http://yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekniikka/2010/11/kissan_juominen_on_kielesta_kiinni_2136279.html?origin=rsskotikissaksi?
Tässä siitä todiste.
Kissan mieliherkkua on lehmänmaito. Sitä se ei ikinä saisi luonnosta omin neuvoin, mutta maatalon navetasta sitä saa yllin kyllin.
Siispä kissa on luotu meidän lemmikiksemme. Evoluutio ei olisi ikinä oivaltanut kehittää kissalle noin voimakasta himoa lehmänmaitoon koska kissalla ei olisi ollut edes tilaisuutta kertaakaan maistaa sitä niin että tuo halu olisi päässyt kehittymään.
Tämä on fakta vaikka sitä ei varmasti ole evokkitiedemiehet tutkineetkaan.
Mistä tietää että kissa on luotu
12
106
Vastaukset
Uutisessa ei mainittu maidosta mitään. Tunnen muutamia lajitovereitani jotka eivät koske lehmänmaitoon muuten kuin jos muuta ei ole tarjolla.
Ainakin 1980-luvulta on ollut tiedossa että latkiva kissapeto taivuttaa kielensä J:n muotoon. Isot kissapedot taivuttavat sen kesykissasta poiketen taaksepäin.- Gssksksk
Pihalla siili söi koiranmakkaraa - suolatonta - joten siili on luotu syömään koiranmakkaraa?
- Itte piru
Mistä tietää että kissaa ei ole luotu:
Osa kissoista pitää lehmänmaidosta, osa ei. Ihmiset antavat mielellään kissojen ja koiranpentujen ja siilien kaltaisille mukaville eläimille maitoa, kun niiden latkimista on mukava katsella.
Maidosta pitävät kissat ovat sitten alkaneet norkoilla ihmisten nurkissa ja synnyttää pentuja joilla on sama mieltymys.
Viksumpi, evoluutioteoria ei kissaan kompastu vaikka sinä sitä varmasti haluaisit.- viksumpi
Ainoa mitä tässä ihmettelen on se että joku ottaa tällaisenkin leikillisen avauksen vakavissaan.
Seuraavaan hupiavaukseen laitan mukaan purkin mielialanappeja joita saa ottaa ennen kommentoimista. - 18+8=?
viksumpi kirjoitti:
Ainoa mitä tässä ihmettelen on se että joku ottaa tällaisenkin leikillisen avauksen vakavissaan.
Seuraavaan hupiavaukseen laitan mukaan purkin mielialanappeja joita saa ottaa ennen kommentoimista."Ainoa mitä tässä ihmettelen on se että joku ottaa tällaisenkin leikillisen avauksen vakavissaan."
hehhehhee. Minä en ihmettele yhtään.
Tämä kertoo hyvin paljon kreationististen väitteiden yleisestä järjettömyydestä. Ei pystytä edes erottamaan tahallaan tehtyä leikillistä avausta niistä muista vakavissaan tehdyistä "todisteluista" (kuten siitä miten hyvin banaani on suunniteltu sopivaksi ihmiskäteen/jonnekin muualle ihmiselimistöön)
- E--wok
Minä, evokki olen samaa mieltä, että moni lemmikkieläin on luotu.
Ihminen on luonut (jalostanut) ne. Vaikea kuvitella että esim. mäyräkoira olisi evoluution tulos. En keksi sellaista ympäristöä jossa luonnonvalinta muokkaisi mäyäkoirankaltaisen otuksen. - Peruskoulutettu
"Siispä kissa on luotu meidän lemmikiksemme."
Aiemmin olet väittänyt, että kissa on peräisin samasta "barbapapamiinistä" kuin leijona, tiikeri ja leopardi. Maistuuko leopardillekin maito? Mitenkäs älykäs suunnittelu sen selittää?
"Evoluutio ei olisi ikinä oivaltanut kehittää kissalle noin voimakasta himoa lehmänmaitoon koska kissalla ei olisi ollut edes tilaisuutta kertaakaan maistaa"
Jokainen nisäkäs aloittaa elämänsä maidon varassa ja kyky juoda maitoa aikuisellakin on vain pentuominaisuuksien säilymistä. Näinhän se on tapahtunut osalle ihmiskuntaakin. Tällaisia sopeumia on paljon muillakin eläimillä. Esimerkiksi sillä salamanterilla, jonka kidusta luulit eväksi ja jolla perusteella taas kerran "todistit" Raamatun todeksi ja teit itsesi naurunalaiseksi - muistatko?- viksumpi
Heh heh, muistan muistan.
"Minä, evokki olen samaa mieltä, että moni lemmikkieläin on luotu.
Ihminen on luonut (jalostanut) ne. Vaikea kuvitella että esim. mäyräkoira olisi evoluution tulos. En keksi sellaista ympäristöä jossa luonnonvalinta muokkaisi mäyäkoirankaltaisen otuksen. "
Niin, ei evoluutio ole muokannut mäyräkoiraa, vaan ihminen. Ihminen on ottanut koirayksilöistä ne, jotka ovat olleet hyödyllisiä tai jotenkin muuten arvokkaita. Tässä ja evoluutiossa on se ero, että nyt ihminen valitsee sopivimmat yksilöt, ei luonnonvalinta/sukupuolivalinta. Tämä tietysti johtaa evoluutiota paljon nopeampaan kehitykseen, koska kaikki halutunlaiset yksilöt jäävät lähes varmasti henkiin jatkamaan sukuaan ja tuottamaan samalla lailla muuntelevia jälkeläisiä. Ja se ei muuten todista kreatiosmista yhtään mitään, päinvastoin.- Fsfsgdgfgj
Evoluutiota se tuokin on. Luonnonvalinna tilalla kuitenkin ihmisen valinta.
- En oo kretu
"En keksi sellaista ympäristöä jossa luonnonvalinta muokkaisi mäyäkoirankaltaisen otuksen."
Samaan suuntaan kumminkin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pensaskoira
- T7
Kissan tietää olleen luotu kun se pärjää käyttäen ravinnokseen pelkkää ruohoa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1014646Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493172Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852909- 801680
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411470450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021264- 15997
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40911Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah25900- 184884