Kauheasti googlasin ja löysin vain takaajan vastuut ym. infopankkeja, olen ilmeisesti todella avuton googlettelija...
MUTTA siis, asunnon ostossa ja paljastui että yksi läheinen takaajani jonka kanssa oli pari kuukautta sitten puhetta että lähtisi lainaan henkilötakaajaksi, hänellä onkin maksuhäiriömerkintä. Eikö tämä ole Suomeksi luottotietomerkintä? Ja tarkoittaa että kuukausien laskujen ja perintäkirjeidenkin jälkeen on jättänyt jotain maksamatta ja saanut merkinnän?
Voiko hän olla lainan takaajana? Pankki vaatii kaksi takaajaa asunnon ja valtiontakauksen jälkeen jäävälle osalle.
Takaajan vaatimukset
4
713
Vastaukset
- varmistakaa joku muu
hmmm en kyllä ole ihan satavarma mut mun muistaakseni mun tuttu on taannu lainaa vaikka on luottotietomerkintä kuha ei oo todettu maksukyvyttömäks. en oo varma.
- Lustokuoriainen
Kyllähän takaajana voi olla kuka tahansa, joka pankille kelpaa. Siihen tarvitaan kykyä maksaa laina, jos varsinainen velallinen ei sitä tee. Merkinnän omaavalta henkilöltä vaaditaan varmasti enemmän kykyä kuin muilta.
Mitäpä jos säästäisit asunnonhankinnan pohjaksi pikkuisen itsekin? - Kantsii yrittää
Se on ihan pankista kiinni, mitään sääntöjä tästä ei tiettävästi ole.
Jos takaajalla on vakituinen työ tai muuten säännölliset tulot ja jotain omaisuutta, ei välttämättä tule mitään ongelmaa.
Itse ei kannata asiaa mennä pankille mainostamaan, selvität vasta, jos on pakko.- Panikin Johtahja
Kyllä me tarkistetaan takaajat yhtä hyvin kuin ne velallisetkin.
Melkeimpä tarkemminkin ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264657
- 282661
- 342314
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121571
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241360- 151306