Olen jo vuoden päivät ajan ajellut sekoittamalla 1 osa E85 etanolibensaa ja 2 osaa perusbensaa. Mitään ongelmaa ei ole ja polttoaineenkulutus suhteessa energiasisältöön. Eli siis E35 bensalla ajelen ja autona ihan perusbensa-auto ei mikään flexifuel.
Että rutiskaa vaan E10:stä. Jos autonne hajoaa niin se on niin paska että olis hajonnut muutenkin, eikä se tosta polttoaineesta ainakaan kiinni ole.
E35:llä jo vuoden päivät
9
337
Vastaukset 9
- no jo on...
Otin E10:n käyttöön heti kun se tuli. Renault, Clio, 2005. Ajan noin 100km/pv.
Vanhalla vitos bensalla auto kulki moittettomasti, E10:llä auto sammuilee, ei meinaa käynnistyä, haisee bensalle kun käynnistää, tänä talvena hävis moottorista puolet öljyistä jonnekin, vaikka ne just marrskuussa vaihdettiin. Kulutus nousi noin litran sataselle. Tehot hävis ihan selkeästi, vaikka rellu on muuten ihan riittävän tehokas kaupunkiajossakin.
Vaihdoin 98:iin ja kulutus pieneni selkeästi, tehos palas, auto käynnistyy normaalisti, ei käryä, ei sammuile ja kuulostaa muutenkin normaalilta. Ja auton moottorin lämpötilat tasottu normaaliksi.
Arvaa kummalla ajan jos se viinabensa vielä syö moottorin ja tiivisteet nopeammin. Se on mun ainoa kulkuväline töihin.
Melko provo aloitus sulla. Autot on niin erilaisia, ettet voi yleistää E10 bensasta vielä mitään. Sulla on vaan oman ajokkis kokemus.- Ei E10:ä
Sama minulla kuin rellu kuskilla.
98:lla kulutus 1.5l/100km pienempi kuin 95 E10: llä.
Tämähän ei pitäisi asiantuntijoiden mukaan olla mitenkään mahdollista mutta näin vaan mittaus osoitti.
Taitaa ns.asiantuntijat kuulua sarjaan harhaanjohtajat.. Ei E10:ä kirjoitti:
Sama minulla kuin rellu kuskilla.
98:lla kulutus 1.5l/100km pienempi kuin 95 E10: llä.
Tämähän ei pitäisi asiantuntijoiden mukaan olla mitenkään mahdollista mutta näin vaan mittaus osoitti.
Taitaa ns.asiantuntijat kuulua sarjaan harhaanjohtajat..Kyllä siihen selityksenpoikanen saattaa löytyä.
Autosi tarvitsee todellisuudessa yli 95 oktaanista polttoainetta. Kun ajat 95 oktaanisella, se nakuttaa (ei välttämättä kuulu) ja se nakutus muun vahingon lisäksi vie tehoa eli lisää kulutusta.
- Kaikkee on
>Olen jo vuoden päivät ajan ajellut sekoittamalla 1 osa E85
>etanolibensaa ja 2 osaa perusbensaa.
No sähän varsinaienn Touhu-Lasse olet. Onko sulla omat kanisterit autotallissa, ja niillä lutrailet?
Vai menetkö huoltiksella ensin E85-mittarille ja otat siitä 15 litraa. Sitten siirrät autosi toiselel mittarilel ja siitä 30 litraa normaaibensaa. Sitten menet kassalle ja kerrot nämä Touhu-Lassen bensaostoksesi siellä.
Onko tavoitteena Maapallon Pelastus, vai mikä oli tämän lutrauksesi takana alun perin?
Vähentäisit vaan sitä ajoasi 30%:lla, niin se ajaisi saman asian, ja vielä enemmänkin.- antaa mennä vaan
Tätähän ruotsalaiset on tehtaillu jo useat vuodet!!!
Eikä se niin hankalaa ole, sillä samalla pumpulla myydään sekä E85 että E10 jne. Eli ei tarvitse olla ruudin keksi jos tankaa eka toisesta pistoolista ja sitten toisesta. Ei sitä autoa mihinkään tarvitse välillä siirtää...
Jos seuraisit E85 ja "normi" bensan hinnan eroa voisit löytää syyn miksi tätäkikkailua harrastetaan...
- 11+8
"Jos seuraisit E85 ja "normi" bensan hinnan eroa voisit löytää syyn miksi tätäkikkailua harrastetaan... "
>> tyhmyyttään...- Rigos Mortissimo
...jos ymmärtäisi jotain vaikkapa termodynamiikasta ja tuntisi samalla rahanarvon, niin tuota ei ainakaan silloin nykytilanteessa tekisi...
- Romut pois liikentee
Thaimaassa TUK-TUK-kuski kurvasi huoltoasemalle ja täräytti E85:ä tankkiin. Eikä muuten pakokaasu haise pätkääkään siellä. Katukeittiöt ja raskasliikenne siellä haisee.
Samoin koulutytöt lorottivat samaa tavaraa uusiin mopoihinsa. Tai siellähän palvelu pelaa eli ei tarvitse tankata itse.
On se kumma, jos suomipojjaan romu ei kestä edes 10-prosenttista.- näin on
Eri vehkeet Aasiassa.Ei ne autot ole samoja vaikka merkki,vuosimalli ja malli olisi sama.Eri maihin on eri versiot.Esimerkiksi lämmityslaitteet ja kennot ovat ihan eri,kun pohjoiseen tuotavilla ja paljon muutakin eroa löytyy niissä.Kysy vaikka maahantuojalta asiaa jos et usko.Näin varsinkin kaikissa Aasiassa tehtyjen autojen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4051696- 1451101
- 871055
- 661046
- 94952
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku142802- 94731
- 45691
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50669En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57644