Vai ovatko? Omat silmäni on vedensiniset, joku ajattelemattomasti vertasi niitä eläimen silmiin. Minun silmistäni ei näy tunteet, ei ikä, ei eletty elämä. Mihin perustuu ajatus sielun peilistä? Himomurhaajalla voi olla kauniin ruskeat silmät, et näe niistä hänen sieluunsa. Minä katson ihmisen käsiin ja näen niistä joskus paljon enemmän.
Silmät, sielun peili
25
1278
Vastaukset
Minusta taas ihmisen silmistä näkee paljon. Niihin pitää vain katsoa hyvin tarkkaan, että pystyy huomioimaan asioita.
- eläimen silmin
Millä tavalla huomaat asioita ihmisten silmistä, mikä niissä on se jokin?
eläimen silmin kirjoitti:
Millä tavalla huomaat asioita ihmisten silmistä, mikä niissä on se jokin?
Kirjoitit tuossa aloituksessa, ettei silmistä näy tunteet..Juuri silmistä näkee esimerkiksi ihmisen mielialan. En usko, että sellaista ihmistä olisi olemassakaan, että voisi pitää silmänsä niin yksitotisina, etteikö niistä näkisi jotain.
Ahdistuneisuus ja pelko näkyy hyvin juuri silmistä. :)- eläimen silmin
mii-su kirjoitti:
Kirjoitit tuossa aloituksessa, ettei silmistä näy tunteet..Juuri silmistä näkee esimerkiksi ihmisen mielialan. En usko, että sellaista ihmistä olisi olemassakaan, että voisi pitää silmänsä niin yksitotisina, etteikö niistä näkisi jotain.
Ahdistuneisuus ja pelko näkyy hyvin juuri silmistä. :)Hmm.. olen eri mieltä. Jos ajatellaan että silmät teoriassa leikattaisiin irti kasvoista, et näkisi niistä mitään. Perustele miten näkisit? Itse asiassa katsot kasvoja kokonaisuutena, näet ilmeet ja taustalla kehon kielen. Minun silmistäni kukaan ei ole koskaan nähnyt mitään, koska kaikki pitävät minua tunteettomana. : )
- Ei kuitenkaan noita.
Hmm.. olen eri mieltä. Jos ajatellaan että silmät teoriassa leikattaisiin irti kasvoista, et näkisi niistä mitään. Perustele miten näkisit? Itse asiassa katsot kasvoja kokonaisuutena, näet ilmeet ja taustalla kehon kielen. Minun silmistäni kukaan ei ole koskaan nähnyt mitään, koska kaikki pitävät minua tunteettomana. : )
Sitten ilmeisesti olet aika kylmä ja tunteeton? Niinkö? tai sinulla ei ole kykyä annettu lukea ihmisen katsetta.. Ihmisen silmät kertovat ainakin itselleni paljon. Ensimmäinen asia johon aivan luonnollisesti kiinnitän AINA huomiota. En ole vielä tähän ikään mennessä tehnyt myöskään ns. virhearvioita tämän perusteella ihmisen luonteesta. Toinen seikka on kulmakarvat niiden muoto kertoo myös Sekä myöskin otsa kertoo paljon.... Ehkä myös seikka mihin tulee kiinnitettyä vähän tarkemmin huomioita on käden muoto ja eräänlainen voima ja se miten ihminen kättelee. Kertoo itselleni paljon. Myös omat silmäni kertovat enemmänkuin ääneni.
Uskon itse tähän sanontaan silmät ovat sielun peili.
En halua pelotella minulle on annettu vain erityislahja. Näen usein minulle ennästään itselleni tuntemattoman ihmisen jopa hänen fyysiset mahdolliset sairautensa. Usein olen kysynyt suoraan kärsitkö siitä ja siitä. Aina ei voi suinkaan kysyä. Toinen ihminen on tämän jälkeen ollut hyvin hämmillään?- mistä tiesit? Pelottavinta on "nähdä" myös mihin sairauteen ihminen tulee ehkä menehtymään. Varsinkin kun se sitten myöhemmin on osoittautunut oikeaksi. Tästä en kerro asianomistajalle itselleen koskaan mitään. Vaikenen....Olen tavattoman herkkä nainen...näkemään. Tämä lahja ei aina ole suinkaan ns. mukava.
Tsau:Friidu
- verditti
Silmiäni on verrattu sian silmiin. Se on anteeksiantamatonta ja ex vaimonikin tietää sen.
Vappujuhlien kaunotar sanoi kuolleen kalan silmiksi, en kuitenkaan lähtenyt tanssimaan.
Voih, kunpa Sinulla olisi ruskeat silmät , huokaisi ex morsiammeni.
Silmät ovat tärkeät, enstex tärkeät.- eläimen silmin
Vielä kauniimpaa kuin omiini kohdistunut arvostelu. Tämä (minua arvostellut) ihminen ei tarkoittanut varmasti loukkaukseksi, mutta siltä se tuntui. Eli silmät ovat tärkeät, totta puhut, mutta ne eivät kerro ihmisestä mitään. Kasvojen ilme, olemus, silmät, kaikki liittyy yhteen. Väite kaikesta muusta on naurettavaa. Vai oikein sika...
- lfmvkinr.-m,
Se nyt on sivuseikka, minkä väriset silmät ovat. Kyllä silmät ovat sielun peili, ja niistä tietävä näkee paljon.
Toisaalta, onhan olemassa vaikkapa irisdiagnostiikka, jossa simästä nähdään ihmistä vaivaavia sairauksia.- eläimen silmin
Osaatko kerrtoa mitä "silmistä tietävä" pystyy niistä näkemään, ja mielellään myös perustelut. Olen tavannut ihmisiä joilla on aivan ihanat, kauniit silmät, joko väriltään tai kooltaan tms., ja jotkin heistä ovat olleet täysiä narsisteja. Toisten mielestä ihania ihmisiä :)
- lfmvkinr.-m,
Osaatko kerrtoa mitä "silmistä tietävä" pystyy niistä näkemään, ja mielellään myös perustelut. Olen tavannut ihmisiä joilla on aivan ihanat, kauniit silmät, joko väriltään tai kooltaan tms., ja jotkin heistä ovat olleet täysiä narsisteja. Toisten mielestä ihania ihmisiä :)
Siis, ihan sama vaikka olisi punaiset silmät. Osaava näkee ihmisen katseesta hänen ajatuksensa.
- eläimen silmin
lfmvkinr.-m, kirjoitti:
Siis, ihan sama vaikka olisi punaiset silmät. Osaava näkee ihmisen katseesta hänen ajatuksensa.
Ovatko kaikki ihmiset tällaisia osaavia, koska jokainen väittää näkevänsä silmistä kaiken? Entäs jos tyypillä on piilarit? *lol*
- verditti
Ei kauniita silmiä tarvitse perustella. Me rakastavina ihmisinä etsimme niille merkityksen. Minä oli täysin lumoutunut, Kuvittelin hänen tuntevan enemmän kuin mitä hän koskaan edes pystyikään. Olen niiden lumoissa vieläkin. Se katse tainnuttaa minut. Silmien lumo on olemassa ja se johtaa ...
- eläimen silmin
Sinä osaat aina puhua niin kauniisti että koipeni pettävät. Kuitenkin, itse sanot että kuvittelit enemmän kuin oli totta. Ja tuo on totta, rakastavat ihmiset etsivät silmille merkityksen. Näillä keskustelupalstoilla ei voi lumoutua silmistä, mutta tekstistä voi. Olen jopa tallentanut koneelleni yhden laittamasi tekstin, älä kysy mistä aiheesta koska en muista mutta kaunis se oli. En silti ole teikäläiseen virtuaalisti pihkaantumassa, vain ihailen kun joku osaa laittaa sanat kauniisti.
- verditti
Sinä osaat aina puhua niin kauniisti että koipeni pettävät. Kuitenkin, itse sanot että kuvittelit enemmän kuin oli totta. Ja tuo on totta, rakastavat ihmiset etsivät silmille merkityksen. Näillä keskustelupalstoilla ei voi lumoutua silmistä, mutta tekstistä voi. Olen jopa tallentanut koneelleni yhden laittamasi tekstin, älä kysy mistä aiheesta koska en muista mutta kaunis se oli. En silti ole teikäläiseen virtuaalisti pihkaantumassa, vain ihailen kun joku osaa laittaa sanat kauniisti.
Ymmärrän viimmeisen virkkeesi, liiallisen innokkuden taltuttajana.
Mehän, kun nainen vastaa tervehdykseen, ymärrämme sen kutsuksi ties mihin.
Keskustelu paikkakunnallamme tehtävistä viemäritöistä, vihjaa etten voisi vedellä aamu-uniani kovin pitkään luonasi.
Ole huoleti, en minäkään ole pihkaantumassa, kiinnostunut kylläkin.
Kukahan rekisteröistyneistä olet? - eläimen silmin
verditti kirjoitti:
Ymmärrän viimmeisen virkkeesi, liiallisen innokkuden taltuttajana.
Mehän, kun nainen vastaa tervehdykseen, ymärrämme sen kutsuksi ties mihin.
Keskustelu paikkakunnallamme tehtävistä viemäritöistä, vihjaa etten voisi vedellä aamu-uniani kovin pitkään luonasi.
Ole huoleti, en minäkään ole pihkaantumassa, kiinnostunut kylläkin.
Kukahan rekisteröistyneistä olet?En kukaan jonka täällä vakituisesti kirjoittaa. Luen palstaa melkein päivittäin, mutta kirjoitan ehkä kerran pari kuukaudessa. Yllättyisit jos tietäisit nimimerkkini.
Pidän tavastasi kuvailla asioita, mutta yhtä lailla voin ihastua sellaiseen vaikka se olisi naisen kirjoittamaa. En tarkoita että olisin ns. naisiin menevä, vaan sitä että ihailen aina ihmisten kirjallista ilmaisua.
- Kuinka totta onkaan tuo että naisen tervehdys tai hymy tarkoittaa miehelle aivan muuta. Miten ette erota kutsua ja pelkkää tervehdystä? :))))
No ei pelkistä silmistä tavallinen pulliainen näe mitään, mutta niitä ympäröivistä luomista kylläkin. Luomissa on hienonhienoja ryppyjä tai ne voi olla kivasti spaneliamaisesti lurpallaan ynm ja ne herättävät katselijassa tunteita. Muka sielunpeilit..pah. Missä on muuten ihmisen sielu ja mitä se tarkoittaa??
- Anjaniina.
Tätä lukiessani oletan että olet mies.
Sillä tutkimuksen mukaan, mies ei osaa lukea kasvojen mikroviestejä niinkuin nainen ;)
Pienten lihastenkiristyminenja löystyminen, katseen kohdistaminen, otsan lihasten liikahtelu jne...kertovat miljoona viestiä, sille joka keskittyy toisen kasvoihin ;)
Alitajunta lukee tuhat viestiä ja muodostaa automaattisesti mielipiteen toisen tunnetilasta tai aikomuksesta.
Se joka keskittyy kasvoihin, luultavasti näkee nopeammin oikean tarkoituksen sanojen takana kuin se joka katselee muualle ja tulee hujatuksi.
Ei se siis pelkästään oll silmistä kiinni, vaan koko kasvojen alue onkuin iso taulu, jota jokainen tiedostamattaan maalaa näkemälläään ja tulkinnallaan.
Viestejä sataa miljoona sekunnissa ;)- Ei kuitenkaan noita.
..siis kyllähän on itsestään selvää jos, olet katsonut vaikka lasta. Hänen silmänsähän kertovat kaiken? Surun, ilon , pettymyksen, riemun..kyyneleet.. Mikä sitten on niin ylinvoimaisen vaikeaa tulkita aikuisen ihmisen kasvoja? Meillähän on tämä kaikki tunteet edelleenkin. Olemassa?
Ehkä siinä kanssasi samoin ajattelen, naiset mutseina oppivat ehkä hieman paremmin tulkitsemaan omien tai vieraiden lasten myötä ikäänkuin tunteita paremmin...mutta, tuota en allekirjoita koskaan etteikö silmistä jos mistä näkisi ihmisen sen hetkisen tunnetilan....Se on mielestäni sellaista viestinnän siirtoa joka jopa puhuttua viestintää on selkeämpää....Vain harvalla sellainen pokkanaama joka ei tavallaan kerro mitään...onhan näitäkin. Jotka aina peittävät ne tunteesa jonkulaisen naamionsa taakse...niin naisissa kuin miehissäkin...mutta, on tilanteita joissa naamiot ikäänkuin myös riisuuntuvat...
Tsau:Friidu
Ihmisen ja useimpien eläinten välinen ero on juuri katseen paljastavuudessa.
Katsopa leijonan katsetta. Se on aina samannäköinen, tyhjää tuijotusta. Kissoilla ja monilla koirilla katse ei sano mitään, tosin meidän mäyräkoiravainaat olivat silmistään hyvin ilmeikkäitä, niistä näki heti mitä ne ajattelivat.
Ihmisen katse kertoo kaiken, senkin jos ihminen yrittää peitellä ajatuksiaan. Kyse on varmaan oman katseesi harjaantumisesta, eli olet tottunut seuraamaan niitä käsiä enemmän. Kyllähän nekin kai jotakin kertovat mutta minulle silmät paljastavat eniten, näen kyllä ovatko ne sopusoinnussa puheen tai esimerkiksi käsien kanssa. Jos eivät, jään mietimään miksi ei, ja se taas varmaan näkyy minun silmistäni...- Heikunkeikku
Voi kun tosiaan muistui mieleen nuo koirien katseet. Hyvänen aika sentään, miten niiden silmät saattoivat olla "nolot", "emmää-pahaa-oo-tehnyt", "voikun-mun-tekis-mieli-palan-makkaraa" ja jos jonkinmoisia katseita.
Totta, että kissojen silmät ovat ilmeettömämmät. Hmmm... paitsi, jos suuttuvat jostakin, niin johan silmänympärysnahka leviää niin leviälle, että lautasen kokoiset silmät suorastaan "sylkevät" ärtyneisyyttä.
Meikäläinen jos pätkäisisi valhettelun, niin johan silmäni valuisivat kohti lattiaa.
Heti-oitis kaikki huomaisivat, että mitä toi H oikein flatajaa.
On niitä semmosiakin immeisiä, jotka päin pläsiä suoltavat jos mitä valhetta. Inhottavaa. Luulen, että se on opeteltu silmien hallitsemis-operaatio. - RIMMIR
Aivan mahdotonta on ainakin minun peitellä tuntemuksiani ja ne näkyvät heti silmistäni.
Olin tässä yhtenäpäivänä aika tuohuksissa tuolla työmaalla, ja menin kävelemään vähäksi aikaa käytävää pitkin. No eikös sattunut johtaja vastaan ja heti sanoi: No mitäs nyt, miksi tuo vihainen katse?! Ja suuni oli juuri sillä hetkellä kiinni ettei ainakaan voinut kuulla ärräpäitä pulpahtelevan.
Minua voi lukea silmistäni, kuin avointa kirjaa Joskus aivan harmittaa. Eikä edes auta vaikka olisi yrittänyt kemikaaleilla katsetta sumentaa. Jopa silmieni väri voi vaihdella riippuen siitä miten voin. Siis silmäni ovat sieluni peili.
- j kj
vai n iin
Pupillit paljastaa sinutkin.
- muistelija...
Aivan. Pupillien koko vaihtelee ihmisen tunnetilan mukaan. Se kai johtaa juuri siihen, että silmistä näkee hyvin paljon. Ne kuvastavat kantajansa tunnetiloja hyvin selvästi, tahtoi tämä tai ei.
Vaikea kuvitella, että ei näkyisi ilmeet sun silmistä, jos vaikka jutustelet mielenkiintoisia jonkun kans.
Ite en tuollasissa tilanteissa muuta huomaakaan, jos myöhemmin kysyttäisiin, millanen nenä tai suu, tuskin muistaisin. Ellei jotenkin erityisen poikkeava.
Vilkaisin ketjua vaan pikaisesti, ja ihme miten jotkut voi arvostella kuvatuilla sanoilla toisten katsetta/silmiä. Tulee ajatus, että esim. haluaa enemmän huomioo toiselta, ja siksi sanoo ilkeästikin.. enpä tiedä..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6032410Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4131925Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231750Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641448JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191386- 651301
- 1221184
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka22950Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16938Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66853