallla.


    • Regressio köyhille
    • Martti HuuHaa

      Tulis kovasti uusia työttömiä KELAN ,Sosiaalihuollon ja Työvoimatoimiston puolelta kun ' Byrokratia' vähenisi liikaa. Kyllä virkamiehet pitävät senverran omiensa puolta ettei sellasta lakia voi päästää valmistelemaan liian pitkälle vaikka joillakin poliitikoilla tahtoa olisikin.
      Virkamies on loinen joka ei tuota mitään vaan pelkästään kuppaa itselleen yrittäjien ja työläisten verorahoja. Käykääpä tutustumiskäynnillä Kuntanne toimistoissa niin huomaatte että verotoimistoa ja poliisin kansliaa lukuunottamatta virkailijat harvoin ovat työtehtäviinsä 'uppoutuneita'. Heidät useinkin tavoittaisi 'kokouksista' (eli pitkäksi venähtäneeltä lounaalta) joita pidetään myös ravintoloissa, kahvitauolta (amu 8:00-12:00 / iltapäivä13:00-16:30) muttei juuri koskaan varsinaiselta työpaikaltaan.
      Kansalaispalkka toteutuessaan veisi työpaikan monelta loisijalta....siinä siis syy miksi ei voi toteutua koskaan.

      • vuosimallia 46

        Olen samaa mieltä ja silloinhan ei voisi köyhiä "kyykyttää"!
        Eräs professori taisi olla Turusta ehdotti KÖYHYYS BRÄNDIÄ Suomeen,
        siihen olisi varmasti montakin ehdokasta myös ky.toimistoista joten työtömyys ei olisi niin suuri.Olihan muutama vuosi sanonta että on lotto voitto syntyä Suomeen!


    • 2

      Valitettavasti kaikki tuo on totta :(

      • Brändy Oulusta

        Köyhien tekemä brändI luo kuvaa suomesta


    • PITRAAKI

      Kokoomus huusi kurkku käheänä,että pitää saada kansalaispalkka,silloin

      kun se oli oppositiossa. Nyt kun pitäisi kantaa vastuuta asioista,ei kuulu

      hiiskaustakaan koko asiasta,siis KANSALAISPALKASTA !!!!!

      Että semmoinen puolue.

    • Ansiosidonnaiset

      Koska ammattiliitot pitävät valheellista kuvaa yllä siitä, että kuulumalla heihin saa ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen. Totuus on että Ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen saa kun kuuluu työttömyyskassaan jota valvoo sosiaali ja terveysministeriö ja joita ylläpitää teknisesti yksityiset tahot tai ne on ammattiyhdistysliiton kanssa samoissa tiloissa. Ansiosidonnaisia työttömyyskorvauksia ei ole koskaan maksanut ammattiyhdistys eikä sen liitot vaan noin 5 % työntekijät itse työttömyysvakuutusmaksujen kautta noin 48% valtio yhteisistä verovaroista ja loput noin 47% työnantajat yhteisvastuullisesti.
      Viinanen sanoi tämän totuuden julki yhdessä klo 8.00 uutislähetyksessä ja siitä oli se seuraus että klo 10 SAK:n Ihalainen ilmoitti että aloitamme lakon jos Ihalainen ei lopeta AY liikkeen murtamista. Tässä sitä SDP:n kaunista mielikuvapolitiikkaa, joka on ehkä Suomen suurin huijaus.

      • Ei vakuutuksia?

        Tarkemmin sanottuna työttömyysvakuutusmaksuina. Näin yleisesti halutaan. Voihan nuo maksut välttää rupeamalla hämäräpisnekseen.


    • miettikää..

      kansalaispalkkaa ainakin niille miehille ja naislle jotka ei saa tukia ei oikeutta työttömyyspäivärahaankaan.Ei mihinkään.. erohan siinnä otettava psosta muutettava pois kotoosa.Perheet oikeesti hajotettava.Suomessa yhden palkoilla ei elä.Eläskö sitten sillä 411e eii....ei todella.
      Työttömyyskin eikö ole henkilökohtaista???kaikille oikeus siihen työttöm.päivärahaan ainakin.

      Kansalaispalkkaa kannatan kaikille.Jotenkin se raha jos riittäs elämiseen poistas sossujen luukuilta jonot ja turhien tukien saajatkin. Kansalaipalkka olisi kuitenkin vaikka 1300euroa.Laskekaa olisko summa pienempi kuin sossujen menot????

      Voishan tohonkin katot asettaa kaikkeen..lapsilisä,kansal.palkka ne olis täysin vähentämättömät! joku asumistuki osuus ja ihminen itse maksasi osan kaikesta..yleensä perheissä on kaksi aikuista. Sitten yksinasuvat voisivat muuttaa halvempiin asuntoihin pois esim.pääkaupungista jne.
      Paljon hyviä ratkaisuja on kun ne vaan keksitään..Työn tekoa kannustetava..Hyvä tuloisten todella rikkaiden veroja vois kiristää.. alkaen 60-100e vuodessa tienaavat.

    • markkanenjari

      Miksei Suomessa oteta käyttöön työ pakkoa ? Jokainen tässä maassa oleva henkilö on vevollinen tekemään työtä elääkseen. Jos ei työ kelpaa, voi kuolla nälkään. Jos ei kelpaa niin lastataan sellaset koneeseen, otetaan passi pois ja lennätetään Afrikkaan. Siinä Skini(persu) ihmettelee kun suoli huutaa ja kukaan ei tuokkaan leipää
      Tiedän mistä puhun. Olen nähnyt nälkää. Ilman omaa syytä. Vaan se loppu kun menin töihin.

      • pask..jauhantaa..

        hei..kyse ei ole töistä niitä riittää vaan kansalaispalkasta!!!

        Olet tainnut saada epätyydyttävän työn mutta onhan se pysyttävä siellä kun pakko saada leipää niinkö pitäs ajatella????töitä riittäääää älä huoli..Suomal.olis afrikassakin sinnikäs ja leipää varmaan sais jo luonnosta.Meidän esiisät synty alastomina, ilman vaatteita, kenkiä ne kulki vuosia.Kunnes keksitiin kengät..mieti sitä.Osataan metsästää..istuttaa..pärjättäs.Mutta suomessa on pakko olla katto päänpäällä ainakin 6kk vuodesta. Äänestä porvaria saat kaiken ton!Onneksi itse en voi syödä leipää ja perunaa moskaa..huutakoon suolesi vaikka kuinka.Suomi vaatii muutosta porvareilla se tarkoittaa luokkayhteiskuntaa.Rikkaille kaikki.


    • Markkkanenjari

      Pikkulapsetkin vois ommella jalkapalloja.

    • SåQ

      luen näitä juttuja ja totean: tää puolue ois pitäny kieltää samalla lailla kuin natsi-aatteiset puolueet!

    • pinlanden

      Niiden joilla on jo tuhatvuotiseen elämään tarvittava varallisuus on jatkuva puute rahasta, kun mikään ei tunnu riittävän näille . Nämä nallukaiset eivät halua kansantalouden kakkua jakaa tasaisemmin ja käyttävät rahanvoimaa omia tavotteitaan ajaessaan. Päättäjien voitelu ja uhkailu tuotannon siirtämisellä halpatyövoiman maihin on normaalia toimintaa näissä piireissä. Suomen kansatalouden reaalitulo on noussut n. 38 % viimeisen 20 vuoden aikana ja on tällä hetkellä noin 33000 € / kansalainen tästä pitäisi riittää kohtuullinen toimeentulo jokaiselle imeväisestä vaariin ja mummoon. Neljän henkilön perheelle tasajaolla tästä jäisi yli 60000 € / vuosi 50 % veroasteellakin, sillä kyllä pärjäisi ihan hyvin. Onko suomi sadistien hyvinvointivaltio? Voidaan hyvällä syyllä kysyä , sillä kysymys on ennen kaikkea tahdosta jakaa tulot tasaisemmin ja oikeudenmukaisemmin. Ei kenenkään työ tuhatta kertaa tehokkaampa tai arvokkaampa voi olla suhteessa toisiin työntekijöihin oli kysymys mistä työstä tahansa. Tosi rikkaiden ei tarvitse juuri mitään itse tehdä rikkauksiensa eteen, senkin hoitaa palkattu henkilökunta. Mikä siis on vastikkeetonta rahaa? Ei työkään ole mikään itseis arvo, kun turha työ ei hyödytä ketään ja sitäkin tehdään mielettömiä määriä ympäri maailmaa.

      • pällinen............

        ai niin siksi meille ei kansalaispalkkaa haluta kun säkkikaupalla rahaa pitää edelleen kahmia ulkomaille!
        hei..sinne meni verovarat..ja kun ne verovarat menee paljon turhempaakin!!!herrojen palkkaan nostoon..typeriin hankkeisiin.

        kiitos typerille ihmisille. ja kiitos kun kaikki suomal.työpaikat ei ole enää meidän,
        kiitos myös siitä kun ei varaa ostaa enää oikein mitään suomen palkat kun on niin HUONOT.Nostakaa saatana edes palkat että sillä pärjää suomessa ja muut nehän on naurettavia alle eun köyhyysrajan.Jos ette kanslaispalkkaa halua????yrittäjyyttä vois ajatella jo senkin turvin..Konkat tulessa sulla olis edes se 1300ekk.


    • poyiture6ty5rgdf

      NAURETTAVINTA ON KUN ON LAITETTU KORTTIAUTOMAATIT HEDELMÄPELIEN KYLKEEN. Kuka pelaa kortilla ei kukaan. Neuvon tuhotkaa ne pelien kyljissä olevat kerjuu koneet. Tämä on sama kun ihmiset jotka ovat holisteja viinasta tai pelaamisesta näiltä otetaan rahaa . Vittu miten sairasta touhua. Pum taivaalle ja haista paska suomi . Liittelen tämän kun suomi on menoss rahankerjuuseen jo pankki tasolla. SORRY

    • Ei tässä nimimerk...

      Kansalaispalkka oli ihan hyvä ajatus,mutta nyt pitäisi tajuta vähän muita yhtälöitä.Suomen ensi ongelma on saada maa rikastumaan ja sitä myötä oivaltaa,että silloin köyhienkin on helpompi hengittää. Jos nyt puhutaan vähän käänteisesti,meillä pitää olla ASIAKKAITA, ihan niinkuin kaupankäynnissä tai palvelualalla konsanaan. Kun niitä on, silloin menee hyvin,sen näkee vaikka kuppilassa istuvana.
      EU on tänäpäivänä niin asiakaskeskeinen yhteisö,että täytyy olla valmis tekemään joskus pieniä myönnytyksiä,ainakin niille paksulompsaisille.Tätä tehdäänkin,nyt vain on niin,kun kadunmies ei näistä kaikista ole ihan perillä,niin silloin kannattaisi a) suhtautua vähän varauksellisemmin vaalilupauksiin b) pitää vähän pienemmällä omaa asiantuntemusta,se nimittäin voi osoittautua riittämättömäksi jatkossa.

    • meizi83

      Raha pitää ensin ANSAITA ennenkuin sitä voidaan jakaa. Rahaa ei myöskään voi luoda tyhjästä.
      Jos kansalaispalkka tulisi, nousisi kaikki hinnat myös.

      Suomessa ei nykyään ole minkäänlaista yksilönvastuuta, kaikki tulee vaikka ilmaiseksi (asunto, ruoka...) jos ei tee töitä. Se raha on sitten työssäkäyviltä ihmisiltä pois.
      Moni huutaa pääomatuloveron korotusta ymmärtämättä sitä, miten pääomatuloja yleisesti saadaan. Pääomatuloja saadakseen täytyy laittaa omaa omaisuuttaan yhtiöön. Tästä omaisuudesta on jo kertaalleen vero maksettu. Pääomatulovero ei kerrytä eläkettä, kuten ansiotulo!!

      Yleensä sellaiset ihmiset, jotka on vaatimassa pääomatuloveron korotusta - EI ITSE KUITENKAAN OMISTA MITÄÄN!! Helppohan siinä on vaatia sitten.

      Kun teet töitä omaisuutesi eteen ja menestyt - se on heti kiellettyä, kun sosiaalitapaukset, jotka käytti rahansa tupakkaan/viinaan ei saa samaa tuloa.

    • Byrokraatti +

      No siksi: jos tehtäisiin tämmöinen päätös, jäisi iso lauma veronmaksajien rahoilla virkailevia työttömiksi.

    • pohtiaaa

      Itse olen miettinyt niin, että valtio muodostuu väkivalta monopolista yhdellä alueella katso vaikka väkivalta kohdasta wikipediasta

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Väkivalta

      Olisi siis moraalisesti väärin pakottaa osanihmisiä kustantamaan verojen kautta toisen osan elämisen.

      Tämä heikompi osa joka ei kykene tai halua työn tekoon saisi siis palkkaa elämisestä, ne alkaisi lisääntymään rajusti kun ne miettii että nyt voi tehdä lapsia eikä mailmassa muuta olekkaan kuin naiminen.

      Ja muutenkin passivoituisi ihmiset niin kuin roomassa leipää ja sirkus huveja ja sillä lailla. Jaa jaa en osaa oikein muotoilla ajatuksia. Joka tapauksessa kansalaispalka kuulostaa pelottavalta kokeilulta. Ehkä sitä voisi koettaa vaika Rovaniemellä pari vuotta ja jos se tepsii eikä tule pahoja sivu vaikutuksia niin sitten koko maassa

    • rintama mies

      Korjataan:

      ei siitä kansalaispalkan puolesta puhu muut ku kommunistit ja Urho Kekkonen.
      Sinäkään et läpertäisi siellä jos Urho ei olisi ollut hoitamassa meitin venäjän suhteita.

    • HE 60/2010

      Muistakaa toverit. Ei vielä vaivuta synkkyyteen.


      Vaikka politiikka ei aina meitä ihmisiä kiinnosta, niin olen vakuuttunut siitä, että muutkin kuin minä yllättyvät sen tarjoamien juonten käänteistä.


      Vaalipelit taitavat olla nyt kuumimmillaan? Tosin kansalaispalkkaa jää tarpeettomaksi, kun Suomen kannalta merkittävä toimivalta luovutetaan pois.

      Kova väite, mutta totta.


      Yllättävän paljon viralliset tiedotusvälineet jättävät meitä kaikkia koskettavista asioista kertomatta. Politiikoista puhumattakaan.

      Muistakaa äänestää ja olkaa tietoisia siitä, että ainakin tämä kannattaa lukea tämä alkupalaksi:

      Hyviä uutisia numero 7
      Lähetetty helmikuu 7, 2011 kirjoittanut Suomi 2017 - Suomi 2.0
      http://suomi2017.wordpress.com/2011/02/07/hyvia-uutisia-numero-7/

    • tekstitys suomeksi
    • Paljon menettänyt

      Haista hapan. Tuon pöljempää esitystä ei voi olla olemassa.
      Stadi kommunistit edustavat laiskuutta ja vastuuta itsestään. Sen sijaan korpikommunisti on ajat ja iät ollut kunnon tuunari ja hyvä työntekijä kaikilla mittareilla. Ja erityisesti, heidän jälkeläisistään on tullut taitajia monessa sukupolvessa, joilla on hyvä toimeentulo. Olet sata vuotta jäljessä. Et koskaan saavuta kommunismin ihannetta noilla läksyillä.

      Synnyin köyhään perheeseen. Sota-aika ei antanut paljon mahdollisuuksia lapsille. Vanhemmillani ja minulla vielä vähemmän ei ollut varaa rippipukuun.
      Häpesin asiaa niin, etten ottanut rippikuvaa, vaikka olisin pystynyt sen ostamaan.
      Kiitä vanhempiani ja kiitän toisenkin kerran, kun he kasvattivat minun työntekoon ja vastuuseen omasta itsestäni. Vastuuseen myös tyttöystävistäni.
      Kiitän vanhempiani, kun he eivät kasvattaneet kaikesta huolimatta minua kateuteen, vihaan ja apatiaan, varakkaampia naapureita kohtaan. Olen tosi ylpeä vanhemmistani.
      Kärsin nuorena vaikean , psyykkisesti raskaan tapaturman, mutta omalla sitkeällä työllä ja ystävien tuella, ilman lääketieteellistä apua ja muuta sosiaalista höösää, voitin terveytei takaIsin itselleni. Aktiivi-iässäni annoin ystävilleni tukea takausten muodossa ja menetin yli 400 000 smk. Se oli kova isku. Olin menettämässä vaivoin hankitun omakotitalomme, tosin kesmökki meni. Se oli raskasta aikaa.
      En tiedä, mistä voimaa tuli. Lapset alkoi aikuistua ja koulutuskustannutkset painoi päälle. Aivan kuin joku olisi sanonut, älä kanna kaunaa, älä nostä vihaa, vaikka en puhujaa nähnyt. Tänään omistamme vaimon kanssa jälleen omakotitalon ja hulppean loma-asunnon ja lapset ovat hyvin koulutettuja ja työssä.

      Kysyn teiltä hyvät lukijat, onko Suomi todella huono maa, kun meillä voi vaikeuksien jälkeekin onnistua ja elää omaa onnellista elämää, vaikka ei olekaan rikas. Eikö työ ja siitä saatu tulo olekaan oikein tavoitella.
      Vai kansalaispalkallako saatu hoivatoimeentulo on arvokasta.

    • hande-56

      En viitsinyt ede lukea tuota viestittely rimssua joka on muodostunut. Mielestäni on näin että jotain on tehtävä sen eteen että rahaa saapi.
      Näitä lorveskelijoita on jo ihan tarvpeeksi. Eikun vaikka yleistä siivousta ylläpitämään sen korvauksen eteen joka saapi.
      Joka ei työtä tee ei syömänkään pidä.Onhan tämä vähän yksoikonen näkemys mutta perusterveetkin jo ilmaisille korvaushommille ovat hakeutumassa.
      Alkaa tulla noiden maahanmuutajien mukana kulttuuri jossa ei mitään tehdä vaan katujen kulmissa nopaa heitetään.
      Arabimaista kun lähetyksiä katsoo naiset homaa evään pöytään ukot vaan sätkä hampaissa dominoa pelaavat.
      Näin asian näen. Elikä ei mitään hyyryläis rahaa.leipä käteen jos nälkä on ja patistella työnhakuun.

    • lukinmaa

      kuolkaa pois kommarit
      teille mitään muuta kuin kuula otsaan

      • 459098089805

        NATSI


      • 459098089805 kirjoitti:

        NATSI

        Oletkohan nyt oikeassa? Eikös ne natsit ja komut ampuneet molemmat uhrejaan niskaan teloittaessaan??

        On siis ihan sama onko natsi vai komu, samaa jaskaa vähän eri paketissa.


    • 7000 000

      PORVARIT ALKAS KATEELIKSIKSI, JOS KÖYHÄLLE JOTAIN ANNETAAN NE LUULEE ETTÄ HEILTÄ POIS VAIKKA TILILLÄ ON ESIM. 3000 000.

    • KokoomusRules

      Kokoomus ajaa kaikkien asiaa. Kokoomus on tie paremminvointivaltioon.

      Äänestä Kokoomusta!

    • vuosimallia 46

      Kenenkä "kaikkien"??Ne lapset jotka kuuluvat noiden köyhien joukkoon eivät ole voineet valita vanhenpiaan!!
      Ei vähinmäis toimeentulo ole Sinulta pois,joten Suomi brändiin voi AIVAN hyvin lisätä ky.henkilöt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe