Ratsuponi aikuiselle?

hevonen/poni haussa

Olen jo pidempään etsinyt itselleni sopivaa hevosta, tuttavani vinkkasi ystävänsä myynnissä olevasta ratsuponitammasta. Onko teillä kokemuksia siitä, miten ratsuponi soveltuu aikuiselle? Tämä nimenomainen yksilö on new forestin ja pv:n risteytys, säkä 145 cm. Itse olen vain 158 cm pitkä joten koon puolesta poni ainakin olisi sopiva. Kokemusta minulla on monelta vuodelta, mutta lähinnä hevosista. Onko kokemuksia, miten "ponimaisia" ratsuponit yleensä ovat?

2

180

Vastaukset

• Risteytysponeista liikkuu huhu, että ne olis itsenäisiä ja omapäisiä. Minun risteytysponi (cob/pv) n 145cm ei ole kumpaakaan. Päinvastoin. Tämä kimo kiharaharja pitää ihmisistä, hakeutuu ihmisen seuraan ja kutsuu ihmistä. Luottaa ihmiseen ja kaikki käy (yksinmaastoilusta yksinlastaukseen ja kaikki siltä väliltä). Erittäin helppo ja hevosmainen tapaus. Varmaan olisi ihan hyvä peli seuratason koulu- ja esteratsastukseenkin, mutta meillä vain maastomopona ja peruskoulutettu heb-tasolle.

Olen joskus miettinyt, että kun tästä joskus luovun... luovun vain siksi, että haluan opetusmestarin opettamaan itselle kilpailemisen/koulu/esteratsastuksen saloja. Vähän säpäkämmän, isomman hevosen itselleni. En siksi, että tämän kanssa olisi jotenkin vaikeaa. Ihana poni/pieni hevonen tämä on. :)

• Minulla on ratsuponi ruuna, ja tuntuu, että ratsastaisin ihan kunnon hevosella! Ei ole mulla ainakaan ilmennyt yhtään ponimaisia piirteitä. On ne kyllä ihan yksilöitä! ;)

SEISKA.FI

• Muistatko ysäritähti David Charvetin? Tältä entinen Baywatch-tähti näyttää nyt – kuvat!
    • Paparazzikuvat ökyhäistä: Cheek jäi ampiaisen kynsiin – Arman Alizad riensi apuun!
    • Katsojat tyrmistyivät Niko Ranta-ahosta kertovasta Katiska-dokumentista - armotonta kritiikkiä somessa: "Seuraavaksi varmaan henkilökuva jostain pedofiilista!”

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka maksaa ei-turvallisesta maasta tulevan pakkokatanteenin..

..eivät kai veronmaksajat Kelan ansiosidonnaisella päivärahalla? Vastuuton mokailija maksakoon mokiensa kulut itse! Se on Ruotsin risteilyltä tai Balk
      Maailman menoa
      133
      3850
    2. Järkyttäviä Paljastuksia Nikon TV-sarjasta

Tänään se sitten alkaa, sarja nikosta ja katiskasta. Ennakkotietojen mukaan sisältö paljon ikävämpää kuin luulin. Niko käyttänyt huumeita jo 13 vuotia
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      3706
    3. Henna ja Tauski jälleen yhdessä onnellisina

Kihlatkin hankittu. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/503fdd42-5bef-4519-ae07-de01ca6aa9ba
      Viihde ja kulttuuri
      24
      2341
    4. Suomi olisi itse tarvinnut kehitysapua

suomen koronatalous ja sannan lahjarahat italiaan on kestämätön setti. Suomen julkinen ajetaan alas, teitä ei kunnosteta, omaa taloutta ei elvytetä..
      Maailman menoa
      195
      2159