Kun nimimerkki RV ja muutamat muut ovat tuoneet esille, että messiaita voi olla useampia kappaleita niin tuottaako kukin aikakausi kuitenkin periaatteessa vain yhden messiaan kerrallaan, vai voiko heitä olla useampiakin? Ja jos on useampia, niin voivatko he toimia yhteistyössä, vai alkaako kilpailu siitä, että jotta kumpi on parempi messias kuin toinen.
Entäs antimessiaat sitte? Onko käsite puhtaasti kristillinen vai tunsiko alkujuutalaisuus antimessiaita, siis sellasia kepposten kexijöitä ja sillee...:O
Kysymys messiaista...:0
6
<50
Vastaukset
- SB
Yksi on oikea messias, hän joka tuo rauhan Israeliin ja sitä kautta koko maailmaan.
Sitä on yritetty on monta kertaa mutta aina työ on epäonnistunut jollakin tavalla.
Antimessias käsitettä ei ole minun tietääkseni mutta juutalaisuuden vastustajia on ollut, pahimpina: kristillinen kirkko, natsismi ja esim. nykyisin ääri-islamMinä en kysynyt sinulta, vaan juutalaisilta, jotka lähtevät siitä että messiaita on ollut ja tulee olemaan pilvin pimein.
- mieti tätä
KTS kirjoitti:
Minä en kysynyt sinulta, vaan juutalaisilta, jotka lähtevät siitä että messiaita on ollut ja tulee olemaan pilvin pimein.
Älä ole huolissasi: hetken kun odotat niin Yakov ryntää paikalle päivystävänä paremmin-kuin -juutalaiset-tietävänä ja saat kuulla silloin jumalan totuuden.
Hänet on tänne messias lähettänyt.
- SB
Sellaisia juutalaisia saatkin sitten etsiä näiltä sivustoilta kauan.
Tuo useat messiaat idea on vain idea muiden ideoiden joukossa.
Messiasehdokkaita on ollut yleisen uskomuksen mukaan useita, mutta..(lopun sitten tiedätkin jo)- ...
joo ei tule kuin yksi, yrittäjiä voi olla useampia.
- lainaa vain...16
Osaisiko maailma elää rauhassa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202892
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1902655Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1431577Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2481346- 1061180
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs401026Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta46987Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises32884- 135879
- 43784