Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Julkinen risusauna,onko oikein??

VelkkariMan100

Lasarus-veljillä,Säkylässä johtaja Eero Heikkilä määräsi kerran 7-vuotiaalle pikkutytölle julkisen risusaunan keskellä isoa oleskelutilaa!!

Seurakunta komennettiin koolle,noin 40 ihmistä.Sitten Eero Heikkilän,eli Lasarus-veljien "paimenen" toimistosta raahattiin hätähuutoa itkevä,tosi pelokas pikkutyttö,joka tuotiin KESKELLE OLOHUONETTA RISULLA PIISKATTAVAKSI !!

Jättääkö tämä traumoja,kysympähän vaan!!??

Aikuisetkin olivat osa kauhuissaan,saati paikan päällä asiaa seuranneet pikkulapset!!!

41

745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaapeeee

      Kauheeta! Miksei viranomaiset tee mitään?

    • Ei jumalauta!

      Kaikkea kanssa..

    • hammas hampaasta

      Silmä silmästä, vai miten se kristittyjen pyhä kirja nyt sanookaan. Kyllä tuollainen kuspää pitäisi viedä ruoskittavaksi jollekin yleiselle paikalle. Ehkä joskus 150 vuotta sitten tämä olisi ollut vielä hyväksyttävää, mutta ei tietenkään nykyisin.

      • Kirja sanoo:

        "Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa".


      • don`t understand
        Kirja sanoo: kirjoitti:

        "Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa".

        Todellako tarkoitat! Tuo nyt tuskin on kirjaimellisesti tarkoitettu. Onko lapsen satuttaminen mennen tullen rakkautta????


      • embraer
        Kirja sanoo: kirjoitti:

        "Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa".

        Mutta kyse onkin JULKISESTA koko seurakunnan edessä tapahtuneesta asiasta!

        Noin 40 ihmistä ringissä tuijottamassa "paimenen" käskystä!


      • Jokaiseen ihmiseen
        don`t understand kirjoitti:

        Todellako tarkoitat! Tuo nyt tuskin on kirjaimellisesti tarkoitettu. Onko lapsen satuttaminen mennen tullen rakkautta????

        sattuu ja tekee kipeää monta kertaa elämän aikana. Seurustelun loppuminen voi aiheuttaa hirvittäviä henkisiä tuskia, jotka ovat paljon kovempia kuin kaksi minuuttia vitsalla ripsuttelua.

        Hakatuksi tai raiskatuksi tuleminen aiheuttaa myös valtavaa fyysistä ja henkistä kipua, ja vieläpä täysin ilman omaa syytä. Liikenneonnettomuudesta seuraa siitäkin kipua ilman syytä.

        Pahinta onkin sellainen kipu, johon ihminen on itse täysin syytön - ikään kuin häntä rankaistaisiin jostakin, mutta kukaan ei tiedä mistä. Siksi se tuntuu suurelta vääryydeltä.

        Kipua emme voi elämässä välttää. Kun kipu syntyy oikeutetusta syystä, esim. vitsan saamisena silloin, kun lapsi on tehnyt jotain selvästi Jumalan tahdon vastaista, se on helpompi tajuta kuin silloin, kun vaikkapa lapsi joutuu auto-onnettomuuteen.

        Vitsan tehtävänä on opettaa fyysisesti, kokemusperäisesti, erottamaan hyvä pahasta. Se tapahtuu lapsen suojelemiseksi tulevaisuutta ajatellen, se suojelee häntä estäen tekemästä vääriä valintoja.

        Tämä siis vitsan antamisesta yleisesti, kyseistä Lasarusten tapausta en tunne. Julkinen vitsan antaminen ihmisten edessä ei suomalaiseen kulttuuriin kuulu.


      • oskari olematon
        Jokaiseen ihmiseen kirjoitti:

        sattuu ja tekee kipeää monta kertaa elämän aikana. Seurustelun loppuminen voi aiheuttaa hirvittäviä henkisiä tuskia, jotka ovat paljon kovempia kuin kaksi minuuttia vitsalla ripsuttelua.

        Hakatuksi tai raiskatuksi tuleminen aiheuttaa myös valtavaa fyysistä ja henkistä kipua, ja vieläpä täysin ilman omaa syytä. Liikenneonnettomuudesta seuraa siitäkin kipua ilman syytä.

        Pahinta onkin sellainen kipu, johon ihminen on itse täysin syytön - ikään kuin häntä rankaistaisiin jostakin, mutta kukaan ei tiedä mistä. Siksi se tuntuu suurelta vääryydeltä.

        Kipua emme voi elämässä välttää. Kun kipu syntyy oikeutetusta syystä, esim. vitsan saamisena silloin, kun lapsi on tehnyt jotain selvästi Jumalan tahdon vastaista, se on helpompi tajuta kuin silloin, kun vaikkapa lapsi joutuu auto-onnettomuuteen.

        Vitsan tehtävänä on opettaa fyysisesti, kokemusperäisesti, erottamaan hyvä pahasta. Se tapahtuu lapsen suojelemiseksi tulevaisuutta ajatellen, se suojelee häntä estäen tekemästä vääriä valintoja.

        Tämä siis vitsan antamisesta yleisesti, kyseistä Lasarusten tapausta en tunne. Julkinen vitsan antaminen ihmisten edessä ei suomalaiseen kulttuuriin kuulu.

        Kyllä lasta pitää pystyä ohjaamaan ilman fyysistä kuritusta. Vanhemmassa on vika jos puhe ei tehoa! Eihän se ole tervettä, että lapsi joutuu elämään jatkuvasti turpiin tulemisen pelossa!!


      • justiinsa joooo.
        oskari olematon kirjoitti:

        Kyllä lasta pitää pystyä ohjaamaan ilman fyysistä kuritusta. Vanhemmassa on vika jos puhe ei tehoa! Eihän se ole tervettä, että lapsi joutuu elämään jatkuvasti turpiin tulemisen pelossa!!

        Tiedän että lasarus-veljillä oli ylpeyden aihe,että "meidänkin lapselle pitää ihan päivittäin antaa selkäsaunaa,se on herran rakkautta" -Voi pe.rkele,sanon minä!


      • PeRkElE!!!
        Jokaiseen ihmiseen kirjoitti:

        sattuu ja tekee kipeää monta kertaa elämän aikana. Seurustelun loppuminen voi aiheuttaa hirvittäviä henkisiä tuskia, jotka ovat paljon kovempia kuin kaksi minuuttia vitsalla ripsuttelua.

        Hakatuksi tai raiskatuksi tuleminen aiheuttaa myös valtavaa fyysistä ja henkistä kipua, ja vieläpä täysin ilman omaa syytä. Liikenneonnettomuudesta seuraa siitäkin kipua ilman syytä.

        Pahinta onkin sellainen kipu, johon ihminen on itse täysin syytön - ikään kuin häntä rankaistaisiin jostakin, mutta kukaan ei tiedä mistä. Siksi se tuntuu suurelta vääryydeltä.

        Kipua emme voi elämässä välttää. Kun kipu syntyy oikeutetusta syystä, esim. vitsan saamisena silloin, kun lapsi on tehnyt jotain selvästi Jumalan tahdon vastaista, se on helpompi tajuta kuin silloin, kun vaikkapa lapsi joutuu auto-onnettomuuteen.

        Vitsan tehtävänä on opettaa fyysisesti, kokemusperäisesti, erottamaan hyvä pahasta. Se tapahtuu lapsen suojelemiseksi tulevaisuutta ajatellen, se suojelee häntä estäen tekemästä vääriä valintoja.

        Tämä siis vitsan antamisesta yleisesti, kyseistä Lasarusten tapausta en tunne. Julkinen vitsan antaminen ihmisten edessä ei suomalaiseen kulttuuriin kuulu.

        Ei näillä voi syillä voi perustella julkista pieksemistä.Eikä Lasaruslahkon tyylistä "kurittamista" joka ylsi usein törkeän pahoinpitelyn ja selvän sadismin puolelle. E.H nautti lasten pahoinpitelystä.

        Olen itse kaikkea fyysitä kurittamista vastaan!!Jos ei pysty kasvattamaan lastaan ilman väkivaltaa,on se merkki huonosta vanhemmuudesta. Silloin kannattaa jättää lapset hankkimatta!!!


    • Sairaus

      henkisesti sairaita mahtuu sekä Raamattuun uskoviin että ei-uskoviin, vaikka tuo "Lasarus-yhteisö" vaikuttaa sellaiselta, että ei siellä Raamattua(kaan) kovin paljoa ymmärretä...

    • -----keleenkele

      Mooses sanoi että hammas hampaasta joten ei muuta kuin Heikkilä torille julkisesti ruoskittavaksi, mokomakin lastenrääkkääjä.

      Kuka kannattaa?

    • I hate heikkilä

      Heikkilä torille ruoskittavaksi,todellakin kannatetaan!

    • kele ja stana!

      Heikkilälle selkään,ja kunnolla-kiitos!!!!!!!!!!!!!

    • kele.....

      Eikö paha saa palkkansa.Heikkilä taitaa olla peloissaan,kuulemma vartijoita kiertää öisin lasarusten tonttia.!

      • siasl

        Kuulemma hirveästi kaikenlaisia huhuja ja maaseudun legendoja liikkuu Eerosta ja Lasarus-veljistä näiden kuluneen kevään juttujen seurauksena. Olisi hienoa jos ei kaikista niin ainakin niiden enemmistöstä voisi kaivaa esille sen, mikä pitää paikkansa ja mikä ei pidä.

        Kuka tämän jutun on keksinyt?

        Kuka sen keksi, niin keksikö hän myös jonkin tapahtuman, minkä seurauksena vartijoita on alettu pitää öisin? Vai keksikö hän vain, että Eeroa pelottaa?

        Jokainen vääryyttä Eeron taholta kärsinyt voisi pohtia hiljaa mielessään, mikä on se heidän haluamansa lopputulos tälle sekamelskalle? Mitä he hakevat?

        Kaikki itse taloon kohdistunut vahinko kohdistuu samalla muihin talossa asuviin. Heitä voidaan pitää syyttöminä tai Eeron uhreina paljon paremmin perustein kuin kaiken tapahtuneen pahan edesauttajina. Vaikka talo käytännössä olisi Eeron ja Eerolla olisi valta heittää siitä ulos kuka tahansa, niin ne, keitä ei vielä ole ulos heitetty, tarvitsevat kodin siinä, missä kuka tahansa muukin.

        Jos Eero saisi julkisen selkäsaunan vaikka Säkylän torilla, niin tottakai se olisi euforinen kokemus kaikille niille, jotka ovat saaneet samanlaisen hänen toimistossaan. Tilanteen viihdearvon jälkeen voi kysyä, ratkaisisiko julkinen nöyryytys mitään?

        Julkisista nöyryytyksistä puheen ollen on minulla toinen ajatus. Taustalla koko jutussa on ollut se, että Eero on voinut käyttäytyä kuin orjapiiskuri ja olla oman valintansa mukaan täysin tunteeton ympärillä olevia kohtaan. Monien kertomuksista ilmenisi, että Eero on näin myös toiminut.

        Pahin valhe on se, että samaan aikaan hän on voinut esiintyä "rakastavana" ja "ymmärtävänä" hahmona, johon ihmisten oletetaan luottavan. Ehdotan, että tapahtumien parasta antia on ollut se, että vääryyttä kärsineet ovat saaneet äänensä kuuluviin. Ehdotan myös, että pahin mahdollinen rangaistus Eerolle on näiden tapahtumien tuleminen julkisuuteen.

        Jos on toistakymmentä ihmistä, joiden elämä on kokonaan traumatisoitu Eeron toiminnan seurauksena, niin siitä muodostuu kuvio. Ehkä ihmiset kylällä voisivat niellä sen, että pari satunnaista katkeraa panettelijaa laittaa jotain juttua liikkeelle. Ihmiset ottaisivat Eeron sanan silloin ennemmin kuin heidän sanansa. Eikä se, että jokin asia on lehdessä, tee siitä totta. Mutta jos tarinoita on kymmeniä erilaisia ja niiden sävy, asenne ja olennainen sisältö on sama, niin se jättää Eeron yllättäen aika alastomaksi.

        Tahdon korostaa, että tässä ei ole kyse mistään pahuudesta, minkä synty jollain tavalla riippuisi Eerosta. Samanlaisia liikkeitä on muitakin. Eivätkä maailmasta lopu ne ihmiset, jotka näihin hakeutuvat. Ynnä lapsia hakataan ympäri maata ja maailmaa tänäkin päivänä. Useimmiten uskonnolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, alkoholilla sen sijaan kyllä. Tämä "paimenen ura" oli ainutkertainen tapahtuma Eerolle ja hänen kanssaan ristiriitoihin joutuneille.

        Eeron pahin mahdollinen rangaistus jatkuu siten, että näiden juttujen seurauksena hänestä tulee vain ihminen. Ei harvinaisen ja ainoan oikean kristillisyyden nokkamies. Eikä sen enempää mikään epäinhimillisen julmuuden tai pahuuden inkarnaatio.

        Minä en pidä minkään painoisena hänen povauksiaan siitä, että kohtaisi loppunsa marttyyrinä. Ne kuitenkin perustuvat ajatukselle, jossa hänen pahuutensa maailman silmissä muuttuu suoraan hänen hyvyydekseen seuraajien silmissä. Tätä ei tapahdu jos kaikki nyt malttavat pitää ylisanat itsellään ja katsovat Eeroa yksinkertaisesti vihaisena vanhana miehenä.

        Naamiaiset ovat loppu. Olkaa armollisia kaikille ihmisille naamioiden takana.


      • zemppiä!
        siasl kirjoitti:

        Kuulemma hirveästi kaikenlaisia huhuja ja maaseudun legendoja liikkuu Eerosta ja Lasarus-veljistä näiden kuluneen kevään juttujen seurauksena. Olisi hienoa jos ei kaikista niin ainakin niiden enemmistöstä voisi kaivaa esille sen, mikä pitää paikkansa ja mikä ei pidä.

        Kuka tämän jutun on keksinyt?

        Kuka sen keksi, niin keksikö hän myös jonkin tapahtuman, minkä seurauksena vartijoita on alettu pitää öisin? Vai keksikö hän vain, että Eeroa pelottaa?

        Jokainen vääryyttä Eeron taholta kärsinyt voisi pohtia hiljaa mielessään, mikä on se heidän haluamansa lopputulos tälle sekamelskalle? Mitä he hakevat?

        Kaikki itse taloon kohdistunut vahinko kohdistuu samalla muihin talossa asuviin. Heitä voidaan pitää syyttöminä tai Eeron uhreina paljon paremmin perustein kuin kaiken tapahtuneen pahan edesauttajina. Vaikka talo käytännössä olisi Eeron ja Eerolla olisi valta heittää siitä ulos kuka tahansa, niin ne, keitä ei vielä ole ulos heitetty, tarvitsevat kodin siinä, missä kuka tahansa muukin.

        Jos Eero saisi julkisen selkäsaunan vaikka Säkylän torilla, niin tottakai se olisi euforinen kokemus kaikille niille, jotka ovat saaneet samanlaisen hänen toimistossaan. Tilanteen viihdearvon jälkeen voi kysyä, ratkaisisiko julkinen nöyryytys mitään?

        Julkisista nöyryytyksistä puheen ollen on minulla toinen ajatus. Taustalla koko jutussa on ollut se, että Eero on voinut käyttäytyä kuin orjapiiskuri ja olla oman valintansa mukaan täysin tunteeton ympärillä olevia kohtaan. Monien kertomuksista ilmenisi, että Eero on näin myös toiminut.

        Pahin valhe on se, että samaan aikaan hän on voinut esiintyä "rakastavana" ja "ymmärtävänä" hahmona, johon ihmisten oletetaan luottavan. Ehdotan, että tapahtumien parasta antia on ollut se, että vääryyttä kärsineet ovat saaneet äänensä kuuluviin. Ehdotan myös, että pahin mahdollinen rangaistus Eerolle on näiden tapahtumien tuleminen julkisuuteen.

        Jos on toistakymmentä ihmistä, joiden elämä on kokonaan traumatisoitu Eeron toiminnan seurauksena, niin siitä muodostuu kuvio. Ehkä ihmiset kylällä voisivat niellä sen, että pari satunnaista katkeraa panettelijaa laittaa jotain juttua liikkeelle. Ihmiset ottaisivat Eeron sanan silloin ennemmin kuin heidän sanansa. Eikä se, että jokin asia on lehdessä, tee siitä totta. Mutta jos tarinoita on kymmeniä erilaisia ja niiden sävy, asenne ja olennainen sisältö on sama, niin se jättää Eeron yllättäen aika alastomaksi.

        Tahdon korostaa, että tässä ei ole kyse mistään pahuudesta, minkä synty jollain tavalla riippuisi Eerosta. Samanlaisia liikkeitä on muitakin. Eivätkä maailmasta lopu ne ihmiset, jotka näihin hakeutuvat. Ynnä lapsia hakataan ympäri maata ja maailmaa tänäkin päivänä. Useimmiten uskonnolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, alkoholilla sen sijaan kyllä. Tämä "paimenen ura" oli ainutkertainen tapahtuma Eerolle ja hänen kanssaan ristiriitoihin joutuneille.

        Eeron pahin mahdollinen rangaistus jatkuu siten, että näiden juttujen seurauksena hänestä tulee vain ihminen. Ei harvinaisen ja ainoan oikean kristillisyyden nokkamies. Eikä sen enempää mikään epäinhimillisen julmuuden tai pahuuden inkarnaatio.

        Minä en pidä minkään painoisena hänen povauksiaan siitä, että kohtaisi loppunsa marttyyrinä. Ne kuitenkin perustuvat ajatukselle, jossa hänen pahuutensa maailman silmissä muuttuu suoraan hänen hyvyydekseen seuraajien silmissä. Tätä ei tapahdu jos kaikki nyt malttavat pitää ylisanat itsellään ja katsovat Eeroa yksinkertaisesti vihaisena vanhana miehenä.

        Naamiaiset ovat loppu. Olkaa armollisia kaikille ihmisille naamioiden takana.

        On kyllä pirun hyvin kirjoitettu!


      • Kuvottavan järkyttäv
        siasl kirjoitti:

        Kuulemma hirveästi kaikenlaisia huhuja ja maaseudun legendoja liikkuu Eerosta ja Lasarus-veljistä näiden kuluneen kevään juttujen seurauksena. Olisi hienoa jos ei kaikista niin ainakin niiden enemmistöstä voisi kaivaa esille sen, mikä pitää paikkansa ja mikä ei pidä.

        Kuka tämän jutun on keksinyt?

        Kuka sen keksi, niin keksikö hän myös jonkin tapahtuman, minkä seurauksena vartijoita on alettu pitää öisin? Vai keksikö hän vain, että Eeroa pelottaa?

        Jokainen vääryyttä Eeron taholta kärsinyt voisi pohtia hiljaa mielessään, mikä on se heidän haluamansa lopputulos tälle sekamelskalle? Mitä he hakevat?

        Kaikki itse taloon kohdistunut vahinko kohdistuu samalla muihin talossa asuviin. Heitä voidaan pitää syyttöminä tai Eeron uhreina paljon paremmin perustein kuin kaiken tapahtuneen pahan edesauttajina. Vaikka talo käytännössä olisi Eeron ja Eerolla olisi valta heittää siitä ulos kuka tahansa, niin ne, keitä ei vielä ole ulos heitetty, tarvitsevat kodin siinä, missä kuka tahansa muukin.

        Jos Eero saisi julkisen selkäsaunan vaikka Säkylän torilla, niin tottakai se olisi euforinen kokemus kaikille niille, jotka ovat saaneet samanlaisen hänen toimistossaan. Tilanteen viihdearvon jälkeen voi kysyä, ratkaisisiko julkinen nöyryytys mitään?

        Julkisista nöyryytyksistä puheen ollen on minulla toinen ajatus. Taustalla koko jutussa on ollut se, että Eero on voinut käyttäytyä kuin orjapiiskuri ja olla oman valintansa mukaan täysin tunteeton ympärillä olevia kohtaan. Monien kertomuksista ilmenisi, että Eero on näin myös toiminut.

        Pahin valhe on se, että samaan aikaan hän on voinut esiintyä "rakastavana" ja "ymmärtävänä" hahmona, johon ihmisten oletetaan luottavan. Ehdotan, että tapahtumien parasta antia on ollut se, että vääryyttä kärsineet ovat saaneet äänensä kuuluviin. Ehdotan myös, että pahin mahdollinen rangaistus Eerolle on näiden tapahtumien tuleminen julkisuuteen.

        Jos on toistakymmentä ihmistä, joiden elämä on kokonaan traumatisoitu Eeron toiminnan seurauksena, niin siitä muodostuu kuvio. Ehkä ihmiset kylällä voisivat niellä sen, että pari satunnaista katkeraa panettelijaa laittaa jotain juttua liikkeelle. Ihmiset ottaisivat Eeron sanan silloin ennemmin kuin heidän sanansa. Eikä se, että jokin asia on lehdessä, tee siitä totta. Mutta jos tarinoita on kymmeniä erilaisia ja niiden sävy, asenne ja olennainen sisältö on sama, niin se jättää Eeron yllättäen aika alastomaksi.

        Tahdon korostaa, että tässä ei ole kyse mistään pahuudesta, minkä synty jollain tavalla riippuisi Eerosta. Samanlaisia liikkeitä on muitakin. Eivätkä maailmasta lopu ne ihmiset, jotka näihin hakeutuvat. Ynnä lapsia hakataan ympäri maata ja maailmaa tänäkin päivänä. Useimmiten uskonnolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, alkoholilla sen sijaan kyllä. Tämä "paimenen ura" oli ainutkertainen tapahtuma Eerolle ja hänen kanssaan ristiriitoihin joutuneille.

        Eeron pahin mahdollinen rangaistus jatkuu siten, että näiden juttujen seurauksena hänestä tulee vain ihminen. Ei harvinaisen ja ainoan oikean kristillisyyden nokkamies. Eikä sen enempää mikään epäinhimillisen julmuuden tai pahuuden inkarnaatio.

        Minä en pidä minkään painoisena hänen povauksiaan siitä, että kohtaisi loppunsa marttyyrinä. Ne kuitenkin perustuvat ajatukselle, jossa hänen pahuutensa maailman silmissä muuttuu suoraan hänen hyvyydekseen seuraajien silmissä. Tätä ei tapahdu jos kaikki nyt malttavat pitää ylisanat itsellään ja katsovat Eeroa yksinkertaisesti vihaisena vanhana miehenä.

        Naamiaiset ovat loppu. Olkaa armollisia kaikille ihmisille naamioiden takana.

        Onko siasl ja Eero sama henkilö?
        Toivottavasti oikeulaitos on jo Eeron kimpussa ja iltapäivälehdet. Nämä lahkolaismaallikot on hirveitä, johtunee alhaisesta koulusivistyksestä. Kyllä näitä lahkojen tekemisiä pitäisi seurata tarkemmin valtion toimesta, joutavathan ne vahtimaan jokaista paskaviemäriäkin. Pahempaa jälkeä nämä "eerot" saavat aikaan. Puolet EU-tarkastajista syynäämään välittömästi Suomen lahkoja!


    • Molli Olli

      Erikoinen tapa kirjoitella,sials.Kirjoituksissasi on paljon ihan järkiasiaa,mutta silti mieleeni jää kysymys,oletko lopulta lintu vai kala? =)))))))

      • siasl

        Lintu.

        Olisi hienoa jos tiedossani olisi joku kulttien ja lahkojen sosiaalista dynamiikkaa käsittelevä yleisteos, johon voisin viitata ja josta löytää itseni. Hofferin The True Believer ei ehkä sovi kokonaan tähän, mutta on jokaiselle hyvä luettava. Silti, kun mietin tätä pidemmälle, niin joudun toteamaan ainakin yhden puolen, jossa Lasarus-veljet eivät yllättäen sovellu tavallisen kultin muottiin.

        Jos ajattelet jehovantodistajia ja McDonaldsia, niin niitä yhdistää yksi asia. Kummassakin on suunnilleen rajaton määrä erilaisia sivupäällikön, välipäällikön ja keskipäällikön titteleitä.

        Kun tavallinen ihminen liittyy tavalliseen kulttiin, niin hän yleensä kokee jonkinlaista ihailua sen johtajia ja ylipäälliköitä kohtaan. Tavallinen ihminen on löytänyt "ainoan oikean tavan elää" ja "paljon vastauksia tärkeisiin kysymyksiin" ja kaiken tämän tiedon vartijoina on joukko valittuja hahmoja ja persoonallisuuksia.

        Tavallinen ihminen tavallisessa kultissa haluaa löytää oman paikkansa. Kultit vaihtelevat sen mukaan, miten helposti ja nopeasti niissä ollaan valmiita myöntämään ihmiselle hänen "oma paikkansa" ja sitä kautta antamaan hänelle joku identiteetti muiden jäsenten edessä. Tavallisessa kultissa johtajien ja ylipäälliköiden luokse menee portaat. Mitä ylempää jäsen löytää ystäviä, sitä paremmaksi hän kokee asemansa samaistumisen kautta.

        Lasarus-veljet näen monella tavalla erilaisena laitoksena. Tämä on vain minun käsitykseni. Kuka tahansa toisin tietävä saa ja voi korjata. Ensimmäinen ero on kuitenkin se, että hierarkian tasoja on vain kaksi. Ylemmällä portaalla on Eero. Alemmalla portaalla ovat kaikki muut.

        Koska kaikki ovat alisteisia Eerolle, ei kenelläkään ole missään tärkeässä kysymyksessä omaa valtaa tai tilaa. En tarkoita, että Eero jaksaisi aina kontrolloida kaikkea kaikkialla. Tarkoitan, että ystävystyminen jonkun muun kanssa ei hyödytä mitään, koska Eero halutessaan puuttuu kaikkeen kaikkialla.

        Ei ole mikään itseistarkoitus, että lahkossa olisi mahdollisuus syntyä klikkejä ja keskenään eri mieltä olevia ryhmiä. Mutta käytännössä, jos haluat olla McDonaldsissa töissä, on toimipisteitä useita. Päälliköitä on useita. Jos et yhden kanssa tule toimeen, se ei ole kaiken loppu. Jos haluat olla jehovantodistaja, niin oletan, että on edes vähän liikkumavaraa siinä, kenen kanssa hengailee järjestön sisällä.

        Lasarusten kesken ei jäsenellä ole muuta roolia, muuta paikkaa tai tehtävää kuin se, minkä määrittelee Eero. Käsitykseni on, että talossa olevat ihmiset eivät saa päättää omista tutustumisistaan tai luottamussuhteistaan. Kehenkään ei luoteta ja kaikki tietävät sen. Sinne ei siis "sovi joukkoon" eikä "pääse mukaan".

        Harva jos kukaan voi siis sanoa jälkikäteen "olleensa mukana" tai varsinaisesti "kuuluneensa" heihin. Monien kokemus on päinvastoin, että he ovat tasapainoilleet jyrkänteen reunan ja Eeron painostavan hahmon välissä.

        Ainakin luulen jollain tavalla vastanneeni kysymykseesi.

        Ajatus on joka tapauksessa se, että alitajuiset tarpeet vetävät ihmisiä kultteihin ja lahkoihin. Lasarus-veljet eivät ole siitä mikään poikkeus. Kyse on aktiivisesta tiedostettujen tarpeiden hylkäämisestä. Mutta tästä lisää myöhemmin.


    • HUOLESTUNUT IHMINEN

      Miksi et tehnyt mitään..?? Kyseinen väkivalta on suomessa rikos ja siten rangaistava teko, lapsen pahoinpitelyä, HEITTÄISIN MOKOMAN SEKOPÄÄ EERO HEIKKILÄN ROVIOLLE, LASTEN PAHOIN PITELEMISESTÄ, Perke*leen lahkoloiset-
      Näin ihan Sosiaali- ja terveys alan ammattilaisena, voin sanoa että kyllä kivat sakot, jollei vankilatuomio rapsahda. Onko kukaan hankkinut todisteita kyseisestä tapahtumasta, onko uhria viety puhumaan poliisille kyseisestä asiasta ja Ennen kaikkea onko rikosilmoitusta tehty??????

      • § § §

        Vai heittäisit hänet roviolle? Nyt alkaa jo mennä ihan murhauhkausten puolelle...


      • &&&&&
        § § § kirjoitti:

        Vai heittäisit hänet roviolle? Nyt alkaa jo mennä ihan murhauhkausten puolelle...

        Höpö höpö. E.I.Heikkilä on harrastanut niin paljon julmuutta ja sadismia,että samalla mitalla olisi hänen oikeus ja kohtuus saada kokea sitä samaa.


    • metalnicke

      Eero Heikkilä ei katso toimineensa väärin.Kun nostin tästä pikkutytön julkisesta risusaunasta meteliä,Heikkilä vastasi julman tiukasti ja vihaa täynnä:

      "Lapsi,joka on uppiniskainen,tarvitsee kuritusta"

      Heikkilä on kova,kylmä,julma,paha ja itserakas!!

    • ristus notta huh!

      Taetaapi tuo eellä mainittu mies,Eero I.Heikkilä,olla melekoonen kuspää.Saunan taa! Kuka muu kannatteloo ajatustani?

    • Sisse40

      Jos jotain tämmöstä tapahtuu, ja olette silminnäkijöitä tai asista tietoisia, ottakkaa hyvät ihmiset ensi sijassa yhteyttä poliisiin eikä suomi 24:ään! Rikosilmoitusta tehdessä ei tarvitse pyytää lupaa keltään! Missään eikä koskaan pidä sallia tämmöistä sairasta touhua, mutta pelkkä päivittely ei auta!!!!

    • juuliamanner16

      Näyttää olevan sairas lahko tuo lasarus-veljekset.Ja heidän paimenensa umpihullu.Hajottaa pittää tollanen sairas poppoo!

    • ei armoa hihhuleille

      Ei minun mielestäni ole oikein eikä reilua myöskään,että Lasarus-veljillä Säkylän "kommuunissa" on annettu selkään pienelle pojalle oikein kunnolla henkilöauton tuulettajan remmillä!

      Hemmetti soikoon mitä sairasta sadismia niiden lasarus-seinien sisäpuolella on tapahtunut!

      Tiedän tekijän,uhrin,ja osaan nimetä todistajat.Olen itse nähnyt livenä,kun tämä sama lasarus-perheenäiti pieksi poikaansa niin jumalattoman paljon,että pahaa teki!

    • sadistikuria

      Minäkin tiedän tapauksen,jossa tuulettajan remmillä piestiin lasta lasarus-veljeksillä.
      Muistan,kuinka lasta piessyt äiti kehuttiin maasta taivaaseen muiden seurakuntalaisten paimenen ja hänen vaimonsa toimesta "esimerkillistä ja tiukkaa herran mielen mukaista kuria harjoittavaksi äidiksi"
      Asiasta naureskeltiin seurakunnan aikuisten keskuudessa.

      Luulen,että tuulettajan remmistä saanut pikkulapsi ei ollut kovin iloinen...............

    • joka vitsaa säästää

      Se oli kunnia olla "kova kurittaja". Kyllä olis lähteny lapsia huostaan ja aikuisia linnaan jos joku olis aikanaan käyny tekee muutaman sata rikosilmoitusta. Ja talon ulkopuoliselle porukalle (esim. sukulaiset,opettajat koulussa) käskettiin valehdella jos kysytään kurittamisesta.Oli siinä pikkupojalla ihmettelemistä ku samaan aikaan puhuttiin miten "herran mielen mukaista" kurittaminen on ja miten jumala rankaisee vanhempia jos he eivät rankaise lapsiaan...ja samaan aikaan piti valehdella.Samoja juttuja ku muutamassa edellisessä kirjotuksessa voisi kertoa loputtomiin,en unohda niitä koskaan.Milloin lyötiin tuulettajanhihnalla, milloin harjanvarrella...mikä nyt käteen sattui osumaan kun piiskausvimma iski.Oli se sairasta porukaa!!!!

    • siasl

      Jossain vaiheessa kaikki tämä on ohi. Eero on kuollut ja kuopattu. Jeesus ei siihen mennessä napannut uskovia maan päältä mihinkään. Koska kukaan talossa ei niin sanotusti "oppinut ajattelemaan omilla aivoillaan", vaan kaikkien piti aina epävarmuuden yllättäessä tukeutua Eeroon, ruuhkautuu kunnan mielenterveystoimisto itseään ja omia ajatuksiaan etsivistä Rauhanmajan asukkaista.

      Eerolle tietenkin oli suunnaton arvovaltatappio että ei päässyt keskiaikaisen näköisessä loppunäytöksessä marttyyriksi. Raivostunut väkijoukko, kyläläisiä ja entisiä jäseniä, keskellä yötä soihtujen kanssa tulossa tekemään tilejä selväksi. Jotain sen tapaista joku olisi voinut visioida. Sen sijaan hän jatkoi samaa kehää kiertävien ajatusten julistamista kunnes kehä alkoi katkeilla eikä lopulta edistynyt ollenkaan.

      Jotkut päästävät irti. Jotkut pitävät entistä tiukemmin kiinni. Eeron seuraaminen ei ole jotain, mitä voi siinä tilanteessa tehdä tasaisella intensiteetillä. Seuraajien joukko on kuin tiukkaan köytetty nippu. Koska köysiä kiristää vain Eero, voi jokainen mielessään nähdä jännityksen yllättäen katoavan köysistä ja nipun leviävän joka suuntaan. Miten monen vuoden päässä se on tästä hetkestä ja meneekö höltymiseen vähän vai paljon viikkoja, se jää nähtäväksi.

      On jotenkin Eeron omien sanojen mukaista, ainakin niiden sovellus, että hänen pitää sortaa ja orjuuttaa heitä, jotta maailma ei pääsisi orjuuttamaan heitä houkutuksillaan ja viettelyksillään. Tässä voidaan olla ihan mitä tahansa mieltä siitä, tekeekö orjuuttamisen Jumala vai Eero vai toinen toisen opastuksessa. Käytännön prosessi on kuitenkin se, että mitä ikinä tapahtuu, niin se tapahtuu sosiaalisten roolien ja psyykkisen paineen yhdistelmänä.

      Talon väki saattaa ensisijaisesti uskoa, että maailmanloppu tulee ennen Eeron loppua. Toissijaisesti heidän on pakko uskoa, että Eeron mentyä kaikki jatkuu talossa ennallaan. Mutta tämä on mahdollista vain siinä tapauksessa, että Eero ei nyt toimi minkäänlaisena koossapitävänä voimana. Tästä voi kuka tahansa olla perustellusti hyvin eri mieltä.

    • siasl

      Sosiaalisten suhteiden ja psyyken terveydessä on ensisijaisesti kyse yhdestä ainoasta mittarista. Sen mukaan voi helposti jäsennellä prosesseja terveisiin ja epäterveisiin. Sitä sanotaan tasapainoksi. Jos joku kaipaa tasapainottavaa vaikutusta Eeron sanomisiin, niin ainoa tarjolla oleva asia on etäisyys. Eero ei kauaa katsele sitä, jos joku tasapainottaa tietään olemalla avoimesti hänen kanssaan eri mieltä. Eero ei myöskään tykkää yhtään hyvää siitä, jos joku menee hakemaan muualta vertailukohtia hänen opettamiinsa asioihin.

      Tasapainoinen ihminen osaa joustavasti pitää kiinni omista mielipiteistään ja ottaa huomioon muiden mielipiteet. Tasapainoinen ihminen osaa ajatella tarvittaessa sekä omaa etuaan että muiden etua. Tasapainoinen ihminen osaa katua ja hävetä muita kohtaan tekemiään vääryyksiä. Tasapainoton joko katuu ja häpeää kaikkea vähän ja joitain asioita aivan hirveästi tai sitten ei ollenkaan mitään.

      Tasapaino vaatii työtä ja taitoa. Tasapainottomuus on helppoa. Tasapainoinen ihminen osaa toimia yhdessä ryhmän kanssa. Tasapainottoman on jatkuvasti joko alistuttava kaikkien muiden mielipiteille tai saatava yksin hallita ryhmää. Tässä nyt tuli sanottua ihan vahingossa Eeroa tasapainottomaksi. Ajatus oli kuitenkin se, että kokonaisuutta voisi tasapainottaa jos paimenia olisi useampia.

      Tähän kuuluu ajatus heilurista. Mitä suurempi voima tai paine kohdistuu ideologisesti tai psyykkisesti heidän vaikutuspiirissään oleviin, sitä suurempi on vastapaine tai vastaheilahdus. Mitä rajummin he pyrkivät erottumaan ympäröivästä yhteiskunnasta, sen rajumpia ovat heidän keskuudestaan "alas" tai ulos tulevien syöksyt ja romahdukset. Eero tulee muista syistä lisänneeksi tätä kontrastia, mutta voi kätevästi käyttää sen aiheuttamia lieveilmiöitä todisteena siitä, miten "vääriä" ja "pahoja" lähtijät ovat.

      Jos heidän keskuudestaan lähteneet jatkaisivat elämistään onnellisina ja normaaleina kansalaisina, se voisi antaa talon nuorisolle väärän kuvan "maailmasta" ja omista mahdollisuuksistaan siinä. Mutta jos lähteneistä nuorista tulee yltiösynkkiä kapinallisia juoppoja työttömiä punkkareita, joiden puhetapaa kuunneltaisiin Korsossakin nolostuen, niin Eeron on pakko olla hyvä.

    • siasl

      On haastava ja vaikea mutta väistämätön ajatusleikki yrittää nähdä Rauhanmajan asukkaat ihanneihmisinä, joilla on kaikki hyvä ja tarpeellinen mitä elämään tarvitaan, eikä mitään selkeästi puutu. Jokaisen pitäisi tehdä tätä erkanemisensa ja asioidensa käsittelemisen eri vaiheissa. Minun kohdallani kaikki on jostain lähtien alkanut hakeutua aina siihen yhteen kysymykseen, että mikä on ihmisyyden ja elämän todellinen päämäärä.

      Jos se on, että mahdollisimman moni vaarallinen, kyseenalainen, epäilyttävä, nautittava ja turha asia ohitetaan ja jätetään pois, niin talossa asuu maailman onnellisimpia ihmisiä. Ihminen itsessään ei ole Eerolle päämäärä. Ihminen on vain aihio, jonka avulla valmis lopputulos pyritään toteuttamaan. Ihminen ei voi itse kasvaa ymmärtämään hyvää ja pahaa, eikä hänen kokemuksillaan ole mitään arvoa, vaan on johtajan tehtävä ojentaa ja opastaa ihminen noudattamaan ja toteuttamaan hyvää ja olemaan tekemättä pahaa.

      Kieltäydyn kutsumasta Eeroa paimeneksi missään tekstissäni, edes lainausmerkeissä, ja suosittelen kaikkia muita tekemään samoin.

      Muutama heidän puolustajansa on täällä korostanut sitä, miten Eero ei ole käskenyt, pakottanut eikä painostanut heitä "seisomaan yhdessä rintamassa" ja "hyökkäämään kaikkea vääristelyä vastaan", vaan miten he "omasta vapaasta tahdosta puuttuvat siihen, minkä näkevät valheeksi."

      Eero on itse sanonut, että ihmisen pitää valita, kenen tai minkä hän antaa aivopestä itsensä. Tämä on sekä viisaasti että kavalasti sanottu. Se asettaa koko kysymyksen arvoista ja totuudesta yhdelle tasolle, jossa yksilä magneetin lailla tuntee vetoa erilaisiin ajatusten kokoelmiin.

      Todellisuus, jonka Eeron opetus jättää hämäräksi, on se että ymmärrystä ja tietoa on monessa eri tasossa. Jotkut "ylemmät" ajatukset selittävät "alempia" ajatuksia, kuten käsitehierarkioissa. Ehkä pitäisi puhua "laajemmista" ja "suppeammista" ajatuksista. Minkään asian merkitys ei toteudu itsessään, vaan asiat saavat aina merkityksensä asiayhteydessä.

      On loogisesti mahdotonta, että joku Eeron seuraaja olisi itsenäisesti muodostanut Eeron opin hyvyydestä oman käsityksen. Miksi? No siksi, että Eeron oppi sisältää käsityksen hyvyydestä, joka vahvistaa itse opin oikeaksi ja siten hyväksi. He todistavat Eeron sanoilla Eeron sanoja. Tämä asia on kätketty heidän silmiensä eteen, "hidden in plain sight" ja sen sanominen ääneen nimenomaan vähentää mahdollisuutta, että sen merkitys oikeasti kävisi ilmeiseksi.

      Eeron oppi ei koskaan kumoudu Eeron opin perusteella. Sen sijaan Eeron oppi kumoutuu välittömästi jos siihen sovelletaan ihmiskuvaa, joka on sitä laajempi, syvempi tai moniulotteisempi. On ihan samantekevää, yllyttääkö opin puolustamiseen pään sisäinen vai pään ulkopuolinen Eero.

      Ongelma ei ole se, että kaikki ajattelu ajautuu aina lopulta nihilismiin tai kehäpäätelmään. Ongelma on siinä, että ihmisen pitää tajuta valita itselleen oikea kehäpäätelmä. Tämän päivän kehäpäätelmien markkinoilla Eeron ehdotus on joka suhteessa huonommasta päästä.

      Eeron ajatus, palatakseni ihmisyyden ja elämän päämäärään vielä, on että ihminen kasvaa siihen tekemällä oikein ja kieltäytymällä väärin tekemisestä. Tällä tavalla hänelle kasvaa tietoinen tahto siihen oikeaan, johon hän on "tottunut" ja "harjaantunut." Molemmat ovat Eeron tietyssä merkityksessä viljelemiä sanoja. Tämän ongelma on se, että näin ei tiedostamaton tahto tule kasvaneeksi mihinkään, vielä vähemmän yksilön todelliset tunteet. Tilalle tulee joukko sallittuja ja hyväksyttyjä valetunteita, neuroottisia ja häilyviä, jotka ovat aina kuitenkin ensisijaisesti oikeita ja hyviä, mutta eivät aitoja tai tosia.

      Toinen vaihtoehto ihmisyyden ja elämän todelliseksi päämääräksi on se, että ihminen itsessään on merkityksellinen. Tämä ei tarkoita sitä, että mikä tahansa mieleen tuleva ajatus tai halu olisi hyvä. Mutta tämä tarkoittaa sitä, että ihmisen tunteiden ja tahdon aito sisältö on huomion kohteena. Kasvu ja kasvatus on niiden jalostamista, ei niiden sivuuttamista, kieltämistä tai ohittamista.

      Ei voi sanoa, ettei Eero olisi tästä ihmiskuvasta koskaan kuullut. Kyllä hän on, ja torjuu sen kategorisesti ihmiskunnan ja "vähäisemmän kristinuskon" suurimpana erehdyksenä.

      • Tunnen tyyppejä

        Kuinkahan paljon Suomen lahkoseurakuntia johtaa Eeron kaltaiset sairaat ihmiset? Lapissa ainakin roiskuu, niin että eteläässä asti sataa selevää p.....


    • oma elämä

      Älkää hyvät ihmiset ottako "muita" paimenia itsellenne. Yksi on paimen. Rakastava ja hommansa osaava.

    • mitä seuraavaksi

      Sääliksi käy noita hirmujohtajan alaisiksi joutuneita. Näännytävät sitten itsensä työnteolla, kun opiskelu on turhaa ja korkeita ei saa tavoitella! Jokaisella on elämä, mutta kuinka sen voisi muuten elää kuin johtajan oppien mukaan eläen. Ottaa päähän. Touhua seuraavana ei voi kuin ihmetellä ja kauhistella. Normaalit
      kristilliset perustavat on heitetty pois. Ehkä kannattaisi ajatella muidenkin tunteita kuin vaan omaansa!

    • mitenhän se meni

      Mahtoikohan Eero pahoinpidellä aikuisiakin?

      • Heti jos tietää

        Turha täällä on kirjoittaa,ilmoitus poliisille ja sosiaaliviranomaisille ,silloin asia etenee.


    • lakimies1

      Kyllä. Teko voi jo olla vanha, mutta asia tulee poliisin ja sosiaaliviranomaisten tietoon.
      Eikös nykyisin voida nostaa syyte, vaikka teko tapahtuisi yksityisasunnossa.
      Käsittääkseni näistä Heikkilän tekosista on tehtykkin rikosilmoituksia, mutta Heikkilä taitavana manipuloijana on puhunut poliisit ympäri ja on vielä saanut näistä lahkon joo joo miehistä todistajia puolelleen.

    • epäileväinen

      Kyllä tuo Siasl on Eero. Kun lukee noita lasarus-veljien kotisivuja, niin tyyli on täysin sama. Pakko kyllä myöntää, että kiinnostavia ovat Eeron ajatukset ja hyvin vie mukanaan...

    • LaholatvatKuriin

      Hyi, miten kuvottava juttu, eikö valtiovalta voi tarkemmin valvoa, ettei tuollaisia hermoheikkoja kokoonnu ryhmiksi. Kaiken maailman lahkojen joukkoon pitää valtion palkata tervejärkinen valvoja, joka pistää tarvittaessa "Lasaruksia" turpaan.
      Hyi hitto miten kuvottavaa porukkaa. Yäk! YÄK!

      Montako vinkujaa tälläkin hetkellä Suomessa kerää varoja heikkohermoisilta huijaamalla. Ei ole pitkä aika, kun yksi naikkonen kärähti ja siihen loppui sen evankelistan ihmeet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe