Voiko olla todellista?

Arvo kuustonen

Että kirjailijat, kuten Eckhart Tolle, De Mello sekä suomalaisista ainakin Tommy Hellsten ovat ihmisten todellisen olemuksen alkulähteillä ILMAN minkäänlaista sidettä "uskonto-järjestelmiin"?

Kenellekään tuttuja kirjailijoita edellä mainitut? Itse olen todellakin tajunnut sen, mitä jokaisen ihmisen tärkeys ja ykseys merkitsee. Siitä voi paljon puhu, mutta sitä ei voi mielellä ymmärtää -se pitää tuntea.

Myös Oprah sekä Jim Carrey julkisuuden henkilöistä ovat oivaltaneet tämän elämän salaisuuden ja vievät kovasti sanaa eteenpäin. Täytyy myöntää, että jos olisin nähnyt Oprahin käsittelevän lähetyksessään tätä asiaa, olisin saattanut vaihtaa kanavaa samantien ja kuopata koko ajatuksen. Onneksi näin ei kuitenkaan käynyt, vaan olen nykyään aivan hemmetin onnellinen ihmimnen!

23

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ernees

      Evoluution seuraava askel on ilmeisesti ihmisen mielen toissijaistaminen ja sitä kautta elämän helpottuminen ja toivottavasti maailmankin pelastuminen. Pankki ja rahajärjestelmät kaatuvat ja myös se on merkki evoluution seuraavasta askeleesta.

    • Sellaista New Age huuhaata nuo kaksi ensimmäistä ainakin kirjoittavat.

    • Ulkomaisista ateisteista/agnostikoista kuuluisuuksista voin sanoa - H.B.Lovegraftin, Stepehn Kingin, Edgarl Allan Poen sekä Ernest Hemingwayn. Jne

      Näyttelijä kaartia koristaa mukavasti - John Malkovich, Bruce Willis, Keanu Reeves, Charles Chaplin ja monta monta muuta.

      • Taisi muuta typo tulla noissa kirjailijoiden nimissä.

        H.P. Lovecraft jne.


      • ertert kirjoitti:

        Taisi muuta typo tulla noissa kirjailijoiden nimissä.

        H.P. Lovecraft jne.

        Kirjoitusvirhe iski pahimmalla mahdollisella hetkellä. - byhyy


    • ei voi mittään?

      Kristinuskossa oleva Dawid Wilkerson on näky nyt kirjassaan kertonut jopa sen USA:n pilvenpiirtäjienkin tapahtuneen varoittaen ennenkuin se tapahtui, mutta minkäs sille voi ettei ateisti usko...!

      • Voisitko kertoa, mitä siinä kirjassa luki?

        "mutta minkäs sille voi ettei ateisti usko...! "

        Ateistit eivät ole hyväuskoisia hölmöjä, jotka uskovat kaikenlaista huuhaata.


      • ertert kirjoitti:

        Voisitko kertoa, mitä siinä kirjassa luki?

        "mutta minkäs sille voi ettei ateisti usko...! "

        Ateistit eivät ole hyväuskoisia hölmöjä, jotka uskovat kaikenlaista huuhaata.

        Löysin ne:
        “An earth-shattering calamity is about to happen,” he writes. “It is going to be so frightening, we are all going to tremble – even the godliest among us.”
        “It will engulf the whole megaplex, including areas of New Jersey and Connecticut. Major cities all across America will experience riots and blazing fires – such as we saw in Watts, Los Angeles, years ago,” he explains. “There will be riots and fires in cities worldwide. There will be looting – including Times Square, New York City. What we are experiencing now is not a recession, not even a depression. We are under God’s wrath. In Psalm 11 it is written, “If the foundations are destroyed, what can the righteous do?”

        1) Mitään aikaa ei anneta
        2) Ennustus on suurelta osalta todella ympäripyöreä, joten siihen voi sisällyttää hyvin monenlaisia tapahtumia
        3) Ennustus menee monelta osalta pieleen

        Tuon profetian ei voi väittää osuneen kohdalleen tai sitten noita profetioita on helppo ihan kenen tahansa tehdä ilman uskoa, Jumalaa tai molempia.

        4) Wilkerson on tehnyt noita profetioita vuosikymmeniä ja ei ole ihme, jos niistä joskus joku osaa hieman kohdalleen.


      • ertert kirjoitti:

        Löysin ne:
        “An earth-shattering calamity is about to happen,” he writes. “It is going to be so frightening, we are all going to tremble – even the godliest among us.”
        “It will engulf the whole megaplex, including areas of New Jersey and Connecticut. Major cities all across America will experience riots and blazing fires – such as we saw in Watts, Los Angeles, years ago,” he explains. “There will be riots and fires in cities worldwide. There will be looting – including Times Square, New York City. What we are experiencing now is not a recession, not even a depression. We are under God’s wrath. In Psalm 11 it is written, “If the foundations are destroyed, what can the righteous do?”

        1) Mitään aikaa ei anneta
        2) Ennustus on suurelta osalta todella ympäripyöreä, joten siihen voi sisällyttää hyvin monenlaisia tapahtumia
        3) Ennustus menee monelta osalta pieleen

        Tuon profetian ei voi väittää osuneen kohdalleen tai sitten noita profetioita on helppo ihan kenen tahansa tehdä ilman uskoa, Jumalaa tai molempia.

        4) Wilkerson on tehnyt noita profetioita vuosikymmeniä ja ei ole ihme, jos niistä joskus joku osaa hieman kohdalleen.

        Lyhyt esimerkki mitä voidaan mahtipontisesti ennustaa ja miten se voidaan helposti todistaa jälkikäteen tapahtuneeksi

        Ateistinen profetia.

        x) Tämä tapahtuu ennekuin aurinko sammuu

        a) Viimeiset hurskaat katuvat ja pelastuvat
        b) Maat järisevät mannerten äärillä
        c) Meren aallot hukuttavat kokonaisia kaupunkeja
        d) Manalan tulet hohkaavat maan päälle
        e) Harhauttajat otetaan kiinni ja tuomitaan
        f) Veli käy veljeä vastaan
        g) Taudit tappavat ja nälkä kurittaa kansoja

        Mitä tulee tapahtumaan, joka tapauksessa

        x) Aikataulu asetetaan valmiiksi hyvin epämääräiseksi

        a) Yllytys kiihkeämpään uskoon, houkuttimena palkinto, taivas tms.
        b) Maanjäristyksiä on ollut satoja miljoonia vuosia ja on eteenkinpäin, mannerlaatat hinkkaa toisiaan vasten
        c) Tulva ja tsunami yhdessä kaupungissa kelpaa todisteeksi kaupunkien hukkumisista
        d) Esim tulivuorenpurkaukset, laaja metsäpalokin kelpaa tästä todisteeksi
        e) Ateismipalstan sulkeminenkin olisi fundikselle todiste. Dawkinsin rytmihäiriökohtauskin kelpaisi tai Ugandan ateistien-hirttopäivät
        f) Kaikki sodat kelpaa, valitaan suurin ja näyttävin käynnissä olevista
        g) Helppo ennustaa, että sapuska käy vähiin ja osa kuollee nälkään/janoon

        Koskapa sekä ennustajat, että niiden jälkikäteen tulkitsijat ovat usein samantapaisessa uskossa, niin yhteisymmärrys löytyy helposti ja voidaan olla vakuuttuneita siitä, että ennustus oli oikea.

        ;-)


      • totta tosiaan
        ikiateisti kirjoitti:

        Lyhyt esimerkki mitä voidaan mahtipontisesti ennustaa ja miten se voidaan helposti todistaa jälkikäteen tapahtuneeksi

        Ateistinen profetia.

        x) Tämä tapahtuu ennekuin aurinko sammuu

        a) Viimeiset hurskaat katuvat ja pelastuvat
        b) Maat järisevät mannerten äärillä
        c) Meren aallot hukuttavat kokonaisia kaupunkeja
        d) Manalan tulet hohkaavat maan päälle
        e) Harhauttajat otetaan kiinni ja tuomitaan
        f) Veli käy veljeä vastaan
        g) Taudit tappavat ja nälkä kurittaa kansoja

        Mitä tulee tapahtumaan, joka tapauksessa

        x) Aikataulu asetetaan valmiiksi hyvin epämääräiseksi

        a) Yllytys kiihkeämpään uskoon, houkuttimena palkinto, taivas tms.
        b) Maanjäristyksiä on ollut satoja miljoonia vuosia ja on eteenkinpäin, mannerlaatat hinkkaa toisiaan vasten
        c) Tulva ja tsunami yhdessä kaupungissa kelpaa todisteeksi kaupunkien hukkumisista
        d) Esim tulivuorenpurkaukset, laaja metsäpalokin kelpaa tästä todisteeksi
        e) Ateismipalstan sulkeminenkin olisi fundikselle todiste. Dawkinsin rytmihäiriökohtauskin kelpaisi tai Ugandan ateistien-hirttopäivät
        f) Kaikki sodat kelpaa, valitaan suurin ja näyttävin käynnissä olevista
        g) Helppo ennustaa, että sapuska käy vähiin ja osa kuollee nälkään/janoon

        Koskapa sekä ennustajat, että niiden jälkikäteen tulkitsijat ovat usein samantapaisessa uskossa, niin yhteisymmärrys löytyy helposti ja voidaan olla vakuuttuneita siitä, että ennustus oli oikea.

        ;-)

        Se on myös helppo ennustaa, että ekosysteemi on menossa piloille ihmisten toimesta. Sademetsät hakataan, meret saastuvat ja ilma saastuu, eläimet kuolevat sukupuuttoon. Aavikoituminen odottaa. Ei se mitään yliluonnollista tietenkään ole, vaan silkka syy-seuraus ihmisten teollisesta toiminnasta ja välinpitämättömyydestä, joskus jopa tyhmyydestä, ainakin jos sukua meinaa jatkaa.

        Kyllä, ennustus on oikea. Nauttikaa elämästä vielä kun sitä tällä planeetalla on olemassa. Olen ateisti, mutta kannatan hyviä elämänarvoja. Tämän hetkiset on menneet reisille ihmisillä, vaikka niin pitäisi fiksua, osaavaa ja hyväntahtoista olla???? Hmmm, mikä meni pieleen?


    • "Eikö ihminen kehitykään paremmaksi?"

      Minkä suhteen?

      "Evoluutio ei toimi. "

      Toimii, mutta sinä et vain ymmärrä, miten se toimii, joten sinä kuvittelet, että se ei toimi.

    • Arvo Kuustonen

      Ennustuksiin tämä aihe ei mielestäni liity mitenkään, vaan ihan elämän filosofiaan ja siihen, että ihmiset alkavat pikkuhiljaa herämään todellisuuteen. Toivottavasti mahdollisimman nopeasti. Ymmärrän jos ihmiset eivät edes halua uskoa tähän sanomaan, mitä Tolle kuvaa väärinymmärretyksi ainakin 2000vuotta(Raamattu). Jotakin väärin ymmärryksestä kertoo sekin, että sanasta ´Jumala´ aika usealle tulee mieleen vaalea partainen vanha hahmo joka on kaiken lisäksi vielä Mies.

      Se Jumaluus löytyy meistä itsestämme ja tässä tullaan sitten siihen henkiseen puoleen ja tämän sanoman vastaanotto kykyyn. ´Kun olet kärsinyt tarpeeksi, olet valmis lupumaan kärsimyksestä´, eli kuten monet muutkin myös minä kärsin suunnattomasti yhteiskunnan ja kulttuurin asettamista paineista ja olin hyvin ahdistunut. Ymmärrän sen, että monet eivät edes halua uskoa parempaan, sillä he uskovat, että tämä maailma vain on tällainen, eikä parempaan päästä.

      Itse olen tällä hetkellä kuin eri ihminen ja mikä parasta avoin, miettimättä tulevia tai menneitä, mutta kaikista mahtavinta on huomata, että kun olen avoin ja oikeasti omaitseni ilman rajoittavia ajatusralleja, ihmiset ympärilläni samaistuvat olemukseen ja ovat itsekin avoimia ja aitoja- edes hetken.

      • Sellaista New Age huuhaata nuo kaksi ensimmäistä kirjoittavat.


    • Lalli lonkero

      Siis tämä ei ole mitään voodoo hommaa vaan ihan perus elämän filosofiaa. Monet ihmiset kuvittelevat, että he ovat vain heidän mieli ja ajatuksensa, jotka hyvin paljon toimivat ehdollistettuna, josta tulee erot siihen, miten kukin maailman näkee.

      Suurin vale on kertoa itselleen, että ei pysty johonkin, vaikka haluaisi, koska on vain sellainen ihminen jolle ei ole synnynnäisiä avuja siunaantunut. Tässäkin jo ihminen käy keskustelua itsensä kanssa. jonkin toisen henkilön, kuin sen mikä uskot olevasi? vai mitä se oikein tarkoittaa, kun haluaisit olla jotain, mutta sen jälkeen kerrotkin itsellesi, ettet vaan voi olla sitä. Kaksi osapuolta keskustelussasi?

      Esimerkkinä toisena: Näin vanhaa puolituttua jonka nähden tein aikanaan erittäin ´nolon jutun´. Hän hymyili hieman ivalliseen sävyyn minut nähdessään ja minä menin vaikeaksi. Sekoilin sanoissani ja tunsin epämukavan olon. Kuitenkin sen tunteen jälkeen aloin puhua itsekseni, siitä etten oikeasti ole tuollainen, eikä minulla ole mitään oikeasti järkevää syytä tuntea niin kuin tunsin. Jokin sai minut tuntemaan erillain, kuin mitä tunsin oikeasti sisimmässäni.

      Saatanan syvä fakta on vaan se, että et näe maailmaa sellaisena kuin se on, vaan sellaisena, kuin sinä olet. Kun annat elämän virran viedä vastustamatta nykyhetkeä, voit nähdä maailman ihan erilaisena, kuin viime viikolla.

      Bonus-fakta vetovoiman laki, Löydät ympäriltäsi vain sitä, miten sinä sisälläsi tunnet, olet ja miten käyttäydyt.

      Salute!

    • totta tuokin

      Mää oon kyllä sammaa mieltä tuostakin. Oikeasti on pakko olla vähän helpompaa tämä eläminen...

    • xea

      Evoluutio ei ole totuus.
      Totuuden ja rakkauden löytää Raamatusta ja seurakunnasta, joissa on uskovia ihmisiä.
      Rukoillen eteenpäin.

      Ateismi ei ole vastaus elämän kalleimpaan kysymykseen.

      Jeesus on vastaus.

      Nyt vi olla juuri Sinun päiväsi, jolloin alkaa ilo ja onni, kun luovutat elämäsi ohjat isompiin ja turvallisempiin käsiin.

      Jumalan kämmenellä ei pelkää edes lintunen, ei silloinkaan kuin olosuhteet ympärillä myrskyää ja perustuksia horjutetaan.

      usko Herraan Jeesukseen niin Sinä pelastut.

      • "Evoluutio ei ole totuus."

        Kyllä on, koska se on havaittu fakta ja sinun Jumala on vain harhaisten aivojen tuotos, joka kuolee sinun kuollessasi.


      • missä näkyy?
        ertert kirjoitti:

        "Evoluutio ei ole totuus."

        Kyllä on, koska se on havaittu fakta ja sinun Jumala on vain harhaisten aivojen tuotos, joka kuolee sinun kuollessasi.

        Alahan selittää missä evoluutiota näkyy!


    • Arvo kuustonen

      Xea

      Ymmärrän mistä puhut, mutta minä olen saanut sisälleni täydellisen rauhan.
      Minä olen pelastunut, kun olen tajunnut, että meidät kaikki kantaa ns.Jumalallinen voima, eikä täten tarvitse pelätä enää mitään. Elämäntilanne voi näyttää joskus kaoottiselta, mutta sisälläni on ikuisesti haavoittumaton rauha.

      Olen iloinen puolestasi, jos olet löytänyt rauhan, mutta psykologit sanovat, ettei ihmiset halua valaistua, koska muutos tekee aina kipeää. Siitä johtuu vastarinta, joten turhaa yrittää käännyttää ihmisiä.

      Viisaus on enemmän kysymyksiä, kuin vastauksia.

    • "Viisaus on enemmän kysymyksiä, kuin vastauksia. "

      Xealla on hänen uskontonsa homeiset dogmit, ei mitään todellista rauhaa. Hänellä on myös paljon vastauksia, mutta hän ei todella tiedä, mistä on kysymys.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe