Lasarus-veljistä

Aiemmin sanottua

Ote Hatakalta...
Ote Eija Hatakan Pro Gradu -työstä:

"Lasarus-veljet korostavat ihmisen pienuutta ja vaatimattomuutta suuren ja huolehtivan Jumalan edessä. He noudattavat mielestään puhdasta oppia ja haluavat levittää sitä ympäri Suomea jakamalla kirjoja ja lehtiä, joita he painavat Säkylässä Rauhanmajassa, jossa on yhteisen kodin lisäksi kirjapaino. Lasarus-veljet eivät käytä lääkkeitä, eivätkä käy lääkärissä tai neuvolassa. Lapsilla on Rauhanmajassa oma koulu ja he käyvät kunnan koulussa tenttimässä oppimäärät. Vaimon tulee kunnioittaa miestänsä, lapsien vanhempiaan, nuoremman vanhempaa ja kaikkien jäsenten johtajaa, jolla on keskeinen asema yhteisössä. Lapset ovat Jumalan lahja, ja siksi perheissä on paljon lapsia. Kaste käsitetä9n Pyhän Hengen kasteeksi, joka seuraa kääntymistä. Ehtoollinen on tarkoitettu vain uskoville. Soitinmusiikkia ja kuvia ei suosita, koska ne vievät huomion pois Jumalan sanasta. Raamattu on keskeinen Lasarus-veljien opissa ja kaikki opetus, joka ei pohjaudu Raamattuun, hylätään."

9

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja sama suomeksi

"Lasarus-veljet eivät käytä lääkkeitä, eivätkä käy lääkärissä tai neuvolassa."

Lapsilta ja sairailta on kaikki normaali lääkärin- ja sairaanhoito kielletty.
      Kuolevat sairauksiin, joita voitaisiin helposti hoitaa.

"Lapsilla on Rauhanmajassa oma koulu ja he käyvät kunnan koulussa tenttimässä oppimäärät"

Lapset aivopestään ja heitä voidaan rauhassa käyttää seksuaalisesti hyväksi.

"Vaimon tulee kunnioittaa miestänsä, lapsien vanhempiaan, nuoremman vanhempaa ja kaikkien jäsenten johtajaa, jolla on keskeinen asema yhteisössä"

Vaimojen pitää kontata lattialla ja ylistää herrojaan miehiään, tai tulee nyrkistä.

"Lapset ovat Jumalan lahja, ja siksi perheissä on paljon lapsia."

Ehkäisy on syntiä, rikos ja kiellettyjä. Naisen tulee toimia herransa miehen alamaisena synnytyskoneena kuolemaansa asti.

"Soitinmusiikkia ja kuvia ei suosita, koska ne vievät huomion pois Jumalan
      sanasta"
      Ja aivan täsmälleen samaa sanoivat hartaat uskonveljensä talebanit.

"kaikki opetus, joka ei pohjaudu Raamattuun, hylätään"

Kaikki opetus hylätään. Lapsista kasvatetaan aivopestyjä idiootteja.

• hohhoijakkata

KAIKKI VALHEITA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aivan järkyttäviä valheita, säälittää sun puolesta... Nii se vaa menee... Ainoa joka on totta että lapset kävi tenttimäs koulussa oppimääränsä, itekki oon kotona käyny kouluni ja nykyään aikusena immeisenä ni töissä ja opiskelussa siittä on ollu vaan hyötyä ja oon saanu opettajilta vain myönteistä palautetta siittä!

• diikka 16887

Jep,totta on tässä "tarinassa" paljonkin.Arvatkaapa,kuinka monella on esim.hampaat rikkinäisinä,kun vuosikymmeniä oli hammaslääkäri kielletty!!!!
      Niin lapset,kuin kaikki muutkin..sanottiin,että herraan pitää turvata,kun hammassärky on.....annettiin sitten hampaan murentua pikkuhiljaa pois!!

Eiköhän olis korkea aika saattaa Lasarus-johtaja,Eero Heikkilä,ja hänen rikostoveri vaimonsa,Lisse Heikkilä,vastuuseen tästä???

Tuo lauma nimittäin menee vaikka perse edellä puuhun,jos johtaja Heikkilä käskee...hän on kaiken hulluuden takana!

• ettässilleen...

iha surkeeta!!! Haloo, kuka noitaki juttuja uskoo, mee muualle satuileen!

• Kaikkea joo.........

Muuten ihan vaan tiedoksi sulle: Eija Hatakan tavattuani henkilökohtaisesti,hän oli järkyttynyt todellisuudesta Lasarus-veljillä.Katui suorastaan,että oli kirjoittanut näin "hyvän" jutun tästä idioottien lahkosta.

• hohhoijjaakkaaaaaaa

plaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... puhukaa paskaa ihan rauhassa vaan, kyl te joskus saatte tietää ettei noi pöljät huhut oo totta... Ja ai niin, äitinio kuuluu Lasaruksiin, joten oonks mäkin idiootti??? Olen töissä, opiskelen ja halloo, mitehän mä sain tänki kirjotuksen tänne, eihän vaa tietokoneella jossa on netti? Hahhaaaaaaaaa... Mä luulen et lekurilki oon rampannu ihan tarpeeksi ja nytkin syön lääkkeitä... Tjaa, en ole saanu selkäänkää koskaan että silleen. Mäkin rupean kirjottelemmaa kaikkea paskaa näistä levittelijöistä ja tiedän kyllä keitä ne on, niin johan ilta-sanomat jne. innostuu taas repimään hirveet lööpit? Menikö pupu pöksyyn?

• RiikkaDiikka

Nimimerkille hohhoijjaakkaaaaaaa

Säälittävää.Kasva aikuiseksi.

• lööbbi

Älkää päästäkö keskustelua noi alhaiselle tasolle. Edelliselle nimimerkille heitän pikku ajattelemisen aihetta:

Kukaan tällä palstalla ei ole haukkunut Lasarusveljiä idiooteiksi yhtenä ryhmänä. Jos vaivaudut lukemaan kaikki viestit läpi huomaat että kritiikki ja arvostelu kohdistuu lähes poikkeuksetta seurakunnan paimenena esiintyvään mieheen ja hänen vaimoonsa.

Jos omat kokemuksesi ja mielikuvasti seurakunnasta ovat hyvät ei se tee automaattisesti valhetta kaikista täällä kerrotuista tositapahtumista.

"Olen töissä" Sehän on hieno juttu. Ei kukaan ole väittänyt että työnteko olisi kiellettyä seurakunnasta. Päinvaston työntekoa lähes ihannoitiin.

"Opiskelen". Sekin on hieno juttu. Toivottavasti sinusta tulee alasi huippuammattilainen, mitä ikinä opiskeletkin. Minäkin olen opiskellut ja opiskelen edelleen. Minut vain häädettiin seurakunnasta sen vuoksi kun ryhdyin opiskelemaan. Ikätovereilleni joiden kanssa olin jakanut lapsuuteni ja jotka olivat ainoat ystävni, kerrottiin seuraavaa: hänellä menee nykyään todella huonosti. Hän elää täydessä jumalattomuudessa ja kurittomuudessa. Älkää pitäkö häneen mitään yhteyttä. Tietääkseni muutama seurakunnassa asuva nuori opiskelee nykyään, mutta se on uusi ilmiö. Aivan viime vuosiin saakka opiskeluun suhtauduttiin erittäin kielteisesti. Ei ollut oikein tavoitella tämän maailman silmissä korkeita ammatteja ja arvoja. Kaikki opiskeluun liittyvä oli ihmisviisautta ja tämän maailman mukaista roskaa. Eräässä saarnassaan E.H kertoi joidenkin seurakuntaan yhtyedessä olevien perheiden lasten lähteneen opiskelemaan. Mitä he siellä näkivätkään: VIINAA,HUUMEITA JA HERVOTONTA SEKSIÄ.
      Voisin luetella tähän pitkän rivin nimiä niistä nuorista jotka aikanaan saivat kenkää perseeseen lähdettyään opiskelemaan.

"Sinulla on internet" Mikä mainio asia,kenties se on langaton ja huippunopea? Seurakunnan yhteiseen käyttöönkin on ilmeisesti hankittu sellainen. Tämäkin on täysin uusi juttu ja se tehtiin vasta sen jälkeen kun heistä kirjoiteltiin lehdissä ja netissä kriittiseen sävyyn. Tiedän monen saaneen EH:ltä ankarat nuhteet ja varoitukset koska he olivat omapäisesti ja ilman hänen suostumustaan hankkineet netin tai käyttivät sitä esim. kirjastossa. Heikkilän mukaan internet oli suuri osasyyllinen nykymaailman pahuuteen koska se levitti kaikkinaista pahuutta ja riettautta täysin hallitsemattomasti. Osittain totta mutta täysijärkinen ihminen osaa valita mitä sivuja lukee ja mitä palveluita käyttää.

"Olet rampannut lekurilla ja syöt lääkkeitä" Hieno juttu. Toivottavasti olet saanut näistä apua. Nykyäänhän Lasarusveljet käyttävät terveydenhuoltopalveluja. Näin ei kuitenkaan ole aina ollut. Vuosikymmenet seurakunnan toimintaa leimasi lääkärikielteisyys. Voit itse todeta tämän lukemalla lehihaastatteluja joita he ovat itse antaneet. Kielteisyys muuttui vasta yhden nuoren kuollessa leukemiaan murrosikäisenä. Itsekkin pääsin hammaslääkäriin ensimmäisen kerran ollessani murrosikäinen. Armeijan harmaisiin astuessa minua hävetti suunnattomasti kun terveystarkastajat kyselivät ja ihmettelivät koska tiedoissani ei ollut mitään neuvolakäyntejä ja kaikki rokotukset oli saamatta. Kärsin lapsena/nuorena eräästä vaivasta joka olisi ollut helposti hoidettavissa yksinkertaisella lääkityksellä. Yhtään pilleriä en koskaan saanut. Joskus minulta kysyttiin (olin n.12v) "oletko miettinyt että sallimalla tälläisen Jumala saattaisi kutsua sinua parannukseen". Ahdistuneena mietin mitä minä tein väärin ja olinko niin surkea etten kelpaa Jumalalle.

"Et ole koskaan saanut selkään". Sinullahan on sitten ollut mainio lapsuus. Itse olen saanut selkään mennen tullen. Välillä en edes tiennyt syytä mistä pieksäjäiset tulivat. Olen myös omin silmin todistanut muihin lapsiin kohdistuvia pahoinpitelyjä. Ne ovat traumaattisia kokemuksia lapselle/nuorelle ja piirtyneet valokuvan tarkasti mieleeni. Nämä kokemukset eivät muutu tekemättömäksi vaikka kaikki Lasarusveljet väittäisivät toista. Moni on voi todistaa tapahtuneet todeksi.

Älä siis halveksi muiden kokemuksia, kärsimyksiä ja tarumoja. Jos sinulla on töitä,opiskelet,käyt lääkärissä,syöt lääkkeitä ja sinulla on jopa netti, ole onnellinen. Sinulla vaikuttaa olevan asiat hyvin. Monella asiat eivät ole olleet näin hyvin. Monelta riistettiin ihmisarvo ja onnellinen lapsuus.

Eli puhu paskaa jos näet sen tarpeelliseksi. Toivottavasti toiveesi toteutuu ja Iltasanomat innostuu repimään toivomasi "hirveet lööpit"

• ex-alistettu

Nimimerkille "lööbbi"

Mahtavasti ja rehellisesti kirjoitettu-iso hatunnosto! Täyttä totta puhut.Näin ne asiat ovat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      143
      3001
    2. Ammattiliittojen jäsenmaksut valtion maksettavaksi

Ammattiliitot neuvottelvat jäsenilleen paremmat palkat, jotka lisäävät valtio verotuloja. Tästä syystä valton tulee maks
      Maailman menoa
      4
      2545
    3. Särkyneelle sydämelle

Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂
      Suhteet
      45
      1924
    4. Seiska: Helmi Loukasmäki, 25, rehellisenä Dannystä, 83, ja isosta ikäerosta

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat pitäneet yhtä jo useamman vuoden. Nyt Helmi kertoo rehellisenä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1707
    5. Uus terveysassema

Ei taia olla vielä ketjua siitä ni minäpä alotan. Joko sitä ruvettas porukalla nyt mollaamaa ja arvostelemaa ku nii ruma
      Kuhmo
      11
      1691
    6. Mitäköhän tämä koko sekosotku on ollut?

Tuskin tiedät itsekään. Ja jos luulet että en ole huomannut näitä apupoikiasi niin kyllä olen.
      Ikävä
      12
      1012
    7. Nainen oletko koskaan miettinyt että jos

Voitaisiin tutustua ikään kuin uudestaan
      Ikävä
      70
      906
    8. Purralla luistaa hihna isolla pyörällä, kasetti ei kestä

”Purra käy nyt pahasti ylikierroksilla” Nähtiinhän Purran sekoilut jo Lohjan torilla taannoin. Eikö eduskunnassa ole
      Maailman menoa
      12
      891
    9. Riikka Purra: Autoilu tulee Suomen valtiolle pyöräilyä edullisemmaksi! Siksi pyöräetu poistettiin!

🐸🐸🐸🐸🐸 Perussuomalaisten trollitehdas kiukkuaa kun Riikka Purra päästi taas sammakoita suustaan että autoilu tulee S
      Maailman menoa
      206
      854
    10. Hei sinä (m)

Meidän välinen tunnepyörremysky alkoi viime syksynä eikä ainakaan mun taholta ota laantuakseen. Tulet mun mieleen päivit
      Ikävä
      1
      827
    Aihe