Virolaiset ja Itä-Euroopan slaavilaiset kansat digaavat

yleensä enemmän Yhdysvaltoja. Meillä Suomessa vain juntit ja politiikot. Me Suomessa digataan enemmän, muita Pohjoismaita ja Saksaa ja lisäksi jotkut jonkin verran Ranskaa.

Pohjoismaista parhaimpia ovat suomalaisten jälkeen Norjalaiset ja "typerimpiä" ovat tanskalaiset, Ruotsi on kuitenkin eniten luottokaveri ja Norja.

Tanskalaisetkin on nykyään paljon mukavampia, ehkä vähän kateellisia suomalaisille, kun aikaisemmin olivat taas vähän liian ylpeitä meitä kohtaan.

Meinasin tintata kerran yhtä tanskalaista turpaan, kun se vittuili tyyliin, että koko Suomi on yhtä Lappia. Ilmaisten sen seuraavasti: ”niin eikö siellä Suomessa ole paljon moskiittoja” (sävy oli vittuileva).Vittuilin takaisin, siitä kun saksalaiset miehittivät maan alle vuorokaudessa ja tanskan aseena 1 kpl soppatykkiä.

Minulla on muuten yksi hauska saksalainen uutiskatsaus, vuodelta 1940 jossa saksalaiset sotilaat antavat tanskalaisille poliiseille kumipamppunsa takaisin ja taputtavat olalle. Maassahan oli ”virallisesti” edelleen Kuningas vallassa ja Tanskalla oma hallitus vuoteen 1943 asti, mutta kun tanskalaiset alkoivat sabotoimaan omaa teollisuuttaan, niin saksalaiset omivat enemmän valtaa maassa ja Tanskan hallituskin siinä sitten meni.

Norjassa Saksan miehitys oli ronskimpi, kun maa sentään yritti tehdä saksalaisille vastarintaa.

http://www.saul-masson.info

8

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hurrit sodassa
      • säämies_

      • heh :))


      • Siinä nähdään, että Pohjola on paras :)) ... mutta me suomalaiset olemme parhaita viellä kaikkein parhaistakin. Sitä ei nimittäin voi olla huomaammatta noiden kahden videon jälkeen, heh :))


    • arka historia

      Sitten on tietysti tämä musavideo, jollaa olen kerännyt inhoa kaikilla suomenruotsalaisten foorumeilla, etenkin itsenäisyyspäivänä. Kerran laitoin tämän afronblandet -uutistoimiston foorumille kokeillakseni millaisia reaktioita se naapureissamme herättää. Yleensä ovat suuttuneet tosissaan.

      http://www.youtube.com/watch?v=_FaRAixpwIM

    • -masson.

      Hyvä video, hyvä musiikki ja sanoitus on vähän sellainen.... miten se nyt ottaa, ei pidä olla kuitenkaan tämänkään asian suhteen mikään tiukkapipo, eli sanoituskin oli ok tai ei se nyt ainakaan minua millään tavoin loukannut, eikä varmasti loukkaisi vaimoakaan... Kokeeksi näytän / jos muistan videon huomenna vaimolleni, joka on tummaverikkö, mutta vapaamielinen.

      Hän tulee sanomaan suoraan mikä on hyvää videossa mikä huonoa? Pitääkö hän siitä tai ei. en minä vielä tiedä? Voi hyvin olla, että diggaa tai voi olla myös niin ettei diggaa.

      Nyt Hän on katsomassa telkkaria.

      Mannerheimista hän tietää paljon, kun olen kertonut sodistamme. Talvisodasta ja Jatkosodasta ja siitä että Saksa oli kumppanimme, mutta ettei suomalaiset olleet natseja vaan ainoa demokraattinen maa Hitlerin yhteistyökumppaneista ja olen kertonut, että suomalaiset itsenäisesti Johtivat Suomen Armeijaa Ylipäällikkömme Mannerheimin johdossa, jolloin yläpuolellamme ei ollut mikään Johtaja Adolf Hitlerin esikunta suunnittelemassa, saati sitten päättämässä asioistamme mitenkään (Natossa sodan aikana olisi toisin, oleellinen ero) vaan sillä tavoin sotamme oli eri, että sitä johtivat erimiehet ja suomalaisten ylijohto ja päämaja oli Suomessa suomalaisten käsissä, ei saksalaisten.

      Olen kertonut, että Adolf Hitler ihaili Talvisotaamme ja siitä samalla myös koko Suomea ja että Mannerheimin suhde Hitleriin ei ollut kylmä, mutta hillityn pidättyväinen.

      Mannerheim taisi olla Suomen viimeinen todellinen aristokraatti....

      Älkää ainakaan enää ottako käyttöön sotamarsalkan tai suomenmarsalkan arvoa, se olisi mautonta. Sen sijaan kenraalieverstin arvolla olisi käyttöä, standardien mukaan siis - esim. vastaava, kuin 5 tähden kenraali = 5 leijonan kenraalieversti.

      -masson

      http://www.saul-masson.info

    • Korjaan

      Sanoitushan on ihan "normaalia", luulin tai kuulin väärin kuunnellessani biisin ymmärsin sanoituksen ensin väärin. Ei näissä sanoissa mitään vikaa ole.

      Oli hyvä, kun siinä oli biisin sanat. En ensin lukenut niitä.

      Ihan OK - varmaan ihmettelit, kun sanoin ... miten sen nyt ottaa. Ei mitenkään muutakuin, että ne on juuri hyvät tähän.

      -masson

    • Tukholman matkaaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      383
      4540
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      284
      2524
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      144
      1813
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1554
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1463
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1305
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1226
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      46
      1214
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1063
    Aihe