TERÄSVERKKO VAHVISTAA RUNKOA

AINAKIN SAVIPOHJILLA

Miksi savipohjaisilla valtateilla ei laiteta päällystämisen yhteydessä teräsverkkoa asfaltin alle.
Auttaa ratkaisevasti ettei piki halkeile.
Nyt routavauriot valtavat huonoilla savipohjilla.

7

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarjouslaskija

Kyllä niitä laitetaan, mutta enemmänkin tuolla sivuteillä, missä ei ole kannattavaa tehdä raskaampia toimia. Valtateillä sitä paitsi päällysteiden uudelleenkäyttö on hankalaa, jos pari senttiä pinnan alla on teräsverkko. Ja siitäkin tulisi sanomista, jos ajourat kuluisivat verkkoon asti.

Eikä se verkkokaan mikään kaikkivoipa väline ole, vaikka vähentääkin halkeamia. Routanousussa on voimaa ja epätasaisena se vääntää verkonkin mutkille..

• Sohvatiikeri2

Tarjouslaskija ehti ensin... nimenomaan näin.

• KupariPilli

Pitää urien kulua aikalailla, itse olen ollut laittamassa verkkoa asfaltin alla olevaan murskekerrokseen. Verkon päälle tuli vielä 100mm mursketta, jonka päälle asf. valettiin. Että näin meilläpäin...Tuntui kyllä äkkiseltään oudolta puuhalta raudoittaa mursketta, mutta kai tuo on asiansa ajanut.

• Tarjouslaskija
        KupariPilli kirjoitti:

Pitää urien kulua aikalailla, itse olen ollut laittamassa verkkoa asfaltin alla olevaan murskekerrokseen. Verkon päälle tuli vielä 100mm mursketta, jonka päälle asf. valettiin. Että näin meilläpäin...Tuntui kyllä äkkiseltään oudolta puuhalta raudoittaa mursketta, mutta kai tuo on asiansa ajanut.

Juuri näin sivuteillä menetellään. Pyyhkäistään se 30 vuotta vanha halkeillut ja reikiintynyt öljysora pois ja kaivetaan muutama paha routapaikka sieltä täältä. Muualla pistetään halkeilleille kohdille verkko ja sen päälle kantavuutta parantavaa mursketta. Sitten uusi kevytasfaltti päälle ja remontti on valmis. Ei täydellinen mutta edullinen ja entistä parempi. Ihminen on kekseliäs, kun rahaa on niukasti.

Valtateillä on yleensä ennestään useita päällystekerroksia, joiden purkaminen olisi kallista ja lisäksi huonontaisi rajusti tien kantavuutta. Verkkoa ei siis voi asentaa syvälle. Ja ihan päällimmäisen kerroksen alle verkkoa ei pidä laittaa ettei se rupea kurkistelemaan sieltä.

• Savi on salakavala

Todella missä on teräsverkko halkeamat ovat paljon vähemmät.

Pelkkiä hyviä kokemuksia verkosta------kun ei ole rahaa rungon täydelliseen remonttiin.

• fcbsfdb

vuosien saatossa tahtoopi vain käydä niin että verkonraudat tulee kuluneesta pinnasta esiin ja rikkoo renkaita silloin olis viimeinen hetki vetää uutta pintaa

• Terästä runkoon.

Ainahan päällystetään muutenkin uudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22