Onko Vantaan Koivukylä millainen paikka asua?
Onko siellä turvallista liikkua yksin iltamyöhällä?
Koivukylä
31
9921
Vastaukset
- Paikka
Hyvin rauhallinen alue ja mukava alue. Pieni omakotitalo-alue.
- vesku
Koivukylä vaan valitettavasti sekoitetaan lähes aina Havukoskeen, joka on se aseman itäpuolella oleva kerrostaloalue vauhdikkaine asukkaineen.
- asukas
vesku kirjoitti:
Koivukylä vaan valitettavasti sekoitetaan lähes aina Havukoskeen, joka on se aseman itäpuolella oleva kerrostaloalue vauhdikkaine asukkaineen.
En ite tiedä, missä oikeen asun. Asuntovälittäjän mukaan koivukylässä, keltasten sivujen karttapalvelun mukaan havukoskella, kavereiden mukaan jompaa kumpaa. Tässä aseman vierellä, rekolaan päin.
Rauhallista kuiteski on, tää pihapiiri. Lapsiperheitä ja vanhuksia. Kadulle kun menee öisin, niin rientoa riittää. Kyl tääl pystyy asumaan, jos ei öisin yksin liiku, kovin varomattomasti. Ostari kuitenkin on paikka, jonne ei kannata mennä öisin. - Ann
asukas kirjoitti:
En ite tiedä, missä oikeen asun. Asuntovälittäjän mukaan koivukylässä, keltasten sivujen karttapalvelun mukaan havukoskella, kavereiden mukaan jompaa kumpaa. Tässä aseman vierellä, rekolaan päin.
Rauhallista kuiteski on, tää pihapiiri. Lapsiperheitä ja vanhuksia. Kadulle kun menee öisin, niin rientoa riittää. Kyl tääl pystyy asumaan, jos ei öisin yksin liiku, kovin varomattomasti. Ostari kuitenkin on paikka, jonne ei kannata mennä öisin.Mä asustelin ennen siinä Haapatiellä, joka kiinteistävälittäjien mukaan aina on Asolaa, jotta kämpät saatais paremmin myydyksi, mutta Koivukyläähän se kait on. Mä en uskaltanut yksin, varsinkaan illalla mennä asemalle, joten jos illalla piti päästä stadiin, menin aina bussilla, joka lähti siitä taloni vierestä Haapatieltä (bussi kestää vaan tolkuttoman kauan keskustaan, että mieluummin junalla olisin kulkenut) ja asiat hoidin Tiksissä, sillä Koivukylän ostarille en uskaltanut mennä sen jälkeen kun joukko tummaihoisia suomalaisia (eli man...ja) piiritti mut yks kaunis päivä ja alkoi pummaamaan rahaa snagarille.
- asukas
Ann kirjoitti:
Mä asustelin ennen siinä Haapatiellä, joka kiinteistävälittäjien mukaan aina on Asolaa, jotta kämpät saatais paremmin myydyksi, mutta Koivukyläähän se kait on. Mä en uskaltanut yksin, varsinkaan illalla mennä asemalle, joten jos illalla piti päästä stadiin, menin aina bussilla, joka lähti siitä taloni vierestä Haapatieltä (bussi kestää vaan tolkuttoman kauan keskustaan, että mieluummin junalla olisin kulkenut) ja asiat hoidin Tiksissä, sillä Koivukylän ostarille en uskaltanut mennä sen jälkeen kun joukko tummaihoisia suomalaisia (eli man...ja) piiritti mut yks kaunis päivä ja alkoi pummaamaan rahaa snagarille.
On noita juttuja kuultu erilaisia, siks mietinki pitkään, et kannattaako tänne ees muuttaa. =/ Toistaseks kaikki hyvin, autoki säilyny ehjänä. Tiiän tyypin, joka ei uskalla ilta kuuden jälkee liikkuu yksin tääl. Se menee mun mielestä jo fobiaks. Omasta olemuksestaki riippuu paljon, jos näytät siltä, et haluut haastaa riitaa, ni sitä saat aikaseks. Epäilyttävien tapausten ohi täytyy vaan kävellä katse maassa ja nopeesti kipitellä. En nyt tarkota sitä, että just sä oisit semmonen riidanhaastaja! :)
- 20 v asunut
vesku kirjoitti:
Koivukylä on se korkeiden talojen slummi, Havukoski kentän toisella puolella ja VANHA Koivukylä on se omakotialue. Näin puhuivat KAIKKI alueen alkup. asukkaat koulussa ym. ym.
T: jo 15 vuotta poissa asunut - Ville
20 v asunut kirjoitti:
Koivukylä on se korkeiden talojen slummi, Havukoski kentän toisella puolella ja VANHA Koivukylä on se omakotialue. Näin puhuivat KAIKKI alueen alkup. asukkaat koulussa ym. ym.
T: jo 15 vuotta poissa asunutVirallisesti Koivukylä on pelkästään radan länsipuolinen osa ja Havukoski taas itäpuolinen ja Peijaksentien eteläpuolinen osa. Ilmeisesti juna-aseman nimen takia myös Havukosken keskustaa on alettu kutsua Koivukyläksi.
- Jarno
Itse asuin havukoskella 5 vuotta ja muutonkin jälkeen on tullu käytyy siellä aina pidemmillä lomilla, koska kaverit ja isovanhemmat jäivät sinne. Mutta itselläni ei ole omakohtisesti ainakaan ole ollut ongelmia koivukylän yöelämässä, vaikka siellä on tullut heiluttua jopa yksin kännipäissään kotiin keskellä yötä. Kuten tuossa jo eräs henkilö totesi niin aika pitkälle se on omasta asenteesta kiinni joutuuko vaikeuksiin vai ei. Onhan niitä tilanteita tietenkin jossa asialle ei mitään voi, esimerkiksi olen muutaman kerran joutunut mustalaiseten kanssa ongelmiin, mutta nekin ovat omalta kannaltani hyvin päättynyt =) Jos näytät selkeästikkin pelokkaalta kun vastaasi tulee joukko mustalaisia tai somaleita niin ongelmia on odotettavissa. Mutta tässä on fakta mannet ja somalit ei osaa tapella. Ne on aina isommissa ryhmissä jolloin he vaikuttavat pelottavammilta jolloin mahdollinen uhri ei uskalla tehdä vastarintaa. Muistakaa itse varmuus!! Sen avulla välttää monet tilanteet.
- pinky
Naisena en toista kertaa jää Koivukylän yöhön odottelemaan kyytiä!Saatana,että pelotti kun kyytiä oottelin viime syksyllä siinä koivupubin edessä.Joka puskasta pöllähteli tummaa väkeä ja kattelivat kuin ostaakseen...
- Ann
pinky kirjoitti:
Naisena en toista kertaa jää Koivukylän yöhön odottelemaan kyytiä!Saatana,että pelotti kun kyytiä oottelin viime syksyllä siinä koivupubin edessä.Joka puskasta pöllähteli tummaa väkeä ja kattelivat kuin ostaakseen...
No ei se kyllä aina mistään olemuksestakaan ole kiinni...mä olen ihan tavallinen 30v. nainen, en tosiaankaan minkään tappelupukarin näköinen. Päiväsaikaankin asemalla mua ainakin joskus pelotti (jos olin siellä yksin tai vain vähän muuta porukkaa), koska ainakin vielä 3-4 v sitten asemalla pyöri sellainen mannelauma, jotka kovaan ääneen riehuivat siellä. Oli kait vakkaripaikka toi Koivukylän asema, koskanäin ne siellä monesti.
Koivukylästä muutin Tikkurilaan, jossa meno mielestäni rauhallisempaa.
- Miia
niitä itsensäpaljastelijoita?,kun serkkuni asui ennen Havukallionkadulla niissä kerrostaloissa niin se sanoi et siellä oli ainakin menneinä vuosina ollut niitäkin.
- pois slummit
Tuntuu koko itä/pohjois-vantaa olevan slummia...korso, havukoski, koivukylä, ehkä tiksikin ja muut...
Samoin suuri osa itä-helsinkiä ja espoon keskus.
Slummissa on paha asua, onneksi en itse ole moisessa =)
Slummeihin kova kuri päälle ja rettelöitsijät vankilaan, se olisi ainoa oikea ratkaisu.- ann
En kyllä laskisi Tikkurilaa samaan sarjaan Korson ja Koivukylän kanssa; on viihtyisää aluetta palveluineen ja hyvine liikenneyhteyksineen. Sitä paitsi Tiksihän ei ole sellaista lähiömaista aluetta lainkaan!
- niinpä
ann kirjoitti:
En kyllä laskisi Tikkurilaa samaan sarjaan Korson ja Koivukylän kanssa; on viihtyisää aluetta palveluineen ja hyvine liikenneyhteyksineen. Sitä paitsi Tiksihän ei ole sellaista lähiömaista aluetta lainkaan!
Apteekissa käydessä samat naamat piikkejä hakemassa ja niit näkee siel samoil nurkilla.
- Laardibonanza
ann kirjoitti:
Niinhän se on. Heti kun Tikkurilan asemalle saapuu, niin Kukkakedon viihtyisä alue osuu silmiin. Tietysti jossain siellä Viertolan nurkilla on noita pikku-asumuksia, mutta kyllähän se Tikkurilan keskusta alkaa olla aika täynnä kerrostaloa, sopii ajaa vaikka Unikkotie päästä päähän.
Ymmärrän kyllä, että asuntojen arvon takia Tikkurilan maine yritetään pitää puhtaana, siellähän ei liiemmälti ole näitä kaupungin vuokrataloja ja muita häiritseviä vähemmistöjä asustele. - mari
Laardibonanza kirjoitti:
Niinhän se on. Heti kun Tikkurilan asemalle saapuu, niin Kukkakedon viihtyisä alue osuu silmiin. Tietysti jossain siellä Viertolan nurkilla on noita pikku-asumuksia, mutta kyllähän se Tikkurilan keskusta alkaa olla aika täynnä kerrostaloa, sopii ajaa vaikka Unikkotie päästä päähän.
Ymmärrän kyllä, että asuntojen arvon takia Tikkurilan maine yritetään pitää puhtaana, siellähän ei liiemmälti ole näitä kaupungin vuokrataloja ja muita häiritseviä vähemmistöjä asustele.kamala slummi ja kaikki holistit,narkkarit ja muut hullut on itä-vantaalla ja toivottavasti pysyy,mahtaa olla teille ihana*paratiisi* ku viitsitte siellä asua,mutta hinnatkin on jo niin alhaiset että mikäs siinä,onnee vaan kaikille siellä asuville!
- pärjää ?
mari kirjoitti:
kamala slummi ja kaikki holistit,narkkarit ja muut hullut on itä-vantaalla ja toivottavasti pysyy,mahtaa olla teille ihana*paratiisi* ku viitsitte siellä asua,mutta hinnatkin on jo niin alhaiset että mikäs siinä,onnee vaan kaikille siellä asuville!
Kävin ko paikassa eilen katsomassa asuntoa. Alkuun
tuntui hurjalta, mustanaamoja enemmän kuin täällä hervannassa, mutta muutaman tunnin "keskustaa"
kierreltyäni, päädyin tulokseen, ihan kiinnostava paikka. ns Normaali ihminenkin varmasti rasinka-
dulla pärjää, kun hoitaa vain omat asiansa, ei hillu öisin kaduilla jne.
Paljonhan tästä hervannastakin puhutaan, mutta 2
asuinvuoteni aikana ei ole ollut mitään ongelmaa
(must..ten tai muiden poikkeavien) kanssa.
Itsestä kun niin paljon on kiinni tuollaiset viih-
tyvyysasiat. Odottelen vain vuokralletarjoajan yhteydenottoa, tiedän kyllä jääväni hopealle kun
oli toinenkin ehdokas, joka ihan firman käyntikorttia esitteli.
Mutta kyllä olisin ollut valmis tulemaan koivukylään (vai mikä nimi paikalla olikaan ),
turhat ennakkoluulot vaan pois. - pelottaa
pärjää ? kirjoitti:
tuntui hurjalta, mustanaamoja enemmän kuin täällä hervannassa, mutta muutaman tunnin "keskustaa"
kierreltyäni, päädyin tulokseen, ihan kiinnostava paikka. ns Normaali ihminenkin varmasti rasinka-
tyvyysasiat. Odottelen vain vuokralletarjoajan yhteydenottoa, tiedän kyllä jääväni hopealle kun
Mutta kyllä olisin ollut valmis tulemaan koivukylään (vai mikä nimi paikalla olikaan ),
turhat ennakkoluulot vaan pois.Itse en uskaltais muuttaa koko itä-vantaalle ylipäänsä.
Pahamaineinen alue. Maine ei tule turhasta... - niinkään
pelottaa kirjoitti:
Itse en uskaltais muuttaa koko itä-vantaalle ylipäänsä.
Pahamaineinen alue. Maine ei tule turhasta...Itse olen asunut Itä-Vantaalla yhteensä monta vuotta. Olen asunut Hakunilassa, Nissasissa ja Havukoskella. Ei niissä hirveästi vikaa ole. Näillä alueilla on varmaankin eniten pakolaisia. En asunut ihan keskellä vaan vähän syrjässä. Tosin aikaa on kulunut jo yli 10 vuotta, paitsi Havukoski, jossa asun nyt. Vaan en muuttaisi Koivukylään. Saan jo hirveän stressin kun joudun menemään kirjastoon. Se seutu tuntuu erittäin turvattomalta. Pimeällä en menisi kirjastoonkaan, ennen menisin sitten Tikkurilan kirjastoon.
- samppu
pärjää ? kirjoitti:
turhat ennakkoluulot vaan pois.ei todellakaan ole enää paha paikka asua.
mielestäni koivukylän ongelmat sysätään liialti heti ulkomaalaisten syyksi, vaikka "ongelmat" aiheuttaa nistit, joita ei paljon enää tapaa koiviksessa.
ihan kiva paikkahan tämä :)
- 3 v asunut
3 v. asuneena voin todeta että koivukylä ei vastaa hurjaa mainettaan. juna-asema ei mielestäni ole koskaan ollut pelottava paikka, juoppoja ym. häirikköjä on saman verran muuallakin. stoorit "en sukalla liikkua koivukylässä" on täyttä roskaa, tollasella jengillä on päässään vikaa.
P.S. oon vajaat 30-kymppinen nainen, en mikään 190 cm bodariäijä. - 14 v. asunut
Asuin pikku tyttöni kanssa Koivukylässä vuodesta 1989 aina viime vuoteen asti. Viihdyimme tosi hyvin, ympäristö oli turvallinen ja luonnonläheinen, kaupat ja koulut lähellä ja tasokkaita ja yhteydet työpaikalle Helsingin keskustaan hyvät.
Koivukylässä on ihan turvallista liikkua iltamyöhälläkin, ellet sitten ehdoin tahdoin lähde humalapäissäsi kaduille remumamaan - se tuskin on turvallista missään. - Koivukyläläinen
Itse muutin Koivukylään 31v sitten, joten kokemusta on. Ihan rauhallinen paikka on asua. Itse naisena en ole törmännyt kertaakaan mihinkään häiriköintiin tai vastaavaan ja asemalla ja ostarillakin liikkunut mihin vuorokauden aikaan hyvänsä ilman mitään ongelmia. Havukosken puolikin tuttu sielläkin vuosia asunut. Kiva paikka sekin, mutta palveluita siellä ei mitään. Vain yksi kioski, snagari ja kauppa :P
- Ville K
Koivukylä on ihan hyvä paikka asua. Eikä täällä todellakaan ole mitenkään pelottavaa. Se on sitten eriasia koenko paikan viihtyisäksi. Mieluummin muuttaisin esimerkiksi Tikkurilaan.
- Viidakon Hanz
Olen asunut Koivukylässä koko lapsuuteni. Havukoskeksi sitä aluetta myös kutsutaan, mutta kyllä käytännössä koko tätä palvelualuetta voi kutsua Koivukyläksi. Nyt aikuistuttuani olen muuttanut takaisin radan toiselle puolelle. Paikkaa kutsutaan yleensä esitteissä Asolaksi, mutta itse sanon mieluummin asuvani Koivukylässä. Sen paikan ihmiset sentään tietävät.
Oman kokemukseni mukaan Koivukylässä on paljon aktiivisia ihmisiä ja erilaista vapaaehtoistoimintaa. Missään ei ole niin helppo tutustua ihmisiin kuin Koivukylässä - jos sitä haluaa. Toki 12-kerroksisten talojen katveeseen on helppo jäädä myös nimettömänä tallustelemaan. Tappeluita nyt on joskus paikassa kuin paikassa, myös mummoni asuinpaikassa Tyrvännössä (n. 200 asukasta omakotitaloissa) oli joskus melkoinen meininki. Varmasti levottomuuksien lähelle voi joutua, jos kulkee yöllä kapakan liepeillä. Päivällä juoppoja voi olla, mutta ne ovat ne samat harmittomat naamat. Ihan keskustassa on varmasti useammin iltaisin häiriöitä ja riehumista, mutta sen R-kioskin kulman voi myös kiertää.
Maine on tärkeä nimenomaan asunnonvälittäjille. Se määrää hinnan. Juuri siksi Tikkurilassa voi asunnoista pyytää niin törkeän paljon rahaa. Itse olen kulkenut paljon Tikkurilassakin ja kyllä siellä väkeä piisaa ja häiriöitä aivan samalla tavalla. Ja se joka ei uskalla mennä Koivukylän kirjastoon, mutta on valmis menemään Tikkurilan kirjastoon... No Tikkurilassa on kyllä se juoppopusikko vieressä, se on suuri ja alakerrassa on usein esim. vessoissa narkkareita. Mutta kyllähän sinne voi mennä, paremmat aineistovalikoimat ja sillä tavalla ihan fiksu valinta. Turvallisuus ei ole kummassakaan huono, mutta häiriöitä on. Ja niitä muuten on varmasti jossain Kauniaisten kirjastossakin!
- ratto
Onko kenelläkään kokemusta HOASin koivukylän kämpistä? minkälaisella alueella ne sijaitsee?
- Koivukylässä asuja
Tossahan niitä ihan radan vieressä (n.150m) on useampikin talo. Kuulemma osa asunnoista ihan jees, mutta kuullut myös että ei kovin hyvässä kunnossa edellisen asukin jäljiltä. Hyvällä paikallahan ne sijaitsee kun on joka paikkaan lyhyt matka. Asemalle, bussille, kaupoille, kirjastoon jne.
- Slödö
No en kyl heti muuttas. Ja varsinkin se Koivarin aseman seutu Rautkallio tai mikä lie siinä liki, ihan karseeta seutuu. Mut Havukosken puolella, kentän toisella laidalla ja Päiväkummussa pystyy jo budjaa vaik tummuu alkaa nekin pleisit.
- ostari ei ole helmi
Olen asunut Havukoskella 30 vuotta. Ensimmäiset kaksikymmentä vuotta viihdyin ihan hyvin. 2000-luvun alussa tästä alueesta alettiin puuhaamaan ihanan monikulttuurista lähiötä, ja silloin rauha jo järkkyi.
Maahanmuuttajat lisäävät ongelmia muutenkin pienituloisten ja monen syrjäytyneenkin asuttamalla alueella. Alueella on em. kaikkien paikallisten tuntema "sininen huvimaja", joka on 13-kerroksinen talo, suurin osa asukkaista maahanmuuttajia, ja pienempi osa suomalaisia, hekin suuremmaksi osaksi työttömiä. Talossa asuminen kuulemani mukaan vastaa lähinnä helvettiä.
Viitisen vuotta sitten lähelle rakennettiin CityMarket, joka kyllä kohensi palveluja huomattavasti, mutta lieveilmiöksi nousi Alko, joka sieltä myös paikkansa sai.
Ojalehdon puisto, joka sijaitsee hyvin lähellä Alkoa on ollut jo vuosia ryyppy-, ja narkkariporukoiden kansoittama. Nuoriso tietenkin mesoaa mukana.
Mukava puisto joen varrella sorsineen meni pilalle, tosin itse kyllä siellä kuljeskelen vieläkin, mutta vanhemmat ihmiset joutuvat kiertämään paikan, koska pelkäävät remuavia juoppolaumoja. Sinänsä kyllä aika harmittomia tyyppejä useimmat, muta kun se puisto olisi tarkoitettu kaikille, ikään katsomatta ja pelkäämättä.
Alkoholikuolemat ovat Alkon tultua lisääntyneet kylässä huomattavasti. Sen tietää jokainen, joka täällä on asunut vuosikymmeniä, ja tietää pienen kylän piirit.
Jokuhan tietenkin heti sanoo, että hyvä kun kuoli alkoholisti, mutta mielestäni ihmisarvo on kaikilla, ja varsinkin heillä, joille yhteiskunta ei sitä anna. Rahat kyllä valtion Alko ottaa ilolla syrjäytyneiltä, mutta ei katso asiakseen ottaa huomioon ongelmia, ei edes lisääntyneitä alkoholikuolemia.
Maahanmuuton ongelmiin en nyt puutu lähemmin, sanon vain sen että monikin korkeaa vuokraa maksava( niinkuin itsekin olen) on todella katkera saadessaan uusiksi naapureikseen ison perheen(koko suvun) maahanmuuttajia, joiden käsitys asumisesta on täysin erilainen verrattuna normaaliin kerrostaloasumiseen. Enkä asu halvemmissa kaupungin asunnossa.
Kirjastoon sitten ei kannata mennä rauhaa hakemaan, ainakaan koulupäivän jälkeen. Siellä vallitsee täysi anarkia eri rotuisten penskojen metelöidessä. Kirjastoväki ei näille kuria saa, vaikka yrittävät. Käyn siellä vain aamupäivällä, silloin se vastaa tarkoitustaan.
Ketjuhan näytti olevan aika vanha, mutta tilanne on tämä nyt. Tervetuloa tänne, kuka uskaltaa! - voi rouva hyvä
No olipas siinä yllä yksipuolista ja naurettavaa p*skaa!
Ja tämäkin vielä:
"Alkoholikuolemat ovat Alkon tultua lisääntyneet kylässä huomattavasti."
Ei hyvää päivää vaan.- ostari ei ole helmi
Tuota, mistäpä arvelet minun olevan rouva, tai edes neiti, sukupuoltani en ilmoittanut.
Kerropa se! Haluan todella sen tietää nyt!
Ilmeisesti et asu Koivukylässä, tai et tiedä mitään mistään, mitä täällä tapahtuu.
Eli hyvää päivää vaan sinullekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243