Kysymys messiaista...:0

Kun nimimerkki RV ja muutamat muut ovat tuoneet esille, että messiaita voi olla useampia kappaleita niin tuottaako kukin aikakausi kuitenkin periaatteessa vain yhden messiaan kerrallaan, vai voiko heitä olla useampiakin? Ja jos on useampia, niin voivatko he toimia yhteistyössä, vai alkaako kilpailu siitä, että jotta kumpi on parempi messias kuin toinen.

Entäs antimessiaat sitte? Onko käsite puhtaasti kristillinen vai tunsiko alkujuutalaisuus antimessiaita, siis sellasia kepposten kexijöitä ja sillee...:O

6

51

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SB

Yksi on oikea messias, hän joka tuo rauhan Israeliin ja sitä kautta koko maailmaan.
      Sitä on yritetty on monta kertaa mutta aina työ on epäonnistunut jollakin tavalla.

Antimessias käsitettä ei ole minun tietääkseni mutta juutalaisuuden vastustajia on ollut, pahimpina: kristillinen kirkko, natsismi ja esim. nykyisin ääri-islam

• Minä en kysynyt sinulta, vaan juutalaisilta, jotka lähtevät siitä että messiaita on ollut ja tulee olemaan pilvin pimein.

• mieti tätä
        KTS kirjoitti:

Minä en kysynyt sinulta, vaan juutalaisilta, jotka lähtevät siitä että messiaita on ollut ja tulee olemaan pilvin pimein.

Älä ole huolissasi: hetken kun odotat niin Yakov ryntää paikalle päivystävänä paremmin-kuin -juutalaiset-tietävänä ja saat kuulla silloin jumalan totuuden.
        Hänet on tänne messias lähettänyt.

• SB

Sellaisia juutalaisia saatkin sitten etsiä näiltä sivustoilta kauan.
      Tuo useat messiaat idea on vain idea muiden ideoiden joukossa.
      Messiasehdokkaita on ollut yleisen uskomuksen mukaan useita, mutta..(lopun sitten tiedätkin jo)

• ...

joo ei tule kuin yksi, yrittäjiä voi olla useampia.

• lainaa vain...16

Osaisiko maailma elää rauhassa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      100
      1442
    2. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      111
      1172
    3. Koska olet ihastunut minuun

Kysymys sulle. Oma vastaus, tänä vuonna. ❤️
      Ikävä
      68
      1054
    4. Junaonnettomuus

Kuka jäi junan alle?
      Haapajärvi
      5
      1050
    5. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      56
      966
    6. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      962
    7. Onko sinulla vihan tunteita

Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.
      Ikävä
      130
      871
    8. mitä olet valehdellut

kaivatullesi? kerro rehellisesti totuus
      Ikävä
      69
      771
    9. Naisen kimppuun lenkkipolulla

Poliisin tietojen mukaan noin 30–40 vuotias ulkomaalaistaustaisen näköinen mies kävi naisen kimppuun yllättäen Rentukant
      Kajaani
      57
      743
    10. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      308
      686
    Aihe