Miksi olen minä?

Useampana vuotena keväällä ja kesällä olen miettinyt, miksi minä pidän nudismista. Mutta niin se vaan, minä pidän alastomana olosta muiden alastomien joukossa. Tuo tuntuu minusta hieman ristiriitaiselta, sillä itse pidän itseäni ujohkona. Mutta alastomana on paljon helpompi mennä jutustelemaan ventovieraiden kanssa. Tuo todellakin tuntuu ja kuulostaa melkoisen omituiselta.

Kuinkas teillä, miksi te olette tähän ”hurahtaneet”?

Olen ajatellut tuon olevan paluuta lapsuuden turvalliseen ja huolettomaan aikaan. Kuin silloin ennen mummolan pihalla. Silloin sain olla ja temmeltää vapaasti.

Muuten - miksiköhän paikkaa kutsutaan aina mummolaksi. Ei koskaan vaarilaksi, vaikka kyllä se vaarikin siellä asui.

Tuota minä taas sunnuntainakin ihmettelin sammakoidessani allasta edestakaisin. Sitten kesällä tuo uinti jää vähemmälle ja auringossa lekottelu vie suurimman osan aikaa. Taitaa olla niin, että levitän makuualustani Seurasaaren hiekalle. Sitten vain olen nautin auringosta.

24

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkja6jgJIJ8Hik

Minä tutustuiun naturismiin katinkullan saunamailmassa mistä onkin tullut minun vakiopaikkani talvisin harrastaa alastonterapiaan.

Ihmettelen suuresti miksi muutamat alastonvastustajat väittää ettei saunominen ole osa naturismiä vaikka jokaainoassa naturistitapahtumassa saunotaan.

Ellei sauna liittyisi palstan aiheeseen eikai liiton ex-tiedoittaja kertoisi täällä halustaan pyytää naapureitaan kanssaan saunomaan.

naturistin oli ilo huomata sinun ottaneen neuvostani vaarin ja jätit turhat arkiaskareesi kertoamatta.

ps. laittakaamme kaikki naturistit vetoomus yrjönkadunhallin muutamisesta edes yhdeksipäiväksi viikossa sekavuoroksi nais/mies vuorojen tilalle.

• d9kw-d.3Upö7L-.wÖNk6

Totuus: Lopeta toi lapsellinen kopion heitto palstalle

• U. Kekkonen

Hävettää, kun täällä saa kuvan, että kaikki naturistit ovat sekopäitä, luku- ja kirjoitustaidottomia ääliöitä.

• d9kw-d.3Upö7L-.wÖNk6
        d9kw-d.3Upö7L-.wÖNk6 kirjoitti:

Totuus: Lopeta toi lapsellinen kopion heitto palstalle

Nuolen mukaan kommenttini "Totuus" nimimerkin kirjoitukseen poiston jälkeen kohdistuu väärään kommenttiin.

Harmi; kun poistettavasta jäisi joku merkki selventämään kommenttien kohdistumista.

• Virne silmäkulmassa

Vau. Tää on liputettu! Ainut foorumin aiheen mukanen jutska viikkoon. Pois vaan tollaset kuivat asialinjalaiset harput!

• Näinhän se on kokemansa kivan kanssa, kuten vanha sanonta kuuluu, jos pelkää kertomastaan vastareaktioita: "Kel' onni on, se onnen kätkekööt".

Naturismi on useiden mielestä niin kiehtovaa, että henkilön kiinnostus estyneenä kokemuksena kääntyy kiusaukseksi, jopa vihaksi.

Täällä on kirjoituksista päätellen myös henkilöitä, joilla naturimi on mennyt itseltä tai kumppanilta överiksi. On esim. luisuttu rantahiekalta metsään. On innostuttu naturismiin kuulumattomista "toiminnoista", eikä tapahtunut ole hallinnassa. Kyllähän se suututtaa, mutta ei pitäisi pilata tämän palstan henkeä omalla harkitsemattomuudella.

En voi muuten ymmärtää tämän palstan, ja varsinkaan narturistin'in kirjoituksen säännällistä ja jatkuvaa poistopyyntöä.

• Naturisti Nainen.
        natugladiaattori kirjoitti:

Näinhän se on kokemansa kivan kanssa, kuten vanha sanonta kuuluu, jos pelkää kertomastaan vastareaktioita: "Kel' onni on, se onnen kätkekööt".

Naturismi on useiden mielestä niin kiehtovaa, että henkilön kiinnostus estyneenä kokemuksena kääntyy kiusaukseksi, jopa vihaksi.

Täällä on kirjoituksista päätellen myös henkilöitä, joilla naturimi on mennyt itseltä tai kumppanilta överiksi. On esim. luisuttu rantahiekalta metsään. On innostuttu naturismiin kuulumattomista "toiminnoista", eikä tapahtunut ole hallinnassa. Kyllähän se suututtaa, mutta ei pitäisi pilata tämän palstan henkeä omalla harkitsemattomuudella.

En voi muuten ymmärtää tämän palstan, ja varsinkaan narturistin'in kirjoituksen säännällistä ja jatkuvaa poistopyyntöä.

Tiesitkö glariaattori yyterin nakurannan takametsässä vemputtaminen ei ole naturismiä.

• Naturisti Nainen. kirjoitti:

Tiesitkö glariaattori yyterin nakurannan takametsässä vemputtaminen ei ole naturismiä.

Naturisti Nainen.~~Ei ole. Eikä vemputtaminen rantahiekallakaan ei ole naturismia. Ei myöskään väkinäinen seuraan hakeutuminen, eikä vierestä kyttääminen.

Naturismiin oikein asennoitunut henkilö pyrkii muutoinkin käytöksellään välttämään kaikenlaista itsekästä käytöstä.

• jkj5HJ67bhbmkj

Haukut tiätämättömyyttäsi natuglariaattoria, Hän on herrasmies ja arvostettu henkilö naturistipiireissä.

Joku pelle on kirjoittanut natuglariaattorin rekistöröilyllä nimimerkillä ja sillä siisti.

• Multihikka

Potenssihäiriösi on aivan oma häpeäsi.Kenenkään muun potenssihäiriöistä et sinä tiedä yhtään mitään.On syytä sinunkin alkaa pitää pienempää mekkalaa palstalla noine kymmenine nimimerkkiesi kera kirjoittamisellasi.Tunnetaan kyllä samaksi kirjoittajaksi vaikka välillä olet kaksikin naistanatugladiaattori,jsallinlahti,olet kuitenkin myös himohiekkana jokin aika takaperin kirjoittanut entinen vapaus.Välillä kirjoittelit myös miss libertynäkin koska luulet olevasi nainenlopultakin kuitenkin olet täysin homo vaikka naisnimimerkeillä kirjoitteletkin noita törkyviestejäsi.

• Tosi on!

Eihän täällä ole edes "totta on" -nimimerkillä kirjoittajan viestiä!

• Kellon kuminaa

Järjetön merkkiketju:Ethän edelleenkään ole lääkäri etkä psykologi vaikka viime talvena ahkerasti nimimerkeillä kirjoititkin eli ammattilaisena ilman pätevyyttä.äLÄ NYT ALA TAAS TUOTA TERVEYDELLISTEN OHJEIDESI JAKAMISTA.Itsesi on syytä palata kellokoskelle jatkamaan kesken jäänyttä vakavan narsismisi hoitoa.Osaltasi vaaditaan paljon tehokkaampaa lääkitystä ja hoitoa kun altaassa liottaminen.Parempi lopettaa tuo solvaamisesi muita kirjoittajia kohtaan,viestisi ovat taas sitä luokkaa jotta alkaa olla virkavallan aika hakea sinut hoitoon kellokoskelle.Katinkultaahan sinulla on ehdoton porttikielto mutta kellokoskelle kyllä kelpaat takuuvarmasti.Mitä nopeammin joku sinut sinne toimittaa aina parempi.Jos vielä jatkat viestejäsi tällä palstalla niin seuraavaksi sitten valkotakkiset noutavat sinut kellokoskelle ja sitten pysytkin siellä hyvin pitkään.

• Olli.E.

Miksi keskustelette yyterin nakurannasta nyt kun maa on lumenpeitossa ja ilma pakkasenpuolella, Mielestäni nuo keskustelu tulisi käydä kesällä ja keskustella sisällä harrastettavasta naturististä mikä on tällaisilla keleillä suomessa ainut vaihtoehto.

Itsekkin mielummin olisin nyt yyterin sannoilla mikäli ilmat sen sallisi, Mutta ei kk saunamailman lepotuoleilla alastomana oleilukaan hullumpaa ole.

En ymmärrä miksi kk saunamailma on saanut tällä palstalla niin nekatiivisen maineen ? Minua ei haittaa yhtään vaikka se ei olisikaan joidenkin tiukkapipoisten mielestä sananvarsinaisessa merkityksessä naturismin harrastamista koska minulle naturismi= ALASTOMANA OLEILU MUIDEN ALASTOMIEN KANSSA.

Eihän kk saunamailmassa oleilu ole saunomista kuten eräät valheellisesti väittää saunamailma pitää sisällään porealtaan, pienenaltaan, lepotuolit, suihkut ja kesäisin mahdollisuuden ottaa aurinkoa pienellä merkityllä alueella ja koko tämä saunamailma on uimapuku kieltoaluetta.

• OLLI ELÄÄ

Olli e.Eihän kk.ole mitään negatiivista sävyä saanut palstalla.Kylpyläthän kun vaan kuuluvat matkailuun paremmin kuin naturismiin,eikä tällä palstalla pidä nimellä mainiten kylpylää mainostaa kuten nyt on näytty tekevän-myös sinä-Eihän kylpylässä oleilu ole luonnonkeskellä oleilua vaan rakennetuissa sisätiloissa alastomana oleilua eli harrastat nudismia oleillessasi saunamaailmassa alastomana,et sitten vielä erota nudismia naturismista,lienee sullakin vielä opiskeltavaa asiasta kyllähän noilla kahdella asialla on hyvin selvä ero.

Muutamat palstahäiriköt laittavat kk:n myös useissa viesteissä pakkomielteenä täysin väärään paikkaan eli jos viesti on jostain muusta paikasta niin johan joku heittää taatusti joukkoon kyllä kk on suomen paras nakumesta,taatusti tulee tuon takia poistopyyntöjä koska nuo häiriköt rikkovat palstan sääntöjä ja pilaavat koko palstan noilla asiattomilla viesteillään.

• Olet pelle

Entinen vapaus nyt jopa kahtena naisena.KK:N SAUNAMAAILMA EI OLE SINUN TALVIPARATIISISIpiipittelystäsi huolimatta.Ensinnäkin et edusta edelleenkään ketään muuta kuin umpipuusta sorvatun pään omaavaa itseäsi joten älä taas kirjoita meidän naturistien,eli monikossa itsestäsi.

Vain itseäsi ottaa pattiin kun kylpylöissä vietetty aika ei todellakaan ole mitään naturismia,nämä palstahäiriköt natugladiaattori sun muut häiriköt luulevat rakennetuissa sisätiloissa ollessaan olevansa naturisteja,todellisuudessa sisätiloissa alasti olo on nudismia ja harrastaja on nudisti. Ethän edes pääse sisään kk:hon porttikieltosi takia joten siinä sinun talviparatiisisi lumihangessa kylpylän edessä kyhjöttämässä.

• Olet pelle kirjoitti:

Entinen vapaus nyt jopa kahtena naisena.KK:N SAUNAMAAILMA EI OLE SINUN TALVIPARATIISISIpiipittelystäsi huolimatta.Ensinnäkin et edusta edelleenkään ketään muuta kuin umpipuusta sorvatun pään omaavaa itseäsi joten älä taas kirjoita meidän naturistien,eli monikossa itsestäsi.

Vain itseäsi ottaa pattiin kun kylpylöissä vietetty aika ei todellakaan ole mitään naturismia,nämä palstahäiriköt natugladiaattori sun muut häiriköt luulevat rakennetuissa sisätiloissa ollessaan olevansa naturisteja,todellisuudessa sisätiloissa alasti olo on nudismia ja harrastaja on nudisti. Ethän edes pääse sisään kk:hon porttikieltosi takia joten siinä sinun talviparatiisisi lumihangessa kylpylän edessä kyhjöttämässä.

Olet pelle~~ kirjoituksesi on outo. Aivan kuin pellen kirjoittama.

Minä naturistina sanoisin - että jos on elämäntapanaturisti, niin ei tarvitse aina miettiä, onko alastomana oleskellessaan kertomallaan hetkellä ollut neturisti, nudisti vai muuten vaan alasti.

Naturisti kokee alastomuuden naturisteille järjestetyssä tilaisuudessa tai paikassa naturismiksi, vaikka ei olisikaan kokemallaan hetkellä luonnossa.
        Luonnossa ollaan sään salliessa.

• YHDISTYS.,

Minä naturistina sanoisin - että jos on elämäntapanaturisti, niin ei tarvitse aina miettiä, onko alastomana oleskellessaan kertomallaan hetkellä ollut neturisti, nudisti vai muuten vaan alasti.

Naturisti kokee alastomuuden naturisteille järjestetyssä tilaisuudessa tai paikassa naturismiksi, vaikka ei olisikaan kokemallaan hetkellä luonnossa.

Hyvä glariaattori löit luun kurkkuun häiriköille, Tuon selvemmin asiaa ei voi ilmaista.

OLEMME KANSSASI TÄYSIN SAMAA MIELTÄ NATURISTI ON NATURISTI AIKAAN TAI PAIKKAAN SITOAMATTA.

• Nyt sen oivalsin

Ihmettelin pitkään, mikä on tuo kk (muutakin kuin kirkonkylä tai konekivääri) ja miten siellä on terapiaa. Mutta sitten sen keksin. Sehän tarkoittaa tietenkin Kellokoskea ja sen pesutiloja ja siellä annettavaa terapiaa.

Nyt siis tiedämme sen. Aina kun puhutaan kk:sta tai alastonterapiasta, on kyseessä Kellokosken houirulan potilas. Eikä sinne passiteta ihan pikkasesta pään fippauksesta.

• Olet pelle.

Naturistia et ole koskaan nähnytkään,naturisti et ole ,eikä naturistia sinusta koskaan tule,olet palstan suurin ja pahin häirikkö edelleenkin.Näyt nyt olevan neturisti.Opettelisit ensiksi kirjoittamaan ja sen jälkeen voit viisastella netissä.Pelle joka ei tiedä naturimista yhtään mitään olet edelleenkin.Sinuahan ei huolita minnekään naturistien joukkoon mukaan ja kylpylöihin ja uimahalleihin sinulla on porttikiellot kaikkiin vaikka kuina piipipittäisit tällä palstalla.Kova haluhan sinulla näkyisi olevan mukaan päästä mutta itsepä olet mokannut hommasi.,turhaan tällä palstalla ketään syytät kun itse mokaat. tosiasiat ovat useasti sinustakin hieman karvasta kuultavaa mutta ei tuo palstahäiriköinti sinustakaan oikeata naturistia tee.Olet pelkkä narsismin pahoin vaivaama häirikkö edelleenkin etkä ole kenenkään yläpuolella tälläkään palstalla.

• AHVENESSA RUOTOJA.
        YHDISTYS., kirjoitti:

Hyvä glariaattori löit luun kurkkuun häiriköille, Tuon selvemmin asiaa ei voi ilmaista.

OLEMME KANSSASI TÄYSIN SAMAA MIELTÄ NATURISTI ON NATURISTI AIKAAN TAI PAIKKAAN SITOAMATTA.

Natugladiaattori taas vastaa itselleen vain eri nimimerkillä,lienee niellyt hieman ahvenen ruotoja kurkkuunsa viestistään päätellen.

• d9kw-d.3Upö7L-.wÖNk6
        Olet pelle. kirjoitti:

Naturistia et ole koskaan nähnytkään,naturisti et ole ,eikä naturistia sinusta koskaan tule,olet palstan suurin ja pahin häirikkö edelleenkin.Näyt nyt olevan neturisti.Opettelisit ensiksi kirjoittamaan ja sen jälkeen voit viisastella netissä.Pelle joka ei tiedä naturimista yhtään mitään olet edelleenkin.Sinuahan ei huolita minnekään naturistien joukkoon mukaan ja kylpylöihin ja uimahalleihin sinulla on porttikiellot kaikkiin vaikka kuina piipipittäisit tällä palstalla.Kova haluhan sinulla näkyisi olevan mukaan päästä mutta itsepä olet mokannut hommasi.,turhaan tällä palstalla ketään syytät kun itse mokaat. tosiasiat ovat useasti sinustakin hieman karvasta kuultavaa mutta ei tuo palstahäiriköinti sinustakaan oikeata naturistia tee.Olet pelkkä narsismin pahoin vaivaama häirikkö edelleenkin etkä ole kenenkään yläpuolella tälläkään palstalla.

Olet pelle~~ Rasitat palstan seuraajia toistuvalla hokemallasi.

Kk- laitokseen pääsee terapiaan uskoakseni terveyskeskusmaksulla.

• d9kw-d.3Upö7L-.wÖNk6
        Nyt sen oivalsin kirjoitti:

Ihmettelin pitkään, mikä on tuo kk (muutakin kuin kirkonkylä tai konekivääri) ja miten siellä on terapiaa. Mutta sitten sen keksin. Sehän tarkoittaa tietenkin Kellokoskea ja sen pesutiloja ja siellä annettavaa terapiaa.

Nyt siis tiedämme sen. Aina kun puhutaan kk:sta tai alastonterapiasta, on kyseessä Kellokosken houirulan potilas. Eikä sinne passiteta ihan pikkasesta pään fippauksesta.

Nyt sen oivalsin~~ Minua alkoi askarrutta kysymys; ovatko terveysviranomaiset koordinoinut potilaat kustannustehokkaan hoitoon-kuljetuksen järjestämiseksi.

Jos tällä palstallakin moni nuori nainen usein ilmoittaa käyvänsä Kk:ssa terapiassa, niin maksetaanko heille aina ykittäinen matka Kellokoskelle?

• Häirikkönä olet edel
        d9kw-d.3Upö7L-.wÖNk6 kirjoitti:

Olet pelle~~ Rasitat palstan seuraajia toistuvalla hokemallasi.

Kk- laitokseen pääsee terapiaan uskoakseni terveyskeskusmaksulla.

Itse rasitat palstan seuraajia noilla jatkuvilla häirikköviesteilläsi.Mene itse sinne kellokoskelle jos kerran sinne terveyskeskusmaksulla pääsee.et ole kenenkään yläpuolella arvostelemaan etkä määräilemään mitä kukin palstalla tekee.itse kun olet vain ja ainoastaan palstan pahin häirikkö.Tulet saamaan palstalla sitä mitä itse kerjäät eli tosiasiaa itsestäsi koska jatkuvasti kerjäät verta nenästäsi,sitä myöskin saat.

• nudistin.

Eli yyterin karnevaalit olivat nudisti karnevaalit ja martsarin uinnit nudistiuinnit ettäe tiedätte.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      61
      3757
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3000
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2914
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      366
      1970
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1141
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1125
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      949
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      931
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      108
      918
    Aihe