Helluntaiseurakunta on kangistunut, kuivaksi käynyt, liput eivät liehu, musiikki on niin melankolista, mutta Nokia Missio pursua voitokasta ylistystä, mitä suurempaa iloa ja vapautta. Kaikki nuoret riemumielin rientävät Nokia Missioon, helluntaiseurakunnan nuorteniltoihin jäävät vain ikuiset ikäneidot, katkerat vanhat piiat ja ne tuhmat perheelliset miehet.
Helluntaiseurakunnan puhuja kälkättää sitä vanhaa nauhaa, mutta Nokia Missiossa julistetaan tuoretta evankeliumia, iloista menestyksen ja voiton sanomaa. Tämä on uutta evankeliumia, myönteistä ja kaunista, tämän sukupolven tarpeisiin, korville jotka tahtovat iloiten nauttia kuulemastaan.
Monet sulkevat ikiajoiksi helluntaiseurakunnan ovet takanaan, astuttuaan Nokia Mission ylistyksen ilmapiiriin. Maailman kuuluisimpia ja maineikkaimpia opettajia kutsutaan, kaikista mahdollisista uskonsuunnista, Nokia Mission suurtilaisuuksiin opettamaan positiivista evankeliumia, voitokasta ylistystä ja menestyvää elämää.
Nokia Missio
82
426
Vastaukset
- Lapin profeetta
Nokia-missio ei voita yhtäkään tervejärkistä ja asioista tietävää.
- voittaa sydämet
Aivan.
- Todenpuhujatar
Totta puhut. Nomia missio on kauheaa populistista sontaa. Se on rahankeruuta ja ihmisten huijausta "parantamisilla" sun muulla valheellisella. Jopa luki-häiriötä "parantavat", vaikkei se edes ole sairaus eikä poistu ihmisestä. Miksi mikään puolue ei Suomessa pyri kieltämään Nokia mission kaltaista toimintaa, joka on moraalitonta huiputusta?
- Epätietoinen_
Oliko se Nokia mission pomo HOMO
- voittaa sydämet
"Nokia Missio - Helluntaiseurakunta on kangistunut, kuivaksi käynyt, liput eivät liehu, musiikki on niin melankolista,"
Kuten Sanottu : Nokia Misson on nykyisin PISSITYSTÄ.
Nokia Piss it on ja over > kusetustilaisuus, PISSITTÄÄÄÄÄÄÄÄÄ - Nokia täynnä harhaa.
Vie pois minun edestäni virttesi pauhina ja juhlakokouksesi, sillä minä en ole mielistynyt niihin. Suunnilleen noin Herra sanoi. Muistaakseni hän sanoi vihaavansa niitä.
- Lapin profeetta
Juuri näin.
Nokia-mission hurmahenkisen höyryämisen sijaan tarvitsemme sellaista vakavaa ja tervejärkistä toimintaa, josta löytyy vastaukset tämän yhteiskunnan ja yksittäisten kansalaisten ongelmiin.
Ei nykyisestä kristillisyydestä ole mihinkään. - Sam Andreevitsh
Jumala sanoi sen tiettyyn tilanteeseen. Hän ei sanonut sitä esimerkiksi Jumalassa iloitsevalle Daavidille.
Eli ei Jumala ole sanonut virsien pauhinaa ja juhlakokouksia sinänsä vihaavansa. Juhlakokouksethan olivat Jumalan itsensä määräämiä asioita!
- Anna rahasi meille!
>>Helluntaiseurakunnan puhuja kälkättää sitä vanhaa nauhaa, mutta Nokia Missiossa julistetaan tuoretta evankeliumia, iloista menestyksen ja voiton sanomaa. Tämä on UUTTA evankeliumia, myönteistä ja kaunista, tämän sukupolven tarpeisiin, korville jotka tahtovat iloiten nauttia kuulemastaan.
- RiemuitsevaYlistys
Tässä se taas nähtiin, kuinka rakkaudettomia ja tuomitsevia helluntailaiset ovat.
Uskonnollisissa ääriliikkeissä on vihan henki.
Mitään erilaista ei hyväksytä, suvaitsemattomuus kirkollista Nokia Missiota kohtaan, osoittaa millaista helluntailaisuus on. Kaiken taustalta löytyy perihelluntailainen kateus, joka ei voi sietää toisen seurakunnan menestymistä.- Lapin profeetta
Koita tajuta, että Jeesus ja apopstolit eivät olleet hurmahenkisiä sirkuspellejä.
Jumalan pyhyys, totuus ja oikeus ilmenee kokonaan muulla tavalla kuin Nokia-missiossa tai ylivainiolaisuudessa yleensäkin.
"Vakaamieliselle sinä talletat rauhan". - Hyvästi NM
Entisenä nokiamissiolaisena koin siellä olevan nimenomaan olevan vihan hengen, siksi lähdinkin sieltä pois. Eikä kukaan ole kysellyt perään.
Kun tulin pieneen helluntaiseurakuntaan, oli minua pian kättelemässä kolme eri ihmistä toivottaen mutkattomasti ja ohimennen tervetulleeksi, ilman mitään suurempia uteluja. Oli vapaa fiilis, löysin kotini, jossa on hyvä olla. - Jeesus esimerkkinäkö
Entäpä oma kommentisi nokiamissiolainen, en näe siinä mitään rakkaudellisuutta, vaan vihaa???!!!
Tekopyhää laittaa tuollaisen haukkuryöpyn jälkeen "Riemuitseva Ylistys"! - Hold u horses
Hei, "Riemuitseva Ylistys",minun tietääkseni juuri Nokia Missio on ääriliike - siellähän torontolaisuus eli nauruherätys oikein jyllää olan takaa. Eihän sellainen meininki kirkollista ainakaan ole.
Kirkko on taas homostelunsa ja liberaalipappejensa kanssa suossa, (tosin poikkeuksellisia srk:a ja pappejakin on), joten ei kumpikaan Raamatullinen Jumalan mielenmukainen paikka ole missään tapauksessa. - Hyvästi Toronto
Hyvästi NM kirjoitti:
Entisenä nokiamissiolaisena koin siellä olevan nimenomaan olevan vihan hengen, siksi lähdinkin sieltä pois. Eikä kukaan ole kysellyt perään.
Kun tulin pieneen helluntaiseurakuntaan, oli minua pian kättelemässä kolme eri ihmistä toivottaen mutkattomasti ja ohimennen tervetulleeksi, ilman mitään suurempia uteluja. Oli vapaa fiilis, löysin kotini, jossa on hyvä olla.No niin, kävin viime sunnuntaina taas Helluntain katukappelissa, jossa olen käynyt jo pari kertaa. On ollut ihan tavallisia kokouksia ilman yhtäkään karismaattista ilmiötä ja olen kovasti tykännyt. TÄHÄN ASTI.
Vaan annas olla, viime sunnuntaina, kun kokous pääsi vauhtiin, alkoi pikkuhiljaa valtava toronto-mylvintä täälläkin.
Kitapurje lepattaen pappikuoro huusi: HERÄTYS TULEE, OTTAKAAA PYHÄ HENKIII!!! Sitä äänten tärinää, käsien värinää HUUTOA, TORONTOA, kielillähöplötystä.
Minuakin yritettiin kaataa päästä painamalla ja poskiin tarttumalla - mutta ei, minä seisoin kuin kynttilä, eikä edes jalat tärisseet, niinkuin joskus on tapahtunut. Ja minä hölmö kun luulin löytäneeni kodin Katukappelista, mutta ei vieläkään tärpännyt - torontoa taas..
Toronto-henki on väistynyt minusta - taidan palata juurilleni babtistikirkkoon Kissanmaalle, siellä ei toronto-henget jyllää, toivon mukaan.
Siellä saarnataan vanhaa kunnon Jumalan Sanaa - Raamatun vahvaa ruokaa ja Jeesuksen Golgatan työtä, joka meidät yksin pelastaa...
Lauletaankohan siellä edellenkin"Jeesus, Parhain Ystäväni-laulua" ja onkohan siellä edelleen mukavan rauhallista ja Jumalan Pyhä Henki voimakkaana läsna, kuten ennen vanhaan - Pitänee testata, sillä mihinkään toronto-pelleilyihin en enää lähde, se on varma!!! - body
Jeesus esimerkkinäkö kirjoitti:
Entäpä oma kommentisi nokiamissiolainen, en näe siinä mitään rakkaudellisuutta, vaan vihaa???!!!
Tekopyhää laittaa tuollaisen haukkuryöpyn jälkeen "Riemuitseva Ylistys"!" jälkeen, riemuitseva ylistys.."
tuo on kaiketi sitä LIHAN PYHITYSTÄ josta niin paljon riemuitaan. ??
- Mikko.
Kun menen helareiden tilaisuuteen, niin rukouskokukseen kuin muihinkin kokouksiin menen nauttimaan ja iloitsemaan. No niin, iloisia ihmisiä siellä näkyy toisetkin enimmäkseen olevan ja laulut ne vasta kauniita ovatkin.
- Lapin profeetta
Niin olivat - iloisia.
Se oli toukokuuta 1976. Olin kuukautta aiemmin käynyt helluntailaisten kasteella ja liittynyt seurakuntaan. Sinä lauantaina minulla oli todellinen tarve päästä puhumaan jonkun kokeneen uskovaisen kanssa. No. Menin rukoushuoneelle, jossa kuuntelin puolisen tuntia saarnaajan ja hänen vaimosnsa kinastelua siitä, onko kellarissa pottuja vaiko ei. Vaimon mielestä siellä ei ole yhtään potrtua ja saarnaaja: "Kyllä siellä on pottuja".
Puli tuntia tätä kuunneltuani tulin siihen tulokseen, että minun asiani ei tule siellä autetuksi. Niinpä lähdin ja ajelin eräälle sivukylälle yksin asuvan vanhimmistoveljen luo. No. Mökin ovi oli auki ja niinpä kävelin sisälle, missä vallitsi täydellinen hiljaisuus. Kun kurkistin makuualkoviin, siellä joku nukkui viltin allaniin, että vain hiustupsua näkyi vähän. Päättelin, että veli on käynyt saunassa ja nukahtanut sen päälle. Asian varmistamiseksi sanoin vielä: "Täällä se veli nukkuu" ja kun mitään eloa ei viltin alla syntynyt, ajattelin antaa hänen nukkua ja lähdin kotimatkalle.
Mutta sitten. Kun seuraavana päivänä menin rukoushuoneelle pyhäpäivän päiväkokoukseen, niin jo ulos asti kuului valtava naurun rähäkkä ja sisälle päästyäni naurun syyksi selvisi se, että olin edellisenä iltana käynyt sanomassa tämän vanhimmistoveljen viltin alla koiranunta nukkuvalle helluntailaiselle sisarelle: "Täällä se veli nukkuu".
Tämä oli siis helluntailaisten tapa hiljentyä Jumalan pyhyyden edessä ja ihmettelen vieläkin, mikä minua pidätti etten tehnyt täyskäännöstä kantapäilläni ja kävellyt saman tien ulos ja lopullisesti. Tajusin kuitenkin, että olin liittynyt väärään seurakuntaan.
- Karitsan häät pian
Kaikissa seurakunnissa on kultajyviä ja sitten on niitä tempauksesta jääviä lusteita, on siis pässejä ja lampaita. Seurakunta koostuu yksilökristityistä, joista jokaisella on omanlaisensa Jumalasuhde - joko vääränlainen ja olematon tai sitten palava ja Raamatunmukainen.
Älä siis KOSKAAN tuomitse seurakuntia, ihmisten mukaan, sillä joka seurakunnassa on eri ihmiset, yksilökristityt. Eivät uskovat ole mitään massaa, vaan kaikilla on aivot ja Jumalan Sana ja jokainen toteuttaa vaellustaan oman jumalisuutensa viisauden mukaan.
Ilmestyskirjan mukaan Jumala sylkäisee ulos ne, jotka ovat haaleita, he jäävät ahdistuksen aikaan. Jumalan mielestä on oltava reilusti joko kylmä tai palava, muttei jotain siltä väliltä - haalea, puolisydäminen sydän on Jumalalle kauhistus.
Kylmäsydäminen on taas selkeästi jumalaton ja palavasydäminen kuuluu siihen piskuiseen Jumalan laumaan, jotka pian temmataan Karitsan häihin.- Lapin profeetta
Joo, mutta kun sitä ei pitäisi esiintyä muuna kuin todellisúudessa ollaan eikä pettää ihmisiä.
Helluntailaisilla on se paha tapa, että ulkopuolisille annetaan se kuva, kuinka autuaita ja kaikkitietäviä pyhimyksiä ollaan; ja että taivas aukeaa kun liittyy heidän joukkoonsa ja moni on mennyt tähän retkuun. Kun sitten paljastuukin, että todellisuus on kaikkea muuta, kuin mitä on ihmisille esitetty niin siitä alkavatkin vaikeudet monille ja ainakin meillä Sodankylässä on entisiä heluntailaisia enemmän kuin nykyisiä ja jatkuvasti tippuu jäseniä tien oheen.
Kun ajatellaan, että näissä kysymyksissä on kysymys itse kunkin iankaikkisuuskohtalosta, niin kovin vaarallista peliä pelaavat hellutailaiset ja muutkin lahkolaiset. - ei haalistuta
Markku Koivisto Nokia Mission illassa Tampereella: "Pyhä Henki muistuttaa ja meidän silmät aukeaa, että lähimmäinen ei ole vihollinen, harmin paikka, eikä syytösten kohde, vaan sellainen, jota minä saan rakastaa, sillä rakkaudella, jota Jumala rakastaa..."
Markku Koivisto puhuu tunteella ja vaikuttaa hyvin vilpittömältä. Reilusti palava, haaleudesta ei ole tietoakaan.
Jumalan pelko on viisauden alku. Seurakuntia ja niiden jäseniä arvostellessa on syytä olla varovainen. - Opiskelkaa Raamattua
ei haalistuta kirjoitti:
Markku Koivisto Nokia Mission illassa Tampereella: "Pyhä Henki muistuttaa ja meidän silmät aukeaa, että lähimmäinen ei ole vihollinen, harmin paikka, eikä syytösten kohde, vaan sellainen, jota minä saan rakastaa, sillä rakkaudella, jota Jumala rakastaa..."
Markku Koivisto puhuu tunteella ja vaikuttaa hyvin vilpittömältä. Reilusti palava, haaleudesta ei ole tietoakaan.
Jumalan pelko on viisauden alku. Seurakuntia ja niiden jäseniä arvostellessa on syytä olla varovainen.Sielullinen, narsistinen puhuja on todella vaarallinen yhteisölle kuin yhteisölle. Sillä hänella on sielullinen yliote heikkoihin ihmisin, jotka kaipaavat vahvaa auktoriteettia - isähahmoa, joka kertoo heille kuinka elää ja toimia elämässään.
Vihollinen on tänä päivänä ovelampi kuin koskaan, sillä se tietää, että sen aika loppuu erittäin pian ja se pettää, jos mahdollista valitutkin, kuten Sana sanoo.
Löytäneekö Jumalan Poika todellakaan enää uskoa maan päältä tullessaan uudestaan, kun jopa uskovienkin joukot menevät tällaiseen halpamaiseen Nokia Mission rahankeruu - jekutukseen, se on TODELLA huolestuttavaa.
Mistä aidon seurakunnan tuntee sitten epäaidosta - Opiskelemalla Raamattua ja katsomalla esimerkkiä Jeesuksen toiminnasta. Jeesus sanoo" Minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä.
Raamatusta voimme lukea, ettei Jumala ilmesty rajuilmassa, eikä siis mölyssä ja rokkimusiikissa, vaan hiljaisessa tuulenhyminässä.
Seurakunnan sisälläolevia muuten voi Raamatun mukaan ja pitääkin tuomita, jolleivät opeta Raamatun mukaista opetusta.
Ulkopuolisia eli jumalattomia emme voi tuomita, sillä he eivät tunne Jumalaa. Toki heille pitää kertoa Evankeliumi, jotta tietäisivät totuuuden ja voisivat itse valita, uskovatko vai eivätkö, sekä loppusijoituspaikka - joko taivas tai helvetti, heidän uskonsa mukaan, sillä Jeesus-tie on ainut taivastie. * "Karitsan häät pian", etkö ollenkaan huomaa, että teet tuota jakoa itse, tuomitset toiset helvettiin ja toiset taivaaseen. Onkohan se nyt iahan tervettä kristillisyyttä ?
- Vai profeetta, pyh
Lapin profeetta kirjoitti:
Joo, mutta kun sitä ei pitäisi esiintyä muuna kuin todellisúudessa ollaan eikä pettää ihmisiä.
Helluntailaisilla on se paha tapa, että ulkopuolisille annetaan se kuva, kuinka autuaita ja kaikkitietäviä pyhimyksiä ollaan; ja että taivas aukeaa kun liittyy heidän joukkoonsa ja moni on mennyt tähän retkuun. Kun sitten paljastuukin, että todellisuus on kaikkea muuta, kuin mitä on ihmisille esitetty niin siitä alkavatkin vaikeudet monille ja ainakin meillä Sodankylässä on entisiä heluntailaisia enemmän kuin nykyisiä ja jatkuvasti tippuu jäseniä tien oheen.
Kun ajatellaan, että näissä kysymyksissä on kysymys itse kunkin iankaikkisuuskohtalosta, niin kovin vaarallista peliä pelaavat hellutailaiset ja muutkin lahkolaiset.Äläpäs yleistä, jos sinun paikkakuntasi helarit ovat mielestäsi pielessä, ei se tarkoita että KAIKKI helarit olisivat pielessä.
Eri seurakunnissa on eri ihmiset ja jokainen on yksilö, joka seisoo tai kaatuu oman Jumalansa edessä.
ja muuten sanopa "Lapin profeetta", sinä joka käytät perin suureellista nimeä, että MIKÄ seurakunta se sitten oikein opettaa Jumalan Sanaa sinun mielestäsi.
Minulla on aavistus sinusta, ettet itse ole missään srk:ssa, vaan sooloilet vaan omiasi, mokomakin "profeetta", pyh. - Jeesus on Tuomari
Mohikaani_27 kirjoitti:
* "Karitsan häät pian", etkö ollenkaan huomaa, että teet tuota jakoa itse, tuomitset toiset helvettiin ja toiset taivaaseen. Onkohan se nyt iahan tervettä kristillisyyttä ?
Kyllä se on, jos tuntee Raamatun ja elää joka päivä Jumalan johdatuksen mukaan, Pyhä Henki meissä pistää rukoilemaan jatkuvasti mielessään ja pohdiskelemaan ja toimimaan mahdollisimman rakkaudellisesti muita ja itseä kohtaan.
Minä en tuomitse ketään taivaaseen tai helvettiin, vaan Jumalan Sana sen tekee.
Jokainen todellinen uskovainen tietää, että on mahdollista elää jatkuvassa Jumalan elämän virrassa, jos vain haluaa ja tekee jatkuvasti parannusta syntilipsahduksistaankin, joita tapahtuu enää yhä harvemmin ja harvemmin, mutta meidän syntilihamme tässä elämässä ei pyhity koskaan.
Jokaisen ihmisen sielu ja henkiruumis jatkaa elämäänsä kuoleman jälkeenkin Jumalan tuomion jälkeen, joko taivaassa tai helvetissä, riippuen, valitsimmeko Jeesuksen Vapahtajaksemme vai emmekö sekä elimmekö elämämme kokosydämisesti Jeesukselle vai himoillemme ja haluillemme.
>>Nokia Missio voittaa sydämet>Nokia Mission suurtilaisuuksiin opettamaan positiivista evankeliumia, voitokasta ylistystä ja menestyvää elämää
- mittaamisen vaikeus
Nokia Missiota olen kuullut arvosteltavan siitä, että siellä ollaan liian riemuissaan Jeesuksesta ja tuo myös avoimesti näytetään, samoin että ylistys olisi liian voimallista ja rikkoisi sopivaisuuden rajat. Parantumiset hyväksyttäisiin enemmän, jos toiminta noudattaisi perinteistä asiallisuutta ja ääntä ei ikään kuin tehokeinona innostuneessa julistuksessa korotettaisi. Eikä Jumalan voima kaataisi, koska tämä koetaan oikean Jumalan kynnyskysymykseksi, jolla Häntä arvioidaan.
Mitä meidän Taivaallinen Isämme Jeesuksen nimessä tänä päivänä saa tehdä? Kiinnostaa kovasti. Pyhän Hengen toimintaa en halua rajoittaa mieleisekseni, sillä olenhan hyvin vajavainen ja paikoin turhanpäiväisen asiallinenkin. - Lapin profeetta
mittaamisen vaikeus kirjoitti:
Nokia Missiota olen kuullut arvosteltavan siitä, että siellä ollaan liian riemuissaan Jeesuksesta ja tuo myös avoimesti näytetään, samoin että ylistys olisi liian voimallista ja rikkoisi sopivaisuuden rajat. Parantumiset hyväksyttäisiin enemmän, jos toiminta noudattaisi perinteistä asiallisuutta ja ääntä ei ikään kuin tehokeinona innostuneessa julistuksessa korotettaisi. Eikä Jumalan voima kaataisi, koska tämä koetaan oikean Jumalan kynnyskysymykseksi, jolla Häntä arvioidaan.
Mitä meidän Taivaallinen Isämme Jeesuksen nimessä tänä päivänä saa tehdä? Kiinnostaa kovasti. Pyhän Hengen toimintaa en halua rajoittaa mieleisekseni, sillä olenhan hyvin vajavainen ja paikoin turhanpäiväisen asiallinenkin.Eikö Jumalalla ole todellakaan parempaa tekemistä tässä maailmassa kuin kaataa ihmisiä?
Hiiteen sellaiset jumalat ja jeesukset, joilta ei todellisessa hädässä oleva saa minkäänlaista apua. - nimi on enne
Eikö Jumalalla ole todellakaan parempaa tekemistä tässä maailmassa kuin kaataa ihmisiä?
Hiiteen sellaiset jumalat ja jeesukset, joilta ei todellisessa hädässä oleva saa minkäänlaista apua.Rukoilen Taivaan Isää Jeesuksen nimessä, koska tähän uskon, paljon enemmän kuin itseeni. Silti kapinoin tämän tästä. Haluaisin ensinnäkin paljon nopeamman aikataulun niille asioille, joihin pyydän vastausta. Aina vastausta ei kuulu, jolloin kolkutan tiheämpään. Paavali oli suuri apostoli ja häneltäkin Jumala kysyi, eikö minun armossani ole kylliksi. Koetan sopeutua, sillä olenhan perin vähäpätöinen Paavaliin verrattuna.
Haluan antaa Jumalalle mahdollisuuden auttaa minua. En asettua kampoihin ja määrätä sitä toimintatapaa, jonka Hän minulle valitsee. Totuus on, etten kyllin tunne itseäni ja Jeesus taas kertoi tietävänsä kaiken sen, mitä ihminen, minäkin, pitää sisällään.
Toki vastavoimakin osaa kaataa, mutta en minä sellaiseen suostu ja minunkin tahdollani on merkitystä. Jeesuksen nimessä joko seisotaan tai kaadutaan. Hän toimii ja armossaan tekee oikean valinnan. Nimi on enne. - HAAAA!!!
Eikö Jumalalla ole todellakaan parempaa tekemistä tässä maailmassa kuin kaataa ihmisiä?
Hiiteen sellaiset jumalat ja jeesukset, joilta ei todellisessa hädässä oleva saa minkäänlaista apua.No Nokia Missiolla onkin ihan oma "jeesus", joka kaataa, naurattaa ihmisiä hysteerisesti tärinän kera ja ilman, tanssittaa villisti, pistää kaatumaan naamalleen ja seljälleen, huudattaa, puhaltaa nurin pastorin kautta, pistää liehuttamaan erivärisiä lippuja, ym ym.
- Esimerkkinä Jeesus
mittaamisen vaikeus kirjoitti:
Mitä meidän Taivaallinen Isämme Jeesuksen nimessä tänä päivänä saa tehdä? Kiinnostaa kovasti. Pyhän Hengen toimintaa en halua rajoittaa mieleisekseni, sillä olenhan hyvin vajavainen ja paikoin turhanpäiväisen asiallinenkin.MIstä tosiaan tiedät, että kaatajasi on Jumala??? Kaatoiko Jeesus paljon ihmisiä? Ei yhtään.
Entä saivatko he nauru- tai itkukohtauksia? Eivät.
Karjumiskohtauksia saivat lähinnä riivatut, joista Jeesus ajoi pahoja henkiä ulos.
vastavoimalla on tänä päivänä erittäin hyvin organisoitu ja huippuovela suunnitelma; Se on luikerrellut näihin suuriin ja suosittuihin "Ihmeparannusseurakuntiin" ja saa niissä aikaan paljon psyykkistä pahoinvointia ihmisten keskuudessa.
Ihminen niissä puhuu eikä Jumala, mutta Raamattua tuntemattomat, henkien erottelukykyä omaamattomat henkilöt menevät näiden retkuun. - Nomen est omen
nimi on enne kirjoitti:
Rukoilen Taivaan Isää Jeesuksen nimessä, koska tähän uskon, paljon enemmän kuin itseeni. Silti kapinoin tämän tästä. Haluaisin ensinnäkin paljon nopeamman aikataulun niille asioille, joihin pyydän vastausta. Aina vastausta ei kuulu, jolloin kolkutan tiheämpään. Paavali oli suuri apostoli ja häneltäkin Jumala kysyi, eikö minun armossani ole kylliksi. Koetan sopeutua, sillä olenhan perin vähäpätöinen Paavaliin verrattuna.
Haluan antaa Jumalalle mahdollisuuden auttaa minua. En asettua kampoihin ja määrätä sitä toimintatapaa, jonka Hän minulle valitsee. Totuus on, etten kyllin tunne itseäni ja Jeesus taas kertoi tietävänsä kaiken sen, mitä ihminen, minäkin, pitää sisällään.
Toki vastavoimakin osaa kaataa, mutta en minä sellaiseen suostu ja minunkin tahdollani on merkitystä. Jeesuksen nimessä joko seisotaan tai kaadutaan. Hän toimii ja armossaan tekee oikean valinnan. Nimi on enne.Nomen est omen, mutta mitä enteellistä nimeä tässä tarkoitat?
- kysyvä ei eksy
Esimerkkinä Jeesus kirjoitti:
MIstä tosiaan tiedät, että kaatajasi on Jumala??? Kaatoiko Jeesus paljon ihmisiä? Ei yhtään.
Entä saivatko he nauru- tai itkukohtauksia? Eivät.
Karjumiskohtauksia saivat lähinnä riivatut, joista Jeesus ajoi pahoja henkiä ulos.
vastavoimalla on tänä päivänä erittäin hyvin organisoitu ja huippuovela suunnitelma; Se on luikerrellut näihin suuriin ja suosittuihin "Ihmeparannusseurakuntiin" ja saa niissä aikaan paljon psyykkistä pahoinvointia ihmisten keskuudessa.
Ihminen niissä puhuu eikä Jumala, mutta Raamattua tuntemattomat, henkien erottelukykyä omaamattomat henkilöt menevät näiden retkuun.Jeesuksen aikana oli sama tuomion meininki. Aikalaiset huusivat ristiinnaulitse, ristiinnaulitse...
Rauhotutaan ja vedetään henkeä. Jeesus paransi monin eri tavoin, eivätkä useat aikalaiset olleet lainkaan ihastuksissaan. Hänen Isänsä kodissa kerrotaan olevan monta asuinsijaa, mutta jos aikamme ihmisiltä kysyttäisiin, ei olisi.
Olen nähnyt henkien poistuvan ihmisestä ja se ei ole aina kaunista katseltavaa. Ei ollut Jeesuksenkaan aikana. Kaikki tärinä ja vapina ei kuitenkaan tarvitse johtua hengistä. On niin monenlaista ja siksi Jeesuskin paransi lukuisin eri tavoin ihmisenä toimiessaan ja osa näistä on myös Raamatussa mainittu.
Kun ihmiset kertovat, että heillä on henkien erottamisen armolahja ja tähän vedoten julistavat tuomioitaan, asia on hyvä tarkistaa. Jokaikisen on ratkaistava tämä itse, omasta Jumala-suhteestaan käsin. Uskon, että kun vilpittömästi kysyy, vastauskin on samaa luokkaa. Jumala ei petä eikä jätä. - Joonaan merkki
kysyvä ei eksy kirjoitti:
Jeesuksen aikana oli sama tuomion meininki. Aikalaiset huusivat ristiinnaulitse, ristiinnaulitse...
Rauhotutaan ja vedetään henkeä. Jeesus paransi monin eri tavoin, eivätkä useat aikalaiset olleet lainkaan ihastuksissaan. Hänen Isänsä kodissa kerrotaan olevan monta asuinsijaa, mutta jos aikamme ihmisiltä kysyttäisiin, ei olisi.
Olen nähnyt henkien poistuvan ihmisestä ja se ei ole aina kaunista katseltavaa. Ei ollut Jeesuksenkaan aikana. Kaikki tärinä ja vapina ei kuitenkaan tarvitse johtua hengistä. On niin monenlaista ja siksi Jeesuskin paransi lukuisin eri tavoin ihmisenä toimiessaan ja osa näistä on myös Raamatussa mainittu.
Kun ihmiset kertovat, että heillä on henkien erottamisen armolahja ja tähän vedoten julistavat tuomioitaan, asia on hyvä tarkistaa. Jokaikisen on ratkaistava tämä itse, omasta Jumala-suhteestaan käsin. Uskon, että kun vilpittömästi kysyy, vastauskin on samaa luokkaa. Jumala ei petä eikä jätä.Siis APUA, vertaatko sinä nyt Nokia Missiota Jeesukseen???!!! Vedäppä itse tosiaan henkeä pitkään.
Raamatun mukaan, jos uskovat huomaavat, että jossain seurakunnassa ei opeteteta tervettä oppia, on näistä varoitettava muita uskovia, etteivät hekin menisi harhaan.
Nämä nykyiset harhaopit ovat niin ovelia, että suuri osa tuntuu oikealta kristillisyydestä, mutta sitten mennään pahasti metsään ja ulos Raamatun opeista monessa kohdin. Tämä on tätä paholaisen todella ovelaa taktiikkaa, mutta silti se on sitä samaa, mitä se teki paratiisissa - se valehteli!
Raamattu on mittamme. Ihmisten korotus ei koskaan ole Raamataun mukaista pastorien ja heidän tiimiensä "erehtymättömyys ja synnittömyys", eikä sellainen voimas, järjetön ja sielullinen vouhkaaminen mitä "ihmeparannus-seurakunnat" harrastavat ole misään tapauksessa Jumalasta.
Jeesushan sanoo "te haluatte ihmeitä ja merkkejä, mutta teille ei anneta muuta kuin Joonaan merkki" Te muistatte kuinka Joona oli 3 päivää valaan vatsassa ja se on kuvaus kuinka Jeesus nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista.
Siis Jeesuksen voitto Golgatalla on ainoa ihme ja merkki, johon voimme luottaa, jos kerran uskovia olemme emme tarvitse enkelinäkyjä, kultahippuja, ihmeitä ja merkkejä jota Nokia Missiossakin harrastetaan.
Minä tiedän, sillä olen ollut siellä pitkään, mutta en enää. - Lapin profeetta
nimi on enne kirjoitti:
Rukoilen Taivaan Isää Jeesuksen nimessä, koska tähän uskon, paljon enemmän kuin itseeni. Silti kapinoin tämän tästä. Haluaisin ensinnäkin paljon nopeamman aikataulun niille asioille, joihin pyydän vastausta. Aina vastausta ei kuulu, jolloin kolkutan tiheämpään. Paavali oli suuri apostoli ja häneltäkin Jumala kysyi, eikö minun armossani ole kylliksi. Koetan sopeutua, sillä olenhan perin vähäpätöinen Paavaliin verrattuna.
Toki vastavoimakin osaa kaataa, mutta en minä sellaiseen suostu ja minunkin tahdollani on merkitystä. Jeesuksen nimessä joko seisotaan tai kaadutaan. Hän toimii ja armossaan tekee oikean valinnan. Nimi on enne.Tässä elämässä on kuule valtavan paljon sellaisia tilateita, joissa ei ole rukoilemisista mitään apua. Tarvitaan todella rautaista henkistä lujuutta, jotta näistä kovista tilanteista selvitään. Tai sitten toisten ihmisten apua - eli laupiaita samarialaisia, jotka näyttävät kuolleen sukupuuttoon nykyisen kristillisyyden keskeltä.
Okei. Kerronpa esimerkin:
Se oli joulukuun 7 päivä vuonna 1967 klo 14.00. Minulla oli oma metsätyösavotta Luoston kairoissa, jossa työskentelin yksin. Mainittuna aikana pamahti moottorisahan terä oikeaan polveeni ja polven laitaan ammottava haava. Kotiin oli matkaa 5 kilometriä umpista kahlattavaksi ja tosi kysymyksessä. Siinä tilanteessa ei auttanut muu kuin ottaa rautainen voittajan asenne tilanteeseen nähden. Olin armeijan lääkintämiehiä ja tiesin, mitä tehdä. Eli puukko tupesta ja housun lahetta sen verran halki, että sain nenäliinani sidottua tiukkaan haavan päälle ja sitten menoksi. Reppu selkään ja kivääri olalle ja rautaista askelta askeleen perään. Kävellessäni karaisin mieltäni laulamalla rautaisella äänellä:"Kuule sinä muija. Mul on iso nuija. Ei auta eikon tulla, mulle sanaakaan, koskaan haukkumaan". (Olin vannoutunut poikamies) Ja minä selvisin kotiin ja lääkäriin. Mutta. Jeesusteluista ja taivasteluista ei olisi ollut mitään apua. Oli oltava täyttä rautaa. - vedän henkeä
Joonaan merkki kirjoitti:
Siis APUA, vertaatko sinä nyt Nokia Missiota Jeesukseen???!!! Vedäppä itse tosiaan henkeä pitkään.
Raamatun mukaan, jos uskovat huomaavat, että jossain seurakunnassa ei opeteteta tervettä oppia, on näistä varoitettava muita uskovia, etteivät hekin menisi harhaan.
Nämä nykyiset harhaopit ovat niin ovelia, että suuri osa tuntuu oikealta kristillisyydestä, mutta sitten mennään pahasti metsään ja ulos Raamatun opeista monessa kohdin. Tämä on tätä paholaisen todella ovelaa taktiikkaa, mutta silti se on sitä samaa, mitä se teki paratiisissa - se valehteli!
Raamattu on mittamme. Ihmisten korotus ei koskaan ole Raamataun mukaista pastorien ja heidän tiimiensä "erehtymättömyys ja synnittömyys", eikä sellainen voimas, järjetön ja sielullinen vouhkaaminen mitä "ihmeparannus-seurakunnat" harrastavat ole misään tapauksessa Jumalasta.
Jeesushan sanoo "te haluatte ihmeitä ja merkkejä, mutta teille ei anneta muuta kuin Joonaan merkki" Te muistatte kuinka Joona oli 3 päivää valaan vatsassa ja se on kuvaus kuinka Jeesus nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista.
Siis Jeesuksen voitto Golgatalla on ainoa ihme ja merkki, johon voimme luottaa, jos kerran uskovia olemme emme tarvitse enkelinäkyjä, kultahippuja, ihmeitä ja merkkejä jota Nokia Missiossakin harrastetaan.
Minä tiedän, sillä olen ollut siellä pitkään, mutta en enää.En vertaa. Seurakunnissa on korostuksensa ja niissä kaikissa voidaan eksyä, enemmän tai vähemmän. Välinpitämättömyys lienee yleisin eksytys. Liturgiat Jeesuksesta toki lausutaan, mutta todellinen kiintymys niin Kristukseen kuin lähimmäiseenkin monasti puuttuvat. Menestysteologia on Kristuksen opin vastaista, sillä ristin tiellä Jeesus varoitti opetuslastaan siitä, että hän tulee kohtaamaan vaikeuksia kuten opettajansakin. Tosin myöskin, että ihmeet seuraavat niitä, jotka tosissaan uskovat Jeesuksen opetuksiin ja toimivat niiden mukaan. Ja että meidän tulisi erottaa väärät ihmeet eli ne, jotka eivät ole Hänestä. Tästä olet syystä huolissasi. Nokia Missiossa mukana olleena voisit laajemminkin kertoa siellä havaitsemistasi epäkohdista. Jos eksytään, tulisi nöyrästi palata lähtöruutuun.
Raamattu ei pidä enkelinäkyjä, enkelien kohtaamisia eikä terveydellisiä parannusihmeitä enempää kuin muitakaan Jumalasta lähtöisin olevia ihmeitä ihmistä vahingoittavana. Kärsimyskään ei kohtaa ihmistä turhan päiten, ei ole vahingoksi, mutta enpä sanoisi noin tämän kanssa kamppailevalle. Syytä en lähtisi arvailemaan, ellei Jumala tuota osoittaisi, sillä kärsimykselle on lukuisia syitä ja Jobin kirjakin on tullut tarkoin luettua.
Jumalassa on luova, ylläpitävä ja tuhoava voima. Hän käyttää niitä siten kuin parhaaksi havaitsee. Parantaa joko entisellä tai täysin uudella tavalla. Ihmeillä on osansa, niitä ei tule väheksyä, vaikka vapautuksemme onkin Jeesuksen sovitustyössä syntiemme anteeksiannossa. Kukapa ei tahtoisi kirkastaa Kristusta, jos Häneen uskoo.
Kehotuksesi mukaisesti vedän nyt henkeä. Jumala Sinua varjelkoon, siunatkoon ja auttakoon totuuden tiellä. - Säälin teitä
vedän henkeä kirjoitti:
En vertaa. Seurakunnissa on korostuksensa ja niissä kaikissa voidaan eksyä, enemmän tai vähemmän. Välinpitämättömyys lienee yleisin eksytys. Liturgiat Jeesuksesta toki lausutaan, mutta todellinen kiintymys niin Kristukseen kuin lähimmäiseenkin monasti puuttuvat. Menestysteologia on Kristuksen opin vastaista, sillä ristin tiellä Jeesus varoitti opetuslastaan siitä, että hän tulee kohtaamaan vaikeuksia kuten opettajansakin. Tosin myöskin, että ihmeet seuraavat niitä, jotka tosissaan uskovat Jeesuksen opetuksiin ja toimivat niiden mukaan. Ja että meidän tulisi erottaa väärät ihmeet eli ne, jotka eivät ole Hänestä. Tästä olet syystä huolissasi. Nokia Missiossa mukana olleena voisit laajemminkin kertoa siellä havaitsemistasi epäkohdista. Jos eksytään, tulisi nöyrästi palata lähtöruutuun.
Raamattu ei pidä enkelinäkyjä, enkelien kohtaamisia eikä terveydellisiä parannusihmeitä enempää kuin muitakaan Jumalasta lähtöisin olevia ihmeitä ihmistä vahingoittavana. Kärsimyskään ei kohtaa ihmistä turhan päiten, ei ole vahingoksi, mutta enpä sanoisi noin tämän kanssa kamppailevalle. Syytä en lähtisi arvailemaan, ellei Jumala tuota osoittaisi, sillä kärsimykselle on lukuisia syitä ja Jobin kirjakin on tullut tarkoin luettua.
Jumalassa on luova, ylläpitävä ja tuhoava voima. Hän käyttää niitä siten kuin parhaaksi havaitsee. Parantaa joko entisellä tai täysin uudella tavalla. Ihmeillä on osansa, niitä ei tule väheksyä, vaikka vapautuksemme onkin Jeesuksen sovitustyössä syntiemme anteeksiannossa. Kukapa ei tahtoisi kirkastaa Kristusta, jos Häneen uskoo.
Kehotuksesi mukaisesti vedän nyt henkeä. Jumala Sinua varjelkoon, siunatkoon ja auttakoon totuuden tiellä."Vedän henkeä" sinun tyylisi oli kuin poliitikon kynästä - ympäripyöreää uskonnollista lätinää, josta ei saa kunnollista otetta ja se on takuulla tarkoituskin.
Tunnut tosiaan hyväksyvän kaikki yliluonnolliset ilmiöt Jumalan teoiksi. Sanot jopa, että Jumalassa on luova, ylläpitävä ja TUHOAVA voima.
Erittäin tuttua tekstiä, kuulinhan tuota samaa jo Nokia Missiossa ollessani vuositolkulla.
Tunnistin siis tyylisi, olet nokiamissiolainen ja voisin aikamoisella varmuudella sanoa jopa nimesikin, mutta täällä ei saa sanoa nimiä, sanonpa vaan että kiinni jäit, sinut on paljastettu!!!
Minä tosiaan rukoilen sinun ja kaikkien missiolaisten puolesta vilpittömästi, että silmänne avautuvat ja näette sen paholaisen suuren valheen ja eksytyksen jossa olette nyt kaikki kiinni. - rukouksesta
Tässä elämässä on kuule valtavan paljon sellaisia tilateita, joissa ei ole rukoilemisista mitään apua. Tarvitaan todella rautaista henkistä lujuutta, jotta näistä kovista tilanteista selvitään. Tai sitten toisten ihmisten apua - eli laupiaita samarialaisia, jotka näyttävät kuolleen sukupuuttoon nykyisen kristillisyyden keskeltä.
Okei. Kerronpa esimerkin:
Se oli joulukuun 7 päivä vuonna 1967 klo 14.00. Minulla oli oma metsätyösavotta Luoston kairoissa, jossa työskentelin yksin. Mainittuna aikana pamahti moottorisahan terä oikeaan polveeni ja polven laitaan ammottava haava. Kotiin oli matkaa 5 kilometriä umpista kahlattavaksi ja tosi kysymyksessä. Siinä tilanteessa ei auttanut muu kuin ottaa rautainen voittajan asenne tilanteeseen nähden. Olin armeijan lääkintämiehiä ja tiesin, mitä tehdä. Eli puukko tupesta ja housun lahetta sen verran halki, että sain nenäliinani sidottua tiukkaan haavan päälle ja sitten menoksi. Reppu selkään ja kivääri olalle ja rautaista askelta askeleen perään. Kävellessäni karaisin mieltäni laulamalla rautaisella äänellä:"Kuule sinä muija. Mul on iso nuija. Ei auta eikon tulla, mulle sanaakaan, koskaan haukkumaan". (Olin vannoutunut poikamies) Ja minä selvisin kotiin ja lääkäriin. Mutta. Jeesusteluista ja taivasteluista ei olisi ollut mitään apua. Oli oltava täyttä rautaa.Jumala on suonut Sinulle paljon, herkkää luonnon tuntemusta ja monien muidenkin asioiden ymmärrystä, olenhan lukenut kirjoituksiasi. 7.12.1967 tapahtumat osoittavat myös, millä voimalla Jumala Sinua liikuttaa. Liikenneonnettomuus, joka käänsi elämäsi, pysäytti minutkin. Sanoja ei löytynyt.
Laillasi rakastan Jumalan ihmeitä luonnossa, kasveja, eläimiä, tuulen virettä. Kun ystäväni nuhtelee tuulta ja saa sen tyyntymään, tiedän, että Jumala on sama eilen, tänään ja ikuisesti.
Lapsena rukoilin, että Jumala kouluttaisi minua hitaasti ja varmasti. Rukoukseeni kuului myös, etten sanoillani tai teoillani erehtyisi ainakaan kovin pahoin vahingoittamaan toisia ihmisiä, koska omatuntoni on herkkä ja lamaannun virheistäni, enkä tuon jälkeen kykene sitäkään vertaa oikomaan erehdyksiäni. No, virheitä on tullut, mutta rukous on säilynyt. Uskon todella rukoukseen ja Jumalan luovaan voimaan löytää minussakin uusia ilmenemismuotoja, sellaisia, jotka ovat peräisin Hänestä.
Paitsi oman elämäni puolesta rukoilen myös toisten, jotta he löytäisivät oikean tien toteuttaa itseään Jumalan Hengessä. Minuun kyllästyneiden puolesta rukoilen myös, sillä he voivat olla hyvinkin oikeassa suhteeni ja jos eivät ole, sitä voimallisempi on rukoukseni.
Sinun vaikea onnettomuutesi ja tietämykseni siitä, miten rakastit samoilla luonnossa sen ihmeitä tutkien teki rukouksestani sanattoman, mutta sitäkin syvemmän.
Jumala olkoon kanssamme. - ennustelu ei alaasi
Säälin teitä kirjoitti:
"Vedän henkeä" sinun tyylisi oli kuin poliitikon kynästä - ympäripyöreää uskonnollista lätinää, josta ei saa kunnollista otetta ja se on takuulla tarkoituskin.
Tunnut tosiaan hyväksyvän kaikki yliluonnolliset ilmiöt Jumalan teoiksi. Sanot jopa, että Jumalassa on luova, ylläpitävä ja TUHOAVA voima.
Erittäin tuttua tekstiä, kuulinhan tuota samaa jo Nokia Missiossa ollessani vuositolkulla.
Tunnistin siis tyylisi, olet nokiamissiolainen ja voisin aikamoisella varmuudella sanoa jopa nimesikin, mutta täällä ei saa sanoa nimiä, sanonpa vaan että kiinni jäit, sinut on paljastettu!!!
Minä tosiaan rukoilen sinun ja kaikkien missiolaisten puolesta vilpittömästi, että silmänne avautuvat ja näette sen paholaisen suuren valheen ja eksytyksen jossa olette nyt kaikki kiinni.Selvänäkö on vaikea alue. Yksinkertaisesti osuit väärään. En ole nokiamissiolainen, joten ei heru yhtään pistettä. Tosin koneeni ei anna plussia enempää kuin miinuksiakaan.
Etteikö Jumalassa ole luovaa, ylläpitävää ja tuhoavaa? Tästä on helpompi selviytyä kuin ennusteluista. Raamatusta löytyvät kaikki kolme.
Kiitän rukouksesta. On muuten ensimmäinen kerta, kun vieras ihminen kertoo rukoilevansa puolestani. Arvostan.
Jos olet laajemminkin kiinnostunut valheesta ja eksytyksestä, annan vihjeen. Tutkippa nykyistä terveydenhoitoa ja kuinka monet siellä menehtyvät ilman omaa syytään. Tulet hämmästymään. Säälitään yhdessä. Uskonnolliset ryhmittymät eksytyksineen ovat kuin kärpäsen surinaa tuon rinnalla. Vuorostani rukoilen minäkin, tosissani. - Ihmeellinen Jumala
ennustelu ei alaasi kirjoitti:
Selvänäkö on vaikea alue. Yksinkertaisesti osuit väärään. En ole nokiamissiolainen, joten ei heru yhtään pistettä. Tosin koneeni ei anna plussia enempää kuin miinuksiakaan.
Etteikö Jumalassa ole luovaa, ylläpitävää ja tuhoavaa? Tästä on helpompi selviytyä kuin ennusteluista. Raamatusta löytyvät kaikki kolme.
Kiitän rukouksesta. On muuten ensimmäinen kerta, kun vieras ihminen kertoo rukoilevansa puolestani. Arvostan.
Jos olet laajemminkin kiinnostunut valheesta ja eksytyksestä, annan vihjeen. Tutkippa nykyistä terveydenhoitoa ja kuinka monet siellä menehtyvät ilman omaa syytään. Tulet hämmästymään. Säälitään yhdessä. Uskonnolliset ryhmittymät eksytyksineen ovat kuin kärpäsen surinaa tuon rinnalla. Vuorostani rukoilen minäkin, tosissani.No niin, ennustelu ei tosiaankaan ole alaani - onneksi. En tosiaankaan haluaisi olla mikään ennustaja-eukko! :)
Ja ehkäpä erehdyinkin henkilöstä, mutta tyylisi oli kuitenkin aikamoisen samanlainen, kuin erään nokiamissiolaisen, jonka hyvin tunnen.
Myönnän, että Jumalassa on myös tuhoava voima, mutta mainitsemassasi yhteydessä se "särähti" silmään ärsyttävästi.
Olen kuitenkin Raamatun kanssa yhtä mieltä siitä, että Jumalan Sana ja Jatkuva yhteys Isään ja Jeesukseen eli rukouksessa eläminen on uskovalle kaikkein tärkeintä, sitten kaukana tulevat vasta ihmeparannukset, ihmeet ja merkit, mutta näidenkin henki on tutkittava Pyhässä Hengessä, sillä kuten tiedetään eksyttäviä henkiä on maailmamme pullollaan.
Enkelinäkyihin suhtautuisin äärimmäisen varovaisesti, sillä me tiedämme, että tuo Jumalan pahin vastustaja saatana on enkeli myöskin, tosin langennut enkeli (demoni), mutta enkeli kumminkin.
JOS ihmeet, parantumiset ja merkit ovat jossakin seurakunnassa etusijalla vaikka Jeesuksen nimessäkin ja Raamatun saarnausta vain nimeksi, voidaan TÄYDELLÄ varmuudella sanoa, että seurakunnassa vallitsee sielullinen, riivaajien viisaus.
Samoin voidaan sanoa seurakunnasta, jossa kielletään KOKONAAN kaikki ihmeet, ihmeparantumiset ja kielilläpuhuminen, ei sekään voi olla Jumalasta, koska niitäkin tapahtuu.
Meillä on rakastava ja ihmeitä tekevä Jumala, johon kannattaa pitää erittäin palava suhde, sillä hän todella rakastaa meitä kaikkia, mutta varsinkin häneen uskovia!
Olen itse terveydenhoitoalalla ja tiedän kyllä erittäin hyvin mitä tarkoitat, mutta siitä ei sen enempää. Jeesus on maailmankaikkeuden Tuomari, sillä Isä on antanut kaiken vallan Pojalleen Jeesukselle ja hän tuomitsee oikein kaikki ihmiset, toisin kuin me ihmiset - jätetään sija siis hänelle!
Rukoillaan ennenkaikkea herätystä USKOVIEN seurakuntiin, jossa nykyään rehottaa kaikenlaiset harhaopit, eikä se kuuluisa Erkkikään ota niistä enää selvää.
Jeesus voi temmata vasta sitten omansa kun on ensin puhdistanut seurakuntansa ja uskoisin, että se prosessi on kaikesta huolimatta jo alkanut, sillä HÄN ei jätä aloittamaansa työtään kesken meissä rakkaissaan, sillä Hän on valinnut meidät maailmasta - poiminut omin käsin miljoonien ihmisten joukosta, sillä hän ei voi olla säälimättä meidän heikkouttamme, vaan armahtaa meitä, jotka olemme hairahtuneet harhaoppien tuuliin etsiessämme totuutta ja me PALAAMME vielä pian Hänen tykönsä. Amen. - niinpä...
Ihmeellinen Jumala kirjoitti:
No niin, ennustelu ei tosiaankaan ole alaani - onneksi. En tosiaankaan haluaisi olla mikään ennustaja-eukko! :)
Ja ehkäpä erehdyinkin henkilöstä, mutta tyylisi oli kuitenkin aikamoisen samanlainen, kuin erään nokiamissiolaisen, jonka hyvin tunnen.
Myönnän, että Jumalassa on myös tuhoava voima, mutta mainitsemassasi yhteydessä se "särähti" silmään ärsyttävästi.
Olen kuitenkin Raamatun kanssa yhtä mieltä siitä, että Jumalan Sana ja Jatkuva yhteys Isään ja Jeesukseen eli rukouksessa eläminen on uskovalle kaikkein tärkeintä, sitten kaukana tulevat vasta ihmeparannukset, ihmeet ja merkit, mutta näidenkin henki on tutkittava Pyhässä Hengessä, sillä kuten tiedetään eksyttäviä henkiä on maailmamme pullollaan.
Enkelinäkyihin suhtautuisin äärimmäisen varovaisesti, sillä me tiedämme, että tuo Jumalan pahin vastustaja saatana on enkeli myöskin, tosin langennut enkeli (demoni), mutta enkeli kumminkin.
JOS ihmeet, parantumiset ja merkit ovat jossakin seurakunnassa etusijalla vaikka Jeesuksen nimessäkin ja Raamatun saarnausta vain nimeksi, voidaan TÄYDELLÄ varmuudella sanoa, että seurakunnassa vallitsee sielullinen, riivaajien viisaus.
Samoin voidaan sanoa seurakunnasta, jossa kielletään KOKONAAN kaikki ihmeet, ihmeparantumiset ja kielilläpuhuminen, ei sekään voi olla Jumalasta, koska niitäkin tapahtuu.
Meillä on rakastava ja ihmeitä tekevä Jumala, johon kannattaa pitää erittäin palava suhde, sillä hän todella rakastaa meitä kaikkia, mutta varsinkin häneen uskovia!
Olen itse terveydenhoitoalalla ja tiedän kyllä erittäin hyvin mitä tarkoitat, mutta siitä ei sen enempää. Jeesus on maailmankaikkeuden Tuomari, sillä Isä on antanut kaiken vallan Pojalleen Jeesukselle ja hän tuomitsee oikein kaikki ihmiset, toisin kuin me ihmiset - jätetään sija siis hänelle!
Rukoillaan ennenkaikkea herätystä USKOVIEN seurakuntiin, jossa nykyään rehottaa kaikenlaiset harhaopit, eikä se kuuluisa Erkkikään ota niistä enää selvää.
Jeesus voi temmata vasta sitten omansa kun on ensin puhdistanut seurakuntansa ja uskoisin, että se prosessi on kaikesta huolimatta jo alkanut, sillä HÄN ei jätä aloittamaansa työtään kesken meissä rakkaissaan, sillä Hän on valinnut meidät maailmasta - poiminut omin käsin miljoonien ihmisten joukosta, sillä hän ei voi olla säälimättä meidän heikkouttamme, vaan armahtaa meitä, jotka olemme hairahtuneet harhaoppien tuuliin etsiessämme totuutta ja me PALAAMME vielä pian Hänen tykönsä. Amen.Minulla on varaa antaa anteeksi erehdykset, pyytämättäkin. Joka tapauksessa mutuennustelut ja tuomionjulistukset niiden pohjalta eivät tiedä kenellekään hyvää. Näkeehän sen tuostakin, minkä totesit "ehkäpä erehdyin". Jumala on varma, siispä kehotan kysymään Häneltä, jos tämä asia vielä vaivaa.
Tuo Jumalan tuohoava voima "särähti" varmaankin siksi, että satuin lausumaan sen. Jonkun muun lausumana olisi mennyt täydestä.
Rukoillaan ihmeessä uskovien puolesta, jotta he pysyisivät kaidalla tiellä ja että mekin pysyisimme.
Antaisimme oikean arvion seurakunnissa työskentelevistä lähimmäisistämme ja jos emme sattumoisin olisikaan aivan varmoja, jättäisimme antamatta. Turvaisimme paremminkin Jumalaan ja Hänen näkökykyynsä opastaa niin heitä kuin meitä.
- rahapula
Nokia missi on On vienyt satoja helluntailaisia viemään kymmenyksensä pois omasta seurakunnasta.
- NM jo pulassa
No joo, mutta nykyään ihmiset ovat hoksanneet, Nokia Mission juksaavan heidän rahansa ja menneet takaisin omiin seurakuntiinsa kuuntelemaan sitä vanhanaikaista Jeesuksen Ristinvoittoa Golgatalla. Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna - hän ei muutu.
Nokia Missiolla itsellään rupeaakin olemaan todella vaikeita uskottavuusongelmia, sillä porukkaa on lähtenyt sieltä paljon pois pahan olonsa takia ja NM on rahanpuutteessaan joutunut luopumaan vuokraamastaan melko suuresta Metroauto areena-salistaan.
Nykyään kokoukset pidetään Tampereella NM:n vuokraamissa pienemmissä tiloissa entisellä kirpputorilla, Hepokatissa, nyk. Down townissa ainakin toukokuulle asti, jolleivat saa rahaa lisää.
- IHQUU NM!!!
Nokia Mission Jeesus on Jeesus Kristus Superstar, joka parantaa automaattisesti kaikki sairaudet ja jos ei paranna, vika on sinussa.
Ongelmat ratkeavat tuosta vaan, kun on tarpeksi hengellinen ja uskoo.
Tällä Jeesus Superstarilla on joka sunnuntai aivan mahtavat bileet Nokia Missiossa, josta EI mageeta bändimusaa, tanssahtelua, värivaloja, profetiaa, kielilläpuhumista ja muodikkaita nuoria puutu ja kaikilla on siis niin messevän menevä meininki ja sehän on tärkeintä elämässä!!!
Vanhoista ruttunaamoista ei oteta edes kuvia NM-sivuille, vaan sivut ovat täynnä riemuitsevia, kauniita ja säihkyviä nuoria ja menestyneitä ihmisiä ja kolehtikippoon kahahtaa monia setelitukkuja.
Sivut vilisevät finglishiä, koska NM on niin fantsun kansainvälinen ja pastoritiimi on aina ajan hermoilla siitä mitä Jumala tekee ja haluaa kansansa tekevän, tämä erehtymätön.
Tämä täydellisten voideltu joukko on kaikkien ihannoima, sillä joukkoon pääsee vaan kaikki Koiviston Markun kaverit, joita ei siis saa koskaan arvostella mistään, koska tämä jengi on ihan täydellinen ja Jumalan valitsema erityisryhmä - sinussa ne kaikki mahdolliset viat ovat, jotka heitä arvostelet, koskapa et kuulu voidelluihin!!!
Viimeksi Downdownissa Markus ilmoitti herätyksen alkaneeksi Missiossa näin; Se on nyt sitten huhtikuu - niinkuin Herätys!!! IIIK, IHQUU!!!
Mutta missä on se Jesaja 53:n Jeesus, minä vaan kysyn? pelolla minäkin odotan, kun NM romahtaa, en välitä siitä liikkeestä, mutta ne sadat syyttömät ja tavallaan viattomat ja harhaan johdetut siitä selviävät henkisesti ja mielenterveydelliseti, ja vielä kun ovat uskollisesti monetkin maksaneet kymmennyksensä tyhjästä ja pohajttomaan kaivoon on valunut monet miljoonat? Markku Koivisto on suuressa vastuussa, mihin väkeään on vienyt, sielullisessa hurmiossaan johon itsekkin uskoo, mutta ei näe puita metsältään !
* En usko ainoaankaan parantumiseen, joka olisi ollut Jumalan aikaan saama. Jeesushan sanoo, että "Hänen nimessään parannetaan sairaita ja tehdään ihmeitä, mutta minä en tunne heitä"? Ei kaikkia henkiä tule uskoa, ja pitäisi Koivistonkin henget koetella, mistä ne on peräisin? Haudoista varmaan, hänhän kävi joidenkin haudoilla hakemassa voitelua, sensijaan, että Jeesus on Hän, joka kastaa Pyhällä Hengellä, ja Hän elää, kuolleet ei voi ketään voidella, korkeintaan saa vieraita henkiä sieluunsa eksyttämään yhä loitommalle puhtaasta Kristuksen ja apostolien julistamasta evankeliumista ?- Rivka
Tuota... Mikä tuo Koiviston haudoilla käyntijuttu oli, en ole kuullutkaan. Onko sinulla tuohon mitään lähdettä?
Muuten olen samaa mieltä kanssasi ja surullinen näistä NM:n nykyisistä seurakuntalaisista. Kuinka heidän käy kun suuri kupla puhkeaa? - Tapio522eikirj
Mohikaani_27* "En usko ainoaankaan parantumiseen, joka olisi ollut Jumalan aikaan saama".
============
Yksikään ei ole parantunut.
http://www.youtube.com/watch?v=upM4fe1-4Uo&feature=related
Videolla esiintyy Morris Cerullo, joka viime syksynä vieraili Helsingin Saalemissa.
Morris on tulossa Tampereelle NM:n kutsumana 14.4.
--
Myös tunnettu helluntaisaarnaaja, kansanedustajaehdokas Markku Vuorinen suosii Benny Hinnin tapaisia ”ihmeparantajia”.
Tässä hänen puheensa:
http://www.tv7.fi/vod/player.html;jsessionid=5605A69E2B8C44AF0AF8DA87B1DD9B03?id=5535 - PYH!
Rivka kirjoitti:
Tuota... Mikä tuo Koiviston haudoilla käyntijuttu oli, en ole kuullutkaan. Onko sinulla tuohon mitään lähdettä?
Muuten olen samaa mieltä kanssasi ja surullinen näistä NM:n nykyisistä seurakuntalaisista. Kuinka heidän käy kun suuri kupla puhkeaa?Ajautuvat uskonkriisiin, josta eivät koskaan selviä. Kuolevat katkeroituneina ja uskosta luopuneina.
- huijaus on
Rivka kirjoitti:
Muuten olen samaa mieltä kanssasi ja surullinen näistä NM:n nykyisistä seurakuntalaisista. Kuinka heidän käy kun suuri kupla puhkeaa?Huomaavat, että rahat meni, ja löytävät uuden huijarin itselleen. Ei hyväuskoinen hölmö opi virheestään. Se on omituisinta, että ihan koulutettua väkeä missiossa myös liikkuu. Hirveää jälkeä tekevät mm. aivopesemällä lapsensa epärehellisiksi: Jeesus antaa koulupinnarille aina vain anteeksi jne.
Joutaisi lopettaa mokoma huuhaalahko.
- Nyt on lopunajat
Voi kauheaa, että otit esimerkiksesi tuon moneen kertaan näkemäni väkivaltaisen videon Cerullon "parantamistyylistä".
Videolla Cerullo käskee vanhaa mustaa miestä ottamaan niskatuen pois "Jeesuksen nimessä", mies hämmentyy, mutta ottaa sen sitten kuitenkin luottavaisesti hymyillen pois.
Samassa Cerullo tulee väkivalloin riepottamaan tämän vanhan miehen niskaa joka suuntaan, miehen irvistäessä selvästi suuresta kivusta ja Cerullo julistaa: "Jeesus paransi hänet, hän on parantunut"!
Kuvat puhuvat kuitenkin toista, katsokaapa omin silmin, niin uskotte!
Tämä video löytyy myös seuraavalta foorumilta, jossa annetaan myös oikein hyviä käytännön vinkkejä, kuinka eroittaa väärä oppi, oikeasta Raamatun opista. Käykääpä sivustoilla, jos kiinnostaa!
www.kristityn foorumi.fi
Ja jos Markku Vuorinen suosiii Benny Hinniä, hän on mennyt samaan paholaisen jekkuun, kuin monet muutkin.
Jos katsot tuon videon "parantajia vai puoskareita" kristityn foorumilta, Benny Hinn itse myöntää videolla, ettei voi tietää onko kukaan oikeasti parantunut ja kun seurataan näitä muka parantuneita, käy ilmi ettei kukaan ole oikeasti koskaan parantunutkaan, vaan syöpäsairaat ym kuolivat ja sokeat eivät parantuneetkaan - Kaikki oli Benny Hinnin huiputusta ja hän myöntää sen.
Miksi Benny Hinn tekee täällaista? Rahan ja vallan takia, hänet itsensä on eksytetty.- PYH!
Benny Hinn toteuttaa lähettäjänsä saatanan tahtoa. Siksi.
- Nyt on lopunajat
Tässä vielä edellinen kirjoittaja, anteeksi, tuo osoitelinkki tuli vahingossa väärin, sen pitäisi tietenkin olla yhteenkirjoitettuna, jotta toimiii.
www.kristitynfoorumi.fi - tode*
olihan tuo eilenkin lippu kirkon lipputangossa, ja iloisesti vouhtoi sitä pohjoistuulonen.
- PYH!
Koko Nokia missio ja te, jotka etsitte henkihumalaa, olette harhaoppisia totuuden vihollisia.
- Mis Sion
Vau ja Nokia Missio elää ikuisesti, koska sitähän johtavat ja kansoittavat aivan eri ihmisrotu kuin muissa seurakunnissa, vihdoinkin löytyi se oikea vastaus kaikkeen. Ja muistakaa ylistys, riemu ja ilo, jos se on todellista, se näkyy tottakai ulospäin, ei mitään murheenlaaksoa, ei kyyneliä, ei pettymyksiä, ehei sellaiset ovat taakse jäänyttä elämää tässä Nokia Missionissa, joka on kuin "uudeksi luodut taivaat ja maat". Yeah.
Seuratkaa Nokia Missionia, sillä sen tie käy voitosta voittoon, menestyksestä menestykseen, aiva kuten Jeesuksenkin. Unohtakaa Raamatun sana siitä millainen Jeesus oli ja millainen mantteli hänen seuraajilleenkin on luvattu, ylenkatsottu, ihmisten hyljeksimä, jota eivät ihmiset minään pitäneet, kipujen mies, sairauden tuttava.
Muuten Jeesushan ei koskaan itkenyt, eihän?- Missä Golgatan Herra
Hyvää ironiaa! ja jotkut raukat ei edes tajua sitä. Mutta se on samalla niin surullista...
Nimenomaan, valitettavasti Jes 53 ei ole monenkaan srk:n Jeesus, vaan joku tuntematon henkilö, jota he Jeesukseksi väittävät.
Kertokaa minulle, MISSÄ täällä Tampereella olisi seurakunta, jossa Ei olisi jälkeäkään torontolaisuudesta harhaopista, sillä olen korviani myöten KYLLÄSTYNYT tuohon kaatuilemiseen, pastoreiden "ottakaa Pyhä Henki-huutoihin", siihen liittyviin naamoihin puhalteluihin, "Nyt tulee herätys-karjumisiin", "antakaa meille RAHAAA, niin Jumala siunaa teitä, sillä annamme sen lähetystyöhön, hysteeriseen nauruun, ihmeisiin ja merkkeihin enkeli-ilmiöihin ym ym ym
Please, päästäkää minut vapauteen tästä Toronto-viidakosta, jossa saisin vielä kuulla vanhanaikaista, Pyhässä Hengessä saarnattua ja Raamatun mukaista opetusta Jeesuksen Golgatan työstä ja Veren voimasta ilman yhtäkään ihmis-profetiaa, ihmeitä, tärinää, kaatuilua ja huutoa ja RAHAAAA vaativia kolehtipuheita sekä helvetillä uhkailua!!! Missä Golgatan Herra kirjoitti:
Hyvää ironiaa! ja jotkut raukat ei edes tajua sitä. Mutta se on samalla niin surullista...
Nimenomaan, valitettavasti Jes 53 ei ole monenkaan srk:n Jeesus, vaan joku tuntematon henkilö, jota he Jeesukseksi väittävät.
Kertokaa minulle, MISSÄ täällä Tampereella olisi seurakunta, jossa Ei olisi jälkeäkään torontolaisuudesta harhaopista, sillä olen korviani myöten KYLLÄSTYNYT tuohon kaatuilemiseen, pastoreiden "ottakaa Pyhä Henki-huutoihin", siihen liittyviin naamoihin puhalteluihin, "Nyt tulee herätys-karjumisiin", "antakaa meille RAHAAA, niin Jumala siunaa teitä, sillä annamme sen lähetystyöhön, hysteeriseen nauruun, ihmeisiin ja merkkeihin enkeli-ilmiöihin ym ym ym
Please, päästäkää minut vapauteen tästä Toronto-viidakosta, jossa saisin vielä kuulla vanhanaikaista, Pyhässä Hengessä saarnattua ja Raamatun mukaista opetusta Jeesuksen Golgatan työstä ja Veren voimasta ilman yhtäkään ihmis-profetiaa, ihmeitä, tärinää, kaatuilua ja huutoa ja RAHAAAA vaativia kolehtipuheita sekä helvetillä uhkailua!!!LUTHER Lukiessani Lutherin galatalaiskirjeen selitystä ”toisesta evankeliumista" (Gal 1:6-9) tuli mieleeni nämä ”amerikan herkut" (Gerullot, Hinnit ym).
Tässä muutamia sitaatteja:
”Muita äänekkäämmin he ylpeilevät Kristuksen nimellä ja kerskuvat olevansa vilpittömimpiä evankeliumin saarnaajia.”
”Saatanan palvelijoiden yleisin tapa luikertaa ja pujahtaa ihmisten sieluun: he lupaavat tuoda jotain vielä parempaa…..Tällä tempulla nuo varkaat ja rosvot onnistuvat pääsemään sisälle Herran lammastarhaan varastamaan, teurastamaan ja tuhoamaan (Joh. 10).”
”Eiväthän he ollenkaan tahtoisi kuulla, millaisia he todella ovat; he haluaisivat itseään kehuttavan viisaiksi, vanhurskaiksi ja pyhiksi.”
”Emmehän mekään tavoittele saarnallamme taputuksia ihmisiltä (Gerullo melkein loukkaantui kun paikalla ollut yleisö ei taputtanut hänelle tarpeeksi kovaa) emmekä ruhtinaiden ja piispojen suosiota, vaan Jumalan suopeutta….
Valeapostolit sen sijaan opettavat ihmisten mielen mukaisia oppeja, kaikkea semmoista, mikä miellyttää järkeä ja on sen hyväksyttävissä.
Niin he tavoittelevat rauhaa ja koettavat ansaita kansan suosion ja taputuksia.”
”He etsivät ihmisten suosiota opettamalla vääriä oppeja, jotta saisivat olla rauhassa ja turvata ajallisen elämänsä ”(vrt. rahankeruu).
”Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa ,joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta”, (Joh. 5:44).- PL55
Tapio522 kirjoitti:
LUTHER Lukiessani Lutherin galatalaiskirjeen selitystä ”toisesta evankeliumista" (Gal 1:6-9) tuli mieleeni nämä ”amerikan herkut" (Gerullot, Hinnit ym).
Tässä muutamia sitaatteja:
”Muita äänekkäämmin he ylpeilevät Kristuksen nimellä ja kerskuvat olevansa vilpittömimpiä evankeliumin saarnaajia.”
”Saatanan palvelijoiden yleisin tapa luikertaa ja pujahtaa ihmisten sieluun: he lupaavat tuoda jotain vielä parempaa…..Tällä tempulla nuo varkaat ja rosvot onnistuvat pääsemään sisälle Herran lammastarhaan varastamaan, teurastamaan ja tuhoamaan (Joh. 10).”
”Eiväthän he ollenkaan tahtoisi kuulla, millaisia he todella ovat; he haluaisivat itseään kehuttavan viisaiksi, vanhurskaiksi ja pyhiksi.”
”Emmehän mekään tavoittele saarnallamme taputuksia ihmisiltä (Gerullo melkein loukkaantui kun paikalla ollut yleisö ei taputtanut hänelle tarpeeksi kovaa) emmekä ruhtinaiden ja piispojen suosiota, vaan Jumalan suopeutta….
Valeapostolit sen sijaan opettavat ihmisten mielen mukaisia oppeja, kaikkea semmoista, mikä miellyttää järkeä ja on sen hyväksyttävissä.
Niin he tavoittelevat rauhaa ja koettavat ansaita kansan suosion ja taputuksia.”
”He etsivät ihmisten suosiota opettamalla vääriä oppeja, jotta saisivat olla rauhassa ja turvata ajallisen elämänsä ”(vrt. rahankeruu).
”Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa ,joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta”, (Joh. 5:44).Miten on Markku Koivisto, Pirkko Jalovaara ja Seppo Juntunen?
Seppo Juntunen varoittaa useistakin sananjulistajista. Tällä palstalla siunauksen yhteydessä mahdollisesti tapahtuvaa kaatumista pidetään ei-toivottavana ilmiönä parantumisihmeistä huolimatta. Toisaalta kaatumista tapahtuu muuallakin kuin mainittujen julistajien tilaisuuksissa.
Tilaisuuksissa taputetaan musiikkiesitysten ja toisinaan puheenvuorojenkin jälkeen. Pitäisikö tällainen kieltää?Jotka eivät ole nähneet "amerikan herkkuja", ovat nähneet suomalaista karismaattisuutta. Ihmiset menevät kuuntelemaan Jumalan sanaa ja samalla toivovat saavansa apua ongelmiinsa.
Olenko ymmärtänyt oikein, että pastori saa jatkaa virassaan, vaikkei uskoisi Raamatun helvetti-käsitykseen (Kylliäinen). Miten rajat tulisi vetää? - Toivoa sopii
PL55 kirjoitti:
Miten on Markku Koivisto, Pirkko Jalovaara ja Seppo Juntunen?
Seppo Juntunen varoittaa useistakin sananjulistajista. Tällä palstalla siunauksen yhteydessä mahdollisesti tapahtuvaa kaatumista pidetään ei-toivottavana ilmiönä parantumisihmeistä huolimatta. Toisaalta kaatumista tapahtuu muuallakin kuin mainittujen julistajien tilaisuuksissa.
Tilaisuuksissa taputetaan musiikkiesitysten ja toisinaan puheenvuorojenkin jälkeen. Pitäisikö tällainen kieltää?Jotka eivät ole nähneet "amerikan herkkuja", ovat nähneet suomalaista karismaattisuutta. Ihmiset menevät kuuntelemaan Jumalan sanaa ja samalla toivovat saavansa apua ongelmiinsa.
Olenko ymmärtänyt oikein, että pastori saa jatkaa virassaan, vaikkei uskoisi Raamatun helvetti-käsitykseen (Kylliäinen). Miten rajat tulisi vetää?No siellähän on sitten ainakin yksi viisas hellareissa tämä Kylliäinen.
Ehkäpä on toivoa että joku muukin sitten viisastuisi ja hylkäisi tämän Jumalattoman helvetinopin. - Jeshua, Pelastaja
Toivoa sopii kirjoitti:
No siellähän on sitten ainakin yksi viisas hellareissa tämä Kylliäinen.
Ehkäpä on toivoa että joku muukin sitten viisastuisi ja hylkäisi tämän Jumalattoman helvetinopin.HUOMIO; Ei Kylliäinen ole helareissa suinkaan, vaan ev.lut kirkossa!
Ja Raamattu sanoo Jeesusta myöten, että on olemassa sekä Taivas, että helvetti, ne ovat ihan todellisia paikkoja.
Tässä elämässä me valitsemme, kummassako paikassa haluamme iankaikkisuuden viettää. Luulisi todellakin, että JOKAINEN ihminen haluaisi taivaaseen, mutta valitettavasti näin ei ole.
Sillä monet ihmiset rakastavat niin paljon syntielämää, etteivät ikinä ota Jeesusta parannuksenteon yhteydessä Herrakseen, vaan jatkavat hekumallista, irstasta synninsaastassa kierimistä ja päätyvät iankaikkiseen tuskaan ja tuleen, näin sanoo Raamattu erittäin selkeästi.
Siis Jumala sanoo näin, en minä. MInä en ole ketään tuomitsemaan, olenhan syntinen itsekin, vaikkakin uudestisyntynyt uskova, en silti voi asettua Jumalan sijalle, sillä hän on oikea tuomari; Jeesus Kristus, oikealta nimeltään Jeshua, joka tarkoittaa hepreaksi Pelastajaa. - Ja Jeesus itki.
Luukkaan evankeliumin 19: 41–48. Perikooppi jakautuu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa (jakeissa 41–44) kuvataan, kuinka Jeesus saapui Jerusalemiin viettämään viimeistä pääsiäisjuhlaansa.
Hän näki kaupungin ympäröivältä kukkulalta, itki sen ylitse ja ennusti kaupungin tulevan tuhon. Jälkimmäisessä osassa Luukas kuvaa, kuinka Jeesus ajoi piiskan kanssa rahanlainaajat ulos Jerusalemin temppelistä.
Et videns civitatem Jhesus flevit super illam (“Ja kun hän tuli
lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä”).
Kristuksen kerrotaan itkeneen kolme kertaa maallisen elämänsä
kuluessa.
Ensinnäkin hän itki herättäessään Lasaruksen kuolleista (Johannes
11:33–35).
Toisen kerran hän itki Jerusalemin kaupungin puolesta. Kolmannen ja
viimeisen kerran Jeesus itki ristiinnaulitsemisen yhteydessä.
Tämä jälkimmäinen tapaus on ainoa, joka ei ole dokumentoitu evankeliumeissa,
vaan perustuu kirjeeseen hebrealaisille 5:7- 8 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä kärsi, kuuliaisuuden.
1240-luvulla kirjoittanut dominikaanisaarnaaja Guillaume Peyraut ja hänen
läheinen aikalaisensa fransiskaaniteologi Bonaventura.
Tavanomaisin lisäys oli todeta Jeesuksen itkeneen myös syntymänsä hetkellä. Tämä lisäys ei perustunut Raamatun auktoriteettiin, vaan logiikkaan. Sen pohjana oli seuraava syllogismi: Jeesus syntyi ihmiseksi. Kaikki ihmiset itkevät
syntyessään. Siis Jeesus itki syntyessään.
Lukemalla Bonaventuran tekstiä on helppo huomata, että neljännen
itkun lisäys listaan oli tuore lisäys eikä vakiintunut käytäntö. Hän kirjoittaa
ensiksi noudattaen vanhaa tekstitraditiota: “Ja huomatkaa, luetaan Jeesuksen
itkeneen kolmesti…Uskotaan myös, että hän itki lapsuudessa kun hän tuli
kurjuuden tilaan [ottamalla ihmishahmon], minkä vuoksi kirkko laulaa hänestä:
‘Vagit infans, inter arcta conditus praesepia.’ Kuten huomataan, Bonaventuran
tekstissä alkuperäiset kolme itkua mainitaan ensin, ja vasta sitten hän
ilmoittaa vielä neljännen, ikään kuin epäröiden lisätä uuden komponentin
perinteiseen listaan.
Guillaume Peyraut julkaisi peräti kolme mallisaarnaa kymmenettä
sunnuntaita varten. Ensimmäisessä näistä kolmesta tekstistä hän antaa
perinteisen kolmen kerran luettelon, mutta kolmannessa saarnassa hän
mainitsee, että Jeesus itki neljä kertaa.
Tämän ajatuksen hän oli lainannut kirkkoisä Augustinukselta, mutta alun perin se pohjautuu Johanneksen evankeliumiin 13:21 (“Tämän sanottuaan Jeesus tuli järkytetyksi hengessään ja todisti ja sanoi: ‘Totisesti, totisesti minä sanon teille: yksi teistä on minut kavaltava.’”).Vulgatassa Jeesuksesta sanotaan: “Turbatus est.”
Suomennoksessa se on käännetty muotoon “tuli järkytetyksi hengessään”.
Jacopo da Varazze tulkitsi tämän tarkoittavan itkemistä.
www.glossa.fi/mirator/pdf/hanska.pdf
- Synkkiä ihmisiä
On siitä aikaa, yksi mies puhui minulle Nokia Missiosta, hän arvosteli. Hän oli pukeutunut synkästi, hänen äänesä oli synkkä, hänen ilmestään puuttui kaikki ilo ja riemu. Tuollaisiako ovat Nokia Mission arvostelijat ? Synkkiä ja niin kuivia ja tylsiä ihmisiä, uskonnollisia hapanaamoja. Hän oli kietoutunut oppiin, eikä päässyt siitä irti, lateli raamatunjakeita ja vetosi niihin, mutta mitä hän on verrattuna Nokia Mission saarnaajiin, jotka iloisesti kertovat kymmenien ihmisten uskoon tulemisista ja yhtä monien sairaiden parantumisesta ylistyksen kautta ? Nokia Missio saa ihmiset iloisiksi, hyvälle tuulelle. Nokia Missio ei tyrkytä oppia, eikä raamatunjakeita, vaan korostaa enemmän vapautta, riemua ja ylistystä.
- Eläköön vapaus!
Todellinen vapaus onkin siinä, että voi riemuita, ylistää ja nauttia elämästään ja Jumalan huolenpidosta ilman minkäänlaisten kirkkokuntien hyyssäystä.
- en lukenut kaikkia
kirjoituksia, mutta näyttää siltä että suurin osa helluntaipalstan kirjoittajista lukeutuu nokiamission kannattajiin.
- Ota silmä käteen!
TÄH??? Vai suurin osa Nokia Mission kannattajia????
Joko et ymmärrä ironiaa, tai sitten et lukenut kun ne muutamat missiota puoltavat kirjoitukset tällä ketjulla, nimittäin suurin piirtein kaikki muut ovat Nokia Missiota vastustavia kirjoittajia lukijoiden "peukkujen" negatiivinen tulos puhuu omaa kieltään.. - -ER
Aloittaja kirjoitti NM:n julistavan "uutta evankeliumia". Mitä vikaa Raamattuun aikoinaan kirjatussa evankeliumissa on? Se on aitoa, alkuperäistä. Kuka sanoikaan: "... ottakoon joka päivä ristinsä, ja seuratkoon minua"? Ai niin, Jeesus, mutta hänhän ei ollutkaan näitä nykyajan "menestysteologeja"...Tekisi mieli sanoa, että varokaa halpoja kopioita...
- .......
Netissä Koivisto puhuu sitä vanhaa tuttua ja on hyvin huolissaan ihmisten pelastumisesta. Kertoo meidän joutuvan tilille siitä, miten olemme leiviskämme hoitaneet, olemmeko todella vieneet pelastussanomaa syntien sovituksesta eteenpäin. Äänenpainot ovat voimakkaat ja häntä on moitittu karjumisesta. Kuulemma pariin kertaan parantunut syövästä ja sydänkohtauskin takana, mutta ei hellitä, vaikka lääkäri on kehottanut hiljentämään tahtia. Painottaa Jumalan parantavan ja kantavan.
Riku Rinne ja Ari Paloheimo työskentelevät nykyisin koulu- ja nuorisotyön parissa ja heidän työtään tunnutaan arvostavan.
- Hmmm.....
Ketjua lukaistuani enpä ihmettelisi, vaikka sairaudesta parantuminen jatkossa tulkittaisiin pahimmanlaatuiseksi synnin teoksi. Vaikka Jeesus selkeästi valisti, että tunnusteot seuraavat niitä, jotka ottavat Hänen opetuksistaan vaarin, asiaa ei ole nähty noin. Kateus, sokeus ja monet muut inhimilliset tekijät ovat vieraannuttaneet meidät Kristuksen sanomasta. Tunnusteot kuuluvat myös nykypäivään, mutta kuka noista uskaltaa puhua, kun heti saa niskaansa paholaisen leiman.
Vaikka ulkomaalaiset ihmeiden tekijät olisivatkin pahan pauloissa, toki kotimaisia tervehenkisiä vielä löytyy. Eihän voi olla niin, että kaikki ovat livenneet. Mutta kel onni on, onnensa kätkeköön. Paljastuminen voi viedä perikatoon.- .......
Kuuluvatko ihmeteot nykypäivään. Miksi? Näytäppä muutama jae Raamatusta missä ja kenelle niin luvataan. Onko sinulla todisteita tämän ajan teoista.
- turhaa parjausta
....... kirjoitti:
Kuuluvatko ihmeteot nykypäivään. Miksi? Näytäppä muutama jae Raamatusta missä ja kenelle niin luvataan. Onko sinulla todisteita tämän ajan teoista.
M.Koivisto on aikoinaan parantunut helluntaiseurakunnan työntekijän kautta syövästä ja nyt te haukutte hänet kaikin keinoin, vaikka tekee hyvää työtä ympäri maailmaa, kaikissa liikkeissä on ylilyöntejä , täydellisiä ei olekkaan.
- turhaa parjausta
turhaa parjausta kirjoitti:
M.Koivisto on aikoinaan parantunut helluntaiseurakunnan työntekijän kautta syövästä ja nyt te haukutte hänet kaikin keinoin, vaikka tekee hyvää työtä ympäri maailmaa, kaikissa liikkeissä on ylilyöntejä , täydellisiä ei olekkaan.
Minä , turhaa parjausta, lisään vielä että
M.K. on parempi parantaja kuin Jeesus.
Ääliö, Jeesux - kuten palstalla on tapa sanoa ei osaa parantaa lapsiakaan.
Kunpa Jeesus hyppäisi alas Taivaasta, ja läjähtäessään tonttiin siirtäisi arvovaltansa MK:lle.
Jeesux U sux, gäy1 !
- Savonarola.
- MODE, AUTA!!!!
Tämäkin vielä!!! Savonarola, sinä ikuinen häirikkö ja pilkkaaja olet siis ikävä kyllä löytänyt tämänkin ketjun.
Toivoisinpa, että sinulta evättaisiin pääsy tälle uskovien palstalle, koska et osaa muuta kun pilkata Jeesusta ja kirjoitellä räävittömyyksiä.
Jospa tämän ketjun mode olisi niin fiksu, että eväisi sinulta pääsyn tänne! - Nokiamissio on rikos
Nokia Missio edustaa sekauskontoa, Koivistoa ei kiinnosta sielujen pelastuminen, vaan yksinomaan oman maineensa korottaminen ja rahan kerääminen.
Markku Koivisto on käyttänyt julkisuutta taidokkaasti hyväkseen, pitääkseen Nokia Mission kävijämäärät suurina. Rehellisyys ja totuus eivät tunnu olevan tärkeitä arvoja Nokia Mission toiminnassa, vaan paatuneesti valehdellaan kerta toisensa jälkeen uskoontulleiden ja sairauksista parantuneiden ihmisten määrissä sekä luvataan joka vuosi suurta herätystä alkavaksi.
Nokia Missiossa käyvät puhumassa kaikkien mahdollisten harhaoppien edustajat, siellä on nähty ahneita menestyksen saarnaajia, naureskelevia torontolaisia ja liberaaliteologeja. Markku Koiviston linjana näyttää olevan se, että kutsutaan niitä julistajia, jotka keräävät mahdollisimman suuren yleisön, jotta kokouksista saatu tuotto kasvaisi mahdollisimman suureksi. - tode*
tuskinpa heillä suuresta tuotosta on kuitenkaan kyse, ainoastaan siitä, että suuret menot saataisiin pidettyä aisoissa.
Koiviston ei olisi pitänyt lähteä pois omasta kirkostaan. Jumala olisi siunannut hänen työnsä siellä, mutta nyt homma menee koko ajan kiville, kun lähdettiin pois "Jumalan tahdon tieltä".- Turhaa arvostelua
Koivistolta ei voi kieltää herätyksen odotusta, onhan hänen suuresti arvostamansa evankelista Hilja Aaltonen saanut siitä ilmoituksen, että se tulee. Eihän sen tuloaikaa eikä muotoa kukaan tiedä.
- Lopunajat herätykset
Mitä ihmisen sanaan on uskomista. Minä uskon ainoastaan Jumalan Sanaan ja missä siellä sanotaan, että lopunaikana tulisi SUURET herätykset???
Ei missään.
Paremminkin Raamattu sanoo jotenkin näin, että vain harvat pelastuvat, sillä lopunaikana (nyt) on menossa suuri eksytys, johonka menevät mukaan jopa valitutkin. Se tie on kaita joka taivaaseen vie ja harvat sinne pääsevät, mutta se tie joka on leveä, joka vie helvettiin ja monet sinne hukkuvat.
Ei kaikki, jotka sanovat Herra Herra, emmekö tehneet nimesi kautta monta voimallista tekoa ja ajaneet riivaajia... Jumala vastaa; Menkää pois minun tyköäni te kirotut, minä en ole koskaan teitä tuntenut. - Helstori
Helluntaiseurakunta aikoo todennäköisesti kokonaan siirtyä Tv7:kaan?(23) Olisi kätsympää antaa IHMISEN POJALLE KORKEA VALTA!
- tuulikki15
Minä voin kertoa parantuneeni katkeruudesta Nokia-missiolaisten esirukousten kautta, n. 4 vuotta sitten. Lähetin esirukouspyynnön Nokiamissioon. ja he rukoilivat puolestani. Katkeruuteeni oli syynä mm. vaikea lapsuus ja nuoruus. En voi muuta kuin kiittää esirukouksen voimaa. En syytä katkeruudesta vanhempiani enkä ketään muutakaan, eri ihmisillä vain voi olla erilaiset lähtökohdat elämään.
- hervanta
Nostalgiaa
- NiinSairasta
Joo, mutta niin totta joka sana - eikä kelläkään ollut vielä aavistustakaan, mitä tapahtuisi syksyllä-2011.
Oli se aika kamalaa aikaa, onneksi olin lähtenyt jo keväällä NM:stä, kun Koiviston kauhea lankeaminen tuli syksyllä ilmi! - varestiesiensin
NiinSairasta kirjoitti:
Joo, mutta niin totta joka sana - eikä kelläkään ollut vielä aavistustakaan, mitä tapahtuisi syksyllä-2011.
Oli se aika kamalaa aikaa, onneksi olin lähtenyt jo keväällä NM:stä, kun Koiviston kauhea lankeaminen tuli syksyllä ilmi!Samat tyypit meuhkaa taas. Eikä menossa ole heidän mukaansa epäterveitä ilmiöitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324431Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752874- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431697- 781389
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘821164PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832