Vuoto keskenmenon jälkeen

kysyn viisaammilta

Minulla on lääkkeellisestä tyhjennyksestä jo 6 viikkoa, mutta edelleen tulee välillä vuotoa. Ensimmäiset kuukautiset ovat olleet ja jälkitarkastuksessa kaikki hyvin. Silti minulla tulee aina seksin jälkeen verta (samana tai seuraavana päivänä). Vuoto on selkeästi kuukautismaista, ei siis mitään limakalvon ärtymisestä johtuvaa. Mitään kipuja tai muuta ei ole.

Onko kellään kokemusta vastaaavasta? Kurja jos hormoneissa edelleen jotain häikkää, kun lapsi olisi niin toivottu...

3

528

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssasisar

itselläni lääkkeellisestä tyhjennyksestä kohta 8 viikkoa ja edelleen on vuotoa seksin jälkeen ja välillä liikunnan yhteydessä. toivottavasti joku osais kertoa mistä voi olla kyse, kiinnostaisi minuakin.

• kmkm

Itselläni vuoto jatkui vaihtelevana seitsemän viikkoa (välillä tipottain, välillä kuin hanasta vääntäen, joka oli suorastaan aika pelottavaa, kuukautiset eivät ole koskaan niin runsaat). Kätilöopistolla eivät suostuneet ottamaan vastaan, sanoivat olevan "ihan normaalia" ja neuvoivat menemään yksityiselle "jos kerran hermostuttaa"...

Lopulta menin yksityiselle, jossa oltiin puolestani aika närkästyneitä, viikkoja jatkuva vuoto EI kuulemma ole normaalia. Kohdussa näkyi vielä "varjostumia" eli jonkinlaista hyytymää, lääkäri ei ollut huolissaan (paitsi mahdollisesta anemiasta, onneksi olin aloittanut rautakuurin), mutta antoi keltarauhaskuurin, jotta vuoto saatin loppumaan muutamassa päivässä ja kierto normalisoitumaan.

Sain toisenkin keskenmenon, kerroin edellisestä kerrasta, jolloin lääkkeelisen keskenmenon hoitaneen osaston ylihoitaja kuunteli tarkkaan ja totesi, että minua oli neuvottu aivan väärin. Hän teki kirjallisen huomautuksen poliklinikalle potilaiden ohjeistamisesta tällaisissa tapauksissa.

Kätilöopistolle ei kuitenkaan normaalisti oteta jälkitarkastuksiin. Toisella kerralla menin terveyskeskukseen Kätilöopiston neuvosta n. kuukauden päästä. Lääkäri oli aivan hukassa, hän ei ollut koskaan tehnyt jälkitarkastusta, eikä oikein ymmärtänyt, miksi olin tullut vastaanotolle... Ultraahan ei ollut käytössä ja hän totesi epävarmasti "Kai täältä on kaikki raskausmateriaali poistunut..." eli yhtä tyhjän kanssa. Vuoto oli kyllä loppunut toisella kerralla nopeasti ensimmäisten päivine rajun vuodon ja n. viikon pienmmän vuodon jälkeen.

Eli jos olet epävarma, hakeudu yksityiselle, jossa ultrataan ja osataan ohjata tarvittaessa lähetteellä jatkotutkimuksiin sairaalaan.

• Menetys & Palkinto

Itsellä viisi keskenmenoa & nyt oma pikku käärö sylissä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2215
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      833
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      800
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      746
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      517
      716
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      615
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe