Rakas Sisaremme Ellen White on profetoinnut meille: "Vain pieni osa adventisteista pelastuu".
Sisar Whiten profetia meille
9
55
Vastaukset
- ihmetelijä¤
ja Luther uskovainen ihminen on harvinainen lintu.
ja Jeesus, löytäneekö Hän uskoa maanpäältä,kun tulee takaisin.- millä lihaksilla?
Siinä on adventistilla keplottelemista että kuinka hän läpäisee TUTKIVAN TUOMION?
- Joko tai usko?
Myös yksittäinen adventisti voi tulla uskoon ja pelastua jos hän hylkää Ellen Whiten profetian hengen vääränä ja eksyttävänä henkenä --- kokonaisuudessaan!
Se pieni osa, joka adventisteista käsitettiin pelastuvan, oli "keskimäärin yksi 20:stä". Sen sananjulistajat sentään myönsivät, että samassakin maassa adventisteilla oli eroja sen perusteella, että joissakin paikallisseurakunnissa Herran tulon odotus oli elävää ja palavaa ja jossakin toisessa taas oltiin syvässä hengellisessä horroksessa.
Sekin myönnettiin, että oli maita, joiden adventisteilla oli paremmat mahikset pelastua kuin joidenkin muiden maiden adventisteilla.
Turha näitä lukuja on etsiä a-kirkon mistään kirjallisista dokumenteista. Tämän tiedon levittämisessä käytettiin suusta-suuhun (tai suusta korvaan) -menetelmää.
Luterilaisten suhteen pääsin siihen käsitykseen, että yksi luterilainen ehkä 20000:sta voisi pelastua ja katolisista yksi noin miljoonasta.
Muiden kirkkokuntien jäsenten pelastumisesta ei saarnastuolista puhuttu, kun ainakaan suuremmissa seurakunnissa puhuja ei voinut olla 100-prosenttisen varma, etteikö kuulujoiden joukossa olisi voinut olla "ei-meikäläisiä".
Joten nämä ei-meikäläisten taivaaseenpääsymahdollisuudet olivat käsityksiä, joita kansakoululaisena sain erilaisia tietoja, vinkkejä ja arveluita yhdistämällä.
Mutta vaikka en ollut aikuinen, en minä sentään tyhmä ollut.- veli¤
Ruhaa veli! miten ajatelet tuosta,löytäneekö Hän uskoa
maanpäältä kun Hän saapuu?
siunausta sinulle
yks advari veliNo mä ajattelen, että kyllä täällä maan päällä uskoa löytyy, yhtä sun toista ja varmaan paljonkin, mutta on vain yksi usko, yksi todellinen usko ja sitä Jeesus kysyy.
Eikä voida sanoa jostain ihmisestä, että et sinä ole uskossa. Kyllä hän voi ihan tosissaan uskoa. Mutta onko se usko sitten Jumalan Pojan uskoa, vai onko se omaa uskoa, siinä on ero.
- ruhaa sullekin
Minä ajattelen sen perusteella mitä näen. Ja näkemäni perustalla voin sanoa että harvat tuntevat mitä Raamattu oikeasti opettaa, eikä heidänkään joukossa ole lainkaan adventisteja.
Jumalan rauhaa.
Mulla on taas sellainen tuntuma moniin kirkkokuntiin, että siellä kyllä tunnetaan ja tiedetään Jumalan Sana, mutta ei tahdota ottaa sitä vastaan sellaisena, kuin se on. Ensi askel Sanan tuntemiseen on tunnustaminen. Jos sanan kieltää, vaikka vain jostakin kohtaa, niin silloin ei koskaan pääse Sanan tuntemisessa eteenpäin, vaan se jää pelkiksi kirjaimiksi. Sana on kokonansa totuus.
Kunnia Herralle
- ???...
Ootko varma ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 525941
- 515414
- 533778
- 143715
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1043588- 313156
- 592904
- 592786
- 572456
- 451903